Staat er gewoon tussen hoor..quote:Op maandag 7 april 2008 21:39 schreef super-muffin het volgende:
Ik moeste even zoeken, maar ik ben er nu ook!
Waarom staat dit topic niet in het overzicht van DIG?
cool, welke?quote:
Een gouden (quote:
Ik haal gewoon zo'n goedkope MP3-CD-speler van JVC ofzo, maar wel eentje die een line-in heeft. Dan kan ik erop aansluiten wat ik maar wil.quote:
en de mac mini boardcomputer danquote:Op maandag 7 april 2008 23:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik haal gewoon zo'n goedkope MP3-CD-speler van JVC ofzo, maar wel eentje die een line-in heeft. Dan kan ik erop aansluiten wat ik maar wil.
Weet jij of het kan?quote:Op maandag 7 april 2008 23:10 schreef Tijn het volgende:
[..]
Kijk eerst maar eens of je de CPU kan verwisselen
quote:Op maandag 7 april 2008 23:12 schreef Sjoewe het volgende:
Ik denk dat je dan het hele logicboard moet vervangen. Het zal er allemaal wel opgesoldeerd zitten.
hey...die laatste zin: je beschrijft nagenoeg de belangrijkste eigenschappen van mijn vriendinquote:Op maandag 7 april 2008 23:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Een gouden () Opel Agila uit 2004 met 13K op de teller. Praktisch nieuw dus, maar wel zonder opties en met een kleine motor. Maar dat vind ik alleen maar relaxed, er kan niks aan stuk gaan en er past onwijs veel in en hij is toch licht en zuinig
Volgens mij is de Beatles-catalogus al enige tijd verkrijgbaar in de iTunes MS. Maar in het land of the free misschien niet.quote:Op maandag 7 april 2008 23:22 schreef De_Hertog het volgende:
Op 9to5mac stond een artikeltje over Bush die z'n iPod leuk vond, en meldde dat hij er muziek van de Beatles op had gezet. Omdat die muziek niet digitaal te koop is, en de RIAA ieder kopietje illegaal vind, is dat dus feitelijk illegaal. Inmiddels is dat artikel echter weer weg. Censuur?
Dat kan ja.quote:Op maandag 7 april 2008 23:05 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
cool, welke?
ennuh zou je de proc van een mac mini kunnen verwisselen?
En kan ik er dan alles in kwakken? Zit te denken aan een 3GHZ ofzoquote:
Ja dan smelt je kap weg.quote:Op maandag 7 april 2008 23:31 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
En kan ik er dan alles in kwakken? Zit te denken aan een 3GHZ ofzo
Die socket blijkt best te zuigenquote:Op maandag 7 april 2008 23:34 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Ja dan smelt je kap weg.
Niet alles. Socket 479.
Naja bummer. Dan maar een superdrive erin proppen.quote:Op maandag 7 april 2008 23:37 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Vrij prijzig inderdaad. En daarbij kun je niet te hoge snelheid gebruiken i.v.m. warmte.
$22.50 buy now op eBay voor OEM-headset.quote:
Klinkt duur!quote:Op maandag 7 april 2008 23:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Een gouden () Opel Agila uit 2004 met 13K op de teller. Praktisch nieuw dus, maar wel zonder opties en met een kleine motor. Maar dat vind ik alleen maar relaxed, er kan niks aan stuk gaan en er past onwijs veel in en hij is toch licht en zuinig
quote:
Dat zijn de leuke feitjes. Betekent dat een iPhone 8GB importeren iets van 310-320 euro zou moeten kostenquote:De afdeling die zich binnen DHL bezighoudt met inklaring van goederen, was niet op de hoogte van de diefstal en bracht doodleuk een naheffing van 40 euro in rekening.
ja een naheffing maar geen iphonequote:Op dinsdag 8 april 2008 08:54 schreef portier het volgende:
[..]
[..]
Dat zijn de leuke feitjes. Betekent dat een iPhone 8GB importeren iets van 310-320 euro zou moeten kosten.
Wel belachelijk dat het zoveel moeite kost om geld terug te krijgen van DHL. Je kan toch laten zien dat die doos geopend is geweest.
Hé, jouw tekst doet raar.quote:Op dinsdag 8 april 2008 08:58 schreef Battlefan het volgende:
Werkend patchkastje gevondenKabel erin
Rete snel werkend internet
Coolquote:Op maandag 7 april 2008 23:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Volgens mij kan dat nietquote:Op dinsdag 8 april 2008 09:17 schreef portier het volgende:
[..]
Hé, jouw tekst doet raar.
[ afbeelding ]
Weet iemand overigens hoe je in Safari in kan stellen dat bestanden niet automatisch gedownload worden maar dat je eerst een confirmschermpje krijgt?
Hm? Die server staat in Amsterdam ergens. Ik heb er hier geen last van (vanaf de UU). Misschien dat je eigen provider nog raar doet na gisteren (iets met een storing op de amsix geloof ik). Nou ja, link van gemaakt. Dan kun je zelf klikkenquote:Op dinsdag 8 april 2008 09:22 schreef JoMo0 het volgende:
Lekkere host hoor .. snel vooral. En het vertraagt de pagina helemaal niet.
Vreemd, hier doet ie wel gewoon normaalquote:Op dinsdag 8 april 2008 09:17 schreef portier het volgende:
[..]
Hé, jouw tekst doet raar.
[ afbeelding ]
Het werkt helemaal niet. Weird. Gisterenmiddag was het internet hier inderdaad erg traag. Maar goed dan is het nog raar dat het alleen jouw plaatje is die niet laadt.quote:Op dinsdag 8 april 2008 09:24 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Hm? Die server staat in Amsterdam ergens. Ik heb er hier geen last van (vanaf de UU). Misschien dat je eigen provider nog raar doet na gisteren (iets met een storing op de amsix geloof ik). Nou ja, link van gemaakt. Dan kun je zelf klikken.
quote:Op maandag 7 april 2008 23:05 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
cool, welke?
ennuh zou je de proc van een mac mini kunnen verwisselen?
Welke heb je nu dan?quote:
Ok. Geen idee waarom. Zal vast wel met die storing te maken hebben nog. Maar goed, link van gemaakt. Topic moet er geen last meer van hebben.quote:Op dinsdag 8 april 2008 09:28 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Het werkt helemaal niet. Weird. Gisterenmiddag was het internet hier inderdaad erg traag.
Ik denk zomaar dat G. een T5600 heeft. 1,83 C2D.quote:Op dinsdag 8 april 2008 09:29 schreef Junkie het volgende:
[..]
[..]
Welke heb je nu dan?
Dat zou wel handig zijn om te weten.
Upgrading an Intel Mac Mini with an Intel Core 2 Duo T7600 (2.33Ghz) Merom Processor
Ik heb nu de 1.83 C2Dquote:Op dinsdag 8 april 2008 09:29 schreef Junkie het volgende:
[..]
[..]
Welke heb je nu dan?
Dat zou wel handig zijn om te weten.
Upgrading an Intel Mac Mini with an Intel Core 2 Duo T7600 (2.33Ghz) Merom Processor
Nog steeds hetzelfde. Het geheugen zit nu nog dieper .. Bij een G4 kon je dat nog gemakkelijk doen als alleen de kap eraf is , nu moet je de drive eraf schroeven e.d.quote:Op dinsdag 8 april 2008 09:33 schreef Anthraxx het volgende:
Zijn nieuwere mini's al wat makkelijker open te maken, in plaats van "Pak een plamuurmes, steek die tussen de rand, wrik en ga door tot het ding open is"?
Je kent me zo goedquote:Op dinsdag 8 april 2008 09:33 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Ik denk zomaar dat G. een T5600 heeft. 1,83 C2D.
Je mannelijkheid, wat doe je? Je hebt zeker een kaal plekje op je hoofdquote:Op dinsdag 8 april 2008 09:17 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Cool
Anna en ik gaan zondag kijken naar: http://crondor.net/~robin/pictures/kever.jpg (omdat het blijkbaar traag is, even een link gemaakt).
Die roze ramen moet je wegdenken, dat is het eerste dat er uit gaat.
Alles wordt uitgeschakeld, de download word direct uit de lijst verwijderd, maar automatisch downloaden doet Safari nog steedsquote:Op dinsdag 8 april 2008 09:19 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Volgens mij kan dat niet. Misschien met Private Browsing aan?
Het is dit of een zuurstokroze keverquote:Op dinsdag 8 april 2008 10:07 schreef portier het volgende:
[..]
Je mannelijkheid, wat doe je? Je hebt zeker een kaal plekje op je hoofd.
Ja, leuker dan alles wat tegenwoordig rijdquote:Ouwe hollandse auto's zijn tof. Allemaal.
[..]
Probeer anders met Camino te surfen, misschien kan die het welquote:Alles wordt uitgeschakeld, de download word direct uit de lijst verwijderd, maar automatisch downloaden doet Safari nog steeds. Wel jammer dat het niet uitgeschakeld kan worden. Nu download ik tijdens mijn werk om de zoveel tijd een Windows trojan
.
You, my friend, are pussywhipped.quote:Op dinsdag 8 april 2008 10:13 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Het is dit of een zuurstokroze kever.
[..]
Ik heb het ook maar even uitgezocht, want me zusje heeft die ook.quote:Op dinsdag 8 april 2008 09:33 schreef G.Fawkes het volgende:
Ik heb nu de 1.83 C2D
Ah inderdaad, gevonden.quote:Op dinsdag 8 april 2008 01:08 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
$22.50 buy now op eBay voor OEM-headset.
$3.00 buy now op eBay voor imitatie-headset
Als je zelf geen account hebt wil ik ze ook wel voor je kopen.
You poor manquote:Op dinsdag 8 april 2008 10:13 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Het is dit of een zuurstokroze kever.
quote:[..]
Ja, leuker dan alles wat tegenwoordig rijd.
Nopequote:[..]
Probeer anders met Camino te surfen, misschien kan die het wel.
Het valt best mee. We wilden beide een Kever. Zij vond deze erg mooi en mij boeit het niet. Maar er zijn meer opties, zoals Zwarte kevers (quote:Op dinsdag 8 april 2008 10:57 schreef portier het volgende:
[..]
You poor man. She's all over you isn't she?
Gaafquote:
Meer opties weet ik nietquote:[..]
Nope. Die kan er dus weer af.
Karmann Ghia is wel even een tikkie duurder dan een roze kever. Maar Annie, gewoon een bus mat-zwart halen en een rode spuitbus.quote:Op dinsdag 8 april 2008 10:57 schreef portier het volgende:
[..]
You poor man. She's all over you isn't she?
[..]
[ afbeelding ]
Welliswaar niet Nederlands, maar dit is toch tof?.
[..]
Nope. Die kan er dus weer af.
Thanks, ik ga eens even mailen.quote:Op dinsdag 8 april 2008 10:58 schreef Sjoewe het volgende:
Ik zou gewoon even een mailtje sturen, en vragen of het ook internationaal kan.
En anders, als je het niet erg vindt om wat meer voor shipping te betalen kan je ook bij deze kijken.
Het kan best dat we over 2 maanden rond rijden in een andere kleur kever dan deze. Kevers zijn coolquote:Op dinsdag 8 april 2008 11:08 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Karmann Ghia is wel even een tikkie duurder dan een roze kever. Maar Annie, gewoon een bus mat-zwart halen en een rode spuitbus.
Kever zwart rollen met een verfroller, velgen roodspuiten, chrome deksels er terug op en bij de eerst volgende bandenwissel er white walls op laten leggen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En gewoon zeggen dat het tegen de roest is als ze tegenstribbelt
Even de goeie aflevering van Wheeler Dealers opzoeken en je zet zo zelf je nieuwe Kever in elkaarquote:Op dinsdag 8 april 2008 11:01 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Het valt best mee. We wilden beide een Kever. Zij vond deze erg mooi en mij boeit het niet. Maar er zijn meer opties, zoals Zwarte kevers (), Groen of Aubergine... genoeg keuze op de schroothoop
.
Ja, die dingen zijn iets te populair inderdaad. Dan zou je een dode van de schroothoop moeten halen en die helemaal zelf verbouwen. Maar aan het nooit voltooide project van de buren van mijn ouders te zien is dat nog een heule klusquote:[..]
Gaaf![]()
. We wilden eigenlijk zo'n VW bus uit de jaren 60. Ze zijn alleen best prijzig tweedehands (rond de 20.000 voor een goede
).
FF doet het welquote:[..]
Meer opties weet ik niet.
USPSquote:Zending opgehaald en in sorteerproces 08-04-2008 Amsterdam , intern transport pakketten
Zending zit in afleverroute 08-04-2008 Utrecht , pakkettendistributie
Chauffeur is onderweg 08-04-2008 Utrecht , pakkettendistributie
quote:Status: Electronic Shipping Info Received
The U.S. Postal Service was electronically notified by the shipper on April 1, 2008 to expect your package for mailing.
Nee, dat USPS zuigt in het geven van updatesquote:Op dinsdag 8 april 2008 12:57 schreef JoMo0 het volgende:
En wat wil je daarmee zeggen , dat je geen BTW hoeft te betalen ?
exactly my thoughtsquote:Op dinsdag 8 april 2008 14:02 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Trouwens die PowerMac ziet er niet uit zeg.
Huh? Ziet er niet uit? Ik zie niks geks..quote:Op dinsdag 8 april 2008 14:02 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Is dat niets voor jou ? Je belde toch nooit.
Trouwens die PowerMac ziet er niet uit zeg.
Natuurlijk kun je het schoonmaken , maar het trekt mij niet aan om hem in deze staat te kopen. Net zoals er in een autoshowroom ook alleen maar gepoetste auto's staan .. zelfde verhaal.quote:Op dinsdag 8 april 2008 14:24 schreef Geqxon het volgende:
Ziet er niet uit? Is volgens mij gewoon een doekje erover hoor. Beetje vingerafdruk gevoelig.
Wow!quote:
http://razrtracker.com/iphone/history.phpquote:Op dinsdag 8 april 2008 15:14 schreef Mr.Noodle het volgende:
iPhone Stock Tracker
Kun je lekker blijven <Apple'tje > <R>'en/F5'en totdat de voorraad van iPhones is aangevuld, of je kunt je abonneren op de RSSfeed..
Zodat je em kan kopen..
Een metertje of 15 moet wel lukken met goede kabels. En anders zijn er ook versterkers te koop om het signaal wat te boosten halverwege.quote:Op dinsdag 8 april 2008 17:11 schreef Mr_Moon het volgende:
Hoe lang mag een VGA/DVI kabel zijn zonder signaal verlies?
Toen ik keek deed ie hetquote:
Synergy iets voor jou?quote:Op dinsdag 8 april 2008 19:08 schreef ViesKees het volgende:
Ik heb een Macbook pro gekocht![]()
Ik zoek nu alleen nog een KVM switch, ik hoef alleen maar mijn muis, toetsenbord en boxen te "switchen", ik heb een apple toetsenbord en daarin heb ik ook de ontvanger van mijn draadloze muis zitten, ik hoef dus eigenlijk maar een switch met 1 usb poort en geluid te hebben... iemand suggesties?
Sourceforge linkquote:Synergy lets you easily share a single mouse and keyboard between multiple computers with different operating systems, each with its own display, without special hardware. It's intended for users with multiple computers on their desk since each system uses its own monitor(s).
Ik gebruik ook 1 scherm maar daar zitten 2 aansluitingen op dus dat hoeft niet persé op die switch te zitten (alhoewel dat wel handig is anders moet je eerst de switch omzetten en dan de source van het scherm ook nog veranderen...)quote:Op dinsdag 8 april 2008 19:31 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Synergy iets voor jou?
[..]
Sourceforge link
Geluid kan eventueel simultaan via een mini mengpaneel.
Een KVM lijkt mij dan misschien makkelijk, vaak kun je dan ook met je keyboard van bron switchen. Welke je moet nemen.... Sitecom? Swetsneger, tips?quote:Op dinsdag 8 april 2008 19:37 schreef ViesKees het volgende:
[..]
Ik gebruik ook 1 scherm maar daar zitten 2 aansluitingen op dus dat hoeft niet persé op die switch te zitten (alhoewel dat wel handig is anders moet je eerst de switch omzetten en dan de source van het scherm ook nog veranderen...)
USB Hub met voeding ..quote:Op dinsdag 8 april 2008 20:08 schreef portier het volgende:
Ik heb nog een vraag. Ik heb nu een gratis USB verdeler die van 1 USB poort 3 USB poorten maakt. Echter als ik hier een memorystick instop dan krijg ik de melding dat deze niet gelezen kan worden door te weinig stroom. Zijn er ook verdelers die dit probleem ondervangen met een versterkertje oid? En iemand ervaringen welke ik het beste kan nemen?
Wat jij zoekt is een USB-hub met stroomadapter.quote:Op dinsdag 8 april 2008 20:08 schreef portier het volgende:
Ik heb nog een vraag. Ik heb nu een gratis USB verdeler die van 1 USB poort 3 USB poorten maakt. Echter als ik hier een memorystick instop dan krijg ik de melding dat deze niet gelezen kan worden door te weinig stroom. Zijn er ook verdelers die dit probleem ondervangen met een versterkertje oid? En iemand ervaringen welke ik het beste kan nemen?
Als je het vanmiddag gezegd had, had ik er een kunnen bij bestellen voor jequote:Op dinsdag 8 april 2008 20:47 schreef JoMo0 het volgende:
Trouwens heeft hier nog iemand een 1 GB reepje liggen van een MacBook o.i.d. want ik heb er 1 nodig maar ik vind het een beetje overdreven om voor 1 reepje 10 euro verzending te betalen .. ?
quote:
Ah, duidelijk. Maar eens bij de Mediamarkt oid gaan hobbyen dus.quote:Op dinsdag 8 april 2008 20:17 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Wat jij zoekt is een USB-hub met stroomadapter.
Ja balen. BTW , heb jij al mail van AppleSac?quote:Op dinsdag 8 april 2008 21:08 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
Als je het vanmiddag gezegd had, had ik er een kunnen bij bestellen voor je
Is 6,95 aan verzendkosten ook teveel?
Niet doen! DotMac is hier ontzettend traag. En het is veel te duur. Voor een domein incl. jaar webhosting betaal je 30 euro ..quote:Op dinsdag 8 april 2008 21:12 schreef ThijsThijs het volgende:
Wie van jullie heeft eigenlijk een .mac account?
Ik denk er namelijk over om er een te bestellen maar ik ben er nog niet helemaal zeker van; het kost wel weer honderd euro. Maar dan heb ik daarvoor wel een fijn programma waarmee ik een blog of website mee te onderhouden. En een @mac.com mailadres.
Ik had er 1 gratis gekregen van het werk. Ik gebruik eigenlijk alleen maar email daarvan, de rest laat ik maar. Ik had voor 50 euro meer onbeperkte hosting (onbeperkt dataverkeer enzo). Dus geen .Mac account nemen joh.quote:Op dinsdag 8 april 2008 21:12 schreef ThijsThijs het volgende:
Wie van jullie heeft eigenlijk een .mac account?
Ik denk er namelijk over om er een te bestellen maar ik ben er nog niet helemaal zeker van; het kost wel weer honderd euro. Maar dan heb ik daarvoor wel een fijn programma waarmee ik een blog of website mee te onderhouden. En een @mac.com mailadres.
Nee, nog geen mail ontvangenquote:Op dinsdag 8 april 2008 21:20 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Ja balen. BTW , heb jij al mail van AppleSac?
[..]
Niet doen! DotMac is hier ontzettend traag. En het is veel te duur. Voor een domein incl. jaar webhosting betaal je 30 euro ..
Straks misschien, ik krijg deze week nieuw RAM voor in mijn MBP. Ik ben nu van plan om mijn oude in de laptop van mijn vriendin te zetten (een Toshiba), maar misschien loopt dat anders.quote:Op dinsdag 8 april 2008 20:47 schreef JoMo0 het volgende:
Trouwens heeft hier nog iemand een 1 GB reepje liggen van een MacBook o.i.d. want ik heb er 1 nodig maar ik vind het een beetje overdreven om voor 1 reepje 10 euro verzending te betalen .. ?
Misschien zeg ik dit een beetje in het verkeerde topic, maar waarom maak je niet gebruik van de diensten van WIndows Live. Die zijn ook prima. Maar zo ik weet kun je vanuit iPhoto ook je fotos op een ftp server uploaden enzo.quote:Op dinsdag 8 april 2008 23:35 schreef DaMook het volgende:
DotMac heb ik de trail versie van geprobeerd en dat beviel me wel, alleen vind ik 100 euro idd ook veelste veel geld.
Weet iemand of *dit* op ebay werkt ? Dan is het iig al wat goedkoper.
Windows live heb ik ook, maar .mac vond ik toch prettiger werkenquote:Op dinsdag 8 april 2008 23:42 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Misschien zeg ik dit een beetje in het verkeerde topic, maar waarom maak je niet gebruik van de diensten van WIndows Live. Die zijn ook prima. Maar zo ik weet kun je vanuit iPhoto ook je fotos op een ftp server uploaden enzo.
Het had er ook nog eens mee te maken dat er USB apparaten achter blijven (of de monitor kabel). Voordat je het ding naar sleep brengt alles er uit dus. Verder wachten tot het lampje brand (en niet bewegen). De nieuwe feature heb ik via terminal uit kunnen zetten en terug kunnen brengen naar hoe een iBook het deed. En sindsdien geen last meer gehad:quote:Turns out apple decided to introduce a new hibernate mode for the macbook pro computers called SafeSleep that does alot of stuff to prevent a tragic lose of data.
Het probleem is alleen erg groot. Het kan ook aan andere dingen liggen, zoals:quote:1. check your current mode: open terminal and write pmset -g | grep hibernatemode, it should prompt hibernatemode 3, 3 indicates your current mode. there are several modes. i used 0 as the one used on my macbook that never caused any issue and i assume is safe.
2. Write down your current mode so you can revert back to your old settings.
3. Change your hibernation mode, open terminal and write sudo pmset -a hibernatemode 0, it will prompt for password and return nothing.
Dat is denk ik meer om het zichzelf makkelijk te maken als ze overgaan op 3G.quote:Op woensdag 9 april 2008 10:31 schreef Junkie het volgende:
iPhone 3G's baseband chip revealed?
[ afbeelding ]
Niks te vinden via mijn Software-update, terwijl ik toch echt een MBP heb. Hm..quote:Op woensdag 9 april 2008 02:17 schreef NiteSpeed het volgende:
Er staat een EFI firmware update klaar voor de Macbook Pro via software update.
Unison natuurlijk. En als je webbased wil sabznbdquote:Op woensdag 9 april 2008 13:48 schreef ThijsThijs het volgende:
Iemand nog leuke programma's om usenet te gebruiken op mac?
Vast een lage retentie en geblokkeerde nieuwsgroepen.quote:Op woensdag 9 april 2008 15:07 schreef ThijsThijs het volgende:
Oke ik heb nu unison geinstalleerd, nu even wachten op m'n vader tot die thuis komt want ik moet blijkbaar inloggegevens van @home hebben. Weet iemand of er op de nieuws server van @home nog veel bijzonders te vinden valt of stelt het niets voor?
newnews.home.nl dacht ik
ben benieuwdquote:Op woensdag 9 april 2008 19:07 schreef Evil_Koekje het volgende:
Kan ik instellen dat Safari gelijk Googlesearcht als ik iets in de adresbalk typ? Dus dat ik niet meer de 'Safari kan de server niet vinden, U kunt met Google op het web naar deze tekst zoeken.' Maar dat 'ie in een keer naar Google forward, zoals FF doet? ja één keer extra op tab drukken is me teveel moeite
COM + OPT + F, iets typen, en dan op enter rammen? Dat is sneller dan hoe jij het doet, aangezien hij dan eerst moet kijken of het wel een juist adres is.quote:Op woensdag 9 april 2008 19:37 schreef Maravilla het volgende:
Dat kan wel, maar dan moet je twee keer op enter drukken. Gewoon in de adresbalk iets typen, enter en vervolgens nog een enter. Dan kom je op Google uit.
Ah, niet helemaal wat ik bedoelde maar wel handig.quote:Op woensdag 9 april 2008 19:37 schreef Geqxon het volgende:
A, wacht. COM + OPT + F om naar de Google bar te gaan, en als je text geselecteerd hebt is het COM + SHIFT + L om het op Google op te zoeken.
Ja, dan kom ik dus alsnog via de 'Safari kan de server niet vinden, U kunt met Google op het web naar deze tekst zoeken.'-pagina, dat is me 1 stap teveel.quote:Op woensdag 9 april 2008 19:37 schreef Maravilla het volgende:
Dat kan wel, maar dan moet je twee keer op enter drukken. Gewoon in de adresbalk iets typen, enter en vervolgens nog een enter. Dan kom je op Google uit.
Nee, hij wil maar één keer op enter drukken, de luilak.quote:Op woensdag 9 april 2008 21:32 schreef Geqxon het volgende:
Niet wat je bedoelde? Dit is toch exact wat je wilt?
Dat is toch ook op de manier zoals ik het beschrijf?quote:Op woensdag 9 april 2008 21:36 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Nee, hij wil maar één keer op enter drukken, de luilak.
Mooi.quote:Op woensdag 9 april 2008 21:48 schreef super-muffin het volgende:
Flow ondersteund ook gewoon SSH (= FTP)
FTP is niet secure. Een voorbeeld van een datatransfer met SSH is bijvoorbeeld SFTP of SCP.quote:Op woensdag 9 april 2008 21:48 schreef super-muffin het volgende:
Flow ondersteund ook gewoon SSH (= FTP)
Dat ligt er aan wat je wilt doen.quote:Op woensdag 9 april 2008 22:17 schreef Wallinator het volgende:
En wat is nou de beste editor?
Coda is alles in 1 das handig, het was goed genoeg dus ben er bij blijven hangenquote:Op woensdag 9 april 2008 23:53 schreef Wallinator het volgende:
En wat vinden jullie dan de voordelen van de één ten opzichte van de ander..
quote:You are a sucker for marketing hype. You are gullible and uninformed. Consider the following:
“The real elephant in the room is the fact that I just spent $600 on my iPhone and it can’t do some crucial functions that even $50 handsets can. I’m talking about MMS. Video recording. Custom ringtones. Mass storage. Fully functioning Bluetooth with stereo audio streaming. Voice dialing when you’re using a car kit. Sending contact info to other people. Instant friggin’ messenging. Sending an SMS to more than one recipient at a time.” From Gizmodo.
Ik heb er geloof ik al wel 3 gestuurdquote:Op donderdag 10 april 2008 00:45 schreef Wallinator het volgende:
[..]
Mijn eerste MMS'je ooit moet ik nog sturen..
Ik sync mijn adressen / tel.nrs. en mijn agenda. Die synct ie mooi terwijl ie oplaadquote:Op donderdag 10 april 2008 01:01 schreef Geqxon het volgende:
Toch, sommige dingen zijn wel jammer. Het gebruik aan AirTunes bijvoorbeeld. Of wireless syncing.
quote:Op woensdag 9 april 2008 21:36 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Nee, hij wil maar één keer op enter drukken, de luilak.
Icon daarvan komt van m'n huidige stagebedrijf.quote:Op woensdag 9 april 2008 21:37 schreef JoMo0 het volgende:
Flow is zoals eerder al gezegd een erg goed programma. Nu hoef ik Cyberduck slechts nog te gebruiken voor SSH.
De techniek is er, ik zou het verdraaid handig vinden dat als mijn iPhone in mijn broekzak zit, hij op de achtergrond mijn vers geimporteerde iTunes muziek erop zet.quote:Op donderdag 10 april 2008 01:05 schreef DaMook het volgende:
[..]
Ik sync mijn adressen / tel.nrs. en mijn agenda. Die synct ie mooi terwijl ie oplaad. Maarja ik gebruik hem dan ook maar simpel als privegebruik.
En met mij veel mensen denk ik.
Ooit van gemak gehoord? Tijdens het avondeten je iPhone flashen, nummertje opzetten, en over de stereoset afspelen lijkt mij wel pro.quote:AirTunes heb ik geen ervaring mee, maar als je je iphone nummers wilt streamen kun je toch net zo goed de nummers vanaf je Mac streamen ?? Daar staan ze 9 van de 10 keer toch op.
Dat is wel heel erg. Gewoon wachten met reageren tot één dag na de garantieperiode en dan doodleuk zeggen 'ja, NU is je garantie voorbij'. Inderdaad:quote:Op donderdag 10 april 2008 12:09 schreef Swetsenegger het volgende:
Op 9-1-08 is uw topcase door ons vervangen. U krijgt 3 maanden garantie op de reparatie. Het is vandaag de 10e. U moet eerst contact opnemen met apple care.
Ik heb mijn mail nog van 6 April waar ik het gemeld heb.
Het hoeft niet onder de garantie te vallen natuurlijk.quote:Op donderdag 10 april 2008 14:07 schreef nietzman het volgende:
Je zit in je garantieperiode, wat denk je zelf?
Nee, een vriend van me heeft HD+topcase nog buiten de garantie gratis laten vervangen, maar dat maakt de vraag als je nog wél onder de garantie valt natuurlijk wel zoveel dommer.quote:Op donderdag 10 april 2008 14:13 schreef Geqxon het volgende:
Het hoeft niet onder de garantie te vallen natuurlijk.
Hij doet het al weer half, mischien idd gewoon vies. Toch eens schoonmaken, net als het tb , dat kan ook wel een keer een schoonmaak beurtje gebruikenquote:Op donderdag 10 april 2008 14:04 schreef Battlefan het volgende:
Je kan ook je muis op z'n kop houden en met een doekje of keukenpapier schoonmakenDat helpt bij mij als ie er weer eens mee stopt
Apple zelf heeft geen servicecenters in Nederland.quote:Op donderdag 10 april 2008 14:16 schreef Adelante het volgende:
Eigenlijk is de service van Apple niet bijster bijzonder te noemen of ligt dat aan de toko's waar zij hun "servicecenters" hebben? Verkopen, verkopen, verkopen... maar als er een keer een klant terugkomt, is het altijd moeilijk en kan er met moeite iets geregeld worden
Anders moet je eens een A4-tje gebruiken om hem schoon te maken , dat werkt beter dan een doek.quote:Op donderdag 10 april 2008 14:23 schreef DaMook het volgende:
[..]
Hij doet het al weer half, mischien idd gewoon vies. Toch eens schoonmaken, net als het tb , dat kan ook wel een keer een schoonmaak beurtje gebruiken.
Omhoog en opzij scrollen werkt trouwens wel nog gewoon.
A4 = Papier = Hout = Krassen.quote:Op donderdag 10 april 2008 14:31 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Anders moet je eens een A4-tje gebruiken om hem schoon te maken , dat werkt prima dan een doek.
Nou ik moet zeggen dat cardservices het de vorige eer snel en prima geregeld had. Ik heb apple gebeld, die zeggen bewijs te moeten hebben en hebben een casenummer voor me aangemaakt. Dat casenummer heb ik compleet met foto en mailtje van 6 april weer aan cardservices gemailed...quote:Op donderdag 10 april 2008 12:28 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat is wel heel erg. Gewoon wachten met reageren tot één dag na de garantieperiode en dan doodleuk zeggen 'ja, NU is je garantie voorbij'. Inderdaad:.
Ja , je moet het ook niet als schuurpapier gebruiken maar voorzichtig zijn. Gelukkig heb ik geen Mighty Mouse maar het schijnt erg goed te werken.quote:
Hier kan het op zich wel. Maar ik zag laatst iemand een glossy TFT-scherm met een tissue afvegen. Dat is vragen om krassen.quote:Op donderdag 10 april 2008 14:43 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Ja , je moet het ook niet als schuurpapier gebruiken maar voorzichtig zijn. Gelukkig heb ik geen Mighty Mouse maar het schijnt erg goed te werken.
http://www.nu.nl/news/152(...)nover_de_dollar.htmlquote:Op donderdag 10 april 2008 10:39 schreef Sjoewe het volgende:
Zeg Wlater ga jij binnenkort nog een order plaatsen in de US, of wacht je ook een eventuele 3G iphone af?
En natuurlijk waarschuwde jij hem even?quote:Op donderdag 10 april 2008 14:45 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Hier kan het op zich wel. Maar ik zag laatst iemand een glossy TFT-scherm met een tissue afvegen. Dat is vragen om krassen.
"the slip" van crumpler is wat jij zoektquote:Op donderdag 10 april 2008 15:03 schreef ThijsThijs het volgende:
[..]
En natuurlijk waarschuwde jij hem even?
Ik heb even een vraag, ik heb een MBP 15" en daar zat zo'n klein vierkant Apple-doekje bij. maar ik zou graag een doekje hebben dat de grootte heeft van m'n scherm zodat ik deze tijdens vervoer tussen het TB en scherm kan leggen. En dit doekje kan ik dan natuurlijk ook gebruiken als schoonmaakdoekje voor m'n scherm. Ik dacht dat Acer zulke doekjes wel altijd bij hun scherm leverde. Kan ik zulke doekjes ook ergens op internet kopen want ik kan ze nog niet echt vinden.
Het wordt steeds mooier.quote:Op donderdag 10 april 2008 15:01 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/news/152(...)nover_de_dollar.html![]()
Ik bestel binnenkort zeer wsl een nieuwe laptop, wat Gift Cards en wellicht een 16Gb iPhone; die laatste hangt af van de 3G.
En waarom zou je die niet als doekje moeten gebruiken?quote:Op donderdag 10 april 2008 15:32 schreef portier het volgende:
Ik heb gewoon dat velletje wat bij de verpakking zat er tussen met vervoer. Moet je niet gebruiken als doekje though.
Ik laat dat ding altijd overal slingeren. Bovendien heb ik vetvrije doekjes voor m'n camera waarmee ik mijn scherm ook schoon kan maken.quote:Op donderdag 10 april 2008 16:33 schreef ThijsThijs het volgende:
[..]
En waarom zou je die niet als doekje moeten gebruiken?
Appeltje i - altijd dit programma gebruiken. Oidquote:Op donderdag 10 april 2008 18:50 schreef G.Fawkes het volgende:
Ik had adobe professional geinstalleerd maar heb het weer verwijderd maar nu kan ik preview niet meer als standaard app gebruiken om pdfjes te lezen. Weet iemand hoe ik dat weer goed zet?
werktquote:Op donderdag 10 april 2008 18:53 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Appeltje i - altijd dit programma gebruiken. Oid
mwah op een 500 ging het eigenlijk bijna niet. Zou het op een 900 MHZ veel beter gaan. Het is natuurlijk wel bijna 2x zo snel maar ik ben niet zo thuis in de PPC procesorenquote:
Retro? Nog een prima machine hoor.quote:Op donderdag 10 april 2008 18:59 schreef JoMo0 het volgende:
Wie wil er een retro Mac voor een te dure prijs of toch een iPhone ...
800 MHz , mij niet gezien. 5 jaar oud dus wel degelijk retro. Moet je voor de gein eens een PC van 5 jaar terug zien.quote:Op donderdag 10 april 2008 19:45 schreef Maravilla het volgende:
[..]
Retro? Nog een prima machine hoor.
Leuk en aardig, maar dat is voor een eindgebruiker niet interessant. Een iBook 800Mhz zal op het gevoel even snel als een Pentium 4 1.5Ghz aanvoelen, om maar wat te noemen.quote:Op donderdag 10 april 2008 20:06 schreef Anthraxx het volgende:
Niet. Je kan ook geen Digital Alpha vergelijken met een Intel, om maar iets te noemen. Natuurlijk blijft het een ding dat loopt op 800 Mhz, maar het ding heeft ook een berg instructies extra (Altivec bijvoorbeeld) waar een Intel geen equivalente dingen heeft. Simpelweg gezegd: het ding heeft features waardoor programma's veel sneller kunnen worden itt een Intel variant. Vooral Multimedia dingen.
Uiteraard is een C2D processor op dit moment vele malen sneller (en ook vooral omdat er nu ook instructies zien die ongeveer hetzelfde als Altivec doen).
Oh jawel, maar dat is alleen maar gevoelquote:Op donderdag 10 april 2008 20:08 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Leuk en aardig, maar dat is voor een eindgebruiker niet interessant. Een iBook 800Mhz zal op het gevoel even snel als een Pentium 4 1.5Ghz aanvoelen, om maar wat te noemen.
Maar je hebt wel een punt. Zo stond ik met een bek vol tanden toen mijn "trage" Macbook 1080p deed.quote:Op donderdag 10 april 2008 20:12 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Oh jawel, maar dat is alleen maar gevoel. Datzelfde gevoel heb ik bijvoorbeeld bij mijn Core Duo iMac. Het ding is best vlug, maar sinds ik mijn MBP heeft vind ik het ding vooral erg log aanvoelen. Met mijn iBook had ik dat ook toen ik een iMac kreeg
.
Over 3 jaar zeg ik hetzelfde over mijn MBP.
300 euro is reëler.quote:Op donderdag 10 april 2008 20:14 schreef G.Fawkes het volgende:
Wat is een redelijke prijs voor die ibook in V&A dan?
Ik ga het wel even aankijken. Misschien bied ik welquote:Op donderdag 10 april 2008 20:15 schreef Anthraxx het volgende:
Ligt gedeeltelijk ook aan de staat van de accu. Als die perfect is vind ik 400 euro het wel waard. Zoniet, dan zou ik 250 - 300 geven.
Het is gewoon pyschologisch deelsquote:Op donderdag 10 april 2008 20:18 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Maar je hebt wel een punt. Zo stond ik met een bek vol tanden toen mijn "trage" Macbook 1080p deed.
Inderdaad. Het is wat tweakerig, maar na een verse install van een OS meet ik altijd mijn boottijd. En bij mijn Macbook is het vrij makkelijk om de originele boottijd te halen, questie van wat grote caches leeggooien.quote:Op donderdag 10 april 2008 20:52 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Het is gewoon pyschologisch deels. Als je een GUI hebt dat totaal geen responsiviteit geeft dan heb je al snel het gevoel van een traag OS. Zie Windows, hoe langer je het gebruikt, hoe meer rotzooi, hoe trager het wordt. Je computer is nog net zo snel, maar het heeft gewoon meer te verwerken. Onder OSX heb je daar (volgens mij) ook gewoon minder last van
.
18 euro, nogal duur voor een doekje..quote:Op donderdag 10 april 2008 15:07 schreef ViesKees het volgende:
[..]
"the slip" van crumpler is wat jij zoekt
toevallig iemand die nog zo'n doekje heeft liggen om tussen het toetsenbord en het scherm te doen, en waar je ook je scherm mee schoon kunt maken?quote:Op donderdag 10 april 2008 22:00 schreef ThijsThijs het volgende:
[..]
18 euro, nogal duur voor een doekje..
De iMac begint met een 2.0Ghz processor, nog trager dan de traagste Macbook. 1GB geheugen is erg 2005, en de HD 2400 videokaart?quote:Op donderdag 10 april 2008 22:58 schreef G.Fawkes het volgende:
Als er iets echt heel snel geupdate moet gaat worden, dan is het de Mac Mini. En hoezo heeft de iMac magere specs? Ik vind het wel meevallen...
Het is alleen jammer dat om te presteren, je toch echt wat girth nodig hebt.quote:Op donderdag 10 april 2008 23:03 schreef G.Fawkes het volgende:
Its not the size that matters, its what you do with it.
grith smgith. Ik denk niet dat de meeste mensen de iMac voor het echte presteren gebruiken. Die mensen hebben vaak een MPB of een MP....quote:Op donderdag 10 april 2008 23:15 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Het is alleen jammer dat om te presteren, je toch echt wat girth nodig hebt.
Thnxquote:Op donderdag 10 april 2008 23:06 schreef G.Fawkes het volgende:
Cache als in PRAM? CTRL + OPTION + P + R
Met fresh install zou ik wel ff een backup maken!
Ben ik eindelijk eens iemand van dienst in dit topicquote:
Het is COMMAND + OPTION + P + Rquote:Op donderdag 10 april 2008 23:33 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Ben ik eindelijk eens iemand van dienst in dit topic
quote:
Ben ik ook wel benieuwd naarquote:Op vrijdag 11 april 2008 01:15 schreef Junkie het volgende:
Wat is eigenlijk een goed systeem onderhoud programma voor Leoaprd?
Ik ken alleen Onyx.
myus.com ?quote:Op vrijdag 11 april 2008 08:17 schreef Swetsenegger het volgende:
hoe heet dat amerikaanse adres gedoe ook alweer?
Wat voor chaches heb je dan naast je browser-cache?quote:Op donderdag 10 april 2008 21:28 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Inderdaad. Het is wat tweakerig, maar na een verse install van een OS meet ik altijd mijn boottijd. En bij mijn Macbook is het vrij makkelijk om de originele boottijd te halen, questie van wat grote caches leeggooien.
die heeft nog een bugje in leopard trouwens. Wordt in de volgende release opgelostquote:Op vrijdag 11 april 2008 01:15 schreef Junkie het volgende:
Wat is eigenlijk een goed systeem onderhoud programma voor Leopard?
Ik ken alleen Onyx.
Kernel-cache, font-cache, system-cache, user-cache...quote:Op vrijdag 11 april 2008 09:34 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Wat voor chaches heb je dan naast je browser-cache?
Mmkay, en die leeg je hoe?quote:Op vrijdag 11 april 2008 09:51 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Kernel-cache, font-cache, system-cache, user-cache...
eerst beide vingers in je mond. Daarna eentje in het stopcontact en andere in de laderingangquote:
Als je al die 'standaard dingen' al geprobeerd hebt, en geen zin hebt in de creative oplossingen die verder op internet staan (macbook schuin houden of schudden, met een papiertje in de drive frotten) denk ik dat je het beste morgen even bij een Apple Store langs kunt gaan...quote:Op vrijdag 11 april 2008 16:48 schreef Junkie het volgende:
aarrghhh....![]()
Gisteravond een DVDtje zitten kijken, en nadat de film klaar was moest de dvd naar het menu gaan. En toen begon me dvd-drive te flippen. Hij maakt een ratelend geluid, en net pakte hij geen dvd's meer in OSX. Data en Video niet, maar CD-tjes pakte hij wel.
En nu had ik hem net herstart met een dvdtje erin, en die komt er niet meer uit en osx start ook niet op want hij begint meteen te ratelen.![]()
Ik heb al vanalles geprobeerd, muisknop/mousepad indrukken bij opstarten, PRAM, Hij komt ook niet de Open Firmware in, etc....
Iemand nog tips? Is er nog een manier om hem met een paperclip te ejecten?
En ik heb me MacBook nou net zondag nodig
Was het niet zo dat Junkie zelf bij een APR werkt(e) .. ?quote:Op vrijdag 11 april 2008 17:01 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Als je al die 'standaard dingen' al geprobeerd hebt, en geen zin hebt in de creative oplossingen die verder op internet staan (macbook schuin houden of schudden, met een papiertje in de drive frotten) denk ik dat je het beste morgen even bij een Apple Store langs kunt gaan...
iTunes kaarten kun je hier inderdaad gebruiken. Met zo'n kaart kun je een US iTunes account aanmaken en kun je dingen kopen die je hier in de NL store niet kunt , bijvoorbeeld de 'huurfilms'.quote:Op vrijdag 11 april 2008 16:37 schreef ThijsThijs het volgende:
Als je in Amerika gift cards koopt; kun je deze dan ook in Nederland gebruiken? (geldt dit ook voor de iTunes gift cards?)
Ik werk bij een winkel die Macjes verkoopt, maar we zijn geen premium reseller en hebben ook geen reparatie-servicepunt bij mijn filiaal.quote:Op vrijdag 11 april 2008 17:32 schreef JoMo0 het volgende:
Was het niet zo dat Junkie zelf bij een APR werkt(e) .. ?
Ik heb ook bij een APR gewerkt, maar dat was echt een store zonder reparatiequote:Op vrijdag 11 april 2008 18:04 schreef Junkie het volgende:
[..]
Ik werk bij een winkel die Macjes verkoopt, maar we zijn geen premium reseller en hebben ook geen reparatie-servicepunt bij mijn filiaal.
Ik ga morgen maar ff bellen naar de technische dienst.
En dit gebeurd ook weer net als me garantie is verlopen.
Aha, zo dus. Dat is wel vetquote:Op vrijdag 11 april 2008 17:32 schreef JoMo0 het volgende:
iTunes kaarten kun je hier inderdaad gebruiken. Met zo'n kaart kun je een US iTunes account aanmaken en kun je dingen kopen die je hier in de NL store niet kunt , bijvoorbeeld de 'huurfilms'.
Een Superdrive Firmware update van een tijdje terug schijnt waarschijnelijk de oorzaak te zijn van mn probleem.quote:Op vrijdag 11 april 2008 18:04 schreef Junkie het volgende:
En dit gebeurd ook weer net als me garantie is verlopen.
Ik kan hier toch wel aardig mee eens zijn..quote:Apple's OS Edge Is a Threat to Microsoft
A recent upgrade to the Mac operating system moves Apple closer to challenging Microsoft for overall computing dominance, even in the corporate market
by Gary Morgenthaler
The 20-year death grip that Microsoft has held on the core of computing is finally weakening—pried loose with just two fingers. With one finger you press "Control" and with the other you press "right arrow." Instantly you switch from a Macintosh operating system (OS) to a Microsoft Windows OS. Then, with another two-finger press, you switch back again. So as you edit family pictures, you might use Mac's iPhoto. And when you want to access your corporate e-mail, you can switch back instantly to Microsoft Exchange.
This easy toggling on an Apple computer, enabled by a feature called Spaces, was but an interesting side note to last fall's upgrade of the Mac OS. But coupled with other recent developments, the stars are aligning in a very intriguing pattern. Apple's (AAPL) recent release of a tool kit for programmers to write applications for the iPhone will be followed by the June launch of iPhone 2.0, a software upgrade geared toward business users.
Taken together, these seemingly unrelated moves are taking the outline of a full-fledged strategy. Windows users, in the very near future, will be free to switch to Apple computers and mobile devices, drawn by a widening array of Mac software, without suffering the pain of giving up critical Windows-based applications right away. The easy virtualization of two radically different operating systems on a single desktop paves a classic migration path. Business users will be tempted. Apple is positioning itself to challenge Microsoft for overall computing dominance—even in the corporate realm.
Kernel of Computing Might
Such an idea rarely finds expression in public. Apple today is a "consumer-products company." Each new Apple product unveiled—from iPod to iPhone—comes with the excitement and glamour of Steve Jobs' "reality distortion field." Yet if you look at the larger picture, broader battle lines are forming. It's as if Jobs were a general from the 19th century, quietly massing troops out of view and under cover of trees. Mere "features" like Spaces look increasingly "strategic." On present course, an Apple assault on Microsoft's (MSFT) seemingly impregnable enterprise monopoly now appears quite possible by 2010.
It all started with Mac OS X, the multi-core, multi-processor platform officially released in 2001. Based on "Mach," a university UNIX research prototype, Mac OS X represented a clean break with the computer industry's uniprocessor past. The modular new OS allowed Apple to condense its core task management function into a tiny computing kernel.
That kernel has proved easily adaptable across the entire Apple product line, from highly complex servers all the way down to the relatively simple iPod Touch. Such modularity allows Apple to add whatever functions are necessary for each product environment—all while maintaining cross-product compatibility.
By contrast, Microsoft has held on to an OS tethered to the 1980s, piling additions upon additions with each upgrade to Windows. With last year's arrival of Vista, Windows has swollen to 1 billion bytes (a gigabyte) or more of software code. The "Mach" kernel of the Mac OS X, however, requires less than 1 million bytes (a megabyte) of data in its smallest configuration, expanding modestly with the sophistication of the application.
This bloating has saddled Vista users with increased costs and poor performance on average computers. Bloating has also led Microsoft to fragment its OS product line: one OS for the server, desktop, and laptop; one for cell phones and Zune music players; and a separate OS for its Xbox gaming console. Finally, through sheer complexity, bloating makes every subsequent "enhancement" of Windows buggier than the last. Thus, the current Vista product fiasco (BusinessWeek.com, 1/23/08).
Toward an Apple-Flavored Office
The contrast between Microsoft's and Apple's product development strategies couldn't be starker. Where Microsoft is increasingly hamstrung by OS rigidities, Apple moves flexibly and swiftly. While Microsoft struggles to bring a kernel-based "Windows 7" to market in 2010, Steve Jobs has declared Mac OS X the right platform for the next decade of new products. Engineering improvements in one Apple product quickly find use at low cost in another. While Apple's "multi-touch" screen innovation made its debut with the iPhone, it appeared on the MacBook within 60 days. With this sort of flexibility, Apple is ever-free to target existing markets or invent whole new ones.
Given these advantages, how might an Apple assault on the corporate market play out?
• Despite Apple's relative scarcity on corporate desktops, Mac laptops are already well accepted within the enterprise, with a market share of more than 20% and growing. For business travelers, the new MacBook Air, some three pounds lighter than comparable Windows-based laptops, already offers one huge advantage. And now, with the ability to jump back and forth between Mac and Windows applications, more corporate users are bound to embrace Mac laptops.
• While Mac desktops offer a growing number of superior features over Windows desktops, it's still not enough to persuade corporate IT departments to make a switch. So for now, Apple will merely strive to hold the line on its current share of the business desktop market and apply greater marketing pressure elsewhere.
• Apple's recently introduced Leopard servers compete in a market of unhappy Vista server buyers where Microsoft's market share is only 40%. Leopard has a decent chance to expand from its small beachhead.
• Surprisingly, it's the 4.8-ounce iPhone that will sweep Apple decisively back into the enterprise. Even without any enterprise applications, the iPhone has seduced business users with the prospect of easy listening (iTunes), easy surfing (Safari), and easy compatability with a Mac computer. And with the impending business push, the device will soon provide corporate e-mail access and perform serious computing tasks such as setting calendars, checking inventory, figuring prices, and taking orders on the spot.
More Mobile, More Apple
As corporations become increasingly mobile, the pressure will build to make them Apple-centric from top to bottom. Rising sales of Apple laptops and iPhones will make the Mac OS only that much more mainstream and acceptable to corporate IT departments. By 2010, the number of iPhones in use could approach 100 million. It's possible that the iPhone's share of the U.S. smartphone market (28% in the fourth quarter) will soon approach the 70% share iPod now holds in the MP3 market.
The final piece to this puzzle would be the rebirth of the Apple applications development ecosystem. The new Software Development Kit (SDK) for the iPhone not only allows independent developers to create new applications for that device but also brings them back to the Macintosh platform. That means any program written for the iPhone can be easily adapted into a Mac computer version as well. The response has been huge: More than 100,000 developers downloaded the SDK in the first week of its availability. And iPhone's popularity for mobile business applications can only grow. (Put Vista on a cell phone? I don't think so.)
So, the battle ahead seems clear: It's Apple's seamlessly integrated software strategy, minimally sized and maximally efficient, competing against Microsoft's strategy of multiple incompatible, bloated, and fragmented operating systems. It's Apple's growing customer acceptance vs. Microsoft's rising customer pain. By failing to modernize its operating system in a timely way, Microsoft has left its flank wide open for an all-out assault from a once-vanquished rival.
Bron
De verwachte aankomstdatum is in het begin vrij ruim. Ik weet niet wat je hebt besteld , maar als je alleen een MacBook Pro hebt aangeschaft , een standaard versie dus geen aanpassingen en geen extra accessoires , moet het binnen een dag kunnen. Zo niet , komt je MacBook uit Shanghai en dan kan het nog wel een tijdje duren.quote:Op zaterdag 12 april 2008 19:58 schreef ViesKees het volgende:
hoe goed klopt die voorspelling van de online applestore meestal? Mijn Mbp is al 1 dag eerder verzonden als verwacht, maar de verwachting voor de aflevering is niet veranderd...
Het is de bang-for-your-buck die op het moment outdated is.quote:Op zaterdag 12 april 2008 21:45 schreef NvM het volgende:
Ik ben wel nieuwsgierig naar de mensen die schreeuwen om een update voor de iMac vanwege de magere specs. Wie hier heeft al een 2,4 core duo tot zijn max kunnen pushen?
Gebruik hier het hele Adobe pakket voor grafische bewerking en video bewerking en de processor wordt amper belast. Geheugen is makkelijk te upgraden voor de iMac.
Dus, wat is er mis met de iMac?
Tja dat heb je met Vista.quote:Op zaterdag 12 april 2008 21:53 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Het is de bang-for-your-buck die op het moment outdated is.
Verder draait mijn 3.2 gigaherz processor best vaak op 100%.
Idle trekt Vista nog geen procentje. Het is meer met unrarren en parren, waar ik de processor compleet benut. Meerdere gigabytes in enkele seconden is toch best fijn.quote:
Dat heb je met elk operating system, Leopard is ook ingewikkelder dan Tiger.quote:Op zaterdag 12 april 2008 22:09 schreef Sjoewe het volgende:
Alles kost moeite, alles is zo nodeloos ingewikkeld gemaakt, neem media-center, om dat in te stellen moet je zo ontiegelijk veel menu's door klikken. Dan heb je opeens alleen nog geluid, en geen beeld meer. Het werkt allemaal wel. Maar het is gewoon allemaal te ingewikkeld.
Het is maar wat je onder "bang" verstaat. Voor mij biedt een doorsnee PC oneindig veel minder "bang" dan een willekeurige Mac.quote:Op zaterdag 12 april 2008 21:53 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Het is de bang-for-your-buck die op het moment outdated is.
Verder draait mijn 3.2 gigaherz processor best vaak op 100%.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |