Bullshitquote:Op zondag 6 april 2008 03:56 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Welke redenen anders dan politieke redenen zijn er nog meer om oorlog te voeren? Een economische reden is er trouwens niet, oorlog is aantoonbaar slecht voor de economie.
QFT.quote:Op zaterdag 5 april 2008 21:47 schreef Swetsenegger het volgende:
Soms.... vind ik het jammer dat de dienstplicht niet meer bestaat.
Eensch is.quote:Op zondag 6 april 2008 12:26 schreef De_Ananas het volgende:
Als we worden aangevallen zou ik misschien wel vrijwillig in het leger gaan. Sommige mensen hebben nog vaderlandsliefde en hebben respect voor hun grootouders die in bezet gebied hebben gewoont. Alle deserteurs mogen voor mijn part afgeschoten worden als we worden binnen gevallen
Dienstplicht wordt nu toch alleen maar ingevoerd als Nederland in gevaar is?quote:Op zondag 6 april 2008 13:13 schreef SeLang het volgende:
Er is natuurlijk wel een groot verschil tussen dienstweigeren als je dienstplichtig bent en 14 maanden roest van tanks af moet krabben of een situatie waarbij daadwerkelijk de vrijheid van Nederland in gevaar is.
Overigens heb je in het laatste geval sowieso geen keus: bij desertie in oorlogstijd kan de doodstraf worden opgelegd.
Gewoon milities vormen net als in Irak enzo. Kan je nog genoeg schade doen aan buitenlandse legers.quote:Op zondag 6 april 2008 13:33 schreef Strani het volgende:
Bedankt Waht and Caesu, duidelijke antwoorden.
In weze is er natuurlijk ook geen perfecte oplossing. Als we met z'n allen worden opgeroepen zijn we inderdaad kanonnenvoer, want behalve degenen van ons die nu al professioneel in het leger zitten, zijn we allemaal kansloos.
Maar goed er is inderdaad wel een heel groot verschil tussen oorlogs- en vredestijd. In tijden van oorlog heb je inderdaad weinig keus maar persoonlijk denk ik dan dus dat het al te laat is. In tijden van vrede zou ik misschien nog wel op komen dagen ook maar zou wel een heel vervelend soldaatje worden verwacht ik zo. Leger of niet, een commandant kan de pupillen wel normaal behandelen en zeker in vredestijd.
Trouwens, misschien kunnen de profi's hier wat over zeggen: Zou bij een moderne oorlog de dienstplicht nog wel nodig zijn gezien het aantal grondtroepen aanzienlijk is verminderd in vergelijking met bijvoorbeeld de wereldoorlogen?
hebben we de wapens niet voor.quote:Op zondag 6 april 2008 13:34 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Gewoon milities vormen net als in Irak enzo. Kan je nog genoeg schade doen aan buitenlandse legers.
In oorlogstijd kan je zo een paar geweren kopen/vinden. Als ze dat in Irak al kunnenquote:Op zondag 6 april 2008 15:25 schreef Pumatje het volgende:
[..]
hebben we de wapens niet voor.
Weigeren zou ik dus nooit doen, mijn opa en voorgaande generaties zouden zich omdraaien in hun graf.
Weigeraars mogen van mij tegen de muur in het geval wij de partij zijn die wordt aangevallen.
Nonsens, met het huidige Belgische leger kost die invasie 3 kogels een een paar duizend liter dieselolie.quote:Op zondag 6 april 2008 04:44 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Waarom zou er een economisch motief zijn? Een oorlog is desastreus voor de economie. Kijk maar eens naar de armste landen ter wereld, dat zijn landen waarin bandieten en ander tuig al jarenlang oorlogen voeren.
ik zie oorlog hetzelfde als voetbal. dus nee, ik verdedig niet mee.quote:Op zondag 6 april 2008 01:17 schreef waht het volgende:
[..]
Dus je vindt Nederland niet een kutland en hebt het wel degelijk naar je zin hier?
En als de mogelijkheid zich aandringt datgene te verdedigen doe je dat niet? Of doe je dat liever naar eigen inzicht op eigen manier?
Dat is wel heel zwart wit. Ik zie mezelf alleen vechten als het Nederlands belang (want daardoor worden oorlogen gestart) geheel aansluit bij mijn eigen ideeën over wat juist is. En dat is bij mij over het algemeen zo vreedzaam mogelijk. Ook als Nederland aangevallen wordt. (voor zover dat soort oorlogen nog mogelijk zijn in het geregionaliseerde westen)quote:Op maandag 7 april 2008 15:01 schreef Roflbroek het volgende:
Ik zou het wel kut vinden, maar ik zou het niet weigeren. Het hoort gewoon bij je plichten.
In oorlogstijd mogen weigeraars van mij tegen de muur.
Prutsargument. Wat mij betreft hoeft namelijk niemandquote:Op maandag 7 april 2008 16:32 schreef TiMPiN het volgende:
Nee, weigeren zou ik niet doen. Je bent niet de enige die moet dus niet zeiken
Jij hebt alleen niks te zeggen als wij worden aangevallen. Dan hoor je maar gewoon naar de overheid te luisteren en ons land te verdedigenquote:Op maandag 7 april 2008 16:38 schreef thettes het volgende:
[..]
Prutsargument. Wat mij betreft hoeft namelijk niemand
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |