abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66650384
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 13:01 schreef Rock-shocker het volgende:
Dat is waar. Maar of het ding nou Minimi of M249 SAW heet maakt eigenlijk weinig uit. What's in a name...

Anyway. Volgende week donderdag en vrijdag medisch en fysiek. Ben benieuwd
Hoezo 2 dagen??

Ik had de hele rambam op 1 dag.....
PSN-ID: Blue-Eyed-NL
  dinsdag 3 maart 2009 @ 15:22:28 #227
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_66654029
Dat was ook bij mij de bedoeling. Mijn medische en fysieke zijn echter verplaatst. Begint om vier uur 's middags. Dan eerst medische. Dan overnachtig en volgende dag fysieke. Beetje onhandig maar whatever
Als je niets te zeggen hebt, kan je maar beter je bek houden | Records | Last FM | PSN: Private_Jarhead | WOOHOO, DRESS BLUES WITH A SWORD!
  dinsdag 3 maart 2009 @ 15:23:02 #228
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_66654057
quote:
Op maandag 2 maart 2009 22:53 schreef Rock-shocker het volgende:

[..]

Nou ja, is ook weer niet helemaal waar. De SAW is in essentie een Amerikaanse versie van de Minimi. Ze zijn nagenoeg gelijk aan elkaar. Maar goed, naam is inderdaad anders.
quote:
The M249 squad automatic weapon (SAW), formally Squad Automatic Weapon, 5.56 mm, M249, is an American version of the Belgian Fabrique Nationale de Herstal (FN) Minimi.
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_66655900
quote:
Op maandag 2 maart 2009 17:45 schreef Scaurus het volgende:
Bij de voorlichting gedragen sommigen zich echt als zesjarige imbecielen. Bij het showen van de uitrusting sprong zo'n gozer zowat op de Diemaco. Vroeg ook nog of het bij de NATRES mogelijk is om elke week naar de schietbaan te gaan En dan bij de presentatie vragen stellen die al lang op de sheets beantwoord zijn of er simpelweg niet toe doen.
Was dat daadwerkelijk een diemaco of lieten ze wat plaatjes op de presentatie zien?
  dinsdag 3 maart 2009 @ 16:15:21 #230
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_66656185
Bij mij was er ook een rondgang langs het materieel.. Diemaco, Minimi, DAF, Benz, PGU. Al dat spul.

Geen Glock gezien trouwens. Is er een Glocktekort bij de Natres of zo?
Als je niets te zeggen hebt, kan je maar beter je bek houden | Records | Last FM | PSN: Private_Jarhead | WOOHOO, DRESS BLUES WITH A SWORD!
pi_66656292
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 16:15 schreef Rock-shocker het volgende:
Bij mij was er ook een rondgang langs het materieel.. Diemaco, Minimi, DAF, Benz, PGU. Al dat spul.

Bij ons werd na de demo de diemaco, minimi en glock geshowed.
Mij werd verteld dat alleen officieren en hospiks dacht ik, een glock kregen.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 16:20:06 #232
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_66656342
Ah, op die fiets. Nou ja, scheelt weer sjouwen

Maar leer je er wel mee schieten?
pi_66656844
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 16:20 schreef Rock-shocker het volgende:
Ah, op die fiets. Nou ja, scheelt weer sjouwen

Maar leer je er wel mee schieten?
Hehehehe inderdaad

Geen idee eigenlijk of je er wel schietoefeningen mee krijgt.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 17:19:27 #234
185261 Scaurus
Memento mori
pi_66658697
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 16:08 schreef vannilesoep het volgende:
Was dat daadwerkelijk een diemaco of lieten ze wat plaatjes op de presentatie zien?
't Was een echt schietijzer. Je mocht hem zelfs vasthouden (wat ik natuurlijk niet gedaan heb, was als hiker veel geïnteresseerd in of de rugzak die je rond moet sjouwen wel van goede kwaliteit is).
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
pi_66659794
Met de Glock leer je niet schieten en die wordt op dit moment ook uit dienst gehaald, chauffeurs krijgen nu bijv. de Diemaco C7 (die met zo'n handvat er aan, rest heeft de C7A1).

Die rugzak is 3x niks, maar er past ook niet veel in, dus dat valt ook weer mee

Mijn kazerne (en die zal vast niet de enige zijn) heeft een schietvereniging, dus er is ongetwijfeld de mogelijkheid om vaker op de schietbaan te zijn als je bij zo'n schietvereniging aansluit.
Alleen is het dan volgens de burgerregels en mag je dus ook niet even de C7 op gaan halen uit het magazijn

[ Bericht 2% gewijzigd door Jimmie op 03-03-2009 18:00:46 ]
pi_66662244
Je leert geen glock schieten, tenzij je er 1 op de man zult hebben, zoals voorheen chaufeurs en tegenwoordig officieren (toch?) en hospiks.
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 16:15 schreef Rock-shocker het volgende:

Voor zover ik weet niet, ik weet wel dat er een tekort is (was?) aan Minimi's, deze zijn even uitgeleend aan een paar heren in Afganistan

Ons peleton krijgt eindelijk weer een Minimi-schutter though
pi_66663036
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 17:55 schreef Jimmie het volgende:
Met de Glock leer je niet schieten en die wordt op dit moment ook uit dienst gehaald, chauffeurs krijgen nu bijv. de Diemaco C7 (die met zo'n handvat er aan, rest heeft de C7A1).

Die rugzak is 3x niks, maar er past ook niet veel in, dus dat valt ook weer mee

Mijn kazerne (en die zal vast niet de enige zijn) heeft een schietvereniging, dus er is ongetwijfeld de mogelijkheid om vaker op de schietbaan te zijn als je bij zo'n schietvereniging aansluit.
Alleen is het dan volgens de burgerregels en mag je dus ook niet even de C7 op gaan halen uit het magazijn
De glock gaat dr helemaal niet uit, of bedoel je alleen bij de natres?

De schietvereniging van de KMS is de leukste, de enige in nederland waar je met volautomatische wapens mag schieten
  dinsdag 3 maart 2009 @ 20:09:13 #238
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_66665078
paraat mag dat toch ook?
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_66666858
zo en de keuring hebben we ook weer gehad. Heb vandaag in 1x alle keuringen gelukkig kunnen doorlopen.
Was wel een gezellige dag alleen wel weer lekker lang wachten. En mits me VO positief terugkomt kan ik in mei opkomen voor de AMO

Had in principe de keuring op cluster 4 kunnen afronden maar omdat de fysio vond dat ik een te starre rug heb is het cluster 2 geworden. Maar das ruim voldoende voor de natres dus fine by me.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 20:45:48 #240
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_66666986
Hoe is die indeling voor de rest trouwens? Ik weet dat het KCT, Luchtmobiel en Korps Mariniers in cluster 4 zitten, maar wat zit er in cluster 2 en 3?
pi_66667060
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 20:45 schreef Rock-shocker het volgende:
Hoe is die indeling voor de rest trouwens? Ik weet dat het KCT, Luchtmobiel en Korps Mariniers in cluster 4 zitten, maar wat zit er in cluster 2 en 3?
Genie, artillerie geloof ik.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_66667236
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 20:45 schreef Rock-shocker het volgende:
onder cluster 3 vallen alle overige gevechtsfuncties. En onder cluster 2 valt de logistiek en alle overige ondersteundende functies.
pi_66668860
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 20:09 schreef Pumatje het volgende:
paraat mag dat toch ook?
lijkt me logisch hé,maar das schieten in de baas zn tijd.

een schietclub is kwa regeltjes anders, behalve die van de KMS is er geen enkele andere ssv waar je met automatische wapens mag schieten.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 21:34:35 #244
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_66668880
Cav. valt ook onder 3.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_66674421
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 21:33 schreef Bouke-p het volgende:

[..]

lijkt me logisch hé,maar das schieten in de baas zn tijd.

een schietclub is kwa regeltjes anders, behalve die van de KMS is er geen enkele andere ssv waar je met automatische wapens mag schieten.

Als Luchtmachter is het niet mogelijk om bij weert te gaan schieten?
pi_66679214
quote:
Op maandag 2 maart 2009 17:20 schreef waht het volgende:

[..]

Ah duidelijk.

Woensdag trouwens naar voorlichting.
Ik ga 10 maart naar de voorlichting van de Groep Luchtmacht Reserve in Nieuw Milligen, en 18 maart naar de voorlichting van de Natres in Amersfoort.
  woensdag 4 maart 2009 @ 14:36:53 #247
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_66690721
quote:
Op maandag 2 maart 2009 22:18 schreef GasTurbine het volgende:

[..]

En?
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
pi_66691087
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 19:21 schreef Bouke-p het volgende:

[..]

De glock gaat dr helemaal niet uit, of bedoel je alleen bij de natres?

De schietvereniging van de KMS is de leukste, de enige in nederland waar je met volautomatische wapens mag schieten
Bij de Natres, als je op uitzending gaat krijg je 'm nog steeds geloof ik.
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 14:36 schreef GasTurbine het volgende:

[..]

quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 17:55 schreef Jimmie het volgende:
[...]

pi_66711482
Net terug van de voorlichting. Paar dingen zijn wel verduidelijkt, ook fijn om te horen dat ze bij de Natres géén wettelijke bepaling hebben waarin ze je kunnen dwingen op te komen. Voor mijn idee is het allemaal wat vrijblijvender gebleken dan ik dacht. Ook is het niet het einde van de wereld om er eerder dan 4 jaar (contract) mee te stoppen.

Maar ik weet nog niet of ik eraan begin... misschien was het anders als we een duidelijke dreiging in NL hadden maar ik vind het allemaal wat slapjes, is misschien maar beter ook.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  woensdag 4 maart 2009 @ 23:24:18 #250
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_66712043
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 14:44 schreef Jimmie het volgende:

[..]

Bij de Natres, als je op uitzending gaat krijg je 'm nog steeds geloof ik.
[..]

[..]

Hmm. Overheengelezen (soort van). Hebben reservisten, die de wapens dragen tijdens crisistijden, dus eigenlijk nihile wapenschietkennis?
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')