Zoals Rock-shocker ook al deels zegt leer je tijdens de AMO alles over de Diemaco C7, alle handelingen en hoe je 'm uit elkaar haalt en schoonmaakt etc. Plus op de schietbaan en vooral simulator zul je flink wat schoten lossen.quote:Op woensdag 4 maart 2009 23:24 schreef GasTurbine het volgende:
[..]
Hmm. Overheengelezen (soort van). Hebben reservisten, die de wapens dragen tijdens crisistijden, dus eigenlijk nihile wapenschietkennis?
Denk dat elke Natresser wel respect heeft voor de beroeps. Ik in iedergeval zeker wel. Zeker na de AMO heb je een aardig inzicht in wat de beroeps doen.quote:Op donderdag 5 maart 2009 08:29 schreef Rave_NL het volgende:
Hoe kijken NATRES'ers eigenlijk tegen beroepsmilitairen aan?
Tja wat wil je... Na een AMO van 2 weken? Zonder Schotland e.d.?quote:Op donderdag 5 maart 2009 19:42 schreef Jimmie het volgende:
Zeker na de AMO heb je een aardig inzicht in wat de beroeps doen.
Andersom is het beeld wat negatiever heb ik het idee.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'd rather be whacking Tango's
HK 416 D - In a world of compromise, some men don't..
Praktijkervaring?quote:
Begrijpelijk, toch ook wel vreemd. Profvoetballers kijken toch ook niet neer op amateurvoetballers? Of zijn ze gewoon jaloers op de normale baan die reservisten doordeweeks hebben?quote:Op donderdag 5 maart 2009 19:42 schreef Jimmie het volgende:
Als dat het geval zou zijn, dan kies je niet voor een carriere bij Defensie.. Het zal, mits er uberhaupt wordt neergekeken, het "net niet" gehalte zijn.quote:Op donderdag 5 maart 2009 20:50 schreef Scaurus het volgende:
Of zijn ze gewoon jaloers op de normale baan die reservisten doordeweeks hebben?
Ieder zijn taak idd. Ook voor die nukubu's zonder wie niemand bij defensie een salaris krijgt.quote:Op donderdag 5 maart 2009 20:08 schreef Mr_Baus het volgende:
[..]
Tja wat wil je... Na een AMO van 2 weken? Zonder Schotland e.d.?(Beetje stoken hoor!
![]()
)
Serieus, ieder zijn taak.. Nastressers zijn iig geen NuKuBu'sEn dan is er ook wel begrip op te brengen dat die mensen meer waarde hechten aan een sociaal (en eventueel beter betaald) burgerleven dan aan het leven van een beroeps millitair.
Oorspronkelijk, in een heel ver verleden, waren weekendsoldaten juist de echte krijgers. Doordeweeks werkten ze op het land of handelden ze, om in het weekend als hopliet of legionair tegen vijandelijke steden te vechten. Het republikeinse krijgersideaal leeft voort in onze Nationale Reserve. Reservisten zijn de echte erfgenamen van de Westerse krijgstraditie. Beroepsmilitairen zijn eigenlijk huurlingen in vaste dienst, gebonden aan geld, niet aan vaderland.quote:Op donderdag 5 maart 2009 21:20 schreef Pumatje het volgende:
gewoon, weekend soldaten.
zo erg is het echt niet
Noem is een voorbeeld?quote:Op donderdag 5 maart 2009 20:43 schreef Pumatje het volgende:
zo negatief zijn we niet hier over natressers...
lui weten best van aanpakken
ze hebben soms wel alleen hun .. tjah uitspattingen ofzo
Denk dat het daar in zit ja, van zij hebben maar 2 weken AMO gehad en willen alleen maar soldaatje spelen etc.quote:Op donderdag 5 maart 2009 21:05 schreef Mr_Baus het volgende:
[..]
Als dat het geval zou zijn, dan kies je niet voor een carriere bij Defensie.. Het zal, mits er uberhaupt wordt neergekeken, het "net niet" gehalte zijn.
Daar noem je wel wat ja. Ik bedoelde het ook niet heel negatief, maar je hebt wel gelijkquote:Op donderdag 5 maart 2009 21:24 schreef waht het volgende:
[..]
Ieder zijn taak idd. Ook voor die nukubu's zonder wie niemand bij defensie een salaris krijgt.
Als je student bent dan heb je bij de NATRES de beste bijbaan die er isquote:Op donderdag 5 maart 2009 21:35 schreef Jimmie het volgende:
Denk dat het daar in zit ja, van zij hebben maar 2 weken AMO gehad en willen alleen maar soldaatje spelen etc.
Maar das ook alleen maar zo'n gedachte die bij een deel van de jeugdige lui leeft. Maar die beseffen gewoon niet dat een student zoals ik een mooie bijbaan heeft uigekozen![]()
Damn. waarom heb ik DAT niet gehoord bij de voorlichting?! Zonder twijfel had ik dan gesolliciteerd. Nu denk ik er nog over na of ik bij deze club wil horen. Wel gehoord dat de hoofdtaak beveiligen is maar het wordt op een dergelijke manier gebracht dat het zo onwijs suf overkomt. Waarom is alles zo slapjes de laatste tijd?quote:Op donderdag 5 maart 2009 21:27 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Oorspronkelijk, in een heel ver verleden, waren weekendsoldaten juist de echte krijgers. Doordeweeks werkten ze op het land of handelden ze, om in het weekend als hopliet of legionair tegen vijandelijke steden te vechten. Het republikeinse krijgersideaal leeft voort in onze Nationale Reserve. Reservisten zijn de echte erfgenamen van de Westerse krijgstraditie. Beroepsmilitairen zijn eigenlijk huurlingen in vaste dienst, gebonden aan geld, niet aan vaderland.
Beetje lessen, beetje oefenen.. dat klinkt suf.. ondersteuning tijdens ceremonies of bijv de Nijmeegse 4-daagse, is al iets leuker.. daarnaast zijn er ongeplande incidenten zoals bijv de vuurwerkramp in Enschede.quote:Op donderdag 5 maart 2009 22:04 schreef waht het volgende:
Damn. waarom heb ik DAT niet gehoord bij de voorlichting?! Zonder twijfel had ik dan gesolliciteerd. Nu denk ik er nog over na of ik bij deze club wil horen. Wel gehoord dat de hoofdtaak beveiligen is maar het wordt op een dergelijke manier gebracht dat het zo onwijs suf overkomt. Waarom is alles zo slapjes de laatste tijd?
Precies, gasoefeningen krijg je ook gewoon.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 02:00 schreef Pumatje het volgende:
je gaat daar echt wel aan t gas hoor.
zou het ook hebben gedaan als ik geen beroeps wilde worden.
Muah, ik heb geen negatief beeld van ze, heb amper met ze te maken namelijk. Maar de enkele keer dat ik met ze te maken had hebben ze nou niet bepaald een zeer positieve indruk achtergelaten...quote:Op donderdag 5 maart 2009 19:42 schreef Jimmie het volgende:
[..]
Denk dat elke Natresser wel respect heeft voor de beroeps. Ik in iedergeval zeker wel. Zeker na de AMO heb je een aardig inzicht in wat de beroeps doen.
Ik bevestig niets en ontken alles...quote:
aan t gas is een uitdrukkingquote:Op vrijdag 6 maart 2009 03:12 schreef Rock-shocker het volgende:
[..]
Precies, gasoefeningen krijg je ook gewoon.
Net terug van mijn verjaardag. Heb bij wijze van geintje een binnenhelm, twee oefengranaten en een paar kikkerhandschoenen gekrgen van een paar vrienden van mij. Hilarisch, maar die handschoenen lijken me ook heel handig op zich.
Typfouten zijn niet mijn fout. ALCHOHOL IS A DISEASE!
Ik zou het zeer op prijs stellen als je toch verteld wat er dan zo negatief was.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 04:52 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Muah, ik heb geen negatief beeld van ze, heb amper met ze te maken namelijk. Maar de enkele keer dat ik met ze te maken had hebben ze nou niet bepaald een zeer positieve indruk achtergelaten...
[..]
Ik bevestig niets en ontken alles...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |