U heeft, vanzelfsprekend, een punt, maar de context en de daaruit voortvloeiende beginselen van redelijkheid en billijkheid, speelt in dit verband slechts een rol als niets anders meer helpt. En dat stadium hebben we nog niet bereikt.quote:Op donderdag 10 april 2008 17:06 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dat doet iedereen altijd. Billijkheid, geest van de wet, in den minne, redelijkheid, wat je ook wil zeggen als je je befje om hebt gehangen. Als mijn huisbaas, die mij ook wel eens heeft ontzien met de huur, de dag nadat zijn vrouw is overleden aan een hartstilstand niet direct reageert op een mailtje over een defect buitenlicht, dan ga ik niet piepen. Als mijn huisbaas echter constant met gezeur aan de lijn hangt en zich hard en zakelijk opstelt (en ik dus ook niks te maken heb met zijn privéleven), dan bel ik na een paar keer manen de huurraad of een advocaat. Zo gaat dat in het leven. Context, context, context!
Ja, dat kan ik van u ook wel zeggen. Volgens mij is dat niet eens uw eigen stilettogehakte rechtervoet!quote:Meer zien!
Anders doen jullie dat ff over PM, kunnen we hier OT blijven, dat is wel zo overzichtelijkquote:Op vrijdag 11 april 2008 10:04 schreef Pool het volgende:
Wat een lieve dingen worden hier allemaal gezegd!![]()
Floripas, mag ik nu goedkoop een kamer bij je huren?
Soms kan de rode lijn in een topic verwateren, zoals ook vriendschappen kunnen verwateren.quote:Op vrijdag 11 april 2008 12:36 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Anders doen jullie dat ff over PM, kunnen we hier OT blijven, dat is wel zo overzichtelijk
Het gaat er ook niet om dat er nog niet genoeg antwoorden zijn, maar als mensen dit nou nog eens terug willen lezen omdat ze in eenzelfde situatie zitten en je ziet tussen de slijmposts het bos niet meer is dat ook een beetje zonde imhoquote:Op vrijdag 11 april 2008 12:52 schreef Pool het volgende:
[..]
Soms kan de rode lijn in een topic verwateren, zoals ook vriendschappen kunnen verwateren.![]()
Maarre, wat willen Warrel en jij nu nog horen dan? Ja, Warrel heeft recht om te blijven zitten, want aan geen van de zes wettelijke opzeggingsgronden is voldaan. Punt. Ze heeft haar antwoord gehad, dus biedt dit topic verder ruimte voor mooie moralistische verhandelingen over vriendschap en de verhouding tussen juridische en sociale normen.
Ik lees altijd van begin naar eind, ik denk dat de meesten dat doen. Gezien de antwoorden meer in het begin staan lijkt mij dat er geen probleem is met achter in het topic wat zijwegen te verkennen.quote:Op vrijdag 11 april 2008 12:56 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Het gaat er ook niet om dat er nog niet genoeg antwoorden zijn, maar als mensen dit nou nog eens terug willen lezen omdat ze in eenzelfde situatie zitten en je ziet tussen de slijmposts het bos niet meer is dat ook een beetje zonde imho
quote:Op vrijdag 11 april 2008 03:01 schreef Bravebart het volgende:
Fipo.
quote:Op vrijdag 11 april 2008 12:36 schreef Bravebart het volgende:
kunnen we hier OT blijven, dat is wel zo overzichtelijk
Nope, nog niet. Maandag maar even een briefje typen denk ik..quote:Op vrijdag 11 april 2008 13:13 schreef rene90 het volgende:
al mailtje terug?
1 post is wat anders dan 10 postsquote:
Die ene was dan ook van een ongekend hoog niveauquote:
De oude of nieuwe eigenaar kan het op een legale of minder legale manier regelen om TS eruit te krijgen.quote:
nog geen reactie gehad?quote:Op vrijdag 11 april 2008 13:41 schreef warrel het volgende:
[..]
Nope, nog niet. Maandag maar even een briefje typen denk ik..
Binnenkortquote:Op vrijdag 11 juli 2008 02:57 schreef kevin85 het volgende:
Helemaal doorgelezen, maar het einde is er niet..
Update graag!
Juiste, in mijn ogen de beste beslissing:quote:Op vrijdag 11 april 2008 13:56 schreef Svyatagor het volgende:
Ik vind dit een fijn topic. Juridisch blijf je zitten, moreel zoek je een andere kamer.
Jaquote:Op zondag 27 juli 2008 22:25 schreef baskick het volgende:
Al nieuws?
Ok, hoeveel heb je gekregen?quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 16:10 schreef warrel het volgende:
[..]
Ja
Ik heb ondertussen mijn huisbaas en de nieuwe eigenaar van het huis gepwndDe makelaar kwam met het heugelijke nieuws dat de nieuwe eigenaar me wilde uitkopen. Voor een bedrag dat ik te laag vond. Dit bedrag ging samen met een contract waarin stond dat ik er nog tot 1 november mocht wonen. Als ik het bedrag aan zou nemen, zou ik weer een groot deel daarvan terugbetalen aan huur. Geen goede deal, zeker niet als je geen uitzicht op een nieuwe kamer hebt. En ook omdat ik er volgens mijn huidige contract nog eeuwig in mocht blijven wonen.
Ik ze dus 'nee'.
Twee dagen later werd ik ingestemd in een kamer, ik heb de makelaar teruggebeld met een slappe smoes. Maar ze was maar al te happig en al snel werd er een contract samengesteld. Na vele verbeteringen van mijn jurist was deze helemaal perfect. Voor mij
Ik kon m'n kamer twee weken van te voren opzeggen, kreeg keurig mijn borg terug van een zuur kijkende huisbaas en heb ondertussen het toch wel leuke uitkoopbedrag op m'n rekening gestort gekregen.
Eind goed, al goed.
quote:
Als hij het bedrag zou aannemen en tot 1 november mocht blijven zitten, dan was hij het geld bijna weer kwijt aan huur tot die tijd. Laten we voor het gemak maar even denken dat het 3 keer een maandhuur is.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 16:27 schreef LENUS het volgende:
Ok, hoeveel heb je gekregen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |