abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 25 april 2008 @ 11:33:31 #101
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_58298474
quote:
Op donderdag 24 april 2008 23:05 schreef Apoc2003 het volgende:
Vandaag zijn de uitnodigingen aan fysieke talenten verstuurd voor de lichte development ploeg. De max-grens voor de FISU-WK groep was 6.35..... ik had 6.35.6 (geloof ik)..... Op iets meer dan een halve seconde dus een uitnodiging misgelopen Zonde....
Oh das wel balen zeg.

goede vriend van me is wel uitgenodigd, eindelijk na tig jaar (hard) wedstrijdroeien.
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_58298505
Ah, nu de RR toch weer ter sprake komt, zijn er hier nog "sukkels" die de Ringvaart gaan roeien? Ik had al gehoord dat Thrawn in de 2- ging, en dan nog wat mensen van euros die niet op echte wedstrijden willen starten.

* cryforhelp heeft Ringvaart blik en toen onweerlegbaar vastgesteld dat het een gestoorde bezigheid is.
pi_58298525
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 11:33 schreef Pluizel het volgende:

[..]

Oh das wel balen zeg.

goede vriend van me is wel uitgenodigd, eindelijk na tig jaar (hard) wedstrijdroeien.
Gheh, mag ook wel als LSB nederlands kampioen
pi_58300189
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 11:34 schreef cryforhelp het volgende:
Ah, nu de RR toch weer ter sprake komt, zijn er hier nog "sukkels" die de Ringvaart gaan roeien? Ik had al gehoord dat Thrawn in de 2- ging, en dan nog wat mensen van euros die niet op echte wedstrijden willen starten.

* cryforhelp heeft Ringvaart blik en toen onweerlegbaar vastgesteld dat het een gestoorde bezigheid is.
Ik ga hem wederom skiffen. Omdat het kan en het een mooi trainingsrondje is voor het echte werk.
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_58300696
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 01:37 schreef Bellah het volgende:
... maar die heb ik al

waarom had je 'm gewonnen dan?
Werden verloot onder de mensen die hadden meegeholpen. Ik had nogal veel gedaan dus ik maakte meer kans
pi_58306848
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 11:34 schreef cryforhelp het volgende: Ik had al gehoord dat Thrawn in de 2- ging
Rielaks-ed!
Tis nu ook bevestigd aan de inschrijvingen te zien
pi_58313136
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 07:47 schreef Apoc2003 het volgende:
Waar zijn alle wedstrijdroeiers gebleven?
Hier

Coupe de la jeunesse of WK junioren word het deze zomer wss, ben iig wel in de trainingsgroep opgenomen na 10de te zijn geworden op het NK klein!

Joepie
pi_58338455
Nou.. net terug uit Groningen (geslapen op Aegir)..

Wij (5 man) konden van vrijdag op zaterdag mooi slapen bij een meisje van Gyas, was prima geregeld op de dag zelf.

Het roeien ging wel oké, 3e geworden in onze poule, waardoor we in het top van het algemeen klassement komen.
Ondanks de verrotte ligging van de baan in Harkstede een mooie wedstrijd die goed georganiseerd was door Aegir en Gyas.

Het feestje op Aegir was echt ruk. Hoe leuk het was met de OOCUZ-opneing op Vidar en het feestje op Nereus na de Carpit Noctem, zo triest was het bij Aegir.

Brassen oké, maar iemand z'n dasje pakken, hem kapot trekken en vervolgens wegrennen is gewoon triest. En als je daarna naar die kerel toeging om je dasje te halen en de zijne eraf te trekken werd je er even door een paar grote oud-wedstrijden roeiers op gewezen dat je niet mag 'dasjevechten' zonder dat je een dasje hebt. (heb m'n dasje wel terug trouwens ).
Enkelen gingen gewoon op de vuist, hoe anders is dat bij andere feestjes geweest..
Nereus en de andere verenigingen hadden het al wel snel gezien, en terecht, en gingen de stad in.
Ik moest blijven tot het eind helaas want ik sliep daar dus in het ergo-hok.

kortom:
Wedstrijd
Gyas
Feestje op Aegir
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_58339524
quote:
Op zondag 27 april 2008 14:13 schreef Kluupkluup het volgende:
Nou.. net terug uit Groningen (geslapen op Aegir)..

Wij (5 man) konden van vrijdag op zaterdag mooi slapen bij een meisje van Gyas, was prima geregeld op de dag zelf.

Het roeien ging wel oké, 3e geworden in onze poule, waardoor we in het top van het algemeen klassement komen.
Ondanks de verrotte ligging van de baan in Harkstede een mooie wedstrijd die goed georganiseerd was door Aegir en Gyas.

Het feestje op Aegir was echt ruk. Hoe leuk het was met de OOCUZ-opneing op Vidar en het feestje op Nereus na de Carpit Noctem, zo triest was het bij Aegir.

Brassen oké, maar iemand z'n dasje pakken, hem kapot trekken en vervolgens wegrennen is gewoon triest. En als je daarna naar die kerel toeging om je dasje te halen en de zijne eraf te trekken werd je er even door een paar grote oud-wedstrijden roeiers op gewezen dat je niet mag 'dasjevechten' zonder dat je een dasje hebt. (heb m'n dasje wel terug trouwens ).
Enkelen gingen gewoon op de vuist, hoe anders is dat bij andere feestjes geweest..
Nereus en de andere verenigingen hadden het al wel snel gezien, en terecht, en gingen de stad in.
Ik moest blijven tot het eind helaas want ik sliep daar dus in het ergo-hok.

kortom:
Wedstrijd [ afbeelding ]
Gyas [ afbeelding ]
Feestje op Aegir [ afbeelding ]
Aegir

Wat een kut societeit hebben ze daar zeg !!!!

Gisteren ff 20 minuten gebakt en dat ging redelijk goed, misschien dat ik dit seizoen nnog ff kan roeien
pi_58342548
Trekstangbevestiging van skiff gebroken. Schrok mij een hoedje toen deze knapte de de drukstang een plastisch scharnier vormde. Gelukkig niet zwemmen, maar heel VOORZICHTIG strijkend naar de haven terug. Bleek een oude reparatie die het niet had gehouden, namelijk aluminium gelijmd ...
Ook al een keer een riem gebroken en toen was het uiteraard wel zwemmen. Je vraagt je af of het materiaalonderhoud bij de laak wel voor elkaar is ...

Zag SeekFam nog fietsen bij een paar dds-meisjes skiff. Vanwege verhuizing naar Delft wordt het voor mij volgend jaar ook DDS.
pi_58345617
Huh - grappig
Waar zag je me fietsen?
Bied me wel eens aan om te coachen is gewoon leuk en zinnig word. Nog best lastig om verbeteringen of dingen die fout gaan op een goede en duidelijke manier onder woorden te brengen. Maar zeer zeker leuk om te doen dat coachen zo af en toe

En DDS is goede / gezellige vereniging - ga echter volgend jaar bij PE roeien ivm studeren
pi_58355058
quote:
Op zondag 27 april 2008 20:27 schreef seekfaM het volgende:
Huh - grappig
Waar zag je me fietsen?
Bied me wel eens aan om te coachen is gewoon leuk en zinnig word. Nog best lastig om verbeteringen of dingen die fout gaan op een goede en duidelijke manier onder woorden te brengen. Maar zeer zeker leuk om te doen dat coachen zo af en toe

En DDS is goede / gezellige vereniging - ga echter volgend jaar bij PE roeien ivm studeren
Hou je er rekening mee dat je geen EYK mag roeien als je coupe dela jeunesse vaart?
pi_58356359
quote:
Op maandag 28 april 2008 10:55 schreef De_Brok het volgende:

[..]

Hou je er rekening mee dat je geen EYK mag roeien als je coupe dela jeunesse vaart?
Volgens mij (en de KNRB site) mag je alleen geen EYK starten als je een WK junioren gestart hebt. daar valt de coupe de la jeunesse niet onder

Gaat zowizo zwaar worden - welk nummer maakt mij ook niet zo heel erg veel uit - maar volgens mij is EYK wel heel erg vet als ik het goed heb?
pi_58375369
quote:
Op maandag 28 april 2008 11:48 schreef seekfaM het volgende:

[..]

Volgens mij (en de KNRB site) mag je alleen geen EYK starten als je een WK junioren gestart hebt. daar valt de coupe de la jeunesse niet onder

Gaat zowizo zwaar worden - welk nummer maakt mij ook niet zo heel erg veel uit - maar volgens mij is EYK wel heel erg vet als ik het goed heb?
Just checking!

EYK is op zich best aardig ja. Heb me vorig jaar goed vermaakt die twee baantjes!
pi_58385053
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 11:34 schreef cryforhelp het volgende:

Als je schijnbaar al een sukkel bent als je roeit, zit ik me af te vragen wat je dan wel niet bent als je er als stuurtje voor gecheft wordt...

Wij doen het uiterard zonder 75Kg extra cryforhelp aan boord en gaan vrolijk in de 2-. Om te voorkomen dat mijn boeg een lamme nek heeft na 10K hebben we al een speigeltje voor op de rigger gekocht, en verder uiteraard 1 flinke spons pp. Alleen de volgploeg is nog niet helemaal compleet.
pi_58387541
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 18:23 schreef Thrawn het volgende:

[..]
Om te voorkomen dat mijn boeg een lamme nek heeft na 10K hebben we al een speigeltje voor op de rigger gekocht
Burgers Al is het (uit ervaring) wel aan te raden... en in een 2- waarschijnlijk nog meer dan in een 1x.
Overigens, kon je niet beter in de 2+ starten? Schijnt niet zo heel veel langzamer te zijn dan 2-...

Man ik moet dit jaar hoogst waarschijnlijk met handschoentjes ronddobberen. Al sinds de skoll cup uit de roelatie, dus nauwelijks kilometers kunnen maken dus ook geen eelt kunnen kweken/bijhouden. Dus waarschijnlijk roeien jullie me nog voorbij, gezien ik voorzichtig aan moet doen. Tussenribspier... bah.

Ik zag overigens dat WEO ook meedoet!
Voor wie me wil herkennen; een zeer degelijke maar foeilelijke paarse skiff, niet te missen dacht ik zo
pi_58389794
ik ga mis helpen tillen bij het sluisje in leidschendam, net zoals verleden jaar.
Altijd de kunst als je dan met zen alle een boot uit het water tilt om zo snel mogelijk die boot zo hoog mogelijk te hebben, zodat meestal het water + inhoud (wil niet weten wat daar tussen drijft ) naar de andere kant van de boot drijft en niet boven jou op je hoofd klettert.

pi_58423210
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 22:18 schreef seekfaM het volgende:
ik ga mis helpen tillen bij het sluisje in leidschendam, net zoals verleden jaar.
Altijd de kunst als je dan met zen alle een boot uit het water tilt om zo snel mogelijk die boot zo hoog mogelijk te hebben, zodat meestal het water + inhoud (wil niet weten wat daar tussen drijft ) naar de andere kant van de boot drijft en niet boven jou op je hoofd klettert.

Je moet gewoon hoger tillen dan de anderen. Ik was altijd de kleinste van de acht, elke training opnieuw een meter naast de boot staan bij het op de schouders tillen.
pi_58425482
Paarse skiff? Heb je wat bij Asopos lopen jatten ofzo

Overigens ben ik nog nooit van m'n leven 75 kg geweest Spiegeltje wens ik je veel succes mee, lijkt me best moeilijk om aan te wennen.

Wat start WEO trouwens?
pi_58432667
2x, hahahaha
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 4 mei 2008 @ 19:27:00 #121
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_58476737
Volgens mij ben ik in een bootje geplaatst om te gaan starten op de PEiL
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_58483537
Veel plezier, vergeet je niet goed lam te drinken op het feest ervoor, dan merk je er minder van dat het een klere-eind is .

Iedereen nog een leuke zrb gehad? Euros heeft 3 keer geblikt, en allemaal in de skiff Volgens mij is het tijd om het beleid eens aan te gaan passen voor ouderejaars roeien. Boordroeien komt nergens, alleen skiffeurs.
pi_58484142
Over Euros skiff blikjes, doet ocf81 nog wat? Want die kan volgens mij zo een B1x blik binnen tikken. Want zie hem hier nooit meer eigenlijk...

En ach... met kleine nummers laat je je wel zien als vereniging. Ik zie liever vier tweetjes dan één acht over een hele dag. Sowieso, als je in die kleine nummers al goed meekomt doe je het als vereniging toch aardig hoor.
En ouderejaars... ik wou dat wij er een 'hoop' hadden, maar na 2 jaar loopt het veelal dood
Maar hoe doen jullie dat dan eigenlijk bevorderen? Want niemand lijkt bij ons echt warm te lopen om te gaan (wedstrijd)skiffen...

Woensdag Ringvaart, heb d'r zin an! Bagger voorbereiding die laatste 4 weken maar ach. Start jammer genoeg in het 2de blok met allerlei 2x'en en 2-'en. Vind dat toch wel een beetje zonde. Maar wel half uurtje langer slapen jeuj!
pi_58484216
-edit-

[ Bericht 99% gewijzigd door Chrrris op 05-05-2008 01:25:44 ]
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 5 mei 2008 @ 06:57:31 #125
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_58485152
quote:
Op maandag 5 mei 2008 00:28 schreef cryforhelp het volgende:
Veel plezier, vergeet je niet goed lam te drinken op het feest ervoor, dan merk je er minder van dat het een klere-eind is .
Ach mijn eigen bootje start niet op de PEiL maar goed ze hadden mankracht tekort voor een ander lente '08 team. Dus wel ja, ik heb wel zin in een potje roeien
pi_58488143
Ouderejaars roeien wordt niet specifiek bevorderd, alleen aangemoedigd. Het probleem is ook juist dat er vaak zo weinig mensen zijn, met dusdanig veel niveau verschil dat skiffen hun enige optie is. Zo hebben we sanne die naar de world cup gaat, een andere dame die ook nog internationale plannen had, maar net weer wat minder sterk is dan Sanne. We hebben 1 zware skiffeur in training en een zware 4- die het leuk/aardig doet. Daarnaast nog een niet zo succesvolle LDB1x.

Ook is er een zwerm (3 stuks) lichte skiffs die dit seizoen allemaal al 1 keer hebben geblikt. Worden goed gecoached, met jaren coachervaring en dat merk je. Maar ook daar is het niveauverschil (en inwegen) dusdanig dat er geen tweetjes gemaakt worden, laat staan grotere nummers.

[ Bericht 6% gewijzigd door cryforhelp op 05-05-2008 11:53:19 ]
pi_58488182
[..]
pi_58502068
omg zondag alweer de PEiL.. afgelopen week niet één keer getraind
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 5 mei 2008 @ 23:09:16 #129
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_58502083
quote:
Op maandag 5 mei 2008 23:08 schreef Kluupkluup het volgende:
omg zondag alweer de PEiL.. afgelopen week niet één keer getraind
Ik heb nog niet één keer met de heren getraind waar ik bij moet invallen.
pi_58502359
Mensen die trainen !
pi_58503210
quote:
Op maandag 5 mei 2008 23:19 schreef De_Ananas het volgende:
Mensen die trainen !
Ja dus
pi_58503572
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 00:02 schreef seekfaM het volgende:

[..]

Ja dus
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_58543583
WEO met handschoentjes, pffft

Thrawn, nette bal. Was die moeilijk?
En zoals elk jaar klopt mijn uitslag niet.
Man dit was even afzien. Na 10km al pijn in me onderrug en toen nauwelijks een haal kunnen neerzetten. Wou eigenlijk opgeven om eerlijk te zijn. Magoed, toch maar afgemaakt
pi_58543607
Zaterdag waarschijnlijk Proteus feest en zaterdag én zondag kijken bij m'n ploegie
pi_58550548
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 23:01 schreef Sjobber het volgende:
Thrawn, nette bal. Was die moeilijk?
Na 50K was mijn rug goed stuk, gelukkig kon ik met 2x masseren het redden tot delft. Verder waren de stukken langer dan 20K redelijk hell, maar met een beetje stug doorzetten en het nodige stillliggen hebben we het gered.

Mooi dat jij het ook gehaald hebt!
pi_58556742
Netjes gedaan allemaal. In een van de komende twee edities wil ik ook meedoen in een heeeeeeeeeeeeeel gaaf nummer!
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 8 mei 2008 @ 16:32:22 #137
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_58556902
Prachtig, zondag starten en niet één keer met die boot mee doen.

Nou dat gaat wat worden.

pi_58560129
8+ dat is pas een gaaf ringvaartnummer. Maar volgens mij is de 2x het geschiktst, makkelijkst rechtuit varen en gelijk te houden.
pi_58562084
Neen, het aller geilste is een goedlopende 8* zoals die vorig jaar rond dreef. Majah, dan moet je wel 8 goede roeiers hebben...
Maare Brok, wat vind jij dan een gaaf nummer?

Ik zit nu overigens fotos te kijken... maar man wat zit ik echt kut in de inzet. Echt als zo een klokkenluider van de Notre Dame. Schaam me eigenlijk kapot
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 8 mei 2008 @ 21:35:18 #140
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_58562109
Ha met een C4 een gladde dames (4-) boot eruit roeien.

We waren zo trots.
pi_58568348
ik had er niet eens aan gedacht dat er ook een roeitopic zou zijn, maargoed toch tegengekomen.

ik ben eerstejaars compo-roeier bij euros, had nog even selectie voor zwaar gedaan, maar was er niet doorheengekomen helaas.

zondag even lekker beuken op de PEiL...
  vrijdag 9 mei 2008 @ 10:27:07 #142
58060 Apoc2003
Er gaat niets boven groningen!
pi_58570677
Welkom!

De eerste worldcup is weer begonnen! Alles is natuurlijk weer te volgens via de race-tracker (http://www.worldrowing.com/index.php?pageid=116). Resultaten tot nu toe zijn dat de M4- eerste is gewonnen in de voorwedstrijd, de LM4- is vierde geworden en moet dus herkansen vanmiddag. De LW2x met van Eupen en van der Kolk is ook eerste geworden met een flinke voorsprong. De M2x is helaas laatste geworden met een flinke achterstand. De vrouwen uit de acht die in de 2- zijn gestart hebben hun voorwedstrijd wel gewonnen. In de skiff-categorie is Sjoerd Hamburger eerste geworden in zijn voorwedstrijd en de lichte skiffs zijn eerste en tweede geworden.

Ben ik nu nog iemand vergeten of heb ik fouten gemaakt? Vast wel, dus correcties zijn welkom. Bij voorbaat al mijn excuses

Op de racetracker is trouwens over 10 minuten de voorwedstrijd van van de LM2- te horen, met Paul Drewes en Roeland Lievens. Spannend, omdat deze twee nog kans willen maken op een plek in de olympische 4-. Omdat deze 4- het niet best gedaan heeft, hebben deze twee jongen nu een mooie kans gekregen om zich te laten zien!
"Something hidden. Go and find it. Go and look behind the Ranges. Something lost behind the Ranges. Lost and wating for you. Go!"
-Rudyard Kipling
pi_58570888
Je bent Sanne Beukers vergeten die naar de kwartfinale gaat in de skiff, misschien ook waard om te vertellen is dat die W2- de wereldkampioenen van afgelopen jaar er hebben afgeroeid.
Proteus-Eretes EJL2007: http://www.ejl2007.nl
pi_58571074
Sanne
als het goed is zometeen W1X kwartfinales, ze lopen een kwartier uit.
Sanne lijkt een goee loting te hebben, ze moet eerste drie eindigen, en dat is goed mogelijk

Edit:
En door!
LM2- kon het helaas ook niet laten zien, die moeten Reps varen

[ Bericht 11% gewijzigd door cryforhelp op 09-05-2008 11:26:13 ]
pi_58573019
Beide lichte skiffs waren 1ste dacht ik hoor. Gezien er één niet op tijd was, staat deze bovenaan in de lijst ofzo maar zonder tijd.

Vraag me af wat er met Klem en Siegelaar aan de hand is, want op de Randstad Regatta waren ze nog sneller dan de Belgen. Ik gok dat ze alles op de herkansing gooien dan? Blaat weer eens wat zodat we weten wat er loos is
pi_58577821
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 21:34 schreef Sjobber het volgende:

Maare Brok, wat vind jij dan een gaaf nummer?

mix 2-
pi_58581219
Bwehe, die wil ik ook nog ooit starten
pi_58598056
M'n vriendin zit momenteel in Gent. Ze coach een Triton-dame die voor de gelegenheid in het W2x-veld start met een dame van Euros. En ik hoor net dat ze blik getrokken hebben.

Nu kunnen ze morgen starten, maar m'n vriendin wil dat niet, d'r coachkind kan dan namelijk overgangs worden en dan zou ze niet meer mogen starten in het skiff nieuwlingenveld.
pi_58598111
btw, Triton EJZ heeft vorige week 2x blik getrokken... Het moest er eens van komen. Ze trokken blik in zowel het beginnelingenveld alswel 't algehele EJZ veld. Volgens een goede Triton-traditie zijn de heren nu kaal
pi_58600262
Ik heb een proteus boot gestuurd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')