Daar zit ik dus ook een beetje mee, er zijn nu al genoeg tekorten op de arbeidsmarkt, de jeugd daar een jaar langer weghouden zal daar geen goed aan doen.quote:Op donderdag 17 april 2008 14:07 schreef Vandaag... het volgende:
Wie moet dat allemaal betalen om die jongens en meisjes een jaar lang te onderhouden en op de hei te laten liggenWe kunnen de AOW straks al nauwelijks meer opbrengen.
ook dat. En ik vind het nut niet opwegen tegen het geld dat het kost.quote:Op donderdag 17 april 2008 15:02 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Daar zit ik dus ook een beetje mee, er zijn nu al genoeg tekorten op de arbeidsmarkt, de jeugd daar een jaar langer weghouden zal daar geen goed aan doen.
Hmm, ja zo'n dienstplicht lijkt me ook overbodig eigelijkquote:Op donderdag 17 april 2008 15:02 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Daar zit ik dus ook een beetje mee, er zijn nu al genoeg tekorten op de arbeidsmarkt, de jeugd daar een jaar langer weghouden zal daar geen goed aan doen.
Ik heb gewerkt met jongeren tot 27 jaar die een uitkering ontvangen en er waren er genoeg die bij het leger wilde en dat hebben we ook uitermate gestimuleerd omdat het voor dit soort "kansloze jongeren" een mooie baan is. Helaas werden ze stuk voor stuk afgekeurd, meestal om psychische redenen.quote:Op donderdag 17 april 2008 15:27 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Hmm, ja zo'n dienstplicht lijkt me ook overbodig eigelijk![]()
ik dacht meer aan een dienstplicht, voor geschikte personen tussen 18 - 35 jr zonder werk.
dat zijn ook degene met een uitkering.
Dan bespaar je op de uitkeringen en in plaats dat ze niets doen dienen ze ergens voor en krijgen ze er nog geld voor ook.
Willen ze niet dienen, dan zoeken ze toch werk.. baantjes zat hoor. Vaak is het meer, ik wil zo'n baan niet.
tjah, dat is altijd erg jammer en die keuring is ook niet gemakkelijk kan ik je vertellen.quote:Op donderdag 17 april 2008 15:39 schreef Vandaag... het volgende:
[..]
Ik heb gewerkt met jongeren tot 27 jaar die een uitkering ontvangen en er waren er genoeg die bij het leger wilde en dat hebben we ook uitermate gestimuleerd omdat het voor dit soort "kansloze jongeren" een mooie baan is. Helaas werden ze stuk voor stuk afgekeurd, meestal om psychische redenen.
Dit dus.quote:Op woensdag 2 april 2008 11:59 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Jij hebt duidelijk niet het gehele topic door gelezen. Dan had je nu denk ik wat minder simpel gereageerd.
Je moet je eens beseffen dat het niet voor iedereen geld, je scheert hier iedereen over 1 kam alsof niemand fatsoensnormen heeft en dus maar verplicht het leger in moet. Ik beslis nog altijd over mijn eigen leven en ben van mening dat ik aardig wat waarde en normen heb mee gekregen. Ik ga niet verplicht dienst in omdat andere het verkloten in de maatschappij. En dat zij ouders hebben die pa en ma tokkie uithangen (gezien de opvoeding), nee die heb ik niet. En als jij zo nodig het leger in wilt moet je dat doen, laat mij er buiten!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |