Met de bus ben je bijna evenlang onderweg (4 uur als het verkeer meezit), maar je bent slechts 13 euro kwijt. Onderweg alleen een stop in Baltimore.quote:Op vrijdag 11 april 2008 10:21 schreef Mike het volgende:
[..]
Het is eventjes geleden, dus ik weet het niet meer precies.
Zag vandaag op amtrak dat de rit zo'n 69 euro kost en dat je dan 3.5 uur onderweg bent.
Sportwedstrijd lijkt mij ook geweldig.quote:Op vrijdag 11 april 2008 11:30 schreef Liejannuh het volgende:
Cool Dizer! Tnx!
Ik vind heel veel dingen leuk. Ik vind het iig geweldig om door een stad heen te slenteren, ergens te gaan zitten en alles eens te bekijken. Ik heb al geroepen tegen mijn reisgenoot dat ik naar een echte sportsbar wil. Of een sportwedstrijd wil bezoeken. En ik wil naar een optreden van een bandje. En winkelen. En lekker eten. En naar musea. En hardlopen in Central Park. En hele mooie foto's maken.
Nee maar ze hebben een goede webmasterquote:Op zaterdag 12 april 2008 10:38 schreef DTmaster het volgende:
we hebben een hotel geboekt super leuk,
http://www.gershwinhotel.com/
kennen jullie het?
Wat wil je leren over de metro dan? Gewoon de nummers/letters volgen in combinatie met de kleur als je een lijn zoekt. En je stapt vast weleens in een express metro terwijl je bij een local stop moet zijn, gebeurt ons allemaal.quote:Op maandag 14 april 2008 14:09 schreef LENUS het volgende:
Hoe kom ik het beste de werking van de metro in NYC te weten? Is er ergens een handige site waar dat beschreven staat? Kortom hoe hebben jullie fokkers geleerd over de metro?
Laat me raden: Supreme en Dave's Quality Meat.quote:Op maandag 14 april 2008 17:09 schreef thaWarhead het volgende:
Zo, mn hostel even geboekt. Ik ga naar het Chelsea Center Hostel, een klein hostel (max 24 gasten) in East Village, vlakbij een aantal shops die ik al wilde bezoeken. 1 minuutje lopen naar het Essex Street/Delance Metrostation, paar blokken tot de Williamsburg Bridge.
Als je helemaal blanco aankomt, dan weet je (denk ik) niet wat je overkomt. Overweldigende stad, je wil van alles doen maar je weet niet hoe het systeem werkt. Ik wil zo min mogelijk in de metro doorbrengen en zoveel mogelijk tijd aan dingen bezichtigen en shoppen besteden.quote:Op maandag 14 april 2008 21:03 schreef Piet_Veerman het volgende:
[..]
Wat wil je leren over de metro dan? Gewoon de nummers/letters volgen in combinatie met de kleur als je een lijn zoekt. En je stapt vast weleens in een express metro terwijl je bij een local stop moet zijn, gebeurt ons allemaal.
Weekkaart ($25) kopen kan gewoon in een automaat met CC of cash in elk station.
[..]
Wil je die delen, ben wel benieuwd eigenlijkquote:Op maandag 14 april 2008 21:15 schreef thaWarhead het volgende:
Ik heb een hele lijst van shops (zit nu rond de 40), maar die 2 staan erop ja.
Kan je beter de kaart van NYC Transit zelf gebruiken:quote:Op dinsdag 15 april 2008 08:48 schreef LENUS het volgende:
Maar ik heb al een mooie kaart gevonden, waarbij ik de routes al een beetje kan bestuderen
thanxquote:Op dinsdag 15 april 2008 12:51 schreef Piet_Veerman het volgende:
[..]
Kan je beter de kaart van NYC Transit zelf gebruiken:
http://www.mta.info/nyct/maps/submap.htm
Lijn 9 op dat kaartje van jou bestaat volgens mij niet eens (meer).
Zal mij ook wel overkomen. 1ste keer in een dermate grote stad, we zullen zeer zeker onder de indruk zijn.quote:Op dinsdag 15 april 2008 08:48 schreef LENUS het volgende:
[..]
Als je helemaal blanco aankomt, dan weet je (denk ik) niet wat je overkomt. Overweldigende stad, je wil van alles doen maar je weet niet hoe het systeem werkt.
Het heeft wel wat, in NY 't kampioenschap vieren met je broer, die voor psv isquote:
Werk zelf op Schiphol, en het is zo dat je bagage bijna altijd doorgelabled wordt naar je eindbestemming. Wel kan het zo zijn dat je na aankomst nog moet inchecken voor je aansluitende vlucht, maar dan blijf je gewoon achter de douane en heb je naar de koffers geen omkijken. Het handigste is het om gewoon even te informeren op JFKquote:Op donderdag 17 april 2008 21:27 schreef whang het volgende:
Voor degenen die vaker (intercontinentale) indirecte vluchten hebben gehad:
Worden je koffers automatisch overgebracht van de ene vlucht naar de andere?
Of moet je bij het overstappen nog sjouwen met de koffers? Op de terugweg moet ik namelijk van American Airlines overstappen op KLM in Parijs, kan me best voorstellen dat ze me in Parijs raar aankijken als ik met 2 koffers (2 x 23 kg = overgewicht?) kom aanlopen.
Thanks alvast!
Als je in London overstapt zullen je koffers automatisch meegaan, ze zijn op schiphol al doorgelabelled naar de eindbestemming. Dus daar heb je geen omkijken naar. Paar jaar terug was het wel zo als je een overstap in de VS zelf had dan moest je wel je koffers ophalen en 100 meter lopen langs de douane en daar weer inleveren. Dat had ik bij een overstap in Washington opweg naar Toronto. Geen idee of dat nogsteeds zo is.quote:Op donderdag 17 april 2008 22:08 schreef Professional het volgende:
Ik heb dus hetzelfde met de koffers.
Ik vlieg de 28ste eerst naar Londen met BMI en dan door met AA, en de 6de terug met British Airways (beide vluchten) via Londen naar Amsterdam.
Ik hoef dus niet om te kijken naar mijn koffers of wel?
Vind er niet echt iets over op de website.
eigenlijk dus beter om nooit te gaanquote:Op vrijdag 18 april 2008 13:37 schreef Laura_V het volgende:
Net nieuw op dit forum, maar als eerst toch de reisofrums en het New York-topic. Zelf in september voor het eerst geweest en verkocht. Voor alle mensen die voor het eerst gaan: je bent gewaarschuwd, want je wilt weer
Ok thanks!quote:Op donderdag 17 april 2008 21:52 schreef DanielSmith het volgende:
[..]
Werk zelf op Schiphol, en het is zo dat je bagage bijna altijd doorgelabled wordt naar je eindbestemming. Wel kan het zo zijn dat je na aankomst nog moet inchecken voor je aansluitende vlucht, maar dan blijf je gewoon achter de douane en heb je naar de koffers geen omkijken. Het handigste is het om gewoon even te informeren op JFK
Ja eigenlijk wel! Maar ja, je moet NY toch echt minstens 1x hebben egzien en dat is zo verraderlijk!quote:
ATMs staan op de hoek van elke straat ja. Ik kon met mijn Postbankpas alleen niet pinnen bij Chase.quote:Op donderdag 17 april 2008 22:04 schreef thaWarhead het volgende:
Sprak een vriend van me en hij vertelde dat hij afgelopen zomer in LA vrijwel overal kon pinnen. Ik kan NY dus makkelijk overleven zonder creditcard?
ThaWarhead,quote:
Er is geen verschil in douane; iedereen komt in dezelfde hallen aan. Of je nou uit New York, Parijs of Tokyo komt, je loopt door precies dezelfde controlesquote:Op vrijdag 18 april 2008 14:53 schreef whang het volgende:
[..]
Ok thanks!
Dit is dus eigenlijk ideaal voor als je van plan bent om nogal wat in te kopen. Ik neem namelijk aan dat je bij aankomst op Schiphol, vanuit Parijs niet de strengere douane-controle hebt die je vanuit Amerika wel hebt?..... Correct me if i'm wrong!
Hey daar heb ik ook gezeten. Grappig deel van New York en de kamers zijn ook primaquote:Op zondag 20 april 2008 15:00 schreef denthemen het volgende:
Bericht vanuit NY! Wat een stad, ben er vanaf Vrijdag, en blijf tot de 28e.. Zit in 't Newton hotel
dvd van max in the city kopen, kost maar iets van 10 euroquote:Op maandag 21 april 2008 20:12 schreef JanNL het volgende:
Mensen
Ga dus ook aankomende week.. nu heb ik dat stukje van Floortje Dessing in Yorin Travel al gevonden en bekeken maar zijn er nog meer van dat soort programma's online te bekijken? Mogen ook buitelandse zijn..
Gewoon voor de fun
= incl. boekquote:Op maandag 21 april 2008 22:00 schreef LENUS het volgende:
[..]
dvd van max in the city kopen, kost maar iets van 10 euro
met pin betalen lukt maar in amper de helft van de gevallen is mijn ervaring. Ik heb weliswaar abn, maar er staat ook zo'n maestro ding op. Hier in Canada is het me exact 0 keer gelukt om met pin te betalen (keer of 3 geprobeerd) en inmiddels is m'n CC geblokkeerd omdat ik teveel geld erdoorheen gejast hebquote:Op zaterdag 19 april 2008 21:15 schreef thaWarhead het volgende:
Ik heb dus een Maestro pinpas (Rabobank)
met mijn pas van de postbank ging het anders prima in NY.quote:Op dinsdag 22 april 2008 07:38 schreef WooZ het volgende:
[..]
met pin betalen lukt maar in amper de helft van de gevallen is mijn ervaring. Ik heb weliswaar abn, maar er staat ook zo'n maestro ding op. Hier in Canada is het me exact 0 keer gelukt om met pin te betalen (keer of 3 geprobeerd) en inmiddels is m'n CC geblokkeerd omdat ik teveel geld erdoorheen gejast heb
Dat klopt niet. Er komt bagage van allerlei vluchten aan in de bagagehal en de douane kijkt gewoon even naar de codes en kleur van je bagagelabel. Je kunt dat label er natuurlijk direct bij de band afhalen, maar dat is ook weer verdacht...quote:Op vrijdag 18 april 2008 14:53 schreef whang het volgende:
[..]
Dit is dus eigenlijk ideaal voor als je van plan bent om nogal wat in te kopen. Ik neem namelijk aan dat je bij aankomst op Schiphol, vanuit Parijs niet de strengere douane-controle hebt die je vanuit Amerika wel hebt?..... Correct me if i'm wrong!
Hebben intercontinentale vluchten een andere kleur bagagelabel dan? Is me nog nooit opgevallen!quote:Op dinsdag 22 april 2008 13:13 schreef 18konijn het volgende:
[..]
Dat klopt niet. Er komt bagage van allerlei vluchten aan in de bagagehal en de douane kijkt gewoon even naar de codes en kleur van je bagagelabel. Je kunt dat label er natuurlijk direct bij de band afhalen, maar dat is ook weer verdacht...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |