Is al een oudje, maar als je het eenmaal geproefd hebt dan wil je meer!quote:Op donderdag 28 december 2006 14:45 schreef Oblivion het volgende:
Even nieuw leven in blazen.![]()
Rode linzen soep:
Zo lekker, zoooooooooooooooo lekker!![]()
Boter in de pan, uitje erbij, fruiten.
2 kleine aardappeltjes of 1 grote in stukken snijden
3 handjes rode linzen.
knoflookje.
liter water
2-3 tl tomatenpuree.
en 1 tablet rundeboullion, kan ook groente bouillon.
Laten garen en sudderen.
Totdat alles gaar is, dan met de staafmixer goed glad maken.
Daarna doe ik er altijd nog een beetje koksroom of culinesse spul in.
Op smaak maken met peper en zout.
Dan heb je een heerlijke basis soep.
Die je kan op-pimpen met gehaktballetjes, stukken brie, fijngehakte peterselie, etc etc...![]()
Stond vanmiddag met een zak rode linzen in mijn hand in de winkel... toch maar niet meegenomen... wat een doos ben ik toch ook!quote:Op donderdag 3 april 2008 11:12 schreef Oblivion het volgende:
Rode linzen soep!
[..]
Is al een oudje, maar als je het eenmaal geproefd hebt dan wil je meer!![]()
En maak ook vaak soep van bonen.
Alle bonen zijn goed!
hmm deze ga ik eens proberen! thnxquote:Op donderdag 3 april 2008 00:50 schreef nienada het volgende:
Zoete aardappelsoep: supersimpel voor 3 personen ongeveer
3/4 grote zoete aardappelen, geschild en in blokjes gesneden
Ui, middelgroot (niet té groot) in snippers
Halve spaanse peper (medium) fijngehakt
blikje mais
voor garnering wat koriande (I know! klinkt vreemd, smaak heerlijk!)
Ui en klein teentje knoflook, spaans pepertje fruiten in wat olijfolie, blokjes aardappel erbij gooien water eroverheen zodat de aardappelen net onder water staan.
Als't wat zachter word, dit gaat vrij snel, met de staafmixer glad mixen blikje mais erdoor en eventueel nog wat créme fraiche en koriander!
recept heb ik van Soup enzo want het is echt m'n lievelingssoep en ZO makkelijK!! best vullend ook, je zou er nog salade bij kunnen serveren. Niet duur, knoflook ui olijfolie enzo heb je toch wel. Alleen aardappel en mais.
ik moet dat ook maar eens gaan proberenquote:Op donderdag 3 april 2008 11:12 schreef Oblivion het volgende:
Rode linzen soep!
[..]
Is al een oudje, maar als je het eenmaal geproefd hebt dan wil je meer!![]()
En maak ook vaak soep van bonen.
Alle bonen zijn goed!
staat genoteerdquote:Op vrijdag 4 april 2008 22:31 schreef Oblivion het volgende:
BBQ-kip en Muck: 1 tip: Eerst de boter/zonnebloemolie dan de uien en dan de tomatenpuree, en die moet je echt even door laten koken/bakken!
Wel erbij blijven...
En echt hoor, ik heb me altijd gek staan te verbazen over hoe het nu eigenlijk zo smaakte bij de buuf, toen heb ik het maar gevraagd.quote:
eenschquote:Op vrijdag 4 april 2008 19:14 schreef HV het volgende:
Handig topic! Staan leuke recepten tussen, ga er ook zeker een paar proberen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |