abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57870504
quote:
Op zondag 6 april 2008 15:02 schreef Sloper het volgende:
Ik snap niet dat je 7 fietsen laat jatten.

AXA ringslot op de normale plaats. Een inderdaad een scooter of motorslot met gehard stalen (vierkante) schakels door het voorwiel en frame aan een paal/brug/hek etc etc.

Knappe jongen die dat los krijgt....
En niet vergeten de ketting hoog te plaatsen, zodat de betonschaar niet op de grond gelegd kan worden met de ketting tussen de bek. Als de ketting hoog hangt kan het lichaamsgewicht niet gebruikt worden om te knippen.

Een paal valt dus af, want dan leg je de fiets plat en dan ligt de ketting dus ook weer op de grond.
  zondag 6 april 2008 @ 16:32:56 #27
157502 Cyclonist
Ohh yeah..
pi_57871390
quote:
Op zondag 6 april 2008 15:56 schreef Wokkel het volgende:

[..]

En niet vergeten de ketting hoog te plaatsen, zodat de betonschaar niet op de grond gelegd kan worden met de ketting tussen de bek. Als de ketting hoog hangt kan het lichaamsgewicht niet gebruikt worden om te knippen.

Een paal valt dus af, want dan leg je de fiets plat en dan ligt de ketting dus ook weer op de grond.
Als je deze om de paal doet, door de spaken (hoog in het wiel) en door je frame, hangt je ketting echt niet op de grond.
pi_57871471
quote:
Op zondag 6 april 2008 16:32 schreef Cyclonist het volgende:

[..]

Als je deze om de paal doet, door de spaken (hoog in het wiel) en door je frame, hangt je ketting echt niet op de grond.
Tot ze de fiets op zijn zij leggen (dus plat op de grond), dan wel.
pi_57888562
Tip: Pak een onbekend merk. De meeste junks hebben vaak een trucje, en die zal hier niet op werken.
  maandag 7 april 2008 @ 14:21:05 #30
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_57889006
quote:
Op donderdag 3 april 2008 12:46 schreef maok het volgende:
Ik geloof dat er ook chips bestaan waarmee je kan zien waar je fiets is. Maar dat weet ik niet zeker, zou ook nog iets kunnen zijn wat in ontwikkeling is.

Die sloten met gehadstaal zijn het beste (van die platte schakels)

Tips: Zet hem beter vast dan de fiets ernaast. Opvallend maken met kleuren en dingetjes in spaken enzo. Kinderzitje schijnt ook te werken.

Had eens een mountainbike met een shitload aan kettingen vastgezet:

1 ketting om voorwiel en frame
2 ketting om achterwiel en frame
3 voorwiel aan fietsenstalling
4 achterwiel aan fietsenstalling
5 frame aan fietsenstalling.

Onder het motto: dan krijgen ze helemaal niets meer.

Dus 4 uur later vond ik alleen mijn voorwiel terug. De rest hebben ze met een verdomde MOTERSLIJPER gewoon opengeslepen

Midden op de godvergeten dag

* TheThirdMark heeft de natte droom om eens zijn fiets te stallen en een claymore aan het zadel te bevestigen.
pi_57889270
Een kinderzitje is ook een goeie. En dan een "Als je mama's fiets steelt kan ze mij niet meer naar school brengen " briefje erop.
pi_57894332
Ik denk dat gewoon een oude verrotte fiets hebben de makkelijkste en beste oplossing is.
  dinsdag 8 april 2008 @ 03:18:05 #33
101852 kokos
mividaloca
pi_57902924
zielig
Viva los Vatos Locos
  dinsdag 8 april 2008 @ 11:19:05 #34
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_57906552
quote:
Op maandag 7 april 2008 14:21 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Dus 4 uur later vond ik alleen mijn voorwiel terug. De rest hebben ze met een verdomde MOTERSLIJPER gewoon opengeslepen

* TheThirdMark heeft de natte droom om eens zijn fiets te stallen en een claymore aan het zadel te bevestigen.
Tjah, dat is gewoon uitlokkerij wat jij doet
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_57906651
De gein is dat fietsfabrikanten gebaat zijn bij hoge diefstalcijfers, het betekent simpelweg meer omzet voor ze.
Daarom bouwen ze geen onsteelbaar slot, dan zouden ze hun eigen ruiten ingooien, net als dat Philips geen lampen produceert die nooit kapot gaan.

De AXA schijfsloten met bijpassende ketting zijn praktisch genoeg.

Ik probeer mijn fiets immer onder het waakzame oog van zo'n Big Brother camera te planten. Schrikt eventuele snoodaards met betonscharen en draagbare slijptollen wel af.

dinsdag 8 april 2008 @ 13:16:25 #36
53151 T42
Pinball Wizard
pi_57908637
geen nieuwe fiets kopen maar 1 van 5 euro ofzo (die zwervers rapareren zegmaar)
  dinsdag 8 april 2008 @ 13:25:20 #37
53151 T42
Pinball Wizard
pi_57908814
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 11:25 schreef Salvad0R het volgende:
De gein is dat fietsfabrikanten gebaat zijn bij hoge diefstalcijfers, het betekent simpelweg meer omzet voor ze.
Daarom bouwen ze geen onsteelbaar slot, dan zouden ze hun eigen ruiten ingooien, net als dat Philips geen lampen produceert die nooit kapot gaan.

De AXA schijfsloten met bijpassende ketting zijn praktisch genoeg.

Ik probeer mijn fiets immer onder het waakzame oog van zo'n Big Brother camera te planten. Schrikt eventuele snoodaards met betonscharen en draagbare slijptollen wel af.

[ afbeelding ]
gekoppelt aan dit
  dinsdag 8 april 2008 @ 13:37:20 #38
182728 honda1990
Laat gaan joh is toch heerlijk
pi_57909050
quote:

[..]

Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
pi_57909276
Zadel en zadelpen uit je fiets halen en lekker in je rugzakkie meezeulen.
Op die manier wordt je fiets -erg- onaantrekkelijk om mee te nemen, zonder zadel enzo. Worked for me.

N~
  dinsdag 8 april 2008 @ 15:02:00 #40
182728 honda1990
Laat gaan joh is toch heerlijk
pi_57910831
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 13:47 schreef Nickenator het volgende:
Op die manier wordt je fiets -erg- onaantrekkelijk om mee te nemen, zonder zadel enzo. Worked for me.

N~
De politie gaat trouwens een homofietsenjatterfiets gebruiken, ze halen alleen het zadel er af en laten juist de pin zitten
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
pi_57912198
quote:
Op donderdag 3 april 2008 13:58 schreef Little_Meanie het volgende:
fietsen
hehehe ja wat is dat ?
  dinsdag 8 april 2008 @ 15:59:59 #42
53151 T42
Pinball Wizard
pi_57912347
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 13:47 schreef Nickenator het volgende:

N~
en waar staat hij? neem ik zadel mee als ze em wille nemen ze em toch wel mee

zelfde bij auto's ik kan kevertjes meenemen zonder motor zonder dat iemand het merkt
pi_57913951
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 15:59 schreef T42 het volgende:

[..]

en waar staat hij? neem ik zadel mee als ze em wille nemen ze em toch wel mee

zelfde bij auto's ik kan kevertjes meenemen zonder motor zonder dat iemand het merkt

Doh

Maar zeg nou zelf, als je 2 fietsen kon openen, zou je degene pakken zonder zadel of met zadel?
En nee, m'n dure mtb zet ik idd niet op 't station, daar heb ik m'n omafiets voor

N~
  dinsdag 8 april 2008 @ 17:32:22 #44
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_57914339
Mensen die ringsloten van Axa kopen vragen d'r zelf om, denk even aan de rel met die sloten van een tijdje geleden. Zo is mijn fiets ook gejat.

Inmiddels heb ik een kettingslot met 8 hoekige schakels en een kern van weet ik wat voor exotisch materiaal. De fietsenmaker liet met met mijn betonschaar (jawel ik heb d'r eentje) in een proefslot knippen. Richtte een paar krassen aan maar verder niks. Kost ook wat, was 69,95 kwijt. Maar mijn fiets staat er nog steeds!

Meestal maak ik 'm in de stalling voor mijn huis vast, zo'n fietsenrek waarmee je fiets ook aan zo'n stang nog extra vast kunt maken. Mijn fiets staat daar altijd als enige (nieuwe stalling) maar staat er elke dag fier. Ook op 't centraal vind ik 'm altijd terug. Geen discussloten of andere meuk, gewoon een zwaar slot (ding weegt ook 3kg). Werkt veel beter!
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
  dinsdag 8 april 2008 @ 21:43:53 #45
53151 T42
Pinball Wizard
pi_57919794
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 17:12 schreef Nickenator het volgende:

[..]

Doh

Maar zeg nou zelf, als je 2 fietsen kon openen, zou je degene pakken zonder zadel of met zadel?
En nee, m'n dure mtb zet ik idd niet op 't station, daar heb ik m'n omafiets voor

N~
als dure was alleen haha
pakkendrager fietsen kan ook
  woensdag 9 april 2008 @ 07:51:26 #46
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_57926958
› Buiten de Randstad gaan wonen.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  woensdag 9 april 2008 @ 11:28:02 #47
81894 godigita
Trollercoaster
pi_57930482
1. Een oud/lelijk uitziende fiets die wel goed fietst gebruiken voor dagelijks gebruik. Dan is je fiets sowieso niet ontzettend veel moeite waard.

2. Twee sloten, zo'n u-slot door je achterwiel, en met een goed zwaar kettingslot door je voorwiel EN frame, je fiets ALTIJD ergens aan vast zetten. Een fietsenrek, een lantaarnpaal, een brugreling, een paal van een hek, dat soort dingen. De doorsnee junk vindt het echt teveel werk om dat los krijgen, er is vast wel ergens een betere prooi. Ik woon in Amsterdam en dit werkt voor mij prima.

Dan is het enige waar je nog bang voor moet zijn zijn van die josti's die je wiel dubbel trappen of je zadel jatten
pi_58274427
quote:

[..]

dan denken die potentiėle dieven ook: dat moet wel een HELE dure fiets zijn.... meenemen je moet een goede balans vinden

beste kan je nog een plek opzoeken waar veel andere mensen zijn zodat het vrij opvalt als je fiets wordt gejat..
Love is in the air!
pi_58277598
quote:
Op donderdag 24 april 2008 11:24 schreef Landgeld het volgende:
beste kan je nog een plek opzoeken waar veel andere mensen zijn zodat het vrij opvalt als je fiets wordt gejat..
Alsof het uitmaakt of het opvalt. Niemand die er wat van gaat zeggen en als dat gebeurt dan is een simpel smoesje voldoende om mensen af te wimpelen.
pi_58277715
Loopt iedereen in Amsterdam met een betonschaar rond?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')