Wat ik me dan weer afvraag...
Ja, dan ben ik straks 'klaar met afvallen'. Op welk gewicht dat is weet ik nog niet, maar dat merken we vanzelf wel

Dan zit ik op <insert gewicht> en dan ga ik proberen daar te blijven.
Opzich heb ik nu zoiets van: zoals ik nu leef is 't goed, al zou ik wel liever wat vaker denken: ik kan nu wel nog een schepje eten nemen als ik iets heel lekker vind, zeg maar, of wel een stukje taart op 't werk accepteren. Nu ben ik nog druk bezig met afvallen, maar straks is 't 'ineens' prima. En dan moet ik op gewicht blijven. Het moeilijkste denk ik
Vroeger at ik twee borden avondeten, dat is er nu nog maar één, en omdat ik dat nu gewend ben, kan ik meestal niet meer op dan dat ene bord: zit dan gewoon vol

Ik overeet mezelf dan ook echt niet meer. Iets wat ik vroeger wel deed, aangezien het 'toch zonde was als ik het weg moest gooien' als ik weer eens wat teveel gekookt had

Hoe ga je daarmee om? Ga je, als je <insert eindgewicht> weegt wat meer zondigen? En balans je dat er weer af? Of blijf je doorleven zoals je nu doet?
Het afvallen is hier wel een beetje een issue geworden, moet ik zeggen. Niet dat ik obsessief ben, ik eet nog genoeg, maar toch denk ik bij alles wel erg na voordat ik iets opeet.. Heb al sinds januari geen stukje chocolade meer op zonder te denken "Hmjah.. who cares!"
Nu is nadenken over eten helemaal niet slecht, en zolang ik geen HONGER heb, zal het ook allemaal wel los lopen, maar vraag me af in hoeverre dit bijvoorbeeld voor mijn vriend 'ergerlijk' kan worden.
Hij vind het leuk voor mij dat het zo goed gaat met afvallen, en geeft me ook zeker complimentjes, maar elke keer horen 'weet je wel hoeveel calorieën dat is!

' moet ook wel eens vervelend zjin als hij lekker een pak koekjes pakt

Straks moet ik op gewicht blijven, het gaat me lukken ook, daar ben ik van overtuigd, maar vraag me nog steeds af, wat de beste methode is. En ik denk dat ik daar beter nu over na kan denken, dan straks als ik (per ongeluk) weer ga jojo-en, iets wat ik ten alle tijden wil voorkomen

Zondigen is niet ineens 'meer geoorloofd' als je slanker bent (uit gevaar voor jojo's) maar wel aantrekkelijker denk ik, aangezien je je helemaal niet dik meer voelt/helemaal niet dik meer bent.
Ben vandaag sinds 5 januari 13.4kg kwijt.. en ben daar erg trots op, maar ik wil wel redelijk en rationeel blijven denken, en daarmee deze lijn behouden tot ik me helemaal lekker voel in mn lichaam, maar dit ook BLIJVEN voelen