Dat klopt:quote:Op dinsdag 1 april 2008 23:05 schreef owlet het volgende:
Ik vind dat bakeren een uitkomst kan zijn mits op de juiste wijze en onder de juiste omstandigheden.
Dus alleen ik combinatie met rust en regelmaat, alleen met goede doeken en met de juiste aandacht voor de gevaren op het gebied van borstvoeding.
Maar als je op al die dingen let, dan is het een prachtmiddel

Dat, en het feit dat sommige kindjes zo diep slapen dat ze niet vanzelf vaak en snel genoeg wakker worden en dan uiteindelijk dus te weinig binnen krijgen.quote:Op dinsdag 1 april 2008 23:11 schreef Webkim het volgende:
[..]
Dat klopt:
het hongersignaal van 'knuistjeskluiven' kan een ingebakerd kind niet geven, daar doel je toch op?
Ik ben daar inderdaad op gewezen en als Thomas ingebakerd is wijkt de babyfoon niet van mijn zij, zodat ik signalen als smakken, zuiggeluidjes en onrustig slapen kan oppikken. Ook ga ik regelmatig even kijken of ik niets mis, om te voorkomen dat ik een compleet overstuur gehuild hongerig jongetje heb.
Alleen was ik vanmiddag dus mooi de babyfoon vergeten aan te zetten en lag -ie heel stilletjes te jammeren toen ik bij hem ging kijken omdat het onderhand etenstijd was.

Ik ook hoor, laat ik daar wel duidelijk over zijn.quote:Op dinsdag 1 april 2008 23:18 schreef owlet het volgende:
Maar als hulpmiddel bij kinderen die echt onrustig zijn en duidelijk behoefte hebben begrenzing en rust vind ik het een prettige "uitvinding".

En nu nog is het een makkelijk prikkelbaar kind wat er graag "bij wil zijn" en met een eetlust als een bootwerker. Nadeel vond ik dat ze na de prikken niet konden worden ingebakerd. Dan had ie een dag of twee verhoging en moest dan zonder slapen. Nou ja, slapen...
  En nu nog is het een makkelijk prikkelbaar kind wat er graag "bij wil zijn" en met een eetlust als een bootwerker. Nadeel vond ik dat ze na de prikken niet konden worden ingebakerd. Dan had ie een dag of twee verhoging en moest dan zonder slapen. Nou ja, slapen...  

Ik weet het niet precies meer. Ik denk dat hij met 6 maanden overdag zonder was? toen sliep hij ook nog maar twee slaapjes. (met een jaar overdag geen slaapjes meer. Mijn jongens zijn nogal wakkerquote:Op woensdag 2 april 2008 09:31 schreef bixister het volgende:
er wordt tegenwoordig geadviseerd om af te gaan bouwen vanaf een half jaar. in verband met risico's wanneer ze zichzelf kunnen omdraaien.
 ) Ik weet zeker dat hij met 9 maanden ook 's nachts zonder was. Maar dat soort dingen vergeet ik dus...
 ) Ik weet zeker dat hij met 9 maanden ook 's nachts zonder was. Maar dat soort dingen vergeet ik dus...  het is ook al 6 jaar geleden...
  het is ook al 6 jaar geleden...  

ik wilde het net aan debuurvrouw vragen: tot 9 maanden joh? Was je dan niet bang voor buikdraaien?quote:Op woensdag 2 april 2008 09:31 schreef bixister het volgende:
er wordt tegenwoordig geadviseerd om af te gaan bouwen vanaf een half jaar. in verband met risico's wanneer ze zichzelf kunnen omdraaien.

Ik hoop niet dat je op mijn post doelt want zo bedoel ik het niet. We hebben Ronja ook ingebakerd terwijl ze absoluut niet eens in de buurt kwam van een huilbaby zijn. Maar zij had wel weer heel veel behoefte aan omhulling en vastigheid om haar heen en ik kon dat niet 24/7 met mijn eigen lichaam en de draagdoek geven. nu nog kan ze erg genieten en tot rust komen van stevig vast houden en stevig ingestopt liggen.quote:Op woensdag 2 april 2008 08:54 schreef Brighteyes het volgende:
Ik vind het een beetje jammer dat er gelijk ook weer zo zwart wit gesteld wordt dat het alleen in uiterste noodgevallen bladiebla.
Het klinkt dan gelijk alsof mensen zich maar aanstellen als ze dit graag bij hun kindje doen.
Als een kindje er toch lekker op slaapt is het toch prima? Hou je gewoon zelf de klok een beetje in de gaten qua eten. Lijkt mij een prima oplossing.
Beter dan een kind wat de hele dag de tent bij elkaar schreeuwt en daardoor alleen maar vermoeider raakt.
Gelukkig is het voor Sasha genoeg als ik het lakentje strak om hem heen stop in bed maar anders was ik vast ook wel gaan inbakeren hoor.

Zijn bijvoorbeeld ook erg handig als de oppas je kindje eens moet inbakeren omdat het bij deze doeken eigenlijk gewoon niet mis kan gaan. Ik vond dat gepruts met al die doeken en veiligheidsspelden nog wel eens eng als iemand anders het bij Linde moest doen.
 Zijn bijvoorbeeld ook erg handig als de oppas je kindje eens moet inbakeren omdat het bij deze doeken eigenlijk gewoon niet mis kan gaan. Ik vond dat gepruts met al die doeken en veiligheidsspelden nog wel eens eng als iemand anders het bij Linde moest doen. 

tegen de tijd dat ik ze klaar had had onze tuttebol geleerd (door half inbakeren met een flanellen luier zoals Sjak hierboven ook noemt) zichzelf niet meer in het gezicht te meppen
 tegen de tijd dat ik ze klaar had had onze tuttebol geleerd (door half inbakeren met een flanellen luier zoals Sjak hierboven ook noemt) zichzelf niet meer in het gezicht te meppen 

quote:Op woensdag 2 april 2008 14:51 schreef debuurvrouw het volgende:
Of de spelden even door je haar over je hoofhuid, bij gebrek aan een stuk zeep helpt ook heel goed...
Heeft Thomas zijn protest al opgegeven?? En hoe gaat het met jou, nu hij weer even huilt? ik merkte dat ik na een paar dagen wel meer kracht had maar ook snel dat wanhopige gevoel weer terug had. Het gaat echt beter straks
 Hij is stil!
  Hij is stil!   

Nou mij dan. Dat is precies waarvoor de methode ontwikkelt is: heel erg onrustige huilbabies. Zo is het gewoon. Ik vind persoonlijk dat dat ook zo moet blijven, maar goed, Ria rook het geld. En ik zei: met begeleiding en met aandacht voor de gevaren is het prima. Dus wat saint zei, maar dan korter.quote:Op woensdag 2 april 2008 10:35 schreef Brighteyes het volgende:
Nee, ik bedoelde jou niet hoor.
Toen ik Saint's post las over dat mensen kinderen te lang zo laten liggen zodat ze zich niet kunnen ontwikkelen snapte ik idd wel beter waarom enige voorzichtigheid, of beter goede voorlichting wel heel belangrijk is.

(misschien is het wel duidelijk dat ik een grote Ria-antipathie heb, daar is het mogelijk ook aan te wijten dat ik hier fel op ben. Die wil ook alleen maar geld verdienen he)
 (misschien is het wel duidelijk dat ik een grote Ria-antipathie heb, daar is het mogelijk ook aan te wijten dat ik hier fel op ben. Die wil ook alleen maar geld verdienen he)

De Sonja Bakker van het inbakeren.quote:Op woensdag 2 april 2008 17:17 schreef nebelung het volgende:
Het woord 'methode' komt van Ria Blom hoor, dat bedenk ik niet zelf, daar spreek je haar maar op aan(misschien is het wel duidelijk dat ik een grote Ria-antipathie heb, daar is het mogelijk ook aan te wijten dat ik hier fel op ben. Die wil ook alleen maar geld verdienen he)
 Het is dat ze niet mooi genoeg is voor een bakerdoeken witwasmiddelcommercial.
 Het is dat ze niet mooi genoeg is voor een bakerdoeken witwasmiddelcommercial.   

)
 )

Tuurlijk, maar ik ken ook mensen die al een inbakerdoek hadden gekocht voor de baby geboren was, dan vraag ik me toch af waarom?quote:Op woensdag 2 april 2008 08:54 schreef Brighteyes het volgende:
Ik vind het een beetje jammer dat er gelijk ook weer zo zwart wit gesteld wordt dat het alleen in uiterste noodgevallen bladiebla.
Het klinkt dan gelijk alsof mensen zich maar aanstellen als ze dit graag bij hun kindje doen.

As we speak is het al 2 minuten stil.
 As we speak is het al 2 minuten stil.  

Ze huilen heel weinig alleen bij pijn of ongemak. En slapen rustig in, wel het liefst onder een deken als teken dat ze mogen slapen.
 Ze huilen heel weinig alleen bij pijn of ongemak. En slapen rustig in, wel het liefst onder een deken als teken dat ze mogen slapen.

omdat ze in een bakerzakje heeft geslapen (puckababy)quote:Op woensdag 2 april 2008 16:42 schreef Stiemie het volgende:
Karin waarom zou je hierom heel Fok! over je heenkrijgen? Of lees ik ergens overheen ofzo?

quote:Op donderdag 3 april 2008 21:35 schreef Moonah het volgende:
Hé, Webkim, ik lees dit nu pas. Wat goed dat het lijkt te helpen!

tzalmebenieuwen...
  tzalmebenieuwen...

Sorry dat ik je er weer aan herinnert hebquote:Op woensdag 3 december 2008 08:41 schreef Webkim het volgende:
He nou, wat vervelend dat dit draadje weer komt bovendrijven.
Ik heb me vreselijk ellendig gevoeld tijdens die bakerperiode, want het gaat ZO tegen het moedergevoel in je kind te laten huilen. En nu achteraf bezien voel ik me er nog altijd schuldig over dat we dat gedaan hebben. Was ik maar eerder zo handig met een draagdoek geweest. En was het consultatiebureau maar niet gelijk met Ria Blom aan komen zetten. Dan zou het hier veel prettiger verlopen zijn.
Pfff.
 Het leek wel een uitkomst, maar jij bent er achteraf dus niet tevreden over? Ik ga het toch maar proberen want ondertussen ben ik ten einde raad en we lijden er nu alledrie onder.
  Het leek wel een uitkomst, maar jij bent er achteraf dus niet tevreden over? Ik ga het toch maar proberen want ondertussen ben ik ten einde raad en we lijden er nu alledrie onder. en ligt nu weer heerlijk te pitten
  en ligt nu weer heerlijk te pitten   

quote:Op woensdag 3 december 2008 08:41 schreef Webkim het volgende:
He nou, wat vervelend dat dit draadje weer komt bovendrijven.
Ik heb me vreselijk ellendig gevoeld tijdens die bakerperiode, want het gaat ZO tegen het moedergevoel in je kind te laten huilen. En nu achteraf bezien voel ik me er nog altijd schuldig over dat we dat gedaan hebben. Was ik maar eerder zo handig met een draagdoek geweest. En was het consultatiebureau maar niet gelijk met Ria Blom aan komen zetten. Dan zou het hier veel prettiger verlopen zijn.
Pfff.

Bedankt voor de tip! Ga eens kijken of dat ook wat isquote:Op woensdag 3 december 2008 09:11 schreef Brighteyes het volgende:
Wat je evt. ook nog zou kunnen proberen is om een keertje met haar bij de ostheopaat langs te gaan. Er zijn heel veel kindjes in OUD die daar echt baat bij hebben gehad ook en die daarna heel wat beter in hun vel leken te zitten.

|  | 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |