niet super erg, maar ik voelde me wel een beetje alsof ik in een jaren '70 film rondliep. Met z'n allen rond de Starbucks zittenquote:Op donderdag 6 november 2008 16:05 schreef Proximo het volgende:
Vond je terminal 3 zo erg? terminal 5 vind ik juist veel te kil overkomen t.o.v 3..
Daar is toch helemaal niets mis meequote:Op donderdag 6 november 2008 17:11 schreef Blik het volgende:
[..]
Met z'n allen rond de Starbucks zitten
Alleen bij terminal 3 kun je wel weer A380 van singapore zienquote:Op donderdag 6 november 2008 17:11 schreef Blik het volgende:
[..]
niet super erg, maar ik voelde me wel een beetje alsof ik in een jaren '70 film rondliep. Met z'n allen rond de Starbucks zitten
Terminal 5 was lekker strak en modern. Lekkere stoelen waarin je kunt liggen, aantal leuke tentjes waar je iets kunt eten. Een stuk beter dan terminal 3
heb ik gezien 2 weken geleden, toen we in de bus zaten van terminal 3 naar terminal 5quote:Op donderdag 6 november 2008 18:42 schreef Proximo het volgende:
[..]
Alleen bij terminal 3 kun je wel weer A380 van singapore zien![]()
5 is wel veel en veel duidelijker in bewegwijzering inderdaad
AA vliegt met beide nietquote:Op vrijdag 31 oktober 2008 15:10 schreef Blik het volgende:
Maatschappij?
American Airlines
Vliegtuig?
Airbus A330-200, Boeing 777-300
ik had het dan ook gekopieerd van boven mij, wellicht kloppen de typenummers niet. Het was echter sowieso een 777quote:
Volgens hun website wel. 777 dan, type staat er niet bij.quote:
quote:On Boeing 777 aircraft from London, Frankfurt and Madrid - Seatback video with twelve channels of programming and movies.
Das beterquote:Op donderdag 6 november 2008 23:14 schreef Blik het volgende:
volgens seatguru is het een 777-200, en de Airbus is een A300
ILFC is stiekem wel Amerikaansquote:Op vrijdag 7 november 2008 11:30 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
geen enkele Amerikaanse airline vliegt hiermee
quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 11:27 schreef De_Hertog het volgende:
Maatschappij?
Emirates
Vliegtuig?
Airbus A330-200, Boeing 777-300
Traject?
Dusseldorf - Dubai - Johannesburg, Johannesburg - Dubai - Dusseldorf
Comfort?
In principe voldoende ruimte en prima stoelen. De dikke inflight magazines zorgen voor een beetje weinig beenruimte, maar als je die rechtop zette was er plek zat. Overigens was er één normaal tijdschrift en twee duty-free-shopping boekwerken, waarin je onder andere een Mercedes uit 1950 kon aanschaffen. Nee, geen schaalmodel, maar de auto zelf.
Vertraging?
Nogal. Ons eerste vliegtuig op de heenreis had een defect, waardoor we die dag niet meer weg konden. Een vervangende vlucht kwam pas de volgende dag, waardoor ons een overnachting in een viersterrenhotel werd aangeboden. De aansluitende vlucht hadden we toen uiteraard ook gemist, dus mochten we ook in Dubai in een redelijk luxe hotel overnachten. Als leuk extraatje hadden we voldoende tijd over om in Dubai een rondrit te maken. Uiteindelijk één dag en drie uur later aangekomen, maar wel prima afgehandeld vind ik. En nog een avond en ochtend in Dubai doorgebracht, dat was wel mooi meegenomen.
Vriendelijk personeel?
Prima personeel, en uitstekende service.
Lekker eten?
Uitstekend. Het dienblad met eten is bijna te groot voor het klaptafeltje, je kunt het hoofdgerecht kiezen en krijgt er van alles bij, zoals een klein voorgerechtje en salade. Het eten is prima bereid, was alle vier de keren goed warm en ook goed van smaak. Het komt niet vaak voor dat het eten in het vliegtuig beter is dan sommige maaltijden tijdens de reis zelf, maar Emirates kreeg het voor elkaar.
Entertainment?
Wisselend. In de Airbus zat een verouderd entertainment-systeem, met kleine schermpjes van niet al te beste kwaliteit en geen on-demand films. Wel hadden ze meerdere kanalen, single- en multiplayer games, en twee leuke extratjes: je kon mensen in andere stoelen bellen, en ze hadden twee camera-kanalen waarmee je voor het vliegtuig uit of recht naar onder kon kijken. Vooral tijdens start en landing erg leuk.
In de (nieuwere) Boeing zat een nieuw entertainment-systeem genaamd ICE, een enorme verbetering. Hier wel (honderden) on-demand films, series en albums, met een veel beter scherm en de mogelijkheid om settings, playlists en zelfs waar je bent gebleven in films op een usbstick te zetten voor later gebruik. De cameras en dergelijke zaten hier uiteraard ook bij, en nog heel veel meer. Toch ook nog twee (kleine) nadelen: de nogal lange reclamefilmpjes voor Dubai en Emirates die je niet kon skippen, en de nieuwstracker die niet geheel gevuld was en niet de volledige berichten gaf. Maar buiten dat is ICE een erg mooi systeem, het beste dat ik tot nu toe tegen gekomen ben.
Algehele indruk?
Dit was mijn eerste keer Emirates, maar zeker niet de laatste. Alles bij elkaar een prima ervaring, en als ze ICE nu ook eens gaan inzetten vanaf Düsseldorf is het helemaal prima. Bovendien bleek deze omweg goedkoper te zijn dan met KLM rechtstreeks vliegen, dus dat is ook mooi meegenomen.
Iets over de luchthavens?
Dubai International is zoals Dubai zelf: nieuw en overdreven. Veel shops waar onder andere met diamanten ingelegde gouden telefoons te koop zijn, veel nieuwe technieken en veel show. De airco stond er zo hard dat we met een jas aan zaten, terwijl het buiten 26 graden was om 5 uur 's ochtends. Overigens heeft Emirates hier sinds kort een eigen Terminal, wat het overstappen erg makkelijk maakte.
Samenvatting?
Op wat kleine details na is Emirates erg prima, en ondanks de enorme vertraging op de heenreis had ik er een goed gevoel bij. Defecten of storingen kan iedereen overkomen, en Emirates heeft het wat mij betreft uitstekend afgehandeld. Emirates is een aanrader.
Ik ben benieuwd. Jammer dat je trouwens niet Emirates pakt vanaf Dusseldorf, dat is echt superquote:Op zaterdag 8 november 2008 00:17 schreef edcetera het volgende:
[..]
Vlieg over 2 weken ook DUS-JNB (Duesseldorf - Johannesburg) maar dan met Air France / KLM. Ben benieuwd zeker gezien de reputatie en eigen ervaringen met KLM (voorheen voornamelijk BA / SAA / Lufthansa gevlogen. KLM is dan vergelijkbaar met Ryanair qua service en beenruimte).
Deze keer dus low budget, maar voor een retourtje met de kwaliteitsmaatschappijen (800-900 Euro)-voor DUS - JNB, heb ik nu dus 3 vluchten:
Dublin - Eindhoven (Ryanair)
Duesseldorf - Johannesburg (Air France/KLM)
Johannesburg - Lusaka (Zambian Airways)
Vluchtverslagen volgen.....
Inderdaad, en toen wij boekten was het ook goedkoper dan de KLM.. Maargoed, dat kan natuurlijk variëren.quote:Op zaterdag 8 november 2008 13:04 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd. Jammer dat je trouwens niet Emirates pakt vanaf Dusseldorf, dat is echt super
quote:Op donderdag 4 december 2008 22:52 schreef Jaguarized het volgende:
58 euro voor een retourtje Helsinki is niet duur. Ik kom niet lager dan 160 met Air Berlin.
M'n pa heeft er mee naar Amman gevlogen vanaf Brussel via Londen...quote:Op dinsdag 6 januari 2009 12:40 schreef Hik het volgende:
Iemand recente ervaringen met BMI?
Jaja, denk aan je bloeddruk.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 15:12 schreef FP128 het volgende:
en kun je iets meer vertellen erover dan alleen "mijn Pa...
Niet persoonlijk maar waarschijnlijk kun je op www.flyertalk.com wel de nodige recensies vinden. Website van King Fisher ziet er wel professioneel uit moet ik zeggen.quote:
Heel simpel: Kan niet!quote:Op woensdag 7 januari 2009 10:45 schreef Shoombak het volgende:
Iemand ervaring met wijzigen van persoonsgegevens op Etickets bij KLM?
quote:
Is gedeeltelijk vanwege juridische redenen. Die captain is ten eerste wel gewend aan wat turbulentie en als hij omvalt, is het de captains zijn eigen schuld. Jij bent (mogelijk) niet gewend aan turbulentie en als jij omvalt is het wederom de captain zijn schuld.quote:Op woensdag 7 januari 2009 22:26 schreef gijsman het volgende:
Fasten seatbelts lampjes gingen aan omdat we turbulentie zouden krijgen, even later kwam gezagvoerder/piloot naar buiten en ging naar t toilet toen hij weer voor in de cockpit zat gingen ze weer uit :s
idd gemakkelijk maar er was gedurende de tijd dat we riemen vast moesten hebben GÉÉN turbulentie, dus werd alleen gebruikt om ff naar toilet te gaan.. handigquote:Op donderdag 8 januari 2009 13:47 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Is gedeeltelijk vanwege juridische redenen. Die captain is ten eerste wel gewend aan wat turbulentie en als hij omvalt, is het de captains zijn eigen schuld. Jij bent (mogelijk) niet gewend aan turbulentie en als jij omvalt is het wederom de captain zijn schuld.
Verder is het ook een gemakskwestie, als jullie al een tijdje "vast" zitten en de captain moet nodig plassen, dan bestaat er het gevaar dat als hij eerst de stoelriemen vast lampjes uit doet, het toilet bezet is. Op deze manier heeft hij vrij spel, daarna mag het volk
quote:Op donderdag 8 januari 2009 17:14 schreef gijsman het volgende:
[..]
idd gemakkelijk maar er was gedurende de tijd dat we riemen vast moesten hebben GÉÉN turbulentie, dus werd alleen gebruikt om ff naar toilet te gaan.. handig
Nou, niet persé, turbulentie is niet iets wat zich altijd van te voren laat zien. Soms komt het onverwacht in mooie blauwe lucht, en soms zijn de gruwelijkste wolken zo smooth as butter... Kan best zijn dat de captain het wel degelijk verwachte, maar het uiteindelijk niet optrad. Het naar het toilet gaan was meer van de nood een deugd maken...quote:Op donderdag 8 januari 2009 17:14 schreef gijsman het volgende:
[..]
idd gemakkelijk maar er was gedurende de tijd dat we riemen vast moesten hebben GÉÉN turbulentie, dus werd alleen gebruikt om ff naar toilet te gaan.. handig
Zal een aardig zooitje geweest zijnquote:Op donderdag 8 januari 2009 20:03 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Het andere uiterste heb ik meegemaakt met Air Asia, waarbij 1 minuut na het opstijgen het lampje al uit ging en er ook daadwerkelijk mensen naar het toilet gingen terwijl we echt nog steil omhoog gingen....
Nou ja, wonderbaarlijk ging het nog allemaal goed ook... Trouwens, echt heel veel trekken aziaten niet aan van regels, ze gaan ook rustig naar het toilet als de landing is ingezet, ik heb meerdere malen meegemaakt dat echt in de finals (1 tot 2 minuten voor landing) nog iemand opstond en naar het toilet wilde, gelukkig treden de Stewardessen hier wel tegenop.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:02 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Zal een aardig zooitje geweest zijn
Dan net voor de landig nog naar de wc willen had ik ook met de mensen achter me met hawaiian airlines, paar vervelende amerikaanse kinderen met nog vervelendere moedersquote:Op vrijdag 9 januari 2009 20:33 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Nou ja, wonderbaarlijk ging het nog allemaal goed ook... Trouwens, echt heel veel trekken aziaten niet aan van regels, ze gaan ook rustig naar het toilet als de landing is ingezet, ik heb meerdere malen meegemaakt dat echt in de finals (1 tot 2 minuten voor landing) nog iemand opstond en naar het toilet wilde, gelukkig treden de Stewardessen hier wel tegenop.
Iemand nog ervaringen met Sky Europe, de vlucht morgen naar Praag is volgens het callcenter overboekt en kan ik niet mee. Volgens mijn bronnen echter moeten er een paar vliegtuigen terug naar de leasemaatschappij, en ik heb zo'n idee dat de vliegtuigen die morgen de ochtendvlucht uitvoeren van Wenen naar Amsterdam en van Praag na Amsterdam daarna niet terug zullen vliegen.....Eigenlijk komt deze 'overboeking' mij helemaal niet slecht uit, ga wel later deze maand, kan ik morgen op de schaats staan, en ik krijg er nog een gratis extra vlucht voor in de toekomst ook. (Maar of ze nog lang in de toekomst bestaan betwijfel ik).
Ben bang dat het binnenkort wel afgelopen is met ze. Van het weekend zij juist 6 vliegtuigen door de verhuurmaatschappij terug gehaald, wegens betalingsproblemen.quote:Op maandag 12 januari 2009 11:18 schreef amokjeeh het volgende:
Ik vlieg woensdag weer met Sky Europe, prima maatschappij en eigenlijk altijd zo goed als vol. Dus kan me niet voorstellen dat ze binnenkort kopje onder zullen gaan
Mmm, kan ik ergens info vinden over wat er nog wel vliegt enzo? Als ik ze zelf bel krijg ik natuurlijk een fantastisch rooskleurig verhaal te horenquote:Op maandag 12 januari 2009 12:21 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Ben bang dat het binnenkort wel afgelopen is met ze. Van het weekend zij juist 6 vliegtuigen door de verhuurmaatschappij terug gehaald, wegens betalingsproblemen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |