Als er inderdaad Tokkie-kabinet komt (PVV, VVD, TON, CDA) zie ik dat met al die ego's niet lang duren. Op de eerste wil iedereen wat anders, voor zover ze uberhaupt weten wat ze willen. Verder is 90% van de rechtse kreten in strijd met de grondwet (en dus onuitvoerbaar) en zullen ook de Tokkie-partijen geconfornteerd worden met de economische consequenties van hun ideeen.quote:Op zaterdag 5 april 2008 20:38 schreef Ericr het volgende:
Gaat nog leuk worden als er een coalitie moet komen. Allemaal van die egootjes bij elkaar en personen als Verdonk kunnen alleen hun woorden waarmaken als ze minimaal 50% van de stemmen halen. Anders voorzie ik een snel einde van een gevormd kabinet als TON daar in plaats heeft. De stem van het volk, wat een grap.
In China werkt het toch ook? Hierarchie en kapitalisme?quote:Op zaterdag 5 april 2008 20:57 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
Als er inderdaad Tokkie-kabinet komt (PVV, VVD, TON, CDA) zie ik dat met al die ego's niet lang duren. Op de eerste wil iedereen wat anders, voor zover ze uberhaupt weten wat ze willen. Verder is 90% van de rechtse kreten in strijd met de grondwet (en dus onuitvoerbaar) en zullen ook de Tokkie-partijen geconfornteerd worden met de economische consequenties van hun ideeen.
quote:Op zaterdag 5 april 2008 20:57 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
Als er inderdaad Tokkie-kabinet komt (PVV, VVD, TON, CDA) zie ik dat met al die ego's niet lang duren. Op de eerste wil iedereen wat anders, voor zover ze uberhaupt weten wat ze willen. Verder is 90% van de rechtse kreten in strijd met de grondwet (en dus onuitvoerbaar) en zullen ook de Tokkie-partijen geconfornteerd worden met de economische consequenties van hun ideeen.
beetje zoals praktisch elk ander topic in POL vervalt in bash politiek links gezeik bedoel je? Dan hoor ik je niet klagen dat er zoveel politiek gebashed wordt, dus ik verdenk je ervan nogal bevooroordeeld te zijn.quote:Op zaterdag 5 april 2008 21:21 schreef huhggh het volgende:
[..]
Kun je dat van die "90% van de rechtse kreten in strijd met de grondwet is" onderbouwen?
Waar haal je trouwens die 90% vandaan.
Eerst elke keer heerlijk zeuren over het gevaar van een links-recht-discussie, om vervolgens dit topic tot een "bash politiek rechts"-discussie uit te laten monden zodra een politicus op het toneel verschijnt die niet uitgesproken links is.
Verdonk zal wel door de mand vallen in de verkiezingsstrijd. Ze heeft namelijk niet zoveel hersens en zal debatten gaan verliezen, want het wordt lastig om de verkiezingsuitslag te halen met alleen maar geregisseerde shows. Natuurlijk zijn haar stemmers niet geinteresseerd in argumenten, redelijkheid, nuanceringen en kunnen ze niks met de complexiteit van maatschappelijke vraagstukken. Maar ze zijn wel geinteresseerd in winst en verlies en als Verdonk op haar nummer gezet wordt, dan weet Verdonk dat, dan weten haar tegenstanders dat en dan weet het publiek het ook. En ook die stemmers van haar houden niet van verliezers.quote:Op zaterdag 5 april 2008 20:57 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
Als er inderdaad Tokkie-kabinet komt (PVV, VVD, TON, CDA) zie ik dat met al die ego's niet lang duren. Op de eerste wil iedereen wat anders, voor zover ze uberhaupt weten wat ze willen.
Goed dat de 1e kamer er dan nog is. De tweede kamer is immers niet zo grondwettrouw en een kabinet met CDA en VVD al helemaal niet. Verdonk heeft al er eerder van blijk gegeven de grondwet deels niet te snappen, en deels niet te willen snappen, dus ze zullen niet uit zichzelf terughoudend zijn.quote:Verder is 90% van de rechtse kreten in strijd met de grondwet (en dus onuitvoerbaar) en zullen ook de Tokkie-partijen geconfornteerd worden met de economische consequenties van hun ideeen.
Wat is er toch zo 'kwalijk' aan die provincies?quote:Op zaterdag 5 april 2008 22:06 schreef henkway het volgende:
ik denk dat ze wel goed is voor 25 zetels, en mogelijk dat zij de provincies eens aan kan pakken
In China 'werkt' het voor geen meter, en ik zou er voor al het goud in de wereld nog niet willen wonen.quote:Op zaterdag 5 april 2008 21:06 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
In China werkt het toch ook? Hierarchie en kapitalisme?
Een extra 'tussenlaag' dat extra geld kost waarvan niet precies duidelijk is wat er precies mee gebeurt en wat ze precies doen, dat is per definitie slecht. Zo is de beredenatie.quote:Op zaterdag 5 april 2008 22:35 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Wat is er toch zo 'kwalijk' aan die provincies?
nee de provincies blokkeren de besluitvorming op landelijk niveau, dus is er te veel heen en weer gepraat en wordt er niets gedaan.quote:Op zaterdag 5 april 2008 22:40 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Een extra 'tussenlaag' dat extra geld kost waarvan niet precies duidelijk is wat er precies mee gebeurt en wat ze precies doen, dat is per definitie slecht. Zo is de beredenatie.![]()
Ja inderdaad. Gemeentes die direct communiceren met Den Haag werkt natuurlijk veel beter.quote:Op zaterdag 5 april 2008 22:40 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Een extra 'tussenlaag' dat extra geld kost waarvan niet precies duidelijk is wat er precies mee gebeurt en wat ze precies doen, dat is per definitie slecht. Zo is de beredenatie.![]()
Jammer dat veel mensen zo kortzichtig denken, ipv dat mensen zich eens gaan informeren waarom provincies zo handig zijn.
Anders moet alles vanuit Den Haag worden bestuurd, veel bureaucratischer en tragere besluitvorming omdat Den Haag verder af staat van lokale problematiek dan de provincies.
Neuh echt niet dan zou ze de VVD helemaal leegzuigen en dat zie ik zeker niet gebeuren.quote:Op zaterdag 5 april 2008 22:06 schreef henkway het volgende:
ik denk dat ze wel goed is voor 25 zetels, en mogelijk dat zij de provincies eens aan kan pakken
maar maar maar dat was toch al de schuld van de milieuclubjes?quote:Op zaterdag 5 april 2008 22:57 schreef henkway het volgende:
provincies werken tegen bij de aanleg van snelwegen en bij gemeentelijke beslissingen.
Het grappige is dat bijvoorbeeld de provincie Zuid-Holland heel erg vóór de aanleg van de A4-zuid is.quote:Op zaterdag 5 april 2008 22:57 schreef henkway het volgende:
provincies werken tegen bij de aanleg van snelwegen en bij gemeentelijke beslissingen.
Niet de provincien maar de rijksoverheid zou moeten worden afgeschaft. Dat zou veel efficienter werken.quote:Op zaterdag 5 april 2008 22:57 schreef henkway het volgende:
niet doorvertellen, maar ze heulen samen om de automobilist te pesten. Dat is het enige doel van de provincies.quote:Op zaterdag 5 april 2008 23:02 schreef du_ke het volgende:
[..]
maar maar maar dat was toch al de schuld van de milieuclubjes?
Zo maar een bloemlezing van zaken strijdig met de grondwet:quote:Op zaterdag 5 april 2008 21:21 schreef huhggh het volgende:
Kun je dat van die "90% van de rechtse kreten in strijd met de grondwet is" onderbouwen?
Waar haal je trouwens die 90% vandaan.
Dat is een goed reden om ze te handhaven.quote:Op zaterdag 5 april 2008 22:57 schreef henkway het volgende:
provincies werken tegen bij de aanleg van snelwegen...
De rijksoverheid werkt gemeentelijke beslissingen nog veel meer tegen.quote:Op zaterdag 5 april 2008 22:57 schreef henkway het volgende:
Juist. Laatst had de gemeente Woerden bijvoorbeeld plannen om windmolens te plaatsen, maar zodra de minister meldde dat ze tegen was, gingen de plannen de ijskast in.quote:Op zaterdag 5 april 2008 23:09 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
De rijksoverheid werkt gemeentelijke beslissingen nog veel meer tegen.
inderdaad, snelwegen tasten de macht van provincies aanquote:Op zaterdag 5 april 2008 23:06 schreef ethiraseth het volgende:
[..]niet doorvertellen, maar ze heulen samen om de automobilist te pesten. Dat is het enige doel van de provincies.![]()
Ik denk dat je hier meer steun vindt voor je theorieen.quote:Op zaterdag 5 april 2008 23:29 schreef henkway het volgende:
[..]
inderdaad, snelwegen tasten de macht van provincies aan
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |