abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 17 april 2008 @ 14:07:54 #201
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_58111555
Wie moet dat allemaal betalen om die jongens en meisjes een jaar lang te onderhouden en op de hei te laten liggen We kunnen de AOW straks al nauwelijks meer opbrengen.
pi_58112683
quote:
Op donderdag 17 april 2008 14:07 schreef Vandaag... het volgende:
Wie moet dat allemaal betalen om die jongens en meisjes een jaar lang te onderhouden en op de hei te laten liggen We kunnen de AOW straks al nauwelijks meer opbrengen.
Daar zit ik dus ook een beetje mee, er zijn nu al genoeg tekorten op de arbeidsmarkt, de jeugd daar een jaar langer weghouden zal daar geen goed aan doen.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  donderdag 17 april 2008 @ 15:26:06 #203
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_58113215
quote:
Op donderdag 17 april 2008 15:02 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Daar zit ik dus ook een beetje mee, er zijn nu al genoeg tekorten op de arbeidsmarkt, de jeugd daar een jaar langer weghouden zal daar geen goed aan doen.
ook dat. En ik vind het nut niet opwegen tegen het geld dat het kost.

Een leger is voor ons land meer symboolpolitiek dan dat het werkelijke slagkracht oplevert op het wereldtoneel. En discipline horen mensen thuis en op school te leren, niet later in een leger wat in eerste instantie bedoelt is om te vechten. Het is geen verkapt opvoedingskamp.
  donderdag 17 april 2008 @ 15:27:12 #204
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_58113240
quote:
Op donderdag 17 april 2008 15:02 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Hmm, ja zo'n dienstplicht lijkt me ook overbodig eigelijk
ik dacht meer aan een dienstplicht, voor geschikte personen tussen 18 - 35 jr zonder werk.
dat zijn ook degene met een uitkering.

Dan bespaar je op de uitkeringen en in plaats dat ze niets doen dienen ze ergens voor en krijgen ze er nog geld voor ook.

Willen ze niet dienen, dan zoeken ze toch werk.. baantjes zat hoor . Vaak is het meer, ik wil zo'n baan niet.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  donderdag 17 april 2008 @ 15:39:37 #205
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_58113502
quote:
Op donderdag 17 april 2008 15:27 schreef Pumatje het volgende:

[..]

Hmm, ja zo'n dienstplicht lijkt me ook overbodig eigelijk
ik dacht meer aan een dienstplicht, voor geschikte personen tussen 18 - 35 jr zonder werk.
dat zijn ook degene met een uitkering.

Dan bespaar je op de uitkeringen en in plaats dat ze niets doen dienen ze ergens voor en krijgen ze er nog geld voor ook.

Willen ze niet dienen, dan zoeken ze toch werk.. baantjes zat hoor . Vaak is het meer, ik wil zo'n baan niet.
Ik heb gewerkt met jongeren tot 27 jaar die een uitkering ontvangen en er waren er genoeg die bij het leger wilde en dat hebben we ook uitermate gestimuleerd omdat het voor dit soort "kansloze jongeren" een mooie baan is. Helaas werden ze stuk voor stuk afgekeurd, meestal om psychische redenen.
  donderdag 17 april 2008 @ 15:41:33 #206
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
  donderdag 17 april 2008 @ 15:44:40 #207
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_58113632
quote:
Op donderdag 17 april 2008 15:39 schreef Vandaag... het volgende:

[..]

Ik heb gewerkt met jongeren tot 27 jaar die een uitkering ontvangen en er waren er genoeg die bij het leger wilde en dat hebben we ook uitermate gestimuleerd omdat het voor dit soort "kansloze jongeren" een mooie baan is. Helaas werden ze stuk voor stuk afgekeurd, meestal om psychische redenen.
tjah, dat is altijd erg jammer en die keuring is ook niet gemakkelijk kan ik je vertellen.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  donderdag 17 april 2008 @ 17:20:50 #208
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_58115894
Gelukkig maar dat het niet makkelijk is. Vervelend voor de kansarme jongeren maar het lijkt me geen goede zaak dat zij nou net wapens in handen krijgen.

Dus:

1. Ja, geef mensen zonder baan of studie de mogelijkheid het leger in te gaan en stimuleer dat.
2. Worden ze afgekeurd, bekijk dan de mogelijkheid tot sociale dienst. (Let op hoe ik 'plicht' weglaat.)
3a. Zelfs daarvoor afgekeurd? Dan hebben we wellicht met mensen te maken die eigenlijk op een sociale werkplaats thuishoren.
3b. Ze weigeren iets te proberen? Uitkering stopzetten of ernstig verminderen en goed in de gaten houden. We willen niet dat ze alleen profiteren, maar ze moeten ook niet het verkeerde pad opgaan. Als die jongeren dan denken te kunnen overleven op drie blaadjes sla per dag, dan is het prima. Zo niet, dan krijgen ze vanzelf wel meer motivatie om wat te gaan doen.

Zo ging dat, voordat de uitkering in het leven werd geroepen..een ieder was verantwoordelijk voor zichzelf.

Edit en kleine nuancering: Er zijn ook uitkeringsgerechtigden die dat ook echt nodig hebben natuurlijk. Punt 3b is wat mij betreft alleen voor mensen die niks mankeren.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_58130889
Zo gaat het nu toch ook? In theorie dan, in de praktijk loopt het natuurlijk anders...
Ja, ik generaliseer.
  zaterdag 19 april 2008 @ 13:26:27 #210
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_58157645
quote:
Op woensdag 2 april 2008 11:59 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Jij hebt duidelijk niet het gehele topic door gelezen. Dan had je nu denk ik wat minder simpel gereageerd.

Je moet je eens beseffen dat het niet voor iedereen geld, je scheert hier iedereen over 1 kam alsof niemand fatsoensnormen heeft en dus maar verplicht het leger in moet. Ik beslis nog altijd over mijn eigen leven en ben van mening dat ik aardig wat waarde en normen heb mee gekregen. Ik ga niet verplicht dienst in omdat andere het verkloten in de maatschappij. En dat zij ouders hebben die pa en ma tokkie uithangen (gezien de opvoeding), nee die heb ik niet. En als jij zo nodig het leger in wilt moet je dat doen, laat mij er buiten!
Dit dus.

De meest gehoorde argumentatie hier voor herinvoering van de dienstplicht ok, opkomstplicht is dat ze menen dat het goed is voor anderen.
Ten eerste: waar haalt iedereen het idee vandaan dat zij weten wat goed is voor anderen,
en ten tweede: waarom zou je zelf een jaar dienstplicht vervullen alleen maar om een punt te maken voor anderen? Da's toch gestoord?
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
  dinsdag 22 april 2008 @ 15:44:02 #211
6536 dwerg
chagrijn
pi_58228443
Gestemd!
I intend to live forever, or die trying.
  vrijdag 25 april 2008 @ 13:07:10 #212
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_58300884
Ik zeg: Gedeeltelijk de dienstplicht invoeren voor enkel de:

- jeugdige veelplegers/delinquenten

- jongeren in de leeftijdscategorie 18 t/m 26, (die geen diploma hebben en) daarnaast geen opleiding/studie volgen of werk hebben. M.a.w. de gehele Marokkaanse jeugd van tegenwoordig.

Verder is de dienstplicht natuurlijk onzin en zelfs een vorm van dwangarbeid/slavernij.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')