abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61515511
LOL, paar lui hier moeten morgen naar LA vliegen.

Ze checkten nog even hun vluchttijden
pi_61516058
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 21:15 schreef Pure-Poison het volgende:

[..]

Oke op die manier,ik heb pas een vakantie geboekt via Exit reizen maar dan krijg je dat dus allemaal niet te zien.
Als je via een reisbureau boekt, zie je dat inderdaad niet en kan je reis dus mogelijk duurder zijn dan wanneer je het zelf via bv. ryanair boekt.
quote:
Op woensdag 10 september 2008 06:58 schreef WooZ het volgende:
LOL, paar lui hier moeten morgen naar LA vliegen.

Ze checkten nog even hun vluchttijden
ATA vliegt al sinds april niet meer, komen ze wel wat laat achter...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  maandag 22 september 2008 @ 20:37:52 #203
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_61834625
Maatschappij?
Ethiopian Airlines

Traject?
BRU-FRA-ADD-LLW-LUN-ADD-CGD-BRU
ofte Brussel-Frankfurt-Addis Abeba-Lilongwe(Malawi)-Lusaka(Zambia)-Addis Abeba-Parijs-Brussel

Toestel
B763, B752

Vertraging?
Viel wel mee, minimaal 15 min en max een uurtje. Wel steeds relatief op tijd geland.

Vriendelijk personeel?
Had ik meer van verwacht. Misschien werd mijn ervaring beinvloed door een tweetal bijzonder brutale dametjes die God weet waarom iedereen afsnauwden bij het uitdelen van het eten.

Lekker eten?
Te weinig. En hopeloos gewoontjes. Absoluut niks om over naar huis te schrijven.

Entertainment?
Een magazine, Centrale tv's die oninteressante films afspeelden, maar wel goede muziek op de verschillende radiouitzendingen.

Algehele indruk?
Iemand had de airco op diepvriesstand gezet. Nog nooit had ik zo koud in een vliegtuig, het belette me om relaxed te zijn. Anderen waren beter voorbereid en haalden een winterjas boven. De beenruimte was ook om bij te huilen en de stoeltjes zaten meestal los. Ik had absoluut meer verwacht van Ethiopian.

Iets over de luchthavens?
BRU: prima als altijd. Het was bovendien erg kalm.
FRA: tijdens de tussenstop van 90min mochten we niet uitstappen.
ADD: vuile toiletten, wel vrij ruim maar weinig te beleven.
LLW: tijdens de tussenstop van 90min mochten we niet uitstappen.
LUN: klein maar degelijk. Meer dan ik verwacht had.
CDG: tijdens de tussenstop van 90min mochten we niet uitstappen.
When all things seem to end, the future still remains..
  maandag 22 september 2008 @ 21:27:56 #204
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_61836000
Dat je niet mag uitstappen heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat je met Ethiopian vliegt, en dat daar aan boord een aantal Ethiopiërs (of andere Afrikanen) zitten die de betreffende (Europese) landen niet zonder meer in de terminal wil hebben met het risico dat ze 'achterblijven' en hun vlucht niet vervolgen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_61843261
quote:
Op maandag 22 september 2008 21:27 schreef ozzietukker het volgende:
Dat je niet mag uitstappen heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat je met Ethiopian vliegt, en dat daar aan boord een aantal Ethiopiërs (of andere Afrikanen) zitten die de betreffende (Europese) landen niet zonder meer in de terminal wil hebben met het risico dat ze 'achterblijven' en hun vlucht niet vervolgen.
Nou, komt wel vaker voor hoor, dat je moet blijven zitten bij een tussenstop van een 50 minuten of zo. Een vliegtuig laten uitstappen en vervolgens na een half uurtje weer in laten stappen kost ook vreselijk veel tijd.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  dinsdag 23 september 2008 @ 19:14:20 #206
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_61856986
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 08:46 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Nou, komt wel vaker voor hoor, dat je moet blijven zitten bij een tussenstop van een 50 minuten of zo. Een vliegtuig laten uitstappen en vervolgens na een half uurtje weer in laten stappen kost ook vreselijk veel tijd.
Maar bij een tussenstop van 90 minuten ga je normaal gesproken het vliegtuig wel uit, tenzij er andere maatregelen van kracht zijn, bijvoorbeeld rond vluchten van Afrikaanse maatschappijen.
Er zijn ook andere oplossingen bij dit soort 'risicovluchte' dat mensen worden opgevangen in een afgesloten gate gedeelte, maar het grootste bezwaar daar tegen is dat er dan vaak geen toiletfaciliteiten zijn...

Iemand ervaring met Lufthansa binnen Europa trouwens, vlieg donderdag naar Frankfurt, en bedacht me net dat ik eigenlijk nog nooit met ze gevlogen heb.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_61858464
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 19:14 schreef ozzietukker het volgende:

Iemand ervaring met Lufthansa binnen Europa trouwens, vlieg donderdag naar Frankfurt, en bedacht me net dat ik eigenlijk nog nooit met ze gevlogen heb.
Ligt er aan of het een vlucht is met een CRJ van Lufthansa Regional of een Airbus. In die kleine vliegtuigjes krijg je een krantje, croissantje, sapje etc. In de grote niets of alleen een bekertje water.
  dinsdag 23 september 2008 @ 20:28:04 #208
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_61859232
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 20:01 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Ligt er aan of het een vlucht is met een CRJ van Lufthansa Regional of een Airbus. In die kleine vliegtuigjes krijg je een krantje, croissantje, sapje etc. In de grote niets of alleen een bekertje water.
Niets? Lufthansa is toch een full service carrier? Ik zal in een airbus zitten gezien het geen Lufthansa Regional vlucht is. (Airbus 319 of 320).
Nu is Amsterdam - Frankfurt ook maar 1 uur en 10 minuten.. dus het maakt me eigenlijk niet uit... maar helemaal niets vind ik ook weer zo wat.. eindelijk binnen Europa weer eens een geen budget airliner wil ik dat merken ook!
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  Moderator dinsdag 23 september 2008 @ 21:03:50 #209
45833 crew  Fogel
pi_61860438
Ik heb tot nu toe nog altijd wat te eten en drinken gekregen bij Lufthansa in economy (en uiteraard ook in business). Heb regelmatig van Oslo naar Frankfurt moeten vliegen en nam dan bij voorkeur Lufthansa ipv SAS omdat Lufthansa wel weet wat service is (en dan heb ik het niet alleen over het uitdelen van wat eten en drinken aan boord zonder daar geld voor te vragen...).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_61861037
Als je voor het gordijntje of het bordje zit in Economy Plus (of hoe dat dan ook heet bij LH), krijg je wel wat te drinken en is er service. Tip is om via München te vliegen (ook een mooiere luchthaven met gratis thee en koffie), verschilt vaak ook weinig in prijs.
  Moderator dinsdag 23 september 2008 @ 21:34:39 #211
45833 crew  Fogel
pi_61861554
SAS heeft een in 3en gedeelde cabine (business - met warm eten, economy extra/plus - met koud eten, economy - je kan eten kopen), Lufthansa gewoon de traditionele 2-deling met business en economy waar je bij business fatsoenlijk warm eten krijgt en in economy een sandwich of vergelijkbaars (in ieder geval op een vlucht van ca 2u). Als ik het goed herinner vloog ik voor het laatst nog in het voorjaar met Lufthansa, in 2005 was het zeker nog zo.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_61918782
Je kan ook op www.vliegervaringen.com kijken
staat vol met vluchtverslagen
  vrijdag 26 september 2008 @ 12:03:47 #213
269 vats
Live life to the max!
pi_61928117
Maatschappij: Lufthansa

Traject: Amsterdam - Munchen - Seoul
Tokyo - Frankfurt - Amsterdam

Toestel: kleintje vanaf Amsterdam, vanaf Munchen een A340 - 400. Vanaf Tokyo een 747 - 400

Vertraging: Geen. Op de terugweg zou ik vliegen via munchen maar die vlucht had erg veel vetraging, toen vroegen ze aan me of ik via frankfurt terugwilde en zo 6 uur eerder thuis te zijn als gepland.... dat leek me top idee

Zitplek: Nooduitgang plek vanaf Amsterdam en zelfde plek met stoel vrij naast me vanaf Munchen
vanaf Tokyo wederom nooduitgang plek met stoel naast me vrij!

Eten: Prima, Lufthansa heeft voor een vliegtuig prima eten, je kan kiezen uit eten van de bestemming waar je heen gaat of waar je vandaan komt. Dus heen Koreaans gegeten en terug Japans.

Personeel: Erg vriendelijk

Entertainment: Geen, ja op mijn boek, gameboy en cowon mp3 speler na

Algemene Indruk: Lufthansa vind ik echt prima airline!
  vrijdag 26 september 2008 @ 12:06:45 #214
269 vats
Live life to the max!
pi_61928185
Maatschappij: Korean Air

Traject: Seoul - Busan (pusan)

Toestel 737

Vertraging: geen

Zitplek: businessclass, super grote stoel... betaalde voor enkele reis iets van 75 euro.

Eten, glaasje cola (vlucht was maar 40 minuten)

Personeel: erg vriendelijk en aantrekkelijk

Entertainment: Fantastisch uitzicht over Korea.. Toestel vloog niet superhoog en weinig bewolking dus heerlijk 40 minuten naar buiten gekeken en genoten van het Koreaanse landschap!

Algemene indruk: Als ik geld had zou ik altijd business class vliegen. Prima Airline dat Korean Air.
  vrijdag 26 september 2008 @ 12:17:32 #215
269 vats
Live life to the max!
pi_61928469
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 20:28 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Niets? Lufthansa is toch een full service carrier? Ik zal in een airbus zitten gezien het geen Lufthansa Regional vlucht is. (Airbus 319 of 320).
Nu is Amsterdam - Frankfurt ook maar 1 uur en 10 minuten.. dus het maakt me eigenlijk niet uit... maar helemaal niets vind ik ook weer zo wat.. eindelijk binnen Europa weer eens een geen budget airliner wil ik dat merken ook!
Amsterdam Frankfurt is 45 minuten.... Gisteren nog gevlogen.. en vind het persoonlijk bezopen dat ze drankjes en broodjes ronddelen. Als je de bus van Den haag naar Naaldwijk pakt die er ook 45 minuten over doet krijg je toch ook niets?
  vrijdag 26 september 2008 @ 13:00:00 #216
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_61929548
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 12:17 schreef vats het volgende:

[..]

Amsterdam Frankfurt is 45 minuten.... Gisteren nog gevlogen.. en vind het persoonlijk bezopen dat ze drankjes en broodjes ronddelen. Als je de bus van Den haag naar Naaldwijk pakt die er ook 45 minuten over doet krijg je toch ook niets?
Dat vind ik nu ook! Maak liever de prijzen wat lager..
  Moderator vrijdag 26 september 2008 @ 13:03:26 #217
45833 crew  Fogel
pi_61929627
Als je een lage prijs en geen service wil kan je low-cost vliegen
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_61930270
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 13:00 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dat vind ik nu ook! Maak liever de prijzen wat lager..
Het punt is dat de prijs dan misschien met 2,50 euro naar beneden kan. Want meer zal de kostprijs van dat kopje koffie en dat uitgedroogde broodje toch niet zijn. Nu lijkt het nog wat maar wanneer er helemaal niets meer geserveerd wordt krijgt een luchtvaartmaatschappij gauw het stempel van LCC opgedrukt. Eb daarvan willen ze zich nog allemaal onderscheiden.

In het kader van verlaging van vliegtarieven zou het verboden moeten zijn dat dezelfde maatschappij dezelfde vlucht in een ander land goedkoper aanbiedt dan in het thuisland.
  zaterdag 27 september 2008 @ 14:35:39 #219
79886 MrMadMan
The Ozzie Animal
pi_61951433
Maatschappij?
Ryanair

Kosten
Dacht 50 euri all in

Vliegtuig?
Boeing 737-800

Traject
Weeze - Milano Bergamo - Weeze

Comfort?
Mwa goed dat de vlucht niet langer als anderhalf uur is, want om je benen kwijt te kunnen moet je erg lenig zijn. Nu ben ik best wel lang, moet ik er wel even bij zeggen. Maar ja voor het geld dat je betaalt, GOED

Vertraging?
Heen 10 minuten te laat weg, op tijd geland. Terug geen vertraging


Vriendelijk personeel?
Ja hoor. Ze zijn knap druk met eerst eten verkopen, dan bustickets, dan lootjes, dan parfum. Maar ze hadden er wel plezier in

Lekker eten?
Geen idee. Ik heb niks gekocht

Entertainment?
Inflight magazine wat wordt uitgedeeld en de binnenkant van mn ogen. Beetje liggen slapen...

Algehele indruk?
Voor het geld wat je ervoor betaald, helemaal goed!!!!! Ik ben al best vaak met ze gevlogen en eigenlijk nog geen een keer serieuze vertraging. Alleen dat muziekje dat de crew aanzet na de landing als de vlucht op tijd geland is...... Heel fout, maar wel leuk!!

Iets over de luchthavens?
Weeze: Perfect vliegveld(je) Klein maar fijn. Heel modern, voldoende parkeerplekken en je bent er lekker snel in en uit na de landing. Kortom voor herhaling vatbaar!!

Bergamo Orio: Niet mijn favoriet.... Het is er oud, rommeig en er is helemaal niks te doen. Er zijn dan 5 winkeltjes ofzo op het hele vliegveld, waarvan er 4 gesloten zijn. Ze laten je voor een stukje van 10 meter over het platform met de bus gaan. Normaal zou je dan naar je vliegveld lopen. Maar ja het is goedkoop en het vliegveld ligt handig voor mijn eindbestemming.
No Worries Mate!!!
pi_61951867
17 oktober vlieg ik richting Milan Bergamo, ben benieuwd wat ik tegenkom dan na het lezen van je verhaal.
pi_61959635
Bergamo is een prima vliegveld. Maar gebruik het wel als busstation en verwacht geen shopping mall zoals op Changi of Survarnibhum. Alleen die tijden waarop Ryan Air vliegt zijn zo kut voor een zakenreis dat ik dan toch altijd maar weer voor Malpensa kies.
  zaterdag 27 september 2008 @ 22:34:21 #222
79886 MrMadMan
The Ozzie Animal
pi_61960655
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 21:42 schreef Buzz129 het volgende:
Bergamo is een prima vliegveld. Maar gebruik het wel als busstation en verwacht geen shopping mall zoals op Changi of Survarnibhum. Alleen die tijden waarop Ryan Air vliegt zijn zo kut voor een zakenreis dat ik dan toch altijd maar weer voor Malpensa kies.
Hehe dat heb je goed gezegd. Busstation. Meer is het ook inderdaad niet. Maar ja ik vind het gewoon een beetje rommelig daar.
No Worries Mate!!!
  dinsdag 30 september 2008 @ 07:30:20 #223
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_62015962
Maatschappij?
Lufthansa

Kosten;
Euro 49 (enkele reis, onderdeel van retourticket van 98 euro)

Vliegtuig;
Airbus 320
Het was oorspronkelijk een Airbus 319, maar ge-upgraded naar een groter toestel, maar ik snap niet helemaal waarom.

Loadfactor;
50%

Traject
Amsterdam - Frankfurt

Comfort?
Eindelijk eens een keer in een Airbus 320 welke niet in de sardinecan uitvoering rondvliegt! Beenruimte is voldoende, en gezien de loadfactor (50%) en ik achterin het toestel zat heb ik niets te klagen.

Vertraging?
We vertrokken iets te laat, maar gezien het daadwerkelijk inderdaad maar 45 minuten vliegen is en de schematijd 1 uur en 10 minuten is toch optijd geland.
Wel wilde de piloot de andere toestellen achterna naar de Kolderbaan, maar wij mochten als enige in de rij toch van de Zwanenburgbaan gebruik maken waardoor het toestel een noodstop moest maken om alsnog op die baan te draaien, dat ging niet, maar uiteindelijk mochten we na een kleine omweg toch weer op de Zwanenburgbaan draaien om vanaf daar op te stijgen.

Vriendelijk personeel?
Prima, niets op aan te merken, wel wat ouder dan bij de lowcost maatschappijen, maar wellicht qua service beter.

Lekker eten?
Je krijgt een bekertje frisdrank of een flesje bier, een minibroodje en een marsreep.

Entertainment?
Inflight magazine al vond ik die niet interessant en een raamplaats wat voor een korte vlucht waardoor je niet zo hoog zit mij voldoende kan bezighouden.

Algehele indruk?
Prima maatschappij, ik heb specifiek Lufthansa geboekt om de prijs, maar ook omdat ze in de star alliance zitten met Thai Airways, en daardoor kan je, ondanks dat de tickets apart geboekt zijn, de bagage naar de eindbestemming laten labelen, ondanks mijn tussenstop van 7 uur. (Wilde ik zelf, moest nog wat werkgerelateerde dingen in Frankfurt doen).

Iets over de luchthavens?
Amsterdam; Ondanks de hoge kosten blijft het een goede luchthaven, tegenwoordig sta ik nooit meer in de rij bij de security check, en de drankjes achter de beveiliging zijn in de winkels relatief redelijk geprijsd.
Frankfurt; Bij het inchecken in Amsterdam kon mijn boarding pass niet geprint worden omdat ik reeds thuis had ingechecked, dat moest ik maar bij de transferbalie doen. Jammer was van alle transferbalies die ik heb gezien er geen enkele bemensd was.....
En euro 3.50 voor een flesje frisdrank na de veiligheidscontrole is gewoon diefstal, uiteraard kan ik zonder maar het viel me op dat dit zo hoog geprijsd was....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 30 september 2008 @ 07:48:31 #224
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_62016101
Maatschappij?
Thai Airways

Kosten;
Euro 280 (enkele reis, onderdeel van retourticket van 560 euro)

Vliegtuig;
Boeing 747-400

Loadfactor;
98%

Traject
Frankfurt - Bangkok

Comfort?
Thai Airways vliegt in Azie en Australie met 777 / Airbus 340 toestellen met inflight enterrtainment. Op veel Europese routes nog steeds met de 747-400 met slechts overhead schermen. Wel is de beenruimte 34 inch, wat echt aanmerklijk meer is dan de 31 inch is welke bijvoorbeeld KLM meent te moeten geven, ik kon met mijn 1,85 m de stoel voor mij, niet raken. En gezien dit een nachtvlucht was goed te doen. (Ik slaap toch).

Vertraging?
We vertrokken relatief optijd, maar door veel tegenwind 10 minuten later geland, valt natuurlijk best mee op een dergelijke lange vlucht.

Vriendelijk personeel?
Ik las verhalen over de Thaise vriendelijkheid, maar om eerlijk te zijn, ik heb het wel beter meegemaakt. Voor mij persoonlijk maakt het niet zoveel uit, ik heb een speciale fruitmaaltijd, maar halverweg de rij is bijvoorbeeld de keuze uit maaltijden reeds niet meer mogelijk, en wordt er maar iets in je handen geduwd.
Ik kreeg zelfs het pak jus d'orange in mijn handen gedrukt zodat ik zelf mijn bekertje kan vullen zodat de stewardess nog sneller de rij kon afhandelen.... (Dit maakt mij niet zoveel uit, maar ik kan mij voorstellen dat je toch wel wat anders verwacht). Ze maakte vooral een gehaaste indruk.

Lekker eten?
Fruitmaaltijd is een aanrader, voor mij ook pure noodzaak, als ik wat anders zou eten zit ik de rest van de vlucht op het toilet.... Ik zie regelmatig mensen naar mijn maaltijd kijken en dan naar het prakje wat maaltijd heet welke zij krijgen voorgeschoteld...

Entertainment?
Ik zou het echt niet weten, het enige wat ik gezien heb is de kaart waar je nu bent, maar deze werd alleen aan het begin en aan het eind van de vlucht vertoond, 6 uur lang stond het scherm gewoon uit.
Niet dat ik daarna kijk, mijn mp3 speler en binnenkant van mijn ogen werken het beste.

Algehele indruk?
Redelijke maatschappij, de prijs was niet verkeerd op het moment van boeken voor mij, en gezien de loadfactor en het feit dat ze 2 vluchten per dag van Frankfurt naar Bangkok hebben geeft aan dat er veel vraag is naar capaciteit. Vandaar dat ze nog weg kunnen komen met het inzetten van oude 747 toestellen.
Ik kwam langs de incheckbalie van Thai Airways op Frankfurt en besloot om mijn boarding kaart te halen, de manager gaf aan dat het mogelijk was om mijn boardingkaart te printen omdat mijn bagage reeds was doorgelabeled, hij verwees me door naar de incheckbalie (ernaast) maar die vond, toen ik daar voor stond, omdat zij nu bezig was voor de middagvlucht en ik de avondvlucht had dat ik dat maar later moest doen. Pas bij tussenkomst van de duty manager van Thai Airways alsnog mijn boardingpass gekregen. Maar dit vond ik wel een minpunt, komt vanuit de incheckbalie niet vriendelijk over...

Iets over de luchthavens?
Zoals reeds in mijn eerdere ervaring aangegeven.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_62016250
Maatschappij?
Transavia

Traject?
Amsterdam - Mallorca

Vertraging?
Nee

Vriendelijk personeel?
Ja zeker, mijn reisgezelschap had last van de oren met het opstijgen en dalen, daar hebben ze helemaal aandacht aan besteed. Toen we terug moesten waren we de tijd vergeten dus we kwamen het laatst aan, gelukkig wachtten ze wel op ons

Lekker eten?
Niet gegeten.

Entertainment?
Een tijdschrift.

Algehele indruk?
Prrrrima! Niet voor hele lange vluchten by the way.

Iets over de luchthavens?
Beide erg goed!

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Maatschappij?
KLM

Traject?
Amsterdam - Tokyo Narita.

Vertraging?
Nee.

Vriendelijk personeel?
Ja zeker vriendelijk personeel. Als je wat wilde drinken was dat er zo. Alleen irritant dat ze in de 'nacht' niet bedienen.

Lekker eten?
Ja! Ik had speciaal vegetarisch aangevraagd, was best te doen
Toen ik de stewardess vroeg of ze misschien een chocolaatje had voor me, kreeg ik een hele zak met twixen/marsen enz

Entertainment?
Heen gewoon LCD in de gangpaden, helaas Japanse films (eentje over noodles )
Terug had ik een eigen mediasysteem, met allerlei films, docu's en muziek. Het schermpje zat in de stoel voor me. Erg leuk! Heb niet eens mijn docu over Roald Dahl af kunnen zien.

Algehele indruk?
Ja helemaal goed. Ik had op de heenreis een plek bij de nooduitgang bij het raampje gekozen (online inchecken), NOOIT doen. Er zit iets aan die deur bevestigd waardoor je nog minder beenruimte hebt dan bij een gewone plaats

Iets over de luchthavens?
Narita was prima. Ze hebben een magazine stand bij de incheckbalies, waar ook internationale tijdschriften zijn. Na inchecken mag je gewoon nog met mensen die niet gaan vliegen wat drinken. Plus, ze hebben een Starbucks. Alleen toen ik naar mijn vliegtuig wilde wist ik niet waar ik heen moest
Schiphol kennen we allemaal wel.


Zijn er nog meer mensen die met Delta gevlogen hebben? Ik ga er binnenkort mee, vroeg me af hoe dat is.
Happiness never comes in the way that we imagine.
pi_62019125
quote:
Algehele indruk?
Ja helemaal goed. Ik had op de heenreis een plek bij de nooduitgang bij het raampje gekozen (online inchecken), NOOIT doen. Er zit iets aan die deur bevestigd waardoor je nog minder beenruimte hebt dan bij een gewone plaats
Maar dat is alleen het geval in een 747. Bij alle andere toestellen is die deur niet zo dik dat er bij een raamplaats bij de nooduitgang erg beperkte beenruimte overblijft.
quote:
Vriendelijk personeel?
Ja zeker vriendelijk personeel. Als je wat wilde drinken was dat er zo. Alleen irritant dat ze in de 'nacht' niet bedienen.
Mijn ervaring is dat er ook tijdens de nacht af en toe wel een serveerster langs komt met water, cola en jus. Maar toen had je zeker net je ogen dicht? In de pantry kun je zoveel te drinken krijgen als je wilt en daarom neem ik dus altijd een aisle seat.

Delta Airlines ... Ja wel mee gevlogen. Zowel transatlantic vanaf Parijs als binnenlandse vluchten in USA. Transatlantic was OK, niets bijzonders, niet beter dan NWA of United en binnenlandse vlucht no frills in een "vuil" vliegtuig zoals meestal bij binnenlandse vluchten in USA. Transatlantic vind ik europese maatschappijen toch altijd net iets beter en iets meer bieden dan de Amerikaanse partners. Maar het is niet slecht hoor.

[ Bericht 11% gewijzigd door Buzz129 op 30-09-2008 11:12:18 ]
pi_62020675
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 08:12 schreef Puccini het volgende:
Iets over de luchthavens?
Narita was prima. Ze hebben een magazine stand bij de incheckbalies, waar ook internationale tijdschriften zijn. Na inchecken mag je gewoon nog met mensen die niet gaan vliegen wat drinken. Plus, ze hebben een Starbucks. Alleen toen ik naar mijn vliegtuig wilde wist ik niet waar ik heen moest
Schiphol kennen we allemaal wel.
Das toch normaal?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  dinsdag 30 september 2008 @ 12:51:13 #228
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_62021226
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 12:24 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Das toch normaal?
Was in Nairobi niet mogelijk. Bij binnenkomst op het vliegveld (van buiten, niet vanuit het vliegtuig) werd de bagage direct door een scanner gehaald en wegbrengers/vrienden mochten niet mee het vliegveld in. Trouwens op Entebbe hetzelfde.
  dinsdag 30 september 2008 @ 15:14:03 #229
62913 Blik
The one and Only!
pi_62024920
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 12:51 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Was in Nairobi niet mogelijk. Bij binnenkomst op het vliegveld (van buiten, niet vanuit het vliegtuig) werd de bagage direct door een scanner gehaald en wegbrengers/vrienden mochten niet mee het vliegveld in. Trouwens op Entebbe hetzelfde.
Op Schiphol mag je na het inchecken ook nog gewoon met familie afscheid nemen enzo. Pas als je door de douane gaat kan dit niet meer. Heb eigenlijk nog nooit anders meegemaakt.
  dinsdag 30 september 2008 @ 15:19:55 #230
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_62025061
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 15:14 schreef Blik het volgende:

[..]

Op Schiphol mag je na het inchecken ook nog gewoon met familie afscheid nemen enzo. Pas als je door de douane gaat kan dit niet meer. Heb eigenlijk nog nooit anders meegemaakt.
Nou ja, ga naar Oost-Afrika zou ik zeggen
  dinsdag 30 september 2008 @ 16:23:08 #231
202348 Susi
Temple of Love
pi_62026707
Maatschappij?
Finnair

Traject?
Amsterdam Schiphol - Helsinki Vantaa

Vertraging?
Een half uur vanwege drukte op Schiphol.

Vriendelijk personeel?
Heel vriendelijk, ze spraken heel goed Engels en namen de tijd voor de passagiers.

Lekker eten?
Een warme maaltijd, bestaande uit wat vlees, aardappelen en groenten.

Entertainment?
De stewardessen met hun ritueeltje.

Iets over de luchthavens?
Zowel Amsterdam Schiphol als Helsinki Vantaa zijn moderne, eigentijdse luchthavens.
pi_62026956
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 12:24 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Das toch normaal?
In Manilla kom je als wegbrenger de terminal niet eens in.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_62038142
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 11:04 schreef Buzz129 het volgende:

[..]

Maar dat is alleen het geval in een 747. Bij alle andere toestellen is die deur niet zo dik dat er bij een raamplaats bij de nooduitgang erg beperkte beenruimte overblijft.
[..]

Mijn ervaring is dat er ook tijdens de nacht af en toe wel een serveerster langs komt met water, cola en jus. Maar toen had je zeker net je ogen dicht? In de pantry kun je zoveel te drinken krijgen als je wilt en daarom neem ik dus altijd een aisle seat.

Delta Airlines ... Ja wel mee gevlogen. Zowel transatlantic vanaf Parijs als binnenlandse vluchten in USA. Transatlantic was OK, niets bijzonders, niet beter dan NWA of United en binnenlandse vlucht no frills in een "vuil" vliegtuig zoals meestal bij binnenlandse vluchten in USA. Transatlantic vind ik europese maatschappijen toch altijd net iets beter en iets meer bieden dan de Amerikaanse partners. Maar het is niet slecht hoor.
Thanks voor je verhaaltje over Delta
Ja het was ook een 747, terug had ik wel een ander toestel maar welke dat was, weet ik niet meer.

Volgende keer ga ik ook in de zogenaamde nacht naar de pantry. Ik wist niet dat dat kon. Kan trouwens best van die jus hoor, ik heb niet geslapen, dan heb ik gewoon bedankt (ik lust geen jus) en ben ik het vergeten
Happiness never comes in the way that we imagine.
  dinsdag 30 september 2008 @ 23:25:09 #234
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_62038853
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 16:23 schreef Susi het volgende:
Maatschappij?
Finnair

Traject?
Amsterdam Schiphol - Helsinki Vantaa

Vertraging?
Een half uur vanwege drukte op Schiphol.

Vriendelijk personeel?
Heel vriendelijk, ze spraken heel goed Engels en namen de tijd voor de passagiers.

Lekker eten?
Een warme maaltijd, bestaande uit wat vlees, aardappelen en groenten.

Entertainment?
De stewardessen met hun ritueeltje.

Iets over de luchthavens?
Zowel Amsterdam Schiphol als Helsinki Vantaa zijn moderne, eigentijdse luchthavens.
Andere vraag, spreken mensen in Helsinki fatsoenlijk Engels?
  dinsdag 30 september 2008 @ 23:55:41 #235
62913 Blik
The one and Only!
pi_62039613
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 23:25 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Andere vraag, spreken mensen in Helsinki fatsoenlijk Engels?
Het Engels van Scandinaviërs is over het algemeen uitstekend, beter dan dat van Nederlanders
  woensdag 1 oktober 2008 @ 00:51:27 #236
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_62040538
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 23:25 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Andere vraag, spreken mensen in Helsinki fatsoenlijk Engels?
Ja heel goed, zo niet beter dan de gemiddelde Nederlander. (heb er gewoond dus spreek uit ervaring)
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  zondag 19 oktober 2008 @ 18:56:22 #237
155616 Proximo
For god, king & country
pi_62509305
Maatschappij?
British Airways

Kosten:

Onderdeel van een andere vlucht.

Vliegtuig: Airbus A319

Loadfactor: 100% - 75%

Traject: BRU-LHR - LHR-AMS

Comfort?

Prima stoelen, zeker voor het die drie kwartier dat je er zit.

Vertraging?

Op tijd vertrokken, maar boven Heathrow in de wachtrij gezet, waarna we nog 20 minuten rondjes hebben gedraaid.
Terug geen vertraging, alleen op schiphol lekker lang taxiën

Vriendelijk personeel?

Prima, niet bijzonder.

Lekker eten?

Een soort van ontbijtreep en terug een Wrap.

Entertainment?

Het raam & Ipod

Algehele indruk?

Prima, toch maar een korte vlucht. Helaas op de terugweg omringd door schreeuwerig rotterdammers...

Iets over de luchthavens?

Brussel: Een behoorlijke chaos, ze zijn ook aan het verbouwen maar ook bij het inchecken kan het allemaal wel wat soepeler.
Heathrow: Terminal 5 loopt heel soepel, nergens last van gehad, ook terminal 3 was prima.
Schiphol: Bekend verhaal.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Maatschappij?

American Airlines

Kosten:

450¤ (inclusief vlucht Brussel-London-Amsterdam)

Vliegtuig:

Boeing 777-200


Loadfactor:

Zowel heen als terug 100%

Traject:

LHR-JFK - JFK-LHR

Comfort?

Stoelen zitten prima, opzich voldoende beenruimte voor een dagvlucht, 's nachts proberen te slapen is natuurlijk nooit fijn als je zit

Vertraging?

Op beide vluchten geen vertraging, op de terugweg nog eerder aangekomen

Vriendelijk personeel?

Op de heenweg de voorspelbare amerikaanse dames op leeftijd, niet vervelend maar niet bijzonder. Terug gelukkig een paar jonge vrouwen

Lekker eten?

Heen kipmaaltijd, die was wel te verteren, verder een uur voor de landing nog een pizza,
Terug vlees met aardappels, wel aardig maar niet bijzonder. en 's ochtends nog een ontbijt (warme croissant )

Entertainment?

Eigen schermpje, helaas buiten afleveringen van The office US geen enkel iets wat me aansprak, dus wederom Ipod

Algehele indruk?

Prima, hopelijk hebben ze het installeren van AVOD in hun 777's snel doorgevoerd.


Iets over de luchthavens?

JFK, Terminal 8 is schoon en mooi, alleen is er niet bijzonder veel te beleven.

[ Bericht 0% gewijzigd door Proximo op 19-10-2008 19:08:31 (foutje) ]
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
  zondag 19 oktober 2008 @ 19:07:02 #238
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_62509586
quote:
's nachts proberen te slapen is natuurlijk nooit fijn als je probeert te slapen.
?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  zondag 19 oktober 2008 @ 19:08:51 #239
155616 Proximo
For god, king & country
pi_62509632
Aangepast.
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
  zondag 19 oktober 2008 @ 21:00:35 #240
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_62512785
JFK?
  zondag 19 oktober 2008 @ 21:54:54 #241
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_62514247
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 21:00 schreef leolinedance het volgende:
JFK?
John Fitzgerald Kennedy.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  Moderator zondag 19 oktober 2008 @ 22:00:57 #242
45833 crew  Fogel
pi_62514439
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 21:54 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

John Fitzgerald Kennedy.
In deze context als naam van een vliegveld bij New York.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  maandag 20 oktober 2008 @ 20:50:59 #243
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_62538328
Maatschappij?
Ryanair

Traject?
Brussel Charleroi - Milan Bergamo - Brussel Charleroi

Vertraging?
Geen. Op de heenreis moesten we zelfs nog een beetje rennen om het vliegtuig te halen, maar hij vertrok mooi op tijd. Vervolgens landde het vliegtuig een half uur vroeger.
Op de terugreis vertrok het vliegtuig een half uur te laat, maar kwam mooi op de afgesproken tijd aan.
Dit was trouwens de 1ste keer dat ik het Ryanair muziekje hoorde na de landing, en ik heb toch al enkele malen met Ryanair gevlogen.

Vriendelijk personeel?
Gewoon normaal, vriendelijkheid is niet het belangrijkste bij Ryanair, gewoon degelijk. Wel een mooie stewardess met de naam Racquel op de terugvlucht.

Lekker eten?
Niks gepakt.

Entertainment?
De binnenkant van mijn ogen en het Ryanair magazine.

Iets over de luchthavens?
Charleroi heeft een nieuwe terminal en die ziet stukken mooier uit als de oude. Douane ging niet lekker snel, maar het is een absolute verbetering met de eerste situatie. Milan lijkt wat dat betreft beetje op oude Charleroi, alleen groter. Grauw vliegveld, niet veel te beleven, waar je dus binnen 1 minuut binnen komt en weer buiten staat.
  maandag 27 oktober 2008 @ 20:39:52 #244
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_62730879
Maatschappij?
Lufthansa

Vliegtuig;
Airbus 340

Traject?
Dusseldorf - Newark - Dusseldorf

Comfort?
Voldoende ruimte vond ik zelf. Ik zat tweemaal op de een na laatste rij in vliegtuig en daar waren beide keren nog enkele vrije plaatsen.

Vertraging?
Beide keren netjes op tijd aangekomen.

Vriendelijk personeel?
Zeer vriendelijk, kunnen sommige maatschappijen een voorbeeld aannemen. Mix van jong en oud, waarbij de persoonlijke verzorging wel een tikkeltje beter mag zijn. Een behaarde aap als purser kan niet echt verzorgd overkomen, maar voor mij geen probleem.

Lekker eten?
Op de heenreis goulash met een soort andijviepuree gehad. Als ik iets niet eet is het andijvie dus dat laten liggen. Daarna nog een stuk pizza gekregen, wat wel lekker was. Viel me trouwens op dat ze wel erg vaak met de Baileys en Cognac langskwamen, erg fijn.
Op de terugweg pasta met champignons gehad en een stukje kwarttaart. Niet mijn ding, en omdat ik op vliegveld al wat gesnoept had weer laten liggen. Daarna nog ontbijt gekregen, maar ik werd wakker nadat het geserveerd was, maar nog netjes wat gekregen.

Entertainment?
Niets bijzonders. Geen eigen inflight entertainment system in economy, maar overhead tv`s. Films waren toch meer op families gericht. Meet Dave, Made of Honor en Nanny Diaries gezien, niet de meest spraakmakende films.

Algehele indruk?
Eerste keer met Lufthansa gevlogen en zeer zeker bevallen. Dusseldorf ligt lekker dichtbij, parkeren is ideaal en het is gewoon een goede maatschappij.

Iets over de luchthavens?
Dusseldorf ziet er zeer netjes uit, met overal wat cafe`s en winkeltjes, en een goede connectie met de parkeerplaatsen middels een Skytrain. Geen lange rijen bij de douane of incheckbalies. Achter de douane krijg je zelfs nog gratis kranten en koffie. Dat kon misschien zijn omdat het bij Lufthansa was.

Newark is degelijk, een foodcourt hier en daar, winkels zijn er niet echt, en de douane niet echt vriendelijk. Ik moest inchecken in Terminal B, en daar was niet veel te beleven. Bij aankomst werd ik zelfs volledig gescreend en werd mijn bagage gecontroleerd. Moest allerlei vragen beantwoorden wat ik kwam doen, moest de juiste kleuren van mijn kleren aantonen, en ik moest mijn laptop opstarten en zeggen wat er allemaal opstond. Dit heb ik nog nooit meegemaakt, zelfs niet 6 maanden geleden op JFK. Maar verder was er niks aan de hand, duurde alleen wat langer voordat ik de stad in kon.
pi_62732266
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 20:39 schreef Professional het volgende:
en ik moest mijn laptop opstarten en zeggen wat er allemaal opstond.
Wtf, waar is dat goed voor.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  Moderator maandag 27 oktober 2008 @ 21:28:27 #246
45833 crew  Fogel
pi_62732564
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 21:21 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Wtf, waar is dat goed voor.
Dan kunnen ze zien dat het geen dummy vol een of ander explosief is. Ik heb zelfs bij het Prado museum mijn PC op moeten starten voordat ik het in de garderobe neer mocht leggen (laptop mocht het museum niet mee in)!
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_62732649
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 20:39 schreef Professional het volgende:
Maatschappij?
Lufthansa

Vliegtuig;
Airbus 340

Traject?
Dusseldorf - Newark - Dusseldorf
Heb je ingechecked via internet? Zo ja, hoe ging dit? Wij vliegen volgende week donderdag ook met Lufthansa (wordt uitgevoerd door lufthansa, eigenlijk United Airlines) naar Newark. Hopelijk worden wij niet zolang opgehouden bij de douane!
/a>
  maandag 27 oktober 2008 @ 21:54:19 #248
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_62733585
Heb je de vlucht via United geboekt? Dan kun je toch via hun inchecken?
Ik heb online ingecheckt, gewoon thuis vanachter de pc. 2 minuten was ik klaar, je komt op vliegveld, en binnen 2 minuten was ik weer weg bij de balie.
pi_62734419
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 21:54 schreef Professional het volgende:
Heb je de vlucht via United geboekt? Dan kun je toch via hun inchecken?
Ik heb online ingecheckt, gewoon thuis vanachter de pc. 2 minuten was ik klaar, je komt op vliegveld, en binnen 2 minuten was ik weer weg bij de balie.
Jah, we hebben al even gekeken en we kunnen gewoon inloggen, maar inchecken kan pas 24 (?) uur van te voren. Zal ook vast wel goedkomen, alleen hebben we nog niet eerder via internet ingechecked... Hoe lang voor het inchecken was je in dusseldorf?
/a>
  maandag 27 oktober 2008 @ 22:23:46 #250
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_62734891
Ik was 2 uur vantevoren daar, omdat ik lekker op mijn gemak aan wou komen en nog wat wou eten en drinken. Toen was het nog niet zo druk, maar zodra je online ingechecked bent, zijn er bijna geen problemen meer voor je. Gewoon niet telaat komen.
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 11:27:52 #251
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_62833234
Maatschappij?
Emirates

Vliegtuig?
Airbus A330-200, Boeing 777-300

Traject?
Dusseldorf - Dubai - Johannesburg, Johannesburg - Dubai - Dusseldorf

Comfort?
In principe voldoende ruimte en prima stoelen. De dikke inflight magazines zorgen voor een beetje weinig beenruimte, maar als je die rechtop zette was er plek zat. Overigens was er één normaal tijdschrift en twee duty-free-shopping boekwerken, waarin je onder andere een Mercedes uit 1950 kon aanschaffen. Nee, geen schaalmodel, maar de auto zelf.

Vertraging?
Nogal. Ons eerste vliegtuig op de heenreis had een defect, waardoor we die dag niet meer weg konden. Een vervangende vlucht kwam pas de volgende dag, waardoor ons een overnachting in een viersterrenhotel werd aangeboden. De aansluitende vlucht hadden we toen uiteraard ook gemist, dus mochten we ook in Dubai in een redelijk luxe hotel overnachten. Als leuk extraatje hadden we voldoende tijd over om in Dubai een rondrit te maken. Uiteindelijk één dag en drie uur later aangekomen, maar wel prima afgehandeld vind ik. En nog een avond en ochtend in Dubai doorgebracht, dat was wel mooi meegenomen.

Vriendelijk personeel?
Prima personeel, en uitstekende service.

Lekker eten?
Uitstekend. Het dienblad met eten is bijna te groot voor het klaptafeltje, je kunt het hoofdgerecht kiezen en krijgt er van alles bij, zoals een klein voorgerechtje en salade. Het eten is prima bereid, was alle vier de keren goed warm en ook goed van smaak. Het komt niet vaak voor dat het eten in het vliegtuig beter is dan sommige maaltijden tijdens de reis zelf, maar Emirates kreeg het voor elkaar.

Entertainment?
Wisselend. In de Airbus zat een verouderd entertainment-systeem, met kleine schermpjes van niet al te beste kwaliteit en geen on-demand films. Wel hadden ze meerdere kanalen, single- en multiplayer games, en twee leuke extratjes: je kon mensen in andere stoelen bellen, en ze hadden twee camera-kanalen waarmee je voor het vliegtuig uit of recht naar onder kon kijken. Vooral tijdens start en landing erg leuk.

In de (nieuwere) Boeing zat een nieuw entertainment-systeem genaamd ICE, een enorme verbetering. Hier wel (honderden) on-demand films, series en albums, met een veel beter scherm en de mogelijkheid om settings, playlists en zelfs waar je bent gebleven in films op een usbstick te zetten voor later gebruik. De cameras en dergelijke zaten hier uiteraard ook bij, en nog heel veel meer. Toch ook nog twee (kleine) nadelen: de nogal lange reclamefilmpjes voor Dubai en Emirates die je niet kon skippen, en de nieuwstracker die niet geheel gevuld was en niet de volledige berichten gaf. Maar buiten dat is ICE een erg mooi systeem, het beste dat ik tot nu toe tegen gekomen ben.

Algehele indruk?
Dit was mijn eerste keer Emirates, maar zeker niet de laatste. Alles bij elkaar een prima ervaring, en als ze ICE nu ook eens gaan inzetten vanaf Düsseldorf is het helemaal prima. Bovendien bleek deze omweg goedkoper te zijn dan met KLM rechtstreeks vliegen, dus dat is ook mooi meegenomen.

Iets over de luchthavens?
Dubai International is zoals Dubai zelf: nieuw en overdreven. Veel shops waar onder andere met diamanten ingelegde gouden telefoons te koop zijn, veel nieuwe technieken en veel show. De airco stond er zo hard dat we met een jas aan zaten, terwijl het buiten 26 graden was om 5 uur 's ochtends. Overigens heeft Emirates hier sinds kort een eigen Terminal, wat het overstappen erg makkelijk maakte.

Samenvatting?
Op wat kleine details na is Emirates erg prima, en ondanks de enorme vertraging op de heenreis had ik er een goed gevoel bij. Defecten of storingen kan iedereen overkomen, en Emirates heeft het wat mij betreft uitstekend afgehandeld. Emirates is een aanrader.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 15:10:38 #252
62913 Blik
The one and Only!
pi_62839217
Maatschappij?
American Airlines

Vliegtuig?
Airbus A330-200, Boeing 777-300

Traject?
London - Miami - Guatemala City v.v.

Comfort?
van comfort kun je alleen spreken als je business of first class vliegt. Anders is het altijd te klein.

Vertraging?
Een uurtje op de heenweg van London naar Miami. maar op Miami hadden we toch meer dan 3 uur overstaptijd, dus dat was niet erg.

Vriendelijk personeel?
Prima personeel

Lekker eten?
Viel me 100% mee, op de heenweg pasta met kip wat prima smaakte. De snack (pizza) was niet super maar wel te eten. Op de terugweg het avondeten overgeslagen omdat ik al gegeten had op het vliegveld en het ontbijt was wederom prima. Een lekker croissantje met jam, yoghurt en jus d'orange. Tip: zeg nooit dat je vegetarisch bent. Het avondeten was smerige droge couscous, en het ontbijt was een rijstwafel (sinds wanneer mag een vegetariër geen croissantjes eten)
Op de vlucht van Miami - Guatemala City hadden we geen eten.

Entertainment?
In de 777 zit een persoonlijk entertainment system. Heb toch een aantal leuke films kunnen zien nl. Get Smart, The Hulk, Hancock en The Dark Knight. Verder ook nog series, radiozenders en spelletjes. Tijdens de vlucht van Miami - Guatamala was de film Leatherheads op, maar je moest daarvoor oortelefoontjes kopen van 2 dollar.

Algehele indruk?
Prima airline voor de prijs die je betaald. Voor 800 euro naar Guatamala vliegen is relatief heel erg goedkoop en er is geen andere airlines die die mogelijk bied.

Iets over de luchthavens?
London Terminal 3: Oud en de gates zijn pas erg laat bekend.
London Terminal 5: Gloednieuw en druk, verder alles wel goed aangegeven.
Miami: Druk en rommelig
Guatemala City: Klein maar redelijk modern. Alleen nergens een bank te vinden waar je je valuta om kunt wisselen. Gelukkig was er een winkeltje waar ik mijn 400 quetzales om kon wisselen naar 52 dollar. De security is echt veels te streng in Guatemala City. Een klein flesje deo mocht niet mee omdat het brandgevaarlijk was (was de hele heenreis gewoon overal doorheen gekomen). En na de security hadden we een flesje water gekocht, werden alle tassen voor binnenkomst bij het vliegtuig gecontroleerd en moesten we al het drinken weer inleveren. iedereen had drinken gekocht en was vrij pissig

Samenvatting?
Behalve dat de reis erg lang is door al het overstappen een goede ervaring met American Airlines
  donderdag 6 november 2008 @ 16:05:10 #253
155616 Proximo
For god, king & country
pi_63003208
Vond je terminal 3 zo erg? terminal 5 vind ik juist veel te kil overkomen t.o.v 3..
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
  donderdag 6 november 2008 @ 17:11:23 #254
62913 Blik
The one and Only!
pi_63005182
quote:
Op donderdag 6 november 2008 16:05 schreef Proximo het volgende:
Vond je terminal 3 zo erg? terminal 5 vind ik juist veel te kil overkomen t.o.v 3..
niet super erg, maar ik voelde me wel een beetje alsof ik in een jaren '70 film rondliep. Met z'n allen rond de Starbucks zitten

Terminal 5 was lekker strak en modern. Lekkere stoelen waarin je kunt liggen, aantal leuke tentjes waar je iets kunt eten. Een stuk beter dan terminal 3
pi_63007036
quote:
Op donderdag 6 november 2008 17:11 schreef Blik het volgende:

[..]

Met z'n allen rond de Starbucks zitten

Daar is toch helemaal niets mis mee
Maria’s a lot like Monica [Seles]. She’ll give you a smile, but then she’ll kill you
  donderdag 6 november 2008 @ 18:42:05 #256
155616 Proximo
For god, king & country
pi_63007404
quote:
Op donderdag 6 november 2008 17:11 schreef Blik het volgende:

[..]

niet super erg, maar ik voelde me wel een beetje alsof ik in een jaren '70 film rondliep. Met z'n allen rond de Starbucks zitten

Terminal 5 was lekker strak en modern. Lekkere stoelen waarin je kunt liggen, aantal leuke tentjes waar je iets kunt eten. Een stuk beter dan terminal 3
Alleen bij terminal 3 kun je wel weer A380 van singapore zien

5 is wel veel en veel duidelijker in bewegwijzering inderdaad
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
  donderdag 6 november 2008 @ 18:57:40 #257
62913 Blik
The one and Only!
pi_63007774
quote:
Op donderdag 6 november 2008 18:42 schreef Proximo het volgende:

[..]

Alleen bij terminal 3 kun je wel weer A380 van singapore zien

5 is wel veel en veel duidelijker in bewegwijzering inderdaad
heb ik gezien 2 weken geleden, toen we in de bus zaten van terminal 3 naar terminal 5
pi_63008933
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 15:10 schreef Blik het volgende:
Maatschappij?
American Airlines

Vliegtuig?
Airbus A330-200, Boeing 777-300
AA vliegt met beide niet
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  donderdag 6 november 2008 @ 21:51:34 #259
62913 Blik
The one and Only!
pi_63013676
quote:
Op donderdag 6 november 2008 19:36 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

AA vliegt met beide niet
ik had het dan ook gekopieerd van boven mij, wellicht kloppen de typenummers niet. Het was echter sowieso een 777
pi_63016440
quote:
Op donderdag 6 november 2008 19:36 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

AA vliegt met beide niet
Volgens hun website wel. 777 dan, type staat er niet bij.

http://www.americanairlines.be/content/be/onboard/yclass.jhtml
quote:
On Boeing 777 aircraft from London, Frankfurt and Madrid - Seatback video with twelve channels of programming and movies.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  donderdag 6 november 2008 @ 23:14:33 #261
62913 Blik
The one and Only!
pi_63017545
volgens seatguru is het een 777-200, en de Airbus is een A300
  donderdag 6 november 2008 @ 23:18:18 #262
155616 Proximo
For god, king & country
pi_63017685
Tot een goede 2 maanden terug vlogen ze nog wel met 777-300's btw
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
pi_63025917
quote:
Op donderdag 6 november 2008 23:14 schreef Blik het volgende:
volgens seatguru is het een 777-200, en de Airbus is een A300
Das beter

AA heeft nooit -300s gehad, geen enkele Amerikaanse airline vliegt hiermee

om nog wat nuttigs toe te voegen, deze week Weeze - Berlijn Schonefeld - Weeze gevlogen.

standaard Ryanair vlucht, veel Pools gechit-chat tussen de stewardessen. Heenvlucht ongeveer 75% vol, terug denk ik rond de 50-60%.

Schonefeld niet veel van meegekregen, na aankomst snel de trein richting stad ingedoken en bij vertrek waren we zo laat dat we 1 minuut na aankomst bij de gate al gingen boarden

[ Bericht 34% gewijzigd door Thetallguy op 07-11-2008 11:35:55 ]
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  vrijdag 7 november 2008 @ 12:49:14 #264
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_63027891
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 11:30 schreef Thetallguy het volgende:

[..]
geen enkele Amerikaanse airline vliegt hiermee
ILFC is stiekem wel Amerikaans
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  zaterdag 8 november 2008 @ 00:17:35 #265
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_63045092
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 11:27 schreef De_Hertog het volgende:
Maatschappij?
Emirates

Vliegtuig?
Airbus A330-200, Boeing 777-300

Traject?
Dusseldorf - Dubai - Johannesburg, Johannesburg - Dubai - Dusseldorf

Comfort?
In principe voldoende ruimte en prima stoelen. De dikke inflight magazines zorgen voor een beetje weinig beenruimte, maar als je die rechtop zette was er plek zat. Overigens was er één normaal tijdschrift en twee duty-free-shopping boekwerken, waarin je onder andere een Mercedes uit 1950 kon aanschaffen. Nee, geen schaalmodel, maar de auto zelf.

Vertraging?
Nogal. Ons eerste vliegtuig op de heenreis had een defect, waardoor we die dag niet meer weg konden. Een vervangende vlucht kwam pas de volgende dag, waardoor ons een overnachting in een viersterrenhotel werd aangeboden. De aansluitende vlucht hadden we toen uiteraard ook gemist, dus mochten we ook in Dubai in een redelijk luxe hotel overnachten. Als leuk extraatje hadden we voldoende tijd over om in Dubai een rondrit te maken. Uiteindelijk één dag en drie uur later aangekomen, maar wel prima afgehandeld vind ik. En nog een avond en ochtend in Dubai doorgebracht, dat was wel mooi meegenomen.

Vriendelijk personeel?
Prima personeel, en uitstekende service.

Lekker eten?
Uitstekend. Het dienblad met eten is bijna te groot voor het klaptafeltje, je kunt het hoofdgerecht kiezen en krijgt er van alles bij, zoals een klein voorgerechtje en salade. Het eten is prima bereid, was alle vier de keren goed warm en ook goed van smaak. Het komt niet vaak voor dat het eten in het vliegtuig beter is dan sommige maaltijden tijdens de reis zelf, maar Emirates kreeg het voor elkaar.

Entertainment?
Wisselend. In de Airbus zat een verouderd entertainment-systeem, met kleine schermpjes van niet al te beste kwaliteit en geen on-demand films. Wel hadden ze meerdere kanalen, single- en multiplayer games, en twee leuke extratjes: je kon mensen in andere stoelen bellen, en ze hadden twee camera-kanalen waarmee je voor het vliegtuig uit of recht naar onder kon kijken. Vooral tijdens start en landing erg leuk.

In de (nieuwere) Boeing zat een nieuw entertainment-systeem genaamd ICE, een enorme verbetering. Hier wel (honderden) on-demand films, series en albums, met een veel beter scherm en de mogelijkheid om settings, playlists en zelfs waar je bent gebleven in films op een usbstick te zetten voor later gebruik. De cameras en dergelijke zaten hier uiteraard ook bij, en nog heel veel meer. Toch ook nog twee (kleine) nadelen: de nogal lange reclamefilmpjes voor Dubai en Emirates die je niet kon skippen, en de nieuwstracker die niet geheel gevuld was en niet de volledige berichten gaf. Maar buiten dat is ICE een erg mooi systeem, het beste dat ik tot nu toe tegen gekomen ben.

Algehele indruk?
Dit was mijn eerste keer Emirates, maar zeker niet de laatste. Alles bij elkaar een prima ervaring, en als ze ICE nu ook eens gaan inzetten vanaf Düsseldorf is het helemaal prima. Bovendien bleek deze omweg goedkoper te zijn dan met KLM rechtstreeks vliegen, dus dat is ook mooi meegenomen.

Iets over de luchthavens?
Dubai International is zoals Dubai zelf: nieuw en overdreven. Veel shops waar onder andere met diamanten ingelegde gouden telefoons te koop zijn, veel nieuwe technieken en veel show. De airco stond er zo hard dat we met een jas aan zaten, terwijl het buiten 26 graden was om 5 uur 's ochtends. Overigens heeft Emirates hier sinds kort een eigen Terminal, wat het overstappen erg makkelijk maakte.

Samenvatting?
Op wat kleine details na is Emirates erg prima, en ondanks de enorme vertraging op de heenreis had ik er een goed gevoel bij. Defecten of storingen kan iedereen overkomen, en Emirates heeft het wat mij betreft uitstekend afgehandeld. Emirates is een aanrader.

Vlieg over 2 weken ook DUS-JNB (Duesseldorf - Johannesburg) maar dan met Air France / KLM. Ben benieuwd zeker gezien de reputatie en eigen ervaringen met KLM (voorheen voornamelijk BA / SAA / Lufthansa gevlogen. KLM is dan vergelijkbaar met Ryanair qua service en beenruimte).

Deze keer dus low budget, maar voor een retourtje met de kwaliteitsmaatschappijen (800-900 Euro)-voor DUS - JNB, heb ik nu dus 3 vluchten:

Dublin - Eindhoven (Ryanair)
Duesseldorf - Johannesburg (Air France/KLM)
Johannesburg - Lusaka (Zambian Airways)

Vluchtverslagen volgen.....
The best firms advertise the least...
  zaterdag 8 november 2008 @ 13:04:33 #266
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_63051744
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 00:17 schreef edcetera het volgende:

[..]

Vlieg over 2 weken ook DUS-JNB (Duesseldorf - Johannesburg) maar dan met Air France / KLM. Ben benieuwd zeker gezien de reputatie en eigen ervaringen met KLM (voorheen voornamelijk BA / SAA / Lufthansa gevlogen. KLM is dan vergelijkbaar met Ryanair qua service en beenruimte).

Deze keer dus low budget, maar voor een retourtje met de kwaliteitsmaatschappijen (800-900 Euro)-voor DUS - JNB, heb ik nu dus 3 vluchten:

Dublin - Eindhoven (Ryanair)
Duesseldorf - Johannesburg (Air France/KLM)
Johannesburg - Lusaka (Zambian Airways)

Vluchtverslagen volgen.....
Ik ben benieuwd. Jammer dat je trouwens niet Emirates pakt vanaf Dusseldorf, dat is echt super
  zaterdag 8 november 2008 @ 13:23:55 #267
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_63052037
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 13:04 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd. Jammer dat je trouwens niet Emirates pakt vanaf Dusseldorf, dat is echt super
Inderdaad, en toen wij boekten was het ook goedkoper dan de KLM.. Maargoed, dat kan natuurlijk variëren.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_63758296
Iemand ervaring met Hainan airlines? Je kunt nu echt belachelijk goedkoop naar Peking vliegen namelijk...
  donderdag 4 december 2008 @ 19:58:59 #269
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_63763643
Maatschappij?
Air Berlin

Kosten;
58 euro

Vliegtuig;
Airbus 319
Het was oorspronkelijk een Airbus 320, maar ge-downgraded naar een kleiner toestel.

Loadfactor;
44% heen
59% terug

Traject
Dusseldorf - Helsinki - Dusseldorf

Comfort?
Airbus 319 is uitgerust met 150 stoelen, 6 minder als bij Easyjet en de beenruimte is voldoende, en aangezien de loadfactor erg laag is had ik zowel heen als terug 3 plekken voor mijzelf.

Vertraging?
Heen 20 minuten te laat vertrokken doordat de catering erg traag aan boord ging, terug zat iedereen optijd in het toestel, maar moesten er nog enkele onderdelen vervangen worden die bij de landing beschadigd waren, uiteindelijk in beide gevallen slechts enkele minuten te laat bij de gate op de eindbestemming.

Vriendelijk personeel?
Duitse degelijkheid, maar niet onaardig.

Lekker eten?
Je krijgt een bekertje frisdrank en een broodje. Hiervoor hoeft niet extra betaald te worden.

Entertainment?
Inflight magazine, raamplaats, en schermpjes met Mr Bean, The Nanny, Just for Laughs en Walt Disney Cartoons, niet hoogstaand, maar zeker wel vermakelijk om de 2 uur door te kunnen brengen.

Algehele indruk?
Low Cost, High Service, uiteraard kan je voor de geboden prijs niet klagen, aankomst en vertrektijden zijn erg goed, inchecken ging zowel heen als terug voorspoedig, geen wachtrij, en de toestellen zijn nieuw en modern met meer gemakken voorzien dan bijvoorbeeld Lufthansa of Easyjet.

Iets over de luchthavens?
Dusseldorf, efficiënte relatief kleine luchthaven met voldoende parkeergelegenheid en goede faciliteiten.
De securitymedewerkers mogen wel iets vriendelijker zijn, en 3 minuten per passagier is gewoon te lang, al stond er geen rij, het afblaffen komt niet ten goede aan de passagiersvriendelijkheid.
Bagage was binnen 15 minuten na aankomst op de band.

Helsinki, groter dan Dusseldorf, en goed ingericht, niet al te druk, en veel punten voor security waardoor dit snel ging en met vriendelijke medewerkers. Bagage was binnen 10 minuten na aankomst op de band.
Ook prijzen voor een flesje water vanaf ¤ 1,20 is acceptabel, in tegenstelling tot Dusseldorf waar dit 2,50 tot 3,00 euro moet kosten. (Niet dat ik dat koop, gaat mij om het principe).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_63769608
58 euro voor een retourtje Helsinki is niet duur. Ik kom niet lager dan 160 met Air Berlin.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  vrijdag 5 december 2008 @ 01:05:38 #271
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_63772701
# Maatschappij?
Corsair 747-?00 (ik dacht 747-400 maar weet het niet zeker of dat wel kan)
# Traject?
Paris Orly - Point-a-Pitre (Guadeloupe - Frans overzees departement)
# Vertraging?
10 minuten op de heenweg en 20 minuten op de terugweg
# Vriendelijk personeel?
Absoluut, ondanks dat het Franse personeel slecht Engels sprak waren ze erg vriendelijk en behulpzaam
# Lekker eten?
Voor vliegtuig eten vond ik het erg goed. Werd geserveerd inclusief rode of witte wijn.
# Entertainment?
Waardeloos. De aangekondigde films werden niet uitgezonden op zowel de heen- als terugweg. Terugweg was minder erg omdat dat een nachtvlucht was.
# Algehele indruk?
Goed ondanks het entertainment programma probleem.
# Iets over de luchthavens?
Zowel Paris Orly als Point-a-Pitre (luchthaven heet volgens mij officieel anders) zijn kleine luchthavens.
De Fransen zijn op beide luchthavens gek op het maken van rijtjes (net zoals in een pretpark). Verder werkt het wel efficient inclusief de bagageafhandeling.

Aankomsthal op Point-a-Pitre is leuker dan de vertrekhal. Als je geen contant geld bij je hebt dan is het met credit card of je bankpasje mogelijkheid om wat te eten en drinken te bestellen alleen moet je dan voor minimaal 15 euro kopen. De prijzen zijn hoog dus daar zit je zo op. Taxfree is er op Point-a-Pitre weinig te beleven. Als je bijvoorbeeld geinteresseerd bent in de Creoolse keuken dan moet je bij aankomst gelijk de spullen kopen die je hebben wilt want bij vertrek wordt het niet aangeboden.
Neerkomen wel!
  vrijdag 5 december 2008 @ 18:58:20 #272
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_63789376
quote:
Op donderdag 4 december 2008 22:52 schreef Jaguarized het volgende:
58 euro voor een retourtje Helsinki is niet duur. Ik kom niet lager dan 160 met Air Berlin.
Het was dan ook wel op 5 juni geboekt voor vertrek in November. Maar goed, voor de echte goede tarieven moet je ver vooruit of tijdens acties boeken.
Ik had voor deze vlucht trouwens makkelijk het dubbele ervoor over gehad, kwalitatief een goede maatschappij, maar dat wist ik eigenlijk al.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_63858312
Begin November Naar Florida geweest met Continental airlines via Houston naar Orlando en terug vanaf Miami via Houston. (beetje omweg maar was op dat moment het goedkoopste )


  • Maatschappij?
    Continental Airlines

  • Traject?
    Amsterdam (AMS) - Houston (IAH)

  • Toestel?
    Boeing 767-200 (Fijne 2-3-2 indeling)

  • Vertraging?
    Niet noemenswaardig

  • Vriendelijk personeel?
    In het begin wel maar daarna werd de oude crew een beetje sago.

  • Lekker eten?
    Was best te eten. kon kiezen uit beef en chicken maar de beef was op dus kreeg chicken . Verder nog een zakje pinda's en een warm broodje met kaas en kalkoen gekregen.
    Kwamen een aantal keer met de kar langs voor drinken voor de rest redelijk vaak met bekertjes water. (je kon natuurlijk altijd wat halen)

  • Entertainment?
    Eigen scherm met verschillende film en muziek kanalen daarnaast een kaart en wat spelletjes. ik had alleen een storing had met mijn koptelefoon heb er dus niet echt van kunnen genieten.

  • Algehele indruk?
    Gewoon netjes zou er gewoon weer mee vliegen.

  • iets over de luchthavens?
    Schiphol is wel bekend denk ik

    Houston: Ziet er netjes uit. Het is alleen wel erg ver lopen allemaal daarnaast natuurlijk lange rijen bij imigratie en douane. Ook vond ik het aantal winkeltjes tegenvallen wel veel eet tentjes trouwens.


  • Maatschappij?
    Continental Airlines

  • Traject?
    Houston (IAH) - Orlando (???)

  • Toestel?
    737-800 (net 1 week oud)

  • Vertraging?
    nee

  • Vriendelijk personeel?
    Zeer vriendelijke jonge crew. De steward was bijvoorbeeld verschillende passagiers aan het vermaken met kaart-trucjes voor de rest waren ze wel een beetje chaotisch waar dat was wel grappig.

  • Lekker eten?
    Een kleine snackbox met ook een warm ding (weet niet meer wat )

  • Entertainment?
    Alleen een magazine

  • Algehele indruk?
    Goed

  • iets over de luchthavens?
    Houston: zie hierboven

    Orlando: Niet veel van gezien maar wat ik heb gezien was een oude smerige bende (waren wel aan het opknappen)


  • Maatschappij?
    Continental Airlines

  • Traject?
    Miami (MIA) - Houston (IAH)

  • Toestel?
    737-300

  • Vertraging?
    Volgens mij niet

  • Vriendelijk personeel?
    Gewoon normaal personeel, niets spannends.

  • Lekker eten?
    Niets gekregen

  • Entertainment?
    Dat zelfde magazine weer.

  • Algehele indruk?
    Gewoon netjes

  • iets over de luchthavens?
    MIA: Chaotisch bij inchecken en beveiliging daarnaast na deze beveiliging in onze terminal niets te beleven.

    IAH zie hierboven


  • Maatschappij?
    Continental Airlines

  • Traject?
    IAH - AMS

  • Toestel?
    767-400

  • Vertraging?
    Nope

  • Vriendelijk personeel?
    Niets bijzonders

  • Lekker eten?
    Had nu wel de beef was best te doen. Het ontbijd daar in tegen stelde niets voor.

  • Entertainment?
    Zelfde systeem weer hoewel er veel van de uitgedeelde koptelefoon slecht waren kon ik best redelijk kijken

  • Algehele indruk?
    Ook gewoon weer goed


  • iets over de luchthavens?
    Zie hierboven.
  • pi_64724016
    Maatschappij?
    Thai Airways cq Lufthansa

    Vliegtuig?
    Airbus A300, Boeing 747, Boeing 737

    Traject?
    Manila - Bangkok - Frankfurt - Amsterdam - Frankfurt - Bangkok - Manila

    Comfort?
    Beetje verouderde doorgezakte stoelen. Op zich redelijk, maar tussen Bangkok en Frankfurt veel Duitsers van en naar Thailand, en die zijn wat groter dan Filipino 's dus wordt alles wat krapper tot heel krap.

    Vertraging?
    Nee, helemaal niet.

    Vriendelijk personeel?
    Prima personeel

    Lekker eten?
    Het ging. Het blijft vliegtuig eten. Rijst met een beetje vlees is altijd wel weg te krijgen. Het broodje bij Lufthansa is wel lekker, de ene keer met salami de andere keer met ham, (lekker handig voor vegetariers )

    Entertainment?
    Grote schermen boven de hoofden. De ene keer werd de beloofde film gewoon niet gestart ? De andere keer was er Eagle Eye, die ik wel wilde zien, alleen was ik op mijn earphones gaan staan dus die waren stuk

    Algehele indruk?
    Ik had persoonlijk van Thai Airways meer verwacht. Vond het eigenlijk maar een beetje oud spul wat ze hadden. Lufthansa is gewoon Duits degelijk.

    Iets over de luchthavens?
    Frankfurt : Groot, degelijk, en de glazen bier zijn van een volwassen volume
    Bangkok, de nieuwe luchthaven, maar op mij maakte het een beetje de indruk dat een en ander nog moest worden afgewerkt.
    Manila, blijft toch een geniale enorme chaos. Anderhalf uur in de rij staan voor het inchecken blijft daar toch heel gewoon. Bij de paspoortcontrole enorme rijen totdat iemand zegt......Filipino 's to the left, foreigners to the right, en dan schiet het wel op. (Als je dus een foreigner bent ).

    Samenvatting?
    Gezien de tijdstip van boeken (19-12) en het tijdstip van vliegen (21-12) mag ik voor deze prijs (rond de 1800 euro) helemaal niet klagen.
    Honey ! Take me drunk, i am home !
      dinsdag 6 januari 2009 @ 12:40:33 #275
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_64724759
    Iemand recente ervaringen met BMI?
    Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
      dinsdag 6 januari 2009 @ 12:45:48 #276
    136810 Professional
    Shoarmakoning!
    pi_64724923
    Heb 2x met BMI gevlogen, beide keren van Amsterdam naar Londen.
    Geen slechte ervaring mee gehad, beide keren kreeg ik een bekertje water en een sandwich aangeboden, maar of dat nu nog altijd zo is weet ik niet. Op een korte vlucht kun je ook niet veel klagen.
    pi_64725121
    Wel bmibaby

    Maatschappij?
    Bmibaby

    Vliegtuig?
    Kweenie...

    Traject?
    East Midlands-Amsterdam, 23 december

    Prijs?
    70 pond enkele reis, inclusief 1 tas ruimbagage.

    Comfort?
    Wat weinig beenruimte, maar voor zo'n korte vlucht geen probleem.

    Vertraging?
    Nee, zelfs 20 min te vroeg aangekomen.

    Vriendelijk personeel?
    Gewoon aardig.

    Lekker eten?

    Niks gekregen; je kon wel snacks en drinken kopen, maar dat was natuurlijk erg duur, dus heb ik niet gedaan.

    Entertainment?
    Redelijk interessant inflight magazine; deze keer helaas geen raamplaats, dus weinig naar buiten kunnen kijken.

    Algehele indruk?
    Bmibaby is altijd wel goed; goedkope vluchten, goede kwaliteit.

    Iets over de luchthavens?
    East Midlands: Klein, en snel inchecken. Het winkelgedeelte is wat onoverzichtelijk, omdat er een winkel dwars over het gedeelte met de gates is, zodat je dus altijd door die winkel heen moet als je van gates 1-5 naar 6-20 wil.
    Carpe diem, quam minimum credula postero.
      dinsdag 6 januari 2009 @ 13:29:36 #278
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_64726301
    quote:
    Op dinsdag 6 januari 2009 12:40 schreef Hik het volgende:
    Iemand recente ervaringen met BMI?
    M'n pa heeft er mee naar Amman gevlogen vanaf Brussel via Londen...
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
    pi_64730248
    en kun je iets meer vertellen erover dan alleen "mijn Pa...
    75 topics = FIN
    pi_64730949
    Maatschappij?
    Skyeurope

    Vliegtuig?
    B737-700 Vlucht 2611 12 december

    Traject?
    AMS-PRG

    Prijs?
    70 euro enkele reis

    Comfort?
    Prima, fijne leren stoelen.

    Vertraging?
    Nee, we vlogen op tijd en kwam 5 minuten aan.

    Vriendelijk personeel?
    Prima, ik had niets nodig van ze.. vond alleen dat ze niet duidelijk engels spraken. Heel vlugtig

    Lekker eten?
    Niets genomen.

    Entertainment?
    Geen

    Algehele indruk?
    1e keer met Skyeurope. Makkelijk online inchecken en kon relaxed doorlopen naar douane.

    Iets over de luchthavens?

    AMS: H gate, was harstikke saai om daar wat te doen. gelukkig waren we op 30 minuten voordat het vliegtuig vertrok, moest je wachten in een grote hal met 1 bank met 6 stoeltjes.. :S wel jammer
    PRG: Prima, niet veel bijzonders.

    Maatschappij?
    Skyeurope

    Vliegtuig?
    B737-700 Vlucht 2614 14 december

    Traject?
    PRG-AMS

    Prijs?
    70 euro enkele reis

    Comfort?
    Prima, fijne leren stoelen.

    Vertraging?
    Nee, we vlogen om 15 minuten voor vertrek en kwamen ook 15 min eerder aan op AMS. In totaal 30 minuten gescheeld.

    Vriendelijk personeel?
    Prima, ik had niets nodig van ze.. vond alleen dat ze niet duidelijk engels spraken. Heel vlugtig

    Lekker eten?
    Niets genomen.

    Entertainment?
    Geen

    Algehele indruk?
    Makkelijk online inchecken en kon relaxed doorlopen naar douane. Ideaal online inchecken bij ons in het hotel. Rustig in Praag chillen en dan 20 minuten voordat onze vlucht weg gaat door de douane heen en we konden bijna doorlopen naar het vliegtuig.


    Iets over de luchthavens?

    PRG: Prima, niet veel bijzonders.
    AMS: we hadden alleen hand bagage, zodoende konden we meteen doorlopen naar de trein.
    pi_64732907
    Iemand ervaring met Flykingfisher?
    pi_64754401
    quote:
    Op dinsdag 6 januari 2009 15:12 schreef FP128 het volgende:
    en kun je iets meer vertellen erover dan alleen "mijn Pa...
    Jaja, denk aan je bloeddruk.

    Hij heeft Brussel - Londen - Amman v.v. met BMI gevlogen aangezien dit vele malen goedkoper was dan welke maatschappij dan ook. Vanaf Amsterdam scheelde het zelfs een dikke 200 euro. Zowel op de heenreis als terugreis was er iets meer dan twee uur transfertijd. Alles ging redelijk snel bij BMI. Beenruimte in het vliegtuig was meer dan verwacht, op de gemiddelde KLM vlucht was er minder beenruimte. Eten en drinken prima voor elkaar, lekker en genoeg. Vlotte bagage-afhandeling, inchecken etc. BMI zou zo weer geboekt worden.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
    pi_64754773
    Maatschappij?
    KLM Royal Dutch Airlines

    Vliegtuig?
    AMS-LHR: Fokker 70
    LHR-AMS: Boeing 737

    Traject?
    AMS-LHR-AMS

    Prijs?
    180 euro retour all-in

    Comfort?
    Prima, op de heenreis rij 11 bij de nooduitgang. Op de terugreis had ik drie stoelen op rij 12, ook bij de nooduitgang. Beenruimte zat dus. Als ik de benen gestrekt had kwam ik net onder de stoel voor me. Prima te doen dus.

    Vertraging?
    Op de heenreis tien minuten voor schema-tijd geland. Op de terugreis een half uur voor schema-tijd aan de gate. We waren ook eerder vertrokken aangezien iedereen snel aanwezig was.

    Vriendelijk personeel?
    Prima, jong en knap.

    Lekker eten?
    Op deze vlucht had KLM kleine driekhoeksbroodjes. Kennelijk is dat weer terug want dat had ik de vorige twee keren niet. De ene helft was wel te eten, de andere helft zat niet zoveel smaak aan. Veel mensen lusten geen geitenkaas of olijventapenade-achtig spul.

    Entertainment?
    Holland Herald.

    Algehele indruk?
    Prima wederom. Vlotte service, snelle incheck en bagage dropoff.

    Loadfactor?
    AMS-LHR: 100%
    LHR-AMS: 50%

    Iets over de luchthavens?
    Amsterdam: prima vermaakt wederom. Ditmaal heb ik de tijd kunnen verdoen via een gratis wifi verbinding. Voor de verandering eens niet naar het einde van de D-pier hoeven te lopen.
    Londen Heathrow: tassen rolden al van de band bij aankomst, binnen tien minuten na de gate zaten we in de metro. Erg snel en efficiënt. Bij vertrek bleek KLM verhuisd te zijn naar de andere kant van terminal 4. Mijn backpack was te breed voor het bagageband waardoor ik hem moest afgeven bij "afwijkende formaten". Immigratie was enorm rustig. Er vertrokken maar 6-8 vluchten voor de rest van de dag toen wij door de immigratie gingen. Jammer genoeg is men aan het verbouwen waardoor er redelijk wat dicht was, ook mijn favoriete broodjestent Pret-A-Manger. Doordat iedereen vroeg aanwezig was konden we een half uur voor schematijd bij de gate op Schiphol staan.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
    pi_64759389
    quote:
    Op dinsdag 6 januari 2009 16:13 schreef sirhc1 het volgende:
    Iemand ervaring met Flykingfisher?
    Niet persoonlijk maar waarschijnlijk kun je op www.flyertalk.com wel de nodige recensies vinden. Website van King Fisher ziet er wel professioneel uit moet ik zeggen.
    pi_64761530
    Iemand ervaring met wijzigen van persoonsgegevens op Etickets bij KLM?
    pi_64766363
    quote:
    Op woensdag 7 januari 2009 10:45 schreef Shoombak het volgende:
    Iemand ervaring met wijzigen van persoonsgegevens op Etickets bij KLM?
    Heel simpel: Kan niet!
      woensdag 7 januari 2009 @ 19:08:30 #287
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_64781640
    quote:
    Op woensdag 7 januari 2009 13:05 schreef Buzz129 het volgende:

    [..]

    Heel simpel: Kan niet!
    Dat is wel heel kort door de bocht, kleine veranderingen zijn wel degelijk mogelijk, als bijvoorbeeld een getrouwde naam is opgegeven in plaats van de meisjesnaam die in het paspoort staat.
    Ondanks dat KLM niet de meest makkelijke maatschappij is, zijn dat soort wijzigingen vaak wel kosteloos mogelijk, bij mij maakte ze in ieder geval geen probleem toen ik de naam van mijn moeder moest veranderen.

    Uiteraard moet je in dit geval contact opnemen bij degene waar het ticket geboekt is, in dat geval hoop ik dat het direct bij KLM is gebeurd, want een reisburo zal in ieder geval kosten berekenen....
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_64790877
    Gister met avond vlucht van sevilla naar weeze met ryanair met een b 737 1 uur vertraging aankomst 0.15 op een ijskoud weeze.
    Crew gedeeltelijk nederlands gedeeltelijk andere nationaliteit.
    Comfort.... wat je by ryanair mag verwachten
    Catering.. Idem
    Luchthaven: Sevilla/weeze schoon
    Paar opvallende dingen... Misschien is t handig voor ryanair om iedereen stoelnummers te geven scheelt een hoop onhandig gedoe, en minder chagerijnige, stewardessen m/v
    Fasten seatbelts lampjes gingen aan omdat we turbulentie zouden krijgen, even later kwam gezagvoerder/piloot naar buiten en ging naar t toilet toen hij weer voor in de cockpit zat gingen ze weer uit :s

    Het is dat je met ryanair goedkoop van A naar B kan gaan, maar verder is t niet mijn favoriet.
    pi_64808865
    quote:
    Op woensdag 7 januari 2009 22:26 schreef gijsman het volgende:

    Fasten seatbelts lampjes gingen aan omdat we turbulentie zouden krijgen, even later kwam gezagvoerder/piloot naar buiten en ging naar t toilet toen hij weer voor in de cockpit zat gingen ze weer uit :s
    Is gedeeltelijk vanwege juridische redenen. Die captain is ten eerste wel gewend aan wat turbulentie en als hij omvalt, is het de captains zijn eigen schuld. Jij bent (mogelijk) niet gewend aan turbulentie en als jij omvalt is het wederom de captain zijn schuld.
    Verder is het ook een gemakskwestie, als jullie al een tijdje "vast" zitten en de captain moet nodig plassen, dan bestaat er het gevaar dat als hij eerst de stoelriemen vast lampjes uit doet, het toilet bezet is. Op deze manier heeft hij vrij spel, daarna mag het volk
    You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
    C. Sagan
    pi_64817599
    quote:
    Op donderdag 8 januari 2009 13:47 schreef The_stranger het volgende:

    [..]

    Is gedeeltelijk vanwege juridische redenen. Die captain is ten eerste wel gewend aan wat turbulentie en als hij omvalt, is het de captains zijn eigen schuld. Jij bent (mogelijk) niet gewend aan turbulentie en als jij omvalt is het wederom de captain zijn schuld.
    Verder is het ook een gemakskwestie, als jullie al een tijdje "vast" zitten en de captain moet nodig plassen, dan bestaat er het gevaar dat als hij eerst de stoelriemen vast lampjes uit doet, het toilet bezet is. Op deze manier heeft hij vrij spel, daarna mag het volk
    idd gemakkelijk maar er was gedurende de tijd dat we riemen vast moesten hebben GÉÉN turbulentie, dus werd alleen gebruikt om ff naar toilet te gaan.. handig
      donderdag 8 januari 2009 @ 20:03:24 #291
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_64823680
    quote:
    Op donderdag 8 januari 2009 17:14 schreef gijsman het volgende:

    [..]

    idd gemakkelijk maar er was gedurende de tijd dat we riemen vast moesten hebben GÉÉN turbulentie, dus werd alleen gebruikt om ff naar toilet te gaan.. handig
    Veel maatschappijen gebruiken tegenwoordig de stoelriemen vast lampjes om ervoor te zorgen dat men op zijn plek blijft zitten zodat de steward(ess) makkelijker hun werk kunnen doen met de inflight catering.

    Er valt natuurlijk opzich wel wat voor te zeggen dat je niet iedereen door je vliegtuig wil laten rennen, aan de andere kant, met clickair meegemaakt dat we lang in de bus moesten wachten, ook flink lang moesten wachten voordat we konden opstijgen, en pas voorbij Geneva (met vertrek uit Barcelona) de lampjes officieel uitgingen. (De toiletten zijn overigens ook vanaf buitenaf open te maken, ook door passagiers).

    Het andere uiterste heb ik meegemaakt met Air Asia, waarbij 1 minuut na het opstijgen het lampje al uit ging en er ook daadwerkelijk mensen naar het toilet gingen terwijl we echt nog steil omhoog gingen....
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_64854456
    quote:
    Op donderdag 8 januari 2009 17:14 schreef gijsman het volgende:

    [..]

    idd gemakkelijk maar er was gedurende de tijd dat we riemen vast moesten hebben GÉÉN turbulentie, dus werd alleen gebruikt om ff naar toilet te gaan.. handig
    Nou, niet persé, turbulentie is niet iets wat zich altijd van te voren laat zien. Soms komt het onverwacht in mooie blauwe lucht, en soms zijn de gruwelijkste wolken zo smooth as butter... Kan best zijn dat de captain het wel degelijk verwachte, maar het uiteindelijk niet optrad. Het naar het toilet gaan was meer van de nood een deugd maken...
    You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
    C. Sagan
    pi_64855370
    quote:
    Op donderdag 8 januari 2009 20:03 schreef ozzietukker het volgende:

    [..]
    Het andere uiterste heb ik meegemaakt met Air Asia, waarbij 1 minuut na het opstijgen het lampje al uit ging en er ook daadwerkelijk mensen naar het toilet gingen terwijl we echt nog steil omhoog gingen....
    Zal een aardig zooitje geweest zijn
      vrijdag 9 januari 2009 @ 20:33:48 #294
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_64865231
    quote:
    Op vrijdag 9 januari 2009 16:02 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

    [..]

    Zal een aardig zooitje geweest zijn
    Nou ja, wonderbaarlijk ging het nog allemaal goed ook... Trouwens, echt heel veel trekken aziaten niet aan van regels, ze gaan ook rustig naar het toilet als de landing is ingezet, ik heb meerdere malen meegemaakt dat echt in de finals (1 tot 2 minuten voor landing) nog iemand opstond en naar het toilet wilde, gelukkig treden de Stewardessen hier wel tegenop.

    Iemand nog ervaringen met Sky Europe, de vlucht morgen naar Praag is volgens het callcenter overboekt en kan ik niet mee. Volgens mijn bronnen echter moeten er een paar vliegtuigen terug naar de leasemaatschappij, en ik heb zo'n idee dat de vliegtuigen die morgen de ochtendvlucht uitvoeren van Wenen naar Amsterdam en van Praag na Amsterdam daarna niet terug zullen vliegen.....
    Eigenlijk komt deze 'overboeking' mij helemaal niet slecht uit, ga wel later deze maand, kan ik morgen op de schaats staan, en ik krijg er nog een gratis extra vlucht voor in de toekomst ook. (Maar of ze nog lang in de toekomst bestaan betwijfel ik).
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_64870784
    quote:
    Op vrijdag 9 januari 2009 20:33 schreef ozzietukker het volgende:

    [..]

    Nou ja, wonderbaarlijk ging het nog allemaal goed ook... Trouwens, echt heel veel trekken aziaten niet aan van regels, ze gaan ook rustig naar het toilet als de landing is ingezet, ik heb meerdere malen meegemaakt dat echt in de finals (1 tot 2 minuten voor landing) nog iemand opstond en naar het toilet wilde, gelukkig treden de Stewardessen hier wel tegenop.

    Iemand nog ervaringen met Sky Europe, de vlucht morgen naar Praag is volgens het callcenter overboekt en kan ik niet mee. Volgens mijn bronnen echter moeten er een paar vliegtuigen terug naar de leasemaatschappij, en ik heb zo'n idee dat de vliegtuigen die morgen de ochtendvlucht uitvoeren van Wenen naar Amsterdam en van Praag na Amsterdam daarna niet terug zullen vliegen.....
    Eigenlijk komt deze 'overboeking' mij helemaal niet slecht uit, ga wel later deze maand, kan ik morgen op de schaats staan, en ik krijg er nog een gratis extra vlucht voor in de toekomst ook. (Maar of ze nog lang in de toekomst bestaan betwijfel ik).
    Dan net voor de landig nog naar de wc willen had ik ook met de mensen achter me met hawaiian airlines, paar vervelende amerikaanse kinderen met nog vervelendere moeders

    Skyeurope is echt goed, ben ik eens mee teruggevlogen van praag naar 020, echt ruime stoelen etc, was anderhalf jaar geleden in de zomer voor eurotje of 40 op een zondagmiddag
    pi_64942332
    Ik vlieg woensdag weer met Sky Europe, prima maatschappij en eigenlijk altijd zo goed als vol. Dus kan me niet voorstellen dat ze binnenkort kopje onder zullen gaan
      maandag 12 januari 2009 @ 12:21:13 #297
    156145 Lucifer_Doosje
    Licht ontvlambaar
    pi_64944348
    quote:
    Op maandag 12 januari 2009 11:18 schreef amokjeeh het volgende:
    Ik vlieg woensdag weer met Sky Europe, prima maatschappij en eigenlijk altijd zo goed als vol. Dus kan me niet voorstellen dat ze binnenkort kopje onder zullen gaan
    Ben bang dat het binnenkort wel afgelopen is met ze. Van het weekend zij juist 6 vliegtuigen door de verhuurmaatschappij terug gehaald, wegens betalingsproblemen.
    Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
    lucifer FTW!!!!
    pi_64944479
    quote:
    Op maandag 12 januari 2009 12:21 schreef Lucifer_Doosje het volgende:

    [..]

    Ben bang dat het binnenkort wel afgelopen is met ze. Van het weekend zij juist 6 vliegtuigen door de verhuurmaatschappij terug gehaald, wegens betalingsproblemen.
    Mmm, kan ik ergens info vinden over wat er nog wel vliegt enzo? Als ik ze zelf bel krijg ik natuurlijk een fantastisch rooskleurig verhaal te horen

    Daar dus: http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?id=29183
      maandag 12 januari 2009 @ 12:53:46 #299
    136810 Professional
    Shoarmakoning!
    pi_64945466
    Ik vlieg donderdag met SkyEurope naar Wenen, ben dus benieuwd.
      maandag 12 januari 2009 @ 13:05:27 #300
    233286 SlowCat
    SlowChat Cat
    pi_64945894
    Laatste keer dat ik een slechte ervaring had was met martinair...
    Vlucht richting Canada.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')