abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58318148
Mille Mendes, de Braziliaan van Unitas die op proef was, komt in elk geval niet. Ze vonden hem goed, maar hikten aan tegen de 4 ton die je aan non EU-spelers moet betalen. Gaat nu testen bij Dender en AZ.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_58318428
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 11:59 schreef methodmich het volgende:
Mille Mendes, de Braziliaan van Unitas die op proef was, komt in elk geval niet. Ze vonden hem goed, maar hikten aan tegen de 4 ton die je aan non EU-spelers moet betalen. Gaat nu testen bij Dender en AZ.
Las het ja, eerst die kerel uitnodigen om te kijken of ie kan ballen, dat kan ie dus blijkbaar en dan sturen ze hem weg omdat ie teveel moet kosten.

dat had je vantevoren ook kunnen weten Piet...
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_58318740
Niks bekend geworden over wat Utrecht nou voor Barry betaald heeft?

Opvallend trouwens dat ze Maachi transfervrij weg laten gaan ondanks doorlopend contract.

[ Bericht 42% gewijzigd door TerroRobbie op 26-04-2008 12:58:43 ]
pi_58319312
Maachi is niet goed genoeg, ik vind het niet opvallend...
That's all folks!
  zaterdag 26 april 2008 @ 14:16:25 #55
26251 Eilanden
Bright Mirror Still Water
pi_58320173
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 12:20 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Dat mag best met grote letters. Domme rare zet
pi_58407666
quote:
Samenwerking FC Utrecht met Derby County
Tell-a-Friend Tell-a-Friend Print dit artikel print nieuwsartikel
Home > Nieuws > Voetbalnieuws - Datum: 30-apr-2008 22:51

FC Utrecht en Derby County hebben woensdag een samenwerkingsverband gesloten. "Het gaat om een zo'n breed mogelijke samenwerking tussen beide clubs", aldus voorzitter Jan Willem van Dop (foto) op de clubsite. "Je moet dan denken aan het uitwisselen kennis, spelers en trainers, maar ook aan kennisoverdracht op het organisatorische en commerciële vlak."

De twee clubs spelen op 2 augustus een oefenduel op Pride Park, het stadion van Derby.
  zondag 4 mei 2008 @ 16:24:57 #57
26251 Eilanden
pi_58473645
Weer lekker kansloos onderuit gegaan op het moment dat het er op aankomt Gelukkig is het seizoen nu voorbij en kan men gaan werken aan de selectie
  zondag 4 mei 2008 @ 17:32:20 #58
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_58474852
Zow eindelijk zomer

*gaat nu eerst zijn tele2 rommel opzeggen, niet meer nodig *
tegenwoordig bekend als Tha_Duck
  maandag 5 mei 2008 @ 09:21:38 #59
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_58485883
Jammer maar helaas, volgend seizoen beter.
  maandag 5 mei 2008 @ 11:04:31 #60
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_58487355
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 12:20 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Las het ja, eerst die kerel uitnodigen om te kijken of ie kan ballen, dat kan ie dus blijkbaar en dan sturen ze hem weg omdat ie teveel moet kosten.

Dat laatste ben ik niet met je eens. Als ie uitzonderlijk goed kan ballen dan is die 4 ton misschien te overkomen. Is het matig tot goed dan is het risico niet waard. Ik vind het wel verstandig eerlijk gezegd.
  dinsdag 6 mei 2008 @ 09:55:09 #61
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_58506888
Gisteren in N&R vertelde Willem dat ie komend seizoen met 5 aanvallers wil gaan spelen die continu van positie wisselen, a la AS Roma.

Ben benieuwd.
  dinsdag 6 mei 2008 @ 10:17:37 #62
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_58507249
Moeten we eerst 5 aanvallers hebben
pi_58510362
Interessant; Nelisse is daar volgens mij goed geschikt voor; heeft laten zien te kunnen scoren maar kan ook goed assist geven. George ook wel, Sanmartean waarschijnlijk, van Dijk red zich wel en dan Vandenbergh?

Ben benieuwd in ieder geval.
  dinsdag 6 mei 2008 @ 13:07:42 #64
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_58510491
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 13:00 schreef zatoichi het volgende:
Interessant; Nelisse is daar volgens mij goed geschikt voor; heeft laten zien te kunnen scoren maar kan ook goed assist geven. George ook wel, Sanmartean waarschijnlijk, van Dijk red zich wel en dan Vandenbergh?

Ben benieuwd in ieder geval.
Nelisse vertrekt, ook Willem denkt dat zei ie gisteren.

Verder vond ie wel dat we de spelers ervoor hebben (snel, behendig), maar ik heb eerlijk gezegd liever dat er eerst eens wat aan dat ontzettend slechte verdedigen wordt gedaan.
pi_58513132
Spelen met vijf aanvallers klinkt goed, zeker aangezien Utrecht dit seizoen heeft laten zien best wel aardig te kunnen voetballen. Alleen als je achterin steeds zulke gaten laat vallen, dan wordt het nog lastig een wedstrijd te winnen, en met vijf aanvallers wordt dat er in ieder geval niet beter op.

Nelisse, tja. Laat hij eindelijk een seizoen zien dat hij het toch wel kan en dan gaat hij weer weg. Krijgt hij bij zijn nieuwe club weer dezelfde aanpassingsproblemen als hier. Die jongen kan beter nu bij Utrecht blijven omdat hij hier het vertrouwen van Willem heeft.
  dinsdag 6 mei 2008 @ 21:08:01 #66
26251 Eilanden
pi_58519205
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 13:07 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Nelisse vertrekt, ook Willem denkt dat zei ie gisteren.

Verder vond ie wel dat we de spelers ervoor hebben (snel, behendig), maar ik heb eerlijk gezegd liever dat er eerst eens wat aan dat ontzettend slechte verdedigen wordt gedaan.
Stel inderdaad maar eens eerst een goede verdediging neer die niets weggeeft... Niet alleen in de laatste wedstrijd, maar het hele seizoen heeft de defensie steken laten vallen, door domme, simpele dekkingsfouten. Haal dat er maar eerst uit en daarna gaan we dan wel met vijf aanvallers spelen
pi_58595228
quote:
Als talenten tekenen blijven mooie verhalen hangen
Door ARD SCHOUTEN

UTRECHT Elk jaar als jeugdige talenten als groep hun eerste contract tekenen in stadion Galgenwaard, zijn er van die verhalen die blijven hangen.

Die van Dirk Kuijt bijvoorbeeld. De jongen met die kromme benen uit visserdorp Katwijk, van wie niemand verwachtte dat hij het, van alle jongemannen die op dezelfde dag hun beginnend profbestaan bezegelden, het verst zou brengen. Speelt toch maar mooi op Anfield, in de kleuren van Liverpool. En wat te denken van Leroy George, die in zijn eerste interview met Radio M compleet dichtklapte, maar vervolgens wel zijn voeten liet spreken.

Sinds gisteravond kan daar het verhaal van Jeroen Nagel –overgekomen van amateurclub Haaglandia- aan worden toegevoegd. In het voetbalwereldje dat bol staat van poenerigheid was zijn relaas over de contractonderhandelingen hilarisch en ontwapenend tegelijk. ,,Ik had mijn broers meegenomen, De één in een lange leren jas, de ander in een pak met een aktetas. Ze vonden het wel gaaf. Pas middenin het gesprek kregen ze bij FC Utrecht door dat het mijn broers waren en niet mijn zaakwaarnemers. Gingen ze van de club ineens heel anders zitten, een beetje achterover, zo van ‘die hebben we binnen’. En mijn broers? Die zeiden; allemaal leuk en aardig, maar nu willen we gewoon het stadion zien….’’

Voor velen ging gisteren een droom in vervulling. Zoals van middenvelder Anouar Kali. Groot talent, kind van Ondiep, waar-ie nog vaak op het Wesley Sneijder-veldje te vinden is. ,,De jongens merken dat ik wat minder op straat ben sinds ik meer train bij Fc Utrecht, maar ze snepen het wel en leven enorm mee.’’

Hij traint al weken mee onder de grote Willem van Hanegem. Gadegeslagen door trotse familieleden. ,,Als je dan zo’n verhaal hoort over Dirk Kuijt, kun je alleen maar hopen dat ik net zo ver ga komen. Dat iedereen me een talent noemt is een compliment, ik word niet nerveus van dat stempel. Eerdaags krijg ik in drie oefenwedstrijden mijn kans, lijkt me mooi. Toen ik weg moest bij Ajax was dat even een teleurstelling, maar dat ik nu in mijn eigen stad speel is nog mooier.’’ Was getekend: Anouar Kali. Elftal? Vooralsnog de A1. Kwaliteiten? Behendig en handig. Debuut in Galgenwaard voor FC Utrecht 1? Slechts een kwestie van tijd.

* De spelers die tekenden; Bart Vriends, Christian Gandu, Anouar Kali, Jean-Pierre Kerkeboom en Bart van Wieringen stappen over van de B1 naar de A1. Tim Noordraven tekende als contractspeler voor dat team. Evert Brouwers gaat van de A1 naar Jong FC Utrecht, net als Gregory Schaken en Randy Wolters die beiden ook al in het vlaggenschip van de FC debuteerden.

Van buitenaf zijn voor Jong FC Utrecht aangetrokken: Mark van der Maarel (HFC Haarlem A1), Tony Schreurs (Pancratius), Jeroen Nagel (Haaglandia), Benamar Abdennour (Anderlecht), keeper Erik Cummins (Jong Feyenoord), Kevin Huijsman, Ismo Vostermans (beiden Ajax A1), Jahmill Flu (PSV A1), Nick de Jong (AZ A1) en Ken van Mierlo (Willem II).
!!!
  zondag 11 mei 2008 @ 15:42:47 #68
106943 blueangel_
*FS 1982-2008*
pi_58610486
Ik wil hier toch ook ff de Utregsupporters bedanken die een shirt kwamen brengen aan het herdenkingsmonument voor Sterchele

Bedankt gasten, tranen kennen geen kleur
+ François Sterchele, 14/03/1982 - 08/05/2008 +
pi_58677770
quote:
FC Utrecht wil Den Ouden
door onze Telesportredactie

AMSTERDAM - FC Utrecht heeft zijn oog laten vallen op Geert den Ouden (31). De spits van Excelsior heeft een clausule in zijn contract dat hij na de degradatie transfervrij mag vertrekken en moet bij de Utrechters als breekijzer gaan fungeren. Den Ouden kwam eerder onder meer voor ADO Den Haag, Willem II en RBC uit en heeft een schat aan ervaring. Hij speelde tot dusver 290 competitieduels, waarin hij 105 keer scoorde.

Technisch directeur Piet Buter wil niet op de naam Den Ouden ingaan. ,,Maar na het vertrek van Giuseppe Rossini zoeken we inderdaad een speler die we kunnen inzetten als het niet draait. Een oudere jongen die ook een kans krijgt op een basisplaats, maar het niet erg vindt om op de bank te zitten."

telesport
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_58678675
Als breekijzer vind ik het prima.
  donderdag 15 mei 2008 @ 13:36:34 #71
26251 Eilanden
pi_58683739
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 09:19 schreef PBateman1978 het volgende:
Als breekijzer vind ik het prima.
Inderdaad, maar ook niet meer dan dat
  vrijdag 16 mei 2008 @ 10:50:35 #72
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_58701449
quote:
Vier versterkingen voor AGOVV
AGOVV heeft toegeslagen op de Nederlandse transfermarkt. De Gelderse club haalt in één keer vier versterkingen binnen. Het kwartet komt op amateurbasis naar Berg & Bos.

Arno Splinter (30, Bennekom), Ramon Leeuwin (20, Jong FC Utrecht) en Gaetan Klaassen (21, Jong VVV Venlo) stromen direct door naar de A-selectie.

Che Jenner (20, Tonegido) begint bij Jong AGOVV, maar kan in de voorbereiding een plekje in de hoofdmacht verdienen. Hij is overigens het broertje van AZ-speler Julian Jenner, weet De Stentor.
quote:
Hans Somers mogelijk terug naar Belgie
15-05-2008
Het zijn drukke tijden voor het Belgische Lierse SK. De tweedeklasser roert zich druk op de transfermarkt voor volgend seizoen. De Egyptische eigenaar Maged Samy beloofde afgelopen week na de blamage tegen Antwerp dat volgend jaar de promotie zal worden behaald via het kampioenschap.

Soccernews weet uit goede bron dat Maged zich sterk zou maken om ex-spelers Timothy Dreesen en Hans Somers terug te halen. Dreesen staat momenteel onder contract bij Club Brugge maar werd dit seizoen verhuurd aan Sint-Truiden. Somers speelt al 4 jaar voor FC Utrecht.
  vrijdag 16 mei 2008 @ 17:10:21 #73
26251 Eilanden
pi_58709429
Ramon Leeuwin heeft in de matches dat hij meedeed mij niet kunnen overtuigen, dus m.i. geen verlies
pi_58712782
Jasper Bolland zou ook in de belangstelling van IJsselmeervogels staan. Volgens mij is alles wat uit Jong FCU nog niet echt door Willem is gebruikt duidelijk niet zo bijzonder. Zegt wel wat als hij zelf met spelers uit A1 op de proppen komt in hun plaats.
www.thuisuiteten.nl
  vrijdag 16 mei 2008 @ 22:57:22 #75
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_58716760
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 20:08 schreef methodmich het volgende:
Jasper Bolland zou ook in de belangstelling van IJsselmeervogels staan. Volgens mij is alles wat uit Jong FCU nog niet echt door Willem is gebruikt duidelijk niet zo bijzonder. Zegt wel wat als hij zelf met spelers uit A1 op de proppen komt in hun plaats.
Klopt inderdaad, Jong FCU stelt niet zoveel voor, de B1 schijnt een hele goede lichting te zijn, die Christian Gandu bv. (die Willem op zijn 15e wilde laten debuteren bij NAC-uit)

Qua jeugd zit het ook denk ik wel goed op het moment, maar voor komend seizoen moeten er ook zeker nog 2 of 3 ervaren krachten bij.
  zaterdag 17 mei 2008 @ 09:38:10 #76
26251 Eilanden
pi_58722160
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 22:57 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Qua jeugd zit het ook denk ik wel goed op het moment, maar voor komend seizoen moeten er ook zeker nog 2 of 3 ervaren krachten bij.
En de eerste kracht is binnen:
quote:
KOPENHAGEN - FC Utrecht heeft zich voor komend seizoen versterkt met Michael Silberbauer. De 26-jarige Deen, die uitkomt voor FC Kopenhagen en vorig jaar in de voorronde van de Champions League scoorde tegen Ajax, tekent in de domstad een contract voor twee jaar. De middenvelder doorliep alle Deense nationale jeugdelftallen en kwam acht keer keer uit voor het Deense elftal. Daarin scoorde hij één keer. In 80 competitieduels voor Kopenhagen was hij 19 keer trefzeker.
Bron: Telegraaf
  zaterdag 17 mei 2008 @ 10:10:36 #77
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_58722362
Een middenvelder.

Die hadden we niet echt te kort toch?
pi_58722916
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 10:10 schreef thaduck het volgende:
Een middenvelder.

Die hadden we niet echt te kort toch?
Inderdaad.

Dit is 'm trouwens :
pi_58727524
Volgens Buter op Radio M tekent die Deen voor 3 jaar, en hopen ze binnen een week ook nog een nieuwe aanvaller te presenteren.
  maandag 19 mei 2008 @ 09:54:37 #80
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_58756831
Ik lees her en der dat de nieuwe spits ene Steffen Iversen wordt.
pi_58767001
Steffen Iversen als in de dik over de dertig zijnde Noor die furore maakte in Engeland, bij Rosenborg en op EK's en WK's speelde? Wel een mooie als dat zo is, als ie nog fit is dan.
www.thuisuiteten.nl
  maandag 19 mei 2008 @ 23:27:44 #82
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_58771138
quote:
Op maandag 19 mei 2008 19:47 schreef methodmich het volgende:
Steffen Iversen als in de dik over de dertig zijnde Noor die furore maakte in Engeland, bij Rosenborg en op EK's en WK's speelde? Wel een mooie als dat zo is, als ie nog fit is dan.
Die ja, maar je moet het maar met een korrel zout nemen. (en hij is 31)

Wat wel waar is, is dat Rafael Coelho Luiz van Figueirense op proef komt, een Braziliaanse spits van 20 die ook in Brazilie onder-20 meedoet.

[ Bericht 11% gewijzigd door PBateman1978 op 19-05-2008 23:34:05 ]
pi_58780294
quote:
Nelisse verruilt Utrecht voor Salzburg

SALZBURG (ANP) - Robin Nelisse voetbalt vanaf komend seizoen voor Red Bull Salzburg. De 30-jarige spits komt transfervrij over van FC Utrecht. Nelisse ondertekent bij de Oostenrijkse club van trainer Co Adriaanse een contract voor drie jaar.

Nelisse werkte eerder van 2002 tot 2005 bij AZ samen met Adriaanse. De 60-jarige trainer hoopt ook verdediger Barry Opdam van AZ aan zijn selectie toe te voegen. ,,Co wil hem er graag bij hebben'', aldus een woordvoerder van Adriaanse. ,,Barry wil ook graag naar Salzburg komen. AZ en Salzburg zijn het echter nog niet eens. Het verschil tussen vraag en aanbod is momenteel te groot.''
pi_58781943
tvp en meld zich ook als vaste FCU supporter vanaf vak K! en volgend seizoen ook aanwezig bij uitwedstrijden!
  dinsdag 20 mei 2008 @ 17:55:15 #85
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_58784905
Nelisse weg

Nooit verwacht dat ik dat zou zeggen
pi_58784921
quote:
Op maandag 19 mei 2008 23:27 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Die ja, maar je moet het maar met een korrel zout nemen. (en hij is 31)

Wat wel waar is, is dat Rafael Coelho Luiz van Figueirense op proef komt, een Braziliaanse spits van 20 die ook in Brazilie onder-20 meedoet.

[ afbeelding ]
31 valt me nog mee. Dacht dat ie van halverwege de jaren 70 was. Maar goed, lijkt me ook een apart gerucht.

Wel jammer dat Nelisse gaat, op basis van zijn laatste seizoen en samenwerking met de Kromme.
www.thuisuiteten.nl
pi_58908968
quote:
Droomdebuut voor Rafael Coelho Luiz
Door HANS WESTERVOORDE

WOERDEN - De ogen van de Rafael Coelho Luiz glinsteren, na negentig minuten SC Woerden - FCUtrecht. Bij zijn eerste optreden voor FC Utrecht heeft Rafael drie keer raak geschoten. ,,Tres gols,’’ vertaalt FC Utrecht-trainer David Nascimento, die als een van de weinigen in Woerden het Portugees ook machtig is. Weer volgt een stralende lach van de Braziliaan.

,,Voor veel spelers uit Brazilië is het een droom om in West-Europa te spelen. Dat wil ik ook dolgraag,’’ zegt Rafael, die via zijn zaakwaarnemer bij FC Utrecht is aangeboden. Het is dezelfde zaakwaarnemer die centrale verdediger Douglas bij FC Twente heeft ondergebracht. En die hoorde weer dat FC Utrecht na het vertrek van clubtopscorer Robin Nelisse een nieuwe spits zocht.

,,Romario achterna?’’ herhaalt Rafael de vraag. ,,Ja, als dat zou kunnen. Alleen, ik ben wel beter en minder gauw moe.’’

Die laatste opmerkingen zijn een grap. Want Rafael weet dondersgoed dat hij er nog heel wat moet inprikken, wil hij ook maar in de schaduw van PSV’s superspits van weleer kunnen staan. De 20-jarige jeugdinternational van Figueirense heeft nog geen officiële wedstrijd voor de hoofdmacht gespeeld. Was al wel op proef bij het Italiaanse Reggina en pakte ook graag z’n koffers om aan FC Utrecht zijn kunnen te tonen. ,,Ik ben heel erg goed opgevangen door de collega-spelers, de mensen van de club. Het is hartstikke leuk om hier te zijn. En ik ben heel blij met de kans. Bedankt trainer, dat ik hier mee mocht doen. Ik wil er alles aan doen om hier volgend seizoen te spelen,’’ aldus Rafael.

Dat die kans behoorlijk is toegenomen na de visite aan Woerden, is duidelijk. Tot aan zaterdagmiddag waren de indrukken van de Braziliaan goed, maar die stonden alleen op dvd. En een dvd’tje met wat hoogtepunten maken, dat is een beetje handige hobbyist wel toevertrouwd.

De eerste de beste live-actie van de Braziliaan -spelend met nummer 19 van de naar KV Mechelen vertrokken Giuseppe Rossini- was al gevaarlijk. Maar in de eerste minuut verstapte Rafael zich in kansrijke positie. Vallend sleepte hij er een corner uit. In de 8ste minuut mocht hij echt juichen, nadat de bal via de kluts en collega-spits Kevin Vandenbergh voor zijn rechterbeen was beland. De tweede treffer van Rafael viel in de 15de minuut. Receptuur: lobje over de verdediger en binnentikken. Een kwartier voor tijd maakte de testspeler zijn derde goal, na een pass van Hans Somers. Bal op de borst, half-volley en hoog in het net. Prachtig doelpunt.

,,Nederland is een geweldig land,’’ motiveert Rafael, die afgelopen woensdag als sollicitant aankwam. Hij verkende al het trainingscomplex van FC Utrecht, een beetje van de omgeving en de stad Amsterdam. ,,Heel mooi,’’ met twinkeling.

In Woerden leert Rafael ook de Nederlandse handtekeningenjagers kennen. Met een nieuwe glimlach markeert hij de ballen van de Woerdense jeugd met zijn handtekening. Nu nog de signatuur onder een contract bij FC Utrecht. De meegereisde fans kan het niet snel genoeg gaan. Diep in de tweede helft sjorren ze aan de ballenvanger achter het doel van de Woerdense keeper: ,,Rafael, olé, olé, Rafael, olé, olé.’’

Rafael doet ook de twee komende oefenwedstrijden mee bij FC Utrecht, tegen respectievelijk SV Houten (vanavond) en VVIJ (zaterdagmiddag). De technische leiding van FC Utrecht was te spreken over het eerste optreden van de Braziliaanse spits, die mogelijk de opvolger wordt van Nelisse. Nelisse was in burgeroutfit in Woerden, om de felicitaties met zijn transfer naar Red Bull Salzburg te ontvangen en natuurlijk om de testspeler aan het werk te zien.

De vriendschappelijke oefenwedstrijd in Woerden werd zaterdagmiddag door FC Utrecht met 5-3 gewonnen. De naar de eerste klasse gepromoveerde Woerdenaren hielden in het eerste bedrijf de profs uit de provinciehoofdstad goed bij. Bij de thee was het maar 4-3 voor FC Utrecht, dat achterin bij vlagen open huis hield. Richard Pietersen, Rory van Rees en Daan Walgreen waren de doelpuntenmakers voor Woerden. Behalve Rafael Coelho Luiz scoorden voor FC Utrecht ook nog Cedric van der Gun en Kevin Vandenbergh.
  zondag 25 mei 2008 @ 23:20:46 #88
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_58909331
Klinkt goed!
  maandag 26 mei 2008 @ 09:20:19 #89
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_58912954
Klinkt inderdaad goed ja.
  maandag 26 mei 2008 @ 11:07:55 #90
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_58914946
Silberbauer komt definitief, zie teletext pagina 804.

quote:
FC Utrecht presenteert Silberbauer als topaankoop
26/05/2008 10:57

Michael Silberbauer komt de komende drie seizoenen uit voor FC Utrecht. De club van trainer Wim van Hanegem presenteert de Deen dinsdag.

De achtvoudige Deense international geldt als de topaankoop voor het nieuwe seizoen. Hij is afkomstig van FC Kopenhagen. De club is zeer verguld met de komst van de Deense middenvelder.

'Hij brengt onze ploeg een stap verder in het proces van volwassen worden', zegt technisch directeur Piet Buter in de nieuwe Voetbal International, die deze week verschijnt. 'Met hem en Barry Maguire (afkomstig van FC Den Bosch, red.) hebben we op het middenveld wat we wíllen hebben: een jonge speler en een ervaren man die zich bij ons verder kunnen ontwikkelen.'

FC Utrecht zoekt nog een spits, nadat Robin Nelisse zijn vertrek naar Red Bull Salzburg bekend heeft gemaakt. Giuseppe Rossini, evenzeer aanvaller, maakt de overstap naar KV Mechelen.

FC Utrecht heeft Geert den Ouden van Excelsior als pinchhitter op het oog, maar heeft ook de Braziliaan Luis Coelho op proef. Deze 22-jarige spits van Figueirense speelde zaterdag mee in een oefenduel met de amateurs van Woerden en wist drie keer te scoren.
  maandag 26 mei 2008 @ 16:57:06 #91
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_58922222
pi_58922963
Nou Coelho nog! We gaan lekker

Edit: Shit wat een kut commentaar op Utrecht TV en dat engels van die interviewer is al helemaal niet te pruimen... Maar ja hij heeft zijn contract toch al getekend
  maandag 26 mei 2008 @ 18:51:30 #93
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_58924247
Net de goals gezien van die Coelho tegen Woerden, zag er echt goed uit.

Willem vond hem ''niet onaardig'', en het schijnt dat ie niet veel hoeft te kosten, dus het zou me niets verbazen als we komend seizoen een Braziliaan in de spits hebben lopen, ook weleens leuk.

Hij lijkt trouwens sprekend op Adil Ramzi :

pi_58925930
quote:
Op maandag 26 mei 2008 18:51 schreef PBateman1978 het volgende:
Net de goals gezien van die Coelho tegen Woerden, zag er echt goed uit.

Willem vond hem ''niet onaardig'', en het schijnt dat ie niet veel hoeft te kosten, dus het zou me niets verbazen als we komend seizoen een Braziliaan in de spits hebben lopen, ook weleens leuk.

Hij lijkt trouwens sprekend op Adil Ramzi :

[ afbeelding ]

Wel sowieso 405000 euro salaris. Of heeft ie een Portugees paspoort? Als ze hem halen zullen ze dus sowieso wel overtuigd zijn dan.
www.thuisuiteten.nl
pi_58933073
Weet iemand hier trouwens wat over Jasper Bolland(aanvoerder van Jong FC Utrecht)? Hij komt namelijk naar IJsselmeervogels en ik ben wel benieuwd of en hoe goed jullie hem kennen.
AFC Ajax, IJsselmeervogels & Indiana Pacers
pi_58935136
Heb gisterenavond ook de goals (en de acties) gezien op RTV Utrecht. Werd er erg enthousiast van. Vooral die goal waarbij hij zichzelf laat vallen; heerlijk. Zijn de beelden van die wedstrjid nog ergens te vinden?
pi_58947754
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 03:23 schreef F1Bas het volgende:
Weet iemand hier trouwens wat over Jasper Bolland(aanvoerder van Jong FC Utrecht)? Hij komt namelijk naar IJsselmeervogels en ik ben wel benieuwd of en hoe goed jullie hem kennen.
Vriend van Bas Mooij en meer een schakelspeler dan iemand met een echte individuele actie. Net als een hoop jongens te lang blijven hangen in Jong FCU, dat dit seizoen zoals eerder bevestigd niet zulke bijzondere spelers had. De besten waren namelijk de A-junioren.
www.thuisuiteten.nl
pi_58987356
quote:
Verkoop meerderheidsbelang definitief afgerond

FC Utrecht is voor de lange termijn verzekerd van een solide financiële basis. Niet alleen is na zorgvuldige bestudering van de boeken de verkoop van een meerderheidsbelang in de club aan ondernemer Frans van Seumeren definitief rond, ook is de clubleiding met hoofdsponsor Phanos in gesprek om de sponsorovereenkomst met twee jaar te verlengen.

Mr. Boele Staal, de voorzitter van de Stichting Beheer Aandelen FC Utrecht BV, heeft dit donderdag namens betrokkenen laten weten. Begin april maakte FC Utrecht al bekend, dat ze in principe overeenstemming had bereikt met Van Seumeren over de overname van de meerderheid van de aandelen van de club, maar deze overeenkomst zou pas definitief worden na het zogeheten due diligence onderzoek, het nader bestuderen van de financiële positie van FC Utrecht. Dat onderzoek is nu succesvol afgerond.

De Utrechtse ondernemer Van Seumeren, die met zijn Frans van Seumeren Holding B.V. in FC Utrecht gaat participeren, heeft de intentie met de nu gesloten overeenkomst zich voor tenminste tien jaar aan de club te verbinden. In die periode maakt hij geen aanspraak op dividend, zodat zo veel mogelijk kapitaal in de club blijft.

Hoofdsponsor Phanos liet vorige maand bij monde van chairman Geert Ensing al weten het na het seizoen 2008-2009 aflopende sponsorcontract met FC Utrecht te willen voortzetten. Inmiddels zitten partijen aan tafel en wordt gesproken over een nieuw contract voor drie seizoenen met een optie voor nog eens twee seizoenen.

Overigens hebben Van Seumeren en de Stichting Aandelen FC Utrecht besloten het meerderheidsbelang van de Utrechtse ondernemer te verhogen van de aanvankelijke 51 % naar 63 %. “Uit het due diligence onderzoek bleek opnieuw de, zoals bekend, zwakke financiële positie van de club. Partijen zijn het erover eens, dat deze positie niet telkens weer moet worden opgevangen en aangevuld met incidentele meevallers, ofwel de verkoop van spelers”, licht Staal het besluit toe. “Bij ongewijzigde omstandigheden zou dat wel het geval blijven. Het was wel een kwestie van wikken en wegen, maar door het procentueel verhogen van het meerderheidsbelang van Van Seumeren in plaats van verlaging van de koopprijs is er een lange termijn garantie voor een sterk eigen vermogen. Dat is van enorm belang voor een sportief en financieel gezonde toekomst van de club”.

Van Seumeren betaalt 16 miljoen euro voor de aandelen van FC Utrecht. De gemeente Utrecht verklaarde vorige maand al bij monde van sportwethouder Harm Janssen enthousiast te zijn en positief te staan tegenover de overeenkomst tussen FC Utrecht en Van Seumeren.

Raad van Commissarissen
Inmiddels is ook de nieuwe Raad van Commissarissen zo goed als compleet. Jacques van Ek, oud-topman van AMEV/Fortis (de voormalige hoofdsponsor van FC Utrecht) wordt definitief voorzitter van de Raad van Commissarissen. Ook Frans van Seumeren treedt toe tot de RvC, net als oud-commissaris van de Koningin in de provincie Utrecht Boele Staal en de ondernemer Frans Snijders, die de SupportersVereniging, de Vrienden van FC Utrecht en de Business Associates vertegenwoordigt. Op het ogenblik is er nog één vacature in de Raad van Commissarissen. Ondernemer Steven de Waal wordt voorzitter van het bestuur van de Stichting Beheer Aandelen FC Utrecht, Boele Staal lid, als linking pin naar de Raad van Commissarissen, en ook de laatste vacature voor dat bestuur wordt spoedig ingevuld.
Eindelijk rust in de tent.
pi_59028939
quote:
UTRECHT - FC Utrecht is sinds donderdagmiddag even na een uur 's middags voor 63 procent van Frans van Seumeren uit Harmelen.
Alle aanleiding voor een gesprek met de nieuwe grootaandeelhouder, die popelt om aan zijn nieuwe karwei te beginnen. Zelf is Frans van Seumeren uiterst nuchter over zijn avontuur als investeerder bij FC Utrecht. De nog bruisende champagne verandert daar niets aan.

Resultaten uit het verleden tellen niet, Frans van Seumeren is de eerste die deze beurswijsheid benadrukt. Maar de ondernemer laat er direct op volgen dat hij van FC Utrecht dolgraag een succes-verhaal wil maken. Daarbij bieden de prestaties van Van Seumeren als entrepreneur minimaal een houvast. Die vertrouwenwekkende staat van dienst zal toch niet met FC Utrecht op de schroothoop belanden?

,,Ik hoop mijn liefde voor het spel te kunnen combineren met mijn zakelijk inzicht. Dan kan er iets moois uit tevoorschijn komen,'' vat Van Seumeren samen.

De deal is rond.

Wanneer op 2 april in stadion Galgenwaard de intentie-overeenkomst wordt getekend om voor 16 miljoen euro 51 procent van de aandelen te vervreemden, wordt de definitieve aandelenoverdracht binnen twee weken verwacht. Een boekenonderzoek en een kennismakingsonderzoek met de mensen van de club, zijn de twee voorwaarden die Van Seumeren stelt.

,,Mijn advocaat verklaart me voor gek,'' lacht Van Seumeren bij zijn overdonderende entree.

Maar twee weken later is er nog geen witte rook. Het duurt bijna twee maanden, voordat de partijen - wederzijds bijgestaan door advocaten - tot een akkoord komen. Voor zijn 16 miljoen euro krijgt Van Seumeren uiteindelijk 63 procent van de aandelen FC Utrecht.

,,Mijn advocaat zou het waarschijnlijk nog niet doen...''

Hernieuwde lach, bijna twee maanden later. ,,Maar ach. Hij heeft ook véél minder met voetbal. Ik wil graag iets voor de club doen.''

En het zijn Van Seumerens centen en het is Van Seumerens club.

Dat een verkoopproces enige tijd in beslag neemt, weet hij als geen ander. ,,Daar is niks abnormaals aan. Natuurlijk stuit je tijdens de rit op vraagtekens en pijnpunten.'' Is de financiering van Kevin Vandenbergh er zo ééntje? ,,Daar zeg ik maar even liever niets over.''

Van Seumeren had op een gegeven moment zelfs het idee om tot 30 juni de tijd te nemen om de deal tot stand te brengen. ,,Maar op de spelersmarkt gaat het leven gewoon door. Je moet voorkomen dat je achter de feiten aan loopt. En de club had dan nog langer formeel geen bestuur gehad. Daarop hebben we besloten om vol gas te geven.''

Op de spelersmarkt heeft FC Utrecht al voor de bekrachtiging van de overeenkomst toegeslagen. Met Barry Maguire van FC Den Bosch en Michael Silberbauer van FC Kopenhagen kocht de club al aardig in. En er komt nog een goede spits bij ook, na het vertrek van Robin Nelisse (,,Jammer, hij was niet te houden'') naar Oostenrijk. ,,Nog één aankoop en dat is het even over. De coach heeft vertrouwen in de spelers die we hebben.''

Silberbauer halen kon alleen maar dankzij de ruggensteun van Van Seumeren. Want zonder die injectie had FC Utrecht zijn duurdere spelers juist moeten verkopen en de vacante posities moeten laten innemen door goedkopere jeugdspelers. Was het linkerrijtje voorlopig uit het zicht geweest.

Van Seumeren: ,,Nederland heeft een aantal problemen. De beste spelers vertrekken al vroeg naar het buitenland. De Nederlandse clubs lopen verder naar achteren. Daardoor wordt het voetbal kwalitatief minder. Het is daarom jammer dat wij hier niet zoals in Engeland grote bedragen kunnen ophalen met de televisierechten. De clubs moeten dus zien de touwtjes aan elkaar te knopen.''

,,Waarom ik er dan instap? Puur en uitsluitend omdat ik van voetbal houd. Als je van sport houdt, is het toch hartstikke mooi om te doen? Natuurlijk hoop ik dat het allemaal goed gaat met de club. En het is voor mij ook een uitdaging daar alles aan te doen. Vaak zijn dingen die ik in mijn leven heb aangepakt een succes geworden. Maar dat is geen zekerheid. Iedereen die dichtbij het voetbal zit, weet dat het een risicovolle investering is.''

,,Ik ben er nu wel zelf bij,'' vertelt de nieuwbakken commissaris van FC Utrecht. ,,Zeker de eerste paar jaar ga ik er dichtop zitten. Ook om te kijken of mensen op hun plek goed uit de verf komen. FC Utrecht is ook een vrij gecompliceerde club. Het stadion is niet van ons; dat beperkt je in de uitbating ervan. En financieel gezien zat de club de laatste jaren toch aardig in de zorgenhoek.''

Al ruim voordat Van Seumeren zijn handtekening zette, verkende de zakenman het terrein dat hij zou betreden.

,,Ik heb een analyse gemaakt van alle sterke en zwakke punten van alle eredivisieclubs. Alle plussen en minnen op een rij. En dan vallen meteen dingen op. Wij hebben bij FC Utrecht financieel gezien een goede hoofdsponsor, maar er is nog veel ruimte om nieuwe sponsorinkomsten binnen te halen. Daar valt echt wat te winnen. Dat is precies de reden waarom we - als een van de eerste dingen - een goede commercieel directeur gaan aanstellen. En ja, daar heb ik al een paar kandidaten voor op het oog.''

,,En de zestien miljoen? Die zetten we eerst maar eens op de bank. Ik heb gehoord dat er al aardige rentepercentages worden betaald.''

Van Seumeren hield zich tussen het tekenen van de intentie-overeenkomst en het moment van de overname ver van de media. Wilde in stilte aan de nieuwe episode in zijn leven werken.

Nuchter: ,,Mijn leven verandert niet zo door alle publiciteit. Ik ben dertig jaar algemeen-directeur geweest. Eerst bij Van Seumeren, later bij Mammoet. Ik heb de berging van de Koersk gedaan en heel veel publiciteit meegemaakt. En mensen die mij goed kenden, waren ook helemaal niet zo verbaasd dat ik deze stap bij FC Utrecht deed.''

Die nuchterheid van Van Seumeren maakt overigens wel af en toe plaats voor warmte.

Over zijn gevoel bij stadion Galgenwaard: ,,Ik vind het wel mooi, zo. In dat stadion met al die supporters, de beleving die daar heerst, die emotie. Ja, dat doet me wel wat. Het is een beetje alsof je zelf loopt mee te voetballen.''

,,Dat publiek in Utrecht is zo trouw! Net als bij Feyenoord heeft FC Utrecht in stad en regio een breed draagvlak. De mensen hier lopen niet weg na twee verloren wedstrijden.''

,,Voor de toekomst zie ik alleen maar groei in de publieke belangstelling. Leidsche Rijn groeit enorm. Daar wonen straks 100.000 mensen. Alleen al door die toename van het aantal inwoners moet het toch mogelijk zijn om straks 30.000 mensen binnen te krijgen. Stadion Galgenwaard is dan te klein, maar we kunnen door de hoeken dicht te maken aan die capaciteit komen.''

Maar een risicovolle investering blijft het, weet de realist Van Seumeren. Daar is hij eerlijk in. Net zo eerlijk is hij over zijn eigen voetballende kwaliteiten.

Van Seumeren, met twinkeling in de ogen: ,,Als speler was ik hier niet zo op mijn plaats. Bij De Meern liep ik in de spits. Mijn vader kwam niet kijken omdat hij zich schaamde. Ik was er zo eentje die maar voorin moest blijven hangen. Achterin richtte ik alleen maar schade aan, had je zo een penalty tegen.''

Bron: AD

Komt over als een verstandige kerel met een Utrecht-hart, hopelijk worden het mooie jaren.
  zaterdag 31 mei 2008 @ 19:12:50 #100
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_59036014
quote:
FC Utrecht heeft zaterdag in IJsselstein het seizoen 2007/2008 afgesloten met een 7-2 oefenzege tegen amateur tweedeklasser VVIJ. De Braziliaanse proefspeler Rafael Coelho Luiz scoorde opnieuw drie keer.
Bij rust stond het op Sportpark Groenvliet 5-1. De andere doelpunten van FC Utrecht werden gescoord door Kevin Vandenbergh (2), Rossini en Gregoor van Dijk. Christian Gandu miste bij een 5-1 stand een strafschop voor FC Utrecht. Hij mikte de bal op de lat. Voor VVIJ was Danny Verhoef twee keer trefzeker. Bij VVIJ maakte in de tweede helft Danny van Loen zijn opwachting, de zoon van FC Utrecht-trainer John van Loen.

Rafael Coelho Luiz scoorde dus zaterdag net als een week eerder tegen Woerden drie keer. De Braziliaan heeft bij de technische staf een goede indruk achter gelaten, zo liet John van Loen na afloop weten. ‘Hij scoort weer drie keer en het waren ook zeker geen onaardige doelpunten. Hij heeft een goede startsnelheid en is gevaarlijk binnen de zestien’, aldus Van Loen.
Op Radio M werd verteld dat Willem & John het bestuur hebben geadviseerd om Coelho te kopen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')