1. Een poes ejaculeert niet.quote:Op zaterdag 5 april 2008 16:50 schreef Oksel het volgende:
Mijn kat is nu 3 jaar oud, nog nooit een dierenarts gezien, nog nooit kleintjes gehad.
Nu is ze net keihard gepakt door "poes". Ik dacht dus dat het een poes was.. maar bij nader onderzoek bleek het toch echt een kat..Denk ik. Moeilijk te zien! Toen ik "poes" oppakte 5 minuten later ejaculeerde hij weer..
Er was ook duidelijk een soort van orgasme toen ze bezig waren.
2 vragen; vrouwtjeskatten doen dit toch niet bij elkaar neem ik aan?
Doen gesteriliseerde katten ook nog ejaculeren? Doen ze dan nog überhaupt nog poezen dekken?
Dat geldt voor gesteriliseerde katten. Het vocht dat dan vrijkomt, komt uit de prostaat. Gecastreerde katten raken niet eens meer opgewonden, dus kunnen sowieso niet klaarkomen.quote:Op zaterdag 5 april 2008 17:28 schreef Isegrim het volgende:
'Kat' is niet het woord voor een mannelijke felix domesticus, dat is 'kater'.
En zonder sperma kun je wel klaarkomen. Sperma bestaat niet alleen uit zaadcellen.
Wikipedia-kennisquote:Op zaterdag 5 april 2008 17:28 schreef Isegrim het volgende:
'Kat' is niet het woord voor een mannelijke felix domesticus, dat is 'kater'.
En zonder sperma kun je wel klaarkomen. Sperma bestaat niet alleen uit zaadcellen. Anders zouden gesteriliseerde mannen ook niet meer kunnen klaarkomen.
Dat waag ik te betwijfelen. Dat dacht ik ook altijd, totdat wij op de manege een ruin (=gecastreerde hengst) hadden die met enige regelmaat merries dekte, inclusief stijve pik.quote:Op zaterdag 5 april 2008 17:30 schreef Lllaura het volgende:
[..]
Dat geldt voor gesteriliseerde katten. Het vocht dat dan vrijkomt, komt uit de prostaat. Gecastreerde katten raken niet eens meer opgewonden, dus kunnen sowieso niet klaarkomen.
Nee hoor, gewoon kennis van de Nederlandse taal.quote:
Castreren is het weghalen van het genitaal apparaat, zowel bij mannelijke als vrouwelijke dieren. Steriliseren is het doorknippen van de zaad- of eileiders en heeft ook niks te maken met kater/poes zijn.quote:Op zaterdag 5 april 2008 17:23 schreef Lllaura het volgende:
2. Katten worden niet gesterilisseerd, maar gecastreerd. Dan hebben ze geen ballen meer en dus geen sperma en kunnen ze dus ook niet klaarkomen.
Dat weet ik.quote:Op zaterdag 5 april 2008 17:44 schreef Lod het volgende:
[..]
Castreren is het weghalen van het genitaal apparaat, zowel bij mannelijke als vrouwelijke dieren. Steriliseren is het doorknippen van de zaad- of eileiders en heeft ook niks te maken met kater/poes zijn.
Zou verder ook naar een dierenarts gaan.
Het ging me om het latijnse woordquote:Op zaterdag 5 april 2008 17:33 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Nee hoor, gewoon kennis van de Nederlandse taal.'Kat' betekent niets meer of minder dan een beest behorend tot de diersoort kat.
Ik beheers toevallig Latijn, maar het was me er meer om te doen om een onderscheid te maken en ik wist zo gauw ff geen synoniem voor kat.quote:Op zaterdag 5 april 2008 18:45 schreef supersayan het volgende:
[..]
Het ging me om het latijnse woordOf noem jij mensen ook homo sapiens enzo?
![]()
Milo vertoonde "redelijk" krols gedrag. 's Nachts herrie maken, apart mauwen. Maar ik heb het extremer gezien. Na het hele gebeuren ging ze zeker 5 minuten liggen rollen.quote:Op zondag 6 april 2008 09:49 schreef Isegrim het volgende:
Haalde Milo ook agressief uit naar 'poes' nadat het gebeuren had plaatsgevonden? Katers hebben namelijk kleine weerhaakjes aan hun penis die de poes pijn bezorgen bij het terugtrekken. Dit om te voorkomen dat ze zich meteen in de armen van de volgende kater werpt. Een poes kan namelijk drachtig zijn van twee katers tegelijk. Enneh, vertoonde Milo ook krols gedrag?
Nou, in het algemeen niet volgens mij, maar misschien heb je lesbische poezen.quote:Op zondag 6 april 2008 11:06 schreef Oksel het volgende:
[..]
Milo vertoonde "redelijk" krols gedrag. 's Nachts herrie maken, apart mauwen. Maar ik heb het extremer gezien. Na het hele gebeuren ging ze zeker 5 minuten liggen rollen.
Aan het eind was er heel veel kabaal, klonk pijnlijk. Het zag er ook heel "echt" uit.
Doen 2 poezen dit ook bij elkaar?
Misschien helpt dit: http://www.kattenplaza.nl/page/sexe_kat.phpquote:Op zondag 6 april 2008 11:08 schreef Oksel het volgende:
Ik ga straks een close-up maken van "poes" d'r achterwerk. Het is nogal harig, en ik weet niet waar ik naar moet kijken. Wij hebben zelf alleen maar poezen gehad in het verleden..
Oh wat een enorm lieve fotoquote:Op zondag 6 april 2008 11:22 schreef Oksel het volgende:
Ah, mooi plaatje. Ik denk dan dat het een kater is ja.. als je dit ook ziet:
[ afbeelding ]
"Poes" is niet heel groot. Milo is gewoon heel klein overigens. Waarom ik altijd dacht dat het een poes was; het is een heel lief beest. In mijn visie zijn katers nooit zo lief. Deze is echt een schat.
Hoe groot is nu de kans dat "poes" niet gecastreerd is?
Ja, leuk, terwijl er in asiels volwassen dieren worden afgespoten omdat niemand ze mot. Denk ff na.quote:Op zondag 6 april 2008 12:26 schreef Oksel het volgende:
Waarom steriliseren? Een nestje is leuk joh. Ben ze zo kwijt..
Voor het eerst dat ik dat hoor.. Ze zullen echt geen gezonde, jonge en lieve katten afspuiten in een asiel. Wel de zieke, oude beestjes die niet meer willen/kunnen leven.quote:Op zondag 6 april 2008 13:21 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ja, leuk, terwijl er in asiels volwassen dieren worden afgespoten omdat niemand ze mot. Denk ff na.
quote:Op zondag 6 april 2008 13:28 schreef Oksel het volgende:
[..]
Voor het eerst dat ik dat hoor.. Ze zullen echt geen gezonde, jonge en lieve katten afspuiten in een asiel. Wel de zieke, oude beestjes die niet meer willen/kunnen leven.
Goedemoooorgen.quote:Op zondag 6 april 2008 13:28 schreef Oksel het volgende:
[..]
Voor het eerst dat ik dat hoor.. Ze zullen echt geen gezonde, jonge en lieve katten afspuiten in een asiel. Wel de zieke, oude beestjes die niet meer willen/kunnen leven.
Dus nog ff snel het kattenoverschot verergeren en 'm dan peren naar een ander land.quote:Op zondag 6 april 2008 14:02 schreef Oksel het volgende:
Okay, nouja, weer wat geleerd.
Ik ga volgend jaar emigreren, dus zal het doorgeven aan de volgende eigenaar van onze kat. Waarschijnlijk komt een vriendin in ons huis, die neemt ook de kat over.
Jepquote:Op zondag 6 april 2008 14:37 schreef Lllaura het volgende:
[..]
Dus nog ff snel het kattenoverschot verergeren en 'm dan peren naar een ander land.
Klopt.quote:Op zondag 6 april 2008 14:40 schreef Oksel het volgende:
[..]
JepGaan we nu net doen alsof het een misdaad is?
Weet je waar er pas een overschot van is? Mensen!
't Is nu nog op tijd om ze eventueel te laten aborteren tegelijk met een sterilisatie...quote:Op zondag 6 april 2008 15:00 schreef Oksel het volgende:
Ik was er simpelweg niet van op de hoogte. En als het echt allemaal zo gruwlijk was zou Marianne Thieme allang kamervragen hebben gesteld..![]()
Overigens moet ik mijn niet schuldig voelen, die katten in het asiel hebben stuk voor stuk ooit een thuis gehad. Die mensen moeten zich schuldig voelen.
We zien het wel. 63 dagen he?
Geef me nu eens één goede reden waarom ik het topic na deze uitspraak niet op slot zou gooien?quote:Op zondag 6 april 2008 15:04 schreef Oksel het volgende:
- alsnog verwijderd om verdere discussie te voorkomen -
Omdat er hier mensen zijn die doen alsof het een misdaad is om een nestje te hebben. Kwestie van vraag en aanbod, marktwerking. Ken voldoende mensen die graag een jong katje willen.quote:Op zondag 6 april 2008 15:17 schreef senesta het volgende:
[..]
Geef me nu eens één goede reden waarom ik het topic na deze uitspraak niet op slot zou gooien?
Mijn punt is dat het in mijn ogen geen misdaad is om een nestje te krijgen. Het is de natuur, er zijn mensen die graag jonge katjes willen, wij vinden het leuk. Ze krijgen stuk voor stuk een goed leven. Ze eindigen niet als reptielenvoer ofzo. Dus ja, dan reageer ik cynisch terug.quote:Op zondag 6 april 2008 15:17 schreef senesta het volgende:
[..]
Probeer je nu een bepaald punt te maken of vind je het gewoon leuk om de boel op stang te jagen?
En voor die discussie plaatste ik dus de link hierboven, zodat dit topic weer gewoon terug kon naar jouw poezen, als jij dan vervolgens de discussie op de spits drijft met opmerkingen zoals hierboven help je zelf je eigen topic om zeep.quote:Op zondag 6 april 2008 15:23 schreef Oksel het volgende:
[..]
Mijn punt is dat het in mijn ogen geen misdaad is om een nestje te krijgen. Het is de natuur, er zijn mensen die graag jonge katjes willen, wij vinden het leuk. Ze krijgen stuk voor stuk een goed leven. Ze eindigen niet als reptielenvoer ofzo. Dus ja, dan reageer ik cynisch terug.
Volgens mij is dat niet poes/kater eigen....mijn kater is ook een schat, knuffelig e.d. en mijn poes is graag op zichzelf en moet je niet boos makenquote:Op zondag 6 april 2008 11:22 schreef Oksel het volgende:
mijn visie zijn katers nooit zo lief. Deze is echt een schat.
misschien moet je je volgende keer dat je een huisdier neemt en daar ook verantwoordelijkheid over krijgt eens inlezen wat je in huis haalt. Een zwangerschap is niet iets leuks of grappigs even tussendoor, dat beest dient verzorging te krijgen, speciaal voedsel en er moeten zaken geregeld worden voor de kittens.quote:
quote:Op zondag 6 april 2008 17:13 schreef Laton het volgende:
[..]
misschien moet je je volgende keer dat je een huisdier neemt en daar ook verantwoordelijkheid over krijgt eens inlezen wat je in huis haalt. Een zwangerschap is niet iets leuks of grappigs even tussendoor, dat beest dient verzorging te krijgen, speciaal voedsel en er moeten zaken geregeld worden voor de kittens.
leuk een nestje, terwijl je niet eens kunt zien of POES een kater of een vrouwtje is. Mensen als jij verdienen geen dieren.
Wat een onzin.quote:Op zondag 6 april 2008 17:23 schreef Laton het volgende:
3 jaar geen dierenarts = 3 jaar niet ingeënt. ja je zorgt slecht voor je poes
Inderdaad. En bovendien doet ongetwijfeld de rest van de wereld het wel. Ze zit hier in een hof met een stuk of.. 5-8 andere katten. Geen zwervers, stuk voor stuk gezond. Komen geen andere katten binnen. What's the problem. Dat beestje heeft het heerlijk.quote:Op zondag 6 april 2008 17:40 schreef Isegrim het volgende:
De antistoffen blijven minstens vier, vijf jaar actief. Elk jaar inenten is onzin en zakkenvullerij van DA's.
NOU ENquote:Op maandag 7 april 2008 04:21 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Dieren zijn drachtig, mensen zijn zwanger..
Jezus, stel je niet zo aan. We hebben het over een kat en de natuur, niet over rocketscience. Geloof me, ik heb mijn zaken prima in orde, en ben capabel genoeg om voor een kat te zorgen, dankje. Ik wee tniet wat voor niveau jij hebt dat je het zo zwaar inschat, ik kan het aan. Volledig.quote:Op maandag 7 april 2008 02:53 schreef je_ouwe_moer het volgende:
Wat wil je nu eigenlijk met dit topic?
Je kat is niet gecastreerd, niet ingeënt, je weet eigenlijk niks over hoe het zit met asiels en nestjes, je weet niet eens hoe een mannetjeskat heet of eruitziet, je laat je kat maar dekken en gaat je dan afvragen of ze zwanger is? En vervolgens zeg je dat je je kat toch volgend jaar gaat dumpen bij iemand anders omdat je gaat emigreren. Mijn vraag: waarom laat je nog meer katjes ter wereld komen als je weet dat je voor deze al niet meer gaat zorgen? Of zie je ze gewoon als leuk entertainment dat je kunt nemen en weer wegdoen wanneer je wilt?
[edit] Oh en wat betreft die inenting, er zijn helaas veels te veel mensen die denkn zoals jij, van "ach die andere mensen doen het wel" en daardoor zijn er nog steeds uitbraken van (dodelijke) ziektes onder katten.
Mja, normaal doen we niet aan slotjes op verzoek maar ik denk idd dat dit topic niks meer wordquote:Op maandag 7 april 2008 08:53 schreef Oksel het volgende:
[..]
Jezus, stel je niet zo aan. We hebben het over een kat en de natuur, niet over rocketscience. Geloof me, ik heb mijn zaken prima in orde, en ben capabel genoeg om voor een kat te zorgen, dankje. Ik wee tniet wat voor niveau jij hebt dat je het zo zwaar inschat, ik kan het aan. Volledig.
Maargoed, ik ga een slotje aan vragen, dit had een leuk topic kunnen worden.. helaas verpest door mierenneukers en boomknuffelaars.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |