Ja, maar is toch niet zo moeilijk... aangifte doen van inbraak en aanvankelijk had hij eigenlijk gewoon meteen die hele zaak van de hand moeten doen of gewoon bij de hand zijn en juridisch advies inwinnen en de zaak proberen aan te spannen om dat wijf er financieel slechter uit te laten komen, had ik wel gedaan...quote:Op maandag 7 april 2008 07:37 schreef rene90 het volgende:
Valt eigenlijk weinig te snappen van die tokkie familie, alleen tja, TS vraagt hier om tips / adviezen.
Ik noem maar even een probleempje....bewijs?!quote:Op maandag 7 april 2008 07:40 schreef Koffielurk01 het volgende:
[..]
Ja, maar is toch niet zo moeilijk... aangifte doen van inbraak en aanvankelijk had hij eigenlijk gewoon meteen die hele zaak van de hand moeten doen of gewoon bij de hand zijn en juridisch advies inwinnen en de zaak proberen aan te spannen om dat wijf er financieel slechter uit te laten komen, had ik wel gedaan...
Hij had haar natuurlijk ook gewoon met een honkbalknuppel zodanig kunnen bewerken dat ze de rest van der leven kwijlend in een rolstoel zat, maarja das ook weer zo makkelijk...![]()
Uhm, als iemand je probeert te naaien en je weet dat het zo is kun je altijd nog bewijs creëren ...quote:Op maandag 7 april 2008 07:45 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Ik noem maar even een probleempje....bewijs?!
Ja, verstandig. Eindig je straks zelf in de bak. Doe gewoon aangifte.quote:Op maandag 7 april 2008 08:44 schreef Scorpie het volgende:
Ik zou mijn eigen spullen toch op een niet zo wettige manier terug gaan halen....
Hey, een keer aanbellen met 5 grote zware jongens is geen overtreding van de wet toch?quote:Op maandag 7 april 2008 09:29 schreef Pool het volgende:
[..]
Ja, verstandig. Eindig je straks zelf in de bak. Doe gewoon aangifte.
Als je precies weet waar die woont, dan kunnen die 5 zware jongens toch beter 5 agenten zijn, of niet? Of een deurwaarder die je netjes via de juridische weg hebt ingeschakeld.quote:Op maandag 7 april 2008 09:45 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hey, een keer aanbellen met 5 grote zware jongens is geen overtreding van de wet toch?
En het zou zonde zijn als vader lief een ongeluk zou krijgen omdat hij zichzelf vertild aan mijn tv, dus misschien beter als hij het door die 5 zware jongens laat tillen......als je snapt wat ik bedoel.
Als ik dit verhaal zo lees zie ik geen aanleiding om juridisch advies in te winnen, gaat gewoon om een simpel sneetje wat de verzekering zou vergoeden (medische kosten dan). Sinds gister is het pas dat het escaleert dus dan is het beetje lastig om dan juridisch advies in te winnen. Nu is het handig lijkt me om de politie erbij te halen, omdat je anders zoals al gezegd is, straks zelf het slachtoffer wordt. En het is geen inbraak maar wettelijk gezien "diefstal uit woning" als ik mij niet vergis.quote:Op maandag 7 april 2008 07:40 schreef Koffielurk01 het volgende:
[..]
Ja, maar is toch niet zo moeilijk... aangifte doen van inbraak en aanvankelijk had hij eigenlijk gewoon meteen die hele zaak van de hand moeten doen of gewoon bij de hand zijn en juridisch advies inwinnen en de zaak proberen aan te spannen om dat wijf er financieel slechter uit te laten komen, had ik wel gedaan...
Hij had haar natuurlijk ook gewoon met een honkbalknuppel zodanig kunnen bewerken dat ze de rest van der leven kwijlend in een rolstoel zat, maarja das ook weer zo makkelijk...![]()
Zelfs bij een moord krijg je die 5 agenten niet op de been, dus dat kan de TS beter laten.quote:Op maandag 7 april 2008 10:12 schreef Pool het volgende:
[..]
Als je precies weet waar die woont, dan kunnen die 5 zware jongens toch beter 5 agenten zijn, of niet? Of een deurwaarder die je netjes via de juridische weg hebt ingeschakeld.
Sterk punt, pak het op die wijze aan inderdaad dat je wel bereid bent om die 500 euro te betalen, doe dit in samenspraak met de politie want straks is het opeens niet gegrond bewijs. Dus bespreek dit met de politie en doe het dan, die vader is wel daar vatbaar voor denk ik.quote:Op maandag 7 april 2008 11:30 schreef krn176 het volgende:
Ernstige zaak dit; ze dient met haar poten uit jouw afwasteiltje te blijven.
Zij en haar pappie zijn blijkbaar niet zo van zaken via de verzekering of via de juridische weg te regelen. Goed dat jij er anders over denkt.
Misschien dat je dat breezer-modelletje door wat anonieme vrienden eens onder handen kunt laten nemen en daarbij dringend verzoeken dat de gestolen apparatuur vanavond terug moet zijn omdat ze anders haar modellencarrieretje wegens fysieke aangelegenheden voorgoed vaarwel kan zeggen.
Probeer anders met die vader in gesprek te komen over de schadevergoeding, maar laat daarbij als tegeneis vallen dat je wel graag de 'gestolen spullen' terug wilt. Op het moment dat hij hierop ingaat, heb je hem. Neem dit gesprek op zodat je indirect bewijsmateriaal hebt.
Onzin, als ik in mijn studentenhuis van alle teringzooi moest afblijven die mijn medebewoners in de gemeenschappelijke keuken lieten slingeren, dan had ik zelf niks meer kunnen koken of afwassen.quote:Op maandag 7 april 2008 11:30 schreef krn176 het volgende:
Ernstige zaak dit; ze dient met haar poten uit jouw afwasteiltje te blijven.
Precies, je moet je vooral niet mee laten slepen door andermans buitenwettelijke gedrag.quote:Zij en haar pappie zijn blijkbaar niet zo van zaken via de verzekering of via de juridische weg te regelen. Goed dat jij er anders over denkt.
Zeer slecht idee, dan zit je straks zelf in de bak voor bedreiging.quote:Misschien dat je dat breezer-modelletje door wat anonieme vrienden eens onder handen kunt laten nemen en daarbij dringend verzoeken dat de gestolen apparatuur vanavond terug moet zijn omdat ze anders haar modellencarrieretje wegens fysieke aangelegenheden voorgoed vaarwel kan zeggen.
Aardig idee.quote:Probeer anders met die vader in gesprek te komen over de schadevergoeding, maar laat daarbij als tegeneis vallen dat je wel graag de 'gestolen spullen' terug wilt. Op het moment dat hij hierop ingaat, heb je hem. Neem dit gesprek op zodat je indirect bewijsmateriaal hebt.
Agree, maar zelf gaan grijpen in een teiltjequote:Op maandag 7 april 2008 11:35 schreef Pool het volgende:
[..]
Onzin, als ik in mijn studentenhuis van alle teringzooi moest afblijven die mijn medebewoners in de gemeenschappelijke keuken lieten slingeren, dan had ik zelf niks meer kunnen koken of afwassen.
Eerst even met de politie overleggen of dit wel geldig bewijs later kan zijn dan.quote:Op maandag 7 april 2008 11:48 schreef Fe2O3 het volgende:
Heb je al aan de beste vader zelf gevraagd waar de spullen zijn gebleven? (via telefoon en het gesprek opnemen zou trouwens een heel goeie zijn mocht ie bekennen)
Dat is niet nodig, zolang een van de gesprekspartners weet dat het opgenomen wordt is het gewoon geldig bewijs.quote:Op maandag 7 april 2008 11:55 schreef rene90 het volgende:
[..]
Eerst even met de politie overleggen of dit wel geldig bewijs later kan zijn dan.
Yepquote:Op maandag 7 april 2008 12:19 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Dat is niet nodig, zolang een van de gesprekspartners weet dat het opgenomen wordt is het gewoon geldig bewijs.
Goede tip. En sta er gewoon op dat er lui van de technische recherche langskomen om wat vingerafdrukken af te nemen. Onbevoegde personen die ergens binnenkomen, al dan niet met behulp van een sleutel, is bij mij nog steeds gewoon braak.quote:Op maandag 7 april 2008 08:27 schreef Strolie75 het volgende:
Misschien verstandig als TS en de huisgenoot apart aangifte doen wegens de diefstal. Dan nog een aangifte wegens bedreiging erbij en er liggen er al 3.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |