abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 11:27:52 #251
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_62833234
Maatschappij?
Emirates

Vliegtuig?
Airbus A330-200, Boeing 777-300

Traject?
Dusseldorf - Dubai - Johannesburg, Johannesburg - Dubai - Dusseldorf

Comfort?
In principe voldoende ruimte en prima stoelen. De dikke inflight magazines zorgen voor een beetje weinig beenruimte, maar als je die rechtop zette was er plek zat. Overigens was er één normaal tijdschrift en twee duty-free-shopping boekwerken, waarin je onder andere een Mercedes uit 1950 kon aanschaffen. Nee, geen schaalmodel, maar de auto zelf.

Vertraging?
Nogal. Ons eerste vliegtuig op de heenreis had een defect, waardoor we die dag niet meer weg konden. Een vervangende vlucht kwam pas de volgende dag, waardoor ons een overnachting in een viersterrenhotel werd aangeboden. De aansluitende vlucht hadden we toen uiteraard ook gemist, dus mochten we ook in Dubai in een redelijk luxe hotel overnachten. Als leuk extraatje hadden we voldoende tijd over om in Dubai een rondrit te maken. Uiteindelijk één dag en drie uur later aangekomen, maar wel prima afgehandeld vind ik. En nog een avond en ochtend in Dubai doorgebracht, dat was wel mooi meegenomen.

Vriendelijk personeel?
Prima personeel, en uitstekende service.

Lekker eten?
Uitstekend. Het dienblad met eten is bijna te groot voor het klaptafeltje, je kunt het hoofdgerecht kiezen en krijgt er van alles bij, zoals een klein voorgerechtje en salade. Het eten is prima bereid, was alle vier de keren goed warm en ook goed van smaak. Het komt niet vaak voor dat het eten in het vliegtuig beter is dan sommige maaltijden tijdens de reis zelf, maar Emirates kreeg het voor elkaar.

Entertainment?
Wisselend. In de Airbus zat een verouderd entertainment-systeem, met kleine schermpjes van niet al te beste kwaliteit en geen on-demand films. Wel hadden ze meerdere kanalen, single- en multiplayer games, en twee leuke extratjes: je kon mensen in andere stoelen bellen, en ze hadden twee camera-kanalen waarmee je voor het vliegtuig uit of recht naar onder kon kijken. Vooral tijdens start en landing erg leuk.

In de (nieuwere) Boeing zat een nieuw entertainment-systeem genaamd ICE, een enorme verbetering. Hier wel (honderden) on-demand films, series en albums, met een veel beter scherm en de mogelijkheid om settings, playlists en zelfs waar je bent gebleven in films op een usbstick te zetten voor later gebruik. De cameras en dergelijke zaten hier uiteraard ook bij, en nog heel veel meer. Toch ook nog twee (kleine) nadelen: de nogal lange reclamefilmpjes voor Dubai en Emirates die je niet kon skippen, en de nieuwstracker die niet geheel gevuld was en niet de volledige berichten gaf. Maar buiten dat is ICE een erg mooi systeem, het beste dat ik tot nu toe tegen gekomen ben.

Algehele indruk?
Dit was mijn eerste keer Emirates, maar zeker niet de laatste. Alles bij elkaar een prima ervaring, en als ze ICE nu ook eens gaan inzetten vanaf Düsseldorf is het helemaal prima. Bovendien bleek deze omweg goedkoper te zijn dan met KLM rechtstreeks vliegen, dus dat is ook mooi meegenomen.

Iets over de luchthavens?
Dubai International is zoals Dubai zelf: nieuw en overdreven. Veel shops waar onder andere met diamanten ingelegde gouden telefoons te koop zijn, veel nieuwe technieken en veel show. De airco stond er zo hard dat we met een jas aan zaten, terwijl het buiten 26 graden was om 5 uur 's ochtends. Overigens heeft Emirates hier sinds kort een eigen Terminal, wat het overstappen erg makkelijk maakte.

Samenvatting?
Op wat kleine details na is Emirates erg prima, en ondanks de enorme vertraging op de heenreis had ik er een goed gevoel bij. Defecten of storingen kan iedereen overkomen, en Emirates heeft het wat mij betreft uitstekend afgehandeld. Emirates is een aanrader.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 15:10:38 #252
62913 Blik
The one and Only!
pi_62839217
Maatschappij?
American Airlines

Vliegtuig?
Airbus A330-200, Boeing 777-300

Traject?
London - Miami - Guatemala City v.v.

Comfort?
van comfort kun je alleen spreken als je business of first class vliegt. Anders is het altijd te klein.

Vertraging?
Een uurtje op de heenweg van London naar Miami. maar op Miami hadden we toch meer dan 3 uur overstaptijd, dus dat was niet erg.

Vriendelijk personeel?
Prima personeel

Lekker eten?
Viel me 100% mee, op de heenweg pasta met kip wat prima smaakte. De snack (pizza) was niet super maar wel te eten. Op de terugweg het avondeten overgeslagen omdat ik al gegeten had op het vliegveld en het ontbijt was wederom prima. Een lekker croissantje met jam, yoghurt en jus d'orange. Tip: zeg nooit dat je vegetarisch bent. Het avondeten was smerige droge couscous, en het ontbijt was een rijstwafel (sinds wanneer mag een vegetariër geen croissantjes eten)
Op de vlucht van Miami - Guatemala City hadden we geen eten.

Entertainment?
In de 777 zit een persoonlijk entertainment system. Heb toch een aantal leuke films kunnen zien nl. Get Smart, The Hulk, Hancock en The Dark Knight. Verder ook nog series, radiozenders en spelletjes. Tijdens de vlucht van Miami - Guatamala was de film Leatherheads op, maar je moest daarvoor oortelefoontjes kopen van 2 dollar.

Algehele indruk?
Prima airline voor de prijs die je betaald. Voor 800 euro naar Guatamala vliegen is relatief heel erg goedkoop en er is geen andere airlines die die mogelijk bied.

Iets over de luchthavens?
London Terminal 3: Oud en de gates zijn pas erg laat bekend.
London Terminal 5: Gloednieuw en druk, verder alles wel goed aangegeven.
Miami: Druk en rommelig
Guatemala City: Klein maar redelijk modern. Alleen nergens een bank te vinden waar je je valuta om kunt wisselen. Gelukkig was er een winkeltje waar ik mijn 400 quetzales om kon wisselen naar 52 dollar. De security is echt veels te streng in Guatemala City. Een klein flesje deo mocht niet mee omdat het brandgevaarlijk was (was de hele heenreis gewoon overal doorheen gekomen). En na de security hadden we een flesje water gekocht, werden alle tassen voor binnenkomst bij het vliegtuig gecontroleerd en moesten we al het drinken weer inleveren. iedereen had drinken gekocht en was vrij pissig

Samenvatting?
Behalve dat de reis erg lang is door al het overstappen een goede ervaring met American Airlines
  donderdag 6 november 2008 @ 16:05:10 #253
155616 Proximo
For god, king & country
pi_63003208
Vond je terminal 3 zo erg? terminal 5 vind ik juist veel te kil overkomen t.o.v 3..
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
  donderdag 6 november 2008 @ 17:11:23 #254
62913 Blik
The one and Only!
pi_63005182
quote:
Op donderdag 6 november 2008 16:05 schreef Proximo het volgende:
Vond je terminal 3 zo erg? terminal 5 vind ik juist veel te kil overkomen t.o.v 3..
niet super erg, maar ik voelde me wel een beetje alsof ik in een jaren '70 film rondliep. Met z'n allen rond de Starbucks zitten

Terminal 5 was lekker strak en modern. Lekkere stoelen waarin je kunt liggen, aantal leuke tentjes waar je iets kunt eten. Een stuk beter dan terminal 3
pi_63007036
quote:
Op donderdag 6 november 2008 17:11 schreef Blik het volgende:

[..]

Met z'n allen rond de Starbucks zitten

Daar is toch helemaal niets mis mee
Maria’s a lot like Monica [Seles]. She’ll give you a smile, but then she’ll kill you
  donderdag 6 november 2008 @ 18:42:05 #256
155616 Proximo
For god, king & country
pi_63007404
quote:
Op donderdag 6 november 2008 17:11 schreef Blik het volgende:

[..]

niet super erg, maar ik voelde me wel een beetje alsof ik in een jaren '70 film rondliep. Met z'n allen rond de Starbucks zitten

Terminal 5 was lekker strak en modern. Lekkere stoelen waarin je kunt liggen, aantal leuke tentjes waar je iets kunt eten. Een stuk beter dan terminal 3
Alleen bij terminal 3 kun je wel weer A380 van singapore zien

5 is wel veel en veel duidelijker in bewegwijzering inderdaad
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
  donderdag 6 november 2008 @ 18:57:40 #257
62913 Blik
The one and Only!
pi_63007774
quote:
Op donderdag 6 november 2008 18:42 schreef Proximo het volgende:

[..]

Alleen bij terminal 3 kun je wel weer A380 van singapore zien

5 is wel veel en veel duidelijker in bewegwijzering inderdaad
heb ik gezien 2 weken geleden, toen we in de bus zaten van terminal 3 naar terminal 5
pi_63008933
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 15:10 schreef Blik het volgende:
Maatschappij?
American Airlines

Vliegtuig?
Airbus A330-200, Boeing 777-300
AA vliegt met beide niet
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  donderdag 6 november 2008 @ 21:51:34 #259
62913 Blik
The one and Only!
pi_63013676
quote:
Op donderdag 6 november 2008 19:36 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

AA vliegt met beide niet
ik had het dan ook gekopieerd van boven mij, wellicht kloppen de typenummers niet. Het was echter sowieso een 777
pi_63016440
quote:
Op donderdag 6 november 2008 19:36 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

AA vliegt met beide niet
Volgens hun website wel. 777 dan, type staat er niet bij.

http://www.americanairlines.be/content/be/onboard/yclass.jhtml
quote:
On Boeing 777 aircraft from London, Frankfurt and Madrid - Seatback video with twelve channels of programming and movies.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  donderdag 6 november 2008 @ 23:14:33 #261
62913 Blik
The one and Only!
pi_63017545
volgens seatguru is het een 777-200, en de Airbus is een A300
  donderdag 6 november 2008 @ 23:18:18 #262
155616 Proximo
For god, king & country
pi_63017685
Tot een goede 2 maanden terug vlogen ze nog wel met 777-300's btw
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
pi_63025917
quote:
Op donderdag 6 november 2008 23:14 schreef Blik het volgende:
volgens seatguru is het een 777-200, en de Airbus is een A300
Das beter

AA heeft nooit -300s gehad, geen enkele Amerikaanse airline vliegt hiermee

om nog wat nuttigs toe te voegen, deze week Weeze - Berlijn Schonefeld - Weeze gevlogen.

standaard Ryanair vlucht, veel Pools gechit-chat tussen de stewardessen. Heenvlucht ongeveer 75% vol, terug denk ik rond de 50-60%.

Schonefeld niet veel van meegekregen, na aankomst snel de trein richting stad ingedoken en bij vertrek waren we zo laat dat we 1 minuut na aankomst bij de gate al gingen boarden

[ Bericht 34% gewijzigd door Thetallguy op 07-11-2008 11:35:55 ]
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  vrijdag 7 november 2008 @ 12:49:14 #264
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_63027891
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 11:30 schreef Thetallguy het volgende:

[..]
geen enkele Amerikaanse airline vliegt hiermee
ILFC is stiekem wel Amerikaans
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  zaterdag 8 november 2008 @ 00:17:35 #265
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_63045092
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 11:27 schreef De_Hertog het volgende:
Maatschappij?
Emirates

Vliegtuig?
Airbus A330-200, Boeing 777-300

Traject?
Dusseldorf - Dubai - Johannesburg, Johannesburg - Dubai - Dusseldorf

Comfort?
In principe voldoende ruimte en prima stoelen. De dikke inflight magazines zorgen voor een beetje weinig beenruimte, maar als je die rechtop zette was er plek zat. Overigens was er één normaal tijdschrift en twee duty-free-shopping boekwerken, waarin je onder andere een Mercedes uit 1950 kon aanschaffen. Nee, geen schaalmodel, maar de auto zelf.

Vertraging?
Nogal. Ons eerste vliegtuig op de heenreis had een defect, waardoor we die dag niet meer weg konden. Een vervangende vlucht kwam pas de volgende dag, waardoor ons een overnachting in een viersterrenhotel werd aangeboden. De aansluitende vlucht hadden we toen uiteraard ook gemist, dus mochten we ook in Dubai in een redelijk luxe hotel overnachten. Als leuk extraatje hadden we voldoende tijd over om in Dubai een rondrit te maken. Uiteindelijk één dag en drie uur later aangekomen, maar wel prima afgehandeld vind ik. En nog een avond en ochtend in Dubai doorgebracht, dat was wel mooi meegenomen.

Vriendelijk personeel?
Prima personeel, en uitstekende service.

Lekker eten?
Uitstekend. Het dienblad met eten is bijna te groot voor het klaptafeltje, je kunt het hoofdgerecht kiezen en krijgt er van alles bij, zoals een klein voorgerechtje en salade. Het eten is prima bereid, was alle vier de keren goed warm en ook goed van smaak. Het komt niet vaak voor dat het eten in het vliegtuig beter is dan sommige maaltijden tijdens de reis zelf, maar Emirates kreeg het voor elkaar.

Entertainment?
Wisselend. In de Airbus zat een verouderd entertainment-systeem, met kleine schermpjes van niet al te beste kwaliteit en geen on-demand films. Wel hadden ze meerdere kanalen, single- en multiplayer games, en twee leuke extratjes: je kon mensen in andere stoelen bellen, en ze hadden twee camera-kanalen waarmee je voor het vliegtuig uit of recht naar onder kon kijken. Vooral tijdens start en landing erg leuk.

In de (nieuwere) Boeing zat een nieuw entertainment-systeem genaamd ICE, een enorme verbetering. Hier wel (honderden) on-demand films, series en albums, met een veel beter scherm en de mogelijkheid om settings, playlists en zelfs waar je bent gebleven in films op een usbstick te zetten voor later gebruik. De cameras en dergelijke zaten hier uiteraard ook bij, en nog heel veel meer. Toch ook nog twee (kleine) nadelen: de nogal lange reclamefilmpjes voor Dubai en Emirates die je niet kon skippen, en de nieuwstracker die niet geheel gevuld was en niet de volledige berichten gaf. Maar buiten dat is ICE een erg mooi systeem, het beste dat ik tot nu toe tegen gekomen ben.

Algehele indruk?
Dit was mijn eerste keer Emirates, maar zeker niet de laatste. Alles bij elkaar een prima ervaring, en als ze ICE nu ook eens gaan inzetten vanaf Düsseldorf is het helemaal prima. Bovendien bleek deze omweg goedkoper te zijn dan met KLM rechtstreeks vliegen, dus dat is ook mooi meegenomen.

Iets over de luchthavens?
Dubai International is zoals Dubai zelf: nieuw en overdreven. Veel shops waar onder andere met diamanten ingelegde gouden telefoons te koop zijn, veel nieuwe technieken en veel show. De airco stond er zo hard dat we met een jas aan zaten, terwijl het buiten 26 graden was om 5 uur 's ochtends. Overigens heeft Emirates hier sinds kort een eigen Terminal, wat het overstappen erg makkelijk maakte.

Samenvatting?
Op wat kleine details na is Emirates erg prima, en ondanks de enorme vertraging op de heenreis had ik er een goed gevoel bij. Defecten of storingen kan iedereen overkomen, en Emirates heeft het wat mij betreft uitstekend afgehandeld. Emirates is een aanrader.

Vlieg over 2 weken ook DUS-JNB (Duesseldorf - Johannesburg) maar dan met Air France / KLM. Ben benieuwd zeker gezien de reputatie en eigen ervaringen met KLM (voorheen voornamelijk BA / SAA / Lufthansa gevlogen. KLM is dan vergelijkbaar met Ryanair qua service en beenruimte).

Deze keer dus low budget, maar voor een retourtje met de kwaliteitsmaatschappijen (800-900 Euro)-voor DUS - JNB, heb ik nu dus 3 vluchten:

Dublin - Eindhoven (Ryanair)
Duesseldorf - Johannesburg (Air France/KLM)
Johannesburg - Lusaka (Zambian Airways)

Vluchtverslagen volgen.....
The best firms advertise the least...
  zaterdag 8 november 2008 @ 13:04:33 #266
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_63051744
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 00:17 schreef edcetera het volgende:

[..]

Vlieg over 2 weken ook DUS-JNB (Duesseldorf - Johannesburg) maar dan met Air France / KLM. Ben benieuwd zeker gezien de reputatie en eigen ervaringen met KLM (voorheen voornamelijk BA / SAA / Lufthansa gevlogen. KLM is dan vergelijkbaar met Ryanair qua service en beenruimte).

Deze keer dus low budget, maar voor een retourtje met de kwaliteitsmaatschappijen (800-900 Euro)-voor DUS - JNB, heb ik nu dus 3 vluchten:

Dublin - Eindhoven (Ryanair)
Duesseldorf - Johannesburg (Air France/KLM)
Johannesburg - Lusaka (Zambian Airways)

Vluchtverslagen volgen.....
Ik ben benieuwd. Jammer dat je trouwens niet Emirates pakt vanaf Dusseldorf, dat is echt super
  zaterdag 8 november 2008 @ 13:23:55 #267
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_63052037
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 13:04 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd. Jammer dat je trouwens niet Emirates pakt vanaf Dusseldorf, dat is echt super
Inderdaad, en toen wij boekten was het ook goedkoper dan de KLM.. Maargoed, dat kan natuurlijk variëren.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_63758296
Iemand ervaring met Hainan airlines? Je kunt nu echt belachelijk goedkoop naar Peking vliegen namelijk...
  donderdag 4 december 2008 @ 19:58:59 #269
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_63763643
Maatschappij?
Air Berlin

Kosten;
58 euro

Vliegtuig;
Airbus 319
Het was oorspronkelijk een Airbus 320, maar ge-downgraded naar een kleiner toestel.

Loadfactor;
44% heen
59% terug

Traject
Dusseldorf - Helsinki - Dusseldorf

Comfort?
Airbus 319 is uitgerust met 150 stoelen, 6 minder als bij Easyjet en de beenruimte is voldoende, en aangezien de loadfactor erg laag is had ik zowel heen als terug 3 plekken voor mijzelf.

Vertraging?
Heen 20 minuten te laat vertrokken doordat de catering erg traag aan boord ging, terug zat iedereen optijd in het toestel, maar moesten er nog enkele onderdelen vervangen worden die bij de landing beschadigd waren, uiteindelijk in beide gevallen slechts enkele minuten te laat bij de gate op de eindbestemming.

Vriendelijk personeel?
Duitse degelijkheid, maar niet onaardig.

Lekker eten?
Je krijgt een bekertje frisdrank en een broodje. Hiervoor hoeft niet extra betaald te worden.

Entertainment?
Inflight magazine, raamplaats, en schermpjes met Mr Bean, The Nanny, Just for Laughs en Walt Disney Cartoons, niet hoogstaand, maar zeker wel vermakelijk om de 2 uur door te kunnen brengen.

Algehele indruk?
Low Cost, High Service, uiteraard kan je voor de geboden prijs niet klagen, aankomst en vertrektijden zijn erg goed, inchecken ging zowel heen als terug voorspoedig, geen wachtrij, en de toestellen zijn nieuw en modern met meer gemakken voorzien dan bijvoorbeeld Lufthansa of Easyjet.

Iets over de luchthavens?
Dusseldorf, efficiënte relatief kleine luchthaven met voldoende parkeergelegenheid en goede faciliteiten.
De securitymedewerkers mogen wel iets vriendelijker zijn, en 3 minuten per passagier is gewoon te lang, al stond er geen rij, het afblaffen komt niet ten goede aan de passagiersvriendelijkheid.
Bagage was binnen 15 minuten na aankomst op de band.

Helsinki, groter dan Dusseldorf, en goed ingericht, niet al te druk, en veel punten voor security waardoor dit snel ging en met vriendelijke medewerkers. Bagage was binnen 10 minuten na aankomst op de band.
Ook prijzen voor een flesje water vanaf ¤ 1,20 is acceptabel, in tegenstelling tot Dusseldorf waar dit 2,50 tot 3,00 euro moet kosten. (Niet dat ik dat koop, gaat mij om het principe).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_63769608
58 euro voor een retourtje Helsinki is niet duur. Ik kom niet lager dan 160 met Air Berlin.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  vrijdag 5 december 2008 @ 01:05:38 #271
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_63772701
# Maatschappij?
Corsair 747-?00 (ik dacht 747-400 maar weet het niet zeker of dat wel kan)
# Traject?
Paris Orly - Point-a-Pitre (Guadeloupe - Frans overzees departement)
# Vertraging?
10 minuten op de heenweg en 20 minuten op de terugweg
# Vriendelijk personeel?
Absoluut, ondanks dat het Franse personeel slecht Engels sprak waren ze erg vriendelijk en behulpzaam
# Lekker eten?
Voor vliegtuig eten vond ik het erg goed. Werd geserveerd inclusief rode of witte wijn.
# Entertainment?
Waardeloos. De aangekondigde films werden niet uitgezonden op zowel de heen- als terugweg. Terugweg was minder erg omdat dat een nachtvlucht was.
# Algehele indruk?
Goed ondanks het entertainment programma probleem.
# Iets over de luchthavens?
Zowel Paris Orly als Point-a-Pitre (luchthaven heet volgens mij officieel anders) zijn kleine luchthavens.
De Fransen zijn op beide luchthavens gek op het maken van rijtjes (net zoals in een pretpark). Verder werkt het wel efficient inclusief de bagageafhandeling.

Aankomsthal op Point-a-Pitre is leuker dan de vertrekhal. Als je geen contant geld bij je hebt dan is het met credit card of je bankpasje mogelijkheid om wat te eten en drinken te bestellen alleen moet je dan voor minimaal 15 euro kopen. De prijzen zijn hoog dus daar zit je zo op. Taxfree is er op Point-a-Pitre weinig te beleven. Als je bijvoorbeeld geinteresseerd bent in de Creoolse keuken dan moet je bij aankomst gelijk de spullen kopen die je hebben wilt want bij vertrek wordt het niet aangeboden.
Neerkomen wel!
  vrijdag 5 december 2008 @ 18:58:20 #272
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_63789376
quote:
Op donderdag 4 december 2008 22:52 schreef Jaguarized het volgende:
58 euro voor een retourtje Helsinki is niet duur. Ik kom niet lager dan 160 met Air Berlin.
Het was dan ook wel op 5 juni geboekt voor vertrek in November. Maar goed, voor de echte goede tarieven moet je ver vooruit of tijdens acties boeken.
Ik had voor deze vlucht trouwens makkelijk het dubbele ervoor over gehad, kwalitatief een goede maatschappij, maar dat wist ik eigenlijk al.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_63858312
Begin November Naar Florida geweest met Continental airlines via Houston naar Orlando en terug vanaf Miami via Houston. (beetje omweg maar was op dat moment het goedkoopste )


  • Maatschappij?
    Continental Airlines

  • Traject?
    Amsterdam (AMS) - Houston (IAH)

  • Toestel?
    Boeing 767-200 (Fijne 2-3-2 indeling)

  • Vertraging?
    Niet noemenswaardig

  • Vriendelijk personeel?
    In het begin wel maar daarna werd de oude crew een beetje sago.

  • Lekker eten?
    Was best te eten. kon kiezen uit beef en chicken maar de beef was op dus kreeg chicken . Verder nog een zakje pinda's en een warm broodje met kaas en kalkoen gekregen.
    Kwamen een aantal keer met de kar langs voor drinken voor de rest redelijk vaak met bekertjes water. (je kon natuurlijk altijd wat halen)

  • Entertainment?
    Eigen scherm met verschillende film en muziek kanalen daarnaast een kaart en wat spelletjes. ik had alleen een storing had met mijn koptelefoon heb er dus niet echt van kunnen genieten.

  • Algehele indruk?
    Gewoon netjes zou er gewoon weer mee vliegen.

  • iets over de luchthavens?
    Schiphol is wel bekend denk ik

    Houston: Ziet er netjes uit. Het is alleen wel erg ver lopen allemaal daarnaast natuurlijk lange rijen bij imigratie en douane. Ook vond ik het aantal winkeltjes tegenvallen wel veel eet tentjes trouwens.


  • Maatschappij?
    Continental Airlines

  • Traject?
    Houston (IAH) - Orlando (???)

  • Toestel?
    737-800 (net 1 week oud)

  • Vertraging?
    nee

  • Vriendelijk personeel?
    Zeer vriendelijke jonge crew. De steward was bijvoorbeeld verschillende passagiers aan het vermaken met kaart-trucjes voor de rest waren ze wel een beetje chaotisch waar dat was wel grappig.

  • Lekker eten?
    Een kleine snackbox met ook een warm ding (weet niet meer wat )

  • Entertainment?
    Alleen een magazine

  • Algehele indruk?
    Goed

  • iets over de luchthavens?
    Houston: zie hierboven

    Orlando: Niet veel van gezien maar wat ik heb gezien was een oude smerige bende (waren wel aan het opknappen)


  • Maatschappij?
    Continental Airlines

  • Traject?
    Miami (MIA) - Houston (IAH)

  • Toestel?
    737-300

  • Vertraging?
    Volgens mij niet

  • Vriendelijk personeel?
    Gewoon normaal personeel, niets spannends.

  • Lekker eten?
    Niets gekregen

  • Entertainment?
    Dat zelfde magazine weer.

  • Algehele indruk?
    Gewoon netjes

  • iets over de luchthavens?
    MIA: Chaotisch bij inchecken en beveiliging daarnaast na deze beveiliging in onze terminal niets te beleven.

    IAH zie hierboven


  • Maatschappij?
    Continental Airlines

  • Traject?
    IAH - AMS

  • Toestel?
    767-400

  • Vertraging?
    Nope

  • Vriendelijk personeel?
    Niets bijzonders

  • Lekker eten?
    Had nu wel de beef was best te doen. Het ontbijd daar in tegen stelde niets voor.

  • Entertainment?
    Zelfde systeem weer hoewel er veel van de uitgedeelde koptelefoon slecht waren kon ik best redelijk kijken

  • Algehele indruk?
    Ook gewoon weer goed


  • iets over de luchthavens?
    Zie hierboven.
  • pi_64724016
    Maatschappij?
    Thai Airways cq Lufthansa

    Vliegtuig?
    Airbus A300, Boeing 747, Boeing 737

    Traject?
    Manila - Bangkok - Frankfurt - Amsterdam - Frankfurt - Bangkok - Manila

    Comfort?
    Beetje verouderde doorgezakte stoelen. Op zich redelijk, maar tussen Bangkok en Frankfurt veel Duitsers van en naar Thailand, en die zijn wat groter dan Filipino 's dus wordt alles wat krapper tot heel krap.

    Vertraging?
    Nee, helemaal niet.

    Vriendelijk personeel?
    Prima personeel

    Lekker eten?
    Het ging. Het blijft vliegtuig eten. Rijst met een beetje vlees is altijd wel weg te krijgen. Het broodje bij Lufthansa is wel lekker, de ene keer met salami de andere keer met ham, (lekker handig voor vegetariers )

    Entertainment?
    Grote schermen boven de hoofden. De ene keer werd de beloofde film gewoon niet gestart ? De andere keer was er Eagle Eye, die ik wel wilde zien, alleen was ik op mijn earphones gaan staan dus die waren stuk

    Algehele indruk?
    Ik had persoonlijk van Thai Airways meer verwacht. Vond het eigenlijk maar een beetje oud spul wat ze hadden. Lufthansa is gewoon Duits degelijk.

    Iets over de luchthavens?
    Frankfurt : Groot, degelijk, en de glazen bier zijn van een volwassen volume
    Bangkok, de nieuwe luchthaven, maar op mij maakte het een beetje de indruk dat een en ander nog moest worden afgewerkt.
    Manila, blijft toch een geniale enorme chaos. Anderhalf uur in de rij staan voor het inchecken blijft daar toch heel gewoon. Bij de paspoortcontrole enorme rijen totdat iemand zegt......Filipino 's to the left, foreigners to the right, en dan schiet het wel op. (Als je dus een foreigner bent ).

    Samenvatting?
    Gezien de tijdstip van boeken (19-12) en het tijdstip van vliegen (21-12) mag ik voor deze prijs (rond de 1800 euro) helemaal niet klagen.
    Honey ! Take me drunk, i am home !
      dinsdag 6 januari 2009 @ 12:40:33 #275
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_64724759
    Iemand recente ervaringen met BMI?
    Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
      dinsdag 6 januari 2009 @ 12:45:48 #276
    136810 Professional
    Shoarmakoning!
    pi_64724923
    Heb 2x met BMI gevlogen, beide keren van Amsterdam naar Londen.
    Geen slechte ervaring mee gehad, beide keren kreeg ik een bekertje water en een sandwich aangeboden, maar of dat nu nog altijd zo is weet ik niet. Op een korte vlucht kun je ook niet veel klagen.
    pi_64725121
    Wel bmibaby

    Maatschappij?
    Bmibaby

    Vliegtuig?
    Kweenie...

    Traject?
    East Midlands-Amsterdam, 23 december

    Prijs?
    70 pond enkele reis, inclusief 1 tas ruimbagage.

    Comfort?
    Wat weinig beenruimte, maar voor zo'n korte vlucht geen probleem.

    Vertraging?
    Nee, zelfs 20 min te vroeg aangekomen.

    Vriendelijk personeel?
    Gewoon aardig.

    Lekker eten?

    Niks gekregen; je kon wel snacks en drinken kopen, maar dat was natuurlijk erg duur, dus heb ik niet gedaan.

    Entertainment?
    Redelijk interessant inflight magazine; deze keer helaas geen raamplaats, dus weinig naar buiten kunnen kijken.

    Algehele indruk?
    Bmibaby is altijd wel goed; goedkope vluchten, goede kwaliteit.

    Iets over de luchthavens?
    East Midlands: Klein, en snel inchecken. Het winkelgedeelte is wat onoverzichtelijk, omdat er een winkel dwars over het gedeelte met de gates is, zodat je dus altijd door die winkel heen moet als je van gates 1-5 naar 6-20 wil.
    Carpe diem, quam minimum credula postero.
      dinsdag 6 januari 2009 @ 13:29:36 #278
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_64726301
    quote:
    Op dinsdag 6 januari 2009 12:40 schreef Hik het volgende:
    Iemand recente ervaringen met BMI?
    M'n pa heeft er mee naar Amman gevlogen vanaf Brussel via Londen...
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
    pi_64730248
    en kun je iets meer vertellen erover dan alleen "mijn Pa...
    75 topics = FIN
    pi_64730949
    Maatschappij?
    Skyeurope

    Vliegtuig?
    B737-700 Vlucht 2611 12 december

    Traject?
    AMS-PRG

    Prijs?
    70 euro enkele reis

    Comfort?
    Prima, fijne leren stoelen.

    Vertraging?
    Nee, we vlogen op tijd en kwam 5 minuten aan.

    Vriendelijk personeel?
    Prima, ik had niets nodig van ze.. vond alleen dat ze niet duidelijk engels spraken. Heel vlugtig

    Lekker eten?
    Niets genomen.

    Entertainment?
    Geen

    Algehele indruk?
    1e keer met Skyeurope. Makkelijk online inchecken en kon relaxed doorlopen naar douane.

    Iets over de luchthavens?

    AMS: H gate, was harstikke saai om daar wat te doen. gelukkig waren we op 30 minuten voordat het vliegtuig vertrok, moest je wachten in een grote hal met 1 bank met 6 stoeltjes.. :S wel jammer
    PRG: Prima, niet veel bijzonders.

    Maatschappij?
    Skyeurope

    Vliegtuig?
    B737-700 Vlucht 2614 14 december

    Traject?
    PRG-AMS

    Prijs?
    70 euro enkele reis

    Comfort?
    Prima, fijne leren stoelen.

    Vertraging?
    Nee, we vlogen om 15 minuten voor vertrek en kwamen ook 15 min eerder aan op AMS. In totaal 30 minuten gescheeld.

    Vriendelijk personeel?
    Prima, ik had niets nodig van ze.. vond alleen dat ze niet duidelijk engels spraken. Heel vlugtig

    Lekker eten?
    Niets genomen.

    Entertainment?
    Geen

    Algehele indruk?
    Makkelijk online inchecken en kon relaxed doorlopen naar douane. Ideaal online inchecken bij ons in het hotel. Rustig in Praag chillen en dan 20 minuten voordat onze vlucht weg gaat door de douane heen en we konden bijna doorlopen naar het vliegtuig.


    Iets over de luchthavens?

    PRG: Prima, niet veel bijzonders.
    AMS: we hadden alleen hand bagage, zodoende konden we meteen doorlopen naar de trein.
    pi_64732907
    Iemand ervaring met Flykingfisher?
    pi_64754401
    quote:
    Op dinsdag 6 januari 2009 15:12 schreef FP128 het volgende:
    en kun je iets meer vertellen erover dan alleen "mijn Pa...
    Jaja, denk aan je bloeddruk.

    Hij heeft Brussel - Londen - Amman v.v. met BMI gevlogen aangezien dit vele malen goedkoper was dan welke maatschappij dan ook. Vanaf Amsterdam scheelde het zelfs een dikke 200 euro. Zowel op de heenreis als terugreis was er iets meer dan twee uur transfertijd. Alles ging redelijk snel bij BMI. Beenruimte in het vliegtuig was meer dan verwacht, op de gemiddelde KLM vlucht was er minder beenruimte. Eten en drinken prima voor elkaar, lekker en genoeg. Vlotte bagage-afhandeling, inchecken etc. BMI zou zo weer geboekt worden.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
    pi_64754773
    Maatschappij?
    KLM Royal Dutch Airlines

    Vliegtuig?
    AMS-LHR: Fokker 70
    LHR-AMS: Boeing 737

    Traject?
    AMS-LHR-AMS

    Prijs?
    180 euro retour all-in

    Comfort?
    Prima, op de heenreis rij 11 bij de nooduitgang. Op de terugreis had ik drie stoelen op rij 12, ook bij de nooduitgang. Beenruimte zat dus. Als ik de benen gestrekt had kwam ik net onder de stoel voor me. Prima te doen dus.

    Vertraging?
    Op de heenreis tien minuten voor schema-tijd geland. Op de terugreis een half uur voor schema-tijd aan de gate. We waren ook eerder vertrokken aangezien iedereen snel aanwezig was.

    Vriendelijk personeel?
    Prima, jong en knap.

    Lekker eten?
    Op deze vlucht had KLM kleine driekhoeksbroodjes. Kennelijk is dat weer terug want dat had ik de vorige twee keren niet. De ene helft was wel te eten, de andere helft zat niet zoveel smaak aan. Veel mensen lusten geen geitenkaas of olijventapenade-achtig spul.

    Entertainment?
    Holland Herald.

    Algehele indruk?
    Prima wederom. Vlotte service, snelle incheck en bagage dropoff.

    Loadfactor?
    AMS-LHR: 100%
    LHR-AMS: 50%

    Iets over de luchthavens?
    Amsterdam: prima vermaakt wederom. Ditmaal heb ik de tijd kunnen verdoen via een gratis wifi verbinding. Voor de verandering eens niet naar het einde van de D-pier hoeven te lopen.
    Londen Heathrow: tassen rolden al van de band bij aankomst, binnen tien minuten na de gate zaten we in de metro. Erg snel en efficiënt. Bij vertrek bleek KLM verhuisd te zijn naar de andere kant van terminal 4. Mijn backpack was te breed voor het bagageband waardoor ik hem moest afgeven bij "afwijkende formaten". Immigratie was enorm rustig. Er vertrokken maar 6-8 vluchten voor de rest van de dag toen wij door de immigratie gingen. Jammer genoeg is men aan het verbouwen waardoor er redelijk wat dicht was, ook mijn favoriete broodjestent Pret-A-Manger. Doordat iedereen vroeg aanwezig was konden we een half uur voor schematijd bij de gate op Schiphol staan.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
    pi_64759389
    quote:
    Op dinsdag 6 januari 2009 16:13 schreef sirhc1 het volgende:
    Iemand ervaring met Flykingfisher?
    Niet persoonlijk maar waarschijnlijk kun je op www.flyertalk.com wel de nodige recensies vinden. Website van King Fisher ziet er wel professioneel uit moet ik zeggen.
    pi_64761530
    Iemand ervaring met wijzigen van persoonsgegevens op Etickets bij KLM?
    pi_64766363
    quote:
    Op woensdag 7 januari 2009 10:45 schreef Shoombak het volgende:
    Iemand ervaring met wijzigen van persoonsgegevens op Etickets bij KLM?
    Heel simpel: Kan niet!
      woensdag 7 januari 2009 @ 19:08:30 #287
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_64781640
    quote:
    Op woensdag 7 januari 2009 13:05 schreef Buzz129 het volgende:

    [..]

    Heel simpel: Kan niet!
    Dat is wel heel kort door de bocht, kleine veranderingen zijn wel degelijk mogelijk, als bijvoorbeeld een getrouwde naam is opgegeven in plaats van de meisjesnaam die in het paspoort staat.
    Ondanks dat KLM niet de meest makkelijke maatschappij is, zijn dat soort wijzigingen vaak wel kosteloos mogelijk, bij mij maakte ze in ieder geval geen probleem toen ik de naam van mijn moeder moest veranderen.

    Uiteraard moet je in dit geval contact opnemen bij degene waar het ticket geboekt is, in dat geval hoop ik dat het direct bij KLM is gebeurd, want een reisburo zal in ieder geval kosten berekenen....
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_64790877
    Gister met avond vlucht van sevilla naar weeze met ryanair met een b 737 1 uur vertraging aankomst 0.15 op een ijskoud weeze.
    Crew gedeeltelijk nederlands gedeeltelijk andere nationaliteit.
    Comfort.... wat je by ryanair mag verwachten
    Catering.. Idem
    Luchthaven: Sevilla/weeze schoon
    Paar opvallende dingen... Misschien is t handig voor ryanair om iedereen stoelnummers te geven scheelt een hoop onhandig gedoe, en minder chagerijnige, stewardessen m/v
    Fasten seatbelts lampjes gingen aan omdat we turbulentie zouden krijgen, even later kwam gezagvoerder/piloot naar buiten en ging naar t toilet toen hij weer voor in de cockpit zat gingen ze weer uit :s

    Het is dat je met ryanair goedkoop van A naar B kan gaan, maar verder is t niet mijn favoriet.
    pi_64808865
    quote:
    Op woensdag 7 januari 2009 22:26 schreef gijsman het volgende:

    Fasten seatbelts lampjes gingen aan omdat we turbulentie zouden krijgen, even later kwam gezagvoerder/piloot naar buiten en ging naar t toilet toen hij weer voor in de cockpit zat gingen ze weer uit :s
    Is gedeeltelijk vanwege juridische redenen. Die captain is ten eerste wel gewend aan wat turbulentie en als hij omvalt, is het de captains zijn eigen schuld. Jij bent (mogelijk) niet gewend aan turbulentie en als jij omvalt is het wederom de captain zijn schuld.
    Verder is het ook een gemakskwestie, als jullie al een tijdje "vast" zitten en de captain moet nodig plassen, dan bestaat er het gevaar dat als hij eerst de stoelriemen vast lampjes uit doet, het toilet bezet is. Op deze manier heeft hij vrij spel, daarna mag het volk
    You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
    C. Sagan
    pi_64817599
    quote:
    Op donderdag 8 januari 2009 13:47 schreef The_stranger het volgende:

    [..]

    Is gedeeltelijk vanwege juridische redenen. Die captain is ten eerste wel gewend aan wat turbulentie en als hij omvalt, is het de captains zijn eigen schuld. Jij bent (mogelijk) niet gewend aan turbulentie en als jij omvalt is het wederom de captain zijn schuld.
    Verder is het ook een gemakskwestie, als jullie al een tijdje "vast" zitten en de captain moet nodig plassen, dan bestaat er het gevaar dat als hij eerst de stoelriemen vast lampjes uit doet, het toilet bezet is. Op deze manier heeft hij vrij spel, daarna mag het volk
    idd gemakkelijk maar er was gedurende de tijd dat we riemen vast moesten hebben GÉÉN turbulentie, dus werd alleen gebruikt om ff naar toilet te gaan.. handig
      donderdag 8 januari 2009 @ 20:03:24 #291
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_64823680
    quote:
    Op donderdag 8 januari 2009 17:14 schreef gijsman het volgende:

    [..]

    idd gemakkelijk maar er was gedurende de tijd dat we riemen vast moesten hebben GÉÉN turbulentie, dus werd alleen gebruikt om ff naar toilet te gaan.. handig
    Veel maatschappijen gebruiken tegenwoordig de stoelriemen vast lampjes om ervoor te zorgen dat men op zijn plek blijft zitten zodat de steward(ess) makkelijker hun werk kunnen doen met de inflight catering.

    Er valt natuurlijk opzich wel wat voor te zeggen dat je niet iedereen door je vliegtuig wil laten rennen, aan de andere kant, met clickair meegemaakt dat we lang in de bus moesten wachten, ook flink lang moesten wachten voordat we konden opstijgen, en pas voorbij Geneva (met vertrek uit Barcelona) de lampjes officieel uitgingen. (De toiletten zijn overigens ook vanaf buitenaf open te maken, ook door passagiers).

    Het andere uiterste heb ik meegemaakt met Air Asia, waarbij 1 minuut na het opstijgen het lampje al uit ging en er ook daadwerkelijk mensen naar het toilet gingen terwijl we echt nog steil omhoog gingen....
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_64854456
    quote:
    Op donderdag 8 januari 2009 17:14 schreef gijsman het volgende:

    [..]

    idd gemakkelijk maar er was gedurende de tijd dat we riemen vast moesten hebben GÉÉN turbulentie, dus werd alleen gebruikt om ff naar toilet te gaan.. handig
    Nou, niet persé, turbulentie is niet iets wat zich altijd van te voren laat zien. Soms komt het onverwacht in mooie blauwe lucht, en soms zijn de gruwelijkste wolken zo smooth as butter... Kan best zijn dat de captain het wel degelijk verwachte, maar het uiteindelijk niet optrad. Het naar het toilet gaan was meer van de nood een deugd maken...
    You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
    C. Sagan
    pi_64855370
    quote:
    Op donderdag 8 januari 2009 20:03 schreef ozzietukker het volgende:

    [..]
    Het andere uiterste heb ik meegemaakt met Air Asia, waarbij 1 minuut na het opstijgen het lampje al uit ging en er ook daadwerkelijk mensen naar het toilet gingen terwijl we echt nog steil omhoog gingen....
    Zal een aardig zooitje geweest zijn
      vrijdag 9 januari 2009 @ 20:33:48 #294
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_64865231
    quote:
    Op vrijdag 9 januari 2009 16:02 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

    [..]

    Zal een aardig zooitje geweest zijn
    Nou ja, wonderbaarlijk ging het nog allemaal goed ook... Trouwens, echt heel veel trekken aziaten niet aan van regels, ze gaan ook rustig naar het toilet als de landing is ingezet, ik heb meerdere malen meegemaakt dat echt in de finals (1 tot 2 minuten voor landing) nog iemand opstond en naar het toilet wilde, gelukkig treden de Stewardessen hier wel tegenop.

    Iemand nog ervaringen met Sky Europe, de vlucht morgen naar Praag is volgens het callcenter overboekt en kan ik niet mee. Volgens mijn bronnen echter moeten er een paar vliegtuigen terug naar de leasemaatschappij, en ik heb zo'n idee dat de vliegtuigen die morgen de ochtendvlucht uitvoeren van Wenen naar Amsterdam en van Praag na Amsterdam daarna niet terug zullen vliegen.....
    Eigenlijk komt deze 'overboeking' mij helemaal niet slecht uit, ga wel later deze maand, kan ik morgen op de schaats staan, en ik krijg er nog een gratis extra vlucht voor in de toekomst ook. (Maar of ze nog lang in de toekomst bestaan betwijfel ik).
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_64870784
    quote:
    Op vrijdag 9 januari 2009 20:33 schreef ozzietukker het volgende:

    [..]

    Nou ja, wonderbaarlijk ging het nog allemaal goed ook... Trouwens, echt heel veel trekken aziaten niet aan van regels, ze gaan ook rustig naar het toilet als de landing is ingezet, ik heb meerdere malen meegemaakt dat echt in de finals (1 tot 2 minuten voor landing) nog iemand opstond en naar het toilet wilde, gelukkig treden de Stewardessen hier wel tegenop.

    Iemand nog ervaringen met Sky Europe, de vlucht morgen naar Praag is volgens het callcenter overboekt en kan ik niet mee. Volgens mijn bronnen echter moeten er een paar vliegtuigen terug naar de leasemaatschappij, en ik heb zo'n idee dat de vliegtuigen die morgen de ochtendvlucht uitvoeren van Wenen naar Amsterdam en van Praag na Amsterdam daarna niet terug zullen vliegen.....
    Eigenlijk komt deze 'overboeking' mij helemaal niet slecht uit, ga wel later deze maand, kan ik morgen op de schaats staan, en ik krijg er nog een gratis extra vlucht voor in de toekomst ook. (Maar of ze nog lang in de toekomst bestaan betwijfel ik).
    Dan net voor de landig nog naar de wc willen had ik ook met de mensen achter me met hawaiian airlines, paar vervelende amerikaanse kinderen met nog vervelendere moeders

    Skyeurope is echt goed, ben ik eens mee teruggevlogen van praag naar 020, echt ruime stoelen etc, was anderhalf jaar geleden in de zomer voor eurotje of 40 op een zondagmiddag
    pi_64942332
    Ik vlieg woensdag weer met Sky Europe, prima maatschappij en eigenlijk altijd zo goed als vol. Dus kan me niet voorstellen dat ze binnenkort kopje onder zullen gaan
      maandag 12 januari 2009 @ 12:21:13 #297
    156145 Lucifer_Doosje
    Licht ontvlambaar
    pi_64944348
    quote:
    Op maandag 12 januari 2009 11:18 schreef amokjeeh het volgende:
    Ik vlieg woensdag weer met Sky Europe, prima maatschappij en eigenlijk altijd zo goed als vol. Dus kan me niet voorstellen dat ze binnenkort kopje onder zullen gaan
    Ben bang dat het binnenkort wel afgelopen is met ze. Van het weekend zij juist 6 vliegtuigen door de verhuurmaatschappij terug gehaald, wegens betalingsproblemen.
    Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
    lucifer FTW!!!!
    pi_64944479
    quote:
    Op maandag 12 januari 2009 12:21 schreef Lucifer_Doosje het volgende:

    [..]

    Ben bang dat het binnenkort wel afgelopen is met ze. Van het weekend zij juist 6 vliegtuigen door de verhuurmaatschappij terug gehaald, wegens betalingsproblemen.
    Mmm, kan ik ergens info vinden over wat er nog wel vliegt enzo? Als ik ze zelf bel krijg ik natuurlijk een fantastisch rooskleurig verhaal te horen

    Daar dus: http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?id=29183
      maandag 12 januari 2009 @ 12:53:46 #299
    136810 Professional
    Shoarmakoning!
    pi_64945466
    Ik vlieg donderdag met SkyEurope naar Wenen, ben dus benieuwd.
      maandag 12 januari 2009 @ 13:05:27 #300
    233286 SlowCat
    SlowChat Cat
    pi_64945894
    Laatste keer dat ik een slechte ervaring had was met martinair...
    Vlucht richting Canada.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')