abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 april 2008 @ 00:59:19 #31
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_57771983
Ik werd gebombardeerd tot hofmeester nadat ik tijdens mijn 6 weken durende echte militaire opleiding het voor elkaar kreeg om mijn duim te veruïneren bij het herladen van het wapen dat we destijds in handen kregen: een Garant.
Een achtschots geweer (soort karabijn) dat volgens mij nog uit de Korea-oorlog over was.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Trouwste user 2022 woensdag 2 april 2008 @ 01:07:20 #32
7889 tong80
Spleenheup
pi_57772090
Ik begon met een gebroken neus mijn diensttijd. Door het voetballen.

Moesten we met een Fal schieten. Iedereen wist dat je die in moest instellen. Behalve ik want ik had de eerste week gemist.

Ik richten schieten en BOEM.

Gekneusd jukbeen. Stond ie op Granaatstand.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  woensdag 2 april 2008 @ 01:13:01 #33
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_57772150
Oh, het ding heette trouwens een Garand, zie ik nu:

Loodzwaar maar wel erg zuiver schietend.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 2 april 2008 @ 01:17:19 #34
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_57772201
Whaha, op Wikipedia er over zoekend:
quote:
Het wapen werd later nog gebruikt in de Korea-oorlog en in kleine mate in de Vietnamoorlog.
Zoals ieder wapen had de Garand M1 zijn gebreken. De lader bevatte slechts 8 patronen die geladen werden door middel van een soort 'clip' dat in het geweer werd geduwd. Om de kogels te laden moest men de ontvanger van de Garand openhouden en de clip erin duwen, liet men te vroeg los was je vinger redelijk ernstig toegetakeld, dit noemde men een 'Garandthumb'.

Dat is dus die duim van mij geweest.
Poef.....gone! ©golfer
  Trouwste user 2022 woensdag 2 april 2008 @ 01:22:11 #35
7889 tong80
Spleenheup
pi_57772249
Ok nu m'n finest moment.

We moesten naar Duitsland voor een week. Op bivak. Ik had daar geen zin in omdat het midden in het Carnaval was. Ik bleef dus weg en ging carnaval vieren.

Ik tegen mijn moeder gezegd dat we een week vrij hadden vanwegen het carnaval. Ik had me ziek gemeld. Ik was immers 19 en thuiswonend. Kwam er een controle arts bij ons thuis die mijn carnavalspak in de hoek zag staan en via de confetti's de trap op liep. De dranklucht gaf hem de grootste hint.

Ik moest me zo snel mogelijk melden in de kazerne. Ik naar het Harde. Me aangemeld en dacht dat is genoeg. Gelijk weer terug naar Bommel. De volgende dag kwam de marechausse me arresteren in de sporthal waar ik in carnavalskostuum de polonaise liep.

Onder luid applaus werd ik de wagen ingeladen.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  woensdag 2 april 2008 @ 01:27:56 #36
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_57772298
Maatje en jeugdvriend van mij die gelijktijdig werd opgeroepen voor de eerste 'training' in de Isabella-kazerne in Den Bosch/Vucht flikte het om drie dagen en nachten lang alleen maar te lopen janken vanwege zogenaamde heimwee naar z'n moeder.
Werd er dus na een week uitgegooid met S5.

ik was nog jaloers ook
Poef.....gone! ©golfer
pi_57772386
Ik vind het eigenlijk jammer dat de dienstplicht afgeschaft is, ik had graag een jaartje in het leger gezeten en leren omgaan met wapens, misschien een keer meerijden met een tank, etc. etc. En natuurlijk had ik ook graag de minder tot de verbeelding sprekende taken gedaan, dat hoort er bij lijkt mij en bovendien krijg je zo denk ik ook wel een aardig beeld van hoe een leger nou werkt. En aangezien kennis vaak leidt tot een genuanceerd standpunt had het denk ik goed geweest als iedere Nederlander nou eens zou ervaren hoe een leger werkt.
  woensdag 2 april 2008 @ 01:44:59 #38
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_57772426
quote:
Op woensdag 2 april 2008 01:38 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik vind het eigenlijk jammer dat de dienstplicht afgeschaft is, ik had graag een jaartje in het leger gezeten
In mijn tijd anderhalf jaar tijdverspilling, terwijl ik al een baan had en al een jaar werkte.

Van opgestoken: niets.(handboek soldaat staat nog steeds ongelezen in de kast, inclusief koude oorlog gedoe)
Van geleerd: niets. (of je moet biertjes leren tappen iets leren noemen)
Poef.....gone! ©golfer
pi_57772506
quote:
Op woensdag 2 april 2008 01:44 schreef golfer het volgende:
In mijn tijd anderhalf jaar tijdverspilling, terwijl ik al een baan had en al een jaar werkte.

Van opgestoken: niets.(handboek soldaat staat nog steeds ongelezen in de kast, inclusief koude oorlog gedoe)
Van geleerd: niets. (of je moet biertjes leren tappen iets leren noemen)
Ja, als het zo gaat heeft het natuurlijk geen enkel nut, dan kun je het beter afschaffen. Maar misschien zijn er ook mogelijkheden op het aantrekkelijker te maken, ik denk dat als mensen beter weten hoe het leger werkt ze er genuanceerder over nadenken, ik hoor namelijk erg vaak dat mensen denken dat het rambo's en alleen maar stoere jongens zijn in het leger. Ik heb een hele korte tijd via school een aantal dagen meegelopen bij de landmacht en daar merkte ik toch dat het er veel verfijnder en verstandiger aan toe gaat.

Iets wat ik erg goed vond was dat bij een rondje over de stormbaan met een aantal groepsgenoten de tijd van de laatste telde, ik was redelijk sportief maar ik heb samen met een ander een vrij dikke groepgenoot op sleeptouw genomen om toch in een goede tijd te finishen. Dat is toch achteraf gezien een goede ervaring.
pi_57772754
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 07:09 schreef Heatseeker het volgende:

[..]

KARDOES!!!!
Ik zat meer te kloten met de hoekmeterstanden.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  Trouwste user 2022 woensdag 2 april 2008 @ 03:04:53 #41
7889 tong80
Spleenheup
pi_57772841
quote:
Op woensdag 2 april 2008 01:38 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik vind het eigenlijk jammer dat de dienstplicht afgeschaft is, ik had graag een jaartje in het leger gezeten en leren omgaan met wapens, misschien een keer meerijden met een tank, etc. etc. En natuurlijk had ik ook graag de minder tot de verbeelding sprekende taken gedaan, dat hoort er bij lijkt mij en bovendien krijg je zo denk ik ook wel een aardig beeld van hoe een leger nou werkt. En aangezien kennis vaak leidt tot een genuanceerd standpunt had het denk ik goed geweest als iedere Nederlander nou eens zou ervaren hoe een leger werkt.
Je kunt je altijd nog aanmelden

Schijten in een gat in de grond en je kont afvegen met een zakdoek.

Veel succes

pi_57772845
quote:
Op woensdag 2 april 2008 03:04 schreef tong80 het volgende:

[..]

Schijten in een gat in de grond.
Mag niet meer. Milieu wetgeving
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_57772850
quote:

Veel succes
Ik wil geen beroepsmilitair worden, ik kom denk ik beter tot m'n recht in ander werk.
pi_57772868
Ze wilden me niet omdat ik te fanatiek was.
pi_57772869
1984-2007 in Enschede geleefd. It's a warzone out there.
  woensdag 2 april 2008 @ 03:13:11 #46
62292 MOVO
Homo duplex, Homo duplex!
pi_57772871
quote:
Op woensdag 2 april 2008 02:45 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Ik zat meer te kloten met de hoekmeterstanden.
Binnen 50!
Hoofdrichting verzekeren
Hoek voorgelegen dekking
Hoekmeterstand kwadranthoek
Grof voor de hoogte, grof voor de breedte
Dwars luchtbel, nauwkeurig voor de breedte staat
Nauwkeurig voor de hoogte klaar
BOEM!

Totzover was het leuk, maar dan met die pompstok....
Et comme il y voit! et comme il est moqueur!
pi_57772889
quote:
Op woensdag 2 april 2008 03:13 schreef MOVO het volgende:

[..]

Binnen 50!
Hoofdrichting verzekeren
Hoek voorgelegen dekking
Hoekmeterstand kwadranthoek
Grof voor de hoogte, grof voor de breedte
Dwars luchtbel, nauwkeurig voor de breedte staat
Nauwkeurig voor de hoogte klaar
BOEM!

Totzover was het leuk, maar dan met die pompstok....
Met z'n zessen aan die pompstok sjorren. Wat een gedoe!

Mijn oude werkplek
  woensdag 2 april 2008 @ 03:25:31 #48
62292 MOVO
pi_57772922
quote:
Op woensdag 2 april 2008 03:15 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Met z'n zessen aan die pompstok sjorren. Wat een gedoe!

[ afbeelding ]
Mijn oude werkplek

Luxe boel een beetje binnenzitten, bij de M110 zat je er gewoon bovenop als richter, maar ja onze knalletjes waren wel iets groter!
pi_57772927
quote:
Op woensdag 2 april 2008 03:25 schreef MOVO het volgende:

[..]

Luxe boel een beetje binnenzitten, bij de M110 zat je er gewoon bovenop als richter, maar ja onze knalletjes waren wel iets groter!
Scheelt wel iets

Ik zelf vond de gezichten van de tankboeren wel leuk als wij eens op de directe richtingsbaan gingen schieten.
  woensdag 2 april 2008 @ 03:32:44 #50
62292 MOVO
pi_57772950
Het geluid van de recht over de kazerne vliegende bommen als er lange baan geschoten werd in 'tHarde trstrstsrtsrstsrsts en de ongelooflijke kracht van de grootste kadoes als we in Duitsland aan het schieten waren; M110 kwam een meter omhoog en de schop schoof 30 cm op, geweldig!
pi_57772955
En als je achter een stuk stond tijdens het vuren zag je de granaat gewoon gaan.
  woensdag 2 april 2008 @ 03:41:26 #52
62292 MOVO
pi_57772969
Wat nou MRLS, geef mij maar oldschool!
pi_57772978
quote:
Op woensdag 2 april 2008 03:41 schreef MOVO het volgende:
Wat nou MRLS, geef mij maar oldschool!
MLRS is voor watjes
  woensdag 2 april 2008 @ 08:38:14 #54
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_57773636
95-11, een van de allerlaatste lichtingen......

Peloton bestond uit weinig gemotiveerde academici, die er net niet in geslaagd waren er uit te blijven. We hebben weinig opgestoken, maar als we niet vervelend waren werden we ook met rust gelaten. Als ex-student zijn de bierprijzen natuurlijk ideaal: iedere 18-jarige zuip je onder de tafel. Schieten was het enige dat we leuk vonden, ben schutter 2e klas geworden, voor 1e klas ontbrak de tijd. Na 1e keer stormbaan trouwens meteen naar de dokter en wegens mijn knie hoefde het niet meer Kwam tweehonderd meter tekort op de Coopertest en was dus "niet fit". Later die week zwom ik 3 keer zoveel baantjes als de rest.......

Daarna als hofmeester naar de offciersmess: vrij relaxed aangezien ze in de resterende tijd (zo'n 7-8 maanden) het niet voor elkaar kregen om voor mij een zwarte broek en wit overhemd te regelen. Ik mocht dus niet in de mess komen om te bedienen, dus ik hing altijd in de keuken rond en kon ook geen ochtenddiensten draaien (want die deed je alleen). Ik ging 's ochtends dus rond 10 uur thuis weg en ging na het avondeten weer naar huis. In de vrije middag heb ik alle Engelse sporten als bowls, snooker, darts enzo zitten volgen. Vrije dagen werden verspreid zodat ik iedere vrijdag vrij was.
Typerend voor het leger: toen mijn diensttijd er bijna op zat, bleken ze bij de medische dienst al tijden iemand te zoeken die wat kon met de adminsitratie. 100 meter verder op stond ik af te wassen......

Maar goed: omdat de laatste lichtingen niet op hoefden te komen, werd de gereserveerde soldij verdeeld over de wel dienende troepen. Ik geloof dat ik er zo'n 500 gulden in de week bijkreeg
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_57773745
quote:

[..]

Veel succes

Vergeet je ook dat pub tentje niet ? Bestond uit 2 helften die je aan elkaar moest knopen. En altijd zeiken van de regen tijdens bivak en dat ding was natuurlijk niet waterdicht.

Na de opleiding mochten we tenminste in de ambulance slapen , lag je droog EN warm ! (Wel liep de motor de hele nacht te brommen, maar toen was de milieu beweging nog niet zo actief )
Honey ! Take me drunk, i am home !
  woensdag 2 april 2008 @ 10:49:25 #56
705 Kiegie
Nu niet meer gehackt
pi_57775405
Kiegie was verkenner bij B103 in Seedorf. Lichting 89-2.
Heb toch wel veel plezier gehad. En kou geleden, dat ook.
Dat verandert alles
pi_57776266
Oktober 94 , 1 LK
Existing in dimensions of addictive obsession
Your script will run short of ideas
The story will soon end itself
People to trust come short in number
  woensdag 2 april 2008 @ 11:58:12 #58
24919 Quantor
allround game addict
pi_57776731
Ook 95 nog wat, was zelfs de allerlaatste dienstplichtige op m'n kazerne in Schaarsbergen, tenminste bij m'n onderdeel (11 herstel). Werd nog op een platte wagen achter een 4 tonner rondgereden
Mocht daarna bij het afscheid ook nog een woordje tot de manschappen spreken, zeer onverwacht heb toen ook geen zinnig woord gezegd Mocht wel een maandje eerder weg omdat ik de laatste was, dus 8 maanden ipv 9.
*NuT5*
  woensdag 2 april 2008 @ 12:05:59 #59
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_57776876
93-8 verbindingsdienst.
opleiding in ede
paraat in garderen/stroe (volgens mij de generaal majoor koot kazerne)

kuttijd. zuipen kon ik al.
Neerkomen wel!
  woensdag 2 april 2008 @ 14:48:55 #60
15869 gr8w8
Better by design.
pi_57780252
Ik mocht vervroegd in dienst, met de laatste lichting dienstplichtingen als ik wilde. Dat was een schattige brief. Ik heb er toch maar voor gekozen om gewoon m'n 6vwo af te maken.

Al zou het voor sommige niet verkeerd zijn als de dienstplicht er nog was...
Welkom bij de V&D der webfora.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')