Het is niet zo letterlijk dat we het zeggen, maar we spreken het wel af (weet ik veel wat mijn letterlijke woorden zijn...)quote:Op zondag 6 april 2008 17:52 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Mijn hemel, je moet een grap maken.
In onze relatie gaat het er niet aan toe zoals in het legerquote:Op zondag 6 april 2008 17:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Leonieke:
[..]
Bron: Handboek soldaat, defensie.
Het maakt niet uit of ik gewoon zeg dat ik naar de kroeg ga of "het in de groep gooi", het eindresultaat is hetzelfde. Partner-lief zal met zeer goede redenen aan moeten komen voor ik mijn plannen verander (voor zover die plannen niet direct met haar te maken hebben natuurlijk).
Maar het ligt er natuurlijk maar net aan wat voor relatie je hebt. Als je allebei jezelf lekker bezig kan houden dan hoef je niet persé alles samen te doen en te overleggen.
Als er niets is afgesproken zijn er geen plannen en kan ik dus naar de kroeg. Wat dat betreft is er weinig ruimte voor verassingen. ( Die is er wel, want ik ga niet vaak naar de kroegquote:Op zondag 6 april 2008 18:01 schreef leonieke het volgende:
[..]
In onze relatie gaat het er niet aan toe zoals in het leger![]()
Die "zeer" vind ik er eigenlijk te veel aan. Een gewone reden is voor mij ook goed genoeg. Maar ik ga ook gewoon graag weg met mijn man erbij en daarom blijf ik er niet de hele tijd bijstaan ofzo
Dat laatste is toch alleszins geen onbelangrijk detail vind ikquote:Op zondag 6 april 2008 18:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als er niets is afgesproken zijn er geen plannen en kan ik dus naar de kroeg. Wat dat betreft is er weinig ruimte voor verassingen. ( Die is er wel, want ik ga niet vaak naar de kroeg)
De meeste dingen die we samen doen zijn afgesproken, maar misschien helpt het dat we niet samenwonen?
Nou ik vind het wel handig als er even overlegd wordt. Tenslotte moet er 1 van de 2 de verantwoording over 3 kinderen in zijn eentje dragen als de ander weg is.quote:Op zondag 6 april 2008 17:37 schreef shmoopy het volgende:
Jaaaa, lekker samen vertrutten op de bank en naar 'Ol joe niet is lof' kijken!
"Mág ik vanavond naar Truus?" Het idee alleen al.
Ja, interessant.quote:Op zondag 6 april 2008 18:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Op NED2 gaat het trouwens over autisme.
Ik heb het vermoeden dat het misverstand voornamelijk taalkundig is in dit geval. Natuurlijk leven wij niet volledig langs elkaar heen zonder te weten wat de ander doet of waar hij is om elkaar alleen in bed tegen te komen. Maar toestemming moeten vragen om de deur uit te mogen, uit te mogen of vrienden te bezoeken is weer het andere uiterste.quote:Op zondag 6 april 2008 17:57 schreef leonieke het volgende:
[..]
Het is niet zo letterlijk dat we het zeggen, maar we spreken het wel af (weet ik veel wat mijn letterlijke woorden zijn...)
Mijn man mag doen wat hij wil, maar ik zou het niet weten te appreciëren als het altijd gewoon als mededeling kwam en niet overlegd werd. Misschien had ik wel andere plannen voor die avond als verrassing?
Oh nee, ik bedoelde helemaal niet te zeggen dat ik daadwerkelijk autistisch ben, verre van. Ik ben alleen niet flexibel als het over veranderingen in mijn planning gaat. Mensen mogen ook niet spontaan bij me langs komen, daar moet ik me op in stellen, ik wil dan dat mijn huis op orde is, ik boodschappen heb gehaald en er zelf toonbaar uit zie. Ik doe dan ook gewoon de deur niet open. Ik houd er niet van op onverwachte momenten gebeld te worden, mijn telefoon staat altijd op stil en dan bel ik zelf wel terug op een tijdstip dat mij uit komt. Als ik uit mijn werk kom, wil ik doorgaans het eerste uur niet praten etc. Verder ben ik redelijk normaal en voldoe ik absoluut niet aan de kenmerken van autisme.quote:Op zondag 6 april 2008 11:36 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
wat is dat toch met die self-proclaimed autisten tegenwoordig op Fok?![]()
zo vaak dat mensen van zichzelf zeggen te denken autist te zijn - is dat hip tegenwoordig ofzo? hoor je er dan bij? de nieuwe garantie voor aandacht?
Dus stel, je zit op je werk en een vriendin mailt: 'Ha Leo, morgen even de kroeg in?', dan mail jij dus niet terug: 'Ik heb niet anders geplanned staan, leuk!', maar: 'Ik moet thuis eerst even overleggen of Phille niets voor ons heeft geplanned. Je hoort nog van me!'quote:Op zondag 6 april 2008 17:57 schreef leonieke het volgende:
[..]
Het is niet zo letterlijk dat we het zeggen, maar we spreken het wel af (weet ik veel wat mijn letterlijke woorden zijn...)
Mijn man mag doen wat hij wil, maar ik zou het niet weten te appreciëren als het altijd gewoon als mededeling kwam en niet overlegd werd. Misschien had ik wel andere plannen voor die avond als verrassing?
Tuurlijk, maar als er een bezwaar is dan hoor ik dat wel en kan ik evt m'n plannen wijzigen.quote:Op zondag 6 april 2008 18:16 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou ik vind het wel handig als er even overlegd wordt. Tenslotte moet er 1 van de 2 de verantwoording over 3 kinderen in zijn eentje dragen als de ander weg is.
Mja, jouw situatie zal al moeilijk voorvallen bij mij.quote:Op zondag 6 april 2008 19:20 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Dus stel, je zit op je werk en een vriendin mailt: 'Ha Leo, morgen even de kroeg in?', dan mail jij dus niet terug: 'Ik heb niet anders geplanned staan, leuk!', maar: 'Ik moet thuis eerst even overleggen of Phille niets voor ons heeft geplanned. Je hoort nog van me!'
Ik zou er stapelgek van worden als ik nooit spontaan kan besluiten iets te gaan doen. Als er niets op de agenda staat, waarom moet ik dan gaan overleggen thuis?Omdat mijn partner misschien wel een verassing voor me geplanned heeft?
![]()
Bovendien is het natuurlijk onzin dat er geen middenweg is tussen geen rekening met elkaar houden en alles overleggen.
Voor ons werkt het idd zo het bestquote:Op maandag 7 april 2008 08:44 schreef SHE het volgende:
Ik vind dat je je niet bijna hoeft te verontschuldigen hoor Leonieke. Ik ken ook genoeg stellen die zo hun huishouden runnen. Voor sommige mensen werkt dat gewoon beter.
Mijn ouders doen dat trouwens ook zo.
EN ik hoor hier van de mijne dat hij het ook liever zo ziet, maar dat was te verwachten natuurlijk.
Dat laatste is alleszins geen onbelangrijk detailquote:Op maandag 7 april 2008 09:05 schreef SHE het volgende:
Is idd helemaal niet zo vreemd, we gebruik al google docs om onze administratie te delen.
Moet hij natuurlijk niet de afspraak vergeten erin te zetten...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |