abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 18 april 2008 @ 16:28:16 #26
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_58139297
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 15:48 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

van stroom en zo weet ik niet zoveel... maar ik zou toch iig ermee terug naar de winkel gaan in verband met garantie en zo... wie weet wat ze voor je kunnen doen!
Mja, ik heb een mailtje gestuurd naar de zaak waar ik mn aquarium heb gekocht. Kijken of hun meedelen in de garantie of dat het echt Juwel zelf is.

Ik ben naar de dierenzaak hier op de hoek gegaan, en daar heb iksowieso al een nieuw verwarmingselement. Ik wacht nog even met het aanschaffen van een pomp, want die moet besteld worden(en de verkoper met het meeste verstand van aquariums is altijd vrij op vrijdag).

Nu heb ik wel ff een vraagje. Ik heb dus een nieuw verwarmingselement. Die zit er in en aangesloten. Echter mijn pomp werkt natuurlijk nog niet. Dus het wordt redelijk warm op de plek waar het element zit, maar het water, en dus ook de warmte, wordt niet rond gepompt.

Kan ik het element maar beter ff uitlaten totdat ik weer een werkende pomp heb?
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  Moderator vrijdag 18 april 2008 @ 16:40:39 #27
155227 crew  Guppy
dus
pi_58139601
als je vissen het niet erg vinden dat het water iets koeler is, kan je m uitlaten. ik neem aan dat het niet koud is in de kamer waar je aquarium staat, dus dat kan wel.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Moderator vrijdag 18 april 2008 @ 23:28:03 #28
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_58150213
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 16:40 schreef Guppyfriend het volgende:
als je vissen het niet erg vinden dat het water iets koeler is, kan je m uitlaten. ik neem aan dat het niet koud is in de kamer waar je aquarium staat, dus dat kan wel.
Dat niet, maar zodra de verlichting uit gaat koelt de bak wel af. En onderin is het, logisch natuurlijk, wel een stuk kouder.

En dat zal mn algeneter niet leuk vinden
4045
onlogisch
pi_58150767
M'n guppenh hangen al sinds dinsdag aan het wateroppervlak. Niet allemaal en niet constant, maar toch. En als de lamp uitgaat, flippen ze, dus ik denk dat ze geobsedeerd zijn door de lamp . Het water is nu trouwens 24 - 25 graden, dat is toch wel een goede temperatuur voor ze? Aangezien ze zo geobsedeerd zijn .
Tap tap tap
pi_58206415
Ik ben 3 guppen kwijt . Ik vond net twee lijkjes achter het filter (denk ik). Is de stroming dan toch te heftig dat ze na vijf dagen ineens meegezogen worden? Ik heb nu nog twee dikkerds over, volgens mij hebben ze gup 3 opgegeten of zo.
Tap tap tap
  Moderator maandag 21 april 2008 @ 17:58:48 #31
155227 crew  Guppy
dus
pi_58206693
wat gek... is er ruimte achter het filter dan?

@onlogisch, hoe staat t met de verwarming en de pomp?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_58206798
Nou ja, ik had het filter eruit gehaald en toen lagen er twee flimsy grijze prutjes zag maar op de bodem onder het filter. Ik denk dat het guppen waren omdat ze grijzig en pruttig waren en niet groen .
Tap tap tap
  Moderator maandag 21 april 2008 @ 18:18:01 #33
155227 crew  Guppy
dus
pi_58207030
iew... maar ik bedoelde meer van als het filter er normaal in zit, is er dan een ruimte dat ze erachter kunnen zwemmen?
pi_58207162
Ja, de zuignappen steken iets uit, dus er zit iets ruimte tussen filter en glas, echt heel klein, maar misschien groot genoeg?
Ik vond net lijkje 3, onmiskenbaar een gup, maar die lag een eindje verderop gewoon op de bodem en vond ik toevallig omdat de zuignappen van de verwarming steeds loslaten.
Heel vreemd, ik ging zaterdag weg en toen was er niks aan de hand en toen ik gistermiddag terugkwam, waren er drie toedeledokie. De andere twee zwemmen nog gewoon lekker blij rond .
Tap tap tap
pi_58223660
Hebben ze wel voldoende zuurstof? Happen ze ook naar lucht als ze bovenaan zwemmen/
pi_58224431
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 12:12 schreef Aneurism het volgende:
Hebben ze wel voldoende zuurstof? Happen ze ook naar lucht als ze bovenaan zwemmen/
Ze zwemmen blij rond en hangen niet meer bij het wateroppervlak. Dat deden ze in het begin wel, maar toen hapten ze niet naar water en gingen ze weg als ik de lamp uitdeed. Ze waren gewoon lekker met z'n allen bij elkaar aan het rondzwemmen en de plantjes aan het opeten, tussen de steentjes schumen naar eten, etc. Ze mankeerden zaterdag helemaal niets en zondag was ik er ineens drie kwijt. Ze waren ook al gegroeid sinds ik ze kreeg vorige week, er was geen reden om te denken dat ze ziek waren of zo.
Tap tap tap
pi_58311607
een juwel pomp moet je oficeel 1 keer in het jaar vervangen volgens juwel dus het kan goed zijn dat hij gewoon stuk is en de meesten zaken hebben de pompen gewoon in het schap liggen mara als je verwarmings element ook stuk is zou ik maar i sff naar de stroom bedrijf stappen aangezien het opeens allemaal stuk is erg verdacht :/
pi_58312882
die juwel pompen zijn ondingen. eruit slopen en een buitenpomp nemen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Byte_Me op 26-04-2008 00:06:34 ]
  Moderator zaterdag 26 april 2008 @ 16:58:48 #39
155227 crew  Guppy
dus
pi_58322766
ik gebruik al jaren naar tevredenheid een Juwel pomp. hij is ook nog nooit vervangen. ik heb alleen een keer het rotortje vervangen.
pi_58329785
Hoevaak kan een gup sperma opslaan?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  Moderator zondag 27 april 2008 @ 08:43:54 #41
155227 crew  Guppy
dus
pi_58334122
in ieder geval genoeg voor 3 legsels. maar sommige guppen kunnen ook meer of minder
pi_58346014
Ik heb iig nu al 2 "legsels" van 1 en dezelfde gup.

Het eerste legsel bevatte minimaal 15 guppen.

Het tweede 11 guppen.

Wonderbaarlijk dat het er uberhaupt in past.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  Moderator woensdag 7 mei 2008 @ 12:29:19 #43
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_58530148
quote:
Op maandag 21 april 2008 17:58 schreef Guppyfriend het volgende:
wat gek... is er ruimte achter het filter dan?

@onlogisch, hoe staat t met de verwarming en de pomp?
Alles is weer dik in orde

Ik heb een nieuw element en een nieuwe pomp.

De pomp is alleen iets minder krachtig (600 L/U ipv 1000 L/U) Maar alles werkt weer goed

Ik heb trouwens ook een nieuwe vis aangeschaft :

Met gepaste trots :

Dit is geen plaatje van de mijne, omdat ik nu op de zaak zit.

De mijne is een stuk groter
4045
onlogisch
  Moderator woensdag 7 mei 2008 @ 12:34:03 #44
155227 crew  Guppy
dus
pi_58530256
mooi dat alles weer goed is! en de verwarming heb je voorlopig niet meer nodig, hahaha
  woensdag 7 mei 2008 @ 12:34:29 #45
191846 makkie88
Zo moeilijk is het niet
pi_58530261
kep zo'n middeltje gebruikt, waardoor er 6 guppen dood zijn en alle 3 mijn algeneters:( nu zittejn er nog meer zieke guppen.. (hele donkere achterlichaam die half naar benede hangt).. kweet niet watik moet doen..

maybe opdrogen en aan de kat voeren?
  Moderator woensdag 7 mei 2008 @ 13:11:10 #46
155227 crew  Guppy
dus
pi_58531047
@ makkie88

even ervan uitgaande dat je post een serieuze is...

wat voor middeltje heb je gebruikt? wat is de naam en waar zou het tegen moeten helpen? heb je de juiste dosering gebruikt?

geef eerst maar eens wat meer informatie

mocht je besluiten om je guppen dood te maken, doe dat dan wel een op een diervriendelijke manier. en geef ze ook niet aan je kat, zeker niet wanneer ze ziek zijn en jij ze met 'een middeltje' hebt behandeld. anders heb je dadelijk ook een zieke kat
  woensdag 7 mei 2008 @ 13:42:08 #47
191846 makkie88
Zo moeilijk is het niet
pi_58531702
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 13:11 schreef Guppyfriend het volgende:
@ makkie88

even ervan uitgaande dat je post een serieuze is...

wat voor middeltje heb je gebruikt? wat is de naam en waar zou het tegen moeten helpen? heb je de juiste dosering gebruikt?

geef eerst maar eens wat meer informatie

mocht je besluiten om je guppen dood te maken, doe dat dan wel een op een diervriendelijke manier. en geef ze ook niet aan je kat, zeker niet wanneer ze ziek zijn en jij ze met 'een middeltje' hebt behandeld. anders heb je dadelijk ook een zieke kat
mijn post was in zoverre sirrieus tot het moment van aan de kat voeren..

misschien is doodmaken zelfs nog de vriendelijkste oplossing..

Het middeltje wat ik heb gebruikt heeft de naam eSHa-2000®

dit was bedoelt om mijn zieke vissen die plakvin hadden beter te maken.. dit was een kuur van 3 dagen..
de kleur van het water zou anzelf geleidelijk weer terug naar normaal worden.. nu is dit na de kuur nog een week groen geweest (de druppels waren rood maar het water werd groen, maar dit hoorde zo staat in de bijsluiter)

er zijn inderdaad vissen die er nu beter uit zien, maar ondertussen zijn er in de afgelope 3 weken al een stuk of 20 vissen(guppen, en 3 algeneters) dood gegaan (ongeveer de helft)..

nu weet ik gewoon niet wat ik moet doen..

ik zie dat er weer een zieke vis is...

moet ik deze dr uit geven en dood maken?..

of laten zitten en w88 tot deze dood is?..
pi_58532035
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 13:42 schreef makkie88 het volgende:

[..]

mijn post was in zoverre sirrieus tot het moment van aan de kat voeren..

misschien is doodmaken zelfs nog de vriendelijkste oplossing..

Het middeltje wat ik heb gebruikt heeft de naam eSHa-2000®

dit was bedoelt om mijn zieke vissen die plakvin hadden beter te maken.. dit was een kuur van 3 dagen..
de kleur van het water zou anzelf geleidelijk weer terug naar normaal worden.. nu is dit na de kuur nog een week groen geweest (de druppels waren rood maar het water werd groen, maar dit hoorde zo staat in de bijsluiter)

er zijn inderdaad vissen die er nu beter uit zien, maar ondertussen zijn er in de afgelope 3 weken al een stuk of 20 vissen(guppen, en 3 algeneters) dood gegaan (ongeveer de helft)..

nu weet ik gewoon niet wat ik moet doen..

ik zie dat er weer een zieke vis is...

moet ik deze dr uit geven en dood maken?..

of laten zitten en w88 tot deze dood is?..
ik haal zieke vissen altijd DIREKT uit de bak. voor je het weet zijn al je vissen ziek. in het ideale geval heb je een quarantaine bak voor zulke gevallen. zo niet, tsja, dan rest er weinig anders dan ze zo humaan mogelijk uit hun lijden te verlossen.
  Moderator woensdag 7 mei 2008 @ 13:57:29 #49
155227 crew  Guppy
dus
pi_58532086
kijk, nu komen we ergens.

plakvin, die ken ik nog niet (google ook niet overigens). bedoel je dat ze samengeknepen vinnen hadden, of iets anders?

hadden alle vissen in je aquarium de ziektebeelden doen je eSHa-2000 toevoegde, of maar een paar? heb je de dosering volgens de bijsluiter gegeven?

misschien is het een mogelijkheid de zieke vissen apart te zetten?

en dan nog iets, als je omschrijft dat je 20 dode vissen hebt gehad en dit ongeveer de helft is, heb je dus ongeveer 40 vissen. hoe groot is de aquarium?

wanneer je twijfelt of de vis nog beter kan worden, kan je de vis doodmaken. dit is soms beter voor de vis, en het voorkomt besmetting naar de gezonde vissen.

ik heb zelf geen ervaring met eSHa-2000 of met 'plakvin', maar ik weet zeker dat hier nog meer mensen zijn die je kunnen helpen.
pi_58557575
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 13:57 schreef Guppyfriend het volgende:
kijk, nu komen we ergens.

plakvin, die ken ik nog niet (google ook niet overigens). bedoel je dat ze samengeknepen vinnen hadden, of iets anders?

hadden alle vissen in je aquarium de ziektebeelden doen je eSHa-2000 toevoegde, of maar een paar? heb je de dosering volgens de bijsluiter gegeven?

misschien is het een mogelijkheid de zieke vissen apart te zetten?

en dan nog iets, als je omschrijft dat je 20 dode vissen hebt gehad en dit ongeveer de helft is, heb je dus ongeveer 40 vissen. hoe groot is de aquarium?

wanneer je twijfelt of de vis nog beter kan worden, kan je de vis doodmaken. dit is soms beter voor de vis, en het voorkomt besmetting naar de gezonde vissen.

ik heb zelf geen ervaring met eSHa-2000 of met 'plakvin', maar ik weet zeker dat hier nog meer mensen zijn die je kunnen helpen.

Zijn er niet meer ziekte beelden waarbij de vinnen samenplannen? Ik ken iig "Itch" Wat door een parasiet veroorzaakt word. Maar dan zou ook bij de kiewen een soort laag moeten zitten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')