abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 5 april 2008 @ 16:19:20 #1
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_57850894
Ik ben echt ontzettend benieuwd hoe mensen in het algemeen met sociale verplichtingen binnen relaties omgaan.
Vind je deze dingen aan eenieder om over te beslissen, of vind je dat je ergens verplicht bent om afspraken samen te maken?

Een voorbeeldje; twee maanden geleden is er een etentje gepland met vrienden van de vriend.
Vriendin is daarbij als vanzelfsprekend ook uitgenodigd.
Echter; door de maanden heen wordt de datum 'vergeten' en slechts 2 dagen voor de bewuste datum,, herinnert de vriend zich dit en meld een dag van tevoren aan de vriendin dat het etentje er is.
Vriend gaat er vanuit dat vriendin vanzelfsprekend mee gaat.
Vriendin geeft aan er niet zoveel zin in te hebben en wil graag de huishoudelijke romslomp afwerken en een beetje klooien thuis, zodat ze het weekend een beetje handig indeelt en de daarop volgende week niet meer zoveel 'moet' doen. ( Lees : was doen, strijken, administratie, koken etc )
Vriendin blijft dus bij 'sorry, geen tijd, eigenlijk ook niet zoveel zin..ander keertje? '

Vriend vind het 'anti-sociaal' , immers..afspraak stond al en sowieso is het lullig voor mensen als je niet komt na een uitnodiging.
Vriendin vind dit onzin en geeft aan dat ze dit te kort dag weet en echt beren op de weg ziet qua tijd/andere verplichtingen.

Vraag: Is vriendin idd anti-sociaal? Is er idd een soort ongeschreven regel dat sociale verplichtingen in een relatie altijd nagekomen moeten worden?
Hoe kijkt men in zijn algemeenheid tegen dit soort 'moetjes' aan?

Ik vind ze persoonlijk nogal vervelend namelijk en wil niet de verplichting voelen ergens wel of niet te zijn. ( waarvan ik me weer kan voorstellen dat mensen dat niet altijd leuk vinden. )

Hoe doet de Fokker dat zelf? En dan met name in een relatie?
pi_57851096
Hoe herkenbaar, zeker die vriend die 2 dagen (en dat is nog luxe bij de mijne) ineens beseft dat hij wat vergeten is en dan verwacht dat ik meteen mijn planning aan de kanten gooi om met hem mee te gaan.

BIj ons lopen dit soort dingen steenvast uit op ruzie, hij begrijpt dat echt niet wat het probleem is (dat iedereen het leuk vind en ik nooit krijg ik dan ook altijd als verwijt) en uiteindelijk geef ik 9 van de 10 keer toe en ga ik mee...en dit ritueel herhaalt zich al 7!!! jaar.

Dus het antwoord, ja volgens mij horen verplichtingen erbij. Zelfs een kalender waar ik zelfs echt de meest lullige dingen opzet (zoals vrijhouden: ik wil lekker niets doen) heeft geen zin, hij wil er niet naar kijken of ziet het niet en komt vervolgens gerust op zaterdagavond vertellen dat we op zondag met zijn hele familie uit eten gaan...wat al weken geleden gepland is.
Ik ben het misschien niet eens met jou, en jij bent het misschien niet eens met mij. Maar laten we het daar dan over eens zijn.
pi_57851119
Vriendje heeft de uitnodiging gekregen én aangenomen, jij niet, klaar.

Ik ga alleen met Kerst mee naar schoonvader, uit liefde voor vriendlief en morele verplichting, en verder alleen naar 'zijn-vrienden-feestjes' als ik het zelf ook leuke mensen vindt.

Daar wordt verder ook niet moeilijk over gedaan, ook van mijn kant niet, ik kan het nl helemaal prima begrijpen dat hij niet veel heeft met een aantal van mijn vriendinnen inclusief aanhang, dus dat duwen we niet door elkaars strot.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_57851133
Je moet vooral doen wat je zelf wilt doen denk ik.
Persoonlijk vind ik dat soort dingen eigenlijk altijd wel leuk, mits het leuke mensen zijn. Maar soms is het ook even teveel van het goede (lees: elke week een feestje bijvoorbeeld).

Ben het wel met vriendin eens dat het te kort dag is. Vriend had de datum gewoon niet moeten vergeten. Of meteen tegen vriendin moeten zeggen wanneer vriend het hoorde. Dan had vriendin het kunnen onthouden.
Ik vind het niet anti-sociaal van vriendin.
  zaterdag 5 april 2008 @ 16:36:10 #5
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_57851135
Oh sweet jesus...ik ben niet alleen

' Ik heb nog nooit meegemaakt dat iemand hier moeilijk over doet '

en de mooiste

' jij bent echt de enige die zo inflexibel is '

pi_57851177
Ik houd als algemene richtlijn aan: hoe graag wil hij X en hoe graag wil ik Y? In dit geval zou ik zeggen: het kost haar relatief weinig moeite om alsnog mee te gaan en hij vindt dat erg fijn, dus ze moet gewoon meegaan.

Als je écht niet van sociale verplichtingen houdt, dan ligt dat anders. Dan zou de één veel op moeten offeren voor iets wat niet altijd heel belangrijk is voor de ander. Ik kan me dit overigens goed voorstellen, want ik heb er een bloedhekel aan om elk weekeinde iets te moeten. Iemand die van me zou verlangen dat ik voortdurend de hort opga zou me mezelf doen verloochenen. Dus: het is van haar niet onredelijk om van hem te verlangen wat selectiever met sociale activiteiten om te gaan.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 5 april 2008 @ 16:42:02 #7
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_57851220
Dat punt heb ik bewust achterwege gelaten; ik heb zelf een beetje moeite met sociale acitiviteiten. In dit geval komen er een boel mensen en dan voel ik me steevast opgelaten.
Ik wil hem echter niet het gevoel geven dat ik hem in de steek laat, net zo min als dat ik mijn eigen grenzen wil overschrijden.

Ik kom er echt niet uit deze keer.
pi_57851226
Als ik niet heb toegezegd te zullen gaan, dan hoef ik niet, simpel zat. Ik verwacht ook niet van mijn vriend dat hij automatisch maar mee gaat. De enige uitzondering is misschien verjaardag van (schoon)ouders en zijn broer en mijn zusje. Maar ja, dat hoor je over het algemeen ook niet pas 2 dagen van te voren.
Arseen (As), atoomnummer 33
  zaterdag 5 april 2008 @ 16:42:45 #9
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_57851235
Vrijheid! Wil je iemand verplichten "gezellig" langs te komen?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_57851267
Als het etentje 2 maanden vantevoren gepland is (en jij hebt ja gezegd), dan is het toch niet zijn taak om jou daar nog eens aan te herinneren? Je hebt toch ook een agenda/kalender ofzo?
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  zaterdag 5 april 2008 @ 16:47:22 #11
pi_57851319
Ik hou me overigens goed aan afspraken, maar ik spreek ook niet impulsief dingen af.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_57851322
Als je nou andere afspraken had. Maar stofzuigen of de administratie ofzo vind ik geen argument om niet te kunnen...
  zaterdag 5 april 2008 @ 16:47:50 #13
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_57851327
Ik heb toen niks gezegd. Het is toen volgens hem meegedeeld dat het ergens in April zou zijn.
Hij was zelf ook de precieze datum vergeten.
Pas eergisteren ging er een belletje bij hem rinkelen en gisteren kreeg hij te horen van de bewuste vrienden dat het vandaag zou zijn.

Ik heb gisteren dus ook meteen gezegd dat ik het niet zo zag zitten en vandaag gezegd dat ik eigenlijk helemaal niet wil.
Vwb de agenda's...mijn lief is een nutty professor. Ik heb hem reeds talloze agenda's gegeven, welke steevast 'ergens' in een kast zijn beland. Dat is gewoon niet zijn ding en vind ik ook niet erg.
Agenda's zijn er voor werk, niet voor vrije tijd in mijn optiek.

( maar was nu wel handig geweest )
  zaterdag 5 april 2008 @ 16:49:00 #14
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_57851336
En excuses voor de taal-schrijf en typefouten. Ik zit weer eens twee dingen tegelijk te doen.
pi_57851341
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 16:35 schreef shmoopy het volgende:
Vriendje heeft de uitnodiging gekregen én aangenomen, jij niet, klaar.
Dit.
pi_57851348
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 16:42 schreef SHE het volgende:
Dat punt heb ik bewust achterwege gelaten; ik heb zelf een beetje moeite met sociale acitiviteiten. In dit geval komen er een boel mensen en dan voel ik me steevast opgelaten.
Ik wil hem echter niet het gevoel geven dat ik hem in de steek laat, net zo min als dat ik mijn eigen grenzen wil overschrijden.

Ik kom er echt niet uit deze keer.
Hij gaat hier iets te laconiek mee om. Als dit voor jou iets moeilijks/vervelends is, dan moet hij dit op z'n minst serieus nemen en jou ervan proberen te overtuigen dat dit voor hem écht belangrijk is. Als je er alleen een klein beetje moeite mee hebt deze keer, dan ga je gewoon mee. Het is een onderhandeling.

Ik ben een vreselijke autist, dus ik zou erg van slag raken als m'n lief dit op het laatste moment aankondigt. Ja, dat is inflexibel, maar ik ben meer van het knakken dan van het buigen. Als je dit zo brengt, dan begrijpt hij dat overigens vast wel.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_57851353
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 16:39 schreef Claudia_x het volgende:
Als je écht niet van sociale verplichtingen houdt, dan ligt dat anders. Dan zou de één veel op moeten offeren voor iets wat niet altijd heel belangrijk is voor de ander. Ik kan me dit overigens goed voorstellen, want ik heb er een bloedhekel aan om elk weekeinde iets te moeten. Iemand die van me zou verlangen dat ik voortdurend de hort opga zou me mezelf doen verloochenen. Dus: het is van haar niet onredelijk om van hem te verlangen wat selectiever met sociale activiteiten om te gaan.
En dit.
pi_57851358
Oh, dus je wist wel dat die afspraak stond?
  Admin zaterdag 5 april 2008 @ 16:51:12 #19
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_57851364
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 16:36 schreef SHE het volgende:
Oh sweet jesus...ik ben niet alleen

' Ik heb nog nooit meegemaakt dat iemand hier moeilijk over doet '

en de mooiste

' jij bent echt de enige die zo inflexibel is '

Heb je geen vriendinnen die aan Tupperware of iets van dezelfde strekking doen?
Mooi, 2 dagen van te voren meld je aan je vriend dat ie meegaat.

Is lullig, is kinderachtig, maar de argumenten die je nu krijgt zijn even kinderachtig, even spiegelen op een lullige manier.
Voor nu?
Slikken, gaan en uitzingen. het sop is eik de kool niet waard, zeker niet als het kinderachtige reacties opwekt.
Gewoon een leuk "uitje"arrangeren, een dag van te voren ofzo.
Dan is de boodschap wel duidelijk.

Wie weet valt de drank en het eten mee.
Ik haat dit soort verplichtingen en al helemaal op het laatste moment.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  zaterdag 5 april 2008 @ 16:51:21 #20
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_57851367
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 16:47 schreef Repeat het volgende:
Als je nou andere afspraken had. Maar stofzuigen of de administratie ofzo vind ik geen argument om niet te kunnen...
Dat vind jij. Voor mij zijn de zaterdagen steevast de dagen dat ik de markt op ga, mooi voer zoeken.
Dan ga ik alvast voor de week erop , vooruit koken. Tevens doe ik dan de was, sop het huis en maak alles weer klaar voor de week die volgt.
De zondag probeer ik dan een beetje lief voor mezelf te zijn.
Ik snap best dat dit niet 'lekker spontaan' is, maar dat ben ik ook gewoon niet. Als ik me niet goed voorbereid in het weekend, dan loopt mijn doorgaans krankzinnige drukke werkweek in de soep.
Sterker nog, dan is er die week helemaal geen soep!
pi_57851378
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 16:47 schreef SHE het volgende:

Ik heb gisteren dus ook meteen gezegd dat ik het niet zo zag zitten en vandaag gezegd dat ik eigenlijk helemaal niet wil.
Vwb de agenda's...mijn lief is een nutty professor. Ik heb hem reeds talloze agenda's gegeven, welke steevast 'ergens' in een kast zijn beland. Dat is gewoon niet zijn ding en vind ik ook niet erg.
Agenda's zijn er voor werk, niet voor vrije tijd in mijn optiek.

( maar was nu wel handig geweest )
Haha, het zou zomaar over mij kunnen gaan.

Gelukkig schrijft mijn vriendin dit soort dingen altijd op de kalender. Maar goed, als jij niks hebt toegezegd zou ik er dan niet zo'n groot probleem van maken, al vind ik (zoals Repeat ook al zei) de excuses een beetje suf.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  zaterdag 5 april 2008 @ 16:53:47 #22
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_57851405
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 16:49 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Hij gaat hier iets te laconiek mee om. Als dit voor jou iets moeilijks/vervelends is, dan moet hij dit op z'n minst serieus nemen en jou ervan proberen te overtuigen dat dit voor hem écht belangrijk is. Als je er alleen een klein beetje moeite mee hebt deze keer, dan ga je gewoon mee. Het is een onderhandeling.

Ik ben een vreselijke autist, dus ik zou erg van slag raken als m'n lief dit op het laatste moment aankondigt. Ja, dat is inflexibel, maar ik ben meer van het knakken dan van het buigen. Als je dit zo brengt, dan begrijpt hij dat overigens vast wel.
Jullie moeten verdikkeme ook eens wat vaker met elkaar praten. Dan blijf ik tenminste buiten schot
  zaterdag 5 april 2008 @ 16:56:52 #23
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_57851453
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 16:50 schreef shmoopy het volgende:
Oh, dus je wist wel dat die afspraak stond?
Nee!
Twee maanden geleden ( zegt hij ) heeft hij aangekaart dat er een etentje zou komen.
Dat is het feit.
Het andere feit is dat hij de exacte datum is vergeten.
Nog een feit is dat pas gisteren bekend werd, dat het vandaag moest plaatsvinden.

Nou, ik kan daar dus niet zo goed mee omgaan. Ik vind 'afspraakjes' al eng. Zelfs mijn eigen vriendenkring weet dat ik in dat opzicht 'lastig'ben.
Voor hen maak ik al helemaal geen uitzonderingen. Voor zijn vrienden wel, en dat heb ik vaak gedaan, tegen mijn zin in toch maar meegaan. Voor de lieve vrede enzo.
  zaterdag 5 april 2008 @ 16:58:15 #24
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_57851474
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 16:51 schreef yvonne het volgende:

[..]

Heb je geen vriendinnen die aan Tupperware of iets van dezelfde strekking doen?
Mooi, 2 dagen van te voren meld je aan je vriend dat ie meegaat.

Is lullig, is kinderachtig, maar de argumenten die je nu krijgt zijn even kinderachtig, even spiegelen op een lullige manier.
Voor nu?
Slikken, gaan en uitzingen. het sop is eik de kool niet waard, zeker niet als het kinderachtige reacties opwekt.
Gewoon een leuk "uitje"arrangeren, een dag van te voren ofzo.
Dan is de boodschap wel duidelijk.

Wie weet valt de drank en het eten mee.
Ik haat dit soort verplichtingen en al helemaal op het laatste moment.
Dit zou iets voor mij kunnen zijn, want zo kinderachtig kan ik wel zijn.
Ik had alleen gehoopt dat mijn uitleg voldoende zou zijn voor hem.

Nu moet ik weer vriendinnen gaan zoeken die van Tupperware houden.
pi_57851480
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 16:51 schreef SHE het volgende:

[..]

Dat vind jij. Voor mij zijn de zaterdagen steevast de dagen dat ik de markt op ga, mooi voer zoeken.
Dan ga ik alvast voor de week erop , vooruit koken. Tevens doe ik dan de was, sop het huis en maak alles weer klaar voor de week die volgt.
De zondag probeer ik dan een beetje lief voor mezelf te zijn.
Ik snap best dat dit niet 'lekker spontaan' is, maar dat ben ik ook gewoon niet. Als ik me niet goed voorbereid in het weekend, dan loopt mijn doorgaans krankzinnige drukke werkweek in de soep.
Sterker nog, dan is er die week helemaal geen soep!
Het gaat nu toch om een etentje op zaterdagavond. Kan je toch best 's middags naar de markt of wat je ook doet
pi_57851519
O ja, ik ben ook totaal niet lekker spontaan, sterker nog, ik plan het liefst mijn hele week vooruit en baal enorm als daar dan iets tussen komt. Verder houd ik ook totaal niet van elke vorm van sociaal doen waarbij meer dan 5 mensen aanwezig zijn (dankzij een paar zeer slechte oren, waardoor ik vaak de gesprekken niet lekker volg), en dat weet mijn vriend ook. Ik zou enorm pissig worden als daar even over heen gewalst zou worden.
pi_57851534
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 16:56 schreef SHE het volgende:

[..]

Nee!
Twee maanden geleden ( zegt hij ) heeft hij aangekaart dat er een etentje zou komen.
Dat is het feit.
Het andere feit is dat hij de exacte datum is vergeten.
Nog een feit is dat pas gisteren bekend werd, dat het vandaag moest plaatsvinden.
En jouw weekend in de war geschopt, ik kan daar ook heel slecht tegen, ja.

Toch moet je mee.
quote:
Nou, ik kan daar dus niet zo goed mee omgaan. Ik vind 'afspraakjes' al eng. Zelfs mijn eigen vriendenkring weet dat ik in dat opzicht 'lastig'ben.
Voor hen maak ik al helemaal geen uitzonderingen. Voor zijn vrienden wel, en dat heb ik vaak gedaan, tegen mijn zin in toch maar meegaan. Voor de lieve vrede enzo.
Hoe kut het ook is, je mot mee. (maar alleen vanavond)
Je zegt tegen hem, luid en duidelijk, dat dit de laatste keer is dat je zo overvallen wil worden en mee gaat, omdat hij zo langzamerhand toch wel moet weten dat je dit soort dingen moeilijk vindt.
Hij hoeft jouw gevoel daarover niet te snappen, als ie maar z'n best doet het te begrijpen.
En dat kan ie laten zien door je te bedanken dat je mee gaat, oprecht te beloven (met spuug tussen z'n vingers) dit niet meer te doen en indien toch, dan niet meer te verwachten dat je mee gaat.

Ik heb gesprookt.
  zaterdag 5 april 2008 @ 17:03:10 #28
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_57851542
Stofzuigen en administratie vind ik een heel goed argument. Dat zijn dingen die gedaan moeten worden en die van jouw vrije tijd af gaan. Jouw leven. Jouw tijd en energie die je moet verdelen.
Daar hoef je je überhaupt niet voor te verantwoorden.

Ik ga alleen naar sociale dingen als ik die mensen echt leuk vind of zij het echt heel fijn vinden als ik kom (zoals zielige oma van vriend etc).
Kortom het moet wel een meerwaarde hebben voor één of beide partijen. Als het hun niet veel uitmaakt of jij er bij bent en jij vindt er niets aan dan is dus de enige die er mee zit je vriend. En waarom eigenlijk?
pi_57851569
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 16:58 schreef SHE het volgende:

[..]

Dit zou iets voor mij kunnen zijn, want zo kinderachtig kan ik wel zijn.
Ik had alleen gehoopt dat mijn uitleg voldoende zou zijn voor hem.

Nu moet ik weer vriendinnen gaan zoeken die van Tupperware houden.
Christine le Duc organiseert ook dat soort bijeenkomsten, maar dan met seksspeeltjes. Nog leuker misschien ook wel: jij en je vriendinnen kunnen het dan lekker hebben over het geweldig formaat van al die dingen, terwijl vriendlief er bij mag zitten en het aan mag horen
pi_57851586
Zeg tegen hem dat je afgesproken had om morgen de hele dag op mijn kinderen te passen!
  zaterdag 5 april 2008 @ 17:06:12 #31
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_57851595
Hij kan toch gewoon in z'n eentje gaan? Als het goed is, ziet hij ook wel in dat ' ie erg laat is met dit melden. Zeg je gewoon tegen die vrienden dat jij je niet zo goed voelt en / of behoefte hebt aan rust & tijd voor jezelf.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  zaterdag 5 april 2008 @ 17:06:43 #32
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_57851606
Ik denk dat hij ermee zit, omdat in dit geval allemaal stelletjes aanwezig zijn. Hij vind het raar om dan alleen te verschijnen.
Ik zie dat zelf heel anders, want ik ga maar voor twee argumenten overstag:

1. Ik ben onmisbaar
2. Ik doe mensen verdriet als ik er niet ben.

Het is in dit geval niet zo dat het hem zoveel pijn doet, of dat die mensen mij zo zullen missen. Nee, hij vind het anti-sociaal van mij en vind het stom om daar alleen naartoe te gaan als er allemaal 'stellen' komen.
( *ril* )
  zaterdag 5 april 2008 @ 17:10:12 #33
pi_57851655
Ah! Het is dus je vriend die een (sociaal) probleem heeft, niet jij.
  zaterdag 5 april 2008 @ 17:14:14 #34
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_57851736
Scherp!.
pi_57851817
Ik vind dat je mee moet gaan.
Je doet hem er een plezier mee en het is niet zo dat je helemaal niks kan doen op deze dag...

Hij woont samen met een volwassen vrouw en niet met iemand met alleen maar regeltjes en argumenten...
Om soms een keertje buiten je eigen boekje te gaan is heel niet verkeerd.
Daarna kan je hem nog altijd vertellen dat je het niet prettig vond hoe het gegaan is.
Maar weet eigenlijk wel zeker dat je een leuke avond voor de boeg hebt als je gaat.
En jij ook.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_57851865
BInnen een relatie is het toch altijd geven en nemen, kennelijk is je partner niet zo zeker of is zijn zelfvertrouwen niet zo sterk, want het zou niks uit moeten maken of hij daar alleen is of met jou. Stel dat jij ziek was of hij geen relatie had, dan moet hij ook alleen gaan...

Belangrijkste is dat je erover blijft praten, misschien niet nu meteen, maar wellicht morgen dat jij ook j eigen leven hebt en er zaken zijn die altijd blijven liggen als je die niet doet. Helemaal niet praten zorgt voor frictie en als je dit 7 jaar volhoudt, dan barst op gegeven moment de bom. Voor nu is mijn advies ga mee, en maak morgen tijd om dit aan te kaarten, gezien je een drukke werkweek hebt.

Vindt het ook een apart gegeven dat (ik weet niet of je vriend dit heeft gezegd), je mensen verdriet doet als je er niet bent. Erg overtrokken en een excuus om je toch mee te laten gaan door op emotie te spelen = niet correct. Ieder moet ook zo zijn of haar eigen leventje hebben, zoals dingen doen of uitgaan e.d. je kan niet alles met z'n tweeën doen... hopelijk heb je er wat aan.
  Redactie Frontpage zaterdag 5 april 2008 @ 17:23:11 #37
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_57851918
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 17:18 schreef Oblivion het volgende:
Ik vind dat je mee moet gaan.
Je doet hem er een plezier mee en het is niet zo dat je helemaal niks kan doen op deze dag...

Hij woont samen met een volwassen vrouw en niet met iemand met alleen maar regeltjes en argumenten...
Om soms een keertje buiten je eigen boekje te gaan is heel niet verkeerd.
Daarna kan je hem nog altijd vertellen dat je het niet prettig vond hoe het gegaan is.
Maar weet eigenlijk wel zeker dat je een leuke avond voor de boeg hebt als je gaat.
En jij ook.
ja maar dit gaat blijkbaar al langer zo, en je kunt toch niet elke keer op deze manier reageren
als je niet wilt, ga je niet mee lijkt me. wil hij je meesleuren? gezellig

ben ik blij met m'n die best makkelijk is met dit soort dingen
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_57851941
Als het aan de lopende band gebeurd dan zal ik daar ook pissig over worden, maar die ene keer dat iemand eens iets vergeet?
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_57852449
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 17:20 schreef today.fresh het volgende:
BInnen een relatie is het toch altijd geven en nemen, kennelijk is je partner niet zo zeker of is zijn zelfvertrouwen niet zo sterk, want het zou niks uit moeten maken of hij daar alleen is of met jou. Stel dat jij ziek was of hij geen relatie had, dan moet hij ook alleen gaan...
Mwah dat vind ik toch anders. Als je aangeeft dat je met z'n tweeën komt is het wel anders als je zegt dat je vriendin ziek is of dat ze moet stofzuigen. Het probleem is alleen dat hij de precieze datum nooit genoemd hoeft en de afspraak dus feitelijk niet vast stond. Daarom -> Kalender. Ik zou wel gaan tenzij het echt onmogelijk is, maar wel heel duidelijk maken waarom je deze gang van zaken niet op prijs stelt.
Oh, and that's a bad miss!
  zaterdag 5 april 2008 @ 18:02:07 #40
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_57852624
Welnu, ik ben wel vaker tegen mijn zin in meegegaan. Ik ga deze keer overslaan.
Ik kom om in de klusjes, ik heb een zeker schrijfsel van meneer des Bernieres liggen en ik wil ook nog een fikse pan roti toveren.
Ik zorg liever voor een fris bedje, een heerlijk geurend huis en een warm welkom vanavond.
Kiezen of delen, buigen of knakken, winnen of verliezen. Vandaag ben ik even resoluut.
  zaterdag 5 april 2008 @ 18:11:07 #41
pi_57852789
Grote meid.
pi_57852871
Herkenbaar en onuitstaanbaar
Als hij afspraken wil maken voor ons als stel dan moet hij ook zorgen dat het ruim van te voren bij mij bekend is en op de kalender staat. Zo niet dan ga ik niet mee als het me niet uitkomt. En onder 'niet uitkomen' versta ik dan inderdaad ook plannen om te gaan stofzuigen, in bad te gaan of andere in zijn ogen onzinnige dingen.

Gewoon volhouden SHE Als het werkelijk zo belangrijk was dat je mee gaat dan had hij er maar voor moeten zorgen dat je het op tijd wist zodat je er rekening mee kon houden.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_57852885
SHE, als je al vaker tegen je zin bent gegaan zou ik het zeker aankaarten.
NIet nu, maar een andere keer, je kan in mijn ogen binnen je relatie zo niet door
blijven gaan. Eens houdt het op bij 1 van jullie.

Maar goed dat je resoluut bent -- succes met de klusjes --
pi_57854076
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 18:15 schreef today.fresh het volgende:
NIet nu, maar een andere keer, je kan in mijn ogen binnen je relatie zo niet door
blijven gaan. Eens houdt het op bij 1 van jullie.

Nou ja, zeg, nu is peteen d'r hele relatie aan het wankelen!
Mensen kunnen gewoon heel verschillend zijn, en het is niet het verschil dat het verschil maakt, maar hoe beiden met dat verschil omgaan.

Ik vind feestjes leuk (van leuke mensen dan), en een concert of etentje en weetikveel, maar ik zit net zo lief, en soms zelfs liever lekker thuis te rommelen.
Mijn verkering heeft veel meer de behoefte aan mensen om zich heen en gaat wat vaker iets in die richting doen, dan belt ie een vriend.
Ik respecteer zijn behoefte daaraan, en hij respecteert mijn behoefte om lekker op mezelf te rommelen.
En als het echt belangrijk voor hem is, dan strijk ik (goeierd die ik ben ) wel eens met de hand over het hart en ga ik mee, omdat hij dat zo leuk vindt.
Da's liefde, vinnik dan.
Maar dat begint dus met het respecteren van elkaar inclusief elkaars eigenaardigheden en karakter.

[/EO]
  zaterdag 5 april 2008 @ 19:38:07 #45
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_57854381
Euh...het is inderdaad niet zo dat onze relatie nu wankelt, dood gaat bloeden of dat manlief zich nu in de armen van een meisje gaat storten die wél van diners bij vrienden houdt.
Wij staan zo nu en dan toch voor iets hetere vuren

Was is gedaan
Kip is ingewreven met masala en knof
Boek zit onder de spetters

*Sigh*
  zaterdag 5 april 2008 @ 19:49:03 #46
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_57854615
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 18:02 schreef SHE het volgende:
Welnu, ik ben wel vaker tegen mijn zin in meegegaan. Ik ga deze keer overslaan.
Ik kom om in de klusjes, ik heb een zeker schrijfsel van meneer des Bernieres liggen en ik wil ook nog een fikse pan roti toveren.
zijn natuurlijk allemaal gezochte redenen - feit blijft dat je gewoon niet wil, klaar.
quote:
Ik zorg liever voor een fris bedje, een heerlijk geurend huis en een warm welkom vanavond.
Kiezen of delen, buigen of knakken, winnen of verliezen. Vandaag ben ik even resoluut.
...en hier ben je het weer recht aan het praten voor jezelf, omdat je je er toch wel wat schuldig over voelt, denk ik.

Bottom line: die sociale verplichtingen horen erbij in een serieuze relatie, daar doe je nix aan. Lijkt mij dat daar best afspraken over te maken zijn, en je zo af en toe ook eens tegen je zin tóch meegaat (maar dat doe je ook zeg je).

Als je het echter pas 2 dagen tevoren meldt maakt het natuurlijk niet meer uit dat die afspraak al heel lang staat; de afspraak is 'nieuw' op dat moment omdat eerder niet alle partijen wisten dat de afspraak uberhaupt bestond. Ik zou dat dus ook nooit als 'dus je komt er niet onderuit'-argument dúrven gebruiken.

je hebt overigens wel interessante topics de laatste tijd, SHE!
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
  zaterdag 5 april 2008 @ 20:01:07 #47
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_57854845
Ik heb al eerder aangegeven niet te willen.
Maar meestal willen mensen argumenten horen en die heb ik voor de volledigheid gegeven.
Ik voel me allesbehalve schuldig, ik vind het alleen vervelend als hij ergens van baalt. Dat lijkt me logisch.
Ik denk wel dat hij het zo weer vergeten is als ik hem met een rozige gloed op de wangen en een opgeruimd huis ontvang.

If the mrs. aint happy....
pi_57855023
Ik vind het een beetje raar om niet mee te gaan omdat je de was/strijk/... wilt doen. Het feit dat je niet graag weggaat met een boel andere mensen in de buurt, vind ik al een totaal andere reden.

Ikzelf zou eigenlijk zonder morren meegaan, gewoon omdat ik weet dat mijn man het leuk vindt dat ik er bij ben. Ook al zijn het mensen waar ik het misschien wat minder mee kan vinden. Tegelijkertijd gaat mijn man dan ook mee naar reünies van mijn kant waarvan ik eigenlijk weet dat het voor hem niet zo'n leuke avond zal zijn. Maar dat is geven en nemen en dat hoort bij een relatie... Hij moet niet mee naar de reünies van mij, maar als hij vraagt wat ik het leukste vind, geef ik daar een eerlijk antwoord op.

En wat planningen betreft? Ik vind het meestal heel erg leuk om zo totaal onverwacht een etentje te hebben. Het gebeurt bij ons op het werk regelmatig dat we 's middags met een paar collega's afspreken om 's avonds nog op café/restaurant te gaan. Haal die planning maar totaal in de war nu het nog kan, is mijn principe

Misschien zou ik hem wel zeggen dat hij in de toekomst wat beter de data mag onthouden

(en qua agenda's: google calendar, kun je lekker kalenders delen en elkaars agenda zien )
  zaterdag 5 april 2008 @ 20:09:49 #49
154952 spoor4
Spoort niet
pi_57855039
Je laat je vriend stikken omdat je graag de was wil doen?
pi_57855482
Ik weet niet of ik allemaal van zulke rare vrienden heb, maar het is hier vanzelfsprekend dat partner mee wordt uitgenodigd, maar lang niet altijd mee komt. Niemand kijkt raar op als er aanhang bij is, niemand kijkt raar op als een bepaalde aanhang er niet bij is. Daar is dan ook geen 'geloofwaardig excuus' voor nodig ofzo.
Ik vind sommige reacties hierboven erg star overkomen, maar misschien heb ik wel gewoon een bizar flexibele vriendenkring.

Of er binnen de relaties over wordt geruzied weet ik trouwens niet, maar ik denk van niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')