abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 mei 2008 @ 22:33:58 #203
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_58634774
Yep, standaard ff sprinten als je uit het vliegtuig komt kan gigantisch schelen!
Met die foto's en vingerafdrukken duurt het steeds langer...

Ook sneu: ze bewaren die dingen schijnbaar niet en/of hebben hun systemen niet gelinkt, dus elke keer als je de VS binnen komt mag je weer
Haters everywhere but I don't really care.
  dinsdag 13 mei 2008 @ 03:07:54 #204
214279 Kali-Mist1
Bromvlieg bemiddelaar.
pi_58638056
quote:
Op maandag 12 mei 2008 22:33 schreef matthijst het volgende:

Ook sneu: ze bewaren die dingen schijnbaar niet en/of hebben hun systemen niet gelinkt, dus elke keer als je de VS binnen komt mag je weer
hmmm...raar...was er van 24 t/m 28 mrt met mijn moeder en broertje maar ik hoefde niks geen 2 keer, pp geven was voldoende en hoefde alleen de vingerafdrukken nog ff snel te doen en kon doorlopen, was al wat vaker in de vs geweest dus leek er sterk op dat ze mijn gegevens nog hadden, rest van de familie moest wel voor de iris-scan gaan
tip: vlieg via newark, is meestal stuk sneller dan jfk, daarna nog ff 40 min met de bus naar grand central...goed te doen!
No, you're not wrong Walter, you're just an asshole.
pi_58639047
quote:
Op maandag 12 mei 2008 22:33 schreef matthijst het volgende:
Yep, standaard ff sprinten als je uit het vliegtuig komt kan gigantisch schelen!

Zorg ervoor dat je dicht bij de uitgang zit in het vliegtuig, scheelt nog meer tijd
  dinsdag 13 mei 2008 @ 19:00:32 #206
96720 stevengerrard
stevengerrard
pi_58650187
Kan iemand iets vertellen over het Pay-what -you-wish acties??

Ik las in het boekje dat je bij sommige attracties op bepaalde dagen zelf kunt bepalen wat je voor entree betaald??
Walk on, walk on, with hope in your heart,
And you'll never walk alone...
You'll never walk alone.
  woensdag 14 mei 2008 @ 09:13:02 #207
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_58659256
Heb ik niks van gezien.

Over mijn ervaring met de douane kan ik kort zijn. Wij waren geland rond half 4 `s middags, we liepen naar de douane en druk was het totaal niet. Misschien 3 vliegtuigen, en na 20 minuten stonden we bij de band voor de koffers. De koffers kwamen meteen naar buiten. Na 30 minuten stonden we buiten en konden ook nog meteen de bus instappen richting Manhatten.
Die douanebeambte van ons sprak zelfs Nederlands. Hij zat enige tijd gestationeerd in NL vertelde hij, dus dat was wel grappig. Hij was ook aardig, en we kregen zelfs nog een tip om te doen in NY.
  woensdag 14 mei 2008 @ 14:30:20 #208
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_58664932
quote:
[b]Op zondag 11 mei 2008 21:37 schreef

Uitzicht uit het raam van ons hotel Carter:

Mooi uitzicht...
Maargoed, ik ga daar ook naartoe... wat vond je ervan?
Wel een schoon bed dus? Of zelf maar een lakentje meenemen?

Even nog een paar andere vragen: Ik (dame) ga alleen voor 5 dagen. Lijkt me helemaal heerlijk, maar hoe zit het met veiligheid 's avonds? Is de Times Square area een gebied waar je 's avonds alleen kunt rondlopen? Hoe zit het met de subways 's avonds?
Zijn er leuke wijken waar je 's avonds ok kunt rondslenteren voor een drankje en een hapje? (Times Square lijkt me vooral ketens en fastfood wat dat betreft, of heb ik dat verkeerd?
En tenslotte: wat zijn aanraders om 's avonds alleen te doen? Ik heb er niet zo'n moeite mee om alleen te eten of in een barretje wat te drinken. Vaak genoeg naar pubs geweest (in London bijvoorbeeld) waar je zo aanspraak hebt of in wat rustiger barretjes waar je ook een boekje mee kunt nemen. Maar zit dus niet te wachten op schreeuwerige tienertoestanden of überhippe chique tenten. Iemand ideeën?
Had trouwens ook in de LP wat aanraders gelezen over lezingen? Iemand dat wel eens gedaan?

Veel vragen!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  woensdag 14 mei 2008 @ 15:09:00 #209
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_58665552
Yankees - Red Sox voor 26-8 is al uitverkocht.
pi_58666754
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 15:09 schreef Zwansen het volgende:
Echt? Shit, hadden echt eerder moeten reserveren. Via e-bay ofzo?
  woensdag 14 mei 2008 @ 16:23:23 #211
68638 Zwansen
pi_58666840
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 16:19 schreef Nouk het volgende:

[..]

Echt? Shit, hadden echt eerder moeten reserveren. Via e-bay ofzo?
Dan betaal je de hoofdprijs.
pi_58666911
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 16:23 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Kut zeg. Te lang gewacht dus. Misschien een andere leuke wedstrijd?

David Letterman wel gelukt?
  woensdag 14 mei 2008 @ 16:32:59 #213
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_58666974
Kijk eens op www.stubhub.com voor tickets. Is een betrouwbare site en daar kun je voor nog redelijke prijzen aan tickets komen.
  woensdag 14 mei 2008 @ 16:38:06 #214
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_58667045
Nog even een ander vraagje (de lijsta aan vragen die ik eerdert had staat nog open hoor! ): Zijn jullie op het Empire State Building geweest? Vooraf kaartjes gekocht (online)? Je kunt online kiezen tussen een gewoon en een express ticket: zijn die rijen (ook bv 's ochtends vroeg) zó lang dat je beter een express ticket (á $45.-) kunt kopen?
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  woensdag 14 mei 2008 @ 16:39:26 #215
68638 Zwansen
pi_58667054
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 16:32 schreef Liejannuh het volgende:
Kijk eens op www.stubhub.com voor tickets. Is een betrouwbare site en daar kun je voor nog redelijke prijzen aan tickets komen.
Daar shippen ze niet naar NL volgens mij. Enige landen die je kunt invullen zijn VS, UK, Duitsland en Frankrijk.
  woensdag 14 mei 2008 @ 19:04:27 #216
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_58669877
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 16:39 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Daar shippen ze niet naar NL volgens mij. Enige landen die je kunt invullen zijn VS, UK, Duitsland en Frankrijk.
Ow, geen idee! Maar kun je dan niet iemand vinden in een van die landen waar je de kaartjes naar toe kunt laten sturen?
  woensdag 14 mei 2008 @ 19:15:39 #217
132726 Sjengdanny
Ik kom er wel...
pi_58670163
Is het zo dat je normaal met een DLSR camera om je nek over straat kunt lopen? Of kan ik hem beter in mijn tas bewaren? Heb niet zo'n zin dat mijn camera van mijn nek getrokken wordt.

Dan een tip: Koop je wereldstekker bij de Kruidvat, ik was bij de ANWB geweest en daar was die ¤ 13.-!! en bij kruidvat ¤ 3.-
Op ut Vriethof, op un baank.
Gruuts op de Mestreechter Geis!
Hendig sjiek!
Vuilak!
pi_58670482
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 15:09 schreef Zwansen het volgende:
Wel balen, ben zelf vorige week geweest en het is toch wel erg gaaf. Heel anders dan hier een voetbalwedstrijd, maar wel leuk.
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
  woensdag 14 mei 2008 @ 19:36:45 #219
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_58670663
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 19:15 schreef Sjengdanny het volgende:
Is het zo dat je normaal met een DLSR camera om je nek over straat kunt lopen? Of kan ik hem beter in mijn tas bewaren? Heb niet zo'n zin dat mijn camera van mijn nek getrokken wordt.

Dan een tip: Koop je wereldstekker bij de Kruidvat, ik was bij de ANWB geweest en daar was die ¤ 13.-!! en bij kruidvat ¤ 3.-
Ik heb me geen moment onveilig gevoeld in NY, maar ik heb mijn camera gewoon in mn cameratas gehouden. Het ding heb je snel genoeg te pakken als je een foto wilt maken en je bent toch zeker geen Japanner??
  woensdag 14 mei 2008 @ 19:43:12 #220
68638 Zwansen
pi_58670793
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 19:28 schreef Gordon_Shumway het volgende:

[..]

Wel balen, ben zelf vorige week geweest en het is toch wel erg gaaf. Heel anders dan hier een voetbalwedstrijd, maar wel leuk.
Ik ben wel eens vaker naar een MLB-wedstrijd geweest. Maar Yankees - Red Sox is natuurlijk the rivalry onder de rivalries...
pi_58670840
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 16:23 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Ik weet niet hoeveel je ervoor over hebt? Maar je kunt dit altijd in de gaten houden

http://newyork.craigslist.org/tix/
  donderdag 15 mei 2008 @ 00:28:23 #222
214279 Kali-Mist1
Bromvlieg bemiddelaar.
pi_58676459
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 16:38 schreef Hik het volgende:
Nog even een ander vraagje (de lijsta aan vragen die ik eerdert had staat nog open hoor! ): Zijn jullie op het Empire State Building geweest? Vooraf kaartjes gekocht (online)? Je kunt online kiezen tussen een gewoon en een express ticket: zijn die rijen (ook bv 's ochtends vroeg) zó lang dat je beter een express ticket (á $45.-) kunt kopen?
ga anders gewoon op rockefeller center staan; is maar 20usd en ze lopen rond met discount tickets, dan zijn ze maar 17usd...
niet zo hoog als esb maar toch!!

http://www.topoftherocknyc.com/
No, you're not wrong Walter, you're just an asshole.
  donderdag 15 mei 2008 @ 10:13:17 #223
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_58679796
Nog een poging:
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 14:30 schreef Hik het volgende:

[..]

Mooi uitzicht...
Maargoed, ik ga daar ook naartoe... wat vond je ervan?
Wel een schoon bed dus? Of zelf maar een lakentje meenemen?

Even nog een paar andere vragen: Ik (dame) ga alleen voor 5 dagen. Lijkt me helemaal heerlijk, maar hoe zit het met veiligheid 's avonds? Is de Times Square area een gebied waar je 's avonds alleen kunt rondlopen? Hoe zit het met de subways 's avonds?
Zijn er leuke wijken waar je 's avonds ok kunt rondslenteren voor een drankje en een hapje? (Times Square lijkt me vooral ketens en fastfood wat dat betreft, of heb ik dat verkeerd?
En tenslotte: wat zijn aanraders om 's avonds alleen te doen? Ik heb er niet zo'n moeite mee om alleen te eten of in een barretje wat te drinken. Vaak genoeg naar pubs geweest (in London bijvoorbeeld) waar je zo aanspraak hebt of in wat rustiger barretjes waar je ook een boekje mee kunt nemen. Maar zit dus niet te wachten op schreeuwerige tienertoestanden of überhippe chique tenten. Iemand ideeën?
Had trouwens ook in de LP wat aanraders gelezen over lezingen? Iemand dat wel eens gedaan?

Veel vragen!
  donderdag 15 mei 2008 @ 10:40:00 #224
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_58680411
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 10:13 schreef Hik het volgende:
Nog een poging:
[..]

East / West village, Soho, Little Italy, Chinatown ook zitten de meeste restaurants , uitgaansgelegenheden.

Gewoon ff rondlopen kom je vanzelf iets leuks tegen. Over veiligheid zou ik me maar niet te druk maken.

Er zijn zoveel restaurants, bars etc dat je beter zelf leuke tent kunt zoeken.
Zondag avond bij Diva @ west broadway/grand street wel leuk vond ik. Verder alleen uitgeweest in Brooklyn

[ Bericht 19% gewijzigd door BlaZ op 15-05-2008 10:48:40 ]
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  donderdag 15 mei 2008 @ 10:50:08 #225
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_58680567
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 10:13 schreef Hik het volgende:
Nog een poging:
[..]

Carter is een goedkoop en veilig hotel om te slapen. Als je opzoek bent naar een hotel om ook grote delen van de dag te crashen, dan zou ik niet tevreden zijn. Ik vond het een uitstekende prijs/kwaliteitsverhouding. Het ziet er wat oud uit, en er mag ook wel een keer een stofdoek/stofzuiger door de kamer. Het beddengoed en de handdoeken zijn echter schoon en dat vond ik het belangrijkste!
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
  donderdag 15 mei 2008 @ 22:28:04 #226
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_58693814
ESB heb ik 19 dollar betaald.
Ik was om 9 uur `s morgens gegaan, toen stond er nog geen rij en kon ik meteen doorlopen.
We stonden met 4 man in de lift, en toen bleek ook nog eens dat de andere 2 personen ook NL waren.
Rond 10.15 zijn we weer naar ondergegaan en toen stond de hal bijna vol. We zijn dus op een goed tijdstip gegaan.
pi_58694397
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 14:30 schreef Hik het volgende:
Je zult je rondom TimesSq niet zo snel onveilig voelen als je bij de winkels blijft. Voor de rest is het vooral common sense (geen smalle straten inlopen enzo). Je zult zien dat New Yorker's eigenlijk altijd snel over straat lopen van A naar B en je dat dan zelf ook snel gaat doen.
In de metro zijn er wachtplekken voor buiten de spitsuren, waar er toezicht is.
quote:
Er zijn tientallen buurtjes, maar Little Italy, SoHo en TriBeCa zijn denk ik het aangenaamst 's avonds. Probeer ook de omgeving van Columbia University / Amsterdam Avenue.
Wellicht dat er weer nieuwe hippe buurten zijn, ik ben er in 2005 voor het laatst geweest.
quote:
Voor ideeën naar de Lastminute ticket booth (als die nog bestaat) op TimesSq voor musical tickets of concerten en sportwedstrijden. Absolute aanrader is om naar iets in MadisonSq Gardens te gaan. Ook al ben je niet geinteresseerd in de sport, dan is elke sportwedstrijd toch een belevenis en vooral een social event.
Geen van de drie keer dat ik in NY ben geweest, ben ik Europese stijl café's en bars tegengekomen. De bars waar ik ben geweest waren niet echt de gezelligste. Het leven na het diner gaat door in coffeeshops of met werk, zo lijkt het. Of je gaat naar zo'n hippe ondergrondse cocktailbar vol met Russen.... maar dat is een ander verhaal

Don't worry, waarschijnlijk ben je na een dag rondlopen (lees: shoppen) zo moe dat je de avond niet meer bewust meemaakt
  vrijdag 16 mei 2008 @ 00:36:38 #228
65516 gieling
Live from NYC
pi_58696851
Zit er nu al weer een maandje ondertussen, gaat enorm snel! Nu even een weekje bij kenissen in New Jersey, normaal gesproken treinen vanaf Mt. Kisco. Goed te doen!

Wel irritant dat ze hier sinds 9/11 enorm panisch voor camera's zijn geworden. Gisteren in een parkje voor een gebouw de camera op gezet, gelijk een bewaker erop af, idem op de parkeerplaats van een restaurant.

Wel gister door een elektricien van Grand Central via de service liften naar boven meegenomen om zo een schot met over de terminal te kunnen filmen, was een schitterende locatie.

Wat ik ook erg kan aanraden om een keer te proberen (als je ze tegenkomt) zijn de Dutch Moon Cookies. Een in chocolade gedipte stroopwafel, door een Nederlander bedacht. Ze zijn wat aan de dure kant maar erg lekker!

[ Bericht 38% gewijzigd door gieling op 16-05-2008 00:42:04 ]
  vrijdag 16 mei 2008 @ 11:53:22 #229
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_58702855
Dank voor alle tips!
pi_58705187
Is je rijbewijs daar ook geldig ter identificatie in de clubs en bars? Of moet dat perse met je paspoort?
Verder vroeg ik me af of ze daar ook goedkope prepaid-SIM kaarten verkopen van circa $10, heeft iemand hier ervaringen mee?

Ik vertrek dan eindelijk a.s. woensdag richting NY........
  vrijdag 16 mei 2008 @ 13:47:27 #231
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_58705400
Rijbewijs is ook goed als ID. Tenminste, bij mij deden ze niet moeilijk.
  vrijdag 16 mei 2008 @ 14:31:30 #232
13730 Thierry73
Here I am.
pi_58706387
Ik ga van de zomer (vanaf 2 juli) weer een paar dagen naar NY (en dan door naar Texas)
Het meeste toeristische heb ik uiteraard wel een keer gezien.
Maar voor mijn meisje is het de eerste keer dat ze daar naartoe gaat.
Nu wil ik eigenlijk ook wat echt romantisch doen...
Iemand nog tips?

Kan iemand mij verder vertellen waar we het beste kunnen zijn op 4 juli?
Overdag en ook 's avonds met het vuurwerk?

Alvast bedankt
pi_58706598
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 14:31 schreef Thierry73 het volgende:
Nu wil ik eigenlijk ook wat echt romantisch doen...
Iemand nog tips?
Met een koets door Central Park en dan eten in het boothuis aan het water?
  vrijdag 16 mei 2008 @ 14:43:10 #234
13730 Thierry73
Here I am.
pi_58706635
Eten klinkt goed.
maar misschien had ik even moeten vertellen dat ik echt een rothekel aan paarden heb :$
(ja ze zullen van me gaan houden in Texas denk ik )
pi_58706865
Je hoeft die paarden ook niet te aaien, alleen maar erachter zitten
pi_58707289
nog een paar dagen
  vrijdag 16 mei 2008 @ 15:33:02 #237
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_58707660
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 13:47 schreef Liejannuh het volgende:
Rijbewijs is ook goed als ID. Tenminste, bij mij deden ze niet moeilijk.
Damn... toch jammer hè, dat ze je niet meer als 20-jarige zien?
  vrijdag 16 mei 2008 @ 16:32:17 #238
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_58708735
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 15:33 schreef Hik het volgende:

[..]

Damn... toch jammer hè, dat ze je niet meer als 20-jarige zien?
Ach, ze wilden 'm iig zien.
Ik had me pas zorgen gemaakt als ze 'm niet eens wilden zien.
pi_58710541
Hmm, ik ga morgen naar New York. Ik ben helemaal vergeten om dollars te halen. Ik heb er wel aan gedacht, maar nooit aan toe gekomen. Kan je op Schiphol bij de GWK gewoon dollars halen of moet je die bestellen anders is er wel een atm op jfk toch?
I got soul, but I'm not a soldier
pi_58710688
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 18:17 schreef ThatsMeThatsRight het volgende:
Hmm, ik ga morgen naar New York. Ik ben helemaal vergeten om dollars te halen. Ik heb er wel aan gedacht, maar nooit aan toe gekomen. Kan je op Schiphol bij de GWK gewoon dollars halen of moet je die bestellen anders is er wel een atm op jfk toch?
Je kan op Schiphol dollars uit de automaat halen, maar dan betaal je wel wat extra. Op JFK zijn ook genoeg ATM's
pi_58710807
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 18:17 schreef ThatsMeThatsRight het volgende:
waarom zou je in godsnaam van tevoren dollars willen hebben? je stapt het vliegtuig uit, loopt naar de eerste de beste pinautomaat en klaar is kees
pi_58711866
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 18:30 schreef WooZ het volgende:

[..]

waarom zou je in godsnaam van tevoren dollars willen hebben? je stapt het vliegtuig uit, loopt naar de eerste de beste pinautomaat en klaar is kees
iets met controlfreak, goed voorbereid, geen verrassingen, bang iets vergeten in te pakken of geregeld te hebben, dat soort dingen
I got soul, but I'm not a soldier
  vrijdag 16 mei 2008 @ 22:19:41 #243
13730 Thierry73
Here I am.
pi_58715805
Hoe zit het eigenlijk met opening van musea, winkels e.d. op 4 juli?
  zaterdag 17 mei 2008 @ 02:28:46 #244
65516 gieling
Live from NYC
pi_58720659
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 14:41 schreef MikelenniuM het volgende:

[..]

Met een koets door Central Park en dan eten in het boothuis aan het water?
Eten daar is bagger, als je wat $$ hebt ga je naar het River Café, goed eten en een schitterend uitzicht over de skyline van Manhattan.
  zaterdag 17 mei 2008 @ 05:24:11 #245
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_58721500
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 00:36 schreef gieling het volgende:
Zit er nu al weer een maandje ondertussen, gaat enorm snel! Nu even een weekje bij kenissen in New Jersey, normaal gesproken treinen vanaf Mt. Kisco. Goed te doen!

Wel irritant dat ze hier sinds 9/11 enorm panisch voor camera's zijn geworden. Gisteren in een parkje voor een gebouw de camera op gezet, gelijk een bewaker erop af, idem op de parkeerplaats van een restaurant.

Wel gister door een elektricien van Grand Central via de service liften naar boven meegenomen om zo een schot met over de terminal te kunnen filmen, was een schitterende locatie.

Wat ik ook erg kan aanraden om een keer te proberen (als je ze tegenkomt) zijn de Dutch Moon Cookies. Een in chocolade gedipte stroopwafel, door een Nederlander bedacht. Ze zijn wat aan de dure kant maar erg lekker!
Grappig. Ben tijdens mijn trip naar NY nog voorbij Mount Kisco gekomen. Waren uitgenodigt voor BBQ in Katonah Dat is 1 stop verder geloof ik.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_58725875
Ben sinds Dinsdag weer terug in Nederland na een weekje New York.

Het is raadzaam om een aantal zaken van te voren te regelen. Wij hadden de New York pass (kortingskaart) van te voren betaald en die werd thuisgestuurd. Hiermee kan je korting krijgen op een aantal uitstapjes, bezienswaardigheden en winkels (oa: Macy's) Het voordeel van het vooraf bestellen is dat je bij telefonisch reserveren het nummer van de kortingskaart kan doorgeven.

Bij aankomst (rond een 15.00 uur) koffers afgegooid in het hotel, de Milford plaza en daarna door met de metro naar het stadion van de New York Yankees. Kaarten hiervoor hadden we vooraf besteld en betaald
Dus 15.00 uur lokale tijd geland en om 19.00 uur zaten we bij ons eerste evenement. Al hou je niet van honkbal, het is een belevenis !!

De volgende dag was het prachtig weer, besloten om even langs Central Park te gaan. Wederom op loopafstand van ons hotel. Hier twee fietsen gehuurd voor ik dacht 40 dollar en twee uur door het park gefietst. Ietsje te kort maargoed zodoende konden we ons wel voorbereiden op het volgende uitstapje namelijk een uiterst romantische dinner-cruise over de Hudson rivier en langs het vrijheidsbeeld. Onderweg heerlijk gegeten, genoten van de entertainment en de mooie zonsondergang boven Manhatten. Echt een aanrader voor (verliefde) stelletjes zoals mijn vriendin en ik.
Ook dit hadden we van te voren geregeld en betaald. Prijs / kwaliteitsverhouding is uitstekend trouwens !

Op de derde dag hadden we een helicoptervlucht geboekt, ook dit weer ver van te voren besteld en evenals de dinnercruise korting gekregen met de New York pass (20 minuten vlucht voor de prijs van 15 minuten) Dit is een absolute aanrader !!!!!! Ik heb een week na dato nog kramp in mn kaak van die big smile die we tijdens de vlucht hadden. We zaten nog even in de rats omdat de heliport (pier 6) verder weg was dan we dachten en in principe te laat aankwamen, maar gelukkig was hun schema een kwartier uitgelopen zodat we toch nog mee konden. Dit hadden we namelijk niet willen missen !

De volgende dag weer een romantisch uitje ver van te voren geboekt, namelijk dineren bij Gordon Ramsay's restaurant "the London" Strak in het pak gehesen (verplicht, evenals bij de dinnercruise) dineren bij één van de beste restaurants in New York city is echt een ervaring en een streling voor je smaakpapillen kan ik je verklappen. Je portemonee denkt hier anders over maar daar zullen we het maar niet over hebben. Maar wil je indruk maken op je meissie dan is dit een leuke poging. Houd rekening met een reserveringstijd van rond de twee maanden en kom je niet opdagen dan kan je de rekening verwachten, your creditcard will be billed for 130 dollar per person ! Maargoed wij waren nét op tijd, het regende die dag in New York en er was geen taxi te krijgen.
Met een luxe wagen weer terug naar het hotel, het was op loopafstand maar gezien de regen toch maar die perperdure taxi genomen (niet de yellowcabs) startbedrag 25 dollar!!

Tussen dit alle leuks door ook nog andere dingen bezocht, zoals the Empire states building (schitterend uitzicht vanaf de 86e etage) boottocht vanaf Battery park naar miss Liberty, Times square meerdere malen bezocht (fantastisch, met open ogen en mond naar alles zitten kijken) Aldaar een chark-coal schets laten maken van mijn meisje en ik, leuke herrinering voor later. Ga ook even langs bij de M&M's store, en voor de ijs liefhebbers de Stone cold creamery (Link= review, geen website kunnen vinden). Uiteraard kon een bezoek aan de enorme warenhuizen in New York niet ontbreken, Macy's en 21th Century store (bezoek dan ook gelijk Ground Zero) en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Neem gerust de metro in New York, het is snel, veilig en met een beetje geluk krijg je onderweg nog entertainment in de vorm van straatmuzikanten. Een weekpas voor de Metro kost 25 dollar en dat is je best bestede 25 Dollar. Gemiddelde wachttijd op de stations zijn rond de 3 minuten en afhankelijk van de lijn die je pakt ben je in een kwartiertje van uptown Manhatten naar downtown. Het is ons uitstekend bevallen.

Ondanks het goede metrovervoer is het wel aan te raden om op goede schoenen te lopen want dat je wat af zal lopen is een feit. Na een week ben je gesloopt (maar voldaan)
Voor ons was het zeker een geslaagd vakantie (geboekt bij de ANWB voor ongeveer 1050 euri PP)

Groet : Jeroen en Heidi

[ Bericht 0% gewijzigd door Imurderu op 18-05-2008 18:04:24 ]
pi_58729710
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 14:24 schreef Imurderu het volgende:
Op de derde dag hadden we een helicoptervlucht geboekt, ook dit weer ver van te voren besteld en evenals de dinnercruise korting gekregen met de New York pass (20 minuten vlucht voor de prijs van 15 minuten) Dit is een absolute aanrader !!!!!! Ik heb een week na dato nog kramp in mn kaak van die big smile die we tijdens de vlucht hadden. We zaten nog even in de rats omdat de heliport (pier 6) verder weg was dan we dachten en in principe te laat aankwamen, maar gelukkig was hun schema een kwartier uitgelopen zodat we toch nog mee konden. Dit hadden we namelijk niet willen missen !
Leuk verslag om te lezen! Ben zelf ook van plan om dezelfde helicoptervlucht te doen. Zijn jullie vanaf metrostation South Ferry gelopen? Hoe lang hebben jullie hier dan overgedaan?
pi_58737009
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 18:10 schreef whang het volgende:

[..]

Leuk verslag om te lezen! Ben zelf ook van plan om dezelfde helicoptervlucht te doen. Zijn jullie vanaf metrostation South Ferry gelopen? Hoe lang hebben jullie hier dan overgedaan?
Omdat we zo laat waren hebben we de taxi genomen. Even voor je op de map gekeken en zo te zien kan je inderdaad de nummer 1 metro naar south ferry nemen. Vanaf daar kan het niet meer dan 5 a 10 minuten lopen zijn.

Groet : Jeroen
  zondag 18 mei 2008 @ 10:21:59 #249
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_58739062
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 19:24 schreef ThatsMeThatsRight het volgende:

[..]

iets met controlfreak, goed voorbereid, geen verrassingen, bang iets vergeten in te pakken of geregeld te hebben, dat soort dingen
Goed bezig, mijn Creditcard was bijvoorbeeld geblokkeerd (fout van bank). Gelukkig had ik nog wat pinpassen bij me, waardoor ik 1000 dollar uit de automaat moest trekken om het hotel te kunnen betalen.
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
pi_58752756
zo ik ga deze treinreis maken van NY naar Washington, dit filmpje is echt te gek ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Je ziet hiet de hele trein in een vogelvlucht voorbij, zit ook een lekker muziekje bij KAN NIET WACHTEN

pi_58752860
  maandag 19 mei 2008 @ 10:37:36 #252
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_58757558
Die helicoptertour klinkt héél gaaf. Wil ik absoluuut graag doen, maar begrijp ik het nou goed dat je dat niet kunt boeken als je alleen bent?
  maandag 19 mei 2008 @ 12:29:11 #253
28167 matthijst
pi_58759495
Kan gewoon 1 ticket kopen, hier:
http://www.libertyhelicop(...)fo_details.php?id=30
pi_58759778
Nog 3 nachtjes slapen dan vertrekken we om 13.30 vanuit Amsterdam naar New York
  maandag 19 mei 2008 @ 13:19:56 #255
13730 Thierry73
Here I am.
pi_58760388
ik moet er nog 44
pi_58766021
ik nog nog 32 en kan niet wachten om die treinreis te maken, lijkt mij zo vet zie je gelijk 500 km van de Usa van NY naar DC.

Best cool toch

Iemand weleens die reis gemaakt (amtrak) ben echt benieuwd hoe jullie het hadden/hebben beleefd.

Groeten

DTmaster
  maandag 19 mei 2008 @ 19:51:47 #257
13730 Thierry73
Here I am.
pi_58767069
Ik heb niet die reis gemaakt
Wel een keertje met de trein van Toronto naar Detroit gegaan
Moet zeggen dat het mij prima is bevallen hoor
relaxed reizen en gewoon goed en netjes geregeld allemaal
Al is het wel alweer een aantal jaartjes terug
  maandag 19 mei 2008 @ 20:19:54 #258
201459 DanielSmith
Tavern on the green
pi_58767511
Ik ben een maand of 2 geleden met Amtrak van Milwaukee naar Chicago (en terug) geweest. Allemaal goed geregeld inderdaad, maar niet te vergelijken met het Europese spoorwegennet.
pi_58803151
Wij vertrekken morgen dus naar New York
Op onze weblog kun je meelezen ( http://amerika.ericentamara.nl ) en kijken wat we aan het doen zijn (we zijn er nog mee bezig, de laatste dingetjes, even testen enzo )
pi_58806292
waarom maakt je in godsnaam een weblog aan? gebruik die tijd om de stad te verkennen for gods sake
pi_58806466
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 18:00 schreef WooZ het volgende:
waarom maakt je in godsnaam een weblog aan? gebruik die tijd om de stad te verkennen for gods sake
Omdat we het leuk vinden om de mensen thuis te laten weten hoe het gaat en wat we aan het doen zijn
Als je op je kamer bent om even uit te rusten dan kun je toch even iets typen? Zoveel moeite kost dat niet hoor
pi_58806953
Ik ga zaterdag met de bus naar NY, maandag is hier een vrije dag en mijn ouders zijn op bezoek dus dat is een mooie gelegenheid om weer te gaan. Nog even bedenken wat ik met de folks ga doen, maar ik wil zeker naar de Met en zij willen de Empire State op, dus beide gaan gebeuren.
Jesus saves but death prevails.
  woensdag 21 mei 2008 @ 18:56:59 #263
132726 Sjengdanny
Ik kom er wel...
pi_58807184
Hoe is de bewegwijzering eigenlijk op Newark Airport? Staat duidelijk aangegeven waar je de koffers kunt afhalen en waar de Supershuttle busjes staan?
Hendig sjiek!
Vuilak!
pi_58807220
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 18:56 schreef Sjengdanny het volgende:
Hoe is de bewegwijzering eigenlijk op Newark Airport? Staat duidelijk aangegeven waar je de koffers kunt afhalen en waar de Supershuttle busjes staan?
Mijn vriend zegt dat als je de paspoort controle door gaat je meteen tegen de koffers aan loopt
Die busjes weet hij niet want hij is met de trein gegaan.
pi_58808329
quote:

als je de douane doorbent is kom je gelijk bij de bagagehal. Vervolgens als je je bagagehal doorbent is eigenlijk de volgende hal gelijkhetgeen waar bussen staan en waar je ook naar de parkeerplaatsen kan via een airtrain.
  woensdag 21 mei 2008 @ 20:06:03 #266
201459 DanielSmith
Tavern on the green
pi_58808425
quote:
Op JFK heb ik de eerste keer een half uur staan wachten op die busjes. Ze reden wel steeds voorbij maar stopten niet, terwijl we toch echt bij het busstop dingetje stonden. Bleek dat Supershuttle een eigen stop had, en niet bij elke terminal. Even goed opletten dus
  donderdag 22 mei 2008 @ 00:50:20 #267
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_58815209
/edit/
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
  donderdag 22 mei 2008 @ 00:51:26 #268
132726 Sjengdanny
Ik kom er wel...
pi_58815223
Bedankt voor de info, even goed op de busstop letten dus
Hendig sjiek!
Vuilak!
  donderdag 22 mei 2008 @ 10:52:01 #269
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_58819354
Beetje suffe vraag waar ik over na zat te denken: Gewoonlijk op reis laat ik mijn paspoort in het hotel en neem ik (hooguit) een kopie mee voor het geval dat... In de landen waar ik gemiddeld naartoe ga is dat eigenlijk nooit een probleem. Dragen jullie je paspoort altijd bij je? En hoe is NY qua paranoia: moet je bijvoorbeeld bij het ESB of zo'n helicoptervlucht een i.d laten zien?
  donderdag 22 mei 2008 @ 14:27:00 #270
132726 Sjengdanny
Ik kom er wel...
pi_58824549
Hebben mensen die in het Carter hotel zijn geweest een kluisje gehuurt? Of namen ze alle waardevolle spullen mee?
Hendig sjiek!
Vuilak!
pi_58824767
Begin me niet over bagage en dat hotel :S
Daar had ik op de laatste dag na het uitchecken netjes mijn koffers in de opslag gezet
Netjes 4 bonnetjes gekregen en had er een erg goed gevoel bij.

Bij terugkomst stond ik dan met 4 bonnetjes en nog 3 koffers/tassen in de opslagruimte...
De tas handbagage die ik al had gepakt was verdwenen.
3 camera's, 2 paspoorten, 2 tickets en wat kleingeld foetsie :S
  donderdag 22 mei 2008 @ 16:35:42 #272
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_58827936
Wow!
Dat is wel belangrijke info... dank voor de tip...
  donderdag 22 mei 2008 @ 16:40:23 #273
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_58828042
Ok, ik krijg steeds meer zin in dat hotel...
quote:
TripAdvisor, the travel review site, has just come out with its 2006 list of the ten dirtiest hotels in the U.S. The list, based on travelers' reviews:

1. Tropicana Resort Hotel, Virginia Beach
2. Hotel Carter, New York City

http://blog.washingtonpos(...)our_hotel_bedsp.html
  donderdag 22 mei 2008 @ 17:15:40 #274
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_58828789
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 16:40 schreef Hik het volgende:
Ok, ik krijg steeds meer zin in dat hotel...
[..]

http://blog.washingtonpos(...)our_hotel_bedsp.html
Nou, als dat het op één na ranzigste hotel van de US is . Ik zal vanavond of morgen nog wat meer foto's van mijn suite posten.

Ik vond het nogmaals 10000% meevallen. Ik verwachtte zo'n kamer als Eddy Murphy kreeg in de film "Comming to America". Daarbij vergeleken is Carter het Krasnapolsky.
  donderdag 22 mei 2008 @ 17:21:01 #275
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_58828901
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 14:27 schreef Sjengdanny het volgende:
Hebben mensen die in het Carter hotel zijn geweest een kluisje gehuurt? Of namen ze alle waardevolle spullen mee?
Ok een belangrijke en waardevolle tip. Op de dag van je terugreis moet je moet om 12 uur smiddags uitchecken en kun je je spullen laten opslaan in de bagageopslag. Echter kun je voor 10$ per uur je kamer aanhouden. Aangezien ik die bagageopslag niet vertrouwde (niet geheel onterecht zo te lezen), heb ik voor 50$, 5 extra uren bijgeboekt en alle bagage daar laten liggen. Voor het vertrek naar JFK ook nog een douche genomen . Bezuinig hier nou niet op, paar dollar extra en je spullen liggen relatief veilig.

Overigens ben je wel van heel goed vertrouwen wanneer je zulke waardevolle spullen zo onbeheert achterlaat .
  donderdag 22 mei 2008 @ 17:24:45 #276
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_58828988
Maargoed: de vraag begon dus niet over camera's en bagage, maar over je paspoort: neem je het mee de stad in of niet (niet zozeer uit veiliheids-issue van het hotel, maar vanuit het idee dat je je wellicht zult moeten identificeren hier en daar?) Of volstaat een kopie/NL rijbewijs?
  donderdag 22 mei 2008 @ 17:26:12 #277
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_58829028
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 14:27 schreef Sjengdanny het volgende:
Geen kluisje gehuurd. Ik had een Marokkanentasje gekocht van Eastpack. Hier had ik alle bankpassen, paspoorten, etc. ingestopt. Heel handig en je merkt nauwelijks iets van dat ding. Ik droeg hem overigens zijdelings onder mijn kleding.
  donderdag 22 mei 2008 @ 17:28:13 #278
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_58829081
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 17:24 schreef Hik het volgende:
Maargoed: de vraag begon dus niet over camera's en bagage, maar over je paspoort: neem je het mee de stad in of niet (niet zozeer uit veiliheids-issue van het hotel, maar vanuit het idee dat je je wellicht zult moeten identificeren hier en daar?) Of volstaat een kopie/NL rijbewijs?
Bij de trip naar het vrijheidsbeeld moet je een paspoort laten zien. Bij Macy's ook trouwens, want dan kun je als tourist een kortingskaart krijgen van 10%. Heb zo een paar honderd dollar bespaart.
  donderdag 22 mei 2008 @ 17:44:58 #279
92908 Version1
Jerichoholic
pi_58829476
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 17:26 schreef LENUS het volgende:

[..]

Geen kluisje gehuurd. Ik had een Marokkanentasje gekocht van Eastpack. Hier had ik alle bankpassen, paspoorten, etc. ingestopt. Heel handig en je merkt nauwelijks iets van dat ding. Ik droeg hem overigens zijdelings onder mijn kleding.
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 17:28 schreef LENUS het volgende:

[..]

Bij de trip naar het vrijheidsbeeld moet je een paspoort laten zien. Bij Macy's ook trouwens, want dan kun je als tourist een kortingskaart krijgen van 10%. Heb zo een paar honderd dollar bespaart.
Toen wij naar het Vrijheidsbeeld en Ellis Island gingen hoefden we geen ID te laten zien volgens mij. Alleen maar schoenen uit, door het poortje lopen, rugzak laten checken. Ik heb ook altijd mn paspoort meegenomen, gewoon in mn broekzak gestopt. Bij sommige winkels moet je trouwens je ID laten zien als je met CreditCard wilt afrekenen.
_O_ Marco van Basten - Jari Litmanen _O_
New York Yankees; #2, #13, #20, #42, #46, #62, #65
We play today. We win today. Dassit.
  donderdag 22 mei 2008 @ 21:22:26 #280
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_58835449
Heb bij het vrijheidsbeeld geen ID hoeven te laten zien. Je moet wel door een security check, ziet hetzelfde uit als op de meeste vliegvelden. Schoenen uit, riem af, tas word gecheckt en daarna doorlopen.

Ik had de hele vakantie het paspoort gewoon in mijn broekzak zitten, je weet maar nooit waarvoor je het nodig hebt. En het klopt inderdaad dat je bij Macy`s een ID moet laten zien voor de kortingskaart en dat je bij sommige winkels/restaurant bij betaling met een creditcard een ID moet laten zien.
Zelfs in sommige bars vragen ze ernaar, dus ik zou zeggen gewoon in je broekzak duwen.
pi_58835539
Bij het vrijheidsbeeld gingen ze allemaal test strips van de bekleding van mijn rolstoel maken Of er aparte stoffen bij zaten
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
  donderdag 22 mei 2008 @ 22:05:39 #282
132726 Sjengdanny
Ik kom er wel...
pi_58837475
Oké, ik weet nu dus dat ik al mijn waardevolle spullen meedraag in een tasje en mijn kamer op de laatste dag nog bij huur voor een paar uur Hoe hebben jullie trouwens de vliegtickets meegedragen? In zo'n klein tasje zullen ze moeilijk passen...

Bedankt voor de tips!
Hendig sjiek!
Vuilak!
pi_58837572
Kan iemand mij vertellen wat een gunstige tijd is om naar New York te gaan qua drukte en prijzen?

Zou graag willen en kan pas in augustus, maar dan zijn de vliegreizen en hotels echt onbetaalbaar naar mijn mening. Dan is het natuurlijk ook hoogseizoen en sta je overal uren in de rij.
pi_58837851
afgelopen jaar waren er best goeie aanbiedingen in oktober. 450pp voor een dag of 5-6 incl vlucht/hotel
pi_58838493
Dat is een goede prijs!
Misschien wel iets te goed, zit het hotel dan niet ver buiten de stad ofzo?
  donderdag 22 mei 2008 @ 22:44:58 #286
28167 matthijst
pi_58839250
Begin januari is het goedkoopst.

Als je, als voorbeeld, op hotelpenn reserveringssite kijkt, dan kan je als je een hele maand selecteert + kamer aanvinkt, alle prijzen per nacht zien. Als je dan ff door alle maanden heen klikt zie je zo wanneer het goedkoopst is
pi_58840292
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 22:27 schreef SpaceSpiff het volgende:
Dat is een goede prijs!
Misschien wel iets te goed, zit het hotel dan niet ver buiten de stad ofzo?
nee hoor, gewoon manhattan
  donderdag 22 mei 2008 @ 23:26:01 #288
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_58841534
April/mei is ook nog wel te doen. Vluchtprijzen vallen dan nog mee, niet te duur. Hotel maak je zo duur als jezelf wilt.
  vrijdag 23 mei 2008 @ 07:03:54 #289
13730 Thierry73
Here I am.
pi_58846592
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 17:21 schreef LENUS het volgende:
Overigens ben je wel van heel goed vertrouwen wanneer je zulke waardevolle spullen zo onbeheert achterlaat .
Tsja
De mogelijkheid om de kamer langer te huren was mij niet bekend en is mij daar ook niet verteld.
Verder was het in een afgesloten ruimte waar alleen twee mensen van het hotel personeel in kon.
Zij hebben dus sowieso een fout gemaakt
Het is nooit duidelijk geworden of ze een andere reiziger niet op zijn bonnetjes en het aantal koffers hebben gecontroleerd of datze het gewoon zelf hebben gestolen.
De schuld werd door hun in ieder geval erg makkelijk in de schoenen geschoven van de enige reiziger die voor me in de opslag was geweest. Ik kreeg zelfs een kopie van zijn inschrijving (inclusief kopie paspoort en zijn adres) van ze mee.
Geen idee of de politie daar nog achteraan is gegaan.
(zal wel niet aangezien hij aan de andere kant van de USA woonde )

Maar goed
Het gaf mij een paar dagen extra New York en achteraf allemaal netjes vergoed door de goede reisverzekering.
Het enige jammere was dat er foto's weg waren. De camera's zijn vervangen door een betere en ik heb gratis extra vakantie gehad
Dit keer in ieder geval een beter hotel geboekt (hoop ik)
Zitten straks in het Amsterdam Court hotel, en ach de doorvlucht naar Texas is ook op zo een tijd gepland dat we gewoon om 12 uur kunnen uitchecken
pi_58846605
ik heb m'n lesje ook wel geleerd nadat ooit op vakantie m'n portemonee en een andere keer m'n gsm zijn gejat. Ik heb nu 24/7 m'n paspoort op zak en laat nooit maar dan ook nooit meer waardevolle spullen bij wie dan ook achter.

Toen ik hier aankwam stond er een splinternieuw snowboard op me te wachten, maar ik heb vriendelijk gevraagd of ik het nog even een nachtje bij die mensen kon laten staan ipv in de algeme opslagruimte vh hostel waar ik toen sliep
  vrijdag 23 mei 2008 @ 10:19:37 #291
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_58849438
Toch vind ik het lastig. Op andere reizen neem ik juist nooit mijn paspoort mee (en credit cards alleen als ik ze nodig ga hebben), vanwege het risico dat er op straat iets gebeurt. Het blijft een afweging wat risicovoller is, maar als je een kluisje kunt huren/gebruiken in het hotel doe ik dat meestal wel.
Ook weer in andere landen kon in altijd toe met een kopie van mijn pas als het ging om gebruik van credicard of andere identificatie (behalve als je echt naar een ministerie gaat ofzo). Persoonlijk heb ik niet zo'n zin om mijn paspoort bijveerbeeld ook 's avonds mee naar de kroeg te nemen ofzo...
(en als dame heb ik ook niet altijd broekzakken... )
pi_58849895
ik sliep in het newton hotel en daar hadden we een kluisje op de kamer die je kon voorzien van je eigen code. werkt vele malen beter.

Scheelt ook zorgen, paspoort & tickets erin en geen gezeur.
Creditcard had ik constant bij me omdat je die in NY wel nodig hebt
  vrijdag 23 mei 2008 @ 10:40:40 #293
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_58849973
Maar geen problemen met identificeren dus (bij grote attracties of in de kroeg)?
pi_58850728
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 10:40 schreef Hik het volgende:
Maar geen problemen met identificeren dus (bij grote attracties of in de kroeg)?
Neuh, vrijheidsbeeld had ik in september 2006 geen paspoort bij nodig. ook niet bij het empire state building.
Ben zelf niet de kroeg in NY ingedoken. Maar weet uit ervaring dat er soms naar gevraagd wordt. Toen ik reageerdat dat ik uit holland kwam was het al snel goed
  vrijdag 23 mei 2008 @ 12:30:09 #295
13730 Thierry73
Here I am.
pi_58853077
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 10:38 schreef staticdata het volgende:
ik sliep in het newton hotel en daar hadden we een kluisje op de kamer die je kon voorzien van je eigen code. werkt vele malen beter.

Scheelt ook zorgen, paspoort & tickets erin en geen gezeur.
Creditcard had ik constant bij me omdat je die in NY wel nodig hebt
Maar het probleem deed zich ook pas voor na het uitchecken hè
dan heb je dus niets aan een kluisje op je kamer
pi_58853457
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 12:30 schreef Thierry73 het volgende:

[..]

Maar het probleem deed zich ook pas voor na het uitchecken hè
dan heb je dus niets aan een kluisje op je kamer
je hebt gelijk
  vrijdag 23 mei 2008 @ 14:23:45 #297
155616 Proximo
For god, king & country
pi_58856272
tvp, staan een hoop tips in dit deel voor mijn trip in oktober
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
pi_58857050
quote:
Op maandag 19 mei 2008 18:45 schreef DTmaster het volgende:
ik nog nog 32 en kan niet wachten om die treinreis te maken, lijkt mij zo vet zie je gelijk 500 km van de Usa van NY naar DC.

Best cool toch

Iemand weleens die reis gemaakt (amtrak) ben echt benieuwd hoe jullie het hadden/hebben beleefd.

Groeten

DTmaster
Mischien nog meer mensen ervaring hiermee, ik heb namelijk gehoord dat het treinnet is Amerika beter is dan die van ons (lijkt mij ook niet moeilijk maar je weet maar nooit) t schijnt daarnaast zo te zijn dat Amerikanen bijna nooit met de trein gaan, als dat zo is kan het nog een leuke multiculti reis worden

Iniedergeval lijkt mij NY - DC een leuke reis hopelijk zie je ook nog wat natuur.. als ze dat daar hebben.
pi_58874788
Je moet bij vrijwel elke grote attractie je paspoort laten zien en door de security check, ga daar maar vanuit.
Moet zeggen dat je er snel aan gewent raakt hoor, je ziet zon security checkpoint en dan begin je automatisch je riem af te doen, horloge af, etc etc. De check gaat vrij snel en is dus niet zo'n probleem vond ik zelf.

Op de luchthaven JFK vond ik de controle erg meevallen, ik had grote wachtrijen en uitgebreide controles verwacht maar niets van dat alles. Nou moet ik wel zeggen dat het handig is om -zoals wij- snel te maken dat je uit het vliegtuig komt, want dat maakt het verschil tussen 10 of 200 wachtenden voor je.
Bagage was heel snel uit het vliegtuig, eigenlijk stonden we een half uur na hetb landen al buiten en das een goed begin van je vakantie
  zaterdag 24 mei 2008 @ 16:30:26 #300
201459 DanielSmith
Tavern on the green
pi_58878917
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 11:45 schreef Imurderu het volgende:
Je moet bij vrijwel elke grote attractie je paspoort laten zien en door de security check, ga daar maar vanuit.
Moet zeggen dat je er snel aan gewent raakt hoor, je ziet zon security checkpoint en dan begin je automatisch je riem af te doen, horloge af, etc etc. De check gaat vrij snel en is dus niet zo'n probleem vond ik zelf.

Op de luchthaven JFK vond ik de controle erg meevallen, ik had grote wachtrijen en uitgebreide controles verwacht maar niets van dat alles. Nou moet ik wel zeggen dat het handig is om -zoals wij- snel te maken dat je uit het vliegtuig komt, want dat maakt het verschil tussen 10 of 200 wachtenden voor je.
Bagage was heel snel uit het vliegtuig, eigenlijk stonden we een half uur na hetb landen al buiten en das een goed begin van je vakantie
Heb ook de meeste toeristische shizzle gedaan, en nergens iets hoeven laten zien. Had 1 of 2 dingen vantevoren via expedia geboekt om wachtrijen te ontwijken, en op de reservering hiervan stond dat je zonder ID niet eens je kaartjes kon ophalen. Geen haan die ernaar kraaide. Op JFK heb ik eerst een uur moeten wachten in een achterafkamertje, en daarna een kruisverhoor van ruim 20 minuten.

Tip van flip: boek een ticket en plan zo min mogelijk van tevoren; ga op avontuur. Je ziet 't: je kan zoveel verhalen lezen en vragen stellen, maar uiteindelijk loopt alles toch anders dan bedacht. En da's nou net de charme van reizen
  zondag 25 mei 2008 @ 16:32:46 #301
155616 Proximo
For god, king & country
pi_58900877
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 16:30 schreef DanielSmith het volgende:

[..]

Heb ook de meeste toeristische shizzle gedaan, en nergens iets hoeven laten zien. Had 1 of 2 dingen vantevoren via expedia geboekt om wachtrijen te ontwijken, en op de reservering hiervan stond dat je zonder ID niet eens je kaartjes kon ophalen. Geen haan die ernaar kraaide. Op JFK heb ik eerst een uur moeten wachten in een achterafkamertje, en daarna een kruisverhoor van ruim 20 minuten.

Tip van flip: boek een ticket en plan zo min mogelijk van tevoren; ga op avontuur. Je ziet 't: je kan zoveel verhalen lezen en vragen stellen, maar uiteindelijk loopt alles toch anders dan bedacht. En da's nou net de charme van reizen
Vanwaar het verhoor? at random, of hadden ze een reden?
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')