abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58858153
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 12:35 schreef Pluizel het volgende:
Vanuit je (trage) beginsnelheid eerst wat korte krachtige halen op je benen (met relatief weinig rug) om tempo en snelheid op te bouwen, en dan je halen uitlengen en net zo veel kracht blijven leveren.
Bij het maken van korte halen op alleen de benen/ marginaal rug gaat het dus mis. Dat is een soort Piminov (oid?) oefening waarbij energie vooral omgezet in beweging anders dan de voortstuwing van de boot.
pi_58862866
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 15:20 schreef nogeenmaarten het volgende:
triton, talent

dan even heel wat anders:
mijn been is een slagveld.

Gaat elke training weer open, wordt steeds vervelender, jeukt, rood en doet pijn, wat moet ik doen? Het krijgt echt geen twee dagen rust. Verbandjes tijdens roeien helpen namelijk ook niet en dingen als afgeknipte sokken of zweetbandjes ook niet.. pleisters blijven er constant aan plakken en t blijft open. help!

(hier spreekt een medisch studente...)
  vrijdag 23 mei 2008 @ 19:31:48 #253
58060 Apoc2003
Er gaat niets boven groningen!
pi_58863821
Van je slidings neem ik aan?

Paar dingen die je kan doen, ten eerste naar de afstelling van je slidings en voetenbord kijken. Stelregel is dat in stopje 2 je riem haaks op de boot staat, als je in die houding je slidings zo ver mogelijk naar achter zet, minimaliseer je de kans op dit soort nare plekjes. Wat je ook kan doen is je voetenbord omhoog zetten zodat je kuiten hoger zitten, en de slidings niet/minder hard raken. Hier is de stelregel dat de bal van je voet ongeveer ter hoogte van de rails waar je je voetenbord in naar voren en achter kan zetten moet zitten.
Deze twee dingen zouden de pijn al een stuk minder moeten maken (bij mij deed dat het in ieder geval wel).

Als het dan toch nog open blijft gaat kun je het beste met sport-tape afplakken. Eerst een stukje tape met de niet-plak kant op het wondje, daarna met een ander stuk afplakken. Zo blijft het niet plakken op je wondje en heb je toch wat bescherming.

Succes er mee! Ik heb m'n benen ook weer afgeplakt voor zometeen. Lekker stukje in de 2-, omdat dat ons roeien in de 4+ ten goede zou komen. Op de ARB waarschijnlijk ook LN2- starten, voor de leuk! Wel jammer dat m'n 2 andere ploeggenoten nog wel harder gaan dan ons op dit moment
"Something hidden. Go and find it. Go and look behind the Ranges. Something lost behind the Ranges. Lost and wating for you. Go!"
-Rudyard Kipling
pi_58864841
Wat je ook kan doen is 2 oude wintersokken pakken - tenen afknippen - en dat dat als bescherming voor je kuiten is zodat het een soort 'kussentje is'
  vrijdag 23 mei 2008 @ 21:09:39 #255
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_58865948
Anders tape je de slidings zelf even af.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
  vrijdag 23 mei 2008 @ 21:10:20 #256
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_58865961
Wanneer is er weer een feest op Triton. Ik vind dat ik me daar een keer moet melden.
pi_58869004
volgende week woensdag biercantus met orca/triton voor de ragweek?

slidings aftapen? ze zijn niet scherp of zo, en ik moet wel oke kunnen oprijden..
pi_58869615
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 19:31 schreef Apoc2003 het volgende:
dit soort nare plekjes. Wat je ook kan doen is je voetenbord omhoog zetten zodat je kuiten hoger zitten, en de slidings niet/minder hard raken. Hier is de stelregel dat de bal van je voet ongeveer ter hoogte van de rails waar je je voetenbord in naar voren en achter kan zetten moet zitten.
Veelal zitten de schoentjes (bij ons dan) op de laagst mogelijke stand in de boot. Schroefje of 2 omhoog en het roeit weer prima, wond vrij.
Gewoon kwestie van 10/13 pakken en doen. Kost nog geen 2 minuten werk als het meezit...

Dus dit is gewoon een hele goede tip van Apoc!
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_58869752
Was er trouwens iemand die naar Peking gaat van FOK?
  zaterdag 24 mei 2008 @ 00:27:56 #260
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_58870433
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 23:18 schreef Bellah het volgende:
volgende week woensdag biercantus met orca/triton voor de ragweek?

slidings aftapen? ze zijn niet scherp of zo, en ik moet wel oke kunnen oprijden..
Waar je schuurplekken van krijgt zijn de uiteindes van de slidings. Die lijken misschien niet scherp, maar zijn dat na 200 halen wel. Aftapen (de uiteindes dus) kan in dat geval helpen.

Verder ging het mij meer om een algemeen, Triton-wedstrijdroei-achtig feest. Het dunkt me dat die biercantus dat niet echt is.
  zaterdag 24 mei 2008 @ 00:28:42 #261
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_58870445
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 23:51 schreef De_Ananas het volgende:
Was er trouwens iemand die naar Peking gaat van FOK?
M.u.v. pullup als mede-coach van de dames-acht voorlopig nog niemand. En de damesacht moet zich natuurlijk nog plaatsen. Ik ben helaas nooit in de running geweest als semi-goede lichte roeier.
pi_58870548
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 00:28 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

M.u.v. pullup als mede-coach van de dames-acht voorlopig nog niemand. En de damesacht moet zich natuurlijk nog plaatsen. Ik ben helaas nooit in de running geweest als semi-goede lichte roeier.
Is Pullup nou een Skollie of niet aangezien hij Skadi Varsity coacht
  zaterdag 24 mei 2008 @ 06:44:49 #263
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_58872743
Nou volgens mij is dat al tijden terug. De coach van de Oude Vier van Skadi is namelijk Camiel Notermans.
pi_58872780
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 06:44 schreef WanEnOonlie het volgende:
Nou volgens mij is dat al tijden terug. De coach van de Oude Vier van Skadi is namelijk Camiel Notermans.
Dan heb ik verkeerd gelezen een paar pagina's terug denk ik
pi_58873046
Pulp is de prof van Skadi, en is in die rol zeer zeker betrokken geweest bij de oude vier van Skadi. Echter is ie ook van origine Skoll en daar ook nog actief. Daarnaast is ie nu assistent van Rene Mijnders voor de dames acht. In ieder geval komend weekend weer WorldCup in Luzern, gaan daar nog mensen heen?
pi_58880537
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 08:42 schreef jw3 het volgende:
Pulp is de prof van Skadi, en is in die rol zeer zeker betrokken geweest bij de oude vier van Skadi. Echter is ie ook van origine Skoll en daar ook nog actief. Daarnaast is ie nu assistent van Rene Mijnders voor de dames acht. In ieder geval komend weekend weer WorldCup in Luzern, gaan daar nog mensen heen?
Dat dus
Dit jaar had ik het heel simpel bij het coachen van de oude vier omdat ze niet mochten trainen vanwege hun Hollandacht betrokkenheid maar de voorgaande jaren heb ik wel ongeveer de helft van de trainingen gedaan.
Luzern sla ik over vanwege de ARB maar op het OKT ben ik in Poznan.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_58881026
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 18:12 schreef pullup het volgende:

[..]

Dat dus
Dit jaar had ik het heel simpel bij het coachen van de oude vier omdat ze niet mochten trainen vanwege hun Hollandacht betrokkenheid maar de voorgaande jaren heb ik wel ongeveer de helft van de trainingen gedaan.
Luzern sla ik over vanwege de ARB maar op het OKT ben ik in Poznan.
Hoe kom je als Skollie bij Skadi terecht?

pi_58881230
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 18:36 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Hoe kom je als Skollie bij Skadi terecht?

ik ben geheadhunt
Maar Skadi is een leuke vereniging met goede atleten en een best heftige trainingsmores al is het even wennen op bepaalde punten.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_58883080
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 18:49 schreef Bellah het volgende:

[..]

dan even heel wat anders:
mijn been is een slagveld.

Gaat elke training weer open, wordt steeds vervelender, jeukt, rood en doet pijn, wat moet ik doen? Het krijgt echt geen twee dagen rust. Verbandjes tijdens roeien helpen namelijk ook niet en dingen als afgeknipte sokken of zweetbandjes ook niet.. pleisters blijven er constant aan plakken en t blijft open. help!

(hier spreekt een medisch studente...)
De boot afstellen kun je doen, maar je moet het roeien niet laten lijden hieronder. Verder kun je tapen, sokjes ed, maar dat is meestal nog soft. Slidings tapen werkt ook (de uiteindes natuurlijk alleen). Een ploeggenoot van me had als ultiem beschermingsmiddel oude "creditcards" of iig van dat soort pasjes die je toch niet meer gebruikt ertussen zitten. Dat is een stuk harder en verdeelt de druk die de slidings veroorzaken over he gehele oppervlak van de kaart.

Succes ermee.
pi_58884637
Gisteren even 'geshopt' bij Argo
Nu moet ik even een mailtje naar ze sturen dat ze de barkruk, verkeersbord en 'klachtenboek' kunnen ophalen in Utrecht

Was wel lachen.. We zijn nog even met twee jongens van Argo de Rijn op gevaren in een Hudson C4+, wát een verschil is dat zeg als je dat vergelijkt met onze houten boten .

Vandaag bij de 'Orca Mixed' heeft een Skadi acht (in een Orca boot) een Triton twee-zonder geramd (ook een leenboot van Orca trouwens). De boot is doormidden. Niemand gewond.
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_58901024
'T was een Skøll acht in een Orcaboot die die Nederlands Kampioenen tweezonder Triton/Orca combi ramde.. maar volgens mij leeft de boot nog enigszins, hij was er overheen geschoven en niet er midden doorheen. Ze tilden m er daarna niet in twee stukken uit of zo Zag er toch wel gruwelijk uit.

Mmm. Ik ga morgen slidings inspecteren
pi_58902900
quote:
Op zondag 25 mei 2008 16:40 schreef Bellah het volgende:
'T was een Skøll acht in een Orcaboot die die Nederlands Kampioenen tweezonder Triton/Orca combi ramde.. maar volgens mij leeft de boot nog enigszins, hij was er overheen geschoven en niet er midden doorheen. Ze tilden m er daarna niet in twee stukken uit of zo Zag er toch wel gruwelijk uit.

Ik hoorde het vandaag ja, was inderdaad een Skoll 8. Ze kwamen net over de finish en toen ging er opeens een 2 zonder oversteken zonder om te kijken.....
pi_58910207
quote:
Op zondag 25 mei 2008 18:16 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Ik hoorde het vandaag ja, was inderdaad een Skoll 8. Ze kwamen net over de finish en toen ging er opeens een 2 zonder oversteken zonder om te kijken.....
Ach ja, mensen die ervaren SA-roeier zijn, en dan vooral die met rood-wit-blauwe bladen, hebben wel vaker last van ondermaats omkijken. Kan me nog herinneren dat er vorig jaar op de bosbaan een viking 2x rondvoer met een metertje boeg minder. 2 kleine meisjes op huilen en een zeer nieuw uitziende empacher terug naar de fabriek.
pi_58910380
quote:

Wij knippen nog wel eens een PETfles (cola e.d.) doormidden en stoppen die in onze roeisokken. wel eerst zorgen dat er geen scherpe randen meer aanzitten. afplakken met schilderstape of afvijlen dus.

Bij je voetenbord kan je gewoon kijken hoe ver je op kan rijden, als je schenen verder dan verticaal komen staat ie te laag.
pi_58910875
't was geloof ik een 'gewone' twee zonder. maargoed.

pi_58918724
Ja, die kun je wel naar de clubvloot doorschuiven

Leuk stukje op NLRoei Wan! Alleen wil je revanche schrijven in plaats van revange Dat is een soort half engels/franse combi.

En de hoogte van je voetenbord heeft met je lengte voor te maken, dus daar zou ik niet meteen random aan gaan zitten prutsen.
Een drastische maatregel is de driewieler waar Lippits ook al eens mee rondvoer.
Zie hier: http://www.nlroei.nl/Fotoboek-display-36425.html
pi_58920200
quote:
quote:
Op zondag 25 mei 2008 18:16 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Er wordt hier wel erg veel gezegd door mensen die er blijkbaar niet bij waren..
Het zijn (DN2-) Renee von Weijhrother en Petri Benschop vazn Triton in een Orca-boot. Ze waren zich wel degelijk bewust van de wedstrijd. Maar als mensen het Merwede-kanaal een beetje kennen dan weet je dat er naast de loodsen een brug (Utrecht Ring) over het kanaal gaat.
Normaal is het zo dat als je vanuit Utrecht komt en wil aanleggen je rondmaakt vóór de brug. Maar omdat er de wedstrijd was, was dit aangepast naar ná de brug rondmaken.
Echter..
Roeiers die richting Utrecht gaan hebben onder deze brug voorrang. En dan heb je nog de pleziervaart.. die er massaal in het weekend opuit trekt en zich niks, maar dan ook niks aantrekt van welke regels dan ook.
Er ontstond dus een opstopping vóór de brug (óp de finishlijn), waarop een paar mooiweerroeiers van Viking (die er in overvloed waren) besloten tóch maar vóór de brug te gaan rondmaken en aanleggen. De DN2- zat toen 'tussen wal en schip' en kwam die Skøll-acht al de bocht doorzetten.

Het is gewoon een typisch voorbeeld van hoe loos het is dat de grootste roeiaccomodatie (Triton/Orca/Viking) van Europa (naar het aantal leden) op zo'n klein stukje kanaal zitten.
pi_58920359
Nog even een voorbeeld..
Mensen die de PEiL hebben gestart kennen vast wel de taferelen na de finish. Waarbij het kanaal zich ophoopt met boten. Dit is dus ook bij de 'Orca-Mixed' zo, met als verschil dat er 20 meter na de finish een brug ligt van 30 meter breed waar je géén voorrang hebt als je eronderdoor wilt..

Foto vanaf de Utrecht Ring:
pi_58922035
Maar dan nog... het lijkt mij dat die acht gewoon had kunnen houden. Veiligheid voorop. Of die 2- had kunnen aanleggen...

Maar laten we het hier op houden; we hebben hier met vrouwen te maken. En dat gaat niet samen met inzicht...
pi_58922380
quote:
Op maandag 26 mei 2008 16:44 schreef Sjobber het volgende:
Maar dan nog... het lijkt mij dat die acht gewoon had kunnen houden. Veiligheid voorop. Of die 2- had kunnen aanleggen...

Maar laten we het hier op houden; we hebben hier met vrouwen te maken. En dat gaat niet samen met inzicht...
De batterij van de coxbox van de 8 was leeg, gebeurt wel vaker met die brakke kut dingen. En zij kwamen net de finish over, dan is iedereen uitgeput enz, dat weet je zelf ook wel
pi_58923802
Je kan ook voor de finish houden en over varen.
over varen, wat een woordspeling, damn.
pi_58929579
quote:
Op maandag 26 mei 2008 15:07 schreef Kluupkluup het volgende:Er wordt hier wel erg veel gezegd door mensen die er blijkbaar niet bij waren..
How about you think first, then speak?.. ik stond aan de kant. en ik dacht even dat t Marjan en Florine waren want die roeien ook in een twee zonder en daar leek t wel een beetje op.

En Viking maakte 't er idd niet minder druk op...

Overigens vanavond schoentjes naar boven versteld en slidings afgetaped... Was wel een beetje beter, maar tis nog steeds open, dus ook nog gewoon been afplakken. Pff, voordat je eindelijk kunt gaan roeien
pi_58934096
Wel lief blijven voor elkaar hoor.
pi_58935120
orca
pi_58943258
Triton

(wel lekker eten gisteren..)
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 27 mei 2008 @ 17:23:04 #286
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_58945188
Gisteren voor het eerst in een acht, knetterstof.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_58946552
Blikken in een acht, das pas tof. Há
pi_58947003
Moet ie wel klasserend zijn
  dinsdag 27 mei 2008 @ 19:10:30 #289
58060 Apoc2003
pi_58947240
Ik ga dit jaar de talentenacht coachen! Eens kijken of ik een beetje aanleg heb om mensen te leren roeien
"Something hidden. Go and find it. Go and look behind the Ranges. Something lost behind the Ranges. Lost and wating for you. Go!"
-Rudyard Kipling
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 27 mei 2008 @ 20:12:53 #290
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_58948797
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 19:10 schreef Apoc2003 het volgende:
Ik ga dit jaar de talentenacht coachen! Eens kijken of ik een beetje aanleg heb om mensen te leren roeien
Dames of Heren? En doe je even de groeten aan een nieuw Lente lid: Dieuwke.
pi_58949853
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 18:59 schreef cryforhelp het volgende:
Moet ie wel klasserend zijn
Bijzaak
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 19:10 schreef Apoc2003 het volgende:
Da's gaaf! Sinds vorige week voer ik het bewind over 22 damestalenten bij Phocas.
Genoeg talent voor EJD '09 gelukkig
En en en en en: hopelijk dit weekend mijn eerste (echte) coachblik bij mijn zware mannen in de B4+. Spannend
pi_58951916
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 20:59 schreef De_Brok het volgende:
Da's gaaf! Sinds vorige week voer ik het bewind over 22 damestalenten bij Phocas.
Genoeg talent voor EJD '09 gelukkig
En en en en en: hopelijk dit weekend mijn eerste (echte) coachblik bij mijn zware mannen in de B4+. Spannend
44 talenten, 22 dames

Dit weekend Rottebokaal voor mij. Wat een ruk wedstrijd, maar ik had tegen me koters gezegd dat ik aanwezig zou zijn...
Dus kijken wat er te starten valt, is er echt nauwelijks een veld redelijk gevuld. Jah dan houdt het wel een beetje op voor mij, maar misschien toch maar skiffen. Al krijg je dan vast wel weer zo een oefenskiff met plamuur toegewezen.
Laat duidelijk zijn, dat ik daar geen zin in heb Dus ikke mailen... 2 dagen later nog geen reactie, dus lekkere organisatie daar bij Skadi...
pi_58955991
Leuk stuk op Nlroei hoor Wan. Wat een verademing om eens een artikel over de wedstrijd te kunnen lezen.
Zijn de razende reporters op de ARB aanwezig ?
  woensdag 28 mei 2008 @ 10:15:25 #294
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_58957984
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 07:54 schreef pullup het volgende:
Leuk stuk op Nlroei hoor Wan. Wat een verademing om eens een artikel over de wedstrijd te kunnen lezen.
Zijn de razende reporters op de ARB aanwezig ?
Jaja! Sterker nog, Bastiaan is in Luzern dus ik vermoed dat we daar (of via internet ofzo) nog wel contact mee gaan hebben over hoe de Nederlandse equipe presteert. Ik moet zaterdagmiddag en zondagmiddag commentaren. Weet nog niet of dat vanuit de auto is of in de finishtoren.
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 28 mei 2008 @ 16:14:54 #295
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_58966549
Whehe en toen lag ik in de bosbaan.

Eerste en daarnaast gelijk een lange training, valt vies tegen zo'n bootje
pi_58978642
Je bent omgeslagen? Met een 8?

Da's best wel kansloos dom
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 29 mei 2008 @ 07:08:32 #297
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_58980030
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 00:52 schreef cryforhelp het volgende:

Skiff
  donderdag 29 mei 2008 @ 09:20:47 #298
58060 Apoc2003
pi_58981172
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 00:52 schreef cryforhelp het volgende:

Toch heb ik dat vaker zien gebeuren dan je zou verwachten. Afgelopen ZRB ging er een acht om bij het vlot, net als vorig jaar. Ooit is er ook een zware aeigiracht omgegaan op de bosbaan bij het aanleggen, en er heb ook eens een foto gezien van een orca-dames acht die bij het vlot omging.

Oorzaak is volgens mij het losdraaien van de dollen aan de waterkant voor het uitstappen.

Veel talenten trouwens bij jullie! Ik heb er tot nu toe nog maar 10, maar dat is meer omdat de inschrijving pas sinds gisteren open is, en de inschrijving vanavond al sluit Is het bij jullie een beetje een serieuze aangelegenheid? Echt mensen die willen selecteren volgend jaar of gewoon een beetje voor de lol en wat beter leren roeien dan in een c4 (en dan wellicht mensen enthousiast maken voor wedstrijdroeien)? Dat laatste is bij ons een beetje de gedachte er achter namelijk.
-Rudyard Kipling
pi_58986057
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 09:20 schreef Apoc2003 het volgende:

[..]

Toch heb ik dat vaker zien gebeuren dan je zou verwachten. Afgelopen ZRB ging er een acht om bij het vlot, net als vorig jaar. Ooit is er ook een zware aeigiracht omgegaan op de bosbaan bij het aanleggen, en er heb ook eens een foto gezien van een orca-dames acht die bij het vlot omging.

Oorzaak is volgens mij het losdraaien van de dollen aan de waterkant voor het uitstappen.

Veel talenten trouwens bij jullie! Ik heb er tot nu toe nog maar 10, maar dat is meer omdat de inschrijving pas sinds gisteren open is, en de inschrijving vanavond al sluit Is het bij jullie een beetje een serieuze aangelegenheid? Echt mensen die willen selecteren volgend jaar of gewoon een beetje voor de lol en wat beter leren roeien dan in een c4 (en dan wellicht mensen enthousiast maken voor wedstrijdroeien)? Dat laatste is bij ons een beetje de gedachte er achter namelijk.
Ik doe het vooral om beter te leren roeien.. Wij hadden een selectie van 16.. Er vielen er al 6 af omdat ze dat zelf aangaven (vakanties of druk met andere dingen).. Uiteindelijk zijn er maar twee afgevallen.
We hebben nu een selectie van 3 zware ballen en 5 lichte pikken, waarvan er 1 zelfs slechts 53kg weegt. Ik ben de zwaarste met 81/82kg.
pi_58986249
En ik start ook de Rottebokaal, maar is er al iets bekend over de loting?
En wordt de tijd stil gezet bij het rondmaken?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')