abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 18 april 2008 @ 22:44:56 #201
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_58149092
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 19:47 schreef Morrigun99 het volgende:

[..]

Heb 'm ook gezien. Zelfs voor een vrouwenfilm vér beneden de maat. Geen cohesie, slechte dialogen, dramatisch slechte hoofdrolspeelster + rest van de cast, niks origineels enz. enz. Nee, dit vond ik echt erbarmerlijk slecht.
Vond je? heb echt zoveel slechtere romantische comedy`s gezien
pi_58149425
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 22:44 schreef Timo20 het volgende:

[..]

Vond je? heb echt zoveel slechtere romantische comedy`s gezien
Er is altijd een slechtere film te bedenken. In dit geval zit ik dan alleen wel minimaal een half uur voor me uit te kijken...
  zaterdag 19 april 2008 @ 11:22:31 #203
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_58155613
ff een tip ...
Hebben mensen de mega-upload gespot op de nieuwsgroepen. Er is een gek die heeft de complete IMDB-top100 gepost. met DTS en DVD9. Uiteraard is het wel te vinden via FTD.

-------------

[/b]Terminator 3[/b]
Lekker geweldadig weer. En die TX robot wat een uberbitch. Mèn wat kan zij vuil uit haar ogen kijken.
En Arnie is weer heerlijk op dreef als de terminator.

Deel 1 en 2 blijft toch superieur.

cijfer 6 / imdb 6.7
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zaterdag 19 april 2008 @ 11:28:55 #204
78918 SeLang
Black swans matter
pi_58155684
88 minutes.

Viel tegen.
Al Pacino is natuurlijk altijd wel goed, maar ik vond het een rommelige film en de karakters ongeloofwaardig en onnatuurlijk. Dat gezegd hebbende, het was geen saaie film dus toch een zesje.

cijfer 6 / imdb 6.2
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zaterdag 19 april 2008 @ 12:28:14 #205
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_58156623
Ex Drummer
Wat een mallotigheden ! Tegen het einde toe werd het nèt iets te ridicuul. Eigenlijk had de film best afgelopen kunnen zijn na dat concert. Brusselmans is leuk voor even, maar na een tijdje heb je het allemaal wel gezien. Gelukkig heb ik wel een paar keer kunnen lachen en de wanstaltige sfeer is leuk neergezet. Ik waande me zo nu en dan in een extra lange Jambers-aflevering. Cijfer: 7

Fury
De Duitse films van Fritz Lang vind ik sterker dan zijn Hollywoodfilms, maar deze mag er toch wel zijn. Alleen jammer dat ik de hoofdpersonen vervelend vond. Spencer Tracy leek me te oud voor zijn rol en Sylvia Sidney is ouderwets irritant. Cijfer: 7
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 19 april 2008 @ 13:56:07 #206
862 Arcee
Look closer
pi_58158054
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 11:22 schreef Lambiekje het volgende:
Terminator 3
Lekker geweldadig weer. En die TX robot wat een uberbitch. Mèn wat kan zij vuil uit haar ogen kijken.
Ja.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zaterdag 19 april 2008 @ 18:48:40 #207
52357 Lambiekje
pi_58162827
Art School Confidential (2006)
Een gozert gaat naar de Kunstschool. Daar leert hij een meisje kennen (het naaktmodel) tijdens een van de lessen van Sandiford (John Malcovich). Maar mevrouw kiest voor de popiejopie gladjakker. Maar ze als er achter komt dat het een niets is het te laat. Steve Buscemi heeft nog een kleinrolletje als restauranthouder waarbij kunst van de school geetaleerd kan worden. Een coming-of-age gone-wrong film.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
cijfer 6 / imdb 6.4

Dard Divorce (2007)
Tering wat is dit SLECHT. Wat een totaal crap is dit. Wat een totaal ongeloofwaardig shit. Wat een idioterie. Zulke crap heb ik nog nooit gezien. Na een uur was ik het spuugzat.

Zoals bekend vind Ik het leuk om zo nu en dan (en volgens sommige hier te vaak) een slechte te film te kijken ... maar nu heb ik mezelf toch echt over troffen

cijfer 1 / imdb 2.7
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zaterdag 19 april 2008 @ 21:26:59 #208
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_58166490
El orfanato (The Orphanage) (Juan Antonio Bayona, 2007)
Na alle goede berichten over deze film vond ik hem wat tegenvallen. Alle ingredienten voor een lekker spookhuis film in de trant van The Haunting en The Others zijn aanwezig. Een sfeervolle locatie, een fijn uitgewerkt verhaal en een focus op suggestieve horror ipv gore elementen. De film vergeet alleen een ding. Echt spannend zoals eerder genoemde films wordt hij nergens. De scene met het medium was best goed, maar verder wist de film me niet echt de stuipen op het lijf te jagen. ***½
  zaterdag 19 april 2008 @ 22:48:15 #209
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_58168301
Net gezien:

Control
De film over het leven van de veel te vroeg gestorven Ian Curtis van de legendarische band Joy Division.

Het is eigenlijk natuurlijk gewoon een biopic. Maar Control wijkt (gelukkig) af van de al gebaande paden van de biopic die we al zo vaak hebben gezien. Wat er echt precies zo anders is dan in andere biopics vind ik redelijk moeilijk onder woorden te brengen.
De film is geheel in het zwart-wit ( op de manier zoals Corbijn zijn herinneringen aan Joy Division had). De keuze om het in zwart-wit te schieten voegt enorm veel toe aan het realisme, de grauwe sfeer van het Engeland van de jaren `70 en eigenlijk het hele leven van Curtis. Ik denk uberhaupt niet dat het had gewerkt wanneer het in kleur was geschoten.
Het is goed te zien dat Corbijn fotograaf en videoclip regisseur. Een hoop shots in de film zijn net (deprimerende) bewegende ansichtkaarten. Om van te smullen.
Daarnaast is de rol die debutant Sam Riley neerzet geweldig. Hij IS Curtis. Ook is Samantha Morton ontzettend goed, maar dat zijn we intussen wel gewend.
De muziek speelt uiteraard een grote rol en is geweldig gemonteerd in de film.

Corbijn levert met Control een uitstekende, indrukwekkende film af die je nog lang bij zal blijven en is een waardige ode aan een van de legendarische figuren uit de pop geschiedenis.
Ik ga me toch eens nog meer verdiepen in het werk van Joy Division.

IMDB Cijfer: 8,0/10
Mijn Cijfer: 8,5/10
pi_58168987
Ik wil even de mensen bedanken die hier altijd hun commentaar over films die ze gezien hebben neerzetten heb weer een leuke filmavond/middag gehad heb [Rec], Untraceable en Step Up gekeken en Vooral bij de laatste twee uitstekend vermaakt hoor zal morgen ook even me commentaar over de films geven.
  zondag 20 april 2008 @ 00:51:55 #211
52357 Lambiekje
pi_58170382

Cashback (2006)
Verliefd zijn is mooi ...

Gozert die na een breakup aan insomnia lijdt gaat maar werken in een supermarkt tijdens de nacht uren. Hij heeft een gave en dat is dat hij de tijd stil kan zetten. Op een nacht zet hij de tijd stil en gaat alle mooie vrouwen ontkleden en gaat ze na tekenen (het klinkt misschien vulgair) maar is het ab-so-luut niet. Langzamerhand wordt hij verliefd op de kassière. De metamorphose van een ongeintereseerde trien zie je haar gaande weg de op bloeien, Ze is gewoon mooi. . Het is echt een vrouw waarmee je voor de dag kan komen ...

Het tijd stilzetten is gewoon erg mooi gebruikt in deze film. Openingshot van een zeer boze (ex) vriendin is ook erg mooi in slomo. Die koffiekop en lamp

Deze film kan je gewoon zien als ode aan het vrouwelichaam.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook voor een 2e keer is het een aangename film.

cijfer 8 /imdb 7.5
  zondag 20 april 2008 @ 02:29:55 #212
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_58171499
Rushmore

Ik moet echt in de stemming zijn voor films van Wes Anderson maar ik had vandaag weer zo'n bui dus heb ik Rushmore gezien. Begint wat traag maar toen hij eenmaal op gang kwam vond ik hem erg grappig. Heerlijk droog.

Verder is Bill Murray zoals gewoonlijk cool
The Light Is Leaving Us All
  zondag 20 april 2008 @ 03:02:00 #213
16701 scanman01
Today's a good day
pi_58171775
quote:
Op zondag 20 april 2008 00:51 schreef Lambiekje het volgende:
[ afbeelding ]
Cashback (2006)
Verliefd zijn is mooi ...

Gozert die na een breakup aan insomnia lijdt gaat maar werken in een supermarkt tijdens de nacht uren. Hij heeft een gave en dat is dat hij de tijd stil kan zetten. Op een nacht zet hij de tijd stil en gaat alle mooie vrouwen ontkleden en gaat ze na tekenen (het klinkt misschien vulgair) maar is het ab-so-luut niet. Langzamerhand wordt hij verliefd op de kassière. De metamorphose van een ongeintereseerde trien zie je haar gaande weg de op bloeien, Ze is gewoon mooi. . Het is echt een vrouw waarmee je voor de dag kan komen ...

Het tijd stilzetten is gewoon erg mooi gebruikt in deze film. Openingshot van een zeer boze (ex) vriendin is ook erg mooi in slomo. Die koffiekop en lamp

Deze film kan je gewoon zien als ode aan het vrouwelichaam.
SPOILER
Ook voor een 2e keer is het een aangename film.

cijfer 8 /imdb 7.5
Dankzij jouw beschrijving ga ik die film zeker ook even bekijken.
My soul is painted like the wings of butterflies
  zondag 20 april 2008 @ 03:11:30 #214
16701 scanman01
Today's a good day
pi_58171840

The Out-of-Towners (1999)

Remake van een film met de geweldige Jack Lemmon. Om de een of andere reden heb ik die nooit gezien, dus misschien daarom vind ik deze film wel erg leuk. Goldie Hawn en Steve Martin passen best goed bij elkaar en door hen is deze film ook leuk. Het gaat over een echtpaar uit Ohio dat in vele absurde situaties in New York terecht komt, omdat Martin daar moet zijn vanwege een sollicitatie. Hoogtepunt voor mij was de 'what am I, the anonymous sperm donor?' grap. Leuke film en het wordt weer eens duidelijk waar Kate Hudson haar talent van heeft. John Cleese is ook wel lachen.

Cijfer: 7,5
My soul is painted like the wings of butterflies
  zondag 20 april 2008 @ 10:44:28 #215
52357 Lambiekje
pi_58173406
quote:
Op zondag 20 april 2008 03:02 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Dankzij jouw beschrijving ga ik die film zeker ook even bekijken.
Stiekum was dat opzet
  zondag 20 april 2008 @ 14:29:33 #216
13148 Shogo
Psycho...
pi_58177914
The Bourne Ultimatum (2007)
En we gaan weer verder waarbij een Journalist achter operaties threadstone en blackbriar komt en in de problemen komt met de organisatie daarvan, Bourne wordt geforceerd actie te ondernemen. Het gebeurt niet vaak dat een trilogy alleen maar beter wordt maar dit is wel zo'n geval. Mooie lokaties, ontzettend goed uitgewerkte actiescenes en een spannend plot. Het is een prachtige afsluiter.

Cloverfield (2008)
Behoorlijke marketing en hype over deze film en dan ben je toch wel bang maar ook benieuwd of het wat wois geworden. Ik vond het absoluut een intense ervaring vanaf de eerste momenten dat de hel losbreekt.De first person view is tof uitgevoerd. Alhoewel de film niet perfect is doet het wat er verwacht wordt een monsterlijke film laten zien.

AVPR: Aliens vs Predator - Requiem (2007)
Na het matige maar wel entertainende eerste deel denk je eigenlijk dat het niet erger kan, maar hier is dan AVP:R. Na het kijken vroeg ik me af wat ze bij Fox gedacht hebben toen ze hieraan begonnen "Laten we de film zoveel mogelijk donker houden dat maakt het eng en dan verhullen we tenminste de slechte alien pakken" of iets dergelijks blijkbaar? Want ja de film is echt donker en alhoewel er genoeg actie is gebeurt dat meestal ook allemaal in het donker. Pluspunt dat in tegenstelling tot deel 1 de Predator op zijn minst wel weer wat cooler was en John Ortiz zijn karakter ook goed uitvoerde alhoewel het werk 2 dimensionaal was. Daarom een 2,0.
pi_58178522
Ik zag gisteren :
Before the Rain (1994)
Een Macedonische film in drie delen over de spanningen tussen Macedoniërs en etnische Albanezen, tijdens de oorlog in Bosnië.
Best goed.
SPOILER
pi_58183001
Paris, Texas 1984

Mooie beelden in deze film van Wenders, erg mooi beelden, maar daar houdt het voor mij ook mee op.
Erg langdradig en op sommige momenten zelfs saai , begin was nog wel interessant omdat het mysterieus was waar de man vandaan kwam en wie hij nou toch was maar daarna boeide het me niet meer.
Ik heb geen hekel aan trage films maar wel als het saai wordt en dan helpen mooie beelden ook niet meer.
5,5/10
  zondag 20 april 2008 @ 18:05:47 #219
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_58183631
Gisteravond naar Killervines from outer space, of wel THE RUINS. Daar viel niet tegen op te snoeien zeg! Niet zo veel bijzonders. Ik wilde eens lekker griezelen, maar dat ging eigenlijk nergens. Toch was het best leuk om te zien. In de pauze heb ik mij nog laten verleiden door een Magnum Temptation. Die was wel lekker. Dat mag wel ook voor ¤2.20.

Wat leuker was was de introductie van Valerio Zurlini. Ik had nog nooit van deze man gehoord. Iemand tipte me, ik bestelde de DVD box "Valerio Zurlini: The Early Masterpieces" en die titel mag de box wel dragen. Hoewel, dat weet ik nog niet zeker. Ik heb alleen nog maar ESTATE VIOLENTA gezien, en die was alvast geniaal. Wat een mooie vrouwen zaten er ook de film zeg. Het kwam maar vaak genoeg voor dat ik vergat te ademen omdat de film zo betoverend was. Ik ga dit op mijn beurt dus ook heel erg aanraden. Om alvast een voorproefje te geven van één van de vrouwen uit de film:

Mocht niemand het nog kennen. Ik zou snel zijn voor een DVD aanschaf. het bedrijf NoShame films is helaas failiet en de DVD's zullen dus OOP gaan. Maar het zal ook vast te downloaden zijn. Ik voorspel dat dit een FOK hit gaat worden. Dat hoop ik tenminste. Dit is de andere film uit de box, en schijnt ook briljant te zijn. Met nog een jonge Claudia Cardinale.

[ Bericht 30% gewijzigd door RuneRose op 20-04-2008 18:17:13 ]
  zondag 20 april 2008 @ 20:47:46 #220
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_58187485
Wu du (Five Deadly Venoms) (Cheh Chang, 1978)
Leuke martial-arts film uit de Shaw Brothers stal. De introductie van de vijf vechters met hun unieke stijl is best tof en het verhaal is ook leuk uitgewerkt. De vechtscenes is waar het vooral om draait en die mogen er best zijn. De heerlijke cheesy soundeffects zijn volop aanwezig en gecombineerd met de prima choreografie van de gevechten valt er genoeg te genieten tijdens deze scenes. ***½

Spaceballs (Mel Brooks, 1987)
Hoewel het niet Brooks' beste spoof-film is, zitten er toch nog een aantal scenes in die werken. Helaas volgen die scenes elkaar niet snel genoeg op om echt tot hilariteit te leiden. **½
  zondag 20 april 2008 @ 21:19:19 #221
52357 Lambiekje
pi_58188320
Lef (1999)
Ultragoedkope (75k¤) sfeerfilm van NL bodem. Olivier (Viggo Waas) is een kneus die een script-schrijver is. Op een gegeven moment wordt een grote billboard met een vrouw er op voor zijn huis opgehangen. Samen met Luc (Rik Engelkes) is hij bezig een jaren 30 film op te zetten.Op een dag ontmoet hij de vrouw van de poster en ze beleven een onstuimige dag op het strand.

pfff volgens de tagline is het een sfeerfilm ... dat heeft het zelfs niet. Weer een zoveelste pointloze film van eigen bodem.

cijfer 5 / imdb 5.2

April Fool's Day (2008)
Het is niet voor niets dat een film direct-to-dvd is ....

Tijdens een party op 1april wordt een prank uitgehaald met een Milan, een trutje. Ze krijgt een 'aanval' en kieperd pardoes van de balustrade. Exact een jaar later krijgt een van de vrienden, Desiree een brief met de mededeling om naar het graf te komen van Milan. Een maal bij het graf lijken alle vrienden dat ook te hebben. Vanaf dat moment denkt Desiree dat er iets gaande is zij gaat samen met vriend Blaine op onderzoek uit.

Mijn god wat is die Desiree een verwend teringwijf een vuil smerig secreet.
SPOILER
cijfer 3.5 / imdb 3.8

[ Bericht 1% gewijzigd door Lambiekje op 20-04-2008 21:26:46 ]
  zondag 20 april 2008 @ 21:51:56 #222
52357 Lambiekje
pi_58189241
quote:
Op zondag 20 april 2008 20:47 schreef Gorro het volgende:
Hoewel het niet Brooks' beste spoof-film is, zitten er toch nog een aantal scenes in die werken. Helaas volgen die scenes elkaar niet snel genoeg op om echt tot hilariteit te leiden. **½
uuh nu voor het eerst gezien ?
  zondag 20 april 2008 @ 23:52:44 #223
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_58192903
quote:
Op zondag 20 april 2008 21:51 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

uuh nu voor het eerst gezien ?
Nee, had hem al eens eerder gezien. Gisteren met wat vrienden die hem wilde zien gekeken.
pi_58192938
Gave tip RuneRose. Ik houd wel van mooie vrouwen, zeg maar.
Graag op anoniem
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 20 april 2008 @ 23:55:02 #225
862 Arcee
Look closer
pi_58192954
quote:
Op zondag 20 april 2008 20:47 schreef Gorro het volgende:
"Good thing you wore that helmet, sir"
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')