abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 19 april 2008 @ 11:01:46 #91
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_58155356
quote:
Op zondag 13 april 2008 01:02 schreef santax het volgende:
Laatste verplichte dienstplicht was mijn jaar. Niet naar de keuring gegaan. Uiteindelijk geen vervolging gehad, maar een brief van Hare Majesteit dat ik was geexcuseerd... Schrok me rot, ik las geexecuteerd. Later best nog wel spijt van gehad trouwens. Had de discipline en de ervaring achteraf gezien best willen meemaken.
Te laat is het natuurlijk nooit!
  zaterdag 19 april 2008 @ 14:02:18 #92
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_58158169
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 11:01 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Tenzij d'r een bermbom op je pad ligt.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_58162012
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 11:01 schreef Bob-B het volgende:

[..]

In mijn latere leven heb ik 2 maal gesolliciteerd bij de brandweer. Ik werd 2 maal afgewezen, eerste keer omdat ik 19 was, ze willen bij de civiele brandweer geen doden onder de 21... 2 de maal omdat het korps hier verplicht was 5% vrouwn in dienst te hebben... Die hadden ze niet en er had een vrouw gesolliciteerd.

Toen ik 25 was heb ik nogeens interesse getoond voor de luchtmacht bij de brandweer, maar wat mij tegenstond is dat je verplicht ook een nevenfunctie als reserve kreeg. Ik ben van de vrede, en ik wil best mensen die van de oorlog zijn hun leven redden als hun vliegtuig crashed, maar ondanks dat ik als burger sportschutter was, weiger ik mezelf in de situatie te zetten dat ik met een wapen rondloop met puur het doel op andere mensen te schieten.

Inmiddels ben ik 29 en is het voor de krijgsmacht dus wel te laat. 27+ is nogo daar. Hoewel daar binnenkort wel verandering in komt, maar hoe dan ook, ik vond sportschieten prachtig en was er goed in, maar ik weiger mezelf bewust in een situatie te plaatsen waarbij ik andere mensen voor een politiek doel moet vermoorden. Dus zolang de krijgsmacht de brandmeesters verplicht zich ook te trainen als bijvoorbeeld boordschutter, mij niet gezien. Ik wil mensen helpen, niet vermoorden.
  zaterdag 19 april 2008 @ 23:19:54 #94
18989 __________
Vul Uw naam op de lijn in.
pi_58169110
89-1

Eerst naar de mariniers getrapt maar na 3 dagen keuring afgekeurd op m'n rug. Wilden ze me matroos maken. Ik heb aangegeven dat ik dan liever naar de luchtmacht wou. Tot m'n verbazing kreeg ik later een brief dat ik iid naar de luchtmacht moest.

Bij de luchtverkeersbeveiliging ingedeeld. (verkeersleiding in goed nederlands) Dat is halve dagen werken en omdat je een operationele taak had geen gezeur met koninginnedag en oefeningen. Ik woonde toen in Eindhoven noord en zat op vliegbasis Eindhoven. De tijd naar de poort was korter fietsen dan van de poort naar de vva.

Wat je vooral deed was halve dagen in de lcb bunker zitten gapen en vliegtuigjes kijken.

Leukste wat is voorgekomen was een belgische betontruck die dacht dat ze hier hele mooie lege snelwegen hebben en doodleuk de landingsbaan opreed naar z'n bouwplaats en een glazenwasser die om 2 uur 's middags eindelijk bij mij kwam. Hij was naar bunker 22 gestuurd en bij iedereen die hij het vroeg kreeg ie als antwoord "bunkers hebben geen ramen"

(een lcb bunker is een soort van verkeerstoren ingegraven aan het begin van een runway met een aquarium erop boven het maaiveld zodat je lekker uitzicht hebt.)
En plak Uw pasfoto in het daartoe bestemde vakje.
pi_58238209
11 AFDRA 2de, 94-12. Richter op een M109. Toen zaten de gele rijders nog in Arnhem en ik moet zeggen dat Arnhem een leuke stad is Achteraf gezien had ik er wel makkelijk onderuit gekund (vlak na mij werd de dienstplicht afgeschaft), maar ik heb nooit principiele bezwaren gehad tegen diensplicht.

Het nuttigste wat ik gedaan heb in die tijd was helpen bij de "watersnood" in 1995. En over het algemeen was het toch wel een leuke tijd. Wij hadden een manage en ik heb in dienst dan ook leren paard rijden
  dinsdag 22 april 2008 @ 22:24:49 #96
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_58238268
quote:
Op zondag 6 april 2008 08:45 schreef edraket31 het volgende:
Terugkijkend toch wel een leuke tijd, zoals de meesten hier.
Nee hoor, maar met deze mods durven we dat niet te zeggen
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_58338174
94-5 bij de OC LUA op Ede West. Vrachtwagenrijbewijs gekregen in dienst. Ach, ik had in die tijd toch niets beters te doen.
pi_58346295
80-3, Bernardkazerne Amersfoort, daarna Johannes Post Kazerne Havelte, tankcommandant AMX TOW bij de 42ste Paatcie. Gewoon een mooie tijd, had het niet willen missen.
  zondag 4 mei 2008 @ 23:15:05 #99
8128 Boxkeeper
- //07 1337-
pi_58482200
Lichting 90-5

Opgekomen in Ede/Wageningen (Elias Beekman kazerne) opleiding BKklerk (die naam alleen al).
Na deze opleiding, van 2 maanden, verviel deze functie en mocht ik in Veldhoven mijn 4-tonner rijbewijs gaan proberen te halen............ en ook in the pocket hebben
Lekker hoor een maand lang in zo'n dingen rijden.

Toen vervolgens paraat in Schaarsbergen 131 RVC (Rayon Verbindings Comp). Laro rijbewijs gehaald!

Heb trouwens ook nog een keer met een Licht Anti tankWapen geschoten, veeeeeet!
'Ja' op alles...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')