quote:
In mijn latere leven heb ik 2 maal gesolliciteerd bij de brandweer. Ik werd 2 maal afgewezen, eerste keer omdat ik 19 was, ze willen bij de civiele brandweer geen doden onder de 21... 2 de maal omdat het korps hier verplicht was 5% vrouwn in dienst te hebben... Die hadden ze niet en er had een vrouw gesolliciteerd.
Toen ik 25 was heb ik nogeens interesse getoond voor de luchtmacht bij de brandweer, maar wat mij tegenstond is dat je verplicht ook een nevenfunctie als reserve kreeg. Ik ben van de vrede, en ik wil best mensen die van de oorlog zijn hun leven redden als hun vliegtuig crashed, maar ondanks dat ik als burger sportschutter was, weiger ik mezelf in de situatie te zetten dat ik met een wapen rondloop met puur het doel op andere mensen te schieten.
Inmiddels ben ik 29 en is het voor de krijgsmacht dus wel te laat. 27+ is nogo daar. Hoewel daar binnenkort wel verandering in komt, maar hoe dan ook, ik vond sportschieten prachtig en was er goed in, maar ik weiger mezelf bewust in een situatie te plaatsen waarbij ik andere mensen voor een politiek doel moet vermoorden. Dus zolang de krijgsmacht de brandmeesters verplicht zich ook te trainen als bijvoorbeeld boordschutter, mij niet gezien. Ik wil mensen helpen, niet vermoorden.