hihiquote:Op dinsdag 8 april 2008 13:01 schreef debuurvrouw het volgende:
Die ogentest..
Bram had geen zin meer dus toen die mevrouw het onderste plaatje aanwees, en toen vroeg: wat zie je helemaal onderaan?? Bram droog opmerkte: je vinger?
Mooi dat je het zelf in elk geval grappig vindt, ik zou me echt ongerust maken als mijn kind van bijna vijf nog niet het verschil weet tussen een sleutel en een kerkquote:Op dinsdag 8 april 2008 12:04 schreef Noli. het volgende:doet denken aan de "ken jij het verschil tussen een koekenpan en een wc"-mop
dat zelf benoemen klopt wel.
Maar bij Wilyan gaf het toen best wat verwarring. De CB-mevrouw zei eerst dat ze er idd wel hun eigen benaming aan mochten geven maar daarna ging ze wel Wilyan verbeteren en wat later kregen we te horen dat hij toch weinig dingen goed kon benoemen.![]()
Wilyan ziet de plaatjes net en benoemt de sleutel nu als "kerk"
quote:Op dinsdag 8 april 2008 15:41 schreef texelonia het volgende:
Misschien weten die mensen bij het CB zelf ook niet goed wat die plaatjes voorstellen?
quote:Op dinsdag 8 april 2008 14:56 schreef Burdie het volgende:
[..]
Mooi dat je het zelf in elk geval grappig vindt, ik zou me echt ongerust maken als mijn kind van bijna vijf nog niet het verschil weet tussen een sleutel en een kerk!
We gingen gisteren even snel naar de stad. In de auto:quote:Hanne moet binnenkort weer eens naar het CB en dan krijgt ze (als het goed is) de ogentest. Ik bedenk me dat het dan ook wel handig is om van te voren even te kijken of ze de namen van alle plaatjes kent.
We zijn allle plaatjes langs geweest en eigenlijk wist ze alles wel te benoemen. Ze zei bij de 'kan' - 'melk', de 'sleutel' vond ze een 'kasteel' (Wilyan toendertijd ook!), de 'theepot' was 'koffie' en het 'hondje'(?) was volgens Hanne een 'paard'
Die laatste was wel grappig..
Ik: "en wat is dit dan?"
H: "Paad!"
ik: "nee toch?
H: "Ja."
ik: "ik denk het niet"
H: "eeeeeeeeh, ík deeeeeeenk WEL!"
Daarna alles nog een keer gedaan en ze benoemde alles perfect..Tot....
H: "kan, vlagg, eendje, poes, shhhoen, wekker, kasteel-eeh-SLEUTEL!, auto, eeeeeeeeehm..... eeeehm.. zeehont..
"
Ik *lach inhoudend*:"nee joh, dat is toch geen zeehond? is dat niet een theepot?"
H: "Oh ja een Cee-pot" (wc-pot)
![]()
![]()
Ik zit dus echt al een paar maanden te kijken wat dat toch isquote:Op dinsdag 8 april 2008 15:20 schreef snoopy het volgende:
haha, ik heb net ook even gekeken in het boekje en het kan idd een sleutel zijn of een kerk met een wolk erboven
Is er geen 'lange neus trek' smiley?
quote:Op woensdag 9 april 2008 22:45 schreef lxa het volgende:
ik vind het ook een kerken ookal weet ik dta het een sleutel moet voorstellen ik vind het heel onduidelijk
Haha dat zegt Wesley ook regelmatig; Ik ben het zat met jou!quote:Op donderdag 10 april 2008 08:39 schreef snoopy het volgende:
Morris had het hier vanmorgen over een 'masgraaier'
En hij vroeg wat hij vandaag ging doen. Dus ik zeg: je gaat naar de creche vandaag.
Morris:Daar ben ik gisteren al geweest! Ik ben het zat!
quote:Op donderdag 10 april 2008 15:56 schreef Jelief het volgende:
Emma flapt er tijdens het eten uit:
"waar is mijn broertje nou?'
Proest! Dat klinkt laatste klinkt vast heel idioot uit de mond van een klein kindquote:Op donderdag 10 april 2008 17:05 schreef bixister het volgende:
hihi dat zijn van die gekke dingen om uit een kindermond te horen inderdaad. zo is anna tegenwoordig bij haar zogenaamde telefoongesprekken heel scheutig met uitdrukkingen als 'geloof ik' en 'oh dat kan ik me niet voorstellen!'.
quote:Op zaterdag 19 april 2008 12:11 schreef Sugar het volgende:
En net wilde S me wat ontzien en de kinderen mee naar buiten nemen. S zei daarom: Kom, we gaan naar buiten, dan kan mama even wat voor zichzelf..." Maria onderbreekt hem: "óf even dweilen."
![]()
![]()
![]()
quote:Op zaterdag 19 april 2008 00:26 schreef bixister het volgende:
Amber, groot gelijk!
Piet was tijdens 't eten wat aan 't prutsen met een kartonnetje dat hij zo klein mogelijk probeerde op te vouwen en kwam na een tijdje met de mededeling: "ik ben de opvouwer... de naschoolse opvouwer!"
quote:Op zondag 20 april 2008 12:19 schreef Ireth het volgende:
S. "Mama? mag ik een tent bouwen van mijn teigetjedekentje?"
M. "Die hangt nat aan de waslijn schat..."
S. "Dan maak ik er wel 1 van jouw onderbroek..."
[ afbeelding ]
die van ons worden veeeeeeeeeel ergerquote:Op woensdag 23 april 2008 21:59 schreef Vivi het volgende:
Asyniur, dat belooft wat straks al die uitpraken genetisch bepaald zijn
Tjaquote:Op woensdag 23 april 2008 21:57 schreef Vivi het volgende:
Nou, en jij weet wat je te doen staat Luchtbel
Och..ik zou er bijna emo van wordenquote:Op zondag 27 april 2008 11:22 schreef bixister het volgende:
Piet gisteravond tussen 't tandenpoetsen door: "als ik later groot ben zoek ik een meisje dat precies op jou lijkt mama." ik: "aaah wat lief, maar ze mag toch ook wel een beetje anders zijn joh?" Piet: "nee, want liever dan jij, dat kán toch gewoon niet!?".![]()
meneer is in ieder geval al kampioen charmeren, dat heeft ie van z'n papa denk ik.
Awww, wat bedoelde ze?quote:Op zondag 27 april 2008 11:30 schreef Ireth het volgende:
"Mama, mijn velletje zit niet zo lekker...."
Haha wij gingen als kind juist de hartjes uit de bloemetjes opeten, omdat daar honing in zou zittenquote:Op zondag 27 april 2008 22:05 schreef DIGGER het volgende:
Kady, wil je ook een hapje (Ciabatta met honing)?
"Nee mamma, ik lust geen bijen"
oh..wat vreselijk schattig !quote:Op dinsdag 29 april 2008 17:29 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik ben vanochtend onderzocht door dokter Bram. Ik heb koortsDaarna peinzend voor zich uit mompelend: hmmm vreemd. Heel raar.....
Dan tegen mij: ik weet het niet hoor mama, misschien moet je morgen maar even naar een andere dokter...
quote:Op vrijdag 2 mei 2008 00:44 schreef pepper_961 het volgende:
Ah wat schetig dat stukje van "dokter" Bram!!
Mijn dochter is ook zo`n schatje....![]()
Ik: "Heey Tedje hou je nog een beetje van me?"![]()
Tedje: "Als je gedouched bent"![]()
zei ze en liep met een gortdroog gezicht weg.![]()
(Ik was lui en nog niet gedouched)
Daar gebruiken ze hier ook hetzelfde woord voor (ik kan er nooit wijs uit worden, ik moet altijd even doorvragenquote:
Zo eet Mikael altijd pikquote:Op vrijdag 9 mei 2008 14:58 schreef snoopy het volgende:
Morris heeft haktgeballetjes gegeten gisteren
Luukequote:Op zaterdag 10 mei 2008 22:14 schreef Lishe het volgende:
Knap, Tex...
En Ireth, troost je... Luuke en ik lagen op het gras. Ik zei dat ze wel op een zeehondje leek. Had ik dat maar niet gedaan. "En ik zie een walvis!"
En als ik vraag "Luuke, heb je een mooi kado voor mij?"
"Ja hoor, een Tarzan". We hadden net daarvoor de reclame van ah gezien, met kaartjes voor de musical tarzan. Ik hoop dat ik gewoon een tekening krijg....
quote:Op vrijdag 9 mei 2008 19:49 schreef Ireth het volgende:
We staan vanmorgen bij de slager.. en de hele wachtende menigte stond mee te genieten van wat mijn dochter er allemaal uitkraamde....
"Ik ben een beetje klein, mijn mama is een beetje groter, maar mijn papa is de allergrootste.... maar mijn mama heeft de dikste kont!" Met daarop volgend een klap tegen mijn achterste... "Hè spekkiebil van me!!"
oh, heerlijk. De fantasie...quote:Op donderdag 15 mei 2008 13:46 schreef Sugar het volgende:
Maria in haar spel:
"Mama, hoe heet ik ook alweer?"
* Sugar graaft in geheugen
"Rosalina?"
"Oh ja! Rosalina heet ik."
Ik ben me al een paar dagen aan het afvragen wat Mikael bedoelt met 'pik' maar ik snap m niet geloof ikquote:
Ik hebNoah heeft hier een vervolg opquote:Op zaterdag 3 mei 2008 19:41 schreef texelonia het volgende:
Wie weet wat Noah bedoelt met "kukselen" en "croissantjes"?
quote:Op woensdag 21 mei 2008 22:43 schreef Luchtbel het volgende:
Wanneer koop je weer een keer worst voor mij?
Bij mij was dat vroeger knieokselsquote:Op donderdag 22 mei 2008 15:35 schreef Vicky het volgende:
Amber was van de week haar ledematen aan het benoemen: armen, handen, ellebogen, benen, voeten en beenellebogen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
LOL!!quote:Op dinsdag 27 mei 2008 09:03 schreef Siobhan het volgende:
Goeiemorgen, even heel snel voorstellen: ik ben Jolanda en heb vijf kinderen, waarvan Yisa Mae de jongste is. Zij is net 3 jaar geworden.
Gisteren had ik het in mijn ogen weer eens veel te druk en riep: "Oh, mijn hoofd loopt om!"
Waarop Yisa vraagt: "Is je nek weg?"
ik snap de grap niet!quote:Op vrijdag 30 mei 2008 14:34 schreef ElizabethR het volgende:
Overigens grappig, jij heet Jolanda maar gebruikt als usernaam de Ierse spelling voor Yvonne.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het klinkt zo schattig.
nog nooit van krootjes gehoord? Rode kroten?quote:Op woensdag 4 juni 2008 21:34 schreef _Ingrid_ het volgende:
krootjes? nog nooit van gehoord.
Ik zal het verklappen. Knoopjes.
Nee, Djeez ook niet. WAt is het dan?quote:Op woensdag 4 juni 2008 21:42 schreef Vicky het volgende:
[..]
nog nooit van krootjes gehoord? Rode kroten?
Diegene naast jullie ook waarschijnlijkquote:Op woensdag 4 juni 2008 18:40 schreef texelonia het volgende:
Noah had vandaag weer wat leuke uitspraken
We hadden ergens wat gedronken en maakten aanstalten om weg te gaan. Noah vroeg waar we heen gingen, waarop ik antwoorde dat ik nog even naar de Hema wilde. Noah: "Ik wil niet naar de hemel!"
Later moest Noah naar de wc en hoorden we in het hokje naast ons iemand een scheet latenNoah natuurlijk keihard: "Oooooh! Die laat een windje, he! Bweeeeh!"
Ik was zo blij dat we in een hokje zaten met de deur op slot!
quote:Op woensdag 4 juni 2008 21:49 schreef XXXKarinXXX het volgende:
een lof? dat moet wel een slof zijn?
Ik hoor de hele dag eerste pad, tweede pad, thank you...quote:Op woensdag 4 juni 2008 21:50 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Ze pikt ook veel van Dora en Diego op. Zo hoor je ineens lasso! En dan vliegt er een ketting oid door de huiskamer. En duwduw, trektrek, klimklim. En kaaaaaart!
Zo krijtte ik Zoë op de vloer maar het moest wel getekend worden met "heremetietjes"quote:Op donderdag 5 juni 2008 19:40 schreef texelonia het volgende:
Ik vergat nog een leuke!
Ik had vorige week ofzow Noah 'overgetrokken' op een groot stuk papier, zodat ie zichzelf daarna in kon kleuren. Eerst vroeg ie waar z'n 'piepon' (piemel) was, die moest erbij getekendToen heeft ie hem geel gekleurd en vervolgens moest ie weer uitgegumd. Uiteindelijk waren we ook nog gaan verven en verfde hij 2 roze strepen op die plek, dus ik vroeg of ie nu een roze piepon had gemaakt. Trekt ie nog snel even een hele lange roze streep en zegt: "Hihi, een hele lange piepon, hihihi!"
![]()
![]()
Noah heeft een hoekje in de kamer wat ie altijd ombouwt tot zijn huis, of opa's en oma's huis. Maar tijdje geleden was het ineens zijn werk. Wat voor werk ie deed wist ie geloof ik nog nietquote:Op vrijdag 6 juni 2008 12:10 schreef debuurvrouw het volgende:
Hier gaat papa elke dag werken en mama doet niks![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nog niet echt een praatje, maar die kleine hier kan "nee" schudden. Ze heeft volgens mij nog geen idee wat ze precies doet. Maar soms is de timing wel leuk.
Op het CB werd aan mij gevraagd of ik nog vragen had en ze schudt nee...
Vraag je precies op het "goede" moment of papa lief is, schudt ze nee.
En als ik ja knik dan gaat ze soms ook heel hard nee schudden.
Fake it till you make it...
Hier is het: 'jij bent stout mama' en 'ik vind jou stom'quote:Op zaterdag 7 juni 2008 19:59 schreef Lois het volgende:
Oe Bix, ik vind het wel heel goed gevonden van Piet!
Hier is het meestal "dan ben ik niet meer je vriendje!" en dat vind ik al erg
whahahahquote:Op woensdag 11 juni 2008 16:37 schreef Rewimo het volgende:
Christan: "Mama, wat heb jij een enge bloedslangen op je voeten!"
quote:Op dinsdag 17 juni 2008 09:50 schreef Ireth het volgende:
"Maar ik ben toch ook jouw kindje? En jij zegt niet kindje, jij zegt ook Susanne!"
Mijn buurman heeft een pot voor me meegenomen en het is echt verschrikkelijk lekkerquote:Op woensdag 11 juni 2008 21:41 schreef bixister het volgende:
koekola, ik krijg er meteen trek in!(doet me denken aan die speculoospasta oid die in belgië zo'n succes is. wanneer komt dat hier eens op de markt?).
haha,quote:Op dinsdag 17 juni 2008 09:50 schreef Ireth het volgende:
Suus heeft de neiging de laatste tijd om mij bij mijn voornaam te roepen....
"eehh.. Miranda??"
"zeg maar mama hoor!"
"Ja maar je heet Miranda!"
"Ja maar ik ben jouw mama!"
*stilte*
"Maar ik ben toch ook jouw kindje? En jij zegt niet kindje, jij zegt ook Susanne!"
*sught*
Sorry voor mijn late reactie, Elisabeth! Mij is altijd verteld dat Siobhan Johanna betekent in het Iers...quote:Op vrijdag 30 mei 2008 14:34 schreef ElizabethR het volgende:
Overigens grappig, jij heet Jolanda maar gebruikt als usernaam de Ierse spelling voor Yvonne.
Heel goed gevonden, Bregje!quote:Op vrijdag 13 juni 2008 09:16 schreef nomaci het volgende:
En wat denken jullie van deze:
Ik vroeg een paar weken terug aan Bregje (3) of ze 's ochtends nu eens meteen kon beginnen met luisteren.
Antwoord van Bregje: "mijn oortjes zijn nog niet wakker"
Ach zooooo, weer wat geleerd!!! Ik denk dat er meerdere variaties mogelijk zijn, ik vond dit:quote:Op dinsdag 17 juni 2008 22:43 schreef Siobhan het volgende:
[..]
Sorry voor mijn late reactie, Elisabeth! Mij is altijd verteld dat Siobhan Johanna betekent in het Iers...
Op www.behindthename.com staat dit: Irish form of Jehanne, a Norman French variant of JEANNE.
Dat lijkt wel wat op Johanna... toch?
Eigenlijk heet ik ook Johanna, maar mijn roepnaam is Jolanda.
Ik ben sinds mijn dertiende helemaal gék van Ierland en zou er het liefst gaan wonen! Ben dan ook best een beetje jaloers op jou!![]()
Ps.
Je maakt trouwens ook prachtige foto's! Jammer dat je niet meer post, maar wel begrijpelijk...![]()
Groetjes, Jolanda
En hij kreeg gelijkquote:Op donderdag 12 juni 2008 19:14 schreef Anitra het volgende:
Wij zitten te eten, het voetbal staat aan en Djulian zegt zomaar ineens met een hele serieus koppie: "Ik weet niet of we die cup pakken "
quote:Op maandag 23 juni 2008 21:35 schreef Lishe het volgende:
We zitten aan tafel te eten. Ik heb mijn haar gekleurd, wat nogal fel uitgevallen is.
"Mam? Ik wil ook paarse haren, mag ik paarse haren?"
"Nee Luuk, daar ben je echt nog te klein voor."
"Papa?"
"Ja?"
.......
"Wanneer krijg jij eigenlijk haren?"
"....... Die heb ik al gehad."
quote:Op maandag 23 juni 2008 21:35 schreef Lishe het volgende:
We zitten aan tafel te eten. Ik heb mijn haar gekleurd, wat nogal fel uitgevallen is.
"Mam? Ik wil ook paarse haren, mag ik paarse haren?"
"Nee Luuk, daar ben je echt nog te klein voor."
"Papa?"
"Ja?"
.......
"Wanneer krijg jij eigenlijk haren?"
"....... Die heb ik al gehad."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |