abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport woensdag 2 april 2008 @ 21:42:55 #1
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_57790250
Je ziet wel eens de korter corner, er staat een tweede man bij de cornervlag. De man die de hoekschop neemt schiet hem naar die tweede man. Dan draaien ze de bal de elf meter binnen of speelt hij hem eerst terug naar de cornernemer.

Wat vinden jullie van de korte corner ?

TS begint.

Ik vind het een beetje dom en geef de voorkeur aan de 'lange' corner.
Ik moet altijd denken bij korte corners aan ballen die terug worden gespeeld, de verdediging gaat naar voren, de 2de man speelt de bal terug naar cornernemer en.... buitenspel.

Ik zie weinig korte corners die lukken, meestal gaan ze mis, geef mij dan maar een 'lange' corner direct 11 meter in.

dus nogmaal wat vinden jullie van de korte corner ? graag met beargumentatie
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_57790313
Moeten de "paalverdedigers" wel alert zijn en naar voren stappen.

En als het wel lukt, zijn de palen niet meer gedekt dus meer kans op een goal.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_57790429
Mits de uitvoerders er bedreven in zijn ben ik voor (vergelijk het met de strafcorner in het hockey). Dan moet de bal wel direct voor, anders dreigt de buitenspelval. Maar de corner moet niet altijd kort, dan wordt het voorspelbaar.
That's all folks!
pi_57790488
Ik vind het wel een goede optie. Misschien niet altijd even gevaarlijk dan de bal meteen in de zestien gooien, maar zo is er wel een kans dat er meer ruimte in de zestien komt. Als je eigen spelers het goed meespelen kun je buitenspel voorkomen.
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_57790551
Tja, de "lange" corner geeft je in principe minder dan 50% kans op doel, tevens moet de bal dan goed ingekopt zijn en buiten het bereik van bijvoorbeeld een doelman belanden. Met andere woorden: de kans van scoren uit een corner zijn nihil.

Dan ben ik wel in voor alternatieve varianten, zoals deze.
Maar ja, varianten kan je slechts één keer doen, maar al met al: volgens mij is een afwisseling tussen "lange" en "korte" corners best een goed plan.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 2 april 2008 @ 21:53:19 #6
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_57790620
overbodig zelden lukt het, tis gewoon voor spelers die hem zelf niet vanaf de hoek in de 16 kunnen krijgen.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_57790657
Je moet het in ieder geval niet overdrijven, de korte corners
Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
pi_57790664
De perfecte corner is toch echt lang:

Varianten kunnen wel bruikbaar zijn, maar het moet wel verrassend zijn en dus weinig gebruikt worden. Tenzij je speelt tegen een team met echt veel meer lengte en kopkracht.
AFC Ajax - Manchester United FC - Tottenham Hotspur FC - Roberto Baggio
  Moderator / Redactie Sport woensdag 2 april 2008 @ 21:56:09 #9
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_57790708
Volgens mij is een korte corner maar ongeveer max. 2x per wedstrijd bruikbaar, als de afspraak er is en de korte corner lukt kan het wel een keertje.

Kwestie van afspraken maken en goed uitvoeren. Maar dat geldt bij alle corners
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  woensdag 2 april 2008 @ 21:56:16 #10
164471 Lubbert
Noe mu-j s goed luustern
pi_57790712
Nuttig of overbodig? Ik denk dat het van de situatie afhangt. Het is maar net hoe er door de tegenstander op gereageerd wordt. Als er een goal uit voort komt, zou je het nuttig kunnen noemen.
Binnie noe helemoale van god los
pi_57790733
Ik ben fel tegenstander, ik roep in herinnering de korte corner van Ajax tijdens Werder - Ajax tijdens de uefa cup vorig jaar. Waarschijnlijk een van de slechtste ooit.
Heeft enkel zin als het een verrassing is voor de tegenstander.

Wat ik vaker zou proberen is een corner zoals jong Oekraine tegen Jong Oranje tijdens het EK. Of in het algemeen meer varianten bedenken. Maar zal het voetbal wel te conservatief voor zijn.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 2 april 2008 @ 21:59:46 #12
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_57790827
je ziet ze ook altijd van verre aankomen omdat er een mannetje extra naar de hoek gaat dus dan kom je iemand te kort voor de goal...... of het is makkelijker te verdedigen omdat je meer tijd hebt om bij de corner te dekken
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_57790907
Ik vind het af en toe wel een goede optie.

De bal kan bijvoorbeeld in 2e instantie onder een hoek voorgezet worden die moeilijker is te verdedigen voor de keeper.

Ook hebben de aanvallers na het korte tikje meer tijd om zich los te weken van een verdediger. Juist door de korte corner hebben spelers meer tijd om chaos te stichten in de achterhoede van de tegenstander door veel loopacties.
  woensdag 2 april 2008 @ 22:45:51 #14
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_57792664
Lange corner lijkt me het beste!
pi_57792698
Ik heb er een hekel aan.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
  woensdag 2 april 2008 @ 22:47:58 #16
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_57792747
Doordat er minder mensen voor de goal zijn, creëer je meer ruimte om te bewegen. Uiteraard dan niet zo voorspelbaar dat er direct ingelopen, wordt zoals bij Liverpool - Arsenal De tweede man moet gewoon op snelheid inlopen, kaatsen, bal voor geven.
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
pi_57792800
Om het toe te passen om tijd te rekken in het hoekje vlak voor tijd vind ik frustrerend om te zien.
  woensdag 2 april 2008 @ 22:52:18 #18
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_57792924
quote:
Op woensdag 2 april 2008 22:49 schreef Blawh het volgende:
Om het toe te passen om tijd te rekken in het hoekje vlak voor tijd vind ik frustrerend om te zien.
Die gasten die dat doen mag je afzagen vind ik. Buijs deed het samen met Hofs dit jaar ook een keer. Gelijk neerschoppen die handel!
pi_57793036
Het is überhaupt bizar dat spelers die gemiddeld zo'n 6 keer per week trainen en toch professioneel met hun vak bezig zouden zijn, niet een bal over 20 meter voor kunnen krijgen vanaf de cornervlag.

Je moet toch minimaal twee uur per week vrij kunnen maken om even 40 ballen voor te knallen vanaf de hoek om te zorgen dat je in de wedstrijd er minimaal 8 van de 10 rond de 11 meter krijgt waarvan er weer minimaal 4 een goal kans uit komt?
pi_57793249
quote:
Op woensdag 2 april 2008 22:55 schreef BliksemSchigt het volgende:
Het is überhaupt bizar dat spelers die gemiddeld zo'n 6 keer per week trainen en toch professioneel met hun vak bezig zouden zijn, niet een bal over 20 meter voor kunnen krijgen vanaf de cornervlag.

Je moet toch minimaal twee uur per week vrij kunnen maken om even 40 ballen voor te knallen vanaf de hoek om te zorgen dat je in de wedstrijd er minimaal 8 van de 10 rond de 11 meter krijgt waarvan er weer minimaal 4 een goal kans uit komt?
Dat snap ik dus ook nooit. Als je die corners bij bijvoorbeeld Ajax ziet, gaan er soms gewoon twee achter elkaar achter het doel langs.
  woensdag 2 april 2008 @ 23:06:25 #21
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_57793354
Kort is echt irri,

maar noem eens een speler die een goede corner kan nemen
ajax en feyenoord trappen echt schijtcorners
pi_57794326
quote:
Op woensdag 2 april 2008 23:06 schreef jorienvdherik het volgende:
Kort is echt irri,

maar noem eens een speler die een goede corner kan nemen
ajax en feyenoord trappen echt schijtcorners
AZ is ook bedroevend met corners. Ik ben tegenwoordig al blij als ze de bal 1 meter hoog krijgen, dan leek het net een serieuze poging, en als ze hem al hoog krijgen schoppen ze hem of direct in de handen van de keeper of over het doel.

En het mooiste was nog dat er vorig seizoen of het seizoen daarvoor bij het AZ magazine op TV Noord-Holland iedere week een vraag van een briefschrijver aan Van Gaal werd gesteld. Eentje was zo 'dom' om te vragen of er wel op corners getraind werd, want het rendement was zo laag. De reactie van Louis was uitermate voorspelbaar, de briefschrijver had het verkeerd gezien, omdat hij toevallig twee corners wist waaruit gescoord werd. Dat er toen gemiddeld vrij veel corners per wedstrijd genomen werden deed daar niets aan af
  Trouwste user 2022 woensdag 2 april 2008 @ 23:38:21 #23
7889 tong80
Spleenheup
pi_57794355
Korte corner kan geweldig zijn. Moet een verrassing blijven niet zoals de tweede keer vanavond.

Maar de korte corner kan een aanvulling zijn.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_57794418
Wij zijn bijna gepromoveerd ooit door ons rendement uit corners. Indraaiende ballen van Buikema of Smit, iemand die een verdediger blokt en vervolgens kopte Rose ze bij de 1e paal binnen. Verbeek trainde er vaak op in zijn tijd bij Heracles.
Tegenwoordig wordt er ook weer op getraind bij Heracles en gelijk scoren we meer uit dode spelsituaties.
pi_57796289
voordat je aan korte of lange corners moet denken is het volgens mij handig om sowieso corners te leren trappen. Ik wil hier echt niet opscheppen maar als middelmatige speler van een 2de elftal in reserveklasse 2 trapte ik meer dan 90% van de corners strak op de penaltystip net buiten bereik van de keeper. Dan moet de gemiddelde prof die bal daar toch helemaal makkelijk neer kunnen leggen. Ik begrijp er werkelijk geen zak van dat je soms 3 a 4corners achter elkaar niet eens voorbij de eerste verdediger ziet komen.
Ik vind korte corners waarbij er al een mannetje bij gaat staan en die bal een metertje het veld in wordt gelegd behoorlijk onzinnig. Bij tegenstanders die een goede luchtverdediging hebben is een variant naar de rand van de zestien of op een andere manier een aanval op proberen te zetten niet zon gek idee.
  donderdag 3 april 2008 @ 01:45:17 #26
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_57796602
Ik heb altijd een hele goede traptechniek gehad, dus ik nam meestal de corners, en ik gaf ook altijd de voorkeur aan lange corners, richting 11 meter stip...

Maar persoonlijk vind ik sowieso dat er veels te weinig gedan wordt met corners, Ik zou liever meer combinaties zien, dus ik neem de corner naar andere kant 16 meter gebied, daar legt iemand hem terug naar opkomende back, die legt hem weer breed aan iemand die een open schietkans heeft (wellicht de persoon die de corner nam) en op zo'n manier speel je iemand compleet vrij terwijl de hele verdediging inmiddels als los zand uit elkaar is gespeeld.In principe ook niet echt moeilijk uit te voeren, want al die mensen staan over het algemeen vrij.

Maar goed, de meesten willen gewoon die bal in de 16 gooien en kijken wel wat er gebeurt. Persoonlijk kon ik hem echt op iemand's hoofd leggen, en heb zelfs regelmatig ballen direct de goal ingedraaid vanuit de corner...
pi_57804755
quote:
Op woensdag 2 april 2008 21:54 schreef DemonCleaner het volgende:
De perfecte corner is toch echt lang:

Varianten kunnen wel bruikbaar zijn, maar het moet wel verrassend zijn en dus weinig gebruikt worden. Tenzij je speelt tegen een team met echt veel meer lengte en kopkracht.
Vind ik niet echt een lange corner, maar wel een goede variant. Scholes heeft 'm er ook weleens zo ingeramd. Kans op scoren is echter zeer klein.

Korte corner hoeft van mij niet, slinger maar gewoon voor de pot
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
  donderdag 3 april 2008 @ 14:54:41 #28
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_57804982
Ik zie het nut wel van korte corners. En dan heb ik het vooral over een afdraaiende voorzet. Deze kun je veel meer curve meegeven wanneer je de corner kort neemt.
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
pi_57805146
quote:
Op donderdag 3 april 2008 14:43 schreef Gordon_Shumway het volgende:

[..]

Vind ik niet echt een lange corner, maar wel een goede variant. Scholes heeft 'm er ook weleens zo ingeramd. Kans op scoren is echter zeer klein.

Korte corner hoeft van mij niet, slinger maar gewoon voor de pot
Nee klopt, dit is gewoon een variant die vrijwel nooit lukt, maar hij zat er zo lekker in, wilde m gewoon ff linken.
  Trouwste user 2022 donderdag 3 april 2008 @ 16:35:33 #30
7889 tong80
Spleenheup
pi_57807118

De corner der corners

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_57809307
quote:
Op donderdag 3 april 2008 16:35 schreef tong80 het volgende:

De corner der corners

In Pro Evolution Soccer
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
  vrijdag 4 april 2008 @ 00:02:19 #32
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_57819083
lijkt net echt
  Trouwste user 2022 vrijdag 4 april 2008 @ 01:56:01 #33
7889 tong80
Spleenheup
pi_57820914

pi_57820975
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 20 november 2008 @ 01:23:57 #35
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_63363734
Oranje voerde de korte corner zeldzaam goed uit
DeLuna vindt me dik ;(
  donderdag 20 november 2008 @ 02:07:48 #36
191163 J-heronimus
Ulpia Noviomagus Batavorum
pi_63364120
Ik heb er een hekel aan.

Bij een lange corner is de kans op een goal vele malen groter imo.
pi_63364907
Hoe komt het dat TS nog geen mod is?
pi_63366855
quote:
Op donderdag 20 november 2008 01:23 schreef rubbereend het volgende:
Oranje voerde de korte corner zeldzaam goed uit
Hij was inderdaad prima, maar Zweden anticipeerde ook niet echt geweldig.
  donderdag 20 november 2008 @ 09:53:26 #39
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_63367025
Hm, dit topic deed me denken aan een aflevering van Zembla. Even gegoogled:
quote:
Zo wordt Oranje Europees kampioen
Door MARK SCHOPMAN en BJORN WESTERA
HILVERSUM - Terwijl zestien miljoen Nederlanders nog puzzelen over de opstelling, het beste spelsysteem en de te volgen tactiek voor Oranje op het EK, is Zembla er al uit. Met de tips van het programma wordt het Nederlands elftal Europees kampioen.
afbeelding vergroten Robin van Persie. FOTO PIM RAS
Het televisieprogramma biedt vanavond het winnende recept aan voor het Nederlands elftal, in de aflevering 'Zó wordt Nederland Europees kampioen.'

Aan de hand van een studie door de Rijksuniversiteit Groningen, die zestig interlands van het Nederlands elftal wetenschappelijk analyseerde, geeft Zembla vanavond elf tips en suggesties aan bondscoach Marco van Basten.

Foppe de Haan en Joop Alberda, de man achter het olympische volleybalgoud in 1996, voorzien de cijfers van deskundig commentaar. Zij tonen zich fel voorstander van wetenschappelijke analyses in de topsport. Ook Arrigo Sacchi, ex-coach van Van Basten bij AC Milan geeft zijn mening.

In het onderzoek van de studenten van de RUG werd elk detail uit zestig interlands van Oranje uitgelicht. Elke pass, ingooi of corner werd beoordeeld en dat leverde een karrenvracht aan resultaten op.

Regisseur Bernard Krikke vond het echter niet passen om al die cijfers weer te geven in het programma. ,,Televisie leent zich niet zo goed voor cijfers en daarom hebben wij vooral de hoofdlijnen eruit gepikt. De deskundigen De Haan, Sacchi en Alberda hebben die feiten geanalyseerd en vertaald naar de realiteit.''

'Zó wordt Nederland Europees Kampioen' schotelt de kijker een aantal interessante statistieken voor. Zo blijkt dat Nederland gemiddeld maar een keer scoort per dertig corners. Dat is veel minder dan de Italianen. Zij zetten gemiddeld een van de vijftien hoekschoppen om in een doelpunt. Het advies van Zembla; neem korte corners, die zijn succesvoller.

Hoekschoppen verdedigen doet Nederland ook al erg slecht. Terwijl in interlands gemiddeld 3,7 procent van de hoekschoppen een tegendoelpunt oplevert, incasseert Nederland in 7,8 procent van de vijandelijke pogingen een tegengoal.

Zembla geeft ook tips over andere spelhervattingen. Zo kan Van der Sar beter geen lange doeltrap gebruiken en moet Sneijder of Van Persie de vrije trappen nemen. En dan het liefst indirect, want daaruit scoren we twee keer zo vaak.

Over de opstelling heeft Zembla geen twijfels. We moeten terug naar 4-3-3 en controlerende middenvelders hebben we niet nodig. Van der Vaart, Sneijder en Afellay klaren de klus daar wel. Ook Tim de Cler en Dirk Kuijt moeten volgens het programma spelen, in tegenstelling tot Arjen Robben, die zijn plekje verliest aan Van Persie.

Of we aan al deze tips van de programmamakers echt iets hebben, valt nog te bezien. Juist Foppe de Haan, die hoog opgeeft over het onderzoek, raakt de juiste snaar. ,,Soms doe je op het voetbalveld ook wel eens iets op gevoel.''

Regisseur Krikke geeft dan ook toe dat er meerdere factoren afhankelijk zijn voor het wel of niet slagen van een voetbalwedstrijd. ,,Maar we willen laten zien dat je voetbal ook op een andere manier kunt benaderen. Het levert leuke feiten op en natuurlijk moet je het ook een beetje met een knipoog zien.''

Alhoewel het algemeen bekend is dat Van Basten zich normaal nooit wat aantrekt van de media, is het misschien toch verstandig als de bondscoach de uitzending van vanavond eens goed bekijkt. Want volgens de programmamakers klopt Nederland in de finale de Duitsers, mits Van Basten de tips opvolgt. En dat willen we natuurlijk allemaal graag zien.

Zembla: Zó wordt Nederland Europees Kampioen. Vrijdagavond. 21.20 uur. Nederland 2
http://www.sportwereld.nl(...)ropees_kampioen.html
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 20 november 2008 @ 13:19:52 #40
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_63372069
quote:
Op donderdag 20 november 2008 05:08 schreef Emimich het volgende:
Hoe komt het dat TS nog geen mod is?
DeLuna vindt me dik ;(
pi_63372365
als die corner gewoon goed word uitgevoerd dan, en de bal goed ingedraaid word bij de 2de paal met een scherpe hoek, met de kans dat de bal er invliegt als niemand hem verder aanraakt.
dan vind ik hem goed.

maar over het algemeen zijn corners waaruit gescoord worden het best
Als ik lach met mijn lul, worden alle vrouwen gul.
Slepen ze me mee, hop naar de wc.
Spoelen maar, wat een mooi gebaar.
pi_63373778
Ik heb er echt een hekel aan. Doe mij maar een lange corner of een variant zoals je steeds vaker ziet.
pi_63377181
Een korte corner, mits niet te dom uitgevoerd, kan best nuttig zijn. Belangrijk is dat je als aanvallende partij goede afspraken maakt over wie wanneer inloopt, etc. Althans, dat is op amateurniveau mijn ervaring
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
pi_63379010
Een korte corner nemen en dan gelijk schieten vanuit de hoek van de 16 kan wel handig zijn en ik snap niet waarom ze dat niet vaker doen. De kans dat hij wordt geblokt is groot, maar de kans is ook groot dat de bal er via de een speler in gaat.
Op woensdag 30 juni 2010 20:32 schreef afcajos het volgende:
Verrassend. Een topic over het regelen van te jonge smatjes en C_N en Lakitu zijn er als de kippen bij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')