Mja, ik heb een mailtje gestuurd naar de zaak waar ik mn aquarium heb gekocht. Kijken of hun meedelen in de garantie of dat het echt Juwel zelf is.quote:Op vrijdag 18 april 2008 15:48 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
van stroom en zo weet ik niet zoveel... maar ik zou toch iig ermee terug naar de winkel gaan in verband met garantie en zo... wie weet wat ze voor je kunnen doen!
Dat niet, maar zodra de verlichting uit gaat koelt de bak wel af. En onderin is het, logisch natuurlijk, wel een stuk kouder.quote:Op vrijdag 18 april 2008 16:40 schreef Guppyfriend het volgende:
als je vissen het niet erg vinden dat het water iets koeler is, kan je m uitlaten. ik neem aan dat het niet koud is in de kamer waar je aquarium staat, dus dat kan wel.
Ze zwemmen blij rond en hangen niet meer bij het wateroppervlak. Dat deden ze in het begin wel, maar toen hapten ze niet naar water en gingen ze weg als ik de lamp uitdeed. Ze waren gewoon lekker met z'n allen bij elkaar aan het rondzwemmen en de plantjes aan het opeten, tussen de steentjes schumen naar eten, etc. Ze mankeerden zaterdag helemaal niets en zondag was ik er ineens drie kwijt. Ze waren ook al gegroeid sinds ik ze kreeg vorige week, er was geen reden om te denken dat ze ziek waren of zo.quote:Op dinsdag 22 april 2008 12:12 schreef Aneurism het volgende:
Hebben ze wel voldoende zuurstof? Happen ze ook naar lucht als ze bovenaan zwemmen/
Alles is weer dik in ordequote:Op maandag 21 april 2008 17:58 schreef Guppyfriend het volgende:
wat gek... is er ruimte achter het filter dan?
@onlogisch, hoe staat t met de verwarming en de pomp?
mijn post was in zoverre sirrieus tot het moment van aan de kat voeren..quote:Op woensdag 7 mei 2008 13:11 schreef Guppyfriend het volgende:
@ makkie88
even ervan uitgaande dat je post een serieuze is...
wat voor middeltje heb je gebruikt? wat is de naam en waar zou het tegen moeten helpen? heb je de juiste dosering gebruikt?
geef eerst maar eens wat meer informatie
mocht je besluiten om je guppen dood te maken, doe dat dan wel een op een diervriendelijke manier. en geef ze ook niet aan je kat, zeker niet wanneer ze ziek zijn en jij ze met 'een middeltje' hebt behandeld. anders heb je dadelijk ook een zieke kat
ik haal zieke vissen altijd DIREKT uit de bak. voor je het weet zijn al je vissen ziek. in het ideale geval heb je een quarantaine bak voor zulke gevallen. zo niet, tsja, dan rest er weinig anders dan ze zo humaan mogelijk uit hun lijden te verlossen.quote:Op woensdag 7 mei 2008 13:42 schreef makkie88 het volgende:
[..]
mijn post was in zoverre sirrieus tot het moment van aan de kat voeren..
misschien is doodmaken zelfs nog de vriendelijkste oplossing..
Het middeltje wat ik heb gebruikt heeft de naam eSHa-2000®
dit was bedoelt om mijn zieke vissen die plakvin hadden beter te maken.. dit was een kuur van 3 dagen..
de kleur van het water zou anzelf geleidelijk weer terug naar normaal worden.. nu is dit na de kuur nog een week groen geweest (de druppels waren rood maar het water werd groen, maar dit hoorde zo staat in de bijsluiter)
er zijn inderdaad vissen die er nu beter uit zien, maar ondertussen zijn er in de afgelope 3 weken al een stuk of 20 vissen(guppen, en 3 algeneters) dood gegaan (ongeveer de helft)..
nu weet ik gewoon niet wat ik moet doen..
ik zie dat er weer een zieke vis is...
moet ik deze dr uit geven en dood maken?..
of laten zitten en w88 tot deze dood is?..
quote:Op woensdag 7 mei 2008 13:57 schreef Guppyfriend het volgende:
kijk, nu komen we ergens.
plakvin, die ken ik nog niet (google ook niet overigens). bedoel je dat ze samengeknepen vinnen hadden, of iets anders?
hadden alle vissen in je aquarium de ziektebeelden doen je eSHa-2000 toevoegde, of maar een paar? heb je de dosering volgens de bijsluiter gegeven?
misschien is het een mogelijkheid de zieke vissen apart te zetten?
en dan nog iets, als je omschrijft dat je 20 dode vissen hebt gehad en dit ongeveer de helft is, heb je dus ongeveer 40 vissen. hoe groot is de aquarium?
wanneer je twijfelt of de vis nog beter kan worden, kan je de vis doodmaken. dit is soms beter voor de vis, en het voorkomt besmetting naar de gezonde vissen.
ik heb zelf geen ervaring met eSHa-2000 of met 'plakvin', maar ik weet zeker dat hier nog meer mensen zijn die je kunnen helpen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |