abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57961881
quote:
Op donderdag 10 april 2008 17:06 schreef Floripas het volgende:

[..]

Dat doet iedereen altijd. Billijkheid, geest van de wet, in den minne, redelijkheid, wat je ook wil zeggen als je je befje om hebt gehangen. Als mijn huisbaas, die mij ook wel eens heeft ontzien met de huur, de dag nadat zijn vrouw is overleden aan een hartstilstand niet direct reageert op een mailtje over een defect buitenlicht, dan ga ik niet piepen. Als mijn huisbaas echter constant met gezeur aan de lijn hangt en zich hard en zakelijk opstelt (en ik dus ook niks te maken heb met zijn privéleven), dan bel ik na een paar keer manen de huurraad of een advocaat. Zo gaat dat in het leven. Context, context, context!
U heeft, vanzelfsprekend, een punt, maar de context en de daaruit voortvloeiende beginselen van redelijkheid en billijkheid, speelt in dit verband slechts een rol als niets anders meer helpt. En dat stadium hebben we nog niet bereikt.

Los daarvan heb ik een uitzonderlijke bewondering voor Pool´s juridische scherpte en heb ik zelfs sympathie voor zijn in deze in hoofdzaak vredelievend (en pragmatisch?) standpunt. Laat daar geen misverstand over bestaan.
quote:
Meer zien!
Ja, dat kan ik van u ook wel zeggen. Volgens mij is dat niet eens uw eigen stilettogehakte rechtervoet!
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  vrijdag 11 april 2008 @ 03:01:32 #127
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_57973773
Fipo.
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
  vrijdag 11 april 2008 @ 10:04:57 #128
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_57976562
Wat een lieve dingen worden hier allemaal gezegd!

Floripas, mag ik nu goedkoop een kamer bij je huren?
  vrijdag 11 april 2008 @ 12:36:17 #129
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_57979633
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 10:04 schreef Pool het volgende:
Wat een lieve dingen worden hier allemaal gezegd!

Floripas, mag ik nu goedkoop een kamer bij je huren?
Anders doen jullie dat ff over PM, kunnen we hier OT blijven, dat is wel zo overzichtelijk
  vrijdag 11 april 2008 @ 12:52:37 #130
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_57980013
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 12:36 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Anders doen jullie dat ff over PM, kunnen we hier OT blijven, dat is wel zo overzichtelijk
Soms kan de rode lijn in een topic verwateren, zoals ook vriendschappen kunnen verwateren.

Maarre, wat willen Warrel en jij nu nog horen dan? Ja, Warrel heeft recht om te blijven zitten, want aan geen van de zes wettelijke opzeggingsgronden is voldaan. Punt. Ze heeft haar antwoord gehad, dus biedt dit topic verder ruimte voor mooie moralistische verhandelingen over vriendschap en de verhouding tussen juridische en sociale normen.
  vrijdag 11 april 2008 @ 12:56:05 #131
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_57980095
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 12:52 schreef Pool het volgende:

[..]

Soms kan de rode lijn in een topic verwateren, zoals ook vriendschappen kunnen verwateren.

Maarre, wat willen Warrel en jij nu nog horen dan? Ja, Warrel heeft recht om te blijven zitten, want aan geen van de zes wettelijke opzeggingsgronden is voldaan. Punt. Ze heeft haar antwoord gehad, dus biedt dit topic verder ruimte voor mooie moralistische verhandelingen over vriendschap en de verhouding tussen juridische en sociale normen.
Het gaat er ook niet om dat er nog niet genoeg antwoorden zijn, maar als mensen dit nou nog eens terug willen lezen omdat ze in eenzelfde situatie zitten en je ziet tussen de slijmposts het bos niet meer is dat ook een beetje zonde imho
pi_57980191
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 12:56 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Het gaat er ook niet om dat er nog niet genoeg antwoorden zijn, maar als mensen dit nou nog eens terug willen lezen omdat ze in eenzelfde situatie zitten en je ziet tussen de slijmposts het bos niet meer is dat ook een beetje zonde imho
Ik lees altijd van begin naar eind, ik denk dat de meesten dat doen. Gezien de antwoorden meer in het begin staan lijkt mij dat er geen probleem is met achter in het topic wat zijwegen te verkennen.
pi_57980512
al mailtje terug?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_57980998
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 03:01 schreef Bravebart het volgende:
Fipo.
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 12:36 schreef Bravebart het volgende:
kunnen we hier OT blijven, dat is wel zo overzichtelijk
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_57981143
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 13:13 schreef rene90 het volgende:
al mailtje terug?
Nope, nog niet. Maandag maar even een briefje typen denk ik..
I will take the sun in my mouth
  vrijdag 11 april 2008 @ 13:56:54 #136
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_57981532
Ik vind dit een fijn topic. Juridisch blijf je zitten, moreel zoek je een andere kamer.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  vrijdag 11 april 2008 @ 13:57:59 #137
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_57981558
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 13:36 schreef r_one het volgende:

[..]

[..]

1 post is wat anders dan 10 posts
pi_57983115
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 13:57 schreef Bravebart het volgende:
1 post is wat anders dan 10 posts
Die ene was dan ook van een ongekend hoog niveau
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_57996654
warrel, de brief had er gelijk uitgemoeten en ook de kwestie met het warme water ...
men roept te snel ga naar de huurcommissie maar je wilt niet weten wat je allemaal moet voorleggen zodat je je gelijk krijgt
ik heb ook zo een situatie gehad , precies hetzelfde ( alleen werden wij crimineel benaderd , maar dit terzijde)
je moet sowieso alles aangetekend versturen aan je huisbaa, pas dan kan je de briefen redelijkerwijs voorleggen en gebruiken bij de commissie mocht het escaleren
er staat ook nog een tijdstip aan vast, als ik me gped herinner moet de huisbaas binnen paar weken reageren, doet hij dit niet en staat hij in gebrekke en kan jij het bij de commissie neergeleggen
mij probeerden ze gelijk na de commissie zitting die ik had gewonnen trouwens zelfs uit te betalen, kwam gewoon een knaapje en zei , hier heb je ....10.000 gulden ( destidjs ) maar dan ben je morgen weg...
niet gedaan uiteraard
pi_57996676
quote:
Op woensdag 9 april 2008 20:53 schreef 6L6 het volgende:
Benieuwd hoe het gaat aflopen.
De oude of nieuwe eigenaar kan het op een legale of minder legale manier regelen om TS eruit te krijgen.
pi_58115891
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 13:41 schreef warrel het volgende:

[..]

Nope, nog niet. Maandag maar even een briefje typen denk ik..
nog geen reactie gehad?
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_60034200
Helemaal doorgelezen, maar het einde is er niet..

Update graag!
pi_60057143
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 02:57 schreef kevin85 het volgende:
Helemaal doorgelezen, maar het einde is er niet..

Update graag!
Binnenkort
pi_60150259
neuken
pi_60174663
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 13:56 schreef Svyatagor het volgende:
Ik vind dit een fijn topic. Juridisch blijf je zitten, moreel zoek je een andere kamer.
Juiste, in mijn ogen de beste beslissing:

- Oprotpremie regelen bij de huisbaas (voor extra verhuiskosten,ongemak enz)
- Andere kamer zoeken, continu gezeik aan je kop heb je ook geen zin in.

Is voor jezelf de beste oplossing, gelijk hebben is niet altijd het meest praktische
  zondag 27 juli 2008 @ 22:25:20 #146
51385 baskick
Juist ja!
pi_60385307
Al nieuws?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_61141654
quote:
Op zondag 27 juli 2008 22:25 schreef baskick het volgende:
Al nieuws?
Ja

Ik heb ondertussen mijn huisbaas en de nieuwe eigenaar van het huis gepwnd De makelaar kwam met het heugelijke nieuws dat de nieuwe eigenaar me wilde uitkopen. Voor een bedrag dat ik te laag vond. Dit bedrag ging samen met een contract waarin stond dat ik er nog tot 1 november mocht wonen. Als ik het bedrag aan zou nemen, zou ik weer een groot deel daarvan terugbetalen aan huur. Geen goede deal, zeker niet als je geen uitzicht op een nieuwe kamer hebt. En ook omdat ik er volgens mijn huidige contract nog eeuwig in mocht blijven wonen. Ik ze dus 'nee'.
Twee dagen later werd ik ingestemd in een kamer, ik heb de makelaar teruggebeld met een slappe smoes. Maar ze was maar al te happig en al snel werd er een contract samengesteld. Na vele verbeteringen van mijn jurist was deze helemaal perfect. Voor mij
Ik kon m'n kamer twee weken van te voren opzeggen, kreeg keurig mijn borg terug van een zuur kijkende huisbaas en heb ondertussen het toch wel leuke uitkoopbedrag op m'n rekening gestort gekregen.

Eind goed, al goed.
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 16:27:54 #148
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_61142166
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 16:10 schreef warrel het volgende:

[..]

Ja

Ik heb ondertussen mijn huisbaas en de nieuwe eigenaar van het huis gepwnd De makelaar kwam met het heugelijke nieuws dat de nieuwe eigenaar me wilde uitkopen. Voor een bedrag dat ik te laag vond. Dit bedrag ging samen met een contract waarin stond dat ik er nog tot 1 november mocht wonen. Als ik het bedrag aan zou nemen, zou ik weer een groot deel daarvan terugbetalen aan huur. Geen goede deal, zeker niet als je geen uitzicht op een nieuwe kamer hebt. En ook omdat ik er volgens mijn huidige contract nog eeuwig in mocht blijven wonen. Ik ze dus 'nee'.
Twee dagen later werd ik ingestemd in een kamer, ik heb de makelaar teruggebeld met een slappe smoes. Maar ze was maar al te happig en al snel werd er een contract samengesteld. Na vele verbeteringen van mijn jurist was deze helemaal perfect. Voor mij
Ik kon m'n kamer twee weken van te voren opzeggen, kreeg keurig mijn borg terug van een zuur kijkende huisbaas en heb ondertussen het toch wel leuke uitkoopbedrag op m'n rekening gestort gekregen.

Eind goed, al goed.
Ok, hoeveel heb je gekregen?
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 19:45:37 #149
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_61147177
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 16:27 schreef LENUS het volgende:

[..]

Het land vol van verdraagzaamheid
Alleen niet voor de buurman
De grote vraag die blijft altijd
Waar betaalt `ie nou z`n huur van

niks blijft geheim
Neerkomen wel!
pi_61147400
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 16:27 schreef LENUS het volgende:
Als hij het bedrag zou aannemen en tot 1 november mocht blijven zitten, dan was hij het geld bijna weer kwijt aan huur tot die tijd. Laten we voor het gemak maar even denken dat het 3 keer een maandhuur is.

Leuk, maar ik denk dat je jezelf hiermee behoorlijk in de vingers hebt gesneden. Aan de andere kant, je hoeft iemand natuurlijk ook niet uit te knijpen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')