Spannendquote:
quote:Op zondag 6 april 2008 01:37 schreef golfer het volgende:
Ik heb nog niet via de site mogen stemmen wie er dit jaar presentator en gasten worden.
Zodra dat weer kan zal ik het hier melden.
Ik word door zomergasten altijd van te voren geïnformeerd.quote:
quote:Op zondag 6 april 2008 17:00 schreef spacemangraig het volgende:
Nick en/of Simon
Marianne Weber
Giel Beelen
Harry Mens
Rob Verlinde
Jan Smit
en Ivo Niehe moet presenteren!
Je hebt een date gehad met Harry Mens ?quote:Op maandag 7 april 2008 18:35 schreef Manono het volgende:
[..]
van deze personen weet ik al meer dan ik zou willen, incl de presentatort
quote:
Wordt het Van Nieuwkerk?quote:Op maandag 21 april 2008 22:41 schreef Mainport het volgende:
Ik ben van mening dat de interessantste gasten in het teken van de actualiteit al bij P&W aan bod komen, daar voegt een programma als Zomergasten, al bestaat dat langer, weinig aan toe. Zeker als dat door Van Nieuwkerk wordt gepresenteerd.
De insteek van Zomergasten is dan ook dat het veel minder over de actualiteit gaat. Maar veel meer een (karakter)studie is van de gast en/of zijn aandachtsgebied.. In P&W, DWDD en andere dagelijkse praatprogramma's krijg je nooit de diepte in een gesprek, die je met Zomergasten krijgt.quote:Op maandag 21 april 2008 22:41 schreef Mainport het volgende:
Ik ben van mening dat de interessantste gasten in het teken van de actualiteit al bij P&W aan bod komen, daar voegt een programma als Zomergasten, al bestaat dat langer, weinig aan toe. Zeker als dat door Van Nieuwkerk wordt gepresenteerd.
Het wordt dus de schrijver en columnist Bas Heijne !quote:Op maandag 21 april 2008 16:48 schreef Toad het volgende:
Morgen in NRC Handelsblad en in DWDD de bekendmaking van de nieuwe Zomergastenpresentator.
quote:Op dinsdag 22 april 2008 17:59 schreef golfer het volgende:
[..]
Het wordt dus de schrijver en columnist elitaire klootzak Bas Heijne !
Ok.quote:Op maandag 21 april 2008 22:57 schreef Mainport het volgende:
Okay, dan weet ik dat ik niet moet kijken. Het leven van een of andere tv-personality of BN'er interesseert me namelijk geen zak.
Zomergasten is ook voor de elite.quote:Op dinsdag 22 april 2008 18:37 schreef djnospinzone het volgende:
Het wordt dus de schrijver en columnist elitaire klootzak Bas Heijne
Hmm opzich een hele interessante gast natuurlijk. Maar politici zijn altijd een stuk leuker als ze niet meer actief in de politiek zijn.quote:Op dinsdag 22 april 2008 19:42 schreef TheArt het volgende:
Ronald Plasterk is dus al één van de zomergasten. Net bekendgemaakt door Bas Heijne in DWDD.
Kan je vertellen dat Heijne zichzelf nog wel een graadje of zeven beter voelt dan het Zomergasten gepeupel.quote:Op dinsdag 22 april 2008 19:47 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Zomergasten is ook voor de elite.
Het gepeupel gaat maar naar Jensen kijken
Heijne zou zelf een leuke zomergast zijn geweest trouwens.
Mooi, weer een zeikerige ongeïnteresseerde kijker puber minder.quote:Op dinsdag 22 april 2008 18:37 schreef djnospinzone het volgende:
Het wordt dus de schrijver en columnist elitaire klootzak Bas Heijne !
Des te beterquote:Op dinsdag 22 april 2008 20:28 schreef djnospinzone het volgende:
[..]
Kan je vertellen dat Heijne zichzelf nog wel een graadje of zeven beter voelt dan het Zomergasten gepeupel.
Zonder dedain? Meen je dat? Hahahaha. Ik studeer cultuurwetenschappen en heb daar ook genoeg teksten van Heijne voor moeten lezen, en dat is ECHT niet zonder dedain.quote:Op dinsdag 22 april 2008 21:24 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Des te beter![]()
Het is overigens onzin wat je zegt. Ik ken Heijne prima van zijn stukken in NRC en hij schrijft juist vaak (en zonder dedain) over het spanningsveld tussen 'hoge' en 'lage' cultuur. Niet voor niets zei hij net bij DWDD dat hij Dennis Bergkamp graag als gast zou willen.
Je studeert?quote:Op woensdag 23 april 2008 00:22 schreef djnospinzone het volgende:
Zonder dedain? Meen je dat? Hahahaha. Ik studeer cultuurwetenschappen en heb daar ook genoeg teksten van Heijne voor moeten lezen, en dat is ECHT niet zonder dedain.
Met alle respect, maar als je zo kinderachtig wilt doen, ik lul die ouwe reet van je onder tafel. Zeker als het om cultuurwetenschappen gaatquote:Op woensdag 23 april 2008 00:55 schreef golfer het volgende:
[..]
Je studeert?
En ze hebben je nog steeds niet begrijpend lezen bijgebracht?
Maar intussen pretendeer je de wijsheid in pacht te hebben en de artikelen van Heijne in de NRC gelezen te hebben, terwijl ik het vermoeden heb dat je alleen maar gratis krantjes leest?
Weet niet welke stukken jij gelezen hebt, maar Heijne schrijft hoogstens met gepast dedain, of een ironische ondertoon. Als dat al als onuitstaanbaar ‘elitair’ wordt bestempeld, dan onderschrijft dat alleen maar de stelling van Heijne dat tegenwoordig juist veel populaire cultuur de lange tenen heeft die vroeger de elite had.quote:Op woensdag 23 april 2008 00:22 schreef djnospinzone het volgende:
[..]
Zonder dedain? Meen je dat? Hahahaha. Ik studeer cultuurwetenschappen en heb daar ook genoeg teksten van Heijne voor moeten lezen, en dat is ECHT niet zonder dedain.
Ik vind dat alvast ongepast dedain. Hij haalt enorm bot uit naar cultuurwetenschappers ja. CWs zijn volgens hem vooral onzekere academici die om bij de massa in het gevlei te komen de 'pulp' van diezelfde massa op hetzelfde niveau als Shakespeare plaatsen. Heijne is met zijn idee van Waarheid en universele smaak blijven hangen in de pre-moderniteit, klaar. Er is geen enkele wetenschappelijke basis om zo ontzettend naar beneden te schoppen. Er is o.a. door Bourdieu allang duidelijk gemaakt dat hoge cultuur cq goede smaak een poging tot zelfbescherming is van de elite. Het heeft ook niets te maken met de kwaliteit van de cultuur maar hoe breed het gedragen wordt, want als bijvoorbeeld opera nu maatschappijbreed interessant werd gevonden zou de elite het zo links laten liggen. Dan kunnen ze zich namelijk niet meer onderscheiden van die domme massa. Het slaat gewoon nergens op dat een wetenschapper zich op zo'n ongefundeerde en arrogante manier uitlaat.quote:Op woensdag 23 april 2008 10:51 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Weet niet welke stukken jij gelezen hebt, maar Heijne schrijft hoogstens met gepast dedain, of een ironische ondertoon. Als dat al als onuitstaanbaar ‘elitair’ wordt bestempeld, dan onderschrijft dat alleen maar de stelling van Heijne dat tegenwoordig juist veel populaire cultuur de lange tenen heeft die vroeger de elite had.
Verder heeft hij beslist een hekel aan bepaalde cultuurwetenschappers voor wie, in zijn woorden, een soap waarin een allochtoon een boek leest direct het verzameld werk van Shakespeare naar de kroon steekt, omdat er zogenaamd ‘maatschappelijke thema’s’ in behandeld worden.
Allemachtig wat een achterhaalde jaren '90 rancune, inclusief de onvermijdelijke Bourdieuquote:Op woensdag 23 april 2008 19:49 schreef djnospinzone het volgende:
[..]
Ik vind dat alvast ongepast dedain. Hij haalt enorm bot uit naar cultuurwetenschappers ja. CWs zijn volgens hem vooral onzekere academici die om bij de massa in het gevlei te komen de 'pulp' van diezelfde massa op hetzelfde niveau als Shakespeare plaatsen. Heijne is met zijn idee van Waarheid en universele smaak blijven hangen in de pre-moderniteit, klaar. Er is geen enkele wetenschappelijke basis om zo ontzettend naar beneden te schoppen. Er is o.a. door Bourdieu allang duidelijk gemaakt dat hoge cultuur cq goede smaak een poging tot zelfbescherming is van de elite. Het heeft ook niets te maken met de kwaliteit van de cultuur maar hoe breed het gedragen wordt, want als bijvoorbeeld opera nu maatschappijbreed interessant werd gevonden zou de elite het zo links laten liggen. Dan kunnen ze zich namelijk niet meer onderscheiden van die domme massa. Het slaat gewoon nergens op dat een wetenschapper zich op zo'n ongefundeerde en arrogante manier uitlaat.
Lijkt mij ook een mooi rijtje!quote:Op dinsdag 22 april 2008 18:55 schreef Croupouque het volgende:
-Gummbah
-Gerard Spong
-Hans van Mierlo
-Arjan Ederveen
-Neelie Smit-Kroes
-Herman Brusselmans
-Ad van Liempt
quote:Op dinsdag 22 april 2008 21:05 schreef borisz het volgende:
Ik ken die hele Bas niet, ik laat mij dan gewoon verrassen.
Gasten: Borst, is een werkjunk. Hij heeft ook een hele andere kant dan voetbaljournalist.
Piet Romer: ouwe zeur tegenwoordig, de Cock, en vader van een groot media gezin.
Reinout Oerlemans: een van de grootste tv mensen achter de schermen. Gaat nu naar de VS.
Marcel Luske: pokeraar, kan in Amerika niet ongemerkt over straat, houdt van muziek en entertainen. Stond vroeger op de Albert Cuyp. Kan de hele show vullen.
Eens. Politici zijn doorgaans óf dodelijk saai en/of extreem politiek correct, óf, en dat is zo mogelijk nog erger, ze vertonen een soort goedkope salon-stoerheid door bijvoorbeeld nog maar weer eens na te trappen naar Wilders of Verdonk of zo. Ik zit er nú al niet op te wachten. Daarbij vindt Plasterk zichzelf nogal hip, terwijl hij feitelijk de verpersoonlijking van de zoveelste marginale zakkenvuller is.quote:Op dinsdag 22 april 2008 19:57 schreef Hephaistos. het volgende:
Hmm opzich een hele interessante gast natuurlijk. Maar politici zijn altijd een stuk leuker als ze niet meer actief in de politiek zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |