Dat klopt:quote:Op dinsdag 1 april 2008 23:05 schreef owlet het volgende:
Ik vind dat bakeren een uitkomst kan zijn mits op de juiste wijze en onder de juiste omstandigheden.
Dus alleen ik combinatie met rust en regelmaat, alleen met goede doeken en met de juiste aandacht voor de gevaren op het gebied van borstvoeding.
Maar als je op al die dingen let, dan is het een prachtmiddel
Dat, en het feit dat sommige kindjes zo diep slapen dat ze niet vanzelf vaak en snel genoeg wakker worden en dan uiteindelijk dus te weinig binnen krijgen.quote:Op dinsdag 1 april 2008 23:11 schreef Webkim het volgende:
[..]
Dat klopt:
het hongersignaal van 'knuistjeskluiven' kan een ingebakerd kind niet geven, daar doel je toch op?
Ik ben daar inderdaad op gewezen en als Thomas ingebakerd is wijkt de babyfoon niet van mijn zij, zodat ik signalen als smakken, zuiggeluidjes en onrustig slapen kan oppikken. Ook ga ik regelmatig even kijken of ik niets mis, om te voorkomen dat ik een compleet overstuur gehuild hongerig jongetje heb.
Alleen was ik vanmiddag dus mooi de babyfoon vergeten aan te zetten en lag -ie heel stilletjes te jammeren toen ik bij hem ging kijken omdat het onderhand etenstijd was.![]()
![]()
Ik ook hoor, laat ik daar wel duidelijk over zijn.quote:Op dinsdag 1 april 2008 23:18 schreef owlet het volgende:
Maar als hulpmiddel bij kinderen die echt onrustig zijn en duidelijk behoefte hebben begrenzing en rust vind ik het een prettige "uitvinding".
Ik weet het niet precies meer. Ik denk dat hij met 6 maanden overdag zonder was? toen sliep hij ook nog maar twee slaapjes. (met een jaar overdag geen slaapjes meer. Mijn jongens zijn nogal wakkerquote:Op woensdag 2 april 2008 09:31 schreef bixister het volgende:
er wordt tegenwoordig geadviseerd om af te gaan bouwen vanaf een half jaar. in verband met risico's wanneer ze zichzelf kunnen omdraaien.
ik wilde het net aan debuurvrouw vragen: tot 9 maanden joh? Was je dan niet bang voor buikdraaien?quote:Op woensdag 2 april 2008 09:31 schreef bixister het volgende:
er wordt tegenwoordig geadviseerd om af te gaan bouwen vanaf een half jaar. in verband met risico's wanneer ze zichzelf kunnen omdraaien.
Ik hoop niet dat je op mijn post doelt want zo bedoel ik het niet. We hebben Ronja ook ingebakerd terwijl ze absoluut niet eens in de buurt kwam van een huilbaby zijn. Maar zij had wel weer heel veel behoefte aan omhulling en vastigheid om haar heen en ik kon dat niet 24/7 met mijn eigen lichaam en de draagdoek geven. nu nog kan ze erg genieten en tot rust komen van stevig vast houden en stevig ingestopt liggen.quote:Op woensdag 2 april 2008 08:54 schreef Brighteyes het volgende:
Ik vind het een beetje jammer dat er gelijk ook weer zo zwart wit gesteld wordt dat het alleen in uiterste noodgevallen bladiebla.
Het klinkt dan gelijk alsof mensen zich maar aanstellen als ze dit graag bij hun kindje doen.
Als een kindje er toch lekker op slaapt is het toch prima? Hou je gewoon zelf de klok een beetje in de gaten qua eten. Lijkt mij een prima oplossing.
Beter dan een kind wat de hele dag de tent bij elkaar schreeuwt en daardoor alleen maar vermoeider raakt.
Gelukkig is het voor Sasha genoeg als ik het lakentje strak om hem heen stop in bed maar anders was ik vast ook wel gaan inbakeren hoor.
quote:Op woensdag 2 april 2008 14:51 schreef debuurvrouw het volgende:
Of de spelden even door je haar over je hoofhuid, bij gebrek aan een stuk zeep helpt ook heel goed...
Heeft Thomas zijn protest al opgegeven?? En hoe gaat het met jou, nu hij weer even huilt? ik merkte dat ik na een paar dagen wel meer kracht had maar ook snel dat wanhopige gevoel weer terug had. Het gaat echt beter straks
Nou mij dan. Dat is precies waarvoor de methode ontwikkelt is: heel erg onrustige huilbabies. Zo is het gewoon. Ik vind persoonlijk dat dat ook zo moet blijven, maar goed, Ria rook het geld. En ik zei: met begeleiding en met aandacht voor de gevaren is het prima. Dus wat saint zei, maar dan korter.quote:Op woensdag 2 april 2008 10:35 schreef Brighteyes het volgende:
Nee, ik bedoelde jou niet hoor.
Toen ik Saint's post las over dat mensen kinderen te lang zo laten liggen zodat ze zich niet kunnen ontwikkelen snapte ik idd wel beter waarom enige voorzichtigheid, of beter goede voorlichting wel heel belangrijk is.
De Sonja Bakker van het inbakeren.quote:Op woensdag 2 april 2008 17:17 schreef nebelung het volgende:
Het woord 'methode' komt van Ria Blom hoor, dat bedenk ik niet zelf, daar spreek je haar maar op aan(misschien is het wel duidelijk dat ik een grote Ria-antipathie heb, daar is het mogelijk ook aan te wijten dat ik hier fel op ben. Die wil ook alleen maar geld verdienen he)
Tuurlijk, maar ik ken ook mensen die al een inbakerdoek hadden gekocht voor de baby geboren was, dan vraag ik me toch af waarom?quote:Op woensdag 2 april 2008 08:54 schreef Brighteyes het volgende:
Ik vind het een beetje jammer dat er gelijk ook weer zo zwart wit gesteld wordt dat het alleen in uiterste noodgevallen bladiebla.
Het klinkt dan gelijk alsof mensen zich maar aanstellen als ze dit graag bij hun kindje doen.
omdat ze in een bakerzakje heeft geslapen (puckababy)quote:Op woensdag 2 april 2008 16:42 schreef Stiemie het volgende:
Karin waarom zou je hierom heel Fok! over je heenkrijgen? Of lees ik ergens overheen ofzo?
quote:Op donderdag 3 april 2008 21:35 schreef Moonah het volgende:
Hé, Webkim, ik lees dit nu pas. Wat goed dat het lijkt te helpen!
Sorry dat ik je er weer aan herinnert hebquote:Op woensdag 3 december 2008 08:41 schreef Webkim het volgende:
He nou, wat vervelend dat dit draadje weer komt bovendrijven.![]()
Ik heb me vreselijk ellendig gevoeld tijdens die bakerperiode, want het gaat ZO tegen het moedergevoel in je kind te laten huilen. En nu achteraf bezien voel ik me er nog altijd schuldig over dat we dat gedaan hebben. Was ik maar eerder zo handig met een draagdoek geweest. En was het consultatiebureau maar niet gelijk met Ria Blom aan komen zetten. Dan zou het hier veel prettiger verlopen zijn.
Pfff.
quote:Op woensdag 3 december 2008 08:41 schreef Webkim het volgende:
He nou, wat vervelend dat dit draadje weer komt bovendrijven.![]()
Ik heb me vreselijk ellendig gevoeld tijdens die bakerperiode, want het gaat ZO tegen het moedergevoel in je kind te laten huilen. En nu achteraf bezien voel ik me er nog altijd schuldig over dat we dat gedaan hebben. Was ik maar eerder zo handig met een draagdoek geweest. En was het consultatiebureau maar niet gelijk met Ria Blom aan komen zetten. Dan zou het hier veel prettiger verlopen zijn.
Pfff.
Bedankt voor de tip! Ga eens kijken of dat ook wat isquote:Op woensdag 3 december 2008 09:11 schreef Brighteyes het volgende:
Wat je evt. ook nog zou kunnen proberen is om een keertje met haar bij de ostheopaat langs te gaan. Er zijn heel veel kindjes in OUD die daar echt baat bij hebben gehad ook en die daarna heel wat beter in hun vel leken te zitten.
nee als een russische babyquote:Op woensdag 29 juli 2009 13:15 schreef Ticootje het volgende:
Als een zeehondje![]()
Ik hoop zo dat het helpt bij Tess.
Heb je echte inbakerdoeken?quote:Op woensdag 29 juli 2009 13:17 schreef Vicky het volgende:
[..]
nee als een russische baby
net heeft ze een half uurtje geslapen.
tis ook niet mijn keus, maar blijkbaar heeft Tess het nodig.. ze is zo verschrikkelijk onrustig.quote:Op donderdag 30 juli 2009 09:11 schreef Webkim het volgende:
Little did I know toen ik dit topic opende... Eerste kindje, advies van het cb. Maar bij de tweede zou ik niet meer voor bakeren kiezen hoor.Waarom niet, daar kom ik na het weekend even op terug, moet nu rennen.
Aan het advies van een kinderarts, kinderpsych en kinder fysio hecht ik dan meer waarde dan het advies van het cb...quote:Op donderdag 30 juli 2009 09:20 schreef Vicky het volgende:
[..]
tis ook niet mijn keus, maar blijkbaar heeft Tess het nodig.. ze is zo verschrikkelijk onrustig.
Bij ons komt het advies van de kinderarts, kinderpsych en kinderfysio.
ik ook... en het cb hier neem ik al helemaal weinig van aan.. wat een stelletje mutsen... maar dat hoort hier nietquote:Op donderdag 30 juli 2009 09:22 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Aan het advies van een kinderarts, kinderpsych en kinder fysio hecht ik dan meer waarde dan het advies van het cb...
Ik ben wel benieuwd, want teruglezend was je toch wel aardig tevreden en blij toen Thomas een paar uur sliep ingebakerd en wel.quote:Op donderdag 30 juli 2009 09:11 schreef Webkim het volgende:
Little did I know toen ik dit topic opende... Eerste kindje, advies van het cb. Maar bij de tweede zou ik niet meer voor bakeren kiezen hoor.Waarom niet, daar kom ik na het weekend even op terug, moet nu rennen.
Ook niets van dat alles hier, soms zeg ik 'doei' als ze gaat slapen, andere keren 'welterusten', of 'succes'.quote:Op donderdag 30 juli 2009 10:01 schreef Ca.ra het volgende:
Persoonlijk heb ik de term 'regelmaat' altijd opgepakt in de zin van alles in de zelfde volgorde doen. Dus pyjama aandoen, tanden poetsen, verhaaltje lezen samen, instoppen in bed, nog even napraten over het verhaaltje of dingen van de dag, kus, lampje uit. (dit deed ik altijd bij de oppaskindjes) Niet dat er per se om kwart voor 7 tanden gepoetst moet worden iedere dag.
thnx!quote:Op donderdag 30 juli 2009 09:25 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Daarom heb ik ook bewondering hoe je het aanpakt met Tess, Vicky. Ondanks dat het je ding niet is, baker je haar toch in en kennelijk bevalt het haar goed.
nog niets... heb het nog niet besproken daar..quote:Op donderdag 30 juli 2009 10:49 schreef Ticootje het volgende:
Vicky, wat hebben ze op het cb eigenlijk voor advies gegeven? Daar ben ik dan ook wel benieuwd naar..
daar nietquote:Op donderdag 30 juli 2009 10:55 schreef Brighteyes het volgende:
Vicky, lieve meid...
Dit is echt niet het beeld van een zielig kindje hoor.
[ afbeelding ]
ongetwijfeldquote:Op donderdag 30 juli 2009 11:00 schreef Brighteyes het volgende:
Ah ok.Dat wist ik niet.
Maar ik krijg morgen vast een demonstratie.![]()
idd.. ik had daarom ook 2 pucka'squote:Op woensdag 2 september 2009 13:02 schreef Nijna het volgende:
Gewoon doeken gebruiken is natuurlijk wel goedkoper. Ook gezien het regelmatig recyclen van melk... dan moet je al haast 2 pacco's aanschaffen voor als er 1 in de was zit...
Ik heb het idee dat ze rustiger slaapt ingebakerd (nog altijd in de hydrofiele doek, maar ze begint zich los te wurmen, de doek begint echt te klein te worden...). Krijg een puckababy van iemand te leen om te proberen, maar weet niet of dat strak genoeg voor dr is, we zullen het wel zien.quote:Op maandag 7 september 2009 08:16 schreef Urla het volgende:
Nijna. Hier gaat het tot nu toe nog steeds lekker met slapen.En bij jou?
Ze is 6 weekjes nu.quote:Op maandag 7 september 2009 09:52 schreef owlet het volgende:
Hoe oud is je dochtertje, Urla? Ik ben te lui om het op te zoeken en het maakt wel verschil in of doorslapen verstandig is of niet![]()
mochten ze ideeen hebben, post je ze dan hier ook ffquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 13:34 schreef Nijna het volgende:
Vicky, daar had ik idd ook aan zitten denken. Mouw(en) vastspelden. Ik zal van de week eens vragen op het CB of ze nog ideeën hebben. Want winterslaapzakjes heb ik nog liggen.
Chaca, dat is ook nog wel een idee, ik heb nog gewone winterslaapzakjes liggen, maar misschien anders idd maar eens kijken naar zo een.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |