hu,...?quote:Op donderdag 3 april 2008 22:56 schreef BMH het volgende:
Als je het aan ons moet vragen is er iets goed mis met je houding tegenover dit project.
Leg het me eens uit in een paar zinnen. Wat ben je van plan?quote:Op donderdag 3 april 2008 23:01 schreef Roelof_Kremer het volgende:
[..]
hu,...?
jij volg het niet of zo?
Mijn houding is prima, ter controle. Zit nog op het randje
kijk op game in ontwikkeling #2quote:Op donderdag 3 april 2008 23:02 schreef BMH het volgende:
[..]
Leg het me eens uit in een paar zinnen. Wat ben je van plan?
Chaotische chatlogs doen me niets.quote:Op donderdag 3 april 2008 23:14 schreef Roelof_Kremer het volgende:
[..]
kijk op game in ontwikkeling #2
Ja goed idee..quote:Op donderdag 3 april 2008 23:22 schreef Roelof_Kremer het volgende:
graag bij de topic blijven. zal extra topic openen voor vragen, advies, commetaar
2 dingenquote:Op donderdag 3 april 2008 23:37 schreef disjfa het volgende:
Als ik een serieuze vraag mag stellen. De hoeveelste keer is het dat je dit project weer start. Als ik wat google op je gegevens dan kom ik namelijk al een paar andere fora tegen waar je ditzelfde plan hebt gepost jaren terug. Daar hielpen mensen je ook mee. Nu zit je hier weer op punt 0. Is het het waard om over 6 maanden weer op punt 0 te zitten alleen dan 20k lichter? Aangezien dat altijd een mogenlijkheid is hoe goed je plan dan ook.
Met je planning en overtuiging heb je hier al 0 mensen overgehaalt je te steunen met wat je doet. Denk je dat als je wat hebt er meer mensen achter je komen te staan? Gaat het niet om de enthousiasme die je wel hebt maar absoluut niet over weet te brengen.
Pak twee willekeurige punten uit je verhaal, mix ze en je weet het zelf nieteens zeker meer. Die plank voor je kop staat goed, maar is niet nodig.
quote:Op donderdag 3 april 2008 22:52 schreef Roelof_Kremer het volgende:
[..]
Tja, mijn onderhandel talend is best goed zeg ik zelf.
Omdat het
1: Buitelandse programmeurs zijn. Met lager uur loon.
2: De prijs van 30,- naar 25,- is gegaan. (verschillede rede)
3: En het mijn eerste project is. En de firma heel graag mijn referentie willen en het geld natuurlijk.
Als je zo reageert kan ik alleen maar zeggen, maak je game. Doe het. Laat het zien. Iedereen hier heeft vertrouwen in je. We weten dat je het kan. Maak.quote:Op donderdag 3 april 2008 23:45 schreef Roelof_Kremer het volgende:
[..]
Als je een topic wil verklote doe het dan goed.
game in ontwikkeling #3 B-extraquote:Op donderdag 3 april 2008 23:45 schreef Roelof_Kremer het volgende:
[..]
2 dingen
Waarvoor denk je dat de 2de topic is? reageer op: game in ontwikkeling #3 B-extra ?
En weer geen voorbeelden.
tataal mislukt dus..quote:Had geprobeerd een team zamen te stellen. Wat tataal nix werd. En geen cent lichter.
niet nodig, je bent zelf al lekker op wegquote:Als je een topic wil verklote doe het dan goed.
hier raakte ik de draad kwijtquote:Op vrijdag 4 april 2008 00:00 schreef Roelof_Kremer het volgende:
allen jouw zeg, zeg mij niet veel. Als jij zeg (voorbeeld,sorry) het wordt nix,
Dus waqt je zeggen wilt. Is dat alles wat wij gezegt hebben je totaal niet boeit. Waarom vraag je het dan aan ons als ik vragen mag? Waarom ga je niet gewoon door met je plan. Jij bent de enige hier die er blij mee word en leuk vind je plan door te zetten. Dan moet je niet aan ons vragen wat wij vinden neem ik aan.quote:[b]Op vrijdag 4 april 2008 00:00 Alles wat ik nu heb gelezen prik ik zo doorheen. omdat het niet goed is onderbouwd.
Nee.quote:Op vrijdag 4 april 2008 00:00 schreef Roelof_Kremer het volgende:
Zal ik het doorzetten ja of nee.
Graag eerlijk antwoord geven. Met klein kommetaar van 1-2 regels.
het boeit me wellquote:Op vrijdag 4 april 2008 00:06 schreef disjfa het volgende:
[..]
Dus waqt je zeggen wilt. Is dat alles wat wij gezegt hebben je totaal niet boeit. Waarom vraag je het dan aan ons als ik vragen mag? Waarom ga je niet gewoon door met je plan. Jij bent de enige hier die er blij mee word en leuk vind je plan door te zetten. Dan moet je niet aan ons vragen wat wij vinden neem ik aan.
Doe het dan lekker zelf.Ik zou niet inzien hoe mensen je ooit serieus kunnen nemen met de houding die je afgelopen topics aanneemt.
Ik snap het helemaal. Jij luisterd naar niemand en gaat toch doen wat je wilt. Je vraagt om advies wat over het algemeen stopt voor het bord voor je kop dus je zelf nooit zal aannemen.quote:
duu, ik laat meestal me werk nakijkenquote:Op vrijdag 4 april 2008 00:13 schreef BereNDD het volgende:
kijk, hier kon je nog wel goed spellen..
http://www.insidegamer.nl/forum/viewtopic.php?t=55406&sid=13fd16517ed84a64dd37dfa94da7b70e
en engels..
http://www.insidegamer.nl/forum/viewtopic.php?t=55394
minder goed.. dat wel
quote:Op vrijdag 4 april 2008 00:10 schreef Athlon_2o0o het volgende:
20k kan je overigens wel degelijk wat mee, maar HOU HET KLEINSCHALIG en vooral: ga zelf lekker coden en aan de slag. Ga zelf eens een programmeertaal leren en hou het als hobby. Dat hebben vrienden van mij ook gedaan en die hebben er veel plezier aan gehad. Maar verder kwamen ook zij er niet mee, en dat was al een stuk professioneler dan wat jij nu aan het doen bent.
Dit is lang niet hetzelfde. Ik communiceerde bij de Dell helpdesk over een kapotte geluidskaart en ze kwamen bij mij thuis om mijn laptopscherm te fixen. Een extreem voorbeeld om aan te geven hoe slecht telecommunicatie werkt.quote:Op vrijdag 4 april 2008 00:13 schreef Roelof_Kremer het volgende:
disjfa hoe kan ik jouw serieus nemen als je niet lees wat ik post?
Had ik net niet voor de tig keer de andere topic geopent voor dit soort dingen?
Athlon_2o0o.
Ze hebben mijn telefoon nummer, email, adres, msn. Daarnaast is er ook daar een team leader. Daarmee heb ik al tig weken mee overlegd en uitbedacht. Zodat hij ook beslissingen kan nemen, en daarna met mij kan kortsluiten. Als nodig is. Meestal beld hij.
ok.. maar een paar dagen geleden had je pas voor het eerst een team gevonden die het voor die prijs wou doen.. en nu heb je er al tig weken mee overlegd?quote:Op vrijdag 4 april 2008 00:13 schreef Roelof_Kremer het volgende:
disjfa hoe kan ik jouw serieus nemen als je niet lees wat ik post?
Had ik net niet voor de tig keer de andere topic geopent voor dit soort dingen?
Athlon_2o0o.
Ze hebben mijn telefoon nummer, email, adres, msn. Daarnaast is er ook daar een team leader. Daarmee heb ik al tig weken mee overlegd en uitbedacht. Zodat hij ook beslissingen kan nemen, en daarna met mij kan kortsluiten. Als nodig is. Meestal beld hij.
Daarnaast zijn er wel vernieuwende dingen. Meschien heb je dat gemist. Als je wil zal ik het opnieuw posten.quote:
Het enige wat je dan zou posten is "er zijn vernieuwende dingen"quote:Op vrijdag 4 april 2008 00:20 schreef Roelof_Kremer het volgende:
[..]
Daarnaast zijn er wel vernieuwende dingen. Meschien heb je dat gemist. Als je wil zal ik het opnieuw posten.
Hoor ik het graag.
quote:Op vrijdag 4 april 2008 00:19 schreef BereNDD het volgende:
[..]
ok.. maar een paar dagen geleden had je pas voor het eerst een team gevonden die het voor die prijs wou doen.. en nu heb je er al tig weken mee overlegd?
quote:Op vrijdag 4 april 2008 00:20 schreef Roelof_Kremer het volgende:
[..]
Daarnaast zijn er wel vernieuwende dingen. Meschien heb je dat gemist. Als je wil zal ik het opnieuw posten.
Hoor ik het graag.
Meschien heb jij ook geen intresse. Had het net nog gevraagd. Meer onderbouwing. Waarom als een tang op een slagroomtaart.quote:Op vrijdag 4 april 2008 00:22 schreef disjfa het volgende:
[..]
Het enige wat je dan zou posten is "er zijn vernieuwende dingen"en dat slaat ook als een tang op een slagroomtaart.
Er is een onderhoud overeenkomst. Als er een bug is of iets is. staat de firma voor mij klaar. Om het direct te fixen.quote:Op vrijdag 4 april 2008 00:24 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]Dude. Tuurlijk zitten er nieuwe dingen in, maar het is niet zo dat je de Unreal Engine 3 tot je beschikking hebt. Er is geen tastbare reden waarom ineens massa's mensen naar jouw product gaan overschakelen. Helemaal niet als andere webgames 24 uur support hebben, een kapitaal hebben en een devteam van 20 man elke dag bezig is de game te fine-tunen, bugs te fixen en alles uit te balanceren.
Weer terug. Dat duurt tig jaar. En ben ik waarscheinlijk geen steek verder.quote:Op vrijdag 4 april 2008 00:28 schreef Athlon_2o0o het volgende:
In de tijd dat je al die forums geraadpleegd had, had je ook een programmeertaal kunnen leren en zelf wat kunnen gaan kloten en experimenteren.
Algemeen gratis.quote:Op vrijdag 4 april 2008 00:31 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Oh ja, en je game is gratis. Hoe denk je ooit ook maar break-even te gaan draaien?
Je krijgt advies en twee seconden erna ben je het weer vergetenquote:Op vrijdag 4 april 2008 00:32 schreef Roelof_Kremer het volgende:
[..]
Heb namelijk een geheuge probleem.
Geheuge propleem.quote:Op vrijdag 4 april 2008 00:36 schreef disjfa het volgende:
[..]
Je krijgt advies en twee seconden erna ben je het weer vergetenTip van de dag die je alweer vergeten bent. Post dan niet op een forum waarbij je reacties krijgt. Vergeet je toch weer.
Heb ik ooit gezegd dat ik hun nooit zie?quote:Op vrijdag 4 april 2008 00:31 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Oh ja, en je game is gratis. Hoe denk je ooit ook maar break-even te gaan draaien?
Over dat contract: hecht er niet teveel waarde aan. Je hoeft echt niet te denken dat zij 3 jaar voor noppes aan je project blijven werken, helemaal niet als zij jou nooit zien en wonen in Roemenië of Turkmenistan of weet ik veel welk lagelonenland.
Daarom wou ik 2 topics hebben.quote:
Wordt zondag vast gelegd met alle inversterders en mensen die direct er mee te maken hebben.quote:Op vrijdag 4 april 2008 00:50 schreef BereNDD het volgende:
heb je al een naam voor het spel trouwens??
Jij bent de enige in je topics die geen interesse toont in je eigen product man. Zeik niet. Jij post prut wat niet te lezen is. Jij kankert nu bijna iedereen af omdat ze negatief doen (wat logisch is) en jij bent de enige die jouw ideeen om zeep loopt te helpen.quote:Op vrijdag 4 april 2008 00:50 schreef Roelof_Kremer het volgende:
[..]
En iemand heeft geen intresse wat ik zeg, en kladdert hier maar wat neer.
Deel 2 is dicht omdat ie vol wasquote:Op vrijdag 4 april 2008 00:50 schreef Roelof_Kremer het volgende:
[..]
Daarom wou ik 2 topics hebben.
Om de een simpel en overzichtelijk te houden.
En het ander voor deze dingen.
Maar iemand heeft het andere topic laten sluiten.
En iemand heeft geen intresse wat ik zeg, en kladdert hier maar wat neer.
Waardoor het gehel doel van de 2 topics zijn verdwennen.
OMGquote:
sorry,quote:Op vrijdag 4 april 2008 00:53 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Deel 2 is dicht omdat ie vol was
En dit deel heb ik geen zin om te lezen omdat ik net gedronken heb
Klacht: Zie TT
Ok, das dan jammer, maar je acht jezelf dan wel in staat om een complexe game tot in detail uit te werken?quote:Op vrijdag 4 april 2008 00:54 schreef Roelof_Kremer het volgende:
[..]
OMG
Die komt laat.
Heb een geheuge probleem waardoor ik niet in staat ben om talen te leren/onthouden. In iedergeval heel moeilijk.
Als ik een taal ga leren duurt het jaren. En zoals je ziet alsnog veel fouten.
Roelof
2 dingen.quote:Op vrijdag 4 april 2008 00:53 schreef disjfa het volgende:
[..]
Jij bent de enige in je topics die geen interesse toont in je eigen product man. Zeik niet. Jij post prut wat niet te lezen is. Jij kankert nu bijna iedereen af omdat ze negatief doen (wat logisch is) en jij bent de enige die jouw ideeen om zeep loopt te helpen.
Het is maar hoe je je inzet toontJij niet iig.
Iest bedenken heb je geen geheuge voor nodig. Als je het opschrijft kan je altijd later opterug kijken.quote:Op vrijdag 4 april 2008 00:56 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Ok, das dan jammer, maar je acht jezelf dan wel in staat om een complexe game tot in detail uit te werken?
sorryquote:
Yeah, jij en jaarlijks zo'n 10.000 andere mensen. Waarvan er ook nog eens 99% gruwelijk het schip in gaan.quote:haha
Ik ben iemand die een spel wil gaan maken
Dat is inderdaad waar. Maar het bovenstaande en je leeftijd in ogenschouw nemend verwacht ik eerder dat ze geinteresseerd zijn in je geld dan in je idee. Daarbij kunnen ze ook nog eens misbruik maken van het feit dat je jezelf kennelijk erg bijzonder vind (wat niet zo is, seriously, je bent echt niet de eerste die met een idee zoals dit komt).quote:en een budget van 22000 heb.
Tja goed punten.quote:Op vrijdag 4 april 2008 01:16 schreef Seneca het volgende:
[..]
Yeah, jij en jaarlijks zo'n 10.000 andere mensen. Waarvan er ook nog eens 99% gruwelijk het schip in gaan.
[..]
Dat is inderdaad waar. Maar het bovenstaande en je leeftijd in ogenschouw nemend verwacht ik eerder dat ze geinteresseerd zijn in je geld dan in je idee. Daarbij kunnen ze ook nog eens misbruik maken van het feit dat je jezelf kennelijk erg bijzonder vind (wat niet zo is, seriously, je bent echt niet de eerste die met een idee zoals dit komt).
Ja die inderdaar slordigsorry. Het iss ook omdat ik beetje geiriteerd wordt door alle onzin wat op me af komt.quote:Op vrijdag 4 april 2008 01:19 schreef Strani het volgende:
Roelof, ik ben toch wel benieuwd naar wat jouw geheugen-probleem is. Kan je de medische term met ons delen? Het valt me bijvoorbeeld op dat je tot twee maal toe 'enz' enigszins correct spelt, om dan vervolgens met een 'nez' te komen. Dat lijkt me gewoon slordigheid.
Overigens heb ik ook zo het gevoel dat dit volledig jouw topic is (twee was al helemaal onzinnig) en je sowieso al dankbaar moet zijn voor alle tijd die anderen willen steken in het meedenken met jouw ideeën. Dit is immers een commerciëel project.
Waar wil je de advocaat van gaan betalen? Een favoriete tactiek van bedrijven die kwaad willen, zeker in een sector die zo competitief is als de ICT, is om net zo lang door te procederen tot je falliiet bent. Aangezien zij een veel grotere zak met geld hebben dan jij zul je dat steekspel nooit op die manier winnen.quote:Op vrijdag 4 april 2008 01:30 schreef Roelof_Kremer het volgende:
[..]
Tja goed punten.
Het kan zijn dat ze meer geintreseerd zijn in mijn geld. Maar als ze me belazeren kan ik ze alttijd aanklagen.
Dat kan ik niet inschatten want je weigert hier te zeggen om welk bedrijf het gaat. Hoe dat jou gezeik gaat opleveren is mij een raadsel; je zou zeggen dat ze alleen maar blij zouden zijn met jouw referentie op dit forum.quote:Te minste als ze de overeenkomst overtreden.
En als ik naar hun referenties kijk zal het wel onwaarscheinlijk zijn.
Je mag het risico voor jou dan geminimaliseerd hebben, in mijn ogen is het desondanks nog steeds onacceptabel.quote:Er is altijd waar dan ook risico als je iets betaald. Je kan de risico wel minimaliseren. En dat heb ik na mijn inzicht zo goed mogelijk gedaan.
Tenzij je nog extra tips heb om het risico te verlagen.
Een boven gemiddeld spel voor een onder gemiddeld bedrag. Vind je het heel gek dat ik er weinig vertrouwen in heb?quote:En ik ben niet bizonder. En ik ken de concurrentie. Ik heb na mijn inzicht het spel boven het gemiddeld ontworpen. Daar zal het waarscheinlijk niet aan liggen. Hoe het gemaakt wordt en hoeveel reclame wordt gedaan kan de uiteindelijke de strop om doen.
Dat is niet te ontkennen.
quote:Op vrijdag 4 april 2008 01:20 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Oh, jij opent twee topics nog met een serieus doel ook? Ik dacht dat die topics gewoon dubbel waren. Of dat je vergeten was dat er al een topic liep.
zoals ik zij.quote:Op vrijdag 4 april 2008 01:37 schreef Seneca het volgende:
Dat kan ik niet inschatten want je weigert hier te zeggen om welk bedrijf het gaat. Hoe dat jou gezeik gaat opleveren is mij een raadsel; je zou zeggen dat ze alleen maar blij zouden zijn met jouw referentie op dit forum.
Referenties zeggen niet zo veel omdat het niets zegt over de kwaliteit en in dit geval met name de omvang van de projecten die ze voor deze referenties hebben gedaan. Bij mijn huidige werkgever heb ik al zat bedrijven voorbij zien komen die ronduit incompetent zijn in wat ze doen, en daarmee wegkomen, omdat ze het weten te maskeren naar de opdrachtgever toe (die 9 van de 10 keer toch niet precies weet wat hij wil, laat staan wat er precies mogelijk is, wat acceptabel is, etc. Een beetje zoals jij dus)quote:Op vrijdag 4 april 2008 01:45 schreef Roelof_Kremer het volgende:
[..]
zoals ik zij.
Ik wil geen gedonder hebben met de firma.
Er is voor mij met alle onderhandelingen en gedoe een speciaal prijs opgezet. Ik wil niet dat het stuk gaat. Ander moet ik de volle met betalen.
Ik kan ook je weinig vertrouwe snappen omdat het allemaal zo geregeld is. Met lage uurloon en dat de firma daar in wou onderhandelen.
Hoopde het al een beetje uitgelegd te hebben.
Had namelijk al na hun referenties gekeken. En na gegaan. Al heb je daar zelf nix mee.
Thanks voor de goede punten
Ik heb vandaag de uiteindelijke prijs gekregen en de offerte binnen gekregen.quote:Op vrijdag 4 april 2008 01:54 schreef Seneca het volgende:
[..]
Referenties zeggen niet zo veel omdat het niets zegt over de kwaliteit en in dit geval met name de omvang van de projecten die ze voor deze referenties hebben gedaan. Bij mijn huidige werkgever heb ik al zat bedrijven voorbij zien komen die ronduit incompetent zijn in wat ze doen, en daarmee wegkomen, omdat ze het weten te maskeren naar de opdrachtgever toe (die 9 van de 10 keer toch niet precies weet wat hij wil, laat staan wat er precies mogelijk is, wat acceptabel is, etc. Een beetje zoals jij dus)
Als het goed is staat er nergens in je contract met dat bedrijf dat je hun naam niet mag noemen, dus dat je er gezeik mee zou krijgen door dat hier te doen is imho een beetje zwak gelul. Als het contract is getekend kunnen geen van beide partijen meer terug. Hoe dan ook, aangezien je dit pertinent weigert denk ik niet dat we veel verder gaan komen. De discussie loopt een beetje vast zo.
Wil je dit wat meer onderbouwen. Zodat ik daarmee punten kan geven om jouw te over te halen dat het wel zo is.quote:die 9 van de 10 keer toch niet precies weet wat hij wil, laat staan wat er precies mogelijk is, wat acceptabel is, etc. Een beetje zoals jij dus
Simpel. Je hebt het ontwerp voor je spel, ja? Maar is dit voldoende om te dienen als contract tussen jou en deze firma? Stel je komt straks een bepaalde feature tegen die je niet bevalt, en je wilt deze verbeteren. Nu vertelt dit bedrijf je dat dit niet mogelijk is want *insert random technisch verhaal wat je als niet-informaticus onmogelijk kunt begrijpen*. Hoe ga jij dan aantonen dat dit WEL mogelijk is, en dat dit bedrijf uit zijn nek lult om onder hun verplichtingen uit te komen? Daar loopt het dus al spaak.quote:Op vrijdag 4 april 2008 02:00 schreef Roelof_Kremer het volgende:
Wil je dit wat meer onderbouwen. Zodat ik daarmee punten kan geven om jouw te over te halen dat het wel zo is.
Thanks
aquote:Op vrijdag 4 april 2008 01:54 schreef Seneca het volgende:
Hopelijk zie je hierdoor al wat meer in hoe gemakkelijk je genaaid kunt worden, al helamaal als je je eisenpakket niet 100% dicht hebt getimmerd. Wat ik betwijfel, want je weet niet eens wat een iteratie is, laat staan dat je volgens mij het verschil kent tussen functional en non-functional requirements, wat een MoSCoW list is, etc.
Heb je enig idee HOEVEEL ruimte een omschrijving als 'massive multiplayer game waar duizenden spelers tegelijk mee kunnen spelen' voor interpretatie over laat?quote:Op vrijdag 4 april 2008 02:06 schreef Roelof_Kremer het volgende:
[..]
a
Daarom deze form. Om na te gaan of ik nix ben vergeten.
Die zal ik zeker nog moeten aankaarten. En na gaan. Al ben ik zeker dat ik heb vermeld dat het een massive multie player game wordt. En dat het inhoud dat er duizenden spelers tegelijk het spel moeten/kunnen spelen.
Wikipedia is your friendquote:En al ben ik meschien niet bekend met de termen : functional, non-functional requirements en MoSCoW. meschien heb ik al aan gedacht. Wil/kan je het voor mij een beetje uitleggen.
Bedankt.
daarvoor ook de wat meer gespecificeerder text er agter.quote:Op vrijdag 4 april 2008 02:08 schreef Seneca het volgende:
[..]
Heb je enig idee HOEVEEL ruimte een omschrijving als 'massive multiplayer game waar duizenden spelers tegelijk mee kunnen spelen' voor interpretatie over laat?
[..]
Wikipedia is your friend
Ik wil je best een beetje op weg helpen met het opstellen van een requirements document. Al moet ik daarbij wel zeggen dat mijn praktijkervaring met het opstellen van zo'n document tot nu toe beperkt is gebleven tot een universitaire setting.quote:Op vrijdag 4 april 2008 02:16 schreef Roelof_Kremer het volgende:
(Al heb ik het idee om beter jouw intehuren om het een beetje op een rijtje te zetten voor/met me.)
Alvast bedankt Seneca.
Eindelijk weer wat vooruitgang.
Roelof
Meschienquote:Op vrijdag 4 april 2008 01:35 schreef Roelof_Kremer het volgende:
[..]
Maar oke ik heb een stoornis in het korte termijn geheuge.
Dus een stoornis en in de korte geheuge.
Ik heb wel een korte geheuge.
Er is nix mis met mijn lange termijn geheugen.
quote:Op vrijdag 4 april 2008 08:02 schreef Vince22 het volgende:
[..]
Meschienherinner je over een paar jaar waardoor het ook alweer kwam dat je met beide benen in een project stapt wat alleen maar kans op een hele grote deceptie heeft.
Luister eens naar mensen die wél weten waar ze het over hebben en sla goed raad eens niet in de wind! Echt waar Roelof, de eerste anderhalve topic was het nog enigszins grappig maar nu blijkt dat je het niet in de gaten hebt dat menigeen je voor de gek houdt en dat je gewoon niet wilt luisteren naar mensen met serieuze hulp, dan moet je het ook maar zelf uitzoeken. Ik vind je zo langzamerhand gewoon zielig.
Ik zeg dus ook NEE.
Zie onderbouwingen van alle andere posters.
omfg, dat dit topic nog steeds bestaat. Kan iemand ook een ban krijgen voor het hebben van een plaat voor z'n harses? Zoals Athlon ook al zei, 1 april is al geweest dus CUT THE CRAP!
Vakantie werken. En na de vakantie het project starten.quote:Op vrijdag 4 april 2008 09:12 schreef Scorpie het volgende:
Roelof, serieuze vraag he. Wat nou als je naast het geld wat je zelft hebt die lening nodig hebt, maar de banken je die niet willen geven?
En wat vragen die investeerders in ruil voor hun geld? Een aandeel, macht, of iets anders in de ontwikkeling?quote:Op vrijdag 4 april 2008 09:18 schreef Roelof_Kremer het volgende:
[..]
Vakantie werken. En na de vakantie het project starten.
Daarnaast zijn er ook nog andere inversteerder die overgehaald kunnen worden. Als nodig.
En in dit geval is het zeker nodig.
Als ik een inversteerder kan over halen.
Dan is de lening niet nodig.
Grappig kleine letters.quote:Op vrijdag 4 april 2008 08:02 schreef Vince22 het volgende:
omfg, dat dit topic nog steeds bestaat. Kan iemand ook een ban krijgen voor het hebben van een plaat voor z'n harses? Zoals Athlon ook al zei, 1 april is al geweest dus CUT THE CRAP!
Tuurlijk is er tegenover een aandeel.quote:Op vrijdag 4 april 2008 09:19 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En wat vragen die investeerders in ruil voor hun geld? Een aandeel, macht, of iets anders in de ontwikkeling?
uge uge,quote:Op vrijdag 4 april 2008 09:32 schreef disjfa het volgende:
Wat geef je FOK! trouwens voor deze adviesvragen hier? Je bent nu al zeker een week bezig met informatie insamelen en gebruikt vele mensen van hier?
Handig een gratis platvorm misbruiken en vervolgens iedereen afzeiken omdat ze je goede informatie geven waarmee je niets gaat doen.
De notaris die mijn familie in huurt heeft de overeenkomst na gekeken. (zo slim ben ik wel)quote:Op vrijdag 4 april 2008 10:21 schreef L.Denninger het volgende:
Roelof, je vraagt om onderbouwing.
Ik zal proberen je die te geven, en vat het alsjeblieft niet verkeerd op.
Ik ben zelf developer. Ik heb ervaring. Ik heb 8 jaar lang professioneel games gemaakt.
Je zou zelfs kunnen denken dat ik heel misschien een klein beetje verstand zou kunnen hebben van software- en game-development.
Wat er goed zit aan jouw plan :Je enthousiasme Je inzet Je doorzettingsvermogen
Wat er fout zit aan jouw plan :Je gebrek aan ervaring Je goedgelovigheid / naiviteit Je onwil om naar andere mensen / goede raad te luisteren
Waarom ?
Het bedrijf waarmee je in zee wilt gaan vertrouw ik niet.
Er bestaat simpelweg geen professioneel bedrijf dat zich een contract aan zou laten praten voor een project,
aangestuurd door 1 iemand zonder ervaring, op een gebied waar ze geen ervaring mee hebben.
Dat ze vervolgens een clausule opnemen in het contract die ze ook nog verplicht om jarenlang gratis werk te verrichten als jij vindt dat er een bug in zit is helemaal belachelijk, dat zou voor een bedrijf pure zelfmoord zijn.
Waarom ?
Omdat er altijd bugs in software blijven zitten.
Ik ken commerciele spellen,waar teams van 40 man op werkten, die gereleased zijn met meer dan 1500 bugs erin - en dat waren alleen de bugs die al bekend waren bij de makers, er zullen er ongetwijfeld nog veel meer in gezeten hebben.
Hadden ze die allemaal willen fixen, dan waren ze anderhalf jaar meer tijd kwijt geweest.
Kortom, zou een bedrijf dat doen als ze er niet eens voor betaald worden ?
Verder zal het elk degelijk bedrijf helemaal niks doen of ze jou op hun CV mogen zetten.
Denk je dat als Google daar naar kijkt opeens zegt :
"Holy fuck! Die gasten hebben iets in opdracht voor Roelof gemaakt !!! HUREN DIE GASTEN !" ?
Je zegt zelf dat ze "Shell" op hun CV hebben staan,
maar blijkbaar vinden ze Shell niet zo belangrijk want om jou op hun CV te mogen zetten willen ze zelfs een groot risico lopen om verlies te maken !
Als jij zo belangrijk zou zijn moet je de beurs op zodat iedereen aandelen Roelof kan kopen !
Verder is het een onhaalbare prijs, voor 25.000 euro laat je net een website bouwen, maar zeker geen hele game - laat staan als die game aan elkaar hangt van de complexe logica en inter-object-relaties.
Nee, ook niet als ie gemaakt wordt in India of in Roemenie.
Dus waar is dat bedrijf in godsnaam mee bezig ?
Ze komen met een contract dat ze nooit kunnen nakomen, voor een prijs die ze nooit kunnen waarmaken,
omdat ze jou zo aardig vinden ?
Geloof je het echt eerlijk zelf, als je heel diep in je hart kijkt ?
Denk je echt dat jij zo goed kan onderhandelen ?
Als dat zo is zou ik je aanraden om naar de Ferrari-dealer te gaan, misschien krijg je een ferrari mee voor 5000 euro omdat ie je zo aardig vindt.
Of vind je dat opeens wel onrealistisch ?
Roelof, het is niet dat de mensen hier stom willen doen, of je af willen zeiken voor de lol ofzo;
het punt is dat mensen hier zien dat jij zo verblind bent door je enthousiasme en je idee dat je niet meer ziet dat wat je nu aangeboden wordt compleet onrealistisch is.
Mensen zien dat, en proberen je aan je verstand te brengen dat je hier gewoon heel veel geld op gaat verliezen.
Het gaat er niet om dat je geld in je spel wilt investeren - als je dat wilt moet je het absoluut doen !
Maar als je het doet, doe het dan op een verantwoorde manier, want wij vinden het allemaal vreselijk om aan te zien hoe je je geld verspeelt terwijl je het ook zou kunnen gebruiken om het op een goede manier in je spel te stoppen, die meer kans van slagen heeft.
Maar die goede manier, die vind je niet zo maar binnen een paar maanden.
Wil je het goed doen, dan zul je het van alle mogelijke kanten moeten bekijken, met veel meer bedrijven moeten praten, zelf objectief blijven en vooral niet te hard van stapel willen lopen.
Een ding is in ieder geval zeker, iedereen hier zegt dat de deal die je nu met het bedrijf wilt sluiten een zandkasteel is dat alleen maar kan instorten.
Jij bent de enige die denkt dat je een prima deal hebt.
Dat zou je toch ook aan het denken moeten zetten ?
Tip :
Ik weet niet of je ouders achter je plan staan, of dat ze je er mee willen helpen,
maar ik zou voorstellen dat je ze deze post eens laat lezen en vraagt wat zij er van vinden ?
Als je zeker bent van je zaak is er geen reden om dat niet te doen; als je bang bent voor hun mening zou je eens na moeten denken waarom dat zo is.
Afijn, wat je hiermee doet moet je zelf weten, maar denk er gewoon eens over na en laat je niet verblinden door je enthousiasme of door je drang om zo snel mogelijk aan de gang te willen gaan!
Je herhaalt je verhaal en negeert elk punt wat er gezegd word. Je negeert elk en iedereen die je probeert te helpen met lompe opmerkingen. Je negeert iedereen die kritiek hebt.quote:Op vrijdag 4 april 2008 10:59 schreef Roelof_Kremer het volgende:
[..]
Hopelijk heb ik het iets verduidelijkt?
Waarom wil je in godsnaam alsnog met die firma in zee als ze geen ervaring hebben, niet weten waar ze mee bezig zijn en ook nog eens een contract op stellen dat voor geen meter blijkt te kunnen ?quote:Op vrijdag 4 april 2008 10:59 schreef Roelof_Kremer het volgende:
[..]
De notaris die mijn familie in huurt heeft de overeenkomst na gekeken. (zo slim ben ik wel)
Zijn concluzie is dat de overeenkomt niet toe pas baar is op deze project. En niet haalbaar is voor bijde pertijen. En met risicos voor bijde partijen. Als het alleen maar voor mijn voordeel zou zijn. tja,...
Vanmiddag ga ik verder in overleg met de programmeer firma. Over een beter overeenkomst. (algemene voorwaarde)
Sorry, maar ben je nou echt zo dom ?quote:En omdat ze ook zo project niet gewend zijn. Staat er ook in de overeenkomst dat als er een bug is vanwege programmering hun het fixen (gratis) (mijn voordeel)
En als je goed gelezen had zeg ik dat ook; ik zeg alleen dat als je iets probeert,quote:Ik zeg altijd: Alles is haalbaar. Als je nix probeerd dat behaal je nix in het leven.
Daar gaat het helemaal niet om, het gaat om het simpele sommetje van uurloon x tijd dat hier gewoon niet kan !quote:Denk ook dat je een ander idee heb dan ik. Van 2000 kan je al een goed web site hebben. Maar zo hoog grafies hoogstantje is gewoon niet haalbaar. Omdat je altijd met laad tijd zit. Die moet zo laag mogelijk zijn.
De grafies werk zal daarom goed moeten zijn maar niet te complex. Het moet simpel blijven maar het moet er zeker goed uit zien.
Kijk naar ogame.
Simpel, duidelijk, snelle relaod tijd. En tog een goed uitelijk.
Travian, tribal wars gaat hierbij iets verder. Mar houd nog steets aan de zelfde regels.
Tja, maar "naar jouw idee" zegt natuurlijk helemaal niks omdat je zelf helemaal geen verstand hebt van game-development, of software-development in het algemeenquote:Over fbedrijfen. Heb nog niet een firma gehoort. Die het meschien beter kan doen. Na mijn idee.
Als je er een weet wil ik het graag horen.
Dat betwijfel ik, hebben je ouders ervaring in de software- en game-industrie dan ?quote:Mijn ouders weten zeker wat er aan de hand is. Meschien beter dan jullie. En staan zeker agter mijn idee.
Nou, je laat eerlijk gezeg nog steeds merken dat je zo verblind bent door enthousiasme dat je niet naar ervaring en logica wilt luisteren...quote:Hopelijk heb ik het iets verduidelijkt?
Wat doe jij hier.quote:Op vrijdag 4 april 2008 11:07 schreef disjfa het volgende:
[..]
Je herhaalt je verhaal en negeert elk punt wat er gezegd word. Je negeert elk en iedereen die je probeert te helpen met lompe opmerkingen. Je negeert iedereen die kritiek hebt.
Waarom kom je hier en vraag je op advies als je er toch niet naar luisterd. Je bent hier alleen bezig met een monoloog met jezelf.
Het enige wat de TS zou kunnen redden in dit geval is een persoon naast hem die al het projectmanagement werk overneemt, en de TS puur als creatieve denker mee laat doen aan het project.quote:Op vrijdag 4 april 2008 11:27 schreef L.Denninger het volgende:
Ik zeg niet : "Doe het niet!".
Ik zeg : "Doe het anders, neem er de tijd voor, en laat je wat beter informeren door mensen met ervaring."
Ik weet dat als je eenmaal bezig bent, je het liefst alles zo snel mogelijk voor elkaar wilt hebben.
Maar ik weet ook dat dat zelden (eigenlijk: nooit) goed gaat op dit vlak.
Precies.quote:Op vrijdag 4 april 2008 11:31 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het enige wat de TS zou kunnen redden in dit geval is een persoon naast hem die al het projectmanagement werk overneemt, en de TS puur als creatieve denker mee laat doen aan het project.
Laat programmeren nou net heel handig zijn als het in je lange termijn geheugen zit. Oftewel: pak een boek, werk de opdrachten uit, blijf er mee werken en het blijft wel hangen.quote:Op vrijdag 4 april 2008 01:35 schreef Roelof_Kremer het volgende:
[..]
Ja die inderdaar slordigsorry. Het iss ook omdat ik beetje geiriteerd wordt door alle onzin wat op me af komt.
3/4 van de 3 topics staat vol met totaal onzin. En met matige onderbouwing.
Maar oke ik heb een stoornis in het korte termijn geheuge.
Dus een stoornis en in de korte geheuge.
Ik heb wel een korte geheuge.
Er is nix mis met mijn lange termijn geheugen.
Kan je het begrijpen?
thanks
Er zijn een paar goede punten. Ook al ben ik met sommige punten mee oneens (Denk al dat ik die heb uitgewerkt.)quote:Op vrijdag 4 april 2008 11:33 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Precies.
Roelof is creatief genoeg om een leuke game te bedenken, hij heeft alleen geen enkel benul van wat er komt kijken bij het daadwerkelijk ontwikkelen van een spel, en van het zakelijke aspect.
En als Roelof het zo in zijn eentje doorzet, zijn dat de 2 redenen waarom het uiteindelijk niet gaat werken tenzij hij daar hulp bij krijgt van iemand met ervaring.
quote:Op vrijdag 4 april 2008 10:21 schreef L.Denninger het volgende:
Roelof, je vraagt om onderbouwing.
Ik zal proberen je die te geven, en vat het alsjeblieft niet verkeerd op.
Ik ben zelf developer. Ik heb ervaring. Ik heb 8 jaar lang professioneel games gemaakt.
Je zou zelfs kunnen denken dat ik heel misschien een klein beetje verstand zou kunnen hebben van software- en game-development.
Wat er goed zit aan jouw plan :Je enthousiasme Je inzet Je doorzettingsvermogen
Wat er fout zit aan jouw plan :Je gebrek aan ervaring Je goedgelovigheid / naiviteit Je onwil om naar andere mensen / goede raad te luisteren
Waarom ?
Het bedrijf waarmee je in zee wilt gaan vertrouw ik niet.
Er bestaat simpelweg geen professioneel bedrijf dat zich een contract aan zou laten praten voor een project,
aangestuurd door 1 iemand zonder ervaring, op een gebied waar ze geen ervaring mee hebben.
Dat ze vervolgens een clausule opnemen in het contract die ze ook nog verplicht om jarenlang gratis werk te verrichten als jij vindt dat er een bug in zit is helemaal belachelijk, dat zou voor een bedrijf pure zelfmoord zijn.
Waarom ?
Omdat er altijd bugs in software blijven zitten.
Ik ken commerciele spellen,waar teams van 40 man op werkten, die gereleased zijn met meer dan 1500 bugs erin - en dat waren alleen de bugs die al bekend waren bij de makers, er zullen er ongetwijfeld nog veel meer in gezeten hebben.
Hadden ze die allemaal willen fixen, dan waren ze anderhalf jaar meer tijd kwijt geweest.
Kortom, zou een bedrijf dat doen als ze er niet eens voor betaald worden ?
Verder zal het elk degelijk bedrijf helemaal niks doen of ze jou op hun CV mogen zetten.
Denk je dat als Google daar naar kijkt opeens zegt :
"Holy fuck! Die gasten hebben iets in opdracht voor Roelof gemaakt !!! HUREN DIE GASTEN !" ?
Je zegt zelf dat ze "Shell" op hun CV hebben staan,
maar blijkbaar vinden ze Shell niet zo belangrijk want om jou op hun CV te mogen zetten willen ze zelfs een groot risico lopen om verlies te maken !
Als jij zo belangrijk zou zijn moet je de beurs op zodat iedereen aandelen Roelof kan kopen !
Verder is het een onhaalbare prijs, voor 25.000 euro laat je net een website bouwen, maar zeker geen hele game - laat staan als die game aan elkaar hangt van de complexe logica en inter-object-relaties.
Nee, ook niet als ie gemaakt wordt in India of in Roemenie.
Dus waar is dat bedrijf in godsnaam mee bezig ?
Ze komen met een contract dat ze nooit kunnen nakomen, voor een prijs die ze nooit kunnen waarmaken,
omdat ze jou zo aardig vinden ?
Geloof je het echt eerlijk zelf, als je heel diep in je hart kijkt ?
Denk je echt dat jij zo goed kan onderhandelen ?
Als dat zo is zou ik je aanraden om naar de Ferrari-dealer te gaan, misschien krijg je een ferrari mee voor 5000 euro omdat ie je zo aardig vindt.
Of vind je dat opeens wel onrealistisch ?
Roelof, het is niet dat de mensen hier stom willen doen, of je af willen zeiken voor de lol ofzo;
het punt is dat mensen hier zien dat jij zo verblind bent door je enthousiasme en je idee dat je niet meer ziet dat wat je nu aangeboden wordt compleet onrealistisch is.
Mensen zien dat, en proberen je aan je verstand te brengen dat je hier gewoon heel veel geld op gaat verliezen.
Het gaat er niet om dat je geld in je spel wilt investeren - als je dat wilt moet je het absoluut doen !
Maar als je het doet, doe het dan op een verantwoorde manier, want wij vinden het allemaal vreselijk om aan te zien hoe je je geld verspeelt terwijl je het ook zou kunnen gebruiken om het op een goede manier in je spel te stoppen, die meer kans van slagen heeft.
Maar die goede manier, die vind je niet zo maar binnen een paar maanden.
Wil je het goed doen, dan zul je het van alle mogelijke kanten moeten bekijken, met veel meer bedrijven moeten praten, zelf objectief blijven en vooral niet te hard van stapel willen lopen.
Een ding is in ieder geval zeker, iedereen hier zegt dat de deal die je nu met het bedrijf wilt sluiten een zandkasteel is dat alleen maar kan instorten.
Jij bent de enige die denkt dat je een prima deal hebt.
Dat zou je toch ook aan het denken moeten zetten ?
Tip :
Ik weet niet of je ouders achter je plan staan, of dat ze je er mee willen helpen,
maar ik zou voorstellen dat je ze deze post eens laat lezen en vraagt wat zij er van vinden ?
Als je zeker bent van je zaak is er geen reden om dat niet te doen; als je bang bent voor hun mening zou je eens na moeten denken waarom dat zo is.
Afijn, wat je hiermee doet moet je zelf weten, maar denk er gewoon eens over na en laat je niet verblinden door je enthousiasme of door je drang om zo snel mogelijk aan de gang te willen gaan!
Gelukkig !!!! Daar ben ik blij om !quote:Op vrijdag 4 april 2008 11:51 schreef Roelof_Kremer het volgende:
[..]
Er zijn een paar goede punten. Ook al ben ik met sommige punten mee oneens (Denk al dat ik die heb uitgewerkt.)
Ben tot de concluzie gekomen dat ik hulp nodig heb met het zakelijk aspect.
Dus mijn doel nu is om iemand te zoeken die mij kan helpen met het zakelijk aspect.
Mensen die me willen helpen? Vergoeding is natuurlijk onderhandelbaar.
Roelof.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |