Klinkt lekker!quote:Op donderdag 3 april 2008 00:09 schreef nienada het volgende:
Spagetthi Aioli!! Gewoon uitje veel knoflook 4 teentjes ofzo, bosje peterselie, spaans pepertje olijfolie door de spaghetti gooien. Lekker met Parmezaanse kaas, en als je't goedkoper wilt houden koop je zo'n bus kaaspoeder, ook lekker. Zakje sla erbij en je hebt'n complete maaltijd voor weinig.
Klinkt heel goed! Nee ik heb geen voorkeuren als mijn kruidenkast er maar aan voldoet!quote:Op donderdag 3 april 2008 00:17 schreef BBQ-kip het volgende:
Pannenkoeken (met kruiden of andere dingen erdoor als je eens iets anders wil)
Wentelteefjes (hartig of zoet)
Soepen (kun je zoveel kanten mee op en kun je al je restjes in kwijt)
Seizoensgroenten, groot inkopen en invriezen.
Eierragout (boter, bloem, bouillon en een eitje per persoon, brood en wat groenvoer erbij en klaar)
Zelfgemaakte rundvleessalade met corned beef i.p.v. draadjesvlees (vind ik stiekem lekkerder)
Roti kip met extra veel aardappels en groenten
Alles waarin je blikken tomaten kunt verwerken, dat kost echt geen fluit en maakt vrijwel alles lekker (bijvoorbeeld basisbrooddeeg maken à la Jamie Oliver, mes harken door een blik tomaten heen, olie, zout, peper en oregano erbij doen en over het brooddeeg verdelen en bakken).
Nog voorkeuren voor bepaalde streken qua keuken?
Mijn oma maakte het in de oorlog met 1 ei op 8 personenquote:
Nou ik ga het ook maken en zal aan je oma denkenquote:Op donderdag 3 april 2008 00:25 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Mijn oma maakte het in de oorlog met 1 ei op 8 personen![]()
Wij eten het vaak 's middags met kerst en denken dan even aan oma, maar daarnaast is het ook gewoon ultiem comforting food.
Tijdens het kijken van Seinfeld ga ik even verder brainstormen
Surinamers zullen me wel vervloeken, maar ik ben een Hollandse boerentrien, dus heb dat "gevoel" niet voor Hindostaanse kruidjes enzo.quote:
Die ga ik proberenquote:Op donderdag 3 april 2008 00:09 schreef nienada het volgende:
Spagetthi Aioli!! Gewoon uitje veel knoflook 4 teentjes ofzo, bosje peterselie, spaans pepertje olijfolie door de spaghetti gooien. Lekker met Parmezaanse kaas, en als je't goedkoper wilt houden koop je zo'n bus kaaspoeder, ook lekker. Zakje sla erbij en je hebt'n complete maaltijd voor weinig.
Is al een oudje, maar als je het eenmaal geproefd hebt dan wil je meer!quote:Op donderdag 28 december 2006 14:45 schreef Oblivion het volgende:
Even nieuw leven in blazen.![]()
Rode linzen soep:
Zo lekker, zoooooooooooooooo lekker!![]()
Boter in de pan, uitje erbij, fruiten.
2 kleine aardappeltjes of 1 grote in stukken snijden
3 handjes rode linzen.
knoflookje.
liter water
2-3 tl tomatenpuree.
en 1 tablet rundeboullion, kan ook groente bouillon.
Laten garen en sudderen.
Totdat alles gaar is, dan met de staafmixer goed glad maken.
Daarna doe ik er altijd nog een beetje koksroom of culinesse spul in.
Op smaak maken met peper en zout.
Dan heb je een heerlijke basis soep.
Die je kan op-pimpen met gehaktballetjes, stukken brie, fijngehakte peterselie, etc etc...![]()
Stond vanmiddag met een zak rode linzen in mijn hand in de winkel... toch maar niet meegenomen... wat een doos ben ik toch ook!quote:Op donderdag 3 april 2008 11:12 schreef Oblivion het volgende:
Rode linzen soep!
[..]
Is al een oudje, maar als je het eenmaal geproefd hebt dan wil je meer!![]()
En maak ook vaak soep van bonen.
Alle bonen zijn goed!
hmm deze ga ik eens proberen! thnxquote:Op donderdag 3 april 2008 00:50 schreef nienada het volgende:
Zoete aardappelsoep: supersimpel voor 3 personen ongeveer
3/4 grote zoete aardappelen, geschild en in blokjes gesneden
Ui, middelgroot (niet té groot) in snippers
Halve spaanse peper (medium) fijngehakt
blikje mais
voor garnering wat koriande (I know! klinkt vreemd, smaak heerlijk!)
Ui en klein teentje knoflook, spaans pepertje fruiten in wat olijfolie, blokjes aardappel erbij gooien water eroverheen zodat de aardappelen net onder water staan.
Als't wat zachter word, dit gaat vrij snel, met de staafmixer glad mixen blikje mais erdoor en eventueel nog wat créme fraiche en koriander!
recept heb ik van Soup enzo want het is echt m'n lievelingssoep en ZO makkelijK!! best vullend ook, je zou er nog salade bij kunnen serveren. Niet duur, knoflook ui olijfolie enzo heb je toch wel. Alleen aardappel en mais.
ik moet dat ook maar eens gaan proberenquote:Op donderdag 3 april 2008 11:12 schreef Oblivion het volgende:
Rode linzen soep!
[..]
Is al een oudje, maar als je het eenmaal geproefd hebt dan wil je meer!![]()
En maak ook vaak soep van bonen.
Alle bonen zijn goed!
staat genoteerdquote:Op vrijdag 4 april 2008 22:31 schreef Oblivion het volgende:
BBQ-kip en Muck: 1 tip: Eerst de boter/zonnebloemolie dan de uien en dan de tomatenpuree, en die moet je echt even door laten koken/bakken!
Wel erbij blijven...
En echt hoor, ik heb me altijd gek staan te verbazen over hoe het nu eigenlijk zo smaakte bij de buuf, toen heb ik het maar gevraagd.quote:
eenschquote:Op vrijdag 4 april 2008 19:14 schreef HV het volgende:
Handig topic! Staan leuke recepten tussen, ga er ook zeker een paar proberen
alleen niet echt goedkoop hequote:Op zondag 25 mei 2008 01:48 schreef ki_ki het volgende:
[..]
die vissticks met spinazie vulling van captain iglo zijn trouwens echt![]()
Kom dan met voorbeelden hoe het volgens jou wel moet. Ik sta altijd open voor tips enzoquote:Op maandag 26 mei 2008 03:06 schreef Duderinnetje het volgende:
Jezus, wat staan hier een boel onsmakelijke gerechten op een rij. Prefab kaassaus, potjes, pakjes, bergen kaas maar overal overheen mieteren om iets 'smaakvol' te maken. Ik ben echt niet van de anti-potjes-maffia, maar een middenweg en enige consideratie lijkt me best oké voor sommigen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |