Met een beetje geluk wordt het zondag een historische overwinningquote:Schaars klaar voor eerste minuten met Jong AZ
ALKMAAR- Stijn Schaars gaat maandag zijn eerste minuten maken met Jong AZ. Dat bleek vrijdag tijdens het wekelijkse persuurtje met Louis van Gaal. De oefenmeester gaf tevens aan tevreden te zijn over het herstel van de langdurig geblesseerden Maarten Martens en Joey Didulica. Ook blikte de trainer van AZ vooruit op het uitduel van zondag tegen VVV-Venlo.
AZ trainde vrijdagochtend achter gesloten deuren. “En dat ging goed”, bekende Van Gaal. ”Maarten Martens heeft voor het eerst weer meegedaan tijdens het partijspel. Hij herstelt in een wereldrecord, maar het blijft altijd oppassen met een kruisbandblessure.”
Schaars
Schaars gaat aanstaande maandag zijn eerste minuten maken met Jong AZ tegen Jong Vitesse in het DSB Stadion. “Het is de bedoeling dat hij vijfenveertig minuten meespeelt. Misschien nog een kwartier langer, we zullen zien. Of Didulica dan ook speelt is nog niet zeker, dat moet ik met Boy Waterman overleggen. Maar het gaat erg goed met Didulica”, aldus Van Gaal.
Pocognoli
Vorige week vrijdag liep Sébastien Pocognoli tijdens de besloten training een hoofdblessure op toen hij in botsing kwam met Moussa Dembélé. Pocognoli trainde deze week op woensdag en donderdag apart van de groep. Vrijdag nam hij weer deel aan de groepstraining.
VVV-Venlo
AZ neemt het zondag om 12:30 uur, zonder de geschorste Demy de Zeeuw, op tegen VVV-Venlo. De selectie van AZ reist zaterdag af naar Limburg voor een kort trainingskamp. Tot op heden wist AZ in de Eredivisie nog nooit te winnen van VVV. Drie keer werd het een gelijkspel, drie keer won de thuisploeg.
Van Gaal: “VVV voetbalt zeer gestructureerd. Dat komt ook door de trainer. Aan het begin van het seizoen gaf ik aan dat VVV niet gaat degraderen. Als je het seizoen bekijkt, denk ik dat ze niet veel geluk hebben gehad.”
Die 5-0 op de eerste speeldag vergeten we dan voor het gemak maar?quote:Tot op heden wist AZ in de Eredivisie nog nooit te winnen van VVV. Drie keer werd het een gelijkspel, drie keer won de thuisploeg.
4-0quote:Op zaterdag 5 april 2008 15:51 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Die 5-0 op de eerste speeldag vergeten we dan voor het gemak maar?
quote:Schaars doorstaat helft met Jong AZ probleemloos
07/04/2008 23:02
Met een optreden met Jong AZ heeft Stijn Schaars een volgende stap gezet op weg naar een volledige herstel. 'Er zijn geen pijnsignalen meer.'
Dankzij een treffer van Gregory Nelson wonnen de Alkmaarse beloftes van Jong Vitesse (1-0). Voor Schaars was de zege van secundair belang. De linkspoot had op 3 september tegen Jong NAC Breda al aan een comeback geroken. Maar een nieuwe knieoperatie volgde in de toch al moeizame revalidatie.
'Deze situatie is heel anders', vergeleek Schaars op de AZ-website. 'Toen speelde ik nog met pijnstillers en voelde ik nog steeds steken. Die zijn nu weg, net zoals die pillen. Ik heb nog wel een zeurderig gevoel en dat zal nog wel een tijd zo zijn. Maar dat is niet zo erg, daar kan ik mee voetballen.'
Schaars maakte als centrale verdediger zijn rentree. 'Er was gekozen om zoveel mogelijk jongens op hun vaste plaats te laten spelen omdat zij het recht hebben om zich te tonen en ik nu bezig ben met revalideren', verklaarde hij zijn ongebruikelijke positie.
'Het is voor mij nu belangrijk om minuten te maken', vervolgde Schaars. 'Daarom is het goed dat er na vandaag nog vijf wedstrijden met Jong AZ op het programma staan. Dat geeft mij de gelegenheid om weer de oude te worden. Op dit moment is het gevoel goed. Er zijn geen pijnsignalen meer.'
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |