abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 mei 2008 @ 11:00:29 #51
3878 Vork
Manisch creatief
pi_58508013
Dit ga ik eens eventjes tvp'en.

Een relatief goedkoop gerecht dat ik zelf wel eens maak is een ovenschotel met kidneybonen, tomaten mais (allen uit blik of pak), creme fraiche,een goedkope zak nacho chips en eventueel nog wat kaas. Vervolgens kun je er een soort van lasagne van bouwen door de tomaten met de bonen en wat chilipoeder te mengen en die in een ovenschaal in lagen aan te brengen, afwisselend met nacho chips, mais en creme fraiche Beetje kaas er op, half uurtje in de oven en smullen maar.

Ook lekker met een simpele salade erbij (sla, komkommer, tomaat met wat limoen en eventueel avocado, indien deze goedkoop is (heel soms wil dat nog wel eens het geval zijn).
pi_58878501
aardappelschijfjes/partjes zelfgesneden of gekocht (voorgegaard kan het straks korter in de oven)
groentemix, bijvoorbeeld met wortel, broccoli, ui, paprika, sperziebonen, verzin maar wat je lekker vindt
plakjes spek
geraspte kaas
eieren
melk
honig groentemix-poeder
kruiden naar eigen smaak

ovenschotel invetten, aardappels erin, plakjes spek daaroverheen, dan de groente. In kom eieren met een beetje melk en een paar eetlepels groentemix poeder, in de ovenschaal gieten. Bestrooien met geraspte kaas. In de oven tot de aardappels gaar zijn.
  zaterdag 24 mei 2008 @ 17:13:20 #53
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_58879493
Goed topic

Wat ik zelf wel erg handig vind is wanneer je groente overhoud van de vorige keren koken (niet te lang bewaren uiteraard) deze te smoren in een kaassaus. Ik snij de groentes (bv: bloemkool, wortels en sperziebonen) en doe ze dan in de pan en laat ze lekker knapperig worden om daarna de kaassaus (welke nog niet ingedikt is) toe te voegen. Een tijdje laten smoren totdat de saus voor je smaak dik genoeg is. Stukje vis en aardappelen er bij en klaar.

Vooral handig als je dus voor meer mensen kookt en je houdt steeds net genoeg groente voor een persoon over. En varieren is erg makkelijk, een betere kok kan er vast wel iets speciaals van maken.
pi_58879534
Vissticks
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  zaterdag 24 mei 2008 @ 17:20:26 #55
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_58879611
Laten we het wel eetbaar houden hé?
Tilapia of Zalm zit toch iets meer smaak aan
  zondag 25 mei 2008 @ 01:48:28 #56
103689 ki_ki
echt zo
pi_58891757
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 17:15 schreef Roi het volgende:
Vissticks
die vissticks met spinazie vulling van captain iglo zijn trouwens echt
  maandag 26 mei 2008 @ 00:56:30 #57
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_58911020
quote:
Op zondag 25 mei 2008 01:48 schreef ki_ki het volgende:

[..]

die vissticks met spinazie vulling van captain iglo zijn trouwens echt
alleen niet echt goedkoop he
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_58911277
Met rijst.
Gelderse worst in stukje snijden en snel wokken, dan eruit halen.
Spitskool in hetzelfde olie wokken, de worst erin en dan oestersaus over heen.

Gehakt bakken, pot witte bonen in tomatensaus erin.
Ketchup en 6 eetlepels suiker en een beetje chili saus en dan heb je nog een gerecht voor 2 dagen voor maar 4 euro.
なんだっけ
pi_58911481
een ovenschotel met lekker gekruid gehakt, spinazie, aardappelpuree of schijfjes en kaas erover smaakt ook altijd goed.. als je het gehakt goed kruid brengt dat genoeg smaak aan.

ovenschotel met kip, creme fraiche, slagroom en een pakje franse uiensoep (klinkt heel vreemd maar is écht heel lekker)

Witte bonen in tomatensaus, gehakt, knoflook, ui en chilisaus
Hajeto!
  maandag 26 mei 2008 @ 03:06:04 #60
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_58911800
Jezus, wat staan hier een boel onsmakelijke gerechten op een rij. Prefab kaassaus, potjes, pakjes, bergen kaas maar overal overheen mieteren om iets 'smaakvol' te maken. Ik ben echt niet van de anti-potjes-maffia, maar een middenweg en enige consideratie lijkt me best oké voor sommigen.
Snobs have more fun!
KLIK!
  maandag 26 mei 2008 @ 23:37:53 #61
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_58930676
quote:
Op maandag 26 mei 2008 03:06 schreef Duderinnetje het volgende:
Jezus, wat staan hier een boel onsmakelijke gerechten op een rij. Prefab kaassaus, potjes, pakjes, bergen kaas maar overal overheen mieteren om iets 'smaakvol' te maken. Ik ben echt niet van de anti-potjes-maffia, maar een middenweg en enige consideratie lijkt me best oké voor sommigen.
Kom dan met voorbeelden hoe het volgens jou wel moet. Ik sta altijd open voor tips enzo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')