abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57768167
Op dit moment live: mms://livemedia2.omroep.nl/nospolitiek24-bb

Link naar het vorige fitna topic. Koran-film Wilders #32: Fitna online

[ Bericht 56% gewijzigd door F04 op 01-04-2008 22:32:47 ]
pi_57768457
Wilders spreek niet zoveel
Hij staat zo'n beetje alleen, hij kan zich enkel verdedigen.

Nu wordt er een beetje omheen geluld waar ze niet meer praten over het probleem, het probleem dat wilders heeft met de islam maar meer een 2 kamp strijd tussen Balkie en zo'n beetje de hele regering en Wilders- of er genoeg redenen waren voor de regering om zoveel ophef te maken over dit filmpje.

Ach dit debat is GELUL! Het is te persoonlijk geworden!

Ze willen gewoon geen heibel dat is duidelijk, alles de veilige weg, ze willen geen problemen met andere islam regeringen en of mensen? Er zal dus niks veranderen..
  † In Memoriam † dinsdag 1 april 2008 @ 22:26:24 #3
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_57768555
Tijdens de schorsing geen geluid maar slechts zeer geirriteerde gezichten van o.a. Balkenende?

Gezellig, lekker sfeertje daar.

Wat is er gebeurt?
pi_57768597
tja, het wordt even breed uitgemeten, hoe kan je de MP overreageren verwijten als je in eerste instantie zelf naar de coördinator terrorismebestrijding stapt ivm te verwachten reacties .. dan heb je toch zelf de toon gezet

maar leuk, hoe ze elkaar nu voor leugenaar uitmaken .. ik begin wat te voelen voor het idee van Femke, zet die manipulator maar in zijn hemd
pleased to meet you
pi_57768621
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 22:26 schreef Loedertje het volgende:
Tijdens de schrosing geen geluid maar slechts zeer geirriteerde gezichten van o.a. Balkenende?

Gezellig, lekker sfeertje daar.

Wat is er gebeurt?
ze halen er nu het rapport bij dat tjebbe gestuurd heeft aan het kabinet nav het gesprek met wilders, de aankondiging van die film
pleased to meet you
pi_57768649
  † In Memoriam † dinsdag 1 april 2008 @ 22:35:27 #7
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_57768726

Willen ALLE ministers NU hun GSM's opruimen en stoppen met sms-en
  dinsdag 1 april 2008 @ 22:36:02 #8
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_57768747
In POL wordt dit debat ook besproken in Geert Wilders LIVE ! in debat ! (ondertussen dicht) en Live Debat met Wilders vs. TK .
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_57768774
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 22:28 schreef moussie het volgende:
tja, het wordt even breed uitgemeten, hoe kan je de MP overreageren verwijten als je in eerste instantie zelf naar de coördinator terrorismebestrijding stapt ivm te verwachten reacties .. dan heb je toch zelf de toon gezet
De coördinator waarschuwen is logisch, gezien de bedreigingen die Wilders reeds kreeg en het feit dat de film duidelijk geen uitnodiging voor een borrel was.
JP kan goed proactief handelen zonder Verweggistan en ieder Nederlands gehucht zonder allochtonen in te lichten, en door te spreken over een naderende crisis zonder een seconde van de film gezien te hebben.
quote:
maar leuk, hoe ze elkaar nu voor leugenaar uitmaken .. ik begin wat te voelen voor het idee van Femke, zet die manipulator maar in zijn hemd
Ik moet er niet aan denken om JP in z'n hemd te zien.
  † In Memoriam † dinsdag 1 april 2008 @ 22:43:40 #10
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_57768926
Marijnissen is lekker bezig!

Eindelijk iemand die zich bezig houdt met waarheidsvinding, ook al is dat mogelijk positief voor Wilders. De minister van justitie zit flink klem.
pi_57769064
31 november whahaha
And then there were syntax-errors
  † In Memoriam † dinsdag 1 april 2008 @ 22:55:46 #13
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_57769171
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 22:44 schreef FOKwa het volgende:
Marijnissen is lekker bezig!

Eindelijk iemand die zich bezig houdt met waarheidsvinding, ook al is dat mogelijk positief voor Wilders.
Idd...
pi_57769177
O, nou gaan bewindslieden de aankondiging van Fitna door Wilders bij de coördinator terrorismebestrijding vergelijken met een bommelding.

Ik vergelijk het eerder met mededelingen over de massavernietigingswapens die in Irak zouden zijn......

Oftewel: De crisisfilm is bedacht door de regering met de bedoeling een vijand uit te schakelen.
pi_57769196
Wilders iedereen liegt
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 1 april 2008 @ 22:59:52 #16
862 Arcee
Look closer
pi_57769250
Geweldig, Fitna en de discussie eromheen spitsen zich nu toe op een kladje met daarop een datum die aangeeft 31 november of 1 november met een streepje door de 3.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  dinsdag 1 april 2008 @ 23:00:13 #17
210346 Realdeal.
this is the..
pi_57769258
ik heb de uitzending gemist, staat ie nog ergens op internet?
pi_57769340
Komt erop neer dat Wilders dus eerst wel heeft lopen roepen dat ie ze gewaarschuwd heeft voor de impact van de film en later als Balkenende daarop insp[eelt hij toch maar een kut knip en plak uitbracht die niet voldeed aanzijn belofte. Maar ja en excuses eisen van Balkeneende terwijl de transcripties toch duidelijk aangeven dat Wilders fout zit
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 1 april 2008 @ 23:07:50 #19
862 Arcee
Look closer
pi_57769403
Wat waren punt A t/m D?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_57769411
quote:
Update: 22.12
De aantekeningen zijn openbaar gemaakt. Daaruit zou blijken dat Wilders een afschuwelijke einde van zijn film, die hij toen nog moest gaan maken, zou hebben aangekondigd. Hij zou soera's uit de Koran scheuren en in de openhaard verbranden.

Wilders noemde de aantekeningen grove leugens en voelde zich ''belazerd''. Volgens Wilders liegt minister Hirsch Ballin dat het gedrukt staat en doet de hele regering dat met de aantekeningen over het gesprek uit oktober, die hij een ''vodje'' noemde. De regering zou hiervoor naar huis moeten gestuurd, aldus Wilders.

Ballin zegt dat de aantekeningen wel kloppen.

Update: 22.30
Het debat is wederom even geschorst. Nu omdat er aantekeningen van de plaatsvervangend Nationaal Coordinator Terrorismebestrijding openbaar gemaakt worden. Wilders vindt het prima dat die worden verspreid, maar verwacht dat ook die leugens bevatten.

De eerder vrijgegeven aantekeningen bevatten alleen de reacties van de bewindslieden op wat Wilders tijdens het gesprek zei. Zijn eigen woorden staan er niet in vermeld. Volgens het verslag gaf Wilders tijdens het onderhoud ''een nadere toelichting op de beoogde opbouw van de film en de beelden die daarin mogelijk getoond'' zouden worden.

GroenLinks-fractievoorzitter Femke Halsema wil de ambtenaar die de aantekeningen heeft gemaakt onder ede verhoren. Dit om duidelijk te krijgen wie er nu wel of niet liegt. Een meerderheid van de Kamer lijkt er echter niets voor te voelen om een ambtenaar in deze politieke discussie te betrekken.

Frontpage
  † In Memoriam † dinsdag 1 april 2008 @ 23:13:31 #21
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_57769594
pi_57769626
rutte wordt gepwnd?
pi_57769653
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 22:55 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Idd...
ghehe .. leer paraafen goed interpreteren is de boodschap van de arbeiders

voor de rest lijkt het wel alsof we volgende week verkiezing hebben .. partijpolitieke reclame ?
pleased to meet you
pi_57769731
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 22:37 schreef FOKwa het volgende:

[..]

De coördinator waarschuwen is logisch, gezien de bedreigingen die Wilders reeds kreeg en het feit dat de film duidelijk geen uitnodiging voor een borrel was.
JP kan goed proactief handelen zonder Verweggistan en ieder Nederlands gehucht zonder allochtonen in te lichten, en door te spreken over een naderende crisis zonder een seconde van de film gezien te hebben.
[..]

Ik moet er niet aan denken om JP in z'n hemd te zien.
duh, als je als wilders zijnde met die aankondiging naar de coördinator stapt weet jij dat die man verplicht is om het kabinet in te lichten .. dus wat probeer je nou te suggereren ..

femke is scherp vanavond .. even kijken
pleased to meet you
pi_57769735
Wie is die vrouw die naast wilders zit?
  † In Memoriam † dinsdag 1 april 2008 @ 23:22:13 #27
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_57769738
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 23:19 schreef moussie het volgende:

[..]

ghehe .. leer paraafen goed interpreteren is de boodschap van de arbeiders
[quote]
Daar zit wat in

[quote]

voor de rest lijkt het wel alsof we volgende week verkiezing hebben .. partijpolitieke reclame ?
Ja he? Dacht al dat het aan mij lag toen ik Rutte net hoorde praten over *ik ik ik* en de integratieproblemen overal.
pi_57769884
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 23:22 schreef moussie het volgende:

[..]

duh, als je als wilders zijnde met die aankondiging naar de coördinator stapt weet jij dat die man verplicht is om het kabinet in te lichten .. dus wat probeer je nou te suggereren ..
Natuurlijk is het nodig om het kabinet in te lichten. Ik heb het over wat het kabinet met die info gedaan heeft.
pi_57769924
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 23:22 schreef Aufruhr het volgende:
Fleur Agema.
pi_57769928
Drinkt iedereen daar uit hetzelfde glas water?
pi_57769978
Wilders weer eens door de mand
pi_57769982
Wat houdt die motie van wantrouwen eigenlijk in?
pi_57769996
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 23:22 schreef Aufruhr het volgende:
geen idee ..
maar wat ik mij dan afvraag, hoe zit dat eigenlijk, hoe kan je volksvertegenwoordiger worden van een partij als het volk niet op je kan stemmen omdat je geen lid bent van de partij ?

nou nou .. motie
pleased to meet you
pi_57770015
De verwachte motie van wantrouwen... die het natuurlijk niet gaat halen.
pi_57770046
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 23:30 schreef moussie het volgende:

[..]

geen idee ..
maar wat ik mij dan afvraag, hoe zit dat eigenlijk, hoe kan je volksvertegenwoordiger worden van een partij als het volk niet op je kan stemmen omdat je geen lid bent van de partij ?

nou nou .. motie
Je kan tijdens verkiezingen op degenen op de lijst stemmen. Afhankelijk van de zetels komt er dan een aantal mensen in de kamer van die lijst. Fractielidmaatschap heeft niks met partijlidmaatschap te maken.
pi_57770074
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 23:31 schreef FOKwa het volgende:
De verwachte motie van wantrouwen... die het natuurlijk niet gaat halen.
Misschien krijg je nu een motie van wantrouwen van het kabinet naar wilders/PVV toe.
(als dit kan?).
pi_57770169
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 23:32 schreef Billary het volgende:

[..]

Misschien krijg je nu een motie van wantrouwen van het kabinet naar wilders/PVV toe.
(als dit kan?).
Het kabinet moet verantwoording afleggen aan de kamer, die de regering controleert.

Andersom is niet het geval. Wilders is alleen verantwoording aan zijn kiezers schuldig.
pi_57770207
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 23:36 schreef FOKwa het volgende:

[..]

Het kabinet moet verantwoording afleggen aan de kamer, die de regering controleert.

Andersom is niet het geval. Wilders is alleen verantwoording aan zijn kiezers schuldig.
Klopt.

Wat een sukkels, die kiezers.
pi_57770254
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 23:37 schreef Mtijn het volgende:

[..]

Klopt.

Daar zijn de meningen over verdeeld.

Ik heb niet op 'm gestemd, en wellicht doe ik dat bij de volgende verkiezingen ook niet, maar ik geef die kiezer groot gelijk. En niet zozeer omdat Wilders nogal extreem is, maar omdat er geen enkele andere partij is die met duidelijke voorstellen komt om de islamisering tegen te gaan.

Ik mis Fortuyn steeds meer.
pi_57770274
wilders eist excuses voor bangmakerij door balkenende.
balkenden zegt dat omdat niemand wist wat erin de film was hij waarschuwde voor het ergste.
wilders zegt dat wat de pers allemaal suggereerde niet waar is en dat hij met niemand over zijn ideeen heeft gepraat.
balkende komt opeens met een a4tje waarop staat wat wilders wil.

opeens weet balkende wat in de film zou gebeuren terwijl hij eerst een uitspraak in het openbaar deed omdat hij niet wist wat er kwam?

en dan vinden ze ook nog eens 31 november uit.
tja als je haast heb maak je fouten balkenkneus.

ongeacht de hele discussie wilders-fitna bewijst het wel dat balkenellende corrupt, laf en heel zwak is.

oprotten met dit kabinet!
pi_57770397
JP: "Wie de wet overtreedt pakken we hard aan".

Daar zit het probleem: De wet is te soft, en daarom stemmen mensen op Wilders.
pi_57770422
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 23:37 schreef Mtijn het volgende:

[..]

Klopt.

hoezo?

slechts met 1 miljoen moslims zijn de problemen extreem groot.
niet alleen in nederland maar overal in de westerse wereld waar moslims zich vestigen.

wat als de groep groter word, ze vormen nog steeds een groep en de ideologie neemt toe.
kijk in bepaalde moslimwijken in parijs, antwerpen/brussel en nu dus amsterdam/rotterdam utrecht.
klein iran.

hoe groter hoe extremer.

kijk dan naar landen waar de islam overheerst, allemaal landen waar de westerse waarden en normen en vrijheid ernstig mee in conflict zijn.

hoe kun je zeggen dat wilders liegt?

of het geschetste scenario werkelijkheid word is afhankelijk van hoe je nu gaat optreden.
dat softe beleid werkt niet.
we laten marokkanen zelfs auto's in brand steken, politie bureaus vernielen om het maar niet te laten escaleren ...

ik dacht dat de overheid legitimiteit van het gebruik van geweld heeft en niet kut moslims.
pi_57770428
Dat liedje
pi_57770490
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 23:40 schreef leefmeuit het volgende:
wilders eist excuses voor bangmakerij door balkenende.
balkenden zegt dat omdat niemand wist wat erin de film was hij waarschuwde voor het ergste.
wilders zegt dat wat de pers allemaal suggereerde niet waar is en dat hij met niemand over zijn ideeen heeft gepraat.
balkende komt opeens met een a4tje waarop staat wat wilders wil.

opeens weet balkende wat in de film zou gebeuren terwijl hij eerst een uitspraak in het openbaar deed omdat hij niet wist wat er kwam?

en dan vinden ze ook nog eens 31 november uit.
tja als je haast heb maak je fouten balkenkneus.

ongeacht de hele discussie wilders-fitna bewijst het wel dat balkenellende corrupt, laf en heel zwak is.

oprotten met dit kabinet!
tjeez, let eens wat beter op zeg .. dat die sukkels niet weten hoe ze een paraaf moeten lezen ..

wilders heeft de toon gezet, hij stapt zelf naar de coördinator terrorismebestrijding toe, daarmee geeft hij te kennen dat die film reacties zou kunnen uitlokken waartegen maatregelen genomen moeten worden .. zo moeilijk is dat toch niet om te begrijpen ?
pleased to meet you
  † In Memoriam † dinsdag 1 april 2008 @ 23:49:50 #45
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_57770521
Thiemen is nog even aan het vragen hoe ze moet stemmen

aldus een heer toen de mics opengingen
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 1 april 2008 @ 23:50:21 #46
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_57770528
Oh praten we hier ook
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 1 april 2008 @ 23:51:08 #47
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_57770542
Ist nou afgelopen
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_57770573
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 23:48 schreef moussie het volgende:

[..]

tjeez, let eens wat beter op zeg .. dat die sukkels niet weten hoe ze een paraaf moeten lezen ..

wilders heeft de toon gezet, hij stapt zelf naar de coördinator terrorismebestrijding toe, daarmee geeft hij te kennen dat die film reacties zou kunnen uitlokken waartegen maatregelen genomen moeten worden .. zo moeilijk is dat toch niet om te begrijpen ?
tja als je een tekeningetje maakt dan komen er wereldwijde rellen, dus is het logisch dat je voor elk ding inzake kritiek op de islam naar terorisme coordinator stapt.

zegt meer over de islam dan over wilders
pi_57770613
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 23:39 schreef FOKwa het volgende:

[..]

Daar zijn de meningen over verdeeld.

Ik heb niet op 'm gestemd, en wellicht doe ik dat bij de volgende verkiezingen ook niet, maar ik geef die kiezer groot gelijk. En niet zozeer omdat Wilders nogal extreem is, maar omdat er geen enkele andere partij is die met duidelijke voorstellen komt om de islamisering tegen te gaan.

Ik mis Fortuyn steeds meer.
kan ik me redelijk in vinden. al heb ik nog nooit op fortuin gstemd nog op wilders maar ik moet het overwegen, liever zou ik een beter alternatief krijgen maar alle andere partijen doen er niets mee. dat is best triest.
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_57770758
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 23:45 schreef leefmeuit het volgende:

[..]

hoezo?

slechts met 1 miljoen moslims zijn de problemen extreem groot.
niet alleen in nederland maar overal in de westerse wereld waar moslims zich vestigen.

wat als de groep groter word, ze vormen nog steeds een groep en de ideologie neemt toe.
kijk in bepaalde moslimwijken in parijs, antwerpen/brussel en nu dus amsterdam/rotterdam utrecht.
klein iran.

hoe groter hoe extremer.

kijk dan naar landen waar de islam overheerst, allemaal landen waar de westerse waarden en normen en vrijheid ernstig mee in conflict zijn.

hoe kun je zeggen dat wilders liegt?

of het geschetste scenario werkelijkheid word is afhankelijk van hoe je nu gaat optreden.
dat softe beleid werkt niet.
we laten marokkanen zelfs auto's in brand steken, politie bureaus vernielen om het maar niet te laten escaleren ...

ik dacht dat de overheid legitimiteit van het gebruik van geweld heeft en niet kut moslims.
Je hebt een verdraait beeld van de werkelijkheid. "Vernielde politiebureaus"? Je verzint dingen om je punt te maken. Het ultieme zwaktebod.

'De landen waar de islam overheert' zijn niet per definitie dictaturen, dat heeft meneer wilders zelf ook toegegeven. De democratie, een relatief nieuwe vorm van regeren, heeft zich nog niet naar het midden-oosten verspreid. Voor het hier was was het christendom ook barbaars. In islamitische landen waar het al bestaat is de islam niet barbaars. Het is zelden voorgekomen dat een dictator geen misbruik maakte van het geloof, dat deden alleen de communisten niet. Meneer Wilders geeft hiermee de slachtoffers de schuld van de daden van dictators. En van terroristen. Aanslagen als die in Madrid en Londen zijn in Irak aan de orde van de dag. 3000 doden, zoals in New York, kost ze misschien een week.

Meneer Wilders valt de Nederlandse traditie van democratie aan. Zijn behoefte om de regering macht te geven over wat mensen lezen, dragen, bouwen en leren zijn niet anders te betitelen dan totalitair.
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')