Daar heb ik ook helemaal geen behoefte aan.quote:Op donderdag 10 april 2008 17:34 schreef RayMania het volgende:
[..]
Je slaat wel de spijker op z'n kop, maar Huntelaar kun je in dezen persoonlijk niks verwijten.
Dat is dus een speltype wat niet bij Ajax past, en ook niet het beoogde resultaat oplevert.quote:Ajax streeft een bepaald speltype na waarbij Huntelaar de pure afmaker en eindstation is.
Ik vind dat anders helemaal niet zo moeilijk. Ten eerste omdat bij een dergelijke taakverdeling bij een aanvallende topclub je ook wel heel veel goals mag verwachten. Ten tweede omdat hij zelf vaak niet goed is als het het hardste nodig is, niet in zijn specialiteit het afmaken, maar ook helemaal niet in de andere dingen die er ook voor een afmaker bijhoren. Als hij die taak zo uitstekend vervult, dan verwacht ik ook echt wat tegen PSV, Slavia en Dynamo.quote:Dat is zijn taak, niks anders. Díe taak vervult hij meer dan uitstekend, dat valt moeilijk te ontkennen.
Het is nogal wat, wat een club dan moet hebben aan elftal om hem te laten slagen. Huntelaar is technisch de veel betere kopper, maar Van Nistelrooij is toch een stukje sneller en heeft een veel hogere handelingssnelheid. Op buitenspel spelen met Huntelaar wordt lastig, dus ik denk dat het uiteindelijk nogal tegen zal vallen met de interesse voor hem. En om nou te zeggen dat Van Nistelrooij zo'n succesverhaal was...Man U kan niet tevreden zijn over het resultaat van de jaren dat hij in de basis stond. En Real kan ook niet tevreden zijn met de CL-prestaties, terwijl het kampioenschap is gekomen terwijl Barca aan het sukkelen was. Het blijkt nogal lastig om echt goed te voetballen met een afmaker.quote:Ik vind hem veel overeenkomsten hebben met Van Nistelrooij. Ook bij PSV-er een afmaker en werd ook eens dik topscorer zonder een kampioenschap. Beide afhankelijk van goede voorzetten en goede medespelers in de aanval. Ruud had Giggs en Beckham om hem heen en Scholes achter hem, dan ben je als afmaker in je element. Als Huntelaar bij zo'n team komt, dan kan hij best slagen in het buitenland.
quote:Trefzekere Huntelaar: "Niet te goed voor Eredivisie"
17 april 2008
Doelpunten maken is zijn beroep, maar Klaas Jan Huntelaar wil zijn 32 seizoenstreffers meteen inleveren als Ajax daardoor kampioen zou worden. De aanvalsleider van de Amsterdammers mag zich zondag voor de tweede keer in zijn carrière laten kronen tot topscorer van de Eredivisie, maar voor Huntelaar telt alleen de landstitel. "Dat ik topscorer word is wel mooi, maar alleen het kampioenschap telt", aldus de spits donderdag.
De geboren Achterhoeker loopt dit seizoen bijna één op één. Na 33 wedstrijden staat de teller al op 32 doelpunten. De nummer twee op de topscorerslijst, Blaise N'Kufo van FC Twente, volgt met 22 treffers op gepaste afstand. "Dat ik zoveel scoor is een mooie prestatie van mij, maar ook van het hele team. Zij geven mij goede ballen", aldus Huntelaar.
De 24-jarige aanvaller is de eerste Ajacied sinds Jari Litmanen die zich mag kronen tot topscorer van de Eredivisie. De Fin kwam in het seizoen 1993/1994 tot 26 doelpunten. Huntelaar bevindt zich inmiddels in een illuster rijtje Ajacieden die in een seizoen meer dan dertig keer scoorden. Met de wedstrijd tegen Heracles nog op het programma, heeft Huntelaar clubiconen als Johan Cruijff (33 doelpunten) en Ruud Geels (34) in het vizier.
Twee seizoenen geleden kwam Huntelaar al tot 33 doelpunten, maar zeventien daarvan maakte hij in het shirt van SC Heerenveen. Na de winterstop, inmiddels gekocht door Ajax, voegde hij daar nog zestien treffers aan toe. Afgelopen jaar viel de productie met 21 doelpunten wat tegen. "Op de een of andere manier gaat het dit seizoen makkelijker. Vorig jaar waren we als team wel heel sterk en had je bijvoorbeeld ook Wesley Sneijder die veel scoorde. Nu komt het vooral aan op individuele klasse, zoals van Luis Suarez. Een hele goede speler die me ook goed weet te vinden."
De doelpunten die Huntelaar aan de lopende band produceert, hebben tot nu toe niet geleid tot grote sportieve successen. "Met Ajax heb ik twee keer de beker gewonnen en ook tweemaal de Johan Cruijff-schaal. Maar ik kwam hier voor het kampioenschap en de Champions League en dat hebben we nog niet bereikt." Dat hij de Eredivisie na vier seizoenen ontgroeid zou zijn, noemt Huntelaar onzin. "Je ziet jongens als Roy Makaay en Giovanni van Bronckhorst ook terugkeren, dan kan je niet zeggen dat ik al te goed ben voor de Eredivisie."
Marco van Basten, de toekomstig hoofdtrainer van Ajax, liet al weten Huntelaar er volgend seizoen graag bij te hebben. De clubleiding wil het contract van de elfvoudig international (zes doelpunten) dan ook graag openbreken en verlengen. De Europese topclubs staan echter in de rij voor de handtekening van de spits en het gastenboek van zijn website wordt overspoeld met smeekbedes van met name Italiaanse voetbalfans. 'The Hunter & AS Roma: one love!' en 'Huntelaar, Naples is waiting for you' zijn slechts enkele van de tientallen reacties. Ook Ajax-supporters laten zich niet onbetuigd.
"Mooi om zulke dingen te lezen", aldus Huntelaar. "Het is fijn dat je gewaardeerd wordt en dat de fans dat zo laten blijken." Of het de spits kan verleiden nog een jaar in Amsterdam te blijven, laat hij vooralsnog in het midden.
aan? Hij weet ook wel dat hij zonder titel in Portugal verzeild raakt.
Als je het bericht leest is toch wel duidelijk waarom er thumbs up worden gebruikt.quote:Op vrijdag 18 april 2008 01:11 schreef okee6 het volgende:
En wat is daar [ afbeelding ] aan? Hij weet ook wel dat hij zonder titel in Portugal verzeild raakt.
En Huntelaar produceert niet, hij maakt af. Dat onderscheid hem erg van zijn voorgangers
Hij lijkt aan te kondigen na de titel te vertrekken. In het andere geval blijft Ajax van hem afhankelijk. Ik zie kortom geenquote:Op vrijdag 18 april 2008 07:34 schreef RayMania het volgende:
[..]
Als je het bericht leest is toch wel duidelijk waarom er thumbs up worden gebruikt.
Waarom zou Huntelaar niet serieus zijn?quote:Op vrijdag 18 april 2008 15:08 schreef BliksemSchigt het volgende:
Maar jij bent ook niet serieus te nemen.
Huntelaar is sowieso een voorbeeld voor andere voetballers daar hij altijd aan zijn zwakke punten wilde werken en niet zoals de rest van het team aan de bier-/bacardipomp hing, omdat het toch niets werd. Dat heeft wel zijn vrucht afgeworpen, hij is tenminste iemand in de grijze eredivisie. Vanuit zo'n kuil moet je dan flink klimmen om verder te zien, kennelijk reikt hij zo hoog dat hij nu over de rand tuurt.quote:Op vrijdag 18 april 2008 16:10 schreef Weltschmerz het volgende:
Wat wel een duim waard is dat hij zelf nuchter blijft over waar het echt om gaat en dat hij zich realiseert dat de topclubs niet zomaar voor hem in de rij staan. Dat is toch vrij lastig als de hele wereld om het hardst roept dat je fantastisch bent alleen omdat je je werk doet. Jammer dat hij op het veld wat minder realiteitsbesef laat zien, maar het is tenminste wat.
Waarom niet? De eredivisie holt achteruit, dat is van invloed op de prijs. En daar gaat het om in Amsterdam.quote:Op dinsdag 22 april 2008 09:54 schreef BliksemSchigt het volgende:
Nieuwe spits voor Ajax. Hopelijk betekent het niet dat Huntelaar per definitie gelijk ook al verkocht gaat worden.
Sukkeltjequote:Op dinsdag 22 april 2008 10:40 schreef okee6 het volgende:
[..]
Waarom niet? De eredivisie holt achteruit, dat is van invloed op de prijs. En daar gaat het om in Amsterdam.
quote:Ajax en kamp-Huntelaar praten over contractverlenging
Home > Nieuws > Voetbalnieuws - Datum: 7-mei-2008 00:01
Door Bart Vlietstra
Bij Ajax bestaat er nog steeds onduidelijkheid over de toekomst van Klaas-Jan Huntelaar (foto). De club is in gesprek met de zaakwaarnemer van Huntelaar, Arnold Oosterveer, zo bevestigt algemeen directeur Henri van der Aat aan Sportweek. “De gesprekken voltrekken zich in goede harmonie.”
Huntelaar kan zijn contract verlengen en daarin een gelimiteerde transfersom laten opnemen, maar de vice-aanvoerder mag zich nog altijd in de belangstelling verheugen van Real Madrid en Manchester United. Ook FC Barcelona, dat na een prijsloos seizoen de selectie een grote opfrisbeurt wil geven, zou een oogje hebben op de topscorer.
Als je hem tegen Heerenveen bezig hebt gezien weet je waarom een topclub geen concrete interesse in hem zal tonen. Ik zie ook niet in waarom Ajax hem een verbeterde aanbieding zou moeten doen, als je vooruit wil zul je toch met een spits en een strijdplan voor de dag moeten komen waarmee je in Europa goals kunt forceren en waarmee je PSV kunt verslaan. Met de tactiek dat iedereen zich uit de naad werkt om de ballen panklaar voor Huntelaar te leggen blijkt dat niet te kunnen.quote:Op woensdag 7 mei 2008 14:07 schreef cultheld het volgende:
Ik denk dat Huntelaar z'n contract gewoon gaat verlengen: geen enkele topclub heeft blijkbaar concrete interesse in hem. Dan zou ik het best kunnen begrijpen als ie voor een enorm salaris z'n contract met 2 á 3 jaar verlengt.
Hoe bedoel je? Ik heb juist gezegd dat ik me niet voor kon stellen dat hij speeltijd zou krijgen bij een Man U of Internazionale. Aangezien het een 'eis' van hem is om eerste spits te worden bij een nieuwe club, is de enige reële optie voor hem om te cashen bij Ajax.quote:Op woensdag 7 mei 2008 14:22 schreef BliksemSchigt het volgende:
Denk niet dat ze bij Ajax dit keer gaan wachten tot Augustus hoor. Voor het EK zal er echt wel duidelijkheid zijn.
cultheld is ook helemaal bijgetrokken ten opzichte van twee topics geleden.
Omdat Huntelaar een paar mindere wedstrijden in een seizoen heeft?quote:Op woensdag 7 mei 2008 14:42 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als je hem tegen Heerenveen bezig hebt gezien weet je waarom een topclub geen concrete interesse in hem zal tonen. Ik zie ook niet in waarom Ajax hem een verbeterde aanbieding zou moeten doen, als je vooruit wil zul je toch met een spits en een strijdplan voor de dag moeten komen waarmee je in Europa goals kunt forceren en waarmee je PSV kunt verslaan. Met de tactiek dat iedereen zich uit de naad werkt om de ballen panklaar voor Huntelaar te leggen blijkt dat niet te kunnen.
quote:Op woensdag 7 mei 2008 14:42 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als je hem tegen Heerenveen bezig hebt gezien weet je waarom een topclub geen concrete interesse in hem zal tonen. Ik zie ook niet in waarom Ajax hem een verbeterde aanbieding zou moeten doen, als je vooruit wil zul je toch met een spits en een strijdplan voor de dag moeten komen waarmee je in Europa goals kunt forceren en waarmee je PSV kunt verslaan. Met de tactiek dat iedereen zich uit de naad werkt om de ballen panklaar voor Huntelaar te leggen blijkt dat niet te kunnen.
Wat een vreselijke azijnpisser ben je toch ookquote:Op woensdag 7 mei 2008 14:42 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Je had nooit gedacht dat ie bij zou tekenen.quote:Op woensdag 7 mei 2008 14:44 schreef cultheld het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Ik heb juist gezegd dat ik me niet voor kon stellen dat hij speeltijd zou krijgen bij een Man U of Internazionale. Aangezien het een 'eis' van hem is om eerste spits te worden bij een nieuwe club, is de enige reële optie voor hem om te cashen bij Ajax.
Ik ben Ajax-fan ja, en al heel lang dus ik weet hoe goed Ajax-voetbal eruit ziet. Een spits die de techniek en de duelkracht mist om aanspeelpunt te zijn en snel de bal rond te laten gaan past daar niet in. Toch hebben we een balletjesafwachter gehaald, een soort Van Nistelrooij maar dan een stuk slomer. Een Ajax spits heeft veel techniek en is goed in de combinatie, zodat het zin heeft om met vleugels en een 10 te spelen. Verkeerde keus dus, maar het is niet anders, we hebben een afmaker voor wie iedereen de bal klaar moet leggen. Afmaken is zijn werk, dan doet hij dat (op de belangrijke wedstrijden en wat grote missers na) en dan gaat iedereen roepen hoe fantastisch hij is. Wat moet ie dan doen? Net zoveel scoren als een complete spits met veel meer taken die bij een middenmoter speelt?quote:Op woensdag 7 mei 2008 15:01 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Wat een vreselijke azijnpisser ben je toch ook
Ik meende me te herinneren dat jij een Ajax fan was? Zo ja, je beste speler (samen met Heitinga) graag zien vertrekken is:
quote:Manchester United: 20 miljoen euro voor Huntelaar'
Home > Nieuws > Voetbalnieuws - Datum: 8-mei-2008 15:55
De laatste weken dook zijn naam vooral in Spaanse kranten op, maar nu is ook Manchester United weer ‘in the Hunt.’ Manager Alex Ferguson zou een bod van zestien miljoen pond, omgerekend zo’n twintig miljoen euro, voorbereiden op eredivisietopscorer Klaas-Jan Huntelaar (foto, voorgrond), bericht The Daily Express.
Ferguson heeft zich laten afschrikken door het prijskaartje dat Tottenham Hotspur op Dimitar Berbatov plakt. De Bulgaar, de eerste keus om de aanvalstroepen op Old Trafford te versterken, zou 35 miljoen pond (45 miljoen euro) kosten.
Sportweek bericht deze week dat Ajax in gesprek is met Arnold Oosterveer, de zaakwaarnemer van Huntelaar. De vice-aanvoerder kan zijn contract verlengen en daarin een gelimiteerde transfersom laten opnemen.
In supportersblad Ajax Life zegt Huntelaar dat hij gecharmeerd is van de komst van de nieuwe trainer Marco van Basten en diens stagiair Dennis Bergkamp. 'Twee voormalige spitsen waarvan ik ontzettend veel kan leren. Daar sta ik ook voor open. Zoiets kan zeker belangrijk worden als ik straks mijn beslissing maak.’ (MA)
Voor twintig miljoen zou ik het niet heel erg vinden als hij weg gaat. Ben benieuwd of Huntelaar het zou doen, want hij wil de garantie hebben dat hij eerste keus is, maar die krijgt hij met Tevez en Rooney natuurlijk never nooit niet.quote:
Dat heeft er niets mee te maken dat het elftal op hem is afgestemd maar meer doordat er defensief nogal wat probleempjes zijn.quote:Op woensdag 7 mei 2008 16:10 schreef TerroRobbie het volgende:
Het lijkt er natuurlijk wel op dat zolang Ajax het hele eftal op Huntelaar blijft afstemmen, ze weinig succes zullen halen.
Ze schrikken van het bedrag dat ze voor Berbatov vragen, dus moet Ajax ook gewoon 35 miljoen vragen, klaar...quote:Op donderdag 8 mei 2008 17:06 schreef HeinekenAFCA het volgende:
20 miljoen? Ze hadden het eerst nog over 35 miljoen....
Sowieso vind ik 20 miljoen veel te weinig voor Klaas Jan.
Gewoon behouden en een minimale gelimiteerde transfersom van 15 miljoen.
Je kunt niet ontkennen dat Ajax belabberd speelt als Huntelaar zijn dag niet heeft (playoff wedstrijden tegen Heerenveen, wedstrijden tegen PSV). Dat zou eigenlijk niet mogen. Wat ik hoop is dat dat we volgend jaar een aanval kunnen vormen met Suárez, Huntelaar en Sulejmani en dat Huntelaar zijn spel nog meer gaat verbeteren met de hulp van Van Basten en Bergkamp, twee voormalig topspitsen.quote:Op donderdag 8 mei 2008 17:02 schreef toma het volgende:
[..]
Dat heeft er niets mee te maken dat het elftal op hem is afgestemd maar meer doordat er defensief nogal wat probleempjes zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |