abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport woensdag 2 april 2008 @ 21:42:55 #1
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_57790250
Je ziet wel eens de korter corner, er staat een tweede man bij de cornervlag. De man die de hoekschop neemt schiet hem naar die tweede man. Dan draaien ze de bal de elf meter binnen of speelt hij hem eerst terug naar de cornernemer.

Wat vinden jullie van de korte corner ?

TS begint.

Ik vind het een beetje dom en geef de voorkeur aan de 'lange' corner.
Ik moet altijd denken bij korte corners aan ballen die terug worden gespeeld, de verdediging gaat naar voren, de 2de man speelt de bal terug naar cornernemer en.... buitenspel.

Ik zie weinig korte corners die lukken, meestal gaan ze mis, geef mij dan maar een 'lange' corner direct 11 meter in.

dus nogmaal wat vinden jullie van de korte corner ? graag met beargumentatie
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_57790313
Moeten de "paalverdedigers" wel alert zijn en naar voren stappen.

En als het wel lukt, zijn de palen niet meer gedekt dus meer kans op een goal.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_57790429
Mits de uitvoerders er bedreven in zijn ben ik voor (vergelijk het met de strafcorner in het hockey). Dan moet de bal wel direct voor, anders dreigt de buitenspelval. Maar de corner moet niet altijd kort, dan wordt het voorspelbaar.
That's all folks!
pi_57790488
Ik vind het wel een goede optie. Misschien niet altijd even gevaarlijk dan de bal meteen in de zestien gooien, maar zo is er wel een kans dat er meer ruimte in de zestien komt. Als je eigen spelers het goed meespelen kun je buitenspel voorkomen.
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_57790551
Tja, de "lange" corner geeft je in principe minder dan 50% kans op doel, tevens moet de bal dan goed ingekopt zijn en buiten het bereik van bijvoorbeeld een doelman belanden. Met andere woorden: de kans van scoren uit een corner zijn nihil.

Dan ben ik wel in voor alternatieve varianten, zoals deze.
Maar ja, varianten kan je slechts één keer doen, maar al met al: volgens mij is een afwisseling tussen "lange" en "korte" corners best een goed plan.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 2 april 2008 @ 21:53:19 #6
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_57790620
overbodig zelden lukt het, tis gewoon voor spelers die hem zelf niet vanaf de hoek in de 16 kunnen krijgen.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_57790657
Je moet het in ieder geval niet overdrijven, de korte corners
Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
pi_57790664
De perfecte corner is toch echt lang:

Varianten kunnen wel bruikbaar zijn, maar het moet wel verrassend zijn en dus weinig gebruikt worden. Tenzij je speelt tegen een team met echt veel meer lengte en kopkracht.
AFC Ajax - Manchester United FC - Tottenham Hotspur FC - Roberto Baggio
  Moderator / Redactie Sport woensdag 2 april 2008 @ 21:56:09 #9
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_57790708
Volgens mij is een korte corner maar ongeveer max. 2x per wedstrijd bruikbaar, als de afspraak er is en de korte corner lukt kan het wel een keertje.

Kwestie van afspraken maken en goed uitvoeren. Maar dat geldt bij alle corners
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  woensdag 2 april 2008 @ 21:56:16 #10
164471 Lubbert
Noe mu-j s goed luustern
pi_57790712
Nuttig of overbodig? Ik denk dat het van de situatie afhangt. Het is maar net hoe er door de tegenstander op gereageerd wordt. Als er een goal uit voort komt, zou je het nuttig kunnen noemen.
Binnie noe helemoale van god los
pi_57790733
Ik ben fel tegenstander, ik roep in herinnering de korte corner van Ajax tijdens Werder - Ajax tijdens de uefa cup vorig jaar. Waarschijnlijk een van de slechtste ooit.
Heeft enkel zin als het een verrassing is voor de tegenstander.

Wat ik vaker zou proberen is een corner zoals jong Oekraine tegen Jong Oranje tijdens het EK. Of in het algemeen meer varianten bedenken. Maar zal het voetbal wel te conservatief voor zijn.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 2 april 2008 @ 21:59:46 #12
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_57790827
je ziet ze ook altijd van verre aankomen omdat er een mannetje extra naar de hoek gaat dus dan kom je iemand te kort voor de goal...... of het is makkelijker te verdedigen omdat je meer tijd hebt om bij de corner te dekken
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_57790907
Ik vind het af en toe wel een goede optie.

De bal kan bijvoorbeeld in 2e instantie onder een hoek voorgezet worden die moeilijker is te verdedigen voor de keeper.

Ook hebben de aanvallers na het korte tikje meer tijd om zich los te weken van een verdediger. Juist door de korte corner hebben spelers meer tijd om chaos te stichten in de achterhoede van de tegenstander door veel loopacties.
  woensdag 2 april 2008 @ 22:45:51 #14
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_57792664
Lange corner lijkt me het beste!
pi_57792698
Ik heb er een hekel aan.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
  woensdag 2 april 2008 @ 22:47:58 #16
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_57792747
Doordat er minder mensen voor de goal zijn, creëer je meer ruimte om te bewegen. Uiteraard dan niet zo voorspelbaar dat er direct ingelopen, wordt zoals bij Liverpool - Arsenal De tweede man moet gewoon op snelheid inlopen, kaatsen, bal voor geven.
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
pi_57792800
Om het toe te passen om tijd te rekken in het hoekje vlak voor tijd vind ik frustrerend om te zien.
  woensdag 2 april 2008 @ 22:52:18 #18
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_57792924
quote:
Op woensdag 2 april 2008 22:49 schreef Blawh het volgende:
Om het toe te passen om tijd te rekken in het hoekje vlak voor tijd vind ik frustrerend om te zien.
Die gasten die dat doen mag je afzagen vind ik. Buijs deed het samen met Hofs dit jaar ook een keer. Gelijk neerschoppen die handel!
pi_57793036
Het is überhaupt bizar dat spelers die gemiddeld zo'n 6 keer per week trainen en toch professioneel met hun vak bezig zouden zijn, niet een bal over 20 meter voor kunnen krijgen vanaf de cornervlag.

Je moet toch minimaal twee uur per week vrij kunnen maken om even 40 ballen voor te knallen vanaf de hoek om te zorgen dat je in de wedstrijd er minimaal 8 van de 10 rond de 11 meter krijgt waarvan er weer minimaal 4 een goal kans uit komt?
pi_57793249
quote:
Op woensdag 2 april 2008 22:55 schreef BliksemSchigt het volgende:
Het is überhaupt bizar dat spelers die gemiddeld zo'n 6 keer per week trainen en toch professioneel met hun vak bezig zouden zijn, niet een bal over 20 meter voor kunnen krijgen vanaf de cornervlag.

Je moet toch minimaal twee uur per week vrij kunnen maken om even 40 ballen voor te knallen vanaf de hoek om te zorgen dat je in de wedstrijd er minimaal 8 van de 10 rond de 11 meter krijgt waarvan er weer minimaal 4 een goal kans uit komt?
Dat snap ik dus ook nooit. Als je die corners bij bijvoorbeeld Ajax ziet, gaan er soms gewoon twee achter elkaar achter het doel langs.
AFC Ajax - Manchester United FC - Tottenham Hotspur FC - Roberto Baggio
  woensdag 2 april 2008 @ 23:06:25 #21
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_57793354
Kort is echt irri,

maar noem eens een speler die een goede corner kan nemen
ajax en feyenoord trappen echt schijtcorners
pi_57794326
quote:
Op woensdag 2 april 2008 23:06 schreef jorienvdherik het volgende:
Kort is echt irri,

maar noem eens een speler die een goede corner kan nemen
ajax en feyenoord trappen echt schijtcorners
AZ is ook bedroevend met corners. Ik ben tegenwoordig al blij als ze de bal 1 meter hoog krijgen, dan leek het net een serieuze poging, en als ze hem al hoog krijgen schoppen ze hem of direct in de handen van de keeper of over het doel.

En het mooiste was nog dat er vorig seizoen of het seizoen daarvoor bij het AZ magazine op TV Noord-Holland iedere week een vraag van een briefschrijver aan Van Gaal werd gesteld. Eentje was zo 'dom' om te vragen of er wel op corners getraind werd, want het rendement was zo laag. De reactie van Louis was uitermate voorspelbaar, de briefschrijver had het verkeerd gezien, omdat hij toevallig twee corners wist waaruit gescoord werd. Dat er toen gemiddeld vrij veel corners per wedstrijd genomen werden deed daar niets aan af
  Trouwste user 2022 woensdag 2 april 2008 @ 23:38:21 #23
7889 tong80
Spleenheup
pi_57794355
Korte corner kan geweldig zijn. Moet een verrassing blijven niet zoals de tweede keer vanavond.

Maar de korte corner kan een aanvulling zijn.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_57794418
Wij zijn bijna gepromoveerd ooit door ons rendement uit corners. Indraaiende ballen van Buikema of Smit, iemand die een verdediger blokt en vervolgens kopte Rose ze bij de 1e paal binnen. Verbeek trainde er vaak op in zijn tijd bij Heracles.
Tegenwoordig wordt er ook weer op getraind bij Heracles en gelijk scoren we meer uit dode spelsituaties.
pi_57796289
voordat je aan korte of lange corners moet denken is het volgens mij handig om sowieso corners te leren trappen. Ik wil hier echt niet opscheppen maar als middelmatige speler van een 2de elftal in reserveklasse 2 trapte ik meer dan 90% van de corners strak op de penaltystip net buiten bereik van de keeper. Dan moet de gemiddelde prof die bal daar toch helemaal makkelijk neer kunnen leggen. Ik begrijp er werkelijk geen zak van dat je soms 3 a 4corners achter elkaar niet eens voorbij de eerste verdediger ziet komen.
Ik vind korte corners waarbij er al een mannetje bij gaat staan en die bal een metertje het veld in wordt gelegd behoorlijk onzinnig. Bij tegenstanders die een goede luchtverdediging hebben is een variant naar de rand van de zestien of op een andere manier een aanval op proberen te zetten niet zon gek idee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')