abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 maart 2009 @ 23:33:52 #251
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_66712462
Nihil lijkt me wat overdreven. Je leert met de Diemaco schieten en als het nodig is ook met de Minimi. Glock dus blijkbaar niet (meer). Het is misschien een gemis, maar niet onoverkomelijk, lijkt me.
Als je niets te zeggen hebt, kan je maar beter je bek houden | Records | Last FM | PSN: Private_Jarhead | WOOHOO, DRESS BLUES WITH A SWORD!
pi_66713574
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 23:24 schreef GasTurbine het volgende:

[..]

Hmm. Overheengelezen (soort van). Hebben reservisten, die de wapens dragen tijdens crisistijden, dus eigenlijk nihile wapenschietkennis?
Zoals Rock-shocker ook al deels zegt leer je tijdens de AMO alles over de Diemaco C7, alle handelingen en hoe je 'm uit elkaar haalt en schoonmaakt etc. Plus op de schietbaan en vooral simulator zul je flink wat schoten lossen.

Verder als je eenmaal gestationeerd bent zal je per jaar sowieso een x een 3 daagse schietoefening op de schietbaan (geen idee of deze meerdere keren te doen is) en daarnaast zijn er ook nog meerdere dagen in het jaar waar je zult schieten met scherp. De simulator zal ongetwijfeld ook nog aan bod komen. Maar ben pas aan m'n eerste jaar bezig dus weet de ins en outs nog niet helemaal.

Maar je schiet iig meer dan minimaal nodig is voor basisschutter en als je nog meer wilt schieten kan je dus bij een schietvereniging gaan.

Verder, misschien afhankelijk van de kazerne, maar je zult ook nog basisles krijgen in de Minimi zodat je die ook daar mee kan schieten als de vaste Minimi schutter er niet is.
  donderdag 5 maart 2009 @ 08:29:49 #253
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_66717487
Hoe kijken NATRES'ers eigenlijk tegen beroepsmilitairen aan?
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_66739167
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 08:29 schreef Rave_NL het volgende:
Hoe kijken NATRES'ers eigenlijk tegen beroepsmilitairen aan?
Denk dat elke Natresser wel respect heeft voor de beroeps. Ik in iedergeval zeker wel. Zeker na de AMO heb je een aardig inzicht in wat de beroeps doen.

Andersom is het beeld wat negatiever heb ik het idee.
  donderdag 5 maart 2009 @ 20:08:11 #255
141900 Mr_Baus
Sexy PKM hoer!
pi_66740273
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 19:42 schreef Jimmie het volgende:

Zeker na de AMO heb je een aardig inzicht in wat de beroeps doen.

Tja wat wil je... Na een AMO van 2 weken? Zonder Schotland e.d.? (Beetje stoken hoor! )
Serieus, ieder zijn taak.. Nastressers zijn iig geen NuKuBu's En dan is er ook wel begrip op te brengen dat die mensen meer waarde hechten aan een sociaal (en eventueel beter betaald) burgerleven dan aan het leven van een beroeps millitair.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I'd rather be whacking Tango's
HK 416 D - In a world of compromise, some men don't..
  donderdag 5 maart 2009 @ 20:09:23 #256
141900 Mr_Baus
Sexy PKM hoer!
pi_66740313
quote:
Op maandag 2 maart 2009 17:22 schreef Rave_NL het volgende:

Praktijkervaring?
  donderdag 5 maart 2009 @ 20:43:28 #257
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_66741704
zo negatief zijn we niet hier over natressers...
lui weten best van aanpakken

ze hebben soms wel alleen hun .. tjah uitspattingen ofzo
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  donderdag 5 maart 2009 @ 20:50:23 #258
185261 Scaurus
Memento mori
pi_66741985
quote:
Begrijpelijk, toch ook wel vreemd. Profvoetballers kijken toch ook niet neer op amateurvoetballers? Of zijn ze gewoon jaloers op de normale baan die reservisten doordeweeks hebben?
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
  donderdag 5 maart 2009 @ 21:05:18 #259
141900 Mr_Baus
Sexy PKM hoer!
pi_66742618
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 20:50 schreef Scaurus het volgende:

Of zijn ze gewoon jaloers op de normale baan die reservisten doordeweeks hebben?
Als dat het geval zou zijn, dan kies je niet voor een carriere bij Defensie.. Het zal, mits er uberhaupt wordt neergekeken, het "net niet" gehalte zijn.
  donderdag 5 maart 2009 @ 21:20:10 #260
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_66743118
gewoon, weekend soldaten.
zo erg is het echt niet
pi_66743376
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 20:08 schreef Mr_Baus het volgende:

[..]

Tja wat wil je... Na een AMO van 2 weken? Zonder Schotland e.d.? (Beetje stoken hoor! )
Serieus, ieder zijn taak.. Nastressers zijn iig geen NuKuBu's En dan is er ook wel begrip op te brengen dat die mensen meer waarde hechten aan een sociaal (en eventueel beter betaald) burgerleven dan aan het leven van een beroeps millitair.
Ieder zijn taak idd. Ook voor die nukubu's zonder wie niemand bij defensie een salaris krijgt.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  donderdag 5 maart 2009 @ 21:27:29 #262
185261 Scaurus
Memento mori
pi_66743497
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 21:20 schreef Pumatje het volgende:
gewoon, weekend soldaten.
zo erg is het echt niet
Oorspronkelijk, in een heel ver verleden, waren weekendsoldaten juist de echte krijgers. Doordeweeks werkten ze op het land of handelden ze, om in het weekend als hopliet of legionair tegen vijandelijke steden te vechten. Het republikeinse krijgersideaal leeft voort in onze Nationale Reserve. Reservisten zijn de echte erfgenamen van de Westerse krijgstraditie. Beroepsmilitairen zijn eigenlijk huurlingen in vaste dienst, gebonden aan geld, niet aan vaderland.

* Scaurus heeft deze week te veel historisch onderzoek gedaan
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
pi_66743874
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 20:43 schreef Pumatje het volgende:
zo negatief zijn we niet hier over natressers...
lui weten best van aanpakken

ze hebben soms wel alleen hun .. tjah uitspattingen ofzo
Noem is een voorbeeld?
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 21:05 schreef Mr_Baus het volgende:

[..]

Als dat het geval zou zijn, dan kies je niet voor een carriere bij Defensie.. Het zal, mits er uberhaupt wordt neergekeken, het "net niet" gehalte zijn.
Denk dat het daar in zit ja, van zij hebben maar 2 weken AMO gehad en willen alleen maar soldaatje spelen etc.
Maar das ook alleen maar zo'n gedachte die bij een deel van de jeugdige lui leeft. Maar die beseffen gewoon niet dat een student zoals ik een mooie bijbaan heeft uigekozen

Bij de KCT zal je misschien ook wel mensen vinden die al het andere te min vinden, wij zijn het beste idee. Zo zal elk legerondeel vooroordelen hebben over elkaar
  donderdag 5 maart 2009 @ 21:41:29 #264
141900 Mr_Baus
Sexy PKM hoer!
pi_66744191
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 21:24 schreef waht het volgende:

[..]

Ieder zijn taak idd. Ook voor die nukubu's zonder wie niemand bij defensie een salaris krijgt.
Daar noem je wel wat ja. Ik bedoelde het ook niet heel negatief, maar je hebt wel gelijk
Is een beetje "spirit" dingetje Burgermaatschappij gaat hard achteruit... (ben zelf best wel heel erg voorstander van het herinvoeren van de dienstplicht, met terugwerkende kracht )
Maar ik scheer niet iedereen over 1 kam hoor.
  donderdag 5 maart 2009 @ 21:46:24 #265
141900 Mr_Baus
Sexy PKM hoer!
pi_66744450
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 21:35 schreef Jimmie het volgende:

Denk dat het daar in zit ja, van zij hebben maar 2 weken AMO gehad en willen alleen maar soldaatje spelen etc.
Maar das ook alleen maar zo'n gedachte die bij een deel van de jeugdige lui leeft. Maar die beseffen gewoon niet dat een student zoals ik een mooie bijbaan heeft uigekozen
Als je student bent dan heb je bij de NATRES de beste bijbaan die er is .. zonder twijfel.
pi_66745363
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 21:27 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Oorspronkelijk, in een heel ver verleden, waren weekendsoldaten juist de echte krijgers. Doordeweeks werkten ze op het land of handelden ze, om in het weekend als hopliet of legionair tegen vijandelijke steden te vechten. Het republikeinse krijgersideaal leeft voort in onze Nationale Reserve. Reservisten zijn de echte erfgenamen van de Westerse krijgstraditie. Beroepsmilitairen zijn eigenlijk huurlingen in vaste dienst, gebonden aan geld, niet aan vaderland.
Damn. waarom heb ik DAT niet gehoord bij de voorlichting?! Zonder twijfel had ik dan gesolliciteerd. Nu denk ik er nog over na of ik bij deze club wil horen. Wel gehoord dat de hoofdtaak beveiligen is maar het wordt op een dergelijke manier gebracht dat het zo onwijs suf overkomt. Waarom is alles zo slapjes de laatste tijd?
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  donderdag 5 maart 2009 @ 22:15:04 #267
141900 Mr_Baus
Sexy PKM hoer!
pi_66745911
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 22:04 schreef waht het volgende:

Damn. waarom heb ik DAT niet gehoord bij de voorlichting?! Zonder twijfel had ik dan gesolliciteerd. Nu denk ik er nog over na of ik bij deze club wil horen. Wel gehoord dat de hoofdtaak beveiligen is maar het wordt op een dergelijke manier gebracht dat het zo onwijs suf overkomt. Waarom is alles zo slapjes de laatste tijd?
Beetje lessen, beetje oefenen.. dat klinkt suf.. ondersteuning tijdens ceremonies of bijv de Nijmeegse 4-daagse, is al iets leuker.. daarnaast zijn er ongeplande incidenten zoals bijv de vuurwerkramp in Enschede.
  vrijdag 6 maart 2009 @ 02:00:48 #268
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_66753010
je gaat daar echt wel aan t gas hoor.
zou het ook hebben gedaan als ik geen beroeps wilde worden.
  vrijdag 6 maart 2009 @ 03:12:02 #269
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_66753336
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 02:00 schreef Pumatje het volgende:
je gaat daar echt wel aan t gas hoor.
zou het ook hebben gedaan als ik geen beroeps wilde worden.
Precies, gasoefeningen krijg je ook gewoon.

Net terug van mijn verjaardag. Heb bij wijze van geintje een binnenhelm, twee oefengranaten en een paar kikkerhandschoenen gekrgen van een paar vrienden van mij. Hilarisch, maar die handschoenen lijken me ook heel handig op zich.

Typfouten zijn niet mijn fout. ALCHOHOL IS A DISEASE!
Als je niets te zeggen hebt, kan je maar beter je bek houden | Records | Last FM | PSN: Private_Jarhead | WOOHOO, DRESS BLUES WITH A SWORD!
  vrijdag 6 maart 2009 @ 04:52:36 #270
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_66753489
quote:

[..]

Denk dat elke Natresser wel respect heeft voor de beroeps. Ik in iedergeval zeker wel. Zeker na de AMO heb je een aardig inzicht in wat de beroeps doen.

Muah, ik heb geen negatief beeld van ze, heb amper met ze te maken namelijk. Maar de enkele keer dat ik met ze te maken had hebben ze nou niet bepaald een zeer positieve indruk achtergelaten...
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 20:09 schreef Mr_Baus het volgende:

[..]

Praktijkervaring?
Ik bevestig niets en ontken alles...
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_66760976
Ik weet in ieder geval wel wanneer ik met ze te maken had, de natresses dat ze erg serieus met hun taak bezig zijn en erg enthousiast zijn
  vrijdag 6 maart 2009 @ 12:05:26 #272
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_66761018
Hangt natuurlijk ook af van de Natressers die opkomen voor oefeningen en incidenten en zo. Zijn niet altijd dezelfde natuurlijk.
  vrijdag 6 maart 2009 @ 12:31:37 #273
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_66761900
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 03:12 schreef Rock-shocker het volgende:

[..]

Precies, gasoefeningen krijg je ook gewoon.

Net terug van mijn verjaardag. Heb bij wijze van geintje een binnenhelm, twee oefengranaten en een paar kikkerhandschoenen gekrgen van een paar vrienden van mij. Hilarisch, maar die handschoenen lijken me ook heel handig op zich.

Typfouten zijn niet mijn fout. ALCHOHOL IS A DISEASE!
aan t gas is een uitdrukking

Hard gaan, doorduwen.. etc.

maar CBRN oefeningen krijg je uiteraard ook.
  vrijdag 6 maart 2009 @ 12:39:25 #274
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_66762123
Whehe ik ben nog niet zo thuis in het defensiejargon
pi_66767463
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 04:52 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Muah, ik heb geen negatief beeld van ze, heb amper met ze te maken namelijk. Maar de enkele keer dat ik met ze te maken had hebben ze nou niet bepaald een zeer positieve indruk achtergelaten...
[..]

Ik bevestig niets en ontken alles...
Ik zou het zeer op prijs stellen als je toch verteld wat er dan zo negatief was.

NatRessers hebben (voor zover ik weet) diep respect voor de beroeps! En als ik beroeps was (wat ik waarsschijnlijk binnen enkele jaren ben) zou ik op de volgende manier over reservisten denken:

Mensen die, om wat voor reden dan ook (studie, thuissituatie, andere ambities), naast hun burgenleven reservist zijn verdienen respect. Ze doen niet 'minder' dan anderen, maar juist iets extra's. En ze doen het met passie en volle overtuigen, gaan er echt voor echt zijn goede oefenmaten!

Maar nu ben ik m'n eigen ego wel erg aan het pijpen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')