Dit.quote:Op zaterdag 5 april 2008 16:35 schreef shmoopy het volgende:
Vriendje heeft de uitnodiging gekregen én aangenomen, jij niet, klaar.![]()
Hij gaat hier iets te laconiek mee om. Als dit voor jou iets moeilijks/vervelends is, dan moet hij dit op z'n minst serieus nemen en jou ervan proberen te overtuigen dat dit voor hem écht belangrijk is. Als je er alleen een klein beetje moeite mee hebt deze keer, dan ga je gewoon mee. Het is een onderhandeling.quote:Op zaterdag 5 april 2008 16:42 schreef SHE het volgende:
Dat punt heb ik bewust achterwege gelaten; ik heb zelf een beetje moeite met sociale acitiviteiten. In dit geval komen er een boel mensen en dan voel ik me steevast opgelaten.
Ik wil hem echter niet het gevoel geven dat ik hem in de steek laat, net zo min als dat ik mijn eigen grenzen wil overschrijden.
Ik kom er echt niet uit deze keer.
En dit.quote:Op zaterdag 5 april 2008 16:39 schreef Claudia_x het volgende:
Als je écht niet van sociale verplichtingen houdt, dan ligt dat anders. Dan zou de één veel op moeten offeren voor iets wat niet altijd heel belangrijk is voor de ander. Ik kan me dit overigens goed voorstellen, want ik heb er een bloedhekel aan om elk weekeinde iets te moeten. Iemand die van me zou verlangen dat ik voortdurend de hort opga zou me mezelf doen verloochenen. Dus: het is van haar niet onredelijk om van hem te verlangen wat selectiever met sociale activiteiten om te gaan.
Heb je geen vriendinnen die aan Tupperware of iets van dezelfde strekking doen?quote:Op zaterdag 5 april 2008 16:36 schreef SHE het volgende:
Oh sweet jesus...ik ben niet alleen
' Ik heb nog nooit meegemaakt dat iemand hier moeilijk over doet '
en de mooiste
' jij bent echt de enige die zo inflexibel is '
Dat vind jij. Voor mij zijn de zaterdagen steevast de dagen dat ik de markt op ga, mooi voer zoeken.quote:Op zaterdag 5 april 2008 16:47 schreef Repeat het volgende:
Als je nou andere afspraken had. Maar stofzuigen of de administratie ofzo vind ik geen argument om niet te kunnen...
Haha, het zou zomaar over mij kunnen gaan.quote:Op zaterdag 5 april 2008 16:47 schreef SHE het volgende:
Ik heb gisteren dus ook meteen gezegd dat ik het niet zo zag zitten en vandaag gezegd dat ik eigenlijk helemaal niet wil.
Vwb de agenda's...mijn lief is een nutty professor. Ik heb hem reeds talloze agenda's gegeven, welke steevast 'ergens' in een kast zijn beland. Dat is gewoon niet zijn ding en vind ik ook niet erg.
Agenda's zijn er voor werk, niet voor vrije tijd in mijn optiek.
( maar was nu wel handig geweest )
Jullie moeten verdikkeme ook eens wat vaker met elkaar praten. Dan blijf ik tenminste buiten schotquote:Op zaterdag 5 april 2008 16:49 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hij gaat hier iets te laconiek mee om. Als dit voor jou iets moeilijks/vervelends is, dan moet hij dit op z'n minst serieus nemen en jou ervan proberen te overtuigen dat dit voor hem écht belangrijk is. Als je er alleen een klein beetje moeite mee hebt deze keer, dan ga je gewoon mee. Het is een onderhandeling.
Ik ben een vreselijke autist, dus ik zou erg van slag raken als m'n lief dit op het laatste moment aankondigt. Ja, dat is inflexibel, maar ik ben meer van het knakken dan van het buigen. Als je dit zo brengt, dan begrijpt hij dat overigens vast wel.
Nee!quote:Op zaterdag 5 april 2008 16:50 schreef shmoopy het volgende:
Oh, dus je wist wel dat die afspraak stond?
Dit zou iets voor mij kunnen zijn, want zo kinderachtig kan ik wel zijn.quote:Op zaterdag 5 april 2008 16:51 schreef yvonne het volgende:
[..]
Heb je geen vriendinnen die aan Tupperware of iets van dezelfde strekking doen?
Mooi, 2 dagen van te voren meld je aan je vriend dat ie meegaat.
Is lullig, is kinderachtig, maar de argumenten die je nu krijgt zijn even kinderachtig, even spiegelen op een lullige manier.
Voor nu?
Slikken, gaan en uitzingen. het sop is eik de kool niet waard, zeker niet als het kinderachtige reacties opwekt.
Gewoon een leuk "uitje"arrangeren, een dag van te voren ofzo.
Dan is de boodschap wel duidelijk.
Wie weet valt de drank en het eten mee.
Ik haat dit soort verplichtingen en al helemaal op het laatste moment.
Het gaat nu toch om een etentje op zaterdagavond. Kan je toch best 's middags naar de markt of wat je ook doetquote:Op zaterdag 5 april 2008 16:51 schreef SHE het volgende:
[..]
Dat vind jij. Voor mij zijn de zaterdagen steevast de dagen dat ik de markt op ga, mooi voer zoeken.
Dan ga ik alvast voor de week erop , vooruit koken. Tevens doe ik dan de was, sop het huis en maak alles weer klaar voor de week die volgt.
De zondag probeer ik dan een beetje lief voor mezelf te zijn.
Ik snap best dat dit niet 'lekker spontaan' is, maar dat ben ik ook gewoon niet. Als ik me niet goed voorbereid in het weekend, dan loopt mijn doorgaans krankzinnige drukke werkweek in de soep.
Sterker nog, dan is er die week helemaal geen soep!
En jouw weekend in de war geschopt, ik kan daar ook heel slecht tegen, ja.quote:Op zaterdag 5 april 2008 16:56 schreef SHE het volgende:
[..]
Nee!
Twee maanden geleden ( zegt hij ) heeft hij aangekaart dat er een etentje zou komen.
Dat is het feit.
Het andere feit is dat hij de exacte datum is vergeten.
Nog een feit is dat pas gisteren bekend werd, dat het vandaag moest plaatsvinden.
Hoe kut het ook is, je mot mee. (maar alleen vanavond)quote:Nou, ik kan daar dus niet zo goed mee omgaan. Ik vind 'afspraakjes' al eng. Zelfs mijn eigen vriendenkring weet dat ik in dat opzicht 'lastig'ben.
Voor hen maak ik al helemaal geen uitzonderingen. Voor zijn vrienden wel, en dat heb ik vaak gedaan, tegen mijn zin in toch maar meegaan. Voor de lieve vrede enzo.
Christine le Duc organiseert ook dat soort bijeenkomsten, maar dan met seksspeeltjes. Nog leuker misschien ook wel: jij en je vriendinnen kunnen het dan lekker hebben over het geweldig formaat van al die dingen, terwijl vriendlief er bij mag zitten en het aan mag horenquote:Op zaterdag 5 april 2008 16:58 schreef SHE het volgende:
[..]
Dit zou iets voor mij kunnen zijn, want zo kinderachtig kan ik wel zijn.
Ik had alleen gehoopt dat mijn uitleg voldoende zou zijn voor hem.
Nu moet ik weer vriendinnen gaan zoeken die van Tupperware houden.
ja maar dit gaat blijkbaar al langer zo, en je kunt toch niet elke keer op deze manier reagerenquote:Op zaterdag 5 april 2008 17:18 schreef Oblivion het volgende:
Ik vind dat je mee moet gaan.
Je doet hem er een plezier mee en het is niet zo dat je helemaal niks kan doen op deze dag...
Hij woont samen met een volwassen vrouw en niet met iemand met alleen maar regeltjes en argumenten...
Om soms een keertje buiten je eigen boekje te gaan is heel niet verkeerd.
Daarna kan je hem nog altijd vertellen dat je het niet prettig vond hoe het gegaan is.
Maar weet eigenlijk wel zeker dat je een leuke avond voor de boeg hebt als je gaat.
En jij ook.
Mwah dat vind ik toch anders. Als je aangeeft dat je met z'n tweeën komt is het wel anders als je zegt dat je vriendin ziek is of dat ze moet stofzuigen. Het probleem is alleen dat hij de precieze datum nooit genoemd hoeft en de afspraak dus feitelijk niet vast stond. Daarom -> Kalender. Ik zou wel gaan tenzij het echt onmogelijk is, maar wel heel duidelijk maken waarom je deze gang van zaken niet op prijs stelt.quote:Op zaterdag 5 april 2008 17:20 schreef today.fresh het volgende:
BInnen een relatie is het toch altijd geven en nemen, kennelijk is je partner niet zo zeker of is zijn zelfvertrouwen niet zo sterk, want het zou niks uit moeten maken of hij daar alleen is of met jou. Stel dat jij ziek was of hij geen relatie had, dan moet hij ook alleen gaan...
Nou ja, zeg, nu is peteen d'r hele relatie aan het wankelen!quote:Op zaterdag 5 april 2008 18:15 schreef today.fresh het volgende:
NIet nu, maar een andere keer, je kan in mijn ogen binnen je relatie zo niet door
blijven gaan. Eens houdt het op bij 1 van jullie.
zijn natuurlijk allemaal gezochte redenen - feit blijft dat je gewoon niet wil, klaar.quote:Op zaterdag 5 april 2008 18:02 schreef SHE het volgende:
Welnu, ik ben wel vaker tegen mijn zin in meegegaan. Ik ga deze keer overslaan.
Ik kom om in de klusjes, ik heb een zeker schrijfsel van meneer des Bernieres liggen en ik wil ook nog een fikse pan roti toveren.
...en hier ben je het weer recht aan het praten voor jezelf, omdat je je er toch wel wat schuldig over voelt, denk ik.quote:Ik zorg liever voor een fris bedje, een heerlijk geurend huis en een warm welkom vanavond.
Kiezen of delen, buigen of knakken, winnen of verliezen. Vandaag ben ik even resoluut.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |