Die sloten schijnen appeltje-eitje te zijn voor dieven.quote:Op donderdag 3 april 2008 12:40 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik heb een axaslot met zo'n kabel die daarin past, maar dat is dus eigenlijk niks?
Lelijk maken lijkt mij ook een goed idee!quote:Op donderdag 3 april 2008 12:46 schreef maok het volgende:
Ik geloof dat er ook chips bestaan waarmee je kan zien waar je fiets is. Maar dat weet ik niet zeker, zou ook nog iets kunnen zijn wat in ontwikkeling is.
Die sloten met gehadstaal zijn het beste (van die platte schakels)
Tips: Zet hem beter vast dan de fiets ernaast. Opvallend maken met kleuren en dingetjes in spaken enzo. Kinderzitje schijnt ook te werken.
Goeie tipquote:Op donderdag 3 april 2008 12:49 schreef Copycat het volgende:
Ooit van een junk gehoord: Je AXA slot niet met moertjes en boutjes aan de fiets bevestigen, maar als los slot gebruiken. Zo kan er geen kracht achter worden gezet.
Hier idem (ook Laak toevallig).quote:Op donderdag 3 april 2008 12:47 schreef Sympathiek het volgende:
Ik woon al paar jaartjes in Den Haag (Laak), en heb hier 4 fietsen van mij buiten staan. Nog nooit gejat
Ik moet zeggen dat er 7 zijn gejat in Amsterdam, en 1 in Den Haag!quote:Op donderdag 3 april 2008 12:47 schreef Sympathiek het volgende:
Ik woon al paar jaartjes in Den Haag (Laak), en heb hier 4 fietsen van mij buiten staan. Nog nooit gejat
En zo hoort het, want die laten ze dan meestal ook liggenquote:Op zaterdag 5 april 2008 22:05 schreef Copycat het volgende:
Daarom moet je je fiets ook altijd ergens aan vast zetten.
Ik heb altijd twee sloten bij me: een los AXA slot en een kettingslot om de fiets aan een paal oid vast te maken.
Iets vriendelijker variant: fiets onder stroom zetten. Schrikt ongetwijfeld af zonder dodelijk te zijn.quote:Op zondag 6 april 2008 11:48 schreef GizartFRL het volgende:
*Zadel loshalen.
*Frame van fiets vullen met explosief materiaal.
*Ontsteking op afstand in frame plaatsen.
Fiets weg?
*Onsteking inschakelen.
*Kijken op het nieuws waar de explosie was.
*Lijk postuum als fietsendief aanwijzen.
En niet vergeten de ketting hoog te plaatsen, zodat de betonschaar niet op de grond gelegd kan worden met de ketting tussen de bek. Als de ketting hoog hangt kan het lichaamsgewicht niet gebruikt worden om te knippen.quote:Op zondag 6 april 2008 15:02 schreef Sloper het volgende:
Ik snap niet dat je 7 fietsen laat jatten.![]()
AXA ringslot op de normale plaats. Een inderdaad een scooter of motorslot met gehard stalen (vierkante) schakels door het voorwiel en frame aan een paal/brug/hek etc etc.
Knappe jongen die dat los krijgt....
Als je deze om de paal doet, door de spaken (hoog in het wiel) en door je frame, hangt je ketting echt niet op de grond.quote:Op zondag 6 april 2008 15:56 schreef Wokkel het volgende:
[..]
En niet vergeten de ketting hoog te plaatsen, zodat de betonschaar niet op de grond gelegd kan worden met de ketting tussen de bek. Als de ketting hoog hangt kan het lichaamsgewicht niet gebruikt worden om te knippen.
Een paal valt dus af, want dan leg je de fiets plat en dan ligt de ketting dus ook weer op de grond.
Tot ze de fiets op zijn zij leggen (dus plat op de grond), dan wel.quote:Op zondag 6 april 2008 16:32 schreef Cyclonist het volgende:
[..]
Als je deze om de paal doet, door de spaken (hoog in het wiel) en door je frame, hangt je ketting echt niet op de grond.
quote:Op donderdag 3 april 2008 12:46 schreef maok het volgende:
Ik geloof dat er ook chips bestaan waarmee je kan zien waar je fiets is. Maar dat weet ik niet zeker, zou ook nog iets kunnen zijn wat in ontwikkeling is.
Die sloten met gehadstaal zijn het beste (van die platte schakels)
Tips: Zet hem beter vast dan de fiets ernaast. Opvallend maken met kleuren en dingetjes in spaken enzo. Kinderzitje schijnt ook te werken.
Tjah, dat is gewoon uitlokkerij wat jij doetquote:Op maandag 7 april 2008 14:21 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Had eens een mountainbike met een shitload aan kettingen vastgezet:
1 ketting om voorwiel en frame
2 ketting om achterwiel en frame
3 voorwiel aan fietsenstalling
4 achterwiel aan fietsenstalling
5 frame aan fietsenstalling.
Onder het motto: dan krijgen ze helemaal niets meer.
Dus 4 uur later vond ik alleen mijn voorwiel terug. De rest hebben ze met een verdomde MOTERSLIJPER gewoon opengeslepen![]()
Midden op de godvergeten dag![]()
* TheThirdMark heeft de natte droom om eens zijn fiets te stallen en een claymore aan het zadel te bevestigen.
gekoppelt aan ditquote:Op dinsdag 8 april 2008 11:25 schreef Salvad0R het volgende:
De gein is dat fietsfabrikanten gebaat zijn bij hoge diefstalcijfers, het betekent simpelweg meer omzet voor ze.
Daarom bouwen ze geen onsteelbaar slot, dan zouden ze hun eigen ruiten ingooien, net als dat Philips geen lampen produceert die nooit kapot gaan.
De AXA schijfsloten met bijpassende ketting zijn praktisch genoeg.
Ik probeer mijn fiets immer onder het waakzame oog van zo'n Big Brother camera te planten. Schrikt eventuele snoodaards met betonscharen en draagbare slijptollen wel af.
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 7 april 2008 14:21 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Had eens een mountainbike met een shitload aan kettingen vastgezet:
1 ketting om voorwiel en frame
2 ketting om achterwiel en frame
3 voorwiel aan fietsenstalling
4 achterwiel aan fietsenstalling
5 frame aan fietsenstalling.
Onder het motto: dan krijgen ze helemaal niets meer.
Dus 4 uur later vond ik alleen mijn voorwiel terug. De rest hebben ze met een verdomde MOTERSLIJPER gewoon opengeslepen![]()
Midden op de godvergeten dag![]()
* TheThirdMark heeft de natte droom om eens zijn fiets te stallen en een claymore aan het zadel te bevestigen.
De politie gaat trouwens een homofietsenjatterfiets gebruiken, ze halen alleen het zadel er af en laten juist de pin zittenquote:Op dinsdag 8 april 2008 13:47 schreef Nickenator het volgende:
Zadel en zadelpen uit je fiets halen en lekker in je rugzakkie meezeulen.
Op die manier wordt je fiets -erg- onaantrekkelijk om mee te nemen, zonder zadel enzo. Worked for me.
N~
en waar staat hij? neem ik zadel meequote:Op dinsdag 8 april 2008 13:47 schreef Nickenator het volgende:
Zadel en zadelpen uit je fiets halen en lekker in je rugzakkie meezeulen.
Op die manier wordt je fiets -erg- onaantrekkelijk om mee te nemen, zonder zadel enzo. Worked for me.
N~
quote:Op dinsdag 8 april 2008 15:59 schreef T42 het volgende:
[..]
en waar staat hij? neem ik zadel meeals ze em wille nemen ze em toch wel mee
zelfde bij auto's ik kan kevertjes meenemen zonder motorzonder dat iemand het merkt
als dure was alleenquote:Op dinsdag 8 april 2008 17:12 schreef Nickenator het volgende:
[..]
Doh
Maar zeg nou zelf, als je 2 fietsen kon openen, zou je degene pakken zonder zadel of met zadel?
En nee, m'n dure mtb zet ik idd niet op 't station, daar heb ik m'n omafiets voor
N~
dan denken die potentiële dieven ook: dat moet wel een HELE dure fiets zijn.... meenemenquote:Op maandag 7 april 2008 14:21 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Had eens een mountainbike met een shitload aan kettingen vastgezet:
1 ketting om voorwiel en frame
2 ketting om achterwiel en frame
3 voorwiel aan fietsenstalling
4 achterwiel aan fietsenstalling
5 frame aan fietsenstalling.
Onder het motto: dan krijgen ze helemaal niets meer.
Dus 4 uur later vond ik alleen mijn voorwiel terug. De rest hebben ze met een verdomde MOTERSLIJPER gewoon opengeslepen![]()
Midden op de godvergeten dag![]()
* TheThirdMark heeft de natte droom om eens zijn fiets te stallen en een claymore aan het zadel te bevestigen.
Alsof het uitmaakt of het opvalt. Niemand die er wat van gaat zeggen en als dat gebeurt dan is een simpel smoesje voldoende om mensen af te wimpelen.quote:Op donderdag 24 april 2008 11:24 schreef Landgeld het volgende:
beste kan je nog een plek opzoeken waar veel andere mensen zijn zodat het vrij opvalt als je fiets wordt gejat..
Pas op, een provinciaal!quote:Op donderdag 24 april 2008 13:46 schreef hello_moto1992 het volgende:
Loopt iedereen in Amsterdam met een betonschaar rond?
Zwervers fietsen repareren?quote:Op dinsdag 8 april 2008 13:16 schreef T42 het volgende:
geen nieuwe fiets kopen maar 1 van 5 euro ofzo(die zwervers rapareren zegmaar)
Nee, met een haakse slijper.quote:Op donderdag 24 april 2008 13:46 schreef hello_moto1992 het volgende:
Loopt iedereen in Amsterdam met een betonschaar rond?
Brandstofverbruik, wegenbelasting, parkeerkosten (not to mention andere parkeerproblematiek) en verzekeringskosten laten we voor het gemak maar even achterwegequote:Op donderdag 24 april 2008 22:50 schreef Tomatenboer het volgende:
Tip: koop een auto.![]()
Als je een APK-waardig brik koopt van ¤ 500,- dan heb je dat al na 50 fietsen die je bij de zwerver om de hoek koopt, terugverdient. Als je altijd nieuwe fietsen kocht (wat natuurlijk dom is als ze altijd worden gestolen) dan heb je je brik al na 1 fiets terugverdient.
En dan dit berichtquote:Minister adviseert: twee sloten op fiets
Door een onzer redacteuren
Rotterdam, 4 juni. Iedere minuut wordt er in Nederland een fiets gestolen. Om precies te zijn: 1,3 fiets. Of, zoals minister Ter Horst (Binnenlandse Zaken, PvdA) het zegt: een fiets en een zadel.Als het aan Ter Horst ligt is dat binnenkort verleden tijd. De minister gaf vandaag in Utrecht het startsein voor een landelijke actie tegen fietsendiefstal. Ze ondertekende een overeenkomst met fietsfabrikanten, Fietsersbond, ANWB, gemeenten, politie, Openbaar Ministerie, verzekeraars en enkele andere organisaties. Met het ‘Plan van Aanpak Fietsdiefstal 2008-2010’ willen de partijen gezamenlijk de strijd aanbinden met dit typisch Nederlandse verschijnsel.
Ieder jaar worden er in Nederland ongeveer 700.000 fietsen gestolen. Slechts 100.000 eigenaren doen hiervan aangifte. Er worden wekelijks 1.000 fietsen teruggevonden zonder dat de eigenaars zich melden.
Een belangrijk wapen in de strijd tegen fietsendiefstal is registratie. De politie heeft aan het begin van dit jaar een landelijk fietsendiefstalregister geïntroduceerd waarin alle aangiftes vanaf januari 2008 in komen te staan. Alle politiekorpsen zijn op dit register aangesloten. Het bevat inmiddels 25.000 fietsen. Ook krijgen alle nieuwe fietsen tegenwoordig een chip in het frame, waarmee gestolen fietsen opgespoord kunnen worden. De NS breidt het aantal bewaakte en onbewaakte fietsstallingen uit.
Minister Ter Horst noemde de rol van de fietsbezitter ‘cruciaal’. De boodschap die fietsers in de campagne meekrijgen is simpel: noteer en bewaar het framenummer van je fiets, doe aangifte bij diefstal en koop geen gestolen fiets. Ook preventie loont. Minimaal twee sloten, is de aanbeveling. Fietsen die met een enkel slot worden weggezet vormen een gemakkelijke prooi voor dieven. Om dit laatste te demonstreren introduceerde de Fietsersbond vandaag de cursus ‘hoe steel ik een fiets’.
Ter Horst heeft niet de illusie dat fietsendiefstal helemaal verdwijnt. Haar doelstelling is om de 700.000 diefstallen per jaar in 2010 te hebben teruggebracht naar 600.000.
Bron
quote:Grote partij moedersleutels gestolen in Delft
Uitgegeven: 4 juni 2008 17:24
DELFT - Bij een diefstal in een fietsenwinkel aan de Van Schuijlenburchstraat in Delft zijn dinsdag veertig fietssleutels weggenomen. Het gaat om zogenaamde moedersleutels, waarmee sloten van fietsen op een vrij eenvoudige manier kunnen worden geopend. Dat liet de politie woensdag weten.
Twee jongeren betraden de winkel en hielden de 36-jarige eigenaar aan de praat. De man liep op verzoek van de twee naar het magazijn om iets te pakken. Toen hij terugkwam, bleek dat de jongeren weg waren en dat zij de moedersleutels van een rek hadden gepakt.
Politie Haaglanden waarschuwt fietsenbezitters ervoor dat er de laatste tijd veel 'valse' fietssleutels in omloop zijn. Met de moedersleutels, van onder meer het merk Axa, kunnen fietssloten snel en zonder braakschade worden geopend.
Bron
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |