abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57866764
Titel topic: eRepublik

Ik speel het spel eRepublik. Het principe van het spel is vrij simpel: “vestig je in een land en draai mee in de economische en politieke ontwikkelingen van dat land om zo een grote speler op de wereldmarkt te worden.”

Het spel is nog in de betafase en er worden nog steeds spelers gezocht om het spel verder te ontwikkelen. Ondanks deze betafase, biedt het spel je toch meerdere mogelijkheden, te weten:

- een gesimuleerde economie: je gaat als werknemer aan de slag bij een bedrijf om geld te verdienen en kunt uiteindelijk doorgroeien naar algemeen directeur van een bedrijf
- een democratisch politiek systeem: je kunt lid worden van een politieke partij en kunt het via die weg schoppen tot president of congreslid van een land
- een militair systeem: je kunt jezelf als militair trainen en aan de slag gaan voor je land. Het wordt binnenkort mogelijk om de oorlog te verklaren aan andere landen en gebieden in te nemen

Als eNederlanders zouden wij graag nieuwe eNederlanders verwelkomen. Waarom?

Omdat eNederland een visitekaartje is van Nederland. Omdat wij actiever en beter georganiseerd zijn dan enig ander land, maar door gebrek aan inwoners toch de toekomstige oorlogen gaan verliezen. Om daar verandering in te brengen ben ik hier gekomen op dit forum om jullie te vragen. Te vragen om inwoner te worden van eNederland om zo gezamelijk te bouwen aan een groot en machtig eNederland.

Hoe word je inwoner?
Helaas is het nog in zijn bèta, waardoor het aantal mensen dat toegelaten wordt via de hoofdpagina van het spel beperkt is. Echter, via uitnodigingen die spelers om de zoveel tijd krijgen om te verspreiden, kunnen wij je wel meteen het spel binnen krijgen! Ben je dus geïnteresseerd, stuur mij dan een PM of mail met je mailadres en wij zorgen ervoor dat je direct die dag nog een Invite in je mailbox hebt!
(met je e-mail adres wordt uiterst vertrouwelijk om gegaan en wordt enkel gebruikt om een invite voor het spel te sturen)

Indien je nog twijfelt en jezelf afvraagt of het spel wel wat voor jou is, geef ik hieronder een link naar een quick tour van het spel, gemaakt door één van de makers van het spel zelf en daaronder een uitgebreider verslag van het spel, gemaakt door één van de actievere leden van eNederland

Quick tour eRepublik: nl.youtube.com/watch?v=FMiThA61HKo

eRepublik wiki: wiki.erepublik.com/

Wat valt er allemaal te doen?
door RazingMandre, inwoner en congreslid eNederland
Je kunt je in principe in elk land vestigen, al juichen wij als eNederlanders het natuurlijk toe als je je ook in ons kikkerlandje komt vestigen. Daar aangekomen kun je op zoek naar een baantje en een politieke partij. Met alleen die twee dingen ben je al een speler en draag je bij aan de spelontwikkeling zoals deze bezig is. Elke dag hoef je dan slechts twee keer te klikken om zowel in werk-skill te groeien als je strength te verhogen in het leger. Dat is het, dan ben je klaar….

Echter, dit is de basisvorm van het spel. Je hoeft niet meer te doen, maar het kan wèl! Sterker nog, er zijn opties te over! Allereerst kun je actief worden binnen je politieke partij. Elke maand zijn er drie verkiezingen: een voor de burgemeesters van de vier steden in eNederland, een voor het herkiezen van partijleiders (waar iedereen, dus ook nieuwelingen, zich beschikbaar voor kunnen stellen) en een voor de landelijke verkiezingen, waarin de partijen met elkaar met pen en woord de strijd aangaan. Binnen de politiek kun je het uiteindelijk dus tot President van eNederland schoppen!

Hiernaast kun je je eigen bedrijf starten. Altijd al willen voorzien in de wensen van e-burgers online? Start dan een voedselbedrijf, een giftshop, een wapenzaak, een ziekenhuis-bouwbedrijf of een transportbedrijf. Neem mensen aan die voor je komen werken, betaal hun loon uit en verkoop je nieuwe artikelen aan de Nederlandse burger! Met de winsten koop je weer exportlicensies, waarmee je over de grens je entrepreneursschap kunt testen en je economische invloed vergroot!

Voor de mensen die in zichzelf het schrijversbloed voelen stromen, is er voor iedereen de mogelijkheid gratis een krant te starten en heel eNederland en de eWereld op de hoogte te houden van alles wat jij nodig acht. Dit kan over het spel zelf en al haar ontwikkelingen gaan, maar mag ook over eigen gekozen onderwerp. Zolang jij het belangrijk vind, mag het gepubliceerd worden en is het voor iedereen te lezen. De kunst is zoveel mogelijk lezers aan te spreken en hierdoor abonnees te vergaren, wat je mediakracht vergroot!

We hebben zojuist, op 1 april, de laatste verkiezingen gehad en daarmee is een nieuwe President gekozen, alsmede een nieuwe verdeling in het Parlement. Vanuit deze partij is het idee voor recruitment van buitenaf gekomen, de reden ook dat dit schrijven nu hier voor jou te lezen valt!

Kom ons helpen eNederland sterk te maken op eRepublik, reageer nu!

Een link naar eRepublik

[ Bericht 6% gewijzigd door Gatenkaas op 06-04-2008 12:58:03 ]
Burning bridges gives you so much more
pi_57871842
klinkt wel lagge
pi_61422571
Ik speel het ook, het spel is wel lachen.
Some people think im crazy, but thats not true. I have a heart of a small little boy. It's in a glass yar on my desk.
pi_61500093
Ik heb de invite aangevraagd
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_61502332
Als jullie mij een emailtje sturen dan kan ik jullie inviten . Meer kans dat je in het spel komt.
Some people think im crazy, but thats not true. I have a heart of a small little boy. It's in a glass yar on my desk.
pi_61504653
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 16:41 schreef Rush_RepsaJ het volgende:
Als jullie mij een emailtje sturen dan kan ik jullie inviten . Meer kans dat je in het spel komt.
Zonder e-mail adres in je profiel, en zonder pm, word dat vrij lastig, denk je niet?
pi_61507943
Ja inderdaad, mijn fout. rush.repsaj@gmail.com. En ik ga nu ook even mijn profiel editen
pi_61568335
Ik heb een invite, en ben ermee begonnen In NL natuurlijk
pi_61568372
You have successfully joined FOK! Party.
pi_71076769
Zijn hier nog mensen die Erepublik spelen of misschien willen gaan spelen. Ik zal even een overzicht maken wat er in de tussentijd is gebeurd en waar Nederland nu staat (compilatie van mijn en Jazar's posts op Tweakers.net).

De V1 (Versie 1) werd gelanceerd op 14 oktober 2008.
Het spel heeft in de loop van tijd vele ontwikkelingen meegemaakt. Zo werd er een oorlogsmodule geïntroduceerd, trivia werden tijdelijk een belangrijk onderdeel voor het trainen (is verwijderd), werken en vechten, grondstoffen werden toegevoegd aan het spelsysteem en met V1 werd de complete look van de website veranderd.

26 maart 2009:
Er zijn geruchten dat The United Kingdom Nederland wilt aanvallen. Echt veel informatie is er niet over, maar het is misschien vanwege onze high-grain regions alsmede het uitbreiden van UK's grondgebied.

05 april 2009:
De geruchten dat eUK eNederland wilt aanvallen zijn nog niet waar gebleken. Wel heeft eSpanje een takeover gedaan op eBelgie. Dat wilt zeggen dat ze bij de verkiezingen ervoor hebben gezorgd dat zij de touwtjes in handen hebben gekregen, door met veel mensen op elkaar te gaan stemmen. Gelukkig is er een splitsing tussen congress- en presidentsverkiezingen en was er nog een belgische president. Omdat er grote kans was dat bij de komende presidentsverkiezingen er ook een spaanse president zou komen heeft eBelgie ervoor gekozen om bij eNederland te gaan. Op dit moment is dit al afgerond en heeft eNederland er 3 regios bij + de gezellige eBelgen.

Het enige wat nog misschien een probleem wordt is dat de eSpanjaarden Nederland nu willen gaan overnemen, maar gelukkig zijn we zelf ook met best veel. Verder zullen we eraan moeten werken dat de economie en politiek met zoveel nieuwe spelers positief blijft.

08 mei 2009:
De eSpanjaarden hebben eNederland (tegenwoordig De Verenigde Nederlanden (eVNL)) niet proberen over te nemen. Vanaf de merge is de samenwerking goed gegaan tussen de Belgen en de Nederlanders, maar op dit moment is er een nieuwe groep begonnen. Via een of ander forum is een hele stapel franse belgen begonnen met Erepublik. Van de ene kant geen probleem, maar van de andere kant doen ze alleen maar wat ze zelf willen op dit moment. Er zijn ook geruchten dat ze eVNL willen overnemen bij de volgende verkiezingen. Deze geruchten zijn ontstaan, omdat ze op hun eigen forum er een aantal keer over gehad hebben. Het hoeft niet waar te zijn eventueel, maar we blijven toch op onze hoede. Mogelijk is het alleen maar grootheidspraat van een groep die nog niet zoveel ervaring met dit spel hebben, want zo'n kleine groep heeft niet echt kans om te overleven, omdat andere landen veel groter zijn. We zijn het kijken wat precies de wensen van deze groep is, zodat we misschien wel gewoon samen kunnen werken.

Verder gaan de oorlogen tussen de alliances Atlantis en Peace gewoon door. Elke dag is er wel een gevecht te vinden in de eWereld. Op dit moment zijn er ook trainingswars bezig om de mensen die niet willen verhuizen ook een kans te geven om te trainen in battles.

16 juni 2009
- De vijandelijke alliantie (Atlantis) is uiteengevallen
- Ze waren toch al geen echte alliantie (de ego's van alle landen pasten niet in dezelfde alliantie )
- Zweden en Polen vielen hun medelid Duitsland aan, met steun van Kroatie, Zweden, Noorwegen, Finland lid aan
- De andere allies lieten Duitsland in de steek, alleen Canada hielp Duitsland (en Turkije en Japan, leden van onze alliantie (PEACE Global Community) )
- Nadat ze klaar waren heeft onze alliantie in de vorm van Frankrijk, Italie en Hongarije ze mooi weer terug naar hun nest gejaagd

23 juni 2009
Prachtige actie vandaag. Hongarije (uit onze alliantie PEACE GC) heeft (met behulp van gezamenlijke troepen, maar ook zeker dankzij hun supersterke bevolking) 10 landen gezamenlijk verslagen in een battle.

Dat betekent dus dat Hongarije en alle soldaten op hun grondgebied hebben gewonnen van een groot aantal vrij sterke landen gezamenlijk, zijnde Kroatie (het land dat Servisch gebied bezet wat wij willen bevrijden) gesteund door hun alliantie (die vanaf eigen grondgebied met het hele volk kon verdedigen) Spanje, VS, Finland, Zweden, Polen, Roemenie, Zwitserland, Israel en Griekenland.

23 juni 2009
DE AMERIKANEN VALLEN AAN!

Ondanks veel relaxte spelers is er een grote groep geindoctrineerde Amerikaanse zombies. Zij proberen nu de Unie tussen Nederland en Belgie te verbreken en de voormalig Belgische regios af te scheiden.

Heden
Op dit moment zijn er een aantal gevechten bezig tussen PEACE en oud Atlantislanden. De grootste reden voor deze aanval is om een rekening te vereffenen vanwege de gecombineerde aanval van Atlantis een tijd geleden. Verder is USA continu uit de hoogte het doen dat ze alles zijn en iedereen aankunnen. Mede omdat USA ons ook heeft aangevallen doen wij lekker mee Atlantis heeft trouwens wel nog een aantal vriendschappen met landen die aan hun kant meevechten.

Verder hebben we nu een belgische president van het kamp waar we eerst een beetje sceptisch over waren. Achteraf blijken de meeste gewoon goede gasten en met ThomasRed (president) is goed samen te werken. De officiële taal van the United Netherlands is op dit moment wel engels geworden, zodat we gemakkelijker kunnen communiceren. Niet elke franse belg kan nederlands en omgekeerd is dat ook zo. Er zijn wel nog een aantal plekken waar gewoon lekker nederlands gepraat kan worden

Heb je vragen dan kan je ze altijd stellen aan mij of op http://www.enetherlands.nl/index.php (het officiële forum van eUNL). Wil je eens komen kijken in het spel zelf dan kan je jezelf direct aanmelden via www.erepublik.com. Ook is het mogelijk om dit via een referral te doen (in mijn geval http://www.erepublik.com/en/referrer/Kixtart), maar dit is alleen handig voor mij. Je kunt dus zelf kiezen hoe je jezelf aanmeld
graag op anoniem
  zondag 19 juli 2009 @ 15:56:48 #11
212207 Jamiroquai
...Consumers?
pi_71120796
Net aangemeld!

Ontzettend vet spel. Echt precies wat ik al JAREN zocht.
pi_71123794
Ontzettend vet vind ik zelf dan weer overdreven
Het moet je liggen of niet, maar ik (en toch wel velen met mij) heb er zeker wel plezier mee.

Trouwens, aan het begin moet je misschien een beetje doorbijten, want niet alle features zijn direct beschikbaar. Je krijg ze vanzelf als je level up gaat: http://www.erepublik.com/en/career-path Maar er is altijd nog gezelligheid en discussie te vinden op het forum (http://www.enetherlands.nl).

[ Bericht 23% gewijzigd door kixtart op 19-07-2009 19:57:21 ]
graag op anoniem
  zondag 19 juli 2009 @ 18:07:28 #13
212207 Jamiroquai
...Consumers?
pi_71125531
quote:
Op zondag 19 juli 2009 17:23 schreef kixtart het volgende:
Ontzettend vet vind ik zelf dan weer overdreven
Het moet je liggen of niet, maar ik (en toch wel velen met mij) heb er zeker wel plezier mee.

Trouwens, aan het begin moet je misschien een beetje doorbijten, want niet alle features zijn direct beschikbaar. Je krijg ze vanzelf als je level up gaat: http://www.erepublik.com/en/career-path. Maar er is altijd nog gezelligheid en discussie te vinden op het forum (http://www.enetherlands.nl).
Nouja. Ik maakte die post nog voordat ik werk had enzo

Nu is het idd een beeeetje stil xD

Maar ik zit Monetaire Oorlogvoering op dat forum te bedenken. Ook een leuke past-time.
pi_71387389
Leuk stukje van de admins:
http://www.erepublik.com/(...)ay-614--873324/1/all
quote:
Today we witnessed a PEACE victory on all fronts. Romania lost the highly important region of Podolia. Canada lost Alberta. And the US lost California, all this in just two hours. By far the most impressive battle was the one for California, where Indonesia fought alone against the US plus 14 allies. Indonesia managed to keep the wall at a “conquerable” level for 23 hours, which is impressive, but they conquered California with the help of the strongest soldiers of the PEACE alliance, in the last hour of battle.
eUSA die altijd stoer was het doen dat ze onoverwinnelijk waren krijgt nu de deksel op de neus
graag op anoniem
pi_71634777
Als er nog mensen zijn die het laatste zetje nodig hebben. Nu ook een kort stukje op nujij:
http://www.nujij.nl/erepublik-babybooming-updates.6333742.lynkx

En er is een speciale site gemaakt waar je een invite via kunt ontvangen. Zodra je er een hebt wordt automatisch een coach toegewezen die je helpt bij eventuele vragen ingame: http://unl.ebabyboom.fr (gehost op een franse site, want fr, en en nl is mogelijk).

Mocht niemand interesse hebben en ik over een tijdje nog steeds de laatste poster zijn dan zal ik dit topic gelijk met rust laten
graag op anoniem
pi_71648036
Ik zal het eens proberen
pi_71657286
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 12:16 schreef Eklerion het volgende:
Ik zal het eens proberen
pi_71686412
Welkom, aan het begin kan het eventueel een beetje doorbijten zijn doordat sommige onderdelen level afhankelijk zijn

Mochten jullie vragen hebben dan kan je me altijd een PM sturen ingame (http://www.erepublik.com/en/citizen/profile/82852) of om hulp vragen op www.enetherlands.nl.
graag op anoniem
pi_71688395
Wellicht dat ik er weer eens mee begin.
Burning bridges gives you so much more
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 18:48:42 #20
111328 cryotek
zie signature
pi_71689640
Ah, wist niet dat hier een topic over was
Speel het al een flinke tijd, vanaf 31.01.2008 volgens mijn profiel
zie ondertitel
pi_71689674
Is het echt zo dat je in de eerste dagen niet heel veel meer kan doen dan werken/trainen (1x per dag)?
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 19:52:45 #22
111328 cryotek
zie signature
pi_71691492
Daar komt het wel op neer ja, des te verder je komt des te meer mogelijkheden je krijgt
zie ondertitel
  zondag 9 augustus 2009 @ 19:54:58 #23
239775 BlazingV2
Och gut toch
pi_71740604
Ik speel het ook.
Mijn naam daar is BlazinV2.
Geef me maar een invite.
Handje tussen de benen, als ze op dat moment al nat is en je toelaat zit je goed. Als is ze nat is ze botergeil en wilt ze jouw hard kloppende vleeslolly helemaal vacuum zuigen met haar natte mossel.
pi_71741453
Speciaal gemaakte invitesite http://unl.ebabyboom.fr/. Je krijgt dan ook een coach die je helpt mocht het nodig zijn.
Of direct via mij http://www.erepublik.com/en/referrer/Kixtart.
Gold van deze invites zal gestort worden aan ons land, dus dan ben ik niet de enige die er voordeel aan heeft

Vragen kan je altijd ingame, op het forum (www.enetherlands.nl) of op irc (irc.rizon.net - #eNederland of #eUNL) stellen.
graag op anoniem
pi_71742750
Speel het spel al sinds beta maar ben al paar keer gestopt heb net weer me burger oplaten staan uit de dood
  zondag 9 augustus 2009 @ 21:30:30 #26
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_71743678
heb me er wel al weer bij neergelegd is nog steeds geen ene fuck veranderd zins ik weg ben. Admins die blijven steken met het kut forum waarbij je niet eens de laatste actieve topics kunt vinden. Kranten die nog steeds lappen tekst moeten zijn en niet even kunt opmaken en zo kan ik nog wel even doorgaan.
pi_71743710
Ik vind het na een paar dagen ook nog niet echt interessant
pi_71744017
Laatste actieve topics:
http://www.erepublik.com/sfSimpleForum/latestTopics

Laatste topics van user:
http://www.erepublik.com/sfSimpleForum/userLatestPosts/username/<user>

Lijst van features bij welk level:
http://www.erepublik.com/en/career-path

Aan het begin is het even doorbijten, maar later is er meer mogelijk. Het gaat vooral om de community dus veel kletsen, overleggen, lezen op forums en irc
graag op anoniem
pi_71744173
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 21:47 schreef kixtart het volgende:
Laatste actieve topics:
http://www.erepublik.com/sfSimpleForum/latestTopics

Laatste topics van user:
http://www.erepublik.com/sfSimpleForum/userLatestPosts/username/<user>

Lijst van features bij welk level:
http://www.erepublik.com/en/career-path

Aan het begin is het even doorbijten, maar later is er meer mogelijk. Het gaat vooral om de community dus veel kletsen, overleggen, lezen op forums en irc
Ja oke dat hebben ze eindelijk wel heb net ook gezien maar kom op ziet toch niet uit... en je kunt jezelf de vraag stellen hoe lang ze erover hebben gedaan is echt niet normaal...
  maandag 10 augustus 2009 @ 09:17:21 #31
111328 cryotek
zie signature
pi_71752528
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 18:48 schreef cryotek het volgende:
Ah, wist niet dat hier een topic over was
Speel het al een flinke tijd, vanaf 31.01.2008 volgens mijn profiel
Nickname is trouwens Wazamaza
De laatste tijd vooral bezig geweest met oorlogen, nu mijn 'thuisland' Zwitserland zo goed als veroverd is toch maar wat anders gaan zoeken
zie ondertitel
  maandag 10 augustus 2009 @ 17:48:23 #32
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_71766671
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 17:48 schreef pfaf het volgende:
Ik heb me ook maar eens aangemeld. East-Netherlands represented!
Ik ook
pi_71788960
Ok, heb ook om een uitnodiging verzocht.. ik ben benieuwd
Spread your love like a fever!
pi_71789784
Veel plezier gewenst iig
graag op anoniem
pi_71790190
Thanx. Het ziet er erg leuk uit.. Mijn naam is mijn(popmundo) alias Stephen Leece
Spread your love like a fever!
pi_71790951
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 14:48 schreef BlackRebel het volgende:
Thanx. Het ziet er erg leuk uit.. Mijn naam is mijn(popmundo) alias Stephen Leece
Mede-drummert
pi_71801145
Het gaat trouwens druk worden met Belgen in de Verenigde Nederlanden (NL+BE, aangezien die samen zijn gegaan), want we hebben vandaag al minimaal 60 nieuwe inwoners*, voornamelijk uit België. Wordt hopelijk lekker gezellig

edit *
Zijn er op dit moment zo'n 400, waarvan 60 via de invite-site

edit2:
http://ereptools.pl/graph/newuserCount/country/31 600

[ Bericht 10% gewijzigd door kixtart op 12-08-2009 17:15:19 ]
graag op anoniem
pi_71805884
Haha.

Hebben jullie al gelezen over de 16.000 Gold van Spanje die per ongeluk naar Hongarije is gegaan?

USA gaat er nu echt aan
pi_73979157
Maar eens een update

Op dit moment zitten voornamelijk alleen BP en LSD in de regering, maar meestal zit er op een gegeven moment ook iemand van I&W erbij (go I&W!! ) en in dit geval de Minister van defensie. Op dit moment vind ik het wel jammer dat BP nog steeds zoveel stemmen krijgt door zich voornamelijk te richten op IRL belgen, maar op dit moment is de samenwerking weer goed. Er zitten wel een aantal irritante spelers ingame waar je het gevoel krijgt dat ze alleen maar alles willen verpesten, maar dat hou je altijd. Natuurlijk hoop ik als I&W'er dat I&W binnenkort ook weer echt in de regering zit

We zijn verder het kijken hoe we de belgen in ons land wat meer thuis te laten voelen. Het land heet namelijk the United Netherlands wat een unie is tussen NL en BE. Als belgen het spel beginnen komen ze erachter dat belgie niet bestaat en zien dat het bij the Netherlands hoort. Ingame is de naam niet te veranderen, maar wel de naam die we zelf gebruiken (United Netherlands - UNL dus).

We zitten als land nog steeds in PEACE. Dat is een alliance die zicht voornamelijk richt op het beschermen van aangesloten landen tegen andere grote landen of andere alliances (Fortis & Eden). Er zijn soms wat problemen dat een land zelf zomaar iemand aanvalt en dat de alliance daarop aangesproken wordt, maar verder valt het wel mee. Het blijft soms lastig om iedereen op één lijn te krijgen, maar in het algemeen blijft het een goede en gezellige alliance. Ons kleine land is ook erg actief daarbinnen en hebben mensen in goede posities daar.

Ingame is er veel te regelen en het is de taak van de ministers om het proberen goed te regelen. Ze hoeven niet alles zelf te doen, maar ze zijn wel degene die het moeten organiseren. Alles wordt gewoonlijk ook via het forum (www.enetherlands.nl) besproken en daar kan iedereen aan meedoen. Belangrijke zaken in ons land zijn:
- Wargames:
Vechten is leuk, trainen voor rank up (meer damage) en geeft experience (bepaalde zaken zijn gekoppeld aan speler-level en je ontvangt gold bij bepaalde levels)

- Monetary Market:
In het spel heeft elk land een bepaalde munteenheid (we hebben NLG ) en dit is in te wisselen voor gold en omgekeerd. Gold is in principe de globale munteenheid van het spel. Het probleem is dat er goed opgelet moet worden dat de munteenheid van het land sterk blijft en dus niet teveel wisselt kwa koers. Als het geld wat je verdiend hebt opeens niks meer waard is dan is het haast niet mogelijk om food, gifts, wapens, etc.. te kopen. De regering (en spelers) proberen soms te investeren in de Monetary Market om het stabiel te houden en dit lukt nog aardig.

- Q5 Hospitals en Defense systems
UNL heeft niet zo heel veel verschillende RAW* (alleen graan), dus we zijn best optijd begonnen met het maken van Hospitals en Defense systems. Deze zijn in het spel erg belangrijk, want een defense system zal er voor zorgen dat een regio lastiger is over te nemen door de tegenstander en in een Hospital kan je healen na gevochten te hebben (+50% bij Q5). We zijn continu het kijken wie deze gebouwen willen kopen ingame, maar in het algemeen is het een goede bron van inkomsten.
* RAW = raw material. Om een wapen te maken heb je bijvoorbeeld iron nodig, maar een regio heeft alleen bepaalde RAW. UNL heeft alleen maar graan, dus de rest halen we in het buitenland.

Om af te sluiten het belangrijkste op dit moment:
The United Netherlands wordt aangevallen!
Een hele grote groep Roemenen heeft een Resistance war gestart om België te 'bevrijden' en proberen nieuwe users te laten vechten voor deze aanval via nep-nieuwsberichten ingame. Hopelijk kunnen we samen met PEACE dit tegen gaan, want alle belgen snappen ook dat de unie tussen de landen erg voordelig in het spel. Er was een tijdje geleden één partij die het liefste onafhankelijkheid wilde, maar deze is ook opgeheven, omdat deze de voordelen zag (betere economie, beter bestand tegen aanvallen, actievere community).

Mocht je het interessant vinden om eens te komen kijken/spelen dan kan je zelf een account maken via www.erepublik.com of via referrer. Dit laatste is niet nodig, maar je zult automatisch buddy met me worden ( ) en ik ontvang 5gold wanneer je level 6 wordt. Dit zal ik in ieder geval gebruiken voor het land en niet voor mezelf, maar dus aan jezelf de keuze.

[ Bericht 0% gewijzigd door kixtart op 23-10-2009 12:17:25 ]
graag op anoniem
pi_74016153
Nog een update van Osxy in topic op GoT:
quote:
Osxy schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 14:40:
Korte update;
Zojuist is de regio Vlaanderen op brute wijze overgenomen door troepen van EDEN (de tegenstanders van de huidige Alliance van eUNL PEACE).
Met de congres verkiezingen om de hoek lopen we een groot risico dat die regio als uitvalbasis van EDEN gebruikt gaat worden. Om deze reden zijn er vanuit PEACE en eUNL een flink aantal mensen naar België gestuurd om te zorgen dat het land niet in verkeerde handen valt, dit zou namelijk de vrede in Europa zwaar kunnen verstoren.
graag op anoniem
pi_74192843
Weer een update hierop, de congresverkiezingen gingen niet goed en de troepen van EDEN hebben een meerderheid weten te winnen (6 van EDEN tegen 4 van eUNL/PEACE). De regio Vlaanderen komt dus niet snel weer terug bij Nederland. De volgende strijd komt bij de presidentsverkiezingen op 5 November.
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 16:42:25 #43
164418 Cunani
Jag vet inte!
pi_74228750
Ik heb mezelf ook aangemeld. CunaniCone @ Southern Netherlands. Ben het allemaal een beetje aan het uitvinden, net een baantje genomen bij UNL FOOD Q1
pi_74372451
Kom dan ook zeker eens langs op het eUNL forum (http://www.enetherlands.nl), en op IRC (irc.rizon.net, channel: #eUNL). Op het forum kun je oa een aanmeldbonus krijgen De community is wat het spel echt interessant maakt imo!
pi_74437866
Op dit moment zijn er Resistance Wars begonnen in Wallonia en Brussels. De tegenstander probeert een eiland te krijgen waar vanuit ze andere landen aan kunnen vallen en gedeeltelijk ook gewoon om de Verenigde Nederlanden (samen met Belgie) te irriteren. Gelukkig is er veel steun voor ons vanuit andere landen en we laten ze natuurlijk niet zomaar over ons heenlopen

edit:

[ Bericht 9% gewijzigd door kixtart op 06-11-2009 17:01:09 ]
graag op anoniem
  maandag 9 november 2009 @ 00:57:22 #46
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_74530290
Mijn health is 8
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
pi_74533348
Ik wil je wel helpen om dat omhoog te krijgen tot 40%. Op 40% kan je daarna 1x vechten en dan healen in Q5, zodat je dan weer +40% krijgt. GasTurbine ook je nick ingame?
graag op anoniem
pi_74556673
Gaat daar niet veel werk inzitten met al dat politieke gedoe en oorlogen enz?
Children of the night. What music they make.
pi_74623365
Er gaat zoveel werk inzitten als je zelf wil. Je hoeft geen politiek te bedrijven, en je kunt ook alleen vechten als het echt nodig is en er verder niet mee bezig zijn. Maar persoonlijk vind ik dat juist deze dingen het spel interesanter maken
pi_75021060
Updatetje:
De verkiezingen zijn voorbij en I&W heeft een grote winst geboekt dit keer, dus de regering zal anders zijn dan vorige maanden. Verder hebben we samen met eUK een plan gemaakt om te proberen om de Roemenen uit de Belgische regios te krijgen en dat is nu bezig. Er is een oorlog tussen eUK & eUSA en via die oorlog heeft eUK Belgie aangevallen, zodat de MPP moet Romenie niet geactiveerd wordt (duidelijk he )
graag op anoniem
pi_75058564
De eerste aanval om Vlaanderen terug te winnen is helaas mislukt, maar er komen nog meer mogelijkheden... Natuurlijk kunnen we als Nederland nog steeds alle hulp gebruiken hiervoor
pi_75863227
Ondertussen hebben we met behulp van UK, EDEN uit Vlaanderen & Brussel gejaagd
pi_76012422
Ja, er is de laatste tijd best veel gebeurd, zoals PEACE dood, Phoenix opgericht en the United Netherlands is gejoined, gelijk een aardig grote wereldoorlog en meer. Op dit moment zijn we het kijken wat de meningen zijn om samen te gaan met the eUK om een actiever land te creëren, maar moeten nog de voor- en nadelen even goed nagaan.

edit: Aanmelden via http://www.erepublik.com/en/referrer/Kixtart
Ik zal het gold wat ik ontvang als je level 6 bent aan de staat doneren, zodat alle citizens van het land er wat aan hebben.

[ Bericht 36% gewijzigd door kixtart op 25-12-2009 14:05:36 ]
graag op anoniem
pi_76402782
Gisteren/eergisteren heeft UNL voor het eerste een land aangevallen In dit geval is het Polen geworden, omdat ze opeens heel veel nieuwe citizens erbij hebben en gelijk Duitsland zijn gaan overnemen. Wij hebben om die reden Polen weer aangevallen om te proberen dit land te blokkeren en we hebben toch niet zo'n idee dat ze na Duitsland stoppen met aanvallen. We hebben de aanval verloren, maar winnen was ook niet echt de intentie dit keer. We hebben wel veel geleerd van deze eerste aanval en verliezen met +/-40k damage valt wel mee. In de buurt van ons landje is het allemaal wat labiel, dus we zullen zien wat het brengt.
graag op anoniem
pi_76430150
TVP, doe nu al een tijdje mee (zatoichi2115) zonder helemaal door te hebben wat ik doe. Aan de andere kant werk en train en vecht ik gewoon mee, dus dat zal wel wat bijdragen Zoveel moeite is het niet...

Het is wel lastig om goed geld te verdienen moet ik zeggen...

En waarom vragen sommige bedrijven alleen een hoge wellness? Produceer je dan beter?
pi_76431708
Ja, bij hoge wellness krijg je een hogere productivity en meer damage in battles (en soms hoger loon ). Het is dus slim om bij de volgende keer dat je vecht maar 1x te vechten en dan +50% te healen in een Q5 hospital.
graag op anoniem
pi_76512229
tvp
"A person needs new experiences. They jar something deep inside, allowing him to grow. Without change something sleeps inside us, and seldom awakens. The sleeper must awaken."
pi_76517941
Ik zag dit topic, las me een beetje in en wou mijn land joinen, blijkt dat Vlaanderen geannexeerd is door het verenigd koninkrijk?
Als ik nu bij belgie ga, hoor ik bij de UK? Dan liever Nederland.
pi_76538919
Maar de eUK (United Kingdom in eRepublik) is wel een een land wat bevriend is met ons. Wij zijn al sinds vorig jaar ergens een union samen met Belgie alleen heeft Roemenië laatst de regios afgepakt en een soort kolonie voor Roemenië van gemaakt. We hebben de regios op verschillende manieren proberen terug te krijgen (via elections en war), alleen lukte het pas toen we eUK om hulp vroegen. Dit omdat eBelgium een MPP had met eUSA en Roemenië , dus als we ze zouden aanvallen dan hadden we alle inwoners van deze landen tegen ons. Er zijn nog plannen geweest om samen te gaan met eUK, maar door de huidige gevechten om ons heen is dat nog geen goed idee en blijven de regios van oud-Belgium nog even bij eUK.
graag op anoniem
pi_76539764
Bedankt voor deze extra inside info.
Ik heb me maar bij zuid-Nederland aangemeld. Het is alleen nog een beetje zoeken hoe het precies in elkaar steekt en wat ik moet doen en wat zeker niet.
pi_76553465
Je kunt het altijd hier vragen, of op irc (irc.rizon.net - #eUNL (#eUNL-nl voor nederlands)) of het forum op http://ebelgium.enetherlands.nl (op het forum krijg je als nieuwe speler trouwens ook een bonus)
graag op anoniem
pi_76819489
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 21:35 schreef kristyle het volgende:
Ik heb me maar bij zuid-Nederland aangemeld. Het is alleen nog een beetje zoeken hoe het precies in elkaar steekt en wat ik moet doen en wat zeker niet.
Voor de mensen die zich aanmelden, het beste kun je kiezen voor West of Noord Nederland. Hier staan de beste ziekenhuizen (Q5) van ons land
pi_76826223
Vandaag eindelijk level 6 en zodus kunnen vechten. Ondertussen snap ik het spel grotendeels wel.
pi_76831263
Denk eraan dat je minimaal level 1 wapens koopt als je gaat vechten, anders heeft het vrijwel geen zin; verder moet je je even verdiepen in de hospital; dat ding ligt nogal verborgen (na minimaal één gevecht via het battlefield).
pi_76870609
Ik zou juist niet aanraden om al geld uit te geven aan Q1 weapons, want zoveel scheelt het aan het begin niet. Zolang je het haast niet kan betalen kan je het beter achterwege laten en vechten voor de experience
graag op anoniem
pi_76876001
True, ik bedoelde ook vooral damage wise eigenlijk
pi_76885264
Ook sinds eergister begonnen
Every war is different, every war is the same.
pi_76886414
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 22:11 schreef kixtart het volgende:
Ik zou juist niet aanraden om al geld uit te geven aan Q1 weapons, want zoveel scheelt het aan het begin niet. Zolang je het haast niet kan betalen kan je het beter achterwege laten en vechten voor de experience
Zo heb ik het ook gedaan.
Geld verdienen gaat nog moeizaam.
  zondag 17 januari 2010 @ 14:32:34 #69
111328 cryotek
zie signature
pi_76923136
*poef* en toen stond België weer op de kaart (Helaas nog net de battle-hero medal gemist )
zie ondertitel
pi_77049880
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 11:59 schreef dekkered het volgende:
Ook sinds eergister begonnen
Welkom in eUNL
quote:
Op zondag 17 januari 2010 14:32 schreef cryotek het volgende:
*poef* en toen stond België weer op de kaart (Helaas nog net de battle-hero medal gemist )
Helaas komt Belgie op deze manier waarschijnlijk in verkeerde handen terecht...
  donderdag 21 januari 2010 @ 12:28:00 #71
111328 cryotek
zie signature
pi_77092082
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 13:20 schreef Heikanu het volgende:
Helaas komt Belgie op deze manier waarschijnlijk in verkeerde handen terecht...
Als EDEN-supporter kan ik daar alleen maar blij mee zijn (heb namens Zwitserland getanked in Brussel)
zie ondertitel
pi_78096725
Belgie in erepublik
Hopelijk blijven ze zelfstansdig maar ik betwijfel het
"A person needs new experiences. They jar something deep inside, allowing him to grow. Without change something sleeps inside us, and seldom awakens. The sleeper must awaken."
pi_79276947
Er zijn de laatste tijd weer een aantal artikelen geplaatst over de komende versie 2 van eRepublik. De belangrijkste waren de overview van de vernieuwde economische module: http://www.erepublik.com/(...)ncluded-1246265/1/20 en die van de bijna compleet nieuwe militaire module: http://www.erepublik.com/(...)nshots--1254123/1/20. Hier ook de screenshots die werden vrijgegeven:

donderdag 18 maart 2010 @ 08:51:49 #74
111328 cryotek
zie signature
pi_79283646
Hmm, heb eigenlijk niet zo veel vertrouwen in t nieuwe militaire systeem...ze vinden ongetwijfeld wel iets wat weer véél gold gaat kosten
zie ondertitel
pi_79284104
Tja afhankelijk wat ze ermee gaan doen kan het leuk worden; dt ze er meer geld mee willen verdienen lijkt me onvermijdelijk vooer niets gaat de zon op.

Ben zelf vrij passief erepublik aan het spelen; elke dag even werken, trainen en vechten, ondertussen bijna 6 skill aan prduction, 250 NLG en 30 gold; kan ik daar al een bedrijf mee beginnen, of zijn er nog andere voorwaarden waar ik aan moet voldoen?

Ach hoe dan ook; ik lever in ieder geval een bijdragen aan het geheel met mijn gewerk
pi_79292160
wat zijn de echte dingen die ik moet lezen voordat ik dit goed kan spelen?
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_79349376
Met die nieuwe veranderingen heb ik nog 0.0% zin in dit spel.
pi_79370007
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 19:44 schreef kristyle het volgende:
Met die nieuwe veranderingen heb ik nog 0.0% zin in dit spel.
Kut voor jou.
Als je niet leuk meer vind stop je lekker met spelen
pi_79379501
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 13:05 schreef bobjuh het volgende:

[..]

Kut voor jou.
Als je niet leuk meer vind stop je lekker met spelen
Daar komt het op neer ja

Vooral nieuwe spelers zetten ze zo in hun hemd.
pi_79400474
Zeg klopt het dat je tegenwoordig nog maar 10 health per battle in een ziekenhuis terugkrijgt ipv de volle vijftig die we vorige week nog kregen?
  zondag 21 maart 2010 @ 15:46:11 #81
111328 cryotek
zie signature
pi_79407289
quote:
Op zondag 21 maart 2010 12:28 schreef zatoichi het volgende:
Zeg klopt het dat je tegenwoordig nog maar 10 health per battle in een ziekenhuis terugkrijgt ipv de volle vijftig die we vorige week nog kregen?
Yep, de zoveelste manier om de speler geld uit zijn zak te kloppen
zie ondertitel
pi_79410245
Je kan nu toch bijna niets doen
Ik had net voor de veranderingen heel veel q1 food gekocht, ik had geen job op dat moment wegens te hoog/te lang in het spel en mocht zo dus niet meer voor unl q1 food werken, en mijn wellness was zeer laag.
Nu is dat niet meer omhoog te krijgen, behalve niet werken/trainen een huis te kopen en ondertussen food van een hogere kwaliteit te kopen
pi_79437238
Dit maakt het voor beginnende spelers wel erg lastig zo.... Het is dat ik eigenlijk best veel gespaard heb, en dus of een huis kan kopen, of goed voedsel... Beetje jammer dat ik met mijn 5 skill production een maand geleden nog 12 nlg kon verdienen en nu nog maar 5 ofzo....

Anyway, op zich is het niet slecht, want het was wel iets teveel even werken trainen healen en af en toe q1 food kopen....
pi_79467589
quote:
Op zondag 21 maart 2010 12:28 schreef zatoichi het volgende:
Fout
Alleen battle health word nog gehealed (tot 50 health dus met q5 ziekenhuis)
Is dus niet meer zo dat als je 50% health hebt je 1x kan vechten en dan healen en 50 healen en dan 90% hebt.
pi_79478516
quote:
Op maandag 22 maart 2010 21:52 schreef bobjuh het volgende:

[..]

Fout
Alleen battle health word nog gehealed (tot 50 health dus met q5 ziekenhuis)
Is dus niet meer zo dat als je 50% health hebt je 1x kan vechten en dan healen en 50 healen en dan 90% hebt.
Dat zeg ik toch?
pi_79481302
Ik ben vandaag maar eens begonnen en zit nu op lvl3. Zijn er op de tutorial doorlopen na nog andere tips voor beginners? Ik heb net volgens mij met de Russen Finland aangevallen, maar zag er geen xp bijkomen en wat je aan militaire rank heb is me ook niet helemaal duidelijk

*duikt Erepublik forum in*
  dinsdag 23 maart 2010 @ 10:35:51 #87
111328 cryotek
zie signature
pi_79481642
Je militaire rang zorgt voor meer damage
Des te hoger je rang is des te meer damage je kan doen dus
zie ondertitel
pi_79481808
Klinkt wel lachen. Alleen kost het denk veel tijd.
pi_79482580
erepublik in general? Meestal een minuutje aan kwijt per dag Als de update erover heen gaat zou het wel eens meer kunnen worden, maar dat zien we dan wel weer...
  dinsdag 23 maart 2010 @ 23:09:44 #90
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_79513848
nvm

[ Bericht 52% gewijzigd door Orealo op 24-03-2010 23:37:49 ]
pi_84035996
Geen idee of hier nog mensen actief zijn, maar probeer het toch.

De update is er inmiddels doorheen, maar volgens mij zijn de verhoudingen helemaal weg. Ik ben een guru producer, en verdien daar maar 10 NLG per dag mee. Om mijn hapiness en health op pijl te houden heb ik zowel een redelijk huis als goed voedsel nodig...

matig voedsel kost 5 NLG een een gemiddeld huis 1000NLG, en die gaat maar 30 dagen mee....

Nu heb ik een redelijke voorraad NLG, maar toch zie ik mij dit niet lang volhouden; of zie ik het gewoon helemaal verkeerd?
pi_84037057
Het is uiteraard de bedoeling dat er gold gekocht gaat worden
  woensdag 14 juli 2010 @ 13:14:08 #93
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_84041530
Je kunt huizen en je eten echt wel goedkoper krijgen. Ik verdien 1,5 NLG per uur en kom daar goed rond mee. En een huis is ook maar een investering per 3 maanden oid.
pi_84043570
Nou, en wat verdien je dan? 12 per dag ofzo? Een maand werken levert je dan 360 op, 1080 over drie maanden dus, terwijl huizen nu zo rond de 1000 NLG zitten (q5 zal toch echt niet goedkoper zijn). En dan moet je ook nog eten kopen, en een booster hier en daar omdat die happiness anders niet echt op peil is te houden.
  woensdag 14 juli 2010 @ 14:12:27 #95
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_84044632
Valt mee, gewoon niet in een Q 5 bedrijf werken als 't loon er niet naar is.
Ik speel sinds februari en heb een succesvol harvester bedrijf, (voormalig) Q5 huis en 51 gold, en dan heb ik ooit 1x 20 gold gekocht.

Als ik Q1 eten koop en 5 uur zonder booster happiness omhoog haal is er niets aan deh and.

Het valt allemaal dus wel mee. Je moet gewoon verstandig met je geld om gaan en huizen e.d. op de zwarte markt (IRC) kopen, veul goedkoper!
pi_84767156
heb een Q5 huis en werk bij een Q5 bedrijf.
Geen problemen met health en happiness hoog te houden.
Mijn huisje geeft me 6 health en 6 happiness
Moet hierbij wel zeggen dat ik nauwlijks train.
pi_87354501
ik speel ook erepublik, er is in de tussentijd veel gebeurd.
De Belgen hebben de unie tussen Nederland & België (Verenigde Nederlanden) opgezegd.
Nederlands is daardoor weer een taal die nu een beetje terugkeert.
Verder is het spel van versie 1 naar Versie 2 geupgrade, wat erg veel gevolgen had, waarvan vele niet werden gewaardeerd, na maandenlange klachtenregens zijn de makers van het spel bepaalde elementen nu weer aan het terugdraaien.
Helaas zijn door de veranderingen vele mensen ondertussen afgehaakt, maar nu er weer positieve veranderingen worden doorgevoerd kunnen we dus zeker vele nieuwe bewonders gebruiken in ons kikkelandje!
The meiudm is not the mgsaese.
pi_87819273
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 13:17 schreef danielparker het volgende:Helaas zijn door de veranderingen vele mensen ondertussen afgehaakt, maar nu er weer positieve veranderingen worden doorgevoerd kunnen we dus zeker vele nieuwe bewonders gebruiken in ons kikkelandje!
Ja, het is wel weer beter geworden nadat ze versie 2 weer hebben weggedaan :)
pi_88737253
Ziet er niet echt goed uit voor Nederland op het moment.
pi_88950229
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 14:11 schreef kristyle het volgende:
Ziet er niet echt goed uit voor Nederland op het moment.
De regios in Nederland zijn bewust tijdelijk veroverd door de UK, zodat onze open oorlog met Polen gesloten zou worden. Aangezien dit voor een land met een grote populatie als Polen aardig duur is om dit weer te openen, zijn we een stuk minder aantrekkelijk geworden voor hun.
Ondertussen zijn alle regios weer terug en zijn de meeste politieke partijen alweer opgestart ;)
pi_89028729
In de reglementen staat dat het niet verboden is om op hetzelfde ip-adres 2 eRepublik inwoners te hebben. Is het wel verboden om één "echte" bewoner te hebben en daarnaast een tweede bewoner die je tot level 15 laat ranken en dan al het goud en geld naar je "echte" bewoner over te maken?
Op die manier kan je tenminste nog wat goud verdienen zonder dat je daar achterlijk veel voor moet betalen...
pi_89046060
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 21:00 schreef KeFFuR1208 het volgende:
In de reglementen staat dat het niet verboden is om op hetzelfde ip-adres 2 eRepublik inwoners te hebben. Is het wel verboden om één "echte" bewoner te hebben en daarnaast een tweede bewoner die je tot level 15 laat ranken en dan al het goud en geld naar je "echte" bewoner over te maken?
Op die manier kan je tenminste nog wat goud verdienen zonder dat je daar achterlijk veel voor moet betalen...
Dit is wel verboden, wat mij ook vrij logisch lijkt ;) Zodra er vanaf één IP-adres veel goud/geld wordt overgemaakt naar een andere account die ook vanaf dat IP inlogt valt dit wel op!
Daarnaast kun je genoeg treasure maps krijgen, vooral als je begint met spelen. Bij level 5, 10 en 15 krijg je er al één en deze levels heb je vrij snel bereikt.
pi_107479865
Na al die tijd eens een update :) Het is dezelfde post als op Tweakers staat, maar stel dat er mensen zin hebben om het nog eens te proberen dan is er ingame al eeuwen geen scheiding meer tussen die twee ;)

We hebben alle regio's weer terug in eNL van ePolen. Polen heeft zelfs zelf nog maar 4 regios. Tijd om de wiki maar weer eens bij te werken: http://wiki.erepublik.com/index.php/Netherlands/History. eNL heeft verder alweer een tijdje een trial membership bij EDEN welke gewoonlijk nauw samen werkt met Terra

Er zitten 283 mensen in de burger-groep op het eNetherlands.nl forum. Desondanks het hier nogal inactief lijkt valt het nog aardig mee. Natuurlijk zitten er wel een paar users alweer in dit gestopt zijn, maar de groep wordt wel sporadisch ververst.

Lid worden gaat heel makkelijk via de homepage van Erepublik. Via refferer aanmelden kan ook en wordt aangeraden, aangezien de inkomsten van de referral (percentage ontvangen rewards van user) naar eNederland gedoneerd worden. Dit kan via http://www.erepublik.com/en/referrer/osxy. Dus nogmaals, aanmelden via referral is zeker niet verplicht.
graag op anoniem
pi_128807564
(Een ontzettende bump, maar toch)
Dit is ook niet bedoeld als spam, maar slechts een update van een spel/topic dat vroeger goed onthaald werd op Fok! Daarnaast zal deze post ook geen 'referral links' bevatten.

eNederland, dag 2059

De presidentsverkiezingen zijn zojuist verstreken, en nieuwe kansen lijken te ontstaan voor eNederland na een wisseling van de macht van de vorige machtshebbers, die maar liefst 12 termen aan de macht is gebleven en veel kritiek verduren heeft gehad, omdat eNederland zich immers nog steeds in een miserable situatie bevindt.

De problemen zijn dan ook nog steeds groot: Nederland is bezet door de Polen, die haast heel Europa onder haar macht heeft en geen enige teken van zwakte vertoont. Maar de problemen binnen Nederland zijn misschien nog wel groter. Er zijn slechts 600 burgers (in vergelijking: Polen heeft er meer dan 15.000!) maar het land is verdeeld door inactiviteit en politieke machtsgevechten. De drang naar 'nieuw bloed' is dan ook groot, om deze impasse te doorbreken.

Geïnteresseerd? www.erepublik.com
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')