abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58205894
quote:
Op maandag 21 april 2008 16:58 schreef EchtGaaf het volgende:

Het verband tussen presteren en belonen is compleet zoek. Kan gewoon niet anders.
Waarom kan dat niet anders? Onderbouw dat eens.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_58206195
quote:
Op maandag 21 april 2008 17:08 schreef DS4 het volgende:

[..]

Waarom kan dat niet anders? Onderbouw dat eens.
Man van zes miljoen? ik geloof er niet in dat een topman in een jaar tijd zijn performance van zestig procent kan verbeteren

Bijzonder onwaarschijnlijk dat prestaties en beloning dan nog hand in hand gaan.

Nu jij weer ?
pi_58206290
quote:
Op maandag 21 april 2008 17:26 schreef EchtGaaf het volgende:

ik geloof er niet in dat een topman in een jaar tijd zijn performance van zestig procent kan verbeteren
Het kan. Maar zelfs al is dat niet zo, dan wil dat niet zeggen dat er een scheefgroei tussen prestatie en beloning is na die stijging, want voor hetzelfde geld was hij altijd onderbetaald.

Dus je moet met meer komen dan die percentages. Die zeggen eigenlijk heel weinig.
  maandag 21 april 2008 @ 20:46:34 #204
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_58210706
quote:
Op maandag 21 april 2008 17:26 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Man van zes miljoen? ik geloof er niet in dat een topman in een jaar tijd zijn performance van zestig procent kan verbeteren

Bijzonder onwaarschijnlijk dat prestaties en beloning dan nog hand in hand gaan.

Nu jij weer ?
Sinds wanneer krijgen commissarissen miljoenen salarissen? Het merendeel blijft onder de ton hoor.
pi_58212664
quote:
Op maandag 21 april 2008 20:46 schreef Richie_Rich het volgende:

[..]

Sinds wanneer krijgen commissarissen miljoenen salarissen? Het merendeel blijft onder de ton hoor.
Het ging over de stijging van 75% die hier werd genoemd.
pi_58212708
quote:
Op maandag 21 april 2008 17:32 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het kan. Maar zelfs al is dat niet zo, dan wil dat niet zeggen dat er een scheefgroei tussen prestatie en beloning is na die stijging, want voor hetzelfde geld was hij altijd onderbetaald.
Oja, daar had ik nog niet aan gedacht...
pi_58213715
quote:
Op maandag 21 april 2008 22:00 schreef EchtGaaf het volgende:

Oja, daar had ik nog niet aan gedacht...
Je geeft je ongelijk toe?

Zo, dat is goed nieuws. Hulde!
pi_58296571
Topvrouw bedankt voor Schiphol
door Arnold Burlage en Edwin Timmer

DEN HAAG - Corus-topvrouw Marjan Oudeman heeft bedankt voor de hoogste positie van Schiphol.De nationale luchthaven kon niet ingaan op haar salariseis van acht ton, waarna de gesprekken werden afgebroken.

Het gaat hier voor zover ik weet om het basissalaris (vorige knakker kreeg 4 ton en met bonussen 7 meen ik).

Met de nieuwe "regels" die de vakbond wil had Marjan natuurlijk het dubbele gevraagd en gekregen ook nog, want zonder die 40% moet de tent dicht. En de mannen willen dan ook mee profiteren. Maar wedden dat de vakbond dan weer gaat fiepen over teveel gestegen lonen?

Hoe dan ook: je ziet hier ook meteen wat er gebeurt als je niet wil betalen. Dan komt zo iemand dus gewoon niet. Voor het geval EG nog mocht denken dat de hand op de knip houden automatisch betekent dat je dezelfde kwaliteit voor minder krijgt.
pi_58296690
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 10:08 schreef DS4 het volgende:

DEN HAAG - Corus-topvrouw Marjan Oudeman heeft bedankt voor de hoogste positie van Schiphol.De nationale luchthaven kon niet ingaan op haar salariseis van acht ton, waarna de gesprekken werden afgebroken.

Het gaat hier voor zover ik weet om het basissalaris (vorige knakker kreeg 4 ton en met bonussen 7 meen ik).

Met de nieuwe "regels" die de vakbond wil had Marjan natuurlijk het dubbele gevraagd en gekregen ook nog, want zonder die 40% moet de tent dicht. En de mannen willen dan ook mee profiteren. Maar wedden dat de vakbond dan weer gaat fiepen over teveel gestegen lonen?

Hoe dan ook: je ziet hier ook meteen wat er gebeurt als je niet wil betalen. Dan komt zo iemand dus gewoon niet. Voor het geval EG nog mocht denken dat de hand op de knip houden automatisch betekent dat je dezelfde kwaliteit voor minder krijgt.
Tja, ik ben benieuwd hoe EG dit zou oplossen. Hij zou waarschijnlijk minder capabele mensen neerzetten, die de tent in de soep draaien, waarna er vervolgens gekankerd kan worden op de kwaliteit van de managers.
pi_58296942
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 10:14 schreef Scorpie het volgende:

Tja, ik ben benieuwd hoe EG dit zou oplossen. Hij zou waarschijnlijk minder capabele mensen neerzetten, die de tent in de soep draaien, waarna er vervolgens gekankerd kan worden op de kwaliteit van de managers.
En dat allemaal met "het belang" van diegenen die dan ineens op straat staan in het achterhoofd.
pi_58297044
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 10:08 schreef DS4 het volgende:

Ze hebben gelijk dat ze niet bij de eerste de beste ingaan. Die salariseis van 8 ton is gewoon absurd voor woorden, het is een veelvoud wat Minister-President verdient. Die baan van Schipholbaas kan nooit zwaarder zijn dat van MP. Herformulering van dergelijk topsalarissen is gewoon dringend noodzakelijk en wenselijk, want ze rijzen de pan uit.

Cerfontaine was in staat zijn basissalaris van 365.000 euro met bonussen te verhogen tot krap zeven ton. Absurd en terecht dat dit kabinet paal en perk stelt en dat er voor zijn opvolger andere regels gaan gelden.

Madam moet niet doen alsof zij de enige is die schiphol kan runnen, zij niet, de ander graag.

Dat de herformulering van dergelijk absurde salarissen automatische tot grote problemen voor de invulling van dergelijke functie leidt, bewijst Hans Hoogervorst het tegendeel. Hans Hoogervosrt is een RASBESTUURDER, die succesvol het nieuwe zorgstelsel heeft ingevoerd. Hij volgde mr. Arthur Docters van Leeuwen op als opperhoofd van de FMA.

Met alle respect voor Docters VAn Leeuwen, ik geloof niet dat de FMA nu met een kleiner kaliber opperhoofd zit, integendeel zou ik zeggen.
pi_58297185
Tjonge, we hebben een markt en vraag en aanbod blijken bij zeer hoge uitzondering een keer niet overeen te stemmen. Kan iemand mij uitleggen wat daar erg aan is?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_58297220
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 10:37 schreef Weltschmerz het volgende:
Tjonge, we hebben een markt en vraag en aanbod blijken bij zeer hoge uitzondering een keer niet overeen te stemmen. Kan iemand mij uitleggen wat daar erg aan is?
Ik zou zeggen dat de markt zo weer in evenwicht gaat komen. Nu niet een keer die hijgerigheid van concerns om koste wat het kost om die ene topman of vrouw binnen te halen (al zou die echt de enig capabele zijn ) .

Eindelijk nu eens een bedrijf dat niet in blinde paniek toehapt bij de eerste de beste en veel te dure kandidaat.

Dit is juist een gezonde situatie
pi_58297414
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 10:37 schreef Weltschmerz het volgende:
Daar is niets verkeerd aan, integendeel. Alleen roept EG steeds dat de bestuurders gewoon wat roepen en dat dan redelijk ongezien krijgen.

Hieruit blijkt gewoon dat het gaat om twee partijen die ieder iets in het hoofd hebben en als dat niet overeen komt, dan komt er geen geen overeenkomst. En DAAROM ligt er ook geen rol voor de overheid. Het gaat immers om capabele partijen. En de enige verstoring die we in de toekomst kunnen zien is de dwang om vrouwen aan te stellen. Waarmee je overbetaling in de hand werkt. En ja hoor... die verstoring komt van de overheid die weer eens teveel met idealen bezig is.
pi_58297591
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 10:30 schreef EchtGaaf het volgende:

Ze hebben gelijk dat ze niet bij de eerste de beste ingaan.
De eerste de beste...
quote:
Die salariseis van 8 ton is gewoon absurd voor woorden, het is een veelvoud wat Minister-President verdient. Die baan van Schipholbaas kan nooit zwaarder zijn dat van MP.
Nog afgezien van de vraag of dat laatste zo is: het kan net zo goed inhouden dat de MP te weinig krijgt in NL (hoewel: in de meeste landen verdien je als MP veel minder dan een CEO). En even iets anders: zou JP Balkenende werkelijk als CEO aangenomen worden? Dat waag ik ernstig te betwijfelen.
quote:
Madam moet niet doen alsof zij de enige is die schiphol kan runnen, zij niet, de ander graag.
Schiphol moet niet net doen alsof ze de enige werkgever is die haar wil aannemen...
quote:
Dat de herformulering van dergelijk absurde salarissen automatische tot grote problemen voor de invulling van dergelijke functie leidt, bewijst Hans Hoogervorst het tegendeel. Hans Hoogervosrt is een RASBESTUURDER, die succesvol het nieuwe zorgstelsel heeft ingevoerd.
Klopkoek, kom er maar in...
pi_58297616
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 10:38 schreef EchtGaaf het volgende:

Dit is juist een gezonde situatie
AHA! Geen overheidsingrijpen dus.
pi_58297756
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 10:57 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee DANKZIJ overheidsingrijpen (want anders was ze gewoon voor die 8 ton in dienst genomen).

En straks hebben ze voor minder geld iemand die het net zo goed kan. Zie voorbeeldje FMA.
pi_58297785
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 10:57 schreef DS4 het volgende:

[..]

Zag jij hem ook..

Nu in deze reeks weer juichen dat de markt werkt en 15 delen openen dat de markt niet werkt.

@EG, Waar blijft trouwens je deel 2 van je familiewaarden topic? Of geef je het al op na deel 1?
pi_58297838
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 11:04 schreef EchtGaaf het volgende:

Nee DANKZIJ overheidsingrijpen (want anders was ze gewoon voor die 8 ton in dienst genomen).

Dank zij overheidsingrijpen zijn er de volgende kandidaten:

Dick Berlijn, tot voor kort de hoogste militair van ons land. Ook voormalig staatssecretaris Melanie Schultz (Verkeer) wordt genoemd, die nu bij zorgverzekeraar Achmea in dienst is. Aad Veenman, topman van de Nederlandse Spoorwegen is een andere mogelijkheid. Hij zwaait, net als Cerfontaine, per 1 januari af, maar zou naar verluidt geen zware baan meer ambiëren.

[ Bericht 36% gewijzigd door DS4 op 25-04-2008 11:13:34 ]
pi_58297945
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 10:56 schreef DS4 het volgende:

[..]

De eerste de beste...
Ja Wat wou je zeggen eigenlijk?
quote:
Nog afgezien van de vraag of dat laatste zo is: het kan net zo goed inhouden dat de MP te weinig krijgt in NL (hoewel: in de meeste landen verdien je als MP veel minder dan een CEO).
Het bewijst - en ja in praktisch alle landen verdient een MP veel minder dan een CEO) dat je echter toppers het ook voor veel minder geld doen. Het zijn allemaal GELDWOLVEN die puur voor hun eigen hachie het onderste uit de kan willen.
quote:
En even iets anders: zou JP Balkenende werkelijk als CEO aangenomen worden? Dat waag ik ernstig te betwijfelen.
Dat weet ik niet. Maar geef nou eens toe: Balkenende is ZES jaar MP, las hij niet competent zou zijn, dan was ie al lang weg geweest.
quote:
Schiphol moet niet net doen alsof ze de enige werkgever is die haar wil aannemen...
En dat hoeft ook niet, misschien zou ze daar niet eens op haar plek zitten.
quote:
Klopkoek, kom er maar in...
Ik ben gene fan van Hoogervorst, integendeel. Maar dat het een rasbestuurder is, staat buitenkijf. Net zo goed dat ik zeer positief spreek van Henk Kamp. Al komen ze beiden uit een vreselijke partij

Zeg maar gewoon tegen mij ,dat ik een eerlijk vent ben

En KlopKoek kan er niet in komen. Hij is jammerlijk geband.
pi_58298058
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 10:48 schreef DS4 het volgende:

[..]

Daar is niets verkeerd aan, integendeel. Alleen roept EG steeds dat de bestuurders gewoon wat roepen en dat dan redelijk ongezien krijgen.
Was dat niet het geval dan? Het lijkt mij wel een beetje een rare markt als slechts bij zeer hoge uitzondering een deal afketst op de prijs.
quote:
Hieruit blijkt gewoon dat het gaat om twee partijen die ieder iets in het hoofd hebben en als dat niet overeen komt, dan komt er geen geen overeenkomst. En DAAROM ligt er ook geen rol voor de overheid. Het gaat immers om capabele partijen.
De normale marktprikkels ontbreken echter bij een onderhandelende partij. Dat verklaart dan ook bovengenoemde eigenaardigheid.
pi_58298073
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 11:06 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Zag jij hem ook..

Nu in deze reeks weer juichen dat de markt werkt en 15 delen openen dat de markt niet werkt.
Jullie zien het dus niet goed. Ik zie nu juist dat bedrijf als Schiphol nu niet hijgerig toe kan happen in de eerste de beste die overvraagt. En het voorbeeldje van de FMA spreekt boeddelen. Waarom zeg je daar niets over.?
quote:
@EG, Waar blijft trouwens je deel 2 van je familiewaarden topic? Of geef je het al op na deel 1?
Ik geef trouwens nooit op. Dan ken je me niet. De reden dat ik het niet heb gedaan, is de het geflame, gescheld en respectloos postgedrag van menigeen. En spottend wordt geschreven over de Allerhoogste. Dit is geen kermisattractie wmb.

Ik zal het heroverwegen, al vind ik de reacties op het laatst zo goed als niets toevoegen. Vandaar.
pi_58298132
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 11:16 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Jullie zien het dus niet goed. Ik zie nu juist dat bedrijf als Schiphol nu niet hijgerig toe kan happen in de eerste de beste die overvraagt. En het voorbeeldje van de FMA spreekt boeddelen. Waarom zeg je daar niets over.?
Wat heeft de overheid gedaan om in te grijpen in deze onderhandelingen trouwens?
pi_58298147
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 11:16 schreef Weltschmerz het volgende:

Was dat niet het geval dan?
Waarom denk je dat in vredesnaam?
quote:
Het lijkt mij wel een beetje een rare markt als slechts bij zeer hoge uitzondering een deal afketst op de prijs.
Niet om het een of het ander, maar ik denk dat bij verreweg de meeste banen de deal niet afketst op de prijs.
quote:
De normale marktprikkels ontbreken echter bij een onderhandelende partij.
Hoezo?
pi_58298176
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 11:19 schreef Scorpie het volgende:
Wat heeft de overheid gedaan om in te grijpen in deze onderhandelingen trouwens?
Als aandeelhouder loopt men te fiepen. Dus het is een vorm van overheidsingrijpen, maar dan niet als overheid... als private partij.

Het is maar hoe je het wil bekijken. Ik wil best meegaan in de gedachte dat het overheidsingrijpen is. Maar kijk eens naar de overgebleven kandidaten...
pi_58298201
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 11:08 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dank zij overheidsingrijpen zijn er de volgende kandidaten:

Dick Berlijn, tot voor kort de hoogste militair van ons land. Ook voormalig staatssecretaris Melanie Schultz (Verkeer) wordt genoemd, die nu bij zorgverzekeraar Achmea in dienst is. Aad Veenman, topman van de Nederlandse Spoorwegen is een andere mogelijkheid. Hij zwaait, net als Cerfontaine, per 1 januari af, maar zou naar verluidt geen zware baan meer ambiëren.

Goh, wat maak jij je nu belachelijk door deze kandidaten zo belachelijk te maken. Jij komt niet eens in de buurt van Dick Berlijn of een Aad Veenman.

Weet je, o DS4, weet je , wat Cerfontaine hiervoor deed? Nee? Zal ik het dan maar zeggen:

Hij was "gewoon"directeur van het UMC te Utrecht.

Kandidaat hoeft echt geen over het paard getilde CEO uit het bedrijfsleven te zijn
pi_58298222
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 11:16 schreef EchtGaaf het volgende:

En het voorbeeldje van de FMA spreekt boeddelen. Waarom zeg je daar niets over.?
Ik kan het werk van Hoogervorst aldaar niet beoordelen. Ik wens wel te betwisten dat er sprake is van een goede invoering van het nieuwe zorgstelsel. Dat is een janboel en gaat de komende jaren flink rommelen. De overheid staat binnen twee jaar recht tegenover alle marktpartijen. Let maar op.
pi_58298249
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 11:12 schreef EchtGaaf het volgende:

En KlopKoek kan er niet in komen. Hij is jammerlijk geband.
Niet om het een of het ander: maar hij staat niet in het banmeldtopic... Hoe dan ook: vertel...
pi_58298259
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 11:19 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ze hebben klaarblijkelijk een basisvoorwaarde gesteld. En ja, dat geeft naar mijn idee een gezond impuls.
pi_58298307
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:

Jij komt niet eens in de buurt van Dick Berlijn of een Aad Veenman.
Dit is grappig in het licht van jouw gezeik over het trekken van vergaande conclusies op basis van posts hier op het forum.

JE OVERTREEDT JE EIGEN REGEL WEER!
quote:
Weet je, o DS4, weet je , wat Cerfontaine hiervoor deed?
Die deed het toch ook voor 4 ton ipv 8?
pi_58298308
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 11:24 schreef DS4 het volgende:

[..]

Niet om het een of het ander: maar hij staat niet in het banmeldtopic... Hoe dan ook: vertel...
Ik vind het ook raar dat hij daar niet vermeld staat. Tja, en voor de rest wil ik zijn privacy niet schenden.

Ik meld het maar, dat hij niet KAN reageren, dus het is gepast om KK nu buiten de discussie te laten.
pi_58298389
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 11:26 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dit is grappig in het licht van jouw gezeik over het trekken van vergaande conclusies op basis van posts hier op het forum.

JE OVERTREEDT JE EIGEN REGEL WEER!
Je hebt in deze gelijk, maar ik kon het nu echt niet laten. Zo denigrerend dat jij durft uit te laten over ene topper als Dick Berlijn, die zijn sporen echt wel heeft verdiend. Ging hij maar naar schiphol met de vergelijkbare condities als Hans Hoogervorst.
quote:
Die deed het toch ook voor 4 ton ipv 8?
¤365.000 euro is wel erg veel als je dat afzet tegen het salaris van MP. Je kent mij standpunt in deze.

Ik wil alleen zeggen dat die 8 ton die zij vraagt dan wel ver overtrokken en dus buiten de orde is.
pi_58298467
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 11:23 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik kan het werk van Hoogervorst aldaar niet beoordelen. Ik wens wel te betwisten dat er sprake is van een goede invoering van het nieuwe zorgstelsel. Dat is een janboel en gaat de komende jaren flink rommelen. De overheid staat binnen twee jaar recht tegenover alle marktpartijen. Let maar op.
Ik ben zelf niet voor het stelsel wat we nu kennen. Het pakt nl ongunstig uit voor de onderkant. Dus wat betreft ben ik niet gelukkig met dit stelsel.

Men verwachte grote aanloopproblemen. En eerlijk is eerlijk: de opdracht heeft Hoogervosrt met verve uitgevoerd . En geen noemenswaardige strubbelingen tijden de invoering en verliep vlot volgens schema. Grote problemen zijn tot nu toe uitgebleven.

Dat kan je hem op zijn minst nageven.

Maar nogmaals: van mij had had dit beslist niet gehoeven. Een typische rechste maatregel waar de rijken van profiteren en de onderkant de prijs betaalt.
pi_58298625
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 10:30 schreef EchtGaaf het volgende:

Ze hebben gelijk dat ze niet bij de eerste de beste ingaan. Die salariseis van 8 ton is gewoon absurd voor woorden, het is een veelvoud wat Minister-President verdient. Die baan van Schipholbaas kan nooit zwaarder zijn dat van MP. Herformulering van dergelijk topsalarissen is gewoon dringend noodzakelijk en wenselijk, want ze rijzen de pan uit.
Sorry hoor, maar de MP betaalt zichzelf uit de staatsruif, is daarvoor professor in de CDA-kunde geweest op een uit partijsubsidies die het CDA zichzelf heeft toegekende leerstoel. Zonder de politiek zat hij waarschijnlijk nog steeds op een modaal inkomen.

quote:
Dat de herformulering van dergelijk absurde salarissen automatische tot grote problemen voor de invulling van dergelijke functie leidt, bewijst Hans Hoogervorst het tegendeel. Hans Hoogervosrt is een RASBESTUURDER, die succesvol het nieuwe zorgstelsel heeft ingevoerd. Hij volgde mr. Arthur Docters van Leeuwen op als opperhoofd van de FMA.
De invoering van het nieuwe zorgstelsel lijkt me geen onverdeeld succes uit bestuurskundig oogpunt.
quote:
Met alle respect voor Docters VAn Leeuwen, ik geloof niet dat de FMA nu met een kleiner kaliber opperhoofd zit, integendeel zou ik zeggen.
Ik denk dat je Doctors Van Leeuwen grandioos onderschat en Hoogervorst flink overschat. Ik denk dat er de laatste 20 jaar weinig rasbestuurders (het is geen politicus) zijn geweest die aan hem kunnen tippen.

Maar die verwevenheid tussen politiek en bedrijfsleven is wel een probleem. Je ziet dat de vorige generatie politici een stelsel van semipublieke organisaties heeft opgezet dat eigenlijk niet werkt, maar waar oud-politici wel makkelijk in aan de slag komen, en dan een enorme inkomenssprong maken. En ze sijpelen ook door naar het echte bedrijsleven. Ik heb daar wel mijn vraagtekens bij. Enerzijds worden de beloningen daar verdedigd met de enomre hoge eisen waaraan zo'n bestuurder of commissaris moet voldoen, maar anderzijds wordt de deur opengezet voor meer of minder geslaagde politici die niet of nauwelijks ervaring hebben met geld verdienen. Wat is dan hun meerwaarde? Het netwerk? De ingangen in Den Haag? Zo zou het niet moeten werken.

[/quote]
pi_58298817
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 11:30 schreef EchtGaaf het volgende:

Je hebt in deze gelijk,
Je had hier van mij mogen ophouden...
quote:
topper als Dick Berlijn
Een militair... De andere kandidaat is een politica en we hebben nog een oud topman van de NS die rustig aan wil doen.

Nee, minstens zo goed als een topvrouw van Corus... Ik waag dat dus ernstig te betwijfelen.
quote:
Ik wil alleen zeggen dat die 8 ton die zij vraagt dan wel ver overtrokken en dus buiten de orde is.
Tsja, als ze het elders wel kan krijgen is het kennelijk haar marktwaarde.
pi_58299261
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 11:46 schreef DS4 het volgende:

Tsja, als ze het elders wel kan krijgen is het kennelijk haar marktwaarde.
Je moet natuurlijk ook wel realistisch blijven. Het gaat om leidinggeven aan een groot winkelcentrum met wat eigenaardige parkeerplaatsen. Een beetje raar om te veronderstellen dat je dan mee moet dingen naar de absolute top van de bestuurders. De grootste uitdaging is het wegkomen met het aan je laars lappen van wetten, regels en afspraken, dus dan is een oud-politicus een veel voordehandliggender kandidaat.
pi_58299273
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 11:33 schreef EchtGaaf het volgende:

Men verwachte grote aanloopproblemen. En eerlijk is eerlijk: de opdracht heeft Hoogervosrt met verve uitgevoerd . En geen noemenswaardige strubbelingen tijden de invoering en verliep vlot volgens schema. Grote problemen zijn tot nu toe uitgebleven.
Dat jij niet leest over die grote problemen is één. Maar er broeit weldegelijk wat. Ik ga daar alleen niet op in, want dan kom ik met informatie die ik niet mag delen.

Over tien jaar, terugkijkend, zullen we zeggen: dat is niet slim geweest en heeft veel geld gekost. Ben ik van overtuigd.
pi_58299346
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 11:39 schreef Weltschmerz het volgende:

Sorry hoor, maar de MP betaalt zichzelf uit de staatsruif, is daarvoor professor in de CDA-kunde geweest op een uit partijsubsidies die het CDA zichzelf heeft toegekende leerstoel. Zonder de politiek zat hij waarschijnlijk nog steeds op een modaal inkomen.
Eens.
quote:
De invoering van het nieuwe zorgstelsel lijkt me geen onverdeeld succes uit bestuurskundig oogpunt.
Eens.
quote:
Ik denk dat je Doctors Van Leeuwen grandioos onderschat en Hoogervorst flink overschat. Ik denk dat er de laatste 20 jaar weinig rasbestuurders (het is geen politicus) zijn geweest die aan hem kunnen tippen.
Eens.
quote:
Maar die verwevenheid tussen politiek en bedrijfsleven is wel een probleem. Je ziet dat de vorige generatie politici een stelsel van semipublieke organisaties heeft opgezet dat eigenlijk niet werkt, maar waar oud-politici wel makkelijk in aan de slag komen, en dan een enorme inkomenssprong maken. En ze sijpelen ook door naar het echte bedrijsleven. Ik heb daar wel mijn vraagtekens bij. Enerzijds worden de beloningen daar verdedigd met de enomre hoge eisen waaraan zo'n bestuurder of commissaris moet voldoen, maar anderzijds wordt de deur opengezet voor meer of minder geslaagde politici die niet of nauwelijks ervaring hebben met geld verdienen. Wat is dan hun meerwaarde? Het netwerk? De ingangen in Den Haag? Zo zou het niet moeten werken.
Precies wat ik bedoelde aan te geven met de lijst "andere kandidaten".

Hulde.
pi_58299371
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 12:03 schreef Weltschmerz het volgende:

Je moet natuurlijk ook wel realistisch blijven. Het gaat om leidinggeven aan een groot winkelcentrum met wat eigenaardige parkeerplaatsen. Een beetje raar om te veronderstellen dat je dan mee moet dingen naar de absolute top van de bestuurders. De grootste uitdaging is het wegkomen met het aan je laars lappen van wetten, regels en afspraken, dus dan is een oud-politicus een veel voordehandliggender kandidaat.
De conclusie is dan dat ze haar helemaal niet hadden moeten vragen. Ongeacht de prijs. Toch?
pi_58299907
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 12:07 schreef DS4 het volgende:
De conclusie is dan dat ze haar helemaal niet hadden moeten vragen. Ongeacht de prijs. Toch?
Misschien wil ze rustiger aan gaan doen of zo en dacht ze wel die 8 ton te kunnen krijgen die ze zo hard nodig heeft. Maar in termen van de gebruikelijke marktverhoudingen lijkt het me bij voorbaat een mismatch.

Het idee dat Schiphol mee zou moeten doen om de bestuurders van veel grotere bedrijven door vergelijkbare salarissen uit te betalen lijkt me in al zijn onbescheidenheid verkeerd. Het is dan ook een beetje raar dat dit zo naar buiten is gekomen. Beide partijen hadden toch moeten weten dat men beide in andere ordes van grootte opereerde. Waarom zijn de onderhandelingen dan überhaupt begonnen? Het zou me niet verbazen dat het zo jammerlijk stuklopen van deze onderhandeling als argument wordt gebruikt om het salarisaanbod in een meer realistische onderhandeling flink omhoog te schroeven.
pi_58303029
Die acht ton is internationaal gezien natuurlijk een lachertje. Dat je iedereen aan het politieke Mickey Mouse salaris van een PM wilt koppellen is de dood vor Nederland als Bakermat van Know How en top managers.
pi_58303237
quote:
Op maandag 21 april 2008 16:58 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Het verband tussen presteren en belonen is compleet zoek. Kan gewoon niet anders.
misschien, maar dat is niet relevant omdat het niet dat verband is dat de prijs van arbeid bepaalt. Die prijs wordt bepaald door vraag en aanbod en dat geldt in wezen ook voor de prestatiebonussen (hoe beter de positie op de arbeidsmarkt van de betrokken werknemer, hoe beter hij in staat is mooie bonussen te bedingen).
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_58317288
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 11:39 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat laatste weet je natuurlijk nooit zeker. Feit is, dat Jan Peter Balkenende veel in zijn mars heeft. Je houdt het anders echt niet zes jaar vol op dat LOOD en LOODZWARE ambt. Ik denk dat je dat niet moet onderschatten. Het is denk ik 1 van de meest zware en verantwoordelijke banen die er maar te vinden zijn.

Feit is dat Jan Peter Balkenende zijn latente capaciteiten tijden zijn MP schap heeft aangeboord. Voor zeer weinig is dit ozo zware ambt weggelegd. Daar moeten we niet lullig over doen.

Ik zie die man nog wel doorstromen naar de EU, NAVO of misschien wel de VN.
quote:
[..]

Want?

Het was ene gigantische operatie. En hebben we thans noemenswaardige problemen? (tja ik hoef het niet te verdedigen, want ik vind het een a-sociaal stelsel, de rijken zijn het beste af )
quote:
Ik geef toe dat ik beide alleen van TV ken en wel eens wat over hen heb gelezen. Reserves van mijn kant zijn dan ook terecht. Maar ken jij ze dan van dichtbij?

Al zou je gelijk hebben, feit is dat de FMA thans wordt bestierd door Hans Hoogervorst. Als je nietde benodigde capaciteiten hebt voor een dergelijke baan, reken maar dat jeem dan ook niet krijgt. Uiteraard is het nog te vroeg om hun functioneren met elkaar te vergelijken.

Het zou mij niet verbazen dat Hoogervorst het na afloop het net zo goed gedaan bleek te hebben.

Niet onmogelijk is dat Arhur DvL teveel capaciteiten voor de baan had
quote:
Ik erger mij dan ook KAPOT aan die baantjesmachine Het is ene apart topic waard wmb.
pi_58317313
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 12:04 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat jij niet leest over die grote problemen is één. Maar er broeit weldegelijk wat. Ik ga daar alleen niet op in, want dan kom ik met informatie die ik niet mag delen.

Over tien jaar, terugkijkend, zullen we zeggen: dat is niet slim geweest en heeft veel geld gekost. Ben ik van overtuigd.
OK, ik zal dan best onwetend zijn, ik moet het doen met de krant.

Ik zal dan mijn mening over het zorgstelsel verder moeten aanscherpen.

Ik constateer slechts dat het thans geen issue in medialand is.

Wmb wordt het hele gedrocht weer teruggedraaid naar het veel eerlijker oude systeem.
pi_58317340
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 14:40 schreef Argento het volgende:

[..]

misschien, maar dat is niet relevant omdat het niet dat verband is dat de prijs van arbeid bepaalt. Die prijs wordt bepaald door vraag en aanbod en dat geldt in wezen ook voor de prestatiebonussen (hoe beter de positie op de arbeidsmarkt van de betrokken werknemer, hoe beter hij in staat is mooie bonussen te bedingen).
Tja, ik weet wel dat het zo gaat. Daarom heb ik moeite met een systeem dat prestaties niet direct beloond. Ik zie dat liever anders.

Ik zie veel liever dat een huisarts veel beter wordt betaalt dan een schetenlatende Gerard Joling.
pi_58317969
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 10:57 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Tja, ik weet wel dat het zo gaat. Daarom heb ik moeite met een systeem dat prestaties niet direct beloond. Ik zie dat liever anders.

Ik zie veel liever dat een huisarts veel beter wordt betaalt dan een schetenlatende Gerard Joling.
En ik zie veel liever dat een prijs wordt bepaald door vraag en aanbod en daaruit voortvloeiend door aanbod en aanvaarding. Dát is vrije marktwerking en al het andere is vrijheidsbeperkend. Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik ben vóór vrijheid.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_58319307
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 10:52 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Dat laatste weet je natuurlijk nooit zeker. Feit is, dat Jan Peter Balkenende veel in zijn mars heeft.
Nee, dat is allerminst een feit.
quote:
Je houdt het anders echt niet zes jaar vol op dat LOOD en LOODZWARE ambt. Ik denk dat je dat niet moet onderschatten. Het is denk ik 1 van de meest zware en verantwoordelijke banen die er maar te vinden zijn.

Feit is dat Jan Peter Balkenende zijn latente capaciteiten tijden zijn MP schap heeft aangeboord. Voor zeer weinig is dit ozo zware ambt weggelegd. Daar moeten we niet lullig over doen.
Het is voor hem dan ook niet weggelegd. Het is een brokkenpiloot die kon overleven dankzij de sluwheid van zijn partij. Maar hij heeft van 3 kabinetten een puinhoop gemaakt en zo'n beetje elke lastige kwestie die op zijn bord kwam verkloot, alles wat niet vooraf dichtgetimmerd was, werd een drama. Jack de Vries aan de teugels en Donner en Verhagen lopen links en rechts mee om een helpende hand uit te steken en dan stapvoets rijden, zo blijft hij in het zadel. Hij is in zoverre gegroeid in zijn rol dat zijn 4e kabinet uitblinkt in zich gedeisd houden.

Los van politieke kleur zijn een aantal dingen die een premier tot een goede premier maken. Hij moet de ministerraad voorzitten zodat deze besluitvaardig is en de harmonie in het kabinet bewaren, hij moet een koers uitzetten, hij moet het gezicht van Nederland zijn in internationale betrekkingen, hij moet crisismanager uithangen als er wat gebeurt en hij moet het vertrouwen in de gehele politiek belichamen. Op al die punten doet hij het gewoon heel erg slecht en over eventuele extra's die een PM zou kunnen brengen wil ik het niet eens hebben. Hij mist overwicht, inhoud, daadkracht, werkvermogen en visie.
quote:
Ik zie die man nog wel doorstromen naar de EU, NAVO of misschien wel de VN.
Hij heeft ons natuurlijk die grondwet die niemand mag lezen op bedrieglijke wijze in de maag gesplitst dus voor EU posities komt hij wel in aanmerking. De NAVO heeft al een Nederlandse s-g dankzij zijn enthousiasme voor die plundertocht in Irak en de martelmethodes, maar ik neem aan dat de Amerikanen hem wel als trekpop willen bij het IMF of zo. Op dat soort posities is er altijd plek voor mensen die doen wat anderen willen. Op persoonlijk gezag en leiderscapaciteiten voldoet hij niet. Zowel qua persoonlijkheid als intellectueel vermogen komt hij zwaar tekort voor posities in het bedrijfsleven waar het er daar wel op aan komt.
quote:
Want?

Het was ene gigantische operatie. En hebben we thans noemenswaardige problemen? (tja ik hoef het niet te verdedigen, want ik vind het een a-sociaal stelsel, de rijken zijn het beste af )
[..]
Ik denk dat er heel wat mensen in de uitvoeringspraktijk wel met een noemenswaardig probleem zitten. Naast dat de invoering zelf niet helemaal ging zoals beloofd, zitten er nog steeds een heleboel losse eindjes en wringt het op de werkingsprincipes. Ik verwacht dan ook een continue stroom van reparatiewetgeving over vele jaren.
quote:
Ik geef toe dat ik beide alleen van TV ken en wel eens wat over hen heb gelezen. Reserves van mijn kant zijn dan ook terecht. Maar ken jij ze dan van dichtbij?
Hoogervorst is gewoon wel een goede vakminister geweest, het er doorheen raggen van het nieuwe zorgstelsel is meer een politieke keuze: Snel de weg terug afsluiten voor het geval het kabinet het niet haalt. Hij stond er goed op, maar ook omdat hij als een van de weinigen de standaard haalde die voor de laatste generaties ministers en staatssecretarissen te hoog is.

Docters van Leeuwen is veel minder een politicus. Hij heeft al die posities bekleed ondanks het feit dat van hem die loyaliteit aan de partijideologie niet verwacht mocht worden. Het is een intellectueel zwaargewicht met heel veel persoonlijk gezag waar de politiek jaren op heeft kunnen rekenen voor het doen van de lastige klussen. Hij zit dan ook altijd daar waar dingen fundamenteel veranderd moeten worden of nieuw opgezet. En dat doet hij op de achtergrond en in stilte, want hij heeft geen politiek profiel en waar hij is gaan grote veranderingen relatief soepel zonder dat de vuile was naar buiten komt. Alleen als P-G was hij betrokken bij de ellende, maar dat ging om een vrij principieel punt in een enorme crisissituatie die er al was, waarin je zou kunnen betogen dat het feit dat hij tegenover de minister kwam te staan een teken van kracht is. Maar goed, het is ook geen foutloze superman natuurlijk, maar het scheelt niet veel.
quote:
Al zou je gelijk hebben, feit is dat de FMA thans wordt bestierd door Hans Hoogervorst. Als je nietde benodigde capaciteiten hebt voor een dergelijke baan, reken maar dat jeem dan ook niet krijgt. Uiteraard is het nog te vroeg om hun functioneren met elkaar te vergelijken.
Doctors van Leeuwen heeft de FMA vormgegeven, Hoogervorst mag hem nu bestieren. Een winkel opzetten is iets anders dan op de winkel passen. Dat de FMA een goed functionerende organisatie is geworden zonder dat we daar veel van gehoord hebben is kenmerkend voor Doctors van Leeuwen. Geen kamervragen, geen kranteberichten, niemand die vechtend over straat rolt. Kom daar maar eens om tegenwoordig.
quote:
Ik erger mij dan ook KAPOT aan die baantjesmachine Het is ene apart topic waard wmb.
Het is diezelfde machine die Hoogervorst op die plek zet. Dan is hij wel bekwaam, maar naarmate bekwame mensen steeds minder in de politiek te zoeken hebben, zullen dergelijk functies ook uitgedeeld worden aan de incompetente figuren. Sharon Dijksma kan tenslotte ook staatssecretaris worden, en die zal toch ook echt een keer afgevoerd moeten worden naar een (duurder) betaalde baan.
pi_58340181
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 13:17 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, dat is allerminst een feit.
In de eerste kabinetten had ik ook bepaald geen hoge pet van Balkenende. Lees mijn eerdere topics van maar na. Toch moet ik zeggen dat hij door de jaren heen wel degelijk heb zien groeien. En ja, de eerste 3 kabinetten vond ik bovendien erg hardvochtig Maar ja, dat was ook te danken aan de VVD, die imo te weinig oog heeft voor de zwakken. De VVD is dan ook een eerste klas rijkeluis partij.
quote:
Het is voor hem dan ook niet weggelegd. Het is een brokkenpiloot die kon overleven dankzij de sluwheid van zijn partij. Maar hij heeft van 3 kabinetten een puinhoop gemaakt en zo'n beetje elke lastige kwestie die op zijn bord kwam verkloot, alles wat niet vooraf dichtgetimmerd was, werd een drama.
Nou , ik denk dat je het wel een beetje overdrijft. Als hij werkelijk zo incapabel is wat je hier doet geloven, dan had het CDA hem allng afgeserveerd. Maar ik moet wel toegeven, hij is een eerste klas overlever. Maar iedere leider zal in begin zijn of haar fouten maken, daar is Balkenende natuurlijk geen uitzondering op. De kracht van Balkenende is INTELLIGENTIE. Ik zie liever een intelligent persoon aan de macht, dan een middenmoter dat het van schreeuwen moet hebben. Een ander punt is de authenticiteit van JP.

Maar eerlijk is eerlijk, Kok was meer staatsman. Maar geef mij als persoon JP maar
quote:
Jack de Vries aan de teugels en Donner en Verhagen lopen links en rechts mee om een helpende hand uit te steken en dan stapvoets rijden, zo blijft hij in het zadel.
Nee,dat vind ik echt te kort door de bocht. Hij heeft /had aan Jack de Vries een prima spindoctor. Maar elke goede leider laat zich wel adviseren. En ja, wat is er mis mee om een sterk team om je heen te formeren? Het is juist sterk als je gebruik maakt van de capaciteiten van je teamleden. Dat is juist sterk.

Denk je dat George WAlker Bush kon functioneren zonder een sterk team om zich heen.?
quote:
Hij is in zoverre gegroeid in zijn rol dat zijn 4e kabinet uitblinkt in zich gedeisd houden.
En wat naar mij idee een goed strategie kan zijn.
Los van politieke kleur zijn een aantal dingen die een premier tot een goede premier maken. Hij moet de ministerraad voorzitten zodat deze besluitvaardig is en de harmonie in het kabinet bewaren, hij moet een koers uitzetten, hij moet het gezicht van Nederland zijn in internationale betrekkingen, hij moet crisismanager uithangen als er wat gebeurt en hij moet het vertrouwen in de gehele politiek belichamen. Op al die punten doet hij het gewoon heel erg slecht en over eventuele extra's die een PM zou kunnen brengen wil ik het niet eens hebben.
Ik heb het boek gelezen van dr. Bomhoff, die ontboezemingen deed over de ministerraad en zijn rol daarin. Die was soms best zwak. Ik kan mij echter niet aan de indruk onttrekken dat hij sinds dat eerste kabinet hij enorm is gegroeid en niet in de laatste plaats als het aankomt op presentatie, het uitdragen in het kabinetsbeleid. Balkenende laat zin dat hj sterk is , tijdens de beschouwingen. Zijn dossierkennis is werkelijk fenomenaal. Als MP is dat een belangrijke basis vereiste. Je moet er werkelijk niet aan denken als zo'n lege doos als Verdonk het ooit tot premier schopt

JP heeft izch bijzonder goed opgesteld rond de film FITNA. Hij liet absoluut zien dat hij in staat is om een mogelijke crisis te bezweren.
quote:
Hij mist overwicht, inhoud, daadkracht, werkvermogen en visie.
Hij kon Verdonk inderdaad niet aan. Maar die liet zich ook niet sturen, zelfs niet als je er met een tank overheen reed. Dat kun je hem niet aanrekenen.

Als er iemand een visie heeft dan is het juist JP, nog beter dan Kok die imo het nog eens aan visie ontbrak. En een huichelaar bleek te zijn over die topsalarissen.

Als er iemand werkkracht heeft, dan is het JP wel.
quote:
Hij heeft ons natuurlijk die grondwet die niemand mag lezen op bedrieglijke wijze in de maag gesplitst dus voor EU posities komt hij wel in aanmerking. De NAVO heeft al een Nederlandse s-g dankzij zijn enthousiasme voor die plundertocht in Irak en de martelmethodes, maar ik neem aan dat de Amerikanen hem wel als trekpop willen bij het IMF of zo. Op dat soort posities is er altijd plek voor mensen die doen wat anderen willen. Op persoonlijk gezag en leiderscapaciteiten voldoet hij niet. Zowel qua persoonlijkheid als intellectueel vermogen komt hij zwaar tekort voor posities in het bedrijfsleven waar het er daar wel op aan komt.
Dan ken je JP niet. Ik heb nog nooit zo'n intelligente bestuurder gezien. In het bedrijfsleven komen zelden de meest intelligente personen aan de macht. Juist de opgelazen kikkers komen daar eerder aan de beurt.
quote:
Hoogervorst is gewoon wel een goede vakminister geweest, het er doorheen raggen van het nieuwe zorgstelsel is meer een politieke keuze: Snel de weg terug afsluiten voor het geval het kabinet het niet haalt. Hij stond er goed op, maar ook omdat hij als een van de weinigen de standaard haalde die voor de laatste generaties ministers en staatssecretarissen te hoog is.
Hij schijnt nou niet de meest prettige persoon te zijn in de onderhandelingen. HIj is een keffertje dat altijd zijn zin wil doordrijven. Ik ben dan ook geen fan.
quote:
Docters van Leeuwen is veel minder een politicus.
Ik geloof anders dat hij het spel wel beheerst, maar liep ietwat te hard van stapel toen hij maar al te graag de positie van Zorgdrager wilde. Toen was ie ff dom.
quote:
Hij heeft al die posities bekleed ondanks het feit dat van hem die loyaliteit aan de partijideologie niet verwacht mocht worden. Het is een intellectueel zwaargewicht met heel veel persoonlijk gezag waar de politiek jaren op heeft kunnen rekenen voor het doen van de lastige klussen. Hij zit dan ook altijd daar waar dingen fundamenteel veranderd moeten worden of nieuw opgezet. En dat doet hij op de achtergrond en in stilte, want hij heeft geen politiek profiel en waar hij is gaan grote veranderingen relatief soepel zonder dat de vuile was naar buiten komt.
Ik geloof eerlijk gezegd ook dat hij in dergelijke posities hij wellicht het beste tot zijn recht komt
quote:
Alleen als P-G was hij betrokken bij de ellende, maar dat ging om een vrij principieel punt in een enorme crisissituatie die er al was, waarin je zou kunnen betogen dat het feit dat hij tegenover de minister kwam te staan een teken van kracht is.
Volgens mij was hij toen juist op zijn slechts.
quote:
Maar goed, het is ook geen foutloze superman natuurlijk, maar het scheelt niet veel.
Hmmm, ik denk dat onze Donner nou niet veel onderdoet
quote:
Doctors van Leeuwen heeft de FMA vormgegeven, Hoogervorst mag hem nu bestieren. Een winkel opzetten is iets anders dan op de winkel passen.
Zeker. Hij is geen persoon om op de winkel te passen, want dan wordt ie volgens mij snel ongelukkig.
quote:
Dat de FMA een goed functionerende organisatie is geworden zonder dat we daar veel van gehoord hebben is kenmerkend voor Doctors van Leeuwen.
Ach ,hoe sexy is de FAM nou eigenlijk?
quote:
Geen kamervragen, geen kranteberichten, niemand die vechtend over straat rolt. Kom daar maar eens om tegenwoordig.
Ach , zijn periode als super pg was nou niet zo.....
quote:
Het is diezelfde machine die Hoogervorst op die plek zet. Dan is hij wel bekwaam, maar naarmate bekwame mensen steeds minder in de politiek te zoeken hebben, zullen dergelijk functies ook uitgedeeld worden aan de incompetente figuren.
Helaas gebeurt dat maar al te vaak. Zo'n Tjibbe Joustra die omhoog werd geschoten toen die gouden wc liet aanleggen. Te gek voor woorden
quote:
Sharon Dijksma kan tenslotte ook staatssecretaris worden, en die zal toch ook echt een keer afgevoerd moeten worden naar een (duurder) betaalde baan.
Reken maar

[ Bericht 4% gewijzigd door EchtGaaf op 27-04-2008 20:27:04 ]
pi_58345444
quotes gerepareerd
  † In Memoriam † zondag 27 april 2008 @ 20:21:29 #250
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_58345514
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 11:47 schreef Argento het volgende:
En ik zie veel liever dat een prijs wordt bepaald door vraag en aanbod en daaruit voortvloeiend door aanbod en aanvaarding. Dát is vrije marktwerking en al het andere is vrijheidsbeperkend. Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik ben vóór vrijheid.
Carpe Libertatem
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')