abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57816763
We kennen hopelijk allemaal dat ik een spel ga opzetten. (plan)

Zal ik het doorzetten ja of nee.
Graag eerlijk antwoord geven. Met klein kommetaar van 1-2 regels.


game in ontwikkeling #3 B-extra, is open.
Voor extra vragen, advies, commetaar

[ Bericht 5% gewijzigd door Roelof_Kremer op 03-04-2008 23:26:51 ]
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
  donderdag 3 april 2008 @ 22:56:57 #2
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_57817093
Als je het aan ons moet vragen is er iets goed mis met je houding tegenover dit project.

[ Bericht 16% gewijzigd door BMH op 03-04-2008 23:02:17 ]
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
pi_57817238
quote:
Op donderdag 3 april 2008 22:56 schreef BMH het volgende:
Als je het aan ons moet vragen is er iets goed mis met je houding tegenover dit project.
hu,...?
jij volg het niet of zo?
Mijn houding is prima, ter controle. Zit nog op het randje
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
  donderdag 3 april 2008 @ 23:02:46 #4
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_57817286
quote:
Op donderdag 3 april 2008 23:01 schreef Roelof_Kremer het volgende:

[..]

hu,...?
jij volg het niet of zo?
Mijn houding is prima, ter controle. Zit nog op het randje
Leg het me eens uit in een paar zinnen. Wat ben je van plan?
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
pi_57817700
quote:
Op donderdag 3 april 2008 23:02 schreef BMH het volgende:

[..]

Leg het me eens uit in een paar zinnen. Wat ben je van plan?
kijk op game in ontwikkeling #2

lees dan allen de eerste eerste bericht van mij

[ Bericht 4% gewijzigd door Roelof_Kremer op 03-04-2008 23:21:54 ]
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
  donderdag 3 april 2008 @ 23:19:50 #6
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_57817897
quote:
Op donderdag 3 april 2008 23:14 schreef Roelof_Kremer het volgende:

[..]

kijk op game in ontwikkeling #2
Chaotische chatlogs doen me niets.
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
pi_57817946
Owja Roelof; en wat nou als de bank grote gaten schiet in je business plan? Wat ga je dan doen?
pi_57818002
graag bij de topic blijven. zal extra topic openen voor vragen, advies, commetaar
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
  donderdag 3 april 2008 @ 23:23:36 #9
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_57818028
Ik zou het niet doorzetten Roeliof!

Je enthousiasme en inzet is zeer te prijzen maar de kans dat het wat wordt is zo verschrikkelijjk klein en de kans dat je er geld uit gaat halen is nog veeel kleiner!

Ik zeg dus NEE
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  donderdag 3 april 2008 @ 23:25:09 #10
53753 BereNDD
drampo uit je raam
pi_57818085
quote:
Op donderdag 3 april 2008 23:22 schreef Roelof_Kremer het volgende:
graag bij de topic blijven. zal extra topic openen voor vragen, advies, commetaar
Ja goed idee..
Of verdeel dat allemaal ook onder in verschillende topics..



Tevens thee fee peej
You're crazy in the coconut..
That boy needs therapy..
pi_57818435
Als ik een serieuze vraag mag stellen. De hoeveelste keer is het dat je dit project weer start. Als ik wat google op je gegevens dan kom ik namelijk al een paar andere fora tegen waar je ditzelfde plan hebt gepost jaren terug. Daar hielpen mensen je ook mee. Nu zit je hier weer op punt 0. Is het het waard om over 6 maanden weer op punt 0 te zitten alleen dan 20k lichter? Aangezien dat altijd een mogenlijkheid is hoe goed je plan dan ook.

Met je planning en overtuiging heb je hier al 0 mensen overgehaalt je te steunen met wat je doet. Denk je dat als je wat hebt er meer mensen achter je komen te staan? Gaat het niet om de enthousiasme die je wel hebt maar absoluut niet over weet te brengen.

Pak twee willekeurige punten uit je verhaal, mix ze en je weet het zelf nieteens zeker meer. Die plank voor je kop staat goed, maar is niet nodig.
Speaking is not communicating.
Je dagenlijkze puzzle | en als je er een vergeten bent! | en als je een mooie prent heb laat het even weten.
www.indiegamer.nl
  donderdag 3 april 2008 @ 23:40:36 #12
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_57818540
Das wel goed idee ja om het overzichtelijk te houden

Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_57818679
quote:
Op donderdag 3 april 2008 23:37 schreef disjfa het volgende:
Als ik een serieuze vraag mag stellen. De hoeveelste keer is het dat je dit project weer start. Als ik wat google op je gegevens dan kom ik namelijk al een paar andere fora tegen waar je ditzelfde plan hebt gepost jaren terug. Daar hielpen mensen je ook mee. Nu zit je hier weer op punt 0. Is het het waard om over 6 maanden weer op punt 0 te zitten alleen dan 20k lichter? Aangezien dat altijd een mogenlijkheid is hoe goed je plan dan ook.

Met je planning en overtuiging heb je hier al 0 mensen overgehaalt je te steunen met wat je doet. Denk je dat als je wat hebt er meer mensen achter je komen te staan? Gaat het niet om de enthousiasme die je wel hebt maar absoluut niet over weet te brengen.

Pak twee willekeurige punten uit je verhaal, mix ze en je weet het zelf nieteens zeker meer. Die plank voor je kop staat goed, maar is niet nodig.
2 dingen
Waarvoor denk je dat de 2de topic is? reageer op: game in ontwikkeling #3 B-extra ?
En weer geen voorbeelden.
En als je de vorige heb gelezen van tijden terug . Weet je dat het bugdet toen veel lager lag. En dat ik het niet via een firma heb gedaan.
Had geprobeerd een team zamen te stellen. Wat tataal nix werd. En geen cent lichter. Beter een firma, kwam er uit.
Als je een topic wil verklote doe het dan goed.
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_57818709
quote:
Op donderdag 3 april 2008 22:52 schreef Roelof_Kremer het volgende:

[..]

Tja, mijn onderhandel talend is best goed zeg ik zelf.

Omdat het
1: Buitelandse programmeurs zijn. Met lager uur loon.
2: De prijs van 30,- naar 25,- is gegaan. (verschillede rede)
3: En het mijn eerste project is. En de firma heel graag mijn referentie willen en het geld natuurlijk.
Roelof_Kremer

Als ik die naam op mijn CV heb... dan ben ik gewoon voor altijd binnen in de IT-sector. Dan wil elk bedrijf mij hebben!


Dude, stop er gewoon mee, 1 april is al geweest en dit project rammelt gewoon aan alle kanten
pi_57818768
quote:
Op donderdag 3 april 2008 23:45 schreef Roelof_Kremer het volgende:
[..]
Als je een topic wil verklote doe het dan goed.
Als je zo reageert kan ik alleen maar zeggen, maak je game. Doe het. Laat het zien. Iedereen hier heeft vertrouwen in je. We weten dat je het kan. Maak.

En je andere topic was toch gewoon een monoloog?

Ik denk dat de ts trouwens gewoon een kloontje is, aangezien die niets serieus neemt en alleen maar loopt te stangen. Waarschijnlijk een 1 april grap verder uit te werken tot volgend jaar.
Speaking is not communicating.
Je dagenlijkze puzzle | en als je er een vergeten bent! | en als je een mooie prent heb laat het even weten.
www.indiegamer.nl
  vrijdag 4 april 2008 @ 00:00:43 #16
53753 BereNDD
drampo uit je raam
pi_57819042
quote:
Op donderdag 3 april 2008 23:45 schreef Roelof_Kremer het volgende:

[..]

2 dingen
Waarvoor denk je dat de 2de topic is? reageer op: game in ontwikkeling #3 B-extra ?
En weer geen voorbeelden.
game in ontwikkeling #3 B-extra
quote:
Had geprobeerd een team zamen te stellen. Wat tataal nix werd. En geen cent lichter.
tataal mislukt dus..
quote:
Als je een topic wil verklote doe het dan goed.
niet nodig, je bent zelf al lekker op weg
You're crazy in the coconut..
That boy needs therapy..
pi_57819048
te stangen.
ik lees allemaal dingen zonder egte onderbouwing.

Deze topic (game in ontwikkeling #3 )was voor:

Zal ik het doorzetten ja of nee.
Graag eerlijk antwoord geven. Met klein kommetaar van 1-2 regels.

--------------------------------------------
Meer niet, waar heel je het idee vandaan?

Ik ben zeker serieus, daarom wil ik ook graag onderbouwing, voorbeelden enz enz voor de dingen die jullie posten? Anders kan ik het ook niet zien.
Alleen jouw zeg, zeg mij niet veel.
(voorbeeld,sorry): Als jij zeg het wordt nix.
Waarom niet? En onderbouw het goed dan.Alles wat ik nu heb gelezen prik ik zo doorheen. omdat het niet goed is onderbouwd.
Waarscheinlijk hebben jullie dat ook naar mij toe. (tja) Maar ik probeer het zo goed mogelijk te onderbouwen.
Als jullie dat ook te min vinden kan ik beter me best op doen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Roelof_Kremer op 04-04-2008 00:06:53 ]
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
  vrijdag 4 april 2008 @ 00:03:02 #18
53753 BereNDD
drampo uit je raam
pi_57819099
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 00:00 schreef Roelof_Kremer het volgende:
allen jouw zeg, zeg mij niet veel. Als jij zeg (voorbeeld,sorry) het wordt nix,
hier raakte ik de draad kwijt
You're crazy in the coconut..
That boy needs therapy..
pi_57819165
quote:
[b]Op vrijdag 4 april 2008 00:00 Alles wat ik nu heb gelezen prik ik zo doorheen. omdat het niet goed is onderbouwd.
Dus waqt je zeggen wilt. Is dat alles wat wij gezegt hebben je totaal niet boeit. Waarom vraag je het dan aan ons als ik vragen mag? Waarom ga je niet gewoon door met je plan. Jij bent de enige hier die er blij mee word en leuk vind je plan door te zetten. Dan moet je niet aan ons vragen wat wij vinden neem ik aan.

Doe het dan lekker zelf. Ik zou niet inzien hoe mensen je ooit serieus kunnen nemen met de houding die je afgelopen topics aanneemt.
Speaking is not communicating.
Je dagenlijkze puzzle | en als je er een vergeten bent! | en als je een mooie prent heb laat het even weten.
www.indiegamer.nl
pi_57819215
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 00:00 schreef Roelof_Kremer het volgende:
Zal ik het doorzetten ja of nee.
Graag eerlijk antwoord geven. Met klein kommetaar van 1-2 regels.
Nee.

Onderbouwing:

20k is peanuts man. Daar kan je één werknemer één jaar voor laten coden. Als je een werknemer uit Roemenië haalt kan je misschien twee werknemers een jaar eraan laten werken. Hoezee. Jouw idee heeft zeker drie tot vijf jaar nodig en dan heb ik het nog niet over bugtesten, bugfixen, e.d.

Bovendien heb je zelf geen idee waar je over praat en werken de developers op een plaats totaal onafhankelijk van jou. Dat werkt totaal niet, aangezien jij een sterke leider moet zijn die dagelijks beslissingen moet gaan maken van cruciaal niveau voor de verdere verloop van het project. Hoe verwacht je dat dit gaat? Dat zij je even een e-mailtje sturen en jij twee dagen later ff replied?

Dan heb ik het nog niet over de concurrentie die er is. Speel maar een paar van die web-mmorpgs. Die zijn dermate uitvoerig dat er voor een user absoluut geen reden is om naar jouw spel te gaan voor het echt vernieuwende features heeft, af is en er wellicht een flinke marketingcampagne tegenaan gegooid is.

Kom op, grow up zeg. Koop van die 20k een lekkere full hd-tv met home cinema set, leef je uit, ga naar yabyum, ga op vakantie naar weet ik veel waar, doe een aanbetaling op een huis of koop een auto. Allemaal manieren om dit geld veel beter te spenderen.
pi_57819218
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 00:06 schreef disjfa het volgende:

[..]

Dus waqt je zeggen wilt. Is dat alles wat wij gezegt hebben je totaal niet boeit. Waarom vraag je het dan aan ons als ik vragen mag? Waarom ga je niet gewoon door met je plan. Jij bent de enige hier die er blij mee word en leuk vind je plan door te zetten. Dan moet je niet aan ons vragen wat wij vinden neem ik aan.

Doe het dan lekker zelf. Ik zou niet inzien hoe mensen je ooit serieus kunnen nemen met de houding die je afgelopen topics aanneemt.
het boeit me well

Maar ik vraag nu voor meer onderbouwing.
Dit zijn de laatste punten en ik wil nix over het hoofd gezien hebben.
snap je?
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_57819267
20k kan je overigens wel degelijk wat mee, maar HOU HET KLEINSCHALIG en vooral: ga zelf lekker coden en aan de slag. Ga zelf eens een programmeertaal leren en hou het als hobby. Dat hebben vrienden van mij ook gedaan en die hebben er veel plezier aan gehad. Maar verder kwamen ook zij er niet mee, en dat was al een stuk professioneler dan wat jij nu aan het doen bent.
pi_57819287
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 00:08 schreef Roelof_Kremer het volgende:
[..]
snap je?
Ik snap het helemaal. Jij luisterd naar niemand en gaat toch doen wat je wilt. Je vraagt om advies wat over het algemeen stopt voor het bord voor je kop dus je zelf nooit zal aannemen.
Speaking is not communicating.
Je dagenlijkze puzzle | en als je er een vergeten bent! | en als je een mooie prent heb laat het even weten.
www.indiegamer.nl
  vrijdag 4 april 2008 @ 00:13:03 #24
53753 BereNDD
drampo uit je raam
pi_57819325
kijk, hier kon je nog wel goed spellen.. hmm niet verder gelezen

http://www.insidegamer.nl/forum/viewtopic.php?t=55406&sid=13fd16517ed84a64dd37dfa94da7b70e

en engels..

http://www.insidegamer.nl/forum/viewtopic.php?t=55394

minder goed.. dat wel
You're crazy in the coconut..
That boy needs therapy..
pi_57819337
disjfa hoe kan ik jouw serieus nemen als je niet lees wat ik post?

Had ik net niet voor de tig keer de andere topic geopent voor dit soort dingen?

Athlon_2o0o.
Ze hebben mijn telefoon nummer, email, adres, msn. Daarnaast is er ook daar een team leader. Daarmee heb ik al tig weken mee overlegd en uitbedacht. Zodat hij ook beslissingen kan nemen, en daarna met mij kan kortsluiten. Als nodig is. Meestal beld hij.
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_57819369
quote:
duu, ik laat meestal me werk nakijken

maar weer van de topic af.

laat maar bagger hier maar weer.
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_57819443
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 00:10 schreef Athlon_2o0o het volgende:
20k kan je overigens wel degelijk wat mee, maar HOU HET KLEINSCHALIG en vooral: ga zelf lekker coden en aan de slag. Ga zelf eens een programmeertaal leren en hou het als hobby. Dat hebben vrienden van mij ook gedaan en die hebben er veel plezier aan gehad. Maar verder kwamen ook zij er niet mee, en dat was al een stuk professioneler dan wat jij nu aan het doen bent.

a
Ik heb een geheuge probleem en het zal waarscheinlijk 3-5 jaar duuren voor dat ik de talen heb geleerd om dat te doen. Dan nog de zelfde tijd om het te maken. Dan is het al weer verouderd.
Daarom programmeurs om het te programmeren.
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_57819445
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 00:13 schreef Roelof_Kremer het volgende:
disjfa hoe kan ik jouw serieus nemen als je niet lees wat ik post?

Had ik net niet voor de tig keer de andere topic geopent voor dit soort dingen?

Athlon_2o0o.
Ze hebben mijn telefoon nummer, email, adres, msn. Daarnaast is er ook daar een team leader. Daarmee heb ik al tig weken mee overlegd en uitbedacht. Zodat hij ook beslissingen kan nemen, en daarna met mij kan kortsluiten. Als nodig is. Meestal beld hij.
Dit is lang niet hetzelfde. Ik communiceerde bij de Dell helpdesk over een kapotte geluidskaart en ze kwamen bij mij thuis om mijn laptopscherm te fixen. Een extreem voorbeeld om aan te geven hoe slecht telecommunicatie werkt.

Bovendien neemt jouw autoriteit af als je er niet bent. Ze zien jou niet, dus ze luisteren ook sneller niet naar jouw opdrachten. Zij hebben niemand die hun achter hun kont schopt als ze eens zin hebben om een dagje Roemeense wodka achterover te slaan. Jij kan nooit de filosofie achter je project op deze manier fatsoenlijk uitdragen, ze kunnen alleen maar gokken hoe jij zou denken. Je zal wel merken dat zij dingen gaan fabriceren die helemaal niet in jouw gedachten zaten.

Om nog maar te zwijgen over het feit dat jij niets van coden en devven weet en daardoor waarschijnlijk geen eens antwoorden kan geven op veel vragen.
  vrijdag 4 april 2008 @ 00:19:39 #29
53753 BereNDD
drampo uit je raam
pi_57819464
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 00:13 schreef Roelof_Kremer het volgende:
disjfa hoe kan ik jouw serieus nemen als je niet lees wat ik post?

Had ik net niet voor de tig keer de andere topic geopent voor dit soort dingen?

Athlon_2o0o.
Ze hebben mijn telefoon nummer, email, adres, msn. Daarnaast is er ook daar een team leader. Daarmee heb ik al tig weken mee overlegd en uitbedacht. Zodat hij ook beslissingen kan nemen, en daarna met mij kan kortsluiten. Als nodig is. Meestal beld hij.
ok.. maar een paar dagen geleden had je pas voor het eerst een team gevonden die het voor die prijs wou doen.. en nu heb je er al tig weken mee overlegd?
You're crazy in the coconut..
That boy needs therapy..
pi_57819489
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 00:08 schreef Athlon_2o0o het volgende:

[..]

Daarnaast zijn er wel vernieuwende dingen. Meschien heb je dat gemist. Als je wil zal ik het opnieuw posten.
Hoor ik het graag.
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_57819537
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 00:20 schreef Roelof_Kremer het volgende:
[..]
Daarnaast zijn er wel vernieuwende dingen. Meschien heb je dat gemist. Als je wil zal ik het opnieuw posten.
Hoor ik het graag.
Het enige wat je dan zou posten is "er zijn vernieuwende dingen" en dat slaat ook als een tang op een slagroomtaart.
Speaking is not communicating.
Je dagenlijkze puzzle | en als je er een vergeten bent! | en als je een mooie prent heb laat het even weten.
www.indiegamer.nl
pi_57819560
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 00:19 schreef BereNDD het volgende:

[..]

ok.. maar een paar dagen geleden had je pas voor het eerst een team gevonden die het voor die prijs wou doen.. en nu heb je er al tig weken mee overlegd?

Die team was er al lang. De prijs is pas vandaag vast gesteld.
Graag onderbouwing. Waar heb ik gepost dat ik pas een paar dagen geleden een team heb gevonden.
Ook bedenk ik nu dat het ook handig is. Ik kan niet zo goed onthouden wat ik presies heb gepost. Kan een foutje maken daarin.
Als zo, sorry.
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_57819569
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 00:20 schreef Roelof_Kremer het volgende:

[..]

Daarnaast zijn er wel vernieuwende dingen. Meschien heb je dat gemist. Als je wil zal ik het opnieuw posten.
Hoor ik het graag.
Dude. Tuurlijk zitten er nieuwe dingen in, maar het is niet zo dat je de Unreal Engine 3 tot je beschikking hebt. Er is geen tastbare reden waarom ineens massa's mensen naar jouw product gaan overschakelen. Helemaal niet als andere webgames 24 uur support hebben, een kapitaal hebben en een devteam van 20 man elke dag bezig is de game te fine-tunen, bugs te fixen en alles uit te balanceren.
  vrijdag 4 april 2008 @ 00:25:25 #34
53753 BereNDD
drampo uit je raam
pi_57819601
You're crazy in the coconut..
That boy needs therapy..
pi_57819609
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 00:22 schreef disjfa het volgende:

[..]

Het enige wat je dan zou posten is "er zijn vernieuwende dingen" en dat slaat ook als een tang op een slagroomtaart.
Meschien heb jij ook geen intresse. Had het net nog gevraagd. Meer onderbouwing. Waarom als een tang op een slagroomtaart.
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_57819695
In de tijd dat je al die forums geraadpleegd had, had je ook een programmeertaal kunnen leren en zelf wat kunnen gaan kloten en experimenteren.
pi_57819727
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 00:24 schreef Athlon_2o0o het volgende:

[..]

Dude. Tuurlijk zitten er nieuwe dingen in, maar het is niet zo dat je de Unreal Engine 3 tot je beschikking hebt. Er is geen tastbare reden waarom ineens massa's mensen naar jouw product gaan overschakelen. Helemaal niet als andere webgames 24 uur support hebben, een kapitaal hebben en een devteam van 20 man elke dag bezig is de game te fine-tunen, bugs te fixen en alles uit te balanceren.
Er is een onderhoud overeenkomst. Als er een bug is of iets is. staat de firma voor mij klaar. Om het direct te fixen.
Zoals ik zij een uigebouwde versie van wat er in de algemene overeenkomst staat.

In de algemene voorwaarde staat.
Als er een fout is in de programma die hun hebben gemaakt. Dan zullen hun het maken zonder extra kosten.
Bij mij staat dat het direct is. De termijn van dat overeenkomst is als het goed is 3 jaar.
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_57819743
Oh ja, en je game is gratis. Hoe denk je ooit ook maar break-even te gaan draaien?

Over dat contract: hecht er niet teveel waarde aan. Je hoeft echt niet te denken dat zij 3 jaar voor noppes aan je project blijven werken, helemaal niet als zij jou nooit zien en wonen in Roemenië of Turkmenistan of weet ik veel welk lagelonenland.
pi_57819760
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 00:28 schreef Athlon_2o0o het volgende:
In de tijd dat je al die forums geraadpleegd had, had je ook een programmeertaal kunnen leren en zelf wat kunnen gaan kloten en experimenteren.
Weer terug. Dat duurt tig jaar. En ben ik waarscheinlijk geen steek verder.
Heb namelijk een geheuge probleem.
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_57819800
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 00:31 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Oh ja, en je game is gratis. Hoe denk je ooit ook maar break-even te gaan draaien?
Algemeen gratis.
Er zijn betaalde projecten. Betaalde account.
En er zijn advertentie plaatsen.

Sorry,
Mag ik ook weten waar ik heb neer gezet dat het gratis is? Dan kan ik het verbeteren.
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_57819844
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 00:32 schreef Roelof_Kremer het volgende:
[..]
Heb namelijk een geheuge probleem.
Je krijgt advies en twee seconden erna ben je het weer vergeten Tip van de dag die je alweer vergeten bent. Post dan niet op een forum waarbij je reacties krijgt. Vergeet je toch weer.
Speaking is not communicating.
Je dagenlijkze puzzle | en als je er een vergeten bent! | en als je een mooie prent heb laat het even weten.
www.indiegamer.nl
pi_57819910
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 00:36 schreef disjfa het volgende:

[..]

Je krijgt advies en twee seconden erna ben je het weer vergeten Tip van de dag die je alweer vergeten bent. Post dan niet op een forum waarbij je reacties krijgt. Vergeet je toch weer.
Geheuge propleem.
Ik heb het wel. Er is dus kant dat ik het vergeet.
En ik zie nog steets geen onderbouwing.

Daanaast kom ik ook de zelfde vragen tegen van dezelfde persoon. Wat ik hem al eerder heb uitgelegd

[ Bericht 7% gewijzigd door Roelof_Kremer op 04-04-2008 00:45:31 ]
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_57819951
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 00:31 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Oh ja, en je game is gratis. Hoe denk je ooit ook maar break-even te gaan draaien?

Over dat contract: hecht er niet teveel waarde aan. Je hoeft echt niet te denken dat zij 3 jaar voor noppes aan je project blijven werken, helemaal niet als zij jou nooit zien en wonen in Roemenië of Turkmenistan of weet ik veel welk lagelonenland.
Heb ik ooit gezegd dat ik hun nooit zie?
Daarnaast fixen ze alleen fouten. Uitbouwen en die rigting op is een heel ander zaak.
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_57820087
Nu word het te veel om te lezen
  vrijdag 4 april 2008 @ 00:50:22 #45
53753 BereNDD
drampo uit je raam
pi_57820137
heb je al een naam voor het spel trouwens??
You're crazy in the coconut..
That boy needs therapy..
pi_57820142
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 00:47 schreef De_Ananas het volgende:
Nu word het te veel om te lezen
Daarom wou ik 2 topics hebben.
Om de een simpel en overzichtelijk te houden.
En het ander voor deze dingen.

Maar iemand heeft het andere topic laten sluiten.
En iemand heeft geen intresse wat ik zeg, en kladdert hier maar wat neer.

Waardoor het gehel doel van de 2 topics zijn verdwennen.
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_57820147
Leer eerst spellen...
pi_57820167
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 00:50 schreef BereNDD het volgende:
heb je al een naam voor het spel trouwens??
Wordt zondag vast gelegd met alle inversterders en mensen die direct er mee te maken hebben.
Nu is het nog niet zeker.
Al heb ik paar idee.
En nee dat ga ik niet zeggen, omdat er dan mensen zijn die er misbreuk van maken.

thanks. Weer een goede vraag.
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_57820180
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 00:50 schreef Roelof_Kremer het volgende:
[..]
En iemand heeft geen intresse wat ik zeg, en kladdert hier maar wat neer.
Jij bent de enige in je topics die geen interesse toont in je eigen product man. Zeik niet. Jij post prut wat niet te lezen is. Jij kankert nu bijna iedereen af omdat ze negatief doen (wat logisch is) en jij bent de enige die jouw ideeen om zeep loopt te helpen.

Het is maar hoe je je inzet toont Jij niet iig.
Speaking is not communicating.
Je dagenlijkze puzzle | en als je er een vergeten bent! | en als je een mooie prent heb laat het even weten.
www.indiegamer.nl
pi_57820183
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 00:50 schreef Roelof_Kremer het volgende:

[..]

Daarom wou ik 2 topics hebben.
Om de een simpel en overzichtelijk te houden.
En het ander voor deze dingen.

Maar iemand heeft het andere topic laten sluiten.
En iemand heeft geen intresse wat ik zeg, en kladdert hier maar wat neer.

Waardoor het gehel doel van de 2 topics zijn verdwennen.
Deel 2 is dicht omdat ie vol was

En dit deel heb ik geen zin om te lezen omdat ik net gedronken heb

Klacht: Zie TT
pi_57820204
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 00:50 schreef Evil_Jur het volgende:
Leer eerst spellen...
OMG

Die komt laat.
Heb een geheuge probleem waardoor ik niet in staat ben om talen te leren/onthouden. In iedergeval heel moeilijk.
Als ik een taal ga leren duurt het jaren. En zoals je ziet alsnog veel fouten.

Roelof
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_57820221
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 00:53 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Deel 2 is dicht omdat ie vol was

En dit deel heb ik geen zin om te lezen omdat ik net gedronken heb

Klacht: Zie TT
sorry,

Er was een 2de topic genaamt: Game in ontwikkeling #3 B-extra.
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_57820227
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 00:54 schreef Roelof_Kremer het volgende:

[..]

OMG

Die komt laat.
Heb een geheuge probleem waardoor ik niet in staat ben om talen te leren/onthouden. In iedergeval heel moeilijk.
Als ik een taal ga leren duurt het jaren. En zoals je ziet alsnog veel fouten.

Roelof
Ok, das dan jammer, maar je acht jezelf dan wel in staat om een complexe game tot in detail uit te werken?
pi_57820329
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 00:53 schreef disjfa het volgende:

[..]

Jij bent de enige in je topics die geen interesse toont in je eigen product man. Zeik niet. Jij post prut wat niet te lezen is. Jij kankert nu bijna iedereen af omdat ze negatief doen (wat logisch is) en jij bent de enige die jouw ideeen om zeep loopt te helpen.

Het is maar hoe je je inzet toont Jij niet iig.
2 dingen.

Ik heb zeker inzet. Anders was ik hier niet meer om 1:00

Daanaast zit ik te kankeren, rede om jouw. (grof gezet)
Je zit maar klakkeloos dingen neer. Waneer ik onderbouwing voor vraag.
Wat je alsnog niet doet. Wat voor mij betekend dat je niet geintreseerd ben om mij te helpen of op deze topic te zijn.
Daarnaast zit je wel mij af te kraken met dingen wat we A allang weten en/of B nergens op slaan.

Als er iets is kan je het vragen. Spelling, onduidelijk, Maar klakkeloos dingen posten heeft totaal geen zin.

Dus ik wil je graag vragen om wat meer onderbouwing te geven. En minder zinlose dingen te posten.
Zodat deze topic duidelijker wordt voor iedereen en overzichtelijker.

[ Bericht 0% gewijzigd door Roelof_Kremer op 04-04-2008 01:08:10 ]
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_57820370
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 00:56 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Ok, das dan jammer, maar je acht jezelf dan wel in staat om een complexe game tot in detail uit te werken?
Iest bedenken heb je geen geheuge voor nodig. Als je het opschrijft kan je altijd later opterug kijken.
Daarnaast heeft het me ook een jaar geduurd om het een beetje goed te krijgen. Laatst heb ik nog wat aanpassingen er aan gedaan. Toen ik het nogmaals doorleesde.

Tijdens het maken heb ik de team leader als hulp voor zulke dingen. En ok wat ik op papier heb. Concept, aantekeningen, enz enz nez

Beetje goed uitgelegd?

thanks
Roelof

[ Bericht 0% gewijzigd door Roelof_Kremer op 04-04-2008 01:16:14 ]
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_57820378
Kan die game ook koffie zetten?
pi_57820391
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 01:05 schreef Hendrik_ het volgende:
Kan die game ook koffie zetten?
sorry
helaas dat niet.

The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_57820452
Zullen we ff herstarten? (nieuw topic)
En alles duidelijk neerzetten. Wat de topics voor diennen. En wat er wordt verwacht.
En ook alles duidelijk posten.

Mensen mee eens?

thanks
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_57820497
quote:
haha

Ik ben iemand die een spel wil gaan maken
Yeah, jij en jaarlijks zo'n 10.000 andere mensen. Waarvan er ook nog eens 99% gruwelijk het schip in gaan.
quote:
en een budget van 22000 heb.
Dat is inderdaad waar. Maar het bovenstaande en je leeftijd in ogenschouw nemend verwacht ik eerder dat ze geinteresseerd zijn in je geld dan in je idee. Daarbij kunnen ze ook nog eens misbruik maken van het feit dat je jezelf kennelijk erg bijzonder vind (wat niet zo is, seriously, je bent echt niet de eerste die met een idee zoals dit komt).
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  vrijdag 4 april 2008 @ 01:19:26 #60
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_57820530
Roelof, ik ben toch wel benieuwd naar wat jouw geheugen-probleem is. Kan je de medische term met ons delen? Het valt me bijvoorbeeld op dat je tot twee maal toe 'enz' enigszins correct spelt, om dan vervolgens met een 'nez' te komen. Dat lijkt me gewoon slordigheid.

Overigens heb ik ook zo het gevoel dat dit volledig jouw topic is (twee was al helemaal onzinnig) en je sowieso al dankbaar moet zijn voor alle tijd die anderen willen steken in het meedenken met jouw ideeën. Dit is immers een commerciëel project.

[ Bericht 0% gewijzigd door Strani op 04-04-2008 01:30:10 ]
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_57820543
Oh, jij opent twee topics nog met een serieus doel ook? Ik dacht dat die topics gewoon dubbel waren. Of dat je vergeten was dat er al een topic liep.
  vrijdag 4 april 2008 @ 01:29:18 #62
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_57820639
*excuus, mezelf weer eens gequote ipv. ge-edit.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_57820650
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 01:16 schreef Seneca het volgende:

[..]

Yeah, jij en jaarlijks zo'n 10.000 andere mensen. Waarvan er ook nog eens 99% gruwelijk het schip in gaan.
[..]

Dat is inderdaad waar. Maar het bovenstaande en je leeftijd in ogenschouw nemend verwacht ik eerder dat ze geinteresseerd zijn in je geld dan in je idee. Daarbij kunnen ze ook nog eens misbruik maken van het feit dat je jezelf kennelijk erg bijzonder vind (wat niet zo is, seriously, je bent echt niet de eerste die met een idee zoals dit komt).
Tja goed punten.

Het kan zijn dat ze meer geintreseerd zijn in mijn geld. Maar als ze me belazeren kan ik ze alttijd aanklagen.
Te minste als ze de overeenkomst overtreden.
En als ik naar hun referenties kijk zal het wel onwaarscheinlijk zijn.
Er is altijd waar dan ook risico als je iets betaald. Je kan de risico wel minimaliseren. En dat heb ik na mijn inzicht zo goed mogelijk gedaan.
Tenzij je nog extra tips heb om het risico te verlagen.

En ik ben niet bizonder. En ik ken de concurrentie. Ik heb na mijn inzicht het spel boven het gemiddeld ontworpen. Daar zal het waarscheinlijk niet aan liggen. Hoe het gemaakt wordt en hoeveel reclame wordt gedaan kan de uiteindelijke de strop om doen.
Dat is niet te ontkennen.

Maar je kan ook die risico weer verkleinnen. Groter budget te maken voor reclame. Beter reclame maken.
Een goed bedrijf in huren voor het maken van het spel. En mede eigenaars/inversteerders te zoeken. Om de koste en risico te verlagen.

Roelof
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_57820702
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 01:19 schreef Strani het volgende:
Roelof, ik ben toch wel benieuwd naar wat jouw geheugen-probleem is. Kan je de medische term met ons delen? Het valt me bijvoorbeeld op dat je tot twee maal toe 'enz' enigszins correct spelt, om dan vervolgens met een 'nez' te komen. Dat lijkt me gewoon slordigheid.

Overigens heb ik ook zo het gevoel dat dit volledig jouw topic is (twee was al helemaal onzinnig) en je sowieso al dankbaar moet zijn voor alle tijd die anderen willen steken in het meedenken met jouw ideeën. Dit is immers een commerciëel project.
Ja die inderdaar slordigsorry. Het iss ook omdat ik beetje geiriteerd wordt door alle onzin wat op me af komt.
3/4 van de 3 topics staat vol met totaal onzin. En met matige onderbouwing.

Maar oke ik heb een stoornis in het korte termijn geheuge.
Dus een stoornis en in de korte geheuge.
Ik heb wel een korte geheuge.
Er is nix mis met mijn lange termijn geheugen.

Kan je het begrijpen?

thanks
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_57820725
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 01:30 schreef Roelof_Kremer het volgende:

[..]

Tja goed punten.

Het kan zijn dat ze meer geintreseerd zijn in mijn geld. Maar als ze me belazeren kan ik ze alttijd aanklagen.
Waar wil je de advocaat van gaan betalen? Een favoriete tactiek van bedrijven die kwaad willen, zeker in een sector die zo competitief is als de ICT, is om net zo lang door te procederen tot je falliiet bent. Aangezien zij een veel grotere zak met geld hebben dan jij zul je dat steekspel nooit op die manier winnen.
quote:
Te minste als ze de overeenkomst overtreden.
En als ik naar hun referenties kijk zal het wel onwaarscheinlijk zijn.
Dat kan ik niet inschatten want je weigert hier te zeggen om welk bedrijf het gaat. Hoe dat jou gezeik gaat opleveren is mij een raadsel; je zou zeggen dat ze alleen maar blij zouden zijn met jouw referentie op dit forum.
quote:
Er is altijd waar dan ook risico als je iets betaald. Je kan de risico wel minimaliseren. En dat heb ik na mijn inzicht zo goed mogelijk gedaan.
Tenzij je nog extra tips heb om het risico te verlagen.
Je mag het risico voor jou dan geminimaliseerd hebben, in mijn ogen is het desondanks nog steeds onacceptabel.
quote:
En ik ben niet bizonder. En ik ken de concurrentie. Ik heb na mijn inzicht het spel boven het gemiddeld ontworpen. Daar zal het waarscheinlijk niet aan liggen. Hoe het gemaakt wordt en hoeveel reclame wordt gedaan kan de uiteindelijke de strop om doen.
Dat is niet te ontkennen.
Een boven gemiddeld spel voor een onder gemiddeld bedrag. Vind je het heel gek dat ik er weinig vertrouwen in heb?
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_57820750
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 01:20 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Oh, jij opent twee topics nog met een serieus doel ook? Ik dacht dat die topics gewoon dubbel waren. Of dat je vergeten was dat er al een topic liep.

sorry dat ik wat onduidelijk was, nam ook een beetje aan dat mensen wisten waar topic 2 over ging (op het eind)
En/of zelf er naar keken.

En daarom noemde ik het ook voor de zekerheid.
game in ontwikkeling #3 B-extra
om verschil aan te zetten

tja, opzig kan ik het allemaal wel snappen.
Maakt niet uit. Laten we het morgen weer proberen. En ff goed herstarten.
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_57820817
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 01:37 schreef Seneca het volgende:


Dat kan ik niet inschatten want je weigert hier te zeggen om welk bedrijf het gaat. Hoe dat jou gezeik gaat opleveren is mij een raadsel; je zou zeggen dat ze alleen maar blij zouden zijn met jouw referentie op dit forum.
zoals ik zij.
Ik wil geen gedonder hebben met de firma.
Er is voor mij met alle onderhandelingen en gedoe een speciaal prijs opgezet. Ik wil niet dat het stuk gaat. Ander moet ik de volle met betalen.

Ik kan ook je weinig vertrouwe snappen omdat het allemaal zo geregeld is. Met lage uurloon en dat de firma daar in wou onderhandelen.
Hoopde het al een beetje uitgelegd te hebben.

Had namelijk al na hun referenties gekeken. En na gegaan. Al heb je daar zelf nix mee.

Thanks voor de goede punten
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_57820896
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 01:45 schreef Roelof_Kremer het volgende:

[..]

zoals ik zij.
Ik wil geen gedonder hebben met de firma.
Er is voor mij met alle onderhandelingen en gedoe een speciaal prijs opgezet. Ik wil niet dat het stuk gaat. Ander moet ik de volle met betalen.

Ik kan ook je weinig vertrouwe snappen omdat het allemaal zo geregeld is. Met lage uurloon en dat de firma daar in wou onderhandelen.
Hoopde het al een beetje uitgelegd te hebben.

Had namelijk al na hun referenties gekeken. En na gegaan. Al heb je daar zelf nix mee.

Thanks voor de goede punten
Referenties zeggen niet zo veel omdat het niets zegt over de kwaliteit en in dit geval met name de omvang van de projecten die ze voor deze referenties hebben gedaan. Bij mijn huidige werkgever heb ik al zat bedrijven voorbij zien komen die ronduit incompetent zijn in wat ze doen, en daarmee wegkomen, omdat ze het weten te maskeren naar de opdrachtgever toe (die 9 van de 10 keer toch niet precies weet wat hij wil, laat staan wat er precies mogelijk is, wat acceptabel is, etc. Een beetje zoals jij dus)

Als het goed is staat er nergens in je contract met dat bedrijf dat je hun naam niet mag noemen, dus dat je er gezeik mee zou krijgen door dat hier te doen is imho een beetje zwak gelul. Als het contract is getekend kunnen geen van beide partijen meer terug. Hoe dan ook, aangezien je dit pertinent weigert denk ik niet dat we veel verder gaan komen. De discussie loopt een beetje vast zo.

Laat ik nog een voorbeeld noemen. Ik sprak ooit een software engineer die met een bedrijf werkte dat een administratiesysteem had gebouwd voor de Rabobank. Het voldeed PRECIES aan de specificaties. Alleen werd het zo draag als dikke stront door een trechter op het moment dat er meer dan 30 entries in de database zaten. We hebben het hier over een van de grootste banken van Nederland. Maar hey, DAT stond niet in de specificaties.

Hopelijk zie je hierdoor al wat meer in hoe gemakkelijk je genaaid kunt worden, al helamaal als je je eisenpakket niet 100% dicht hebt getimmerd. Wat ik betwijfel, want je weet niet eens wat een iteratie is, laat staan dat je volgens mij het verschil kent tussen functional en non-functional requirements, wat een MoSCoW list is, etc.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_57820954
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 01:54 schreef Seneca het volgende:

[..]

Referenties zeggen niet zo veel omdat het niets zegt over de kwaliteit en in dit geval met name de omvang van de projecten die ze voor deze referenties hebben gedaan. Bij mijn huidige werkgever heb ik al zat bedrijven voorbij zien komen die ronduit incompetent zijn in wat ze doen, en daarmee wegkomen, omdat ze het weten te maskeren naar de opdrachtgever toe (die 9 van de 10 keer toch niet precies weet wat hij wil, laat staan wat er precies mogelijk is, wat acceptabel is, etc. Een beetje zoals jij dus)

Als het goed is staat er nergens in je contract met dat bedrijf dat je hun naam niet mag noemen, dus dat je er gezeik mee zou krijgen door dat hier te doen is imho een beetje zwak gelul. Als het contract is getekend kunnen geen van beide partijen meer terug. Hoe dan ook, aangezien je dit pertinent weigert denk ik niet dat we veel verder gaan komen. De discussie loopt een beetje vast zo.
Ik heb vandaag de uiteindelijke prijs gekregen en de offerte binnen gekregen.

Alle partijen van het bedrijf(spel) moeten nog een overeenkomst tekkenen anders zit ik met geld te rekennen dat er nog niet is.

Daana wordt pas de overeenkomst met de programerings firma getekend.

Daarom wil ik het nog niet bekend maken. Al is je punt wel goed.
quote:
die 9 van de 10 keer toch niet precies weet wat hij wil, laat staan wat er precies mogelijk is, wat acceptabel is, etc. Een beetje zoals jij dus
Wil je dit wat meer onderbouwen. Zodat ik daarmee punten kan geven om jouw te over te halen dat het wel zo is.

Thanks
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_57820997
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 02:00 schreef Roelof_Kremer het volgende:
Wil je dit wat meer onderbouwen. Zodat ik daarmee punten kan geven om jouw te over te halen dat het wel zo is.

Thanks
Simpel. Je hebt het ontwerp voor je spel, ja? Maar is dit voldoende om te dienen als contract tussen jou en deze firma? Stel je komt straks een bepaalde feature tegen die je niet bevalt, en je wilt deze verbeteren. Nu vertelt dit bedrijf je dat dit niet mogelijk is want *insert random technisch verhaal wat je als niet-informaticus onmogelijk kunt begrijpen*. Hoe ga jij dan aantonen dat dit WEL mogelijk is, en dat dit bedrijf uit zijn nek lult om onder hun verplichtingen uit te komen? Daar loopt het dus al spaak.

Verder, in hoe verre heb je dingen als 'het kiezen van een ras' gespecificeerd? Gaat dit grafisch gebeuren, of textueel, om maar eens wat te noemen. Kunnen mensen bepaalde karaktereigenschappen kiezen door middel van sliders, het intypen van een waarde, etc? Op het moment dat je dit niet specificeerd, kiest het bedrijf vanzelfsprekend de voor hun makkelijkste route om aan je requirements te voldoen. En jij hebt dan geen poot om op te staan, want je had nergens zwart op wit staan dat het selectiescherm grafisch moest zijn.

Met andere woorden, je hebt een conceptual design, maar heb je uberhaupt een soort van requirements engineering fase doorlopen met je potentiele partner? Heb je uberhaupt een requirements document waarin TOT IN DETAIL gespecificeerd staat waar iedere deel van het programma aan moet voldoen?
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_57820998
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 01:54 schreef Seneca het volgende:

Hopelijk zie je hierdoor al wat meer in hoe gemakkelijk je genaaid kunt worden, al helamaal als je je eisenpakket niet 100% dicht hebt getimmerd. Wat ik betwijfel, want je weet niet eens wat een iteratie is, laat staan dat je volgens mij het verschil kent tussen functional en non-functional requirements, wat een MoSCoW list is, etc.
a
Daarom deze form. Om na te gaan of ik nix ben vergeten.
Die zal ik zeker nog moeten aankaarten. En na gaan. Al ben ik zeker dat ik heb vermeld dat het een massive multie player game wordt. En dat het inhoud dat er duizenden spelers tegelijk het spel moeten/kunnen spelen.

Maar bedankt. En ik zal het zeker na gaan.

En al ben ik meschien niet bekend met de termen : functional, non-functional requirements en MoSCoW. meschien heb ik al aan gedacht. Wil/kan je het voor mij een beetje uitleggen.

Bedankt.
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_57821009
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 02:06 schreef Roelof_Kremer het volgende:

[..]

a
Daarom deze form. Om na te gaan of ik nix ben vergeten.
Die zal ik zeker nog moeten aankaarten. En na gaan. Al ben ik zeker dat ik heb vermeld dat het een massive multie player game wordt. En dat het inhoud dat er duizenden spelers tegelijk het spel moeten/kunnen spelen.
Heb je enig idee HOEVEEL ruimte een omschrijving als 'massive multiplayer game waar duizenden spelers tegelijk mee kunnen spelen' voor interpretatie over laat?
quote:
En al ben ik meschien niet bekend met de termen : functional, non-functional requirements en MoSCoW. meschien heb ik al aan gedacht. Wil/kan je het voor mij een beetje uitleggen.

Bedankt.
Wikipedia is your friend
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_57821062
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 02:08 schreef Seneca het volgende:

[..]

Heb je enig idee HOEVEEL ruimte een omschrijving als 'massive multiplayer game waar duizenden spelers tegelijk mee kunnen spelen' voor interpretatie over laat?
[..]

Wikipedia is your friend
daarvoor ook de wat meer gespecificeerder text er agter.

Maar je heb gelijk.
Zal zeker die dingen op zoeken. En met de firma aankaarten.


Daarnaast had ik contact met shell over de referentie. Al zeg dat niet veel over de rest van de opdrachten die ze gedaan hebben.

Ik wil graag de dingen meer specificeren en zwart op wit zetten.


Wou het voor vanddag her er voor laten (het is al de volgende dag)
En de dag ff nemen om het beter uit zoeken van die termen.

(Al heb ik het idee om beter jouw intehuren om het een beetje op een rijtje te zetten voor/met me.)

Alvast bedankt Seneca.
Eindelijk weer wat vooruitgang.

Roelof
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_57821154
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 02:16 schreef Roelof_Kremer het volgende:
(Al heb ik het idee om beter jouw intehuren om het een beetje op een rijtje te zetten voor/met me.)

Alvast bedankt Seneca.
Eindelijk weer wat vooruitgang.

Roelof
Ik wil je best een beetje op weg helpen met het opstellen van een requirements document. Al moet ik daarbij wel zeggen dat mijn praktijkervaring met het opstellen van zo'n document tot nu toe beperkt is gebleven tot een universitaire setting.

Op dit moment heb ik echter al twee part-time banen naast mn voltijd studie, dus ik denk niet dat ik de tijd zou hebben om daarnaast nog een betaalde klus van jou aan te nemen.

Waarom lees je niet eens een goed boek over Software Engineering, en dan specifiek de hoofdstukken over Requirements Engineering? Dat geeft je alvast een goed overzicht waarom zo'n document interessant is, en wat er allemaal bij kan komen kijken. In de praktijk is zo'n document wel vaak een stuk simpeler dan in die boeken wordt omschreven, overigens.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_57821294
tvp

* iets mompelt met goed gejat en slecht bedacht
pi_57821866
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 01:35 schreef Roelof_Kremer het volgende:

[..]
Maar oke ik heb een stoornis in het korte termijn geheuge.
Dus een stoornis en in de korte geheuge.
Ik heb wel een korte geheuge.
Er is nix mis met mijn lange termijn geheugen.
Meschien herinner je over een paar jaar waardoor het ook alweer kwam dat je met beide benen in een project stapt wat alleen maar kans op een hele grote deceptie heeft.
Luister eens naar mensen die wél weten waar ze het over hebben en sla goed raad eens niet in de wind! Echt waar Roelof, de eerste anderhalve topic was het nog enigszins grappig maar nu blijkt dat je het niet in de gaten hebt dat menigeen je voor de gek houdt en dat je gewoon niet wilt luisteren naar mensen met serieuze hulp, dan moet je het ook maar zelf uitzoeken. Ik vind je zo langzamerhand gewoon zielig.

Ik zeg dus ook NEE.

Zie onderbouwingen van alle andere posters.

omfg, dat dit topic nog steeds bestaat. Kan iemand ook een ban krijgen voor het hebben van een plaat voor z'n harses? Zoals Athlon ook al zei, 1 april is al geweest dus CUT THE CRAP!

[ Bericht 65% gewijzigd door Vince22 op 04-04-2008 08:11:52 ]
---- Gouden hart voor Heracles mijn club! ----
Sowieso schrijf je zo! http://www.onzetaal.nl/taaladvies/advies/sowieso
pi_57822481
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 08:02 schreef Vince22 het volgende:

[..]

Meschien herinner je over een paar jaar waardoor het ook alweer kwam dat je met beide benen in een project stapt wat alleen maar kans op een hele grote deceptie heeft.
Luister eens naar mensen die wél weten waar ze het over hebben en sla goed raad eens niet in de wind! Echt waar Roelof, de eerste anderhalve topic was het nog enigszins grappig maar nu blijkt dat je het niet in de gaten hebt dat menigeen je voor de gek houdt en dat je gewoon niet wilt luisteren naar mensen met serieuze hulp, dan moet je het ook maar zelf uitzoeken. Ik vind je zo langzamerhand gewoon zielig.

Ik zeg dus ook NEE.

Zie onderbouwingen van alle andere posters.

omfg, dat dit topic nog steeds bestaat. Kan iemand ook een ban krijgen voor het hebben van een plaat voor z'n harses? Zoals Athlon ook al zei, 1 april is al geweest dus CUT THE CRAP!

Serieuze hulp?
Advies in de wind slaan?

Het is allemaal ver te zoeken, en matig onderbouwd.

Serieuze hulp? Meeste post zijn totaal onzin. En als je het hebt over grappig. Moet ik het dan serieus nemen?
Er zijn wel gevallen van der net. En die neem ik graag aan.

De Meningen van andere vindt ik heel fijn. Maar de meeste commetaar die er bij staat prik ik zo doorheen en daar heb ik niet veel aan.
Daarom vraag ik of het beter onderbouwd kan worden. Zeker nu omdat ik net voor de punt sta om te tekenen.

Dus waar je dit van daal heel? En dat ik niet srieus er over ben. Heb het gevoel dat alleen een paar personen er serieus over zijn. En egt lezen waar het over gaat.

Roelof

[ Bericht 23% gewijzigd door Roelof_Kremer op 04-04-2008 09:15:28 ]
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_57822571
Roelof, serieuze vraag he. Wat nou als je naast het geld wat je zelft hebt die lening nodig hebt, maar de banken je die niet willen geven?
pi_57822651
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 09:12 schreef Scorpie het volgende:
Roelof, serieuze vraag he. Wat nou als je naast het geld wat je zelft hebt die lening nodig hebt, maar de banken je die niet willen geven?
Vakantie werken. En na de vakantie het project starten.
Daarnaast zijn er ook nog andere inversteerder die overgehaald kunnen worden. Als nodig.
En in dit geval is het zeker nodig.

Als ik een inversteerder kan over halen.
Dan is de lening niet nodig.
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_57822672
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 09:18 schreef Roelof_Kremer het volgende:

[..]

Vakantie werken. En na de vakantie het project starten.
Daarnaast zijn er ook nog andere inversteerder die overgehaald kunnen worden. Als nodig.
En in dit geval is het zeker nodig.

Als ik een inversteerder kan over halen.
Dan is de lening niet nodig.
En wat vragen die investeerders in ruil voor hun geld? Een aandeel, macht, of iets anders in de ontwikkeling?
pi_57822709
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 08:02 schreef Vince22 het volgende:

omfg, dat dit topic nog steeds bestaat. Kan iemand ook een ban krijgen voor het hebben van een plaat voor z'n harses? Zoals Athlon ook al zei, 1 april is al geweest dus CUT THE CRAP!
Grappig kleine letters.

CUT THE CRAP.

Wat denk je dat ik gedaan heb.
Tig crap over mijn spelling wat we allang wisten. Vage commetaar. Totale onzin wordt er gepost.

Onderbouw het beter. nogmaals.
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_57822750
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 09:19 schreef Scorpie het volgende:

[..]

En wat vragen die investeerders in ruil voor hun geld? Een aandeel, macht, of iets anders in de ontwikkeling?
Tuurlijk is er tegenover een aandeel.
Maar macht in de visie/idee/enz. NEE

Maar dat is te onderhandelen. Hoeveel en wat.
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_57822888
Wat geef je FOK! trouwens voor deze adviesvragen hier? Je bent nu al zeker een week bezig met informatie insamelen en gebruikt vele mensen van hier?

Handig een gratis platvorm misbruiken en vervolgens iedereen afzeiken omdat ze je goede informatie geven waarmee je niets gaat doen.
Speaking is not communicating.
Je dagenlijkze puzzle | en als je er een vergeten bent! | en als je een mooie prent heb laat het even weten.
www.indiegamer.nl
pi_57822937
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 09:32 schreef disjfa het volgende:
Wat geef je FOK! trouwens voor deze adviesvragen hier? Je bent nu al zeker een week bezig met informatie insamelen en gebruikt vele mensen van hier?

Handig een gratis platvorm misbruiken en vervolgens iedereen afzeiken omdat ze je goede informatie geven waarmee je niets gaat doen.
uge uge,

Onderbouwing? Geef graag voorbeelden.

Elk goed advies wat langs in gegaan ben ik actief mee bezig geweest.

Als je jouw post goed kan onderbouwen zal ik zeker sorry zeggen.

Onderbouwing: zie Seneca laatste posts op deze topic.
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
  vrijdag 4 april 2008 @ 10:21:45 #85
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_57823778
Roelof, je vraagt om onderbouwing.
Ik zal proberen je die te geven, en vat het alsjeblieft niet verkeerd op.

Ik ben zelf developer. Ik heb ervaring. Ik heb 8 jaar lang professioneel games gemaakt.
Je zou zelfs kunnen denken dat ik heel misschien een klein beetje verstand zou kunnen hebben van software- en game-development.

Wat er goed zit aan jouw plan :
  • Je enthousiasme
  • Je inzet
  • Je doorzettingsvermogen

    Wat er fout zit aan jouw plan :
  • Je gebrek aan ervaring
  • Je goedgelovigheid / naiviteit
  • Je onwil om naar andere mensen / goede raad te luisteren

    Waarom ?

    Het bedrijf waarmee je in zee wilt gaan vertrouw ik niet.
    Er bestaat simpelweg geen professioneel bedrijf dat zich een contract aan zou laten praten voor een project,
    aangestuurd door 1 iemand zonder ervaring, op een gebied waar ze geen ervaring mee hebben.
    Dat ze vervolgens een clausule opnemen in het contract die ze ook nog verplicht om jarenlang gratis werk te verrichten als jij vindt dat er een bug in zit is helemaal belachelijk, dat zou voor een bedrijf pure zelfmoord zijn.
    Waarom ?

    Omdat er altijd bugs in software blijven zitten.
    Ik ken commerciele spellen,waar teams van 40 man op werkten, die gereleased zijn met meer dan 1500 bugs erin - en dat waren alleen de bugs die al bekend waren bij de makers, er zullen er ongetwijfeld nog veel meer in gezeten hebben.
    Hadden ze die allemaal willen fixen, dan waren ze anderhalf jaar meer tijd kwijt geweest.
    Kortom, zou een bedrijf dat doen als ze er niet eens voor betaald worden ?

    Verder zal het elk degelijk bedrijf helemaal niks doen of ze jou op hun CV mogen zetten.
    Denk je dat als Google daar naar kijkt opeens zegt :
    "Holy fuck! Die gasten hebben iets in opdracht voor Roelof gemaakt !!! HUREN DIE GASTEN !" ?
    Je zegt zelf dat ze "Shell" op hun CV hebben staan,
    maar blijkbaar vinden ze Shell niet zo belangrijk want om jou op hun CV te mogen zetten willen ze zelfs een groot risico lopen om verlies te maken !
    Als jij zo belangrijk zou zijn moet je de beurs op zodat iedereen aandelen Roelof kan kopen !

    Verder is het een onhaalbare prijs, voor 25.000 euro laat je net een website bouwen, maar zeker geen hele game - laat staan als die game aan elkaar hangt van de complexe logica en inter-object-relaties.
    Nee, ook niet als ie gemaakt wordt in India of in Roemenie.

    Dus waar is dat bedrijf in godsnaam mee bezig ?
    Ze komen met een contract dat ze nooit kunnen nakomen, voor een prijs die ze nooit kunnen waarmaken,
    omdat ze jou zo aardig vinden ?
    Geloof je het echt eerlijk zelf, als je heel diep in je hart kijkt ?

    Denk je echt dat jij zo goed kan onderhandelen ?
    Als dat zo is zou ik je aanraden om naar de Ferrari-dealer te gaan, misschien krijg je een ferrari mee voor 5000 euro omdat ie je zo aardig vindt.
    Of vind je dat opeens wel onrealistisch ?

    Roelof, het is niet dat de mensen hier stom willen doen, of je af willen zeiken voor de lol ofzo;
    het punt is dat mensen hier zien dat jij zo verblind bent door je enthousiasme en je idee dat je niet meer ziet dat wat je nu aangeboden wordt compleet onrealistisch is.
    Mensen zien dat, en proberen je aan je verstand te brengen dat je hier gewoon heel veel geld op gaat verliezen.
    Het gaat er niet om dat je geld in je spel wilt investeren - als je dat wilt moet je het absoluut doen !
    Maar als je het doet, doe het dan op een verantwoorde manier, want wij vinden het allemaal vreselijk om aan te zien hoe je je geld verspeelt terwijl je het ook zou kunnen gebruiken om het op een goede manier in je spel te stoppen, die meer kans van slagen heeft.
    Maar die goede manier, die vind je niet zo maar binnen een paar maanden.
    Wil je het goed doen, dan zul je het van alle mogelijke kanten moeten bekijken, met veel meer bedrijven moeten praten, zelf objectief blijven en vooral niet te hard van stapel willen lopen.

    Een ding is in ieder geval zeker, iedereen hier zegt dat de deal die je nu met het bedrijf wilt sluiten een zandkasteel is dat alleen maar kan instorten.
    Jij bent de enige die denkt dat je een prima deal hebt.
    Dat zou je toch ook aan het denken moeten zetten ?

    Tip :
    Ik weet niet of je ouders achter je plan staan, of dat ze je er mee willen helpen,
    maar ik zou voorstellen dat je ze deze post eens laat lezen en vraagt wat zij er van vinden ?
    Als je zeker bent van je zaak is er geen reden om dat niet te doen; als je bang bent voor hun mening zou je eens na moeten denken waarom dat zo is.

    Afijn, wat je hiermee doet moet je zelf weten, maar denk er gewoon eens over na en laat je niet verblinden door je enthousiasme of door je drang om zo snel mogelijk aan de gang te willen gaan!

    [ Bericht 1% gewijzigd door _Led_ op 04-04-2008 10:34:06 ]
  • zzz
    pi_57824616
    quote:
    Op vrijdag 4 april 2008 10:21 schreef L.Denninger het volgende:
    Roelof, je vraagt om onderbouwing.
    Ik zal proberen je die te geven, en vat het alsjeblieft niet verkeerd op.

    Ik ben zelf developer. Ik heb ervaring. Ik heb 8 jaar lang professioneel games gemaakt.
    Je zou zelfs kunnen denken dat ik heel misschien een klein beetje verstand zou kunnen hebben van software- en game-development.

    Wat er goed zit aan jouw plan :
  • Je enthousiasme
  • Je inzet
  • Je doorzettingsvermogen

    Wat er fout zit aan jouw plan :
  • Je gebrek aan ervaring
  • Je goedgelovigheid / naiviteit
  • Je onwil om naar andere mensen / goede raad te luisteren

    Waarom ?

    Het bedrijf waarmee je in zee wilt gaan vertrouw ik niet.
    Er bestaat simpelweg geen professioneel bedrijf dat zich een contract aan zou laten praten voor een project,
    aangestuurd door 1 iemand zonder ervaring, op een gebied waar ze geen ervaring mee hebben.
    Dat ze vervolgens een clausule opnemen in het contract die ze ook nog verplicht om jarenlang gratis werk te verrichten als jij vindt dat er een bug in zit is helemaal belachelijk, dat zou voor een bedrijf pure zelfmoord zijn.
    Waarom ?

    Omdat er altijd bugs in software blijven zitten.
    Ik ken commerciele spellen,waar teams van 40 man op werkten, die gereleased zijn met meer dan 1500 bugs erin - en dat waren alleen de bugs die al bekend waren bij de makers, er zullen er ongetwijfeld nog veel meer in gezeten hebben.
    Hadden ze die allemaal willen fixen, dan waren ze anderhalf jaar meer tijd kwijt geweest.
    Kortom, zou een bedrijf dat doen als ze er niet eens voor betaald worden ?

    Verder zal het elk degelijk bedrijf helemaal niks doen of ze jou op hun CV mogen zetten.
    Denk je dat als Google daar naar kijkt opeens zegt :
    "Holy fuck! Die gasten hebben iets in opdracht voor Roelof gemaakt !!! HUREN DIE GASTEN !" ?
    Je zegt zelf dat ze "Shell" op hun CV hebben staan,
    maar blijkbaar vinden ze Shell niet zo belangrijk want om jou op hun CV te mogen zetten willen ze zelfs een groot risico lopen om verlies te maken !
    Als jij zo belangrijk zou zijn moet je de beurs op zodat iedereen aandelen Roelof kan kopen !

    Verder is het een onhaalbare prijs, voor 25.000 euro laat je net een website bouwen, maar zeker geen hele game - laat staan als die game aan elkaar hangt van de complexe logica en inter-object-relaties.
    Nee, ook niet als ie gemaakt wordt in India of in Roemenie.

    Dus waar is dat bedrijf in godsnaam mee bezig ?
    Ze komen met een contract dat ze nooit kunnen nakomen, voor een prijs die ze nooit kunnen waarmaken,
    omdat ze jou zo aardig vinden ?
    Geloof je het echt eerlijk zelf, als je heel diep in je hart kijkt ?

    Denk je echt dat jij zo goed kan onderhandelen ?
    Als dat zo is zou ik je aanraden om naar de Ferrari-dealer te gaan, misschien krijg je een ferrari mee voor 5000 euro omdat ie je zo aardig vindt.
    Of vind je dat opeens wel onrealistisch ?

    Roelof, het is niet dat de mensen hier stom willen doen, of je af willen zeiken voor de lol ofzo;
    het punt is dat mensen hier zien dat jij zo verblind bent door je enthousiasme en je idee dat je niet meer ziet dat wat je nu aangeboden wordt compleet onrealistisch is.
    Mensen zien dat, en proberen je aan je verstand te brengen dat je hier gewoon heel veel geld op gaat verliezen.
    Het gaat er niet om dat je geld in je spel wilt investeren - als je dat wilt moet je het absoluut doen !
    Maar als je het doet, doe het dan op een verantwoorde manier, want wij vinden het allemaal vreselijk om aan te zien hoe je je geld verspeelt terwijl je het ook zou kunnen gebruiken om het op een goede manier in je spel te stoppen, die meer kans van slagen heeft.
    Maar die goede manier, die vind je niet zo maar binnen een paar maanden.
    Wil je het goed doen, dan zul je het van alle mogelijke kanten moeten bekijken, met veel meer bedrijven moeten praten, zelf objectief blijven en vooral niet te hard van stapel willen lopen.

    Een ding is in ieder geval zeker, iedereen hier zegt dat de deal die je nu met het bedrijf wilt sluiten een zandkasteel is dat alleen maar kan instorten.
    Jij bent de enige die denkt dat je een prima deal hebt.
    Dat zou je toch ook aan het denken moeten zetten ?

    Tip :
    Ik weet niet of je ouders achter je plan staan, of dat ze je er mee willen helpen,
    maar ik zou voorstellen dat je ze deze post eens laat lezen en vraagt wat zij er van vinden ?
    Als je zeker bent van je zaak is er geen reden om dat niet te doen; als je bang bent voor hun mening zou je eens na moeten denken waarom dat zo is.

    Afijn, wat je hiermee doet moet je zelf weten, maar denk er gewoon eens over na en laat je niet verblinden door je enthousiasme of door je drang om zo snel mogelijk aan de gang te willen gaan!

  • De notaris die mijn familie in huurt heeft de overeenkomst na gekeken. (zo slim ben ik wel)
    Zijn concluzie is dat de overeenkomt niet toe pas baar is op deze project. En niet haalbaar is voor bijde pertijen. En met risicos voor bijde partijen. Als het alleen maar voor mijn voordeel zou zijn. tja,...
    Vanmiddag ga ik verder in overleg met de programmeer firma. Over een beter overeenkomst. (algemene voorwaarde)


    En omdat ze ook zo project niet gewend zijn. Staat er ook in de overeenkomst dat als er een bug is vanwege programmering hun het fixen (gratis) (mijn voordeel)


    Er is een groter kans dan ik een Ferrari te leen krijg met onbepaalde tijd. Dan dat ik een Ferrari voor 5000 euro krijg.
    Maar tja dat is een ander zaak.
    Ik zeg altijd: Alles is haalbaar. Als je nix probeerd dat behaal je nix in het leven.

    ****Verder is het een onhaalbare prijs, voor 25.000 euro laat je net een website bouwen, maar zeker geen hele game - laat staan als die game aan elkaar hangt van de complexe logica en inter-object-relaties.
    Nee, ook niet als ie gemaakt wordt in India of in Roemenie.****

    Denk ook dat je een ander idee heb dan ik. Van 2000 kan je al een goed web site hebben. Maar zo hoog grafies hoogstantje is gewoon niet haalbaar. Omdat je altijd met laad tijd zit. Die moet zo laag mogelijk zijn.
    De grafies werk zal daarom goed moeten zijn maar niet te complex. Het moet simpel blijven maar het moet er zeker goed uit zien.
    Kijk naar ogame.
    Simpel, duidelijk, snelle relaod tijd. En tog een goed uitelijk.
    Travian, tribal wars gaat hierbij iets verder. Mar houd nog steets aan de zelfde regels.


    Het gaat niet om dat ze mij op hun cv (referentie) kunnen zetten. Maar dat ze een spel op hun regerentie kunnen zetten. Wat voor hun de eerste zal zijn.
    Met deze referentie hebben ze een groter aanspreek groep.


    Over fbedrijfen. Heb nog niet een firma gehoort. Die het meschien beter kan doen. Na mijn idee.
    Als je er een weet wil ik het graag horen.


    Mijn ouders weten zeker wat er aan de hand is. Meschien beter dan jullie. En staan zeker agter mijn idee.

    Hopelijk heb ik het iets verduidelijkt?

    Roelof.
    The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
    pi_57824808
    quote:
    Op vrijdag 4 april 2008 10:59 schreef Roelof_Kremer het volgende:
    [..]
    Hopelijk heb ik het iets verduidelijkt?
    Je herhaalt je verhaal en negeert elk punt wat er gezegd word. Je negeert elk en iedereen die je probeert te helpen met lompe opmerkingen. Je negeert iedereen die kritiek hebt.

    Waarom kom je hier en vraag je op advies als je er toch niet naar luisterd. Je bent hier alleen bezig met een monoloog met jezelf.
    Speaking is not communicating.
    Je dagenlijkze puzzle | en als je er een vergeten bent! | en als je een mooie prent heb laat het even weten.
    www.indiegamer.nl
      vrijdag 4 april 2008 @ 11:11:00 #88
    31101 _Led_
    Visje aaien niemand zeggen
    pi_57824874
    quote:
    Op vrijdag 4 april 2008 10:59 schreef Roelof_Kremer het volgende:

    [..]

    De notaris die mijn familie in huurt heeft de overeenkomst na gekeken. (zo slim ben ik wel)
    Zijn concluzie is dat de overeenkomt niet toe pas baar is op deze project. En niet haalbaar is voor bijde pertijen. En met risicos voor bijde partijen. Als het alleen maar voor mijn voordeel zou zijn. tja,...
    Vanmiddag ga ik verder in overleg met de programmeer firma. Over een beter overeenkomst. (algemene voorwaarde)
    Waarom wil je in godsnaam alsnog met die firma in zee als ze geen ervaring hebben, niet weten waar ze mee bezig zijn en ook nog eens een contract op stellen dat voor geen meter blijkt te kunnen ?

    Ze kunnen niet eens een kloppend contract maken, maar jij denkt dat een complexe game voor duizenden spelers geen probleem voor ze zal zijn ? Serieus ?
    quote:
    En omdat ze ook zo project niet gewend zijn. Staat er ook in de overeenkomst dat als er een bug is vanwege programmering hun het fixen (gratis) (mijn voordeel)
    Sorry, maar ben je nou echt zo dom ?
    Jij ziet alleen maar "mijn voordeel!", maar je ziet niet dat dat het stomste is wat een bedrijf ooit zou kunnen doen !
    Welk zinnig bedrijf zou in bobsnaam ooit zeggen :
    "Nou, hier snappen we helemaal niks van, we weten niet of we het kunnen of hoe lang het zal duren, dus laten we maar zeggen dat we alles kunnen binnen zoveel tijd en alles daarna doen we op eigen kosten / verlies ! Dat lijkt ons een heel slim plan !"

    Waarom zou je in godsnaam willen werken met een bedrijf dat zo duidelijk van geen kant klopt ?
    quote:
    Ik zeg altijd: Alles is haalbaar. Als je nix probeerd dat behaal je nix in het leven.
    En als je goed gelezen had zeg ik dat ook; ik zeg alleen dat als je iets probeert,
    je beter wat meer tijd kan uittrekken om het goed te doen.
    En als dingen te mooi lijken om waar te zijn, zijn ze vaak ook te mooi om waar te zijn.
    Dit bedrijf gaat simpelweg niet jouw spel kunnen maken, punt.
    Dus wil je ze dan alsnog geld geven, ook al krijg je je spel niet ? Of wil je dan verder kijken en met een realistischer plan te werk gaan ?
    quote:
    Denk ook dat je een ander idee heb dan ik. Van 2000 kan je al een goed web site hebben. Maar zo hoog grafies hoogstantje is gewoon niet haalbaar. Omdat je altijd met laad tijd zit. Die moet zo laag mogelijk zijn.
    De grafies werk zal daarom goed moeten zijn maar niet te complex. Het moet simpel blijven maar het moet er zeker goed uit zien.
    Kijk naar ogame.
    Simpel, duidelijk, snelle relaod tijd. En tog een goed uitelijk.
    Travian, tribal wars gaat hierbij iets verder. Mar houd nog steets aan de zelfde regels.
    Daar gaat het helemaal niet om, het gaat om het simpele sommetje van uurloon x tijd dat hier gewoon niet kan !
    Ze hebben geen ervaring, ze weten niet waar ze mee bezig zijn, maar ze kunnen wel goed inschatten hoe lang het gaat duren ?
    No way.
    Maar als mensen die daar wel ervaring mee hebben je dat vertellen, luister je gewoon niet.
    quote:
    Over fbedrijfen. Heb nog niet een firma gehoort. Die het meschien beter kan doen. Na mijn idee.
    Als je er een weet wil ik het graag horen.
    Tja, maar "naar jouw idee" zegt natuurlijk helemaal niks omdat je zelf helemaal geen verstand hebt van game-development, of software-development in het algemeen

    Er zijn genoeg bedrijven die het kunnen, alleen niet voor het bedrag en de tijd die jij in je hoofd hebt.
    Je wilt een professioneel product, geschikt voor duizenden mensen.
    Dan moet je professioneel denken, en niet aan een stel hobby-programmeurs die wel eens een website gemaakt hebben en nu denken voor 20k euro opeens een spel te kunnen maken.
    Dat eindigt in contractbreuk, 2 huilende partijen en een rechtzaak van 3 jaar.
    quote:
    Mijn ouders weten zeker wat er aan de hand is. Meschien beter dan jullie. En staan zeker agter mijn idee.
    Dat betwijfel ik, hebben je ouders ervaring in de software- en game-industrie dan ?
    En heb je mijn vorige post aan ze laten lezen, of wil / durf je dat niet ?
    quote:
    Hopelijk heb ik het iets verduidelijkt?
    Nou, je laat eerlijk gezeg nog steeds merken dat je zo verblind bent door enthousiasme dat je niet naar ervaring en logica wilt luisteren...

    [ Bericht 2% gewijzigd door _Led_ op 04-04-2008 11:21:05 ]
    zzz
    pi_57825011
    quote:
    Op vrijdag 4 april 2008 11:07 schreef disjfa het volgende:

    [..]

    Je herhaalt je verhaal en negeert elk punt wat er gezegd word. Je negeert elk en iedereen die je probeert te helpen met lompe opmerkingen. Je negeert iedereen die kritiek hebt.

    Waarom kom je hier en vraag je op advies als je er toch niet naar luisterd. Je bent hier alleen bezig met een monoloog met jezelf.
    Wat doe jij hier.
    Denk dat jij niet wil luisteren.
    Weer geen onderbouwing of voorbeelden. Daar heb ik nix aan en waarscheinlijk ook andere niet.
    En ben ook niet de enige met lompe opmerkingen Disjfa.
    Ik negeer niemand kritiek als het geldig is.

    RC
    The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
      vrijdag 4 april 2008 @ 11:22:03 #90
    177785 Apokalypse
    It will be a day of judgement
    pi_57825112
    Je denkt te groot TS.
    Begin eerst met mods en engines die je kan gebruiken zoals de Source engine.
    Als je zo'n mod hebt gemaakt dan kun je die laten zien aan ontwikkelaars of andere investeerders zodat ze een beeld krijgen van je kunnen.
    pi_57825115
    Roelof, no offense hoor. Maar alsjeblieft, doe het niet. Je gaat het never nooit niet halen.

    Ga nou eens na: er zitten hier tig developers, managers, en andere mensen die uit de ICT wereld komen of ervaring hebben met games ontwikkeling, en allemaal , maar dan ook echt allemaal wijzen we unaniem je voorstellen, plannen en ideeen af als onhaalbaar.

    Als wij, met al onze ervaring, dwars door je idee en opzet heen prikken, waarom denk je dan dat we dat doen? Om jou te pesten, of om jou te behoeden voor een grote fout?

    [ Bericht 71% gewijzigd door #ANONIEM op 04-04-2008 11:23:40 ]
      vrijdag 4 april 2008 @ 11:27:07 #92
    31101 _Led_
    Visje aaien niemand zeggen
    pi_57825234
    Ik zeg niet : "Doe het niet!".
    Ik zeg : "Doe het anders, neem er de tijd voor, en laat je wat beter informeren door mensen met ervaring."

    Ik weet dat als je eenmaal bezig bent, je het liefst alles zo snel mogelijk voor elkaar wilt hebben.
    Maar ik weet ook dat dat zelden (eigenlijk: nooit) goed gaat op dit vlak.
    zzz
    pi_57825333
    quote:
    Op vrijdag 4 april 2008 11:27 schreef L.Denninger het volgende:
    Ik zeg niet : "Doe het niet!".
    Ik zeg : "Doe het anders, neem er de tijd voor, en laat je wat beter informeren door mensen met ervaring."

    Ik weet dat als je eenmaal bezig bent, je het liefst alles zo snel mogelijk voor elkaar wilt hebben.
    Maar ik weet ook dat dat zelden (eigenlijk: nooit) goed gaat op dit vlak.
    Het enige wat de TS zou kunnen redden in dit geval is een persoon naast hem die al het projectmanagement werk overneemt, en de TS puur als creatieve denker mee laat doen aan het project.
      vrijdag 4 april 2008 @ 11:33:31 #94
    31101 _Led_
    Visje aaien niemand zeggen
    pi_57825380
    quote:
    Op vrijdag 4 april 2008 11:31 schreef Scorpie het volgende:

    [..]

    Het enige wat de TS zou kunnen redden in dit geval is een persoon naast hem die al het projectmanagement werk overneemt, en de TS puur als creatieve denker mee laat doen aan het project.
    Precies.
    Roelof is creatief genoeg om een leuke game te bedenken, hij heeft alleen geen enkel benul van wat er komt kijken bij het daadwerkelijk ontwikkelen van een spel, en van het zakelijke aspect.
    En als Roelof het zo in zijn eentje doorzet, zijn dat de 2 redenen waarom het uiteindelijk niet gaat werken tenzij hij daar hulp bij krijgt van iemand met ervaring.
    zzz
    pi_57825396
    De TS heeft ook goede ideeen. Dat is ook heel het probleem niet. Maar de manier waarom het nu zijn gangetje gaat zie je over 4 jaar nog steeds op dit punt zitten alleen dan met schulden en leningen die die niet had kunnen hebben.

    Hij gaat toch door. Laat die hongerloonlanden programeurs maar lekker programeren TS.
    Speaking is not communicating.
    Je dagenlijkze puzzle | en als je er een vergeten bent! | en als je een mooie prent heb laat het even weten.
    www.indiegamer.nl
      vrijdag 4 april 2008 @ 11:42:04 #96
    13783 Anthraxx
    When you see the robot, drink!
    pi_57825576
    quote:
    Op vrijdag 4 april 2008 01:35 schreef Roelof_Kremer het volgende:

    [..]

    Ja die inderdaar slordigsorry. Het iss ook omdat ik beetje geiriteerd wordt door alle onzin wat op me af komt.
    3/4 van de 3 topics staat vol met totaal onzin. En met matige onderbouwing.

    Maar oke ik heb een stoornis in het korte termijn geheuge.
    Dus een stoornis en in de korte geheuge.
    Ik heb wel een korte geheuge.
    Er is nix mis met mijn lange termijn geheugen.

    Kan je het begrijpen?

    thanks
    Laat programmeren nou net heel handig zijn als het in je lange termijn geheugen zit. Oftewel: pak een boek, werk de opdrachten uit, blijf er mee werken en het blijft wel hangen.
    pi_57825804
    quote:
    Op vrijdag 4 april 2008 11:33 schreef L.Denninger het volgende:

    [..]

    Precies.
    Roelof is creatief genoeg om een leuke game te bedenken, hij heeft alleen geen enkel benul van wat er komt kijken bij het daadwerkelijk ontwikkelen van een spel, en van het zakelijke aspect.
    En als Roelof het zo in zijn eentje doorzet, zijn dat de 2 redenen waarom het uiteindelijk niet gaat werken tenzij hij daar hulp bij krijgt van iemand met ervaring.
    Er zijn een paar goede punten. Ook al ben ik met sommige punten mee oneens (Denk al dat ik die heb uitgewerkt.)

    Ben tot de concluzie gekomen dat ik hulp nodig heb met het zakelijk aspect.

    Dus mijn doel nu is om iemand te zoeken die mij kan helpen met het zakelijk aspect.
    ***************************


    Mensen die me willen helpen? Vergoeding is natuurlijk onderhandelbaar.

    Roelof.
    The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
    pi_57825843
    quote:
    Op vrijdag 4 april 2008 10:21 schreef L.Denninger het volgende:
    Roelof, je vraagt om onderbouwing.
    Ik zal proberen je die te geven, en vat het alsjeblieft niet verkeerd op.

    Ik ben zelf developer. Ik heb ervaring. Ik heb 8 jaar lang professioneel games gemaakt.
    Je zou zelfs kunnen denken dat ik heel misschien een klein beetje verstand zou kunnen hebben van software- en game-development.

    Wat er goed zit aan jouw plan :
  • Je enthousiasme
  • Je inzet
  • Je doorzettingsvermogen

    Wat er fout zit aan jouw plan :
  • Je gebrek aan ervaring
  • Je goedgelovigheid / naiviteit
  • Je onwil om naar andere mensen / goede raad te luisteren

    Waarom ?

    Het bedrijf waarmee je in zee wilt gaan vertrouw ik niet.
    Er bestaat simpelweg geen professioneel bedrijf dat zich een contract aan zou laten praten voor een project,
    aangestuurd door 1 iemand zonder ervaring, op een gebied waar ze geen ervaring mee hebben.
    Dat ze vervolgens een clausule opnemen in het contract die ze ook nog verplicht om jarenlang gratis werk te verrichten als jij vindt dat er een bug in zit is helemaal belachelijk, dat zou voor een bedrijf pure zelfmoord zijn.
    Waarom ?

    Omdat er altijd bugs in software blijven zitten.
    Ik ken commerciele spellen,waar teams van 40 man op werkten, die gereleased zijn met meer dan 1500 bugs erin - en dat waren alleen de bugs die al bekend waren bij de makers, er zullen er ongetwijfeld nog veel meer in gezeten hebben.
    Hadden ze die allemaal willen fixen, dan waren ze anderhalf jaar meer tijd kwijt geweest.
    Kortom, zou een bedrijf dat doen als ze er niet eens voor betaald worden ?

    Verder zal het elk degelijk bedrijf helemaal niks doen of ze jou op hun CV mogen zetten.
    Denk je dat als Google daar naar kijkt opeens zegt :
    "Holy fuck! Die gasten hebben iets in opdracht voor Roelof gemaakt !!! HUREN DIE GASTEN !" ?
    Je zegt zelf dat ze "Shell" op hun CV hebben staan,
    maar blijkbaar vinden ze Shell niet zo belangrijk want om jou op hun CV te mogen zetten willen ze zelfs een groot risico lopen om verlies te maken !
    Als jij zo belangrijk zou zijn moet je de beurs op zodat iedereen aandelen Roelof kan kopen !

    Verder is het een onhaalbare prijs, voor 25.000 euro laat je net een website bouwen, maar zeker geen hele game - laat staan als die game aan elkaar hangt van de complexe logica en inter-object-relaties.
    Nee, ook niet als ie gemaakt wordt in India of in Roemenie.

    Dus waar is dat bedrijf in godsnaam mee bezig ?
    Ze komen met een contract dat ze nooit kunnen nakomen, voor een prijs die ze nooit kunnen waarmaken,
    omdat ze jou zo aardig vinden ?
    Geloof je het echt eerlijk zelf, als je heel diep in je hart kijkt ?

    Denk je echt dat jij zo goed kan onderhandelen ?
    Als dat zo is zou ik je aanraden om naar de Ferrari-dealer te gaan, misschien krijg je een ferrari mee voor 5000 euro omdat ie je zo aardig vindt.
    Of vind je dat opeens wel onrealistisch ?

    Roelof, het is niet dat de mensen hier stom willen doen, of je af willen zeiken voor de lol ofzo;
    het punt is dat mensen hier zien dat jij zo verblind bent door je enthousiasme en je idee dat je niet meer ziet dat wat je nu aangeboden wordt compleet onrealistisch is.
    Mensen zien dat, en proberen je aan je verstand te brengen dat je hier gewoon heel veel geld op gaat verliezen.
    Het gaat er niet om dat je geld in je spel wilt investeren - als je dat wilt moet je het absoluut doen !
    Maar als je het doet, doe het dan op een verantwoorde manier, want wij vinden het allemaal vreselijk om aan te zien hoe je je geld verspeelt terwijl je het ook zou kunnen gebruiken om het op een goede manier in je spel te stoppen, die meer kans van slagen heeft.
    Maar die goede manier, die vind je niet zo maar binnen een paar maanden.
    Wil je het goed doen, dan zul je het van alle mogelijke kanten moeten bekijken, met veel meer bedrijven moeten praten, zelf objectief blijven en vooral niet te hard van stapel willen lopen.

    Een ding is in ieder geval zeker, iedereen hier zegt dat de deal die je nu met het bedrijf wilt sluiten een zandkasteel is dat alleen maar kan instorten.
    Jij bent de enige die denkt dat je een prima deal hebt.
    Dat zou je toch ook aan het denken moeten zetten ?

    Tip :
    Ik weet niet of je ouders achter je plan staan, of dat ze je er mee willen helpen,
    maar ik zou voorstellen dat je ze deze post eens laat lezen en vraagt wat zij er van vinden ?
    Als je zeker bent van je zaak is er geen reden om dat niet te doen; als je bang bent voor hun mening zou je eens na moeten denken waarom dat zo is.

    Afijn, wat je hiermee doet moet je zelf weten, maar denk er gewoon eens over na en laat je niet verblinden door je enthousiasme of door je drang om zo snel mogelijk aan de gang te willen gaan!

  •   vrijdag 4 april 2008 @ 11:58:55 #99
    31101 _Led_
    Visje aaien niemand zeggen
    pi_57825984
    quote:
    Op vrijdag 4 april 2008 11:51 schreef Roelof_Kremer het volgende:

    [..]

    Er zijn een paar goede punten. Ook al ben ik met sommige punten mee oneens (Denk al dat ik die heb uitgewerkt.)

    Ben tot de concluzie gekomen dat ik hulp nodig heb met het zakelijk aspect.

    Dus mijn doel nu is om iemand te zoeken die mij kan helpen met het zakelijk aspect.
    ***************************


    Mensen die me willen helpen? Vergoeding is natuurlijk onderhandelbaar.

    Roelof.
    Gelukkig !!!! Daar ben ik blij om !
    We bedoelen het niet slecht Roelof, ook al komt het soms misschien zo over.
    Het zou gewoon zonde zijn om een leuk idee kapot te zien gaan doordat je te hard van stapel loopt.

    Als ik je een tip mag geven :
    ga nou niet weer direct mensen geld aanbieden om je te helpen.

    Je hebt om je game te bedenken neem ik aan goed rond gekeken naar andere games, en over de jaren veel gepraat met mensen die games spelen.
    Daardoor heb je inzicht gekregen in wat werkt en wat niet, en met die kennis heb je creatief je eigen game bedacht.

    Eigenlijk moet je op zakelijk vlak dus hetzelfde doen !
    Neem de tijd om op internet in contact te komen met mensen met ervaring, vraag ze naar hun ervaring en tips, vraag wat ze goed gedaan hebben, vraag waar ze fouten gemaakt hebben.
    En dan bedoel ik niet met het ontwerpen van hun game, maar wat ze gedaan hebben nadat ze een goed idee hadden uitgewerkt : de daadwerkelijke ontwikkeling van het spel en de zakelijke kanten.

    Maak daar een soort plaatje van voor jezelf, en zet dat op papier, zodat je een overzicht hebt van mogelijke gevaren.
    Je noemt wel vaker wat games op die je hebben geinspireerd; heb je al eens contact gezocht met de makers daarvan ?
    Misschien dat zij je een hoop nuttige tips kunnen geven, niet alleen op game-gebied maar juist ook op het gebied van de ontwikkeling, en wat daarbij kwam kijken (zowel technisch als zakelijk) !

    Pas als je denkt dat je een boel verschillende mensen hebt gesproken, en een mooie balans hebt van wat er mis zou kunnen gaan op basis van hun ervaringen, zou ik gaan zoeken naar iemand die je zakelijk wil helpen.
    Zo iemand is veel sneller geneigd om met jou in zee te gaan als blijkt dat je er zelf ook een beetje onderzoek naar gedaan hebt, en het is voor jou makkelijker in te schatten of iemand een beetje ervaring heeft als je met wat meer mensen gepraat hebt.


    Ik weet dat dit allemaal overdreven lijkt, maar geloof me, als je aan zo'n serieus project begint is het echt niet overdreven.
    Als je bedenkt hoe veel geld en moeite je er in wilt stoppen is het verstandig om te zorgen dat je alle kanten van de zaak goed bekeken hebt voor je eraan begint - ook de kanten die je persoonlijk niet zo liggen of interesseren.
    Als je de moeite neemt, gaat de kans dat je game er ooit zal komen in ieder geval een heel stuk omhoog

    [ Bericht 2% gewijzigd door _Led_ op 04-04-2008 12:08:44 ]
    zzz
    pi_57826133
    Wat die meneer boven mij zegt. Wat je minimaal al kan doen is gewoon je eigen comunity starten zodat je alle info lekker bijelkaar houd. En een open source cmsje inelkaar zetten kan iedereen wel.
    Speaking is not communicating.
    Je dagenlijkze puzzle | en als je er een vergeten bent! | en als je een mooie prent heb laat het even weten.
    www.indiegamer.nl
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')