Je kan ook met je kinderen naar de kinderboerderij , of guppies voor ze kopen.quote:Op woensdag 2 april 2008 13:54 schreef Barbaaf het volgende:
Ik denk dat het meemaken van een nestje voor kinderen wel een meerwaarde heeft, zeker tegenwoordig omdat kinderen nauwelijks meer met natuurlijke processen als geboorte en dood van dichtbij te maken krijgen. Ik geloof ook dat kinderen die zoiets meemaken leter meer respect voor dieren zullen hebben. Wel ben ik het met de meesten eens dat je een niet-gesteriliseerde poes niet buiten rond moet laten lopen, als je toch een nestje wil kan je beter een bekende kater regelen.
Wat is dat nu voor raars?quote:Op woensdag 2 april 2008 13:54 schreef Barbaaf het volgende:
Ik denk dat het meemaken van een nestje voor kinderen wel een meerwaarde heeft, zeker tegenwoordig omdat kinderen nauwelijks meer met natuurlijke processen als geboorte en dood van dichtbij te maken krijgen. Ik geloof ook dat kinderen die zoiets meemaken leter meer respect voor dieren zullen hebben. Wel ben ik het met de meesten eens dat je een niet-gesteriliseerde poes niet buiten rond moet laten lopen, als je toch een nestje wil kan je beter een bekende kater regelen.
Dat zijn dus de pretnestjes..... is leuk voor de kids.quote:
Ja, ik ben bekend met pretnestjesquote:Op woensdag 2 april 2008 19:41 schreef Nies het volgende:
[..]
Dat zijn dus de pretnestjes..... is leuk voor de kids.
Wij hadden thuis altijd katten, nooit nestjes want geholpen. Ben ik daar nu zoveel slechter van geworden?quote:Op woensdag 2 april 2008 19:52 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Ja, ik ben bekend met pretnestjesMaar zeggen dat iedereen maar kittens moet krijgen zodat de kinderen ervan leren, dat is nieuw voor me hoor
Nou, jij hebt dus écht geen respect voor dieren hèquote:Op woensdag 2 april 2008 20:04 schreef Nies het volgende:
[..]
Wij hadden thuis altijd katten, nooit nestjes want geholpen. Ben ik daar nu zoveel slechter van geworden?
Dat is mijn mening, gebaseerd op mijn eigen ervaring. Prettig ook dat deze met serieuze argumenten wordt tegengesprokenquote:
Zijn wij dan van die engerds die in beestjes gaan snijden en ze van alles aandoen?quote:Op woensdag 2 april 2008 20:08 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Nou, jij hebt dus écht geen respect voor dieren hè! Wat slecht van jouw ouders, zeg. En van de mijne.
Okay.quote:Op woensdag 2 april 2008 20:34 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
Dat is mijn mening, gebaseerd op mijn eigen ervaring. Prettig ook dat deze met serieuze argumenten wordt tegengesproken![]()
![]()
Ik heb natuurlijk geen idee hoe ik was geworden als ik het niet van dichtbij had meegemaakt maar ik weet wel dat het een diepe indruk op me heeft achtergelaten en latere keuzes van me heeft beinvloed. Natuurlijk beweer ik niet dat iedereen maar pretnestjes moet nemen maar ik denk wel dat een gepland nestje positief bij kan dragen aan de ontwikkeling van een kind.
Veel plezier met jullie discussie, als er zo gereageerd wordt op andere meningen zal er niet veel discussie zijn denk ik.
Nee, maar je houdt het overschot wel moedwillig in stand. Als je enig respect in je donder zou hebben zou je dus echt geen nestje nemen. Chapeau hoorquote:Op woensdag 2 april 2008 21:30 schreef Barbaaf het volgende:
Ik zeg nergens dat iemand die dat niet meemaakt geen respect voor dieren krijgt, ik zeg (nogmaals) ook niet dat iedereen dan ook maar een nestje moet nemen, ik zeg alleen maar, uit eigen ervaring, dat zoiets een positieve bijdrage kan hebben, dat laatste heb ik ook nog niet weerlegd zien worden.
Het overschot is natuurlijk erg droef maar als mensen hun verantwoordelijkheid nemen door van te voren een goed tehuis te vinden wordt het in ieder geval niet groter.
Om het sarcasme dan eens om te draaien: nestjes verbieden dan maar? Iedere kat verplicht laten steriliseren? Dan zal het overschot zo opgelost zijn alleen moeten mensen die een kat willen die maar importeren. Dat lijkt mij geen wenselijke situatie, vandaar dat ik probeer de zaak niet zo zwart-wit te zien.
Asielkatten/kittens zijn/worden verplicht gecastreerd. Zwerfkatten worden door de dierenbescherming systematisch gecastreerd. De enige mensen die het kattenoverschot in stand houden zijn; daar zijn ze weer; degenen die zo graag zo'n pretnestje willen.quote:Op woensdag 2 april 2008 21:30 schreef Barbaaf het volgende:
Om het sarcasme dan eens om te draaien: nestjes verbieden dan maar? Iedere kat verplicht laten steriliseren? Dan zal het overschot zo opgelost zijn alleen moeten mensen die een kat willen die maar importeren. Dat lijkt mij geen wenselijke situatie, vandaar dat ik probeer de zaak niet zo zwart-wit te zien.
Dan ga je toch gezellig een dagje met je kinderen naar het asiel. Ze zijn daar juist dol op mensen die een dagje willen meehelpen/werken.quote:Op woensdag 2 april 2008 13:54 schreef Barbaaf het volgende:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |