quote:
"Ik mis Almelo, de club heeft de beste fans van Nederland"
Op Heracles.nl werd vandaag een bericht geplaatst met hoe het is met Eddy Bosnar. De sterke verdediger verkaste afgelopen winterstop verrassend naar het Japanse JEF United. Eddy speelde 1,5 jaar in Almelo. Heracles belde hem op om te vragen hoe het nu met hem is...
Eddy Bosnar is blij verrast als hij merkt dat het telefoontje uit Almelo komt. "Momentje, ik zet even het water uit, dan heb ik alle tijd. Het is hier nu vijf uur ’s middags (tien uur Nederlandse tijd, red.) en we hebben vandaag getraind. Ik heb hier een mooi leven. Het voetbal is hier anders dan in Europa, het zijn kleine en snelle spelers. Er worden veel fouten gemaakt door de teams die niet tot de top behoren maar het bevalt me uitstekend. Hier wordt enorm veel gespeeld, de afgelopen zeven weken hebben we veertien wedstrijden gespeeld. De afstanden voor uitduels zijn natuurlijk groot. Zaterdag spelen we bijvoorbeeld tegen Nagoya, dat ligt zo’n 500 kilometer van hier. We reizen dan met een snelle trein, die ons er in anderhalf uur brengt. Deze maatschappij is ook hoofdsponsor van de club. We hebben een eigen cabine waar we bij elkaar zitten en waar we dineren. Als de afstand nóg groter is dan reizen we met het vliegtuig."
De lange centrale verdediger heeft het enorm naar zijn zin in de buurt van Tokyo. "Ik woon in een soort Disneyland Resort, er komen erg veel toeristen en het is hier erg levendig. Door de vele wedstrijden heb ik er echter nog niet heel veel van gezien. De mensen zijn hier erg aardig, Japan is het meest ontwikkelde land van Azië. In ons team spelen veel jonge Japanse spelers, die ik af en toe even wakker moet schudden. Ik blijf er op hameren dat iedereen hard moet werken en dat gaat goed. We hebben verder nog een Braziliaan die helaas lang geblesseerd is geweest en een jongen uit Kroatië. Ik speel alle wedstrijden als linker centrale verdediger."
Op zijn tijd in Almelo kijkt Bosnar met genoegen terug. "Ik mis Almelo! Heracles Almelo heeft de beste fans van Nederland, ze verdienen deze mooie club en een nieuw stadion. Binnen het team zijn Gonzalo Garcia Garcia, Igor Gluscevic, Rob Maas en Srdjan Lakic erg belangrijk. Ik denk dat ze veilig zijn, omdat ik ervan uit ga dat FC Twente van Willem II wint en VVV van De Graafschap. Ik kijk zoveel mogelijk wedstrijden via de computer en voel me nog steeds enorm betrokken bij Heracles Almelo. Doe iedereen de groeten van mij!" Bij deze….
Eddy

Keurig dat Heracles hem nog even belt.

Jammer dat hij nooit een officieel afscheid heeft gekregen.
Je kunt zeggen wat je wil, maar hij ging wel altijd voor 100% de strijd aan. Jammer dat hij niet rechtsbenig is, want hij is beter dan Rahim.