quote:Op vrijdag 4 april 2008 21:19 schreef nvana_30 het volgende:
Zijn er hier meer mensen die het idee hebben dat de kwaliteit van de bekende G-Star broeken teruggelopen is de afgelopen jaren ?
Ik draag regelmatig de G-Star Elwoods uit Italie en die zijn van prima kwaliteit naar mijn idee, gaan een jaar of 5! mee, dus super.
Maar de G-Star Core en Radar crash 3301 broeken uit India zijn na een keer of 10 wassen al versleten en vallen de gaten er al in. Gezien de broeken net 1 jaar oud zijn wil de winkelier RamBam uit Eindhoven voor mij niets doen en van G-Star Nederland krijg ik wel emails terug over de goede kwaliteit e.d., maar willen niets doen voor klanten met problemen.
Dus mijn vraag is zijn er meer mensen die dit probleem hebben ondervonden met de recente G-Star jeans ? Misschien kunnen we met z'n allen G-Star Nederland aanschrijven over dit vervelende probleem.
Arno
Er zijn mensen die hebben méér dan 2 broeken hoorquote:Op zaterdag 5 april 2008 21:14 schreef NaaiHard-DieHard het volgende:
[..]
![]()
![]()
, 1 jaar , 10 keer wassen?
Vorig jaar dacht ik ook eens uit te proberen of die zeeman/wibra nou echt zo slecht waren; ik ga daar naar binnen. Eerste wat ik zie is lelijke pauper kleding, tevens ook het enigste. Dus ik koop maar zon bakje chocolade, want hey, hoe slecht kan dat nou zijnquote:Op zaterdag 5 april 2008 20:54 schreef Hertog_Martin het volgende:
Zeeman broeken gaan ook 5 jaar mee hoor, de dure merken zijn amper beter van kwaliteit, ze weten alleen de markt beter te manipuleren
Ik vind echter dat de truien en shirts van J&J van slechte kwaliteit zijn. Na een paar keer wassen zijn ze een stuk lelijker geworden.quote:
no wayquote:Op zondag 6 april 2008 13:20 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Er zijn mensen die hebben méér dan 2 broeken hoor
Hoe groter, hoe beter. Vaak zijn het best leuke broeken, maar dan staat er weer zo veel te groot G-STAR RAW DENIM op. Zo jammer is dat, ik koop daarom ook liever J&J ofzo.quote:
Donder toch op joh.quote:Op zaterdag 5 april 2008 20:54 schreef Hertog_Martin het volgende:
Zeeman broeken gaan ook 5 jaar mee hoor, de dure merken zijn amper beter van kwaliteit, ze weten alleen de markt beter te manipuleren
Chasinquote:Op donderdag 17 april 2008 10:35 schreef RedGuy het volgende:
Chasin. [ afbeelding ].
Nudie. [ afbeelding ].
Levi's. [ afbeelding ].
India toch?quote:Op vrijdag 4 april 2008 22:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ze worden toch in China gemaakt?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
Ik heb jarenlang bij MAW gewerkt als verkoper, en er kwam zo heel af en toe eens een klacht binnen betr. een G-star broek. en dat waren voornamelijk klachten van mensen die zelf niet goed gewassen hadden. of die een te strakke broek hadden waardoor de knopen ervanaf sprongen.quote:Op vrijdag 18 april 2008 10:40 schreef SimtekF1 het volgende:
Ik vond broeken kopen altijd zo kut, kon nooit een relaxte broek vinden, dan was hij weer te lang, maatje kleiner zit hij weer te strak etc.
Maar draag nu een tijdje alleen maar G-Star broeken en ik heb er totaal geen problemen mee eigenlijk?
Geen knopen die eraf schieten, geen naden die los laten, helemaal niks.
Dat heb ik alleen bij mijn nudie's. Maar niet na een half jaar. Kreeg net de tip om dan naar een of andere turkse kleermaker te gaan die maakt dat ovor 6 euro ofzo.quote:Op vrijdag 18 april 2008 11:58 schreef w00h00 het volgende:
Deze G-star broek heb ik in september 2007 bij Score gekocht, in december ben ik er al mee terug geweest, omdat ik een slijtage gat in mijn knie had en daarvoor heb ik ook netjes een nieuwe broek gekregen, maar nog geen halfjaar later ziet de broek er zo uit::
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik denk dat ik hiermee wel antwoord heb gegeven op de vraag van de TS.![]()
Maar ik moet toegeven dat dit model gewoon erg dunne is en gewoon ruk kwaliteit en dat veel betere types zoals de Elwoods te koop zijn.
Uiteraard ga ik er van de week mee terug, want dit vind ik belachelijk voor 120 E.
In mijn broek heb ik precies dezelfde gaten gekregen!quote:Op vrijdag 18 april 2008 11:58 schreef w00h00 het volgende:
Deze G-star broek heb ik in september 2007 bij Score gekocht, in december ben ik er al mee terug geweest, omdat ik een slijtage gat in mijn knie had en daarvoor heb ik ook netjes een nieuwe broek gekregen, maar nog geen halfjaar later ziet de broek er zo uit::
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik denk dat ik hiermee wel antwoord heb gegeven op de vraag van de TS.![]()
Maar ik moet toegeven dat dit model gewoon erg dunne is en gewoon ruk kwaliteit en dat veel betere types zoals de Elwoods te koop zijn.
Uiteraard ga ik er van de week mee terug, want dit vind ik belachelijk voor 120 E.
Blijf jij dan lekker in je zeeman broeken lopenquote:Op zaterdag 5 april 2008 20:54 schreef Hertog_Martin het volgende:
Zeeman broeken gaan ook 5 jaar mee hoor, de dure merken zijn amper beter van kwaliteit, ze weten alleen de markt beter te manipuleren
Dat zijn idd ook de plekken waar die van mij sleten. Idd zonde van die 120 euro ( die ik er ook ongeveer voor betaald heb)quote:Op vrijdag 18 april 2008 11:58 schreef w00h00 het volgende:
Deze G-star broek heb ik in september 2007 bij Score gekocht, in december ben ik er al mee terug geweest, omdat ik een slijtage gat in mijn knie had en daarvoor heb ik ook netjes een nieuwe broek gekregen, maar nog geen halfjaar later ziet de broek er zo uit::
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik denk dat ik hiermee wel antwoord heb gegeven op de vraag van de TS.![]()
Maar ik moet toegeven dat dit model gewoon erg dunne is en gewoon ruk kwaliteit en dat veel betere types zoals de Elwoods te koop zijn.
Uiteraard ga ik er van de week mee terug, want dit vind ik belachelijk voor 120 E.
Replay broekenquote:Op vrijdag 18 april 2008 12:21 schreef CyclingGirl het volgende:
Dat heb ik niet alleen met Gstar broeken ook met EDC en Replay
quote:Op vrijdag 18 april 2008 11:58 schreef w00h00 het volgende:
Deze G-star broek heb ik in september 2007 bij Score gekocht, in december ben ik er al mee terug geweest, omdat ik een slijtage gat in mijn knie had en daarvoor heb ik ook netjes een nieuwe broek gekregen, maar nog geen halfjaar later ziet de broek er zo uit::
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
lijkt wel alsof je teveel met je reet overal tegenaan staat te schurenquote:Op vrijdag 18 april 2008 11:58 schreef w00h00 het volgende:
Deze G-star broek heb ik in september 2007 bij Score gekocht, in december ben ik er al mee terug geweest, omdat ik een slijtage gat in mijn knie had en daarvoor heb ik ook netjes een nieuwe broek gekregen, maar nog geen halfjaar later ziet de broek er zo uit::
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik denk dat ik hiermee wel antwoord heb gegeven op de vraag van de TS.![]()
Maar ik moet toegeven dat dit model gewoon erg dunne is en gewoon ruk kwaliteit en dat veel betere types zoals de Elwoods te koop zijn.
Uiteraard ga ik er van de week mee terug, want dit vind ik belachelijk voor 120 E.
quote:Op vrijdag 18 april 2008 13:58 schreef RSie het volgende:
[..]
lijkt wel alsof je teveel met je reet overal tegenaan staat te schuren![]()
Nee, dit is een probleem bij veel jeans (niet exclusief bij G-star, want dit heb ik juist meerdere malen gehad bij Diesel). gebeurd vaak als het kruis wat lager hangt en dus meer schuurt tijdens het lopen/zitten etc. + dat het een voorgewassen materiaal is en daardoor al bij voorbaat sneeler slijt dan RAW-denim broeken.
OMG. Natuurlijk krijg je na een jaar intensief dragen slijtage.quote:Op maandag 19 januari 2009 14:58 schreef HanyS het volgende:
Mijn verhaal.
11-02-2008 heb ik bij Men at Work te Nijmegen een G-Star, Travis broek gekocht ter waarde van 119,95
18-01-2009 ben ik terug gegaan naar de Men at Work te Amsterdam. Mijn broek heeft een scheur aan de achterkant, deze scheur is uit zichzelf ontstaan (slijtage)
De scheur vertoont duidelijk dat de draden van de spijkerbroek los zijn geraakt, deze scheur is niet ontstaan door een scherp voorwerp.
Volgens 2 verkopers van Men at Work werd er beaamd dat deze serie “Travis” broeken van G-Star bekend staan om hun snelle slijtage en slechte kwaliteit, volgens de verkopers zijn er veel klanten terug gekomen met klachten.
De storemanager genaamd heb ik hierover kunnen spreken.
Zijn reden was direct al dat ik geen garantie heb, omdat volgens hem deze broek al bijna 3 seizoenen oud is. Hij zei in zijn woorden: “ Hier kan ik niets mee. “
Ik gaf hem aan dat ik als consument recht heb op minimaal 1 jaar garantie.
Vandaag in een telefonische gesprek met de storemanager wilde hij mij alleen een tegemoetkoming van 15% op een nieuwe broek bieden.
Deze G-Star broek koste mij 119.95 euro en deze broek valt nog net binnen 1 jaar garantie!
Als je op deze website kijkt, zie je dat er meer mensen zijn met hetzelfde probleem. Maar helaas is er nog geen " groep vorming" om dit probleem echt in het daglicht te zetten..
Misschien moet ik een "G-star slechte kwaliteit" hyves opzetten?
Hany
huillie dat je bentquote:Op maandag 19 januari 2009 14:58 schreef HanyS het volgende:
Mijn verhaal.
11-02-2008 heb ik bij Men at Work te Nijmegen een G-Star, Travis broek gekocht ter waarde van 119,95
18-01-2009 ben ik terug gegaan naar de Men at Work te Amsterdam. Mijn broek heeft een scheur aan de achterkant, deze scheur is uit zichzelf ontstaan (slijtage)
De scheur vertoont duidelijk dat de draden van de spijkerbroek los zijn geraakt, deze scheur is niet ontstaan door een scherp voorwerp.
Volgens 2 verkopers van Men at Work werd er beaamd dat deze serie “Travis” broeken van G-Star bekend staan om hun snelle slijtage en slechte kwaliteit, volgens de verkopers zijn er veel klanten terug gekomen met klachten.
De storemanager genaamd heb ik hierover kunnen spreken.
Zijn reden was direct al dat ik geen garantie heb, omdat volgens hem deze broek al bijna 3 seizoenen oud is. Hij zei in zijn woorden: “ Hier kan ik niets mee. “
Ik gaf hem aan dat ik als consument recht heb op minimaal 1 jaar garantie.
Vandaag in een telefonische gesprek met de storemanager wilde hij mij alleen een tegemoetkoming van 15% op een nieuwe broek bieden.
Deze G-Star broek koste mij 119.95 euro en deze broek valt nog net binnen 1 jaar garantie!
Als je op deze website kijkt, zie je dat er meer mensen zijn met hetzelfde probleem. Maar helaas is er nog geen " groep vorming" om dit probleem echt in het daglicht te zetten..
Misschien moet ik een "G-star slechte kwaliteit" hyves opzetten?
Hany
Is me al 3 maal bij Nudie overkomenquote:Op vrijdag 18 april 2008 11:58 schreef w00h00 het volgende:
Deze G-star broek heb ik in september 2007 bij Score gekocht, in december ben ik er al mee terug geweest, omdat ik een slijtage gat in mijn knie had en daarvoor heb ik ook netjes een nieuwe broek gekregen, maar nog geen halfjaar later ziet de broek er zo uit::
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik denk dat ik hiermee wel antwoord heb gegeven op de vraag van de TS.![]()
Maar ik moet toegeven dat dit model gewoon erg dunne is en gewoon ruk kwaliteit en dat veel betere types zoals de Elwoods te koop zijn.
Uiteraard ga ik er van de week mee terug, want dit vind ik belachelijk voor 120 E.
ik vind het netjes dat je nog 15% korting krijgt op je volgende aankoop.quote:Op maandag 19 januari 2009 15:24 schreef HanyS het volgende:
Jongens,
Heel leuk dat jullie meteen al klaar staan met een mening.
Alle producten hebben minimaal een jaar garantie, verbruiksmaterialen zoals accu's, banden etc ook, mits normaal gebruik.
Een broek dus ook, als jullie je eens verdiepen in consumentenrechten dan zul je zien dat ook een broek van 10 euro of 120 euro diezelfde garantie periode heeft.
En hoe kun je nou zeggen dat ik die broek intensief heb gedragen? Ik heb meerdere broeken thuis.
Het is blijkbaar het geval dat de serie : G-Star Travis---
--een slechte serie is.
Deze broeken staan bekend om hun snelle slijtage, als 2 winkelverkopers dat alleen al zeggen... zegt dat voor mij genoeg.
Dat sommige mensen zich liever domhouden en laten misleiden door uitspraken van je mag blij zijn dat je broek het een jaar uithoudt vind ik echt achterlijk klinken.
Je hebt rechten als consument, en als je geen gebruik maakt van je rechten dan ben je een domme consument.
Zelfs zou ik dit juridisch aankaarten, dan zou Men at Work nog niet eens zover gaan met een rechtzaak/rechter. Na mijn ervaring op een garantie afdeling van DELL (ken je nog dat programma van Kassa?) Zal Men at Work al gauw het gaan opgeven en toch nog mijn garantie geven.quote:Op maandag 19 januari 2009 15:28 schreef hmmmz het volgende:
[..]
ik vind het netjes dat je nog 15% korting krijgt op je volgende aankoop.
Verder succes dan met je rechtzaak, geen rechter die hierin meegaat
dude, ik zeg toch ook helemaal niet dat er een rechtzaak komt, ik heb het over een hypothetisch geval wanneer de rechter er uitspraak over zou doen. In werkelijkheid hebben bedrijven (gelukkig) geen tijd voor al die onzin (rechtzaak etc.) en krijg je wanneer je een beetje serieus aandringt je garantie zodat ze van het gezeik af zijn en het hun niet meer tijd/geld kost. Gaan zeuren over een kapotte spijkerbroek van een jaar oudquote:Op maandag 19 januari 2009 15:33 schreef HanyS het volgende:
[..]
Zelfs zou ik dit juridisch aankaarten, dan zou Men at Work nog niet eens zover gaan met een rechtzaak/rechter. Na mijn ervaring op een garantie afdeling van DELL (ken je nog dat programma van Kassa?) Zal Men at Work al gauw het gaan opgeven en toch nog mijn garantie geven.
Heel veel zaken worden opgelost zelfs zonder rechter, een brief van je advocaat is zelfs voldoende.
Dus praat aub niet over iets wat je niet kent.
Je bent een zeikerd. Dat een broek na een jaar kapot gaat is heel normaal. Dat jij verwacht dat broeken jaren meegaan is niet normaal. Wat weet jij nou van het productieproces?quote:Op maandag 19 januari 2009 15:24 schreef HanyS het volgende:
Jongens,
Heel leuk dat jullie meteen al klaar staan met een mening.
Alle producten hebben minimaal een jaar garantie, verbruiksmaterialen zoals accu's, banden etc ook, mits normaal gebruik.
Een broek dus ook, als jullie je eens verdiepen in consumentenrechten dan zul je zien dat ook een broek van 10 euro of 120 euro diezelfde garantie periode heeft.
En hoe kun je nou zeggen dat ik die broek intensief heb gedragen? Ik heb meerdere broeken thuis.
Het is blijkbaar het geval dat de serie : G-Star Travis---
--een slechte serie is.
Deze broeken staan bekend om hun snelle slijtage, als 2 winkelverkopers dat alleen al zeggen... zegt dat voor mij genoeg.
Dat sommige mensen zich liever domhouden en laten misleiden door uitspraken zoals :
"Je mag blij zijn dat je broek het een jaar uithoudt vind ik echt achterlijk klinken."
Je hebt rechten als consument, en als je geen gebruik maakt van je rechten dan ben je een domme consument.
quote:Op maandag 19 januari 2009 16:17 schreef GuyFawkes het volgende:
[..]
Je bent een zeikerd. Dat een broek na een jaar kapot gaat is heel normaal. Dat jij verwacht dat broeken jaren meegaan is niet normaal. Wat weet jij nou van het productieproces?
Een jaar garantie is leuk en al, maar bewijs maar eens dat jij er normaal mee om bent gegaan. Anders kun je aan het einde van het jaar je broek mollen en een nieuwe krijgen. Lekker makkelijk.
Hoe kom jij op dat jaar garantie? Waar staat dat geschreven, want volgens mij is dat echt niet zo...quote:Op maandag 19 januari 2009 15:24 schreef HanyS het volgende:
Jongens,
Heel leuk dat jullie meteen al klaar staan met een mening.
Alle producten hebben minimaal een jaar garantie, verbruiksmaterialen zoals accu's, banden etc ook, mits normaal gebruik.
Een broek dus ook, als jullie je eens verdiepen in consumentenrechten dan zul je zien dat ook een broek van 10 euro of 120 euro diezelfde garantie periode heeft.
En hoe kun je nou zeggen dat ik die broek intensief heb gedragen? Ik heb meerdere broeken thuis.
Het is blijkbaar het geval dat de serie : G-Star Travis---
--een slechte serie is.
Deze broeken staan bekend om hun snelle slijtage, als 2 winkelverkopers dat alleen al zeggen... zegt dat voor mij genoeg.
Dat sommige mensen zich liever domhouden en laten misleiden door uitspraken zoals :
"Je mag blij zijn dat je broek het een jaar uithoudt vind ik echt achterlijk klinken."
Je hebt rechten als consument, en als je geen gebruik maakt van je rechten dan ben je een domme consument.
http://www.dejuridischewegwijzer.nl/radio/garantie.htmquote:Op maandag 19 januari 2009 16:29 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Hoe kom jij op dat jaar garantie? Waar staat dat geschreven, want volgens mij is dat echt niet zo...
Hier ga je alweer de fout in. Waarom verwacht je dat je voor 120 euro kwaliteit hebt? Alsof iedere dure broek gelijk kwalitatief uitstekend is. Beter droom je verder.quote:Op maandag 19 januari 2009 16:27 schreef HanyS het volgende:
[..]
Ik zeik omdat ik een kapotte broek heb van 120 euro?
Hoe zit het dan met al die andere mensen die hetzelfde probleem als mij hebben? Zijn die ook allemaal zeikerds?
nou ik vind gewoon dat ik recht heb op een deugdelijk product.. een broek van 120 euro van een merk zoals G-Star mag toch wel enige kwaliteit hebben.
Thnxquote:Op maandag 19 januari 2009 16:37 schreef hmmmz het volgende:
[..]
http://www.dejuridischewegwijzer.nl/radio/garantie.htm
hier staat het redelijk uitgelegd, 15% korting lijkt me daarom ook netjes van de verkoper.
hier staat het ook nog een keer iets anders goed uitgelegd: http://kassa.vara.nl/portal?_scr=cons_question&qid=51640&cat=666quote:Op maandag 19 januari 2009 16:41 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Thnx.
Ik heb er vorig jaar college over gehad (consumentenrecht).
En daar werd mij trouwens verteld dat je zelfs als de fabrieksgarantie is vervallen, je vervanging oid kan eisen, als het product bij normaal gebruik binnen een redelijke termijn kapot gaat. M'n ouders hadden 4 jaar geleden een flatscreen tv gekocht. Mediamarkt wou alleen repareren en iets anders konden ze niet doen. Ik heb ze er toen ook op gewezen dat een tv van 800 euro zeker wel 4 jaar probleemloos hoort te werken, uiteindelijk is het toen ook goedgekomen.
Met die kennis heb ik afgelopen zomer een autoverkoper een aan m'n moeder verkochte auto teruggegeven. De ventilator bleek niet aangesloten waardoor de motor oververhit raakte. ANWB erbij, het bleek dat de auto een aanrijding gehad had en later opgelapt was. De verkoper had m'n moeder verteld dat de auto een goed verleden had. Wij als leken hadden dit ook niet kunnen constateren. Uiteindelijk mochten we een nieuwe auto uitzoeken.quote:Op maandag 19 januari 2009 16:45 schreef hmmmz het volgende:
[..]
hier staat het ook nog een keer iets anders goed uitgelegd: http://kassa.vara.nl/portal?_scr=cons_question&qid=51640&cat=666
maar met die tv klopt idd, daarvan kan je verwachten dat ie langer meegaat dan 4 jaar en dat je daarom iig een deel van de reparatie vergoed dient te krijgen.
goed geregeld dat je die auto hebt terug kunnen geven, op basis van 6:228 BW neem ik aan?quote:Op maandag 19 januari 2009 16:50 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Met die kennis heb ik afgelopen zomer een autoverkoper een aan m'n moeder verkochte auto teruggegeven. De ventilator bleek niet aangesloten waardoor de motor oververhit raakte. ANWB erbij, het bleek dat de auto een aanrijding gehad had. De verkoper had m'n moeder verteld dat de auto een goed verleden had. Wij als leken hadden dit ook niet kunnen constateren. Uiteindelijk mochten we een nieuwe auto uitzoeken.
Maarja, is het niet zo dat als je een spijkerbroek in een jaar tijd ongeveer elke dag draagt, je mag verwachten dat hij snel slijt?
Daarom ben ik het wel met je eens dat 15% korting een goed aanbod is.
Even gezocht in m'n wettenbundel, maar inderdaad 6.228 BW.quote:Op maandag 19 januari 2009 17:01 schreef hmmmz het volgende:
[..]
goed geregeld dat je die auto hebt terug kunnen geven, op basis van 6:228 BW neem ik aan?
je kan van een spijkerbroek natuurlijk verwachten die ie na een jaar wat versleten raakt, zeker bij g-star en bij regelmatig gebruikt. Dat de verkoper uit coulance nog 15% korting wil geven is een prima oplossing. Sommige mensen die blijven gewoon altijd doorzeuren
zeiken is een goed ding om te doen!quote:Op maandag 19 januari 2009 18:05 schreef hmmmz het volgende:
achja, zoals verwacht krijg je je zin, die broeken kosten hun 20 euri, als ze iemand moeten betalen om jou klacht te gaan behandelen en weerwoord te geven kost het ze meer geld
ja eigenlijk welquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |