Hoezo 2 dagen??quote:Op dinsdag 3 maart 2009 13:01 schreef Rock-shocker het volgende:
Dat is waar. Maar of het ding nou Minimi of M249 SAW heet maakt eigenlijk weinig uit. What's in a name...
Anyway. Volgende week donderdag en vrijdag medisch en fysiek. Ben benieuwd
quote:Op maandag 2 maart 2009 22:53 schreef Rock-shocker het volgende:
[..]
Nou ja, is ook weer niet helemaal waar. De SAW is in essentie een Amerikaanse versie van de Minimi. Ze zijn nagenoeg gelijk aan elkaar. Maar goed, naam is inderdaad anders.
quote:The M249 squad automatic weapon (SAW), formally Squad Automatic Weapon, 5.56 mm, M249, is an American version of the Belgian Fabrique Nationale de Herstal (FN) Minimi.
Was dat daadwerkelijk een diemaco of lieten ze wat plaatjes op de presentatie zien?quote:Op maandag 2 maart 2009 17:45 schreef Scaurus het volgende:
Bij de voorlichting gedragen sommigen zich echt als zesjarige imbecielen. Bij het showen van de uitrusting sprong zo'n gozer zowat op de Diemaco. Vroeg ook nog of het bij de NATRES mogelijk is om elke week naar de schietbaan te gaanEn dan bij de presentatie vragen stellen die al lang op de sheets beantwoord zijn of er simpelweg niet toe doen.
Bij ons werd na de demo de diemaco, minimi en glock geshowed.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 16:15 schreef Rock-shocker het volgende:
Bij mij was er ook een rondgang langs het materieel.. Diemaco, Minimi, DAF, Benz, PGU. Al dat spul.
Geen Glock gezien trouwens. Is er een Glocktekort bij de Natres of zo?
Hehehehe inderdaadquote:Op dinsdag 3 maart 2009 16:20 schreef Rock-shocker het volgende:
Ah, op die fiets. Nou ja, scheelt weer sjouwen
Maar leer je er wel mee schieten?
't Was een echt schietijzer. Je mocht hem zelfs vasthoudenquote:Op dinsdag 3 maart 2009 16:08 schreef vannilesoep het volgende:
Was dat daadwerkelijk een diemaco of lieten ze wat plaatjes op de presentatie zien?
Voor zover ik weet niet, ik weet wel dat er een tekort is (was?) aan Minimi's, deze zijn even uitgeleend aan een paar heren in Afganistanquote:Op dinsdag 3 maart 2009 16:15 schreef Rock-shocker het volgende:
Bij mij was er ook een rondgang langs het materieel.. Diemaco, Minimi, DAF, Benz, PGU. Al dat spul.
Geen Glock gezien trouwens. Is er een Glocktekort bij de Natres of zo?
De glock gaat dr helemaal niet uit, of bedoel je alleen bij de natres?quote:Op dinsdag 3 maart 2009 17:55 schreef Jimmie het volgende:
Met de Glock leer je niet schieten en die wordt op dit moment ook uit dienst gehaald, chauffeurs krijgen nu bijv. de Diemaco C7 (die met zo'n handvat er aan, rest heeft de C7A1).
Die rugzak is 3x niks, maar er past ook niet veel in, dus dat valt ook weer mee
Mijn kazerne (en die zal vast niet de enige zijn) heeft een schietvereniging, dus er is ongetwijfeld de mogelijkheid om vaker op de schietbaan te zijn als je bij zo'n schietvereniging aansluit.
Alleen is het dan volgens de burgerregels en mag je dus ook niet even de C7 op gaan halen uit het magazijn
Genie, artillerie geloof ik.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 20:45 schreef Rock-shocker het volgende:
Hoe is die indeling voor de rest trouwens? Ik weet dat het KCT, Luchtmobiel en Korps Mariniers in cluster 4 zitten, maar wat zit er in cluster 2 en 3?
onder cluster 3 vallen alle overige gevechtsfuncties. En onder cluster 2 valt de logistiek en alle overige ondersteundende functies.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 20:45 schreef Rock-shocker het volgende:
Hoe is die indeling voor de rest trouwens? Ik weet dat het KCT, Luchtmobiel en Korps Mariniers in cluster 4 zitten, maar wat zit er in cluster 2 en 3?
lijkt me logisch hé,maar das schieten in de baas zn tijd.quote:
quote:Op dinsdag 3 maart 2009 21:33 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
lijkt me logisch hé,maar das schieten in de baas zn tijd.
een schietclub is kwa regeltjes anders, behalve die van de KMS is er geen enkele andere ssv waar je met automatische wapens mag schieten.
Ik ga 10 maart naar de voorlichting van de Groep Luchtmacht Reserve in Nieuw Milligen, en 18 maart naar de voorlichting van de Natres in Amersfoort.quote:Op maandag 2 maart 2009 17:20 schreef waht het volgende:
[..]
Ah duidelijk.
Woensdag trouwens naar voorlichting.
quote:
Bij de Natres, als je op uitzending gaat krijg je 'm nog steeds geloof ik.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 19:21 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
De glock gaat dr helemaal niet uit, of bedoel je alleen bij de natres?
De schietvereniging van de KMS is de leukste, de enige in nederland waar je met volautomatische wapens mag schieten
quote:
quote:Op dinsdag 3 maart 2009 17:55 schreef Jimmie het volgende:
[...]
Mijn kazerne (en die zal vast niet de enige zijn) heeft een schietvereniging, dus er is ongetwijfeld de mogelijkheid om vaker op de schietbaan te zijn als je bij zo'n schietvereniging aansluit.
Alleen is het dan volgens de burgerregels en mag je dus ook niet even de C7 op gaan halen uit het magazijn
Hmm. Overheengelezen (soort van). Hebben reservisten, die de wapens dragen tijdens crisistijden, dus eigenlijk nihile wapenschietkennis?quote:Op woensdag 4 maart 2009 14:44 schreef Jimmie het volgende:
[..]
Bij de Natres, als je op uitzending gaat krijg je 'm nog steeds geloof ik.
[..]
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |