ze halen er nu het rapport bij dat tjebbe gestuurd heeft aan het kabinet nav het gesprek met wilders, de aankondiging van die filmquote:Op dinsdag 1 april 2008 22:26 schreef Loedertje het volgende:
Tijdens de schrosing geen geluid maar slechts zeer geirriteerde gezichten van o.a. Balkenende?
Gezellig, lekker sfeertje daar.
Wat is er gebeurt?
De coördinator waarschuwen is logisch, gezien de bedreigingen die Wilders reeds kreeg en het feit dat de film duidelijk geen uitnodiging voor een borrel was.quote:Op dinsdag 1 april 2008 22:28 schreef moussie het volgende:
tja, het wordt even breed uitgemeten, hoe kan je de MP overreageren verwijten als je in eerste instantie zelf naar de coördinator terrorismebestrijding stapt ivm te verwachten reacties .. dan heb je toch zelf de toon gezet
Ik moet er niet aan denken om JP in z'n hemd te zien.quote:maar leuk, hoe ze elkaar nu voor leugenaar uitmaken .. ik begin wat te voelen voor het idee van Femke, zet die manipulator maar in zijn hemd
Idd...quote:Op dinsdag 1 april 2008 22:44 schreef FOKwa het volgende:
Marijnissen is lekker bezig!
Eindelijk iemand die zich bezig houdt met waarheidsvinding, ook al is dat mogelijk positief voor Wilders.
quote:Update: 22.12
De aantekeningen zijn openbaar gemaakt. Daaruit zou blijken dat Wilders een afschuwelijke einde van zijn film, die hij toen nog moest gaan maken, zou hebben aangekondigd. Hij zou soera's uit de Koran scheuren en in de openhaard verbranden.
Wilders noemde de aantekeningen grove leugens en voelde zich ''belazerd''. Volgens Wilders liegt minister Hirsch Ballin dat het gedrukt staat en doet de hele regering dat met de aantekeningen over het gesprek uit oktober, die hij een ''vodje'' noemde. De regering zou hiervoor naar huis moeten gestuurd, aldus Wilders.
Ballin zegt dat de aantekeningen wel kloppen.
Update: 22.30
Het debat is wederom even geschorst. Nu omdat er aantekeningen van de plaatsvervangend Nationaal Coordinator Terrorismebestrijding openbaar gemaakt worden. Wilders vindt het prima dat die worden verspreid, maar verwacht dat ook die leugens bevatten.
De eerder vrijgegeven aantekeningen bevatten alleen de reacties van de bewindslieden op wat Wilders tijdens het gesprek zei. Zijn eigen woorden staan er niet in vermeld. Volgens het verslag gaf Wilders tijdens het onderhoud ''een nadere toelichting op de beoogde opbouw van de film en de beelden die daarin mogelijk getoond'' zouden worden.
GroenLinks-fractievoorzitter Femke Halsema wil de ambtenaar die de aantekeningen heeft gemaakt onder ede verhoren. Dit om duidelijk te krijgen wie er nu wel of niet liegt. Een meerderheid van de Kamer lijkt er echter niets voor te voelen om een ambtenaar in deze politieke discussie te betrekken.
ghehe .. leer paraafen goed interpreteren is de boodschap van de arbeidersquote:
duh, als je als wilders zijnde met die aankondiging naar de coördinator stapt weet jij dat die man verplicht is om het kabinet in te lichten .. dus wat probeer je nou te suggereren ..quote:Op dinsdag 1 april 2008 22:37 schreef FOKwa het volgende:
[..]
De coördinator waarschuwen is logisch, gezien de bedreigingen die Wilders reeds kreeg en het feit dat de film duidelijk geen uitnodiging voor een borrel was.
JP kan goed proactief handelen zonder Verweggistan en ieder Nederlands gehucht zonder allochtonen in te lichten, en door te spreken over een naderende crisis zonder een seconde van de film gezien te hebben.
[..]
Ik moet er niet aan denken om JP in z'n hemd te zien.
Ja he? Dacht al dat het aan mij lag toen ik Rutte net hoorde praten over *ik ik ik* en de integratieproblemen overal.quote:Op dinsdag 1 april 2008 23:19 schreef moussie het volgende:
[..]
ghehe .. leer paraafen goed interpreteren is de boodschap van de arbeiders
[quote]
Daar zit wat in
[quote]
voor de rest lijkt het wel alsof we volgende week verkiezing hebben .. partijpolitieke reclame ?
Natuurlijk is het nodig om het kabinet in te lichten. Ik heb het over wat het kabinet met die info gedaan heeft.quote:Op dinsdag 1 april 2008 23:22 schreef moussie het volgende:
[..]
duh, als je als wilders zijnde met die aankondiging naar de coördinator stapt weet jij dat die man verplicht is om het kabinet in te lichten .. dus wat probeer je nou te suggereren ..
geen idee ..quote:Op dinsdag 1 april 2008 23:22 schreef Aufruhr het volgende:
Wie is die vrouw die naast wilders zit?
Je kan tijdens verkiezingen op degenen op de lijst stemmen. Afhankelijk van de zetels komt er dan een aantal mensen in de kamer van die lijst. Fractielidmaatschap heeft niks met partijlidmaatschap te maken.quote:Op dinsdag 1 april 2008 23:30 schreef moussie het volgende:
[..]
geen idee ..
maar wat ik mij dan afvraag, hoe zit dat eigenlijk, hoe kan je volksvertegenwoordiger worden van een partij als het volk niet op je kan stemmen omdat je geen lid bent van de partij ?
nou nou .. motie
Misschien krijg je nu een motie van wantrouwen van het kabinet naar wilders/PVV toe.quote:Op dinsdag 1 april 2008 23:31 schreef FOKwa het volgende:
De verwachte motie van wantrouwen... die het natuurlijk niet gaat halen.
Het kabinet moet verantwoording afleggen aan de kamer, die de regering controleert.quote:Op dinsdag 1 april 2008 23:32 schreef Billary het volgende:
[..]
Misschien krijg je nu een motie van wantrouwen van het kabinet naar wilders/PVV toe.
(als dit kan?).
Klopt.quote:Op dinsdag 1 april 2008 23:36 schreef FOKwa het volgende:
[..]
Het kabinet moet verantwoording afleggen aan de kamer, die de regering controleert.
Andersom is niet het geval. Wilders is alleen verantwoording aan zijn kiezers schuldig.
Daar zijn de meningen over verdeeld.quote:
hoezo?quote:
tjeez, let eens wat beter op zeg .. dat die sukkels niet weten hoe ze een paraaf moeten lezen ..quote:Op dinsdag 1 april 2008 23:40 schreef leefmeuit het volgende:
wilders eist excuses voor bangmakerij door balkenende.
balkenden zegt dat omdat niemand wist wat erin de film was hij waarschuwde voor het ergste.
wilders zegt dat wat de pers allemaal suggereerde niet waar is en dat hij met niemand over zijn ideeen heeft gepraat.
balkende komt opeens met een a4tje waarop staat wat wilders wil.
opeens weet balkende wat in de film zou gebeuren terwijl hij eerst een uitspraak in het openbaar deed omdat hij niet wist wat er kwam?
en dan vinden ze ook nog eens 31 november uit.
tja als je haast heb maak je fouten balkenkneus.
ongeacht de hele discussie wilders-fitna bewijst het wel dat balkenellende corrupt, laf en heel zwak is.
oprotten met dit kabinet!
tja als je een tekeningetje maakt dan komen er wereldwijde rellen, dus is het logisch dat je voor elk ding inzake kritiek op de islam naar terorisme coordinator stapt.quote:Op dinsdag 1 april 2008 23:48 schreef moussie het volgende:
[..]
tjeez, let eens wat beter op zeg .. dat die sukkels niet weten hoe ze een paraaf moeten lezen ..
wilders heeft de toon gezet, hij stapt zelf naar de coördinator terrorismebestrijding toe, daarmee geeft hij te kennen dat die film reacties zou kunnen uitlokken waartegen maatregelen genomen moeten worden .. zo moeilijk is dat toch niet om te begrijpen ?
kan ik me redelijk in vinden. al heb ik nog nooit op fortuin gstemd nog op wilders maar ik moet het overwegen, liever zou ik een beter alternatief krijgen maar alle andere partijen doen er niets mee. dat is best triest.quote:Op dinsdag 1 april 2008 23:39 schreef FOKwa het volgende:
[..]
Daar zijn de meningen over verdeeld.
Ik heb niet op 'm gestemd, en wellicht doe ik dat bij de volgende verkiezingen ook niet, maar ik geef die kiezer groot gelijk. En niet zozeer omdat Wilders nogal extreem is, maar omdat er geen enkele andere partij is die met duidelijke voorstellen komt om de islamisering tegen te gaan.
Ik mis Fortuyn steeds meer.![]()
Je hebt een verdraait beeld van de werkelijkheid. "Vernielde politiebureaus"? Je verzint dingen om je punt te maken. Het ultieme zwaktebod.quote:Op dinsdag 1 april 2008 23:45 schreef leefmeuit het volgende:
[..]
hoezo?
slechts met 1 miljoen moslims zijn de problemen extreem groot.
niet alleen in nederland maar overal in de westerse wereld waar moslims zich vestigen.
wat als de groep groter word, ze vormen nog steeds een groep en de ideologie neemt toe.
kijk in bepaalde moslimwijken in parijs, antwerpen/brussel en nu dus amsterdam/rotterdam utrecht.
klein iran.
hoe groter hoe extremer.
kijk dan naar landen waar de islam overheerst, allemaal landen waar de westerse waarden en normen en vrijheid ernstig mee in conflict zijn.
hoe kun je zeggen dat wilders liegt?
of het geschetste scenario werkelijkheid word is afhankelijk van hoe je nu gaat optreden.
dat softe beleid werkt niet.
we laten marokkanen zelfs auto's in brand steken, politie bureaus vernielen om het maar niet te laten escaleren ...
ik dacht dat de overheid legitimiteit van het gebruik van geweld heeft en niet kut moslims.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |