Dat weet ik ook allemaal wel, en ik vind ook echt niet dat ze er mee moeten stoppen hoor.quote:Op woensdag 2 april 2008 21:43 schreef Twpk het volgende:
[..]
Fijn he? gps-navigatie, mobieltje, vliegtuig, computer, weerbericht, tv, kanker-bestraling, medicijnen etc etc... ooit maakte het allemaal deel uit van een fundamenteel onderzoek.
Laten we er maar mee stoppen.
Zou dr. Gordon Freeman er ook werken?quote:
er is enorm veel energie op 1 plek waardoor de ruimte ineenstort ofzo lijkt me.quote:Op zaterdag 5 april 2008 21:17 schreef Haushofer het volgende:
Ik snap nog steeds niet waarom er nu een "zwart gat" kan ontstaan bij dergelijke botsingen.
quote:Op zaterdag 5 april 2008 10:56 schreef JeRa het volgende:
Beheerst gebruik van zwarte gaten lijkt me wel zo ontzettend gaaf. Hopelijk gaat het fout, worden we misschien nog met z'n allen genomineerd voor de interstellar Darwin award
quote:This track is an example of simulated data modelled for the ATLAS detector on the Large Hadron Collider (LHC) at CERN, which will begin taking data in 2008. These tracks would be produced if a miniature black hole was created in the proton-proton collision. Such a small black hole would decay instantly to various particles via a process known as Hawking radiation.
Kun je hele goeie stofzuigers mee maken.quote:Op zaterdag 5 april 2008 10:56 schreef JeRa het volgende:
Beheerst gebruik van zwarte gaten lijkt me wel zo ontzettend gaaf.
Zou wat zijn; zit je daar met je oversized magnetronquote:Op maandag 7 april 2008 23:12 schreef Forno het volgende:
Ik 'bid' voor alle fysici en natuurkunde studentjes ter wereld dat het Higgs deeltje gevonden zal worden.
Stiekum hoop ik dat ie niet gevonden wordt. Lache!
Zo werkt dat natuurlijk niet. Als de theorie een deeltje voorspelt met specifieke eigenschappen dat onder bepaalde omstandigheden gedetecteerd zou moeten kunnen worden en dat lukt niet, dan is er toch iets mis met de theorie. Het Higgs boson is ook juist een voorspelling van de theorie. Het is juist de detectie van dit boson in een experiment die de theorie enorm zou versterken.quote:Op maandag 7 april 2008 23:18 schreef Game_Error het volgende:
ach zelfs de baas van de hele project rekende er niet op dat ze het higgs deeltje ermee gevonden zou worden, want wat is er nou spannend aan het vinden van een deeltje wat 40 jaar geleden theoretisch al bewezin is?
Ach ook al vinden ze het Higgs boson, dan nog is het standaard model niet volledig 'correct' in de zin dat het nog niet bepaald een GUT is.quote:Op maandag 7 april 2008 23:51 schreef Game_Error het volgende:
en daarom hoopt hij dus dat ze ernaast zitten, zodat ze weer een leuke nieuwe theorie kunnen gaan bedenken
D'r was volgens mij ook een aardig verhaal waarom superman geen kinderen kon krijgen.quote:Op vrijdag 4 april 2008 00:46 schreef Biancavla het volgende:
Ik ben dol op snelle deeltjes.
Ik heb Prof. dr. J.J. Engelen vorige maand tijdens een kng lezing nog wat anders horen zeggen. Hij rekent wel degelijk op het winden van het higgs-boson.quote:Op maandag 7 april 2008 23:18 schreef Game_Error het volgende:
ach zelfs de baas van de hele project rekende er niet op dat ze het higgs deeltje ermee gevonden zou worden, want wat is er nou spannend aan het vinden van een deeltje wat 40 jaar geleden theoretisch al bewezin is?
Ik weet alleen van wat aberraties in de metingen bij Cern die op een higgs-boson kunnen wijzen. Of dat bij Fermilab ook gezien is weet ik niet.quote:Op zaterdag 12 april 2008 00:15 schreef gronk het volgende:
Overigens, ze hadden in experimenten in de VS toch al aangetoond dat higgs bestond, maar dat dat een ontzettende partij kansrekening was?
Welk atoom?quote:Op zaterdag 12 april 2008 00:30 schreef zhe-devilll het volgende:
tjah zo begon men ook met het atoom...pfff
mafketels
quote:Naamgever van het zwarte gat overleden
Uitgegeven: 14 april 2008 19:30
NEW YORK - De 'vader' van het zwarte gat, de Amerikaanse natuurkundige John Archibald Wheeler, is overleden. De gerenommeerde wetenschapper gaf in 1967 de naam zwart gat aan een hemellichaam met zo veel zwaartekracht dat zelfs licht er niet aan ontsnapt.
Wheeler, die op 96-jarige leeftijd stierf aan de gevolgen van een longontsteking, werkte nog samen met Albert Einstein en Niels Bohr.
Hij had een grote invloed op de ontwikkeling van de algemene relativiteitstheorie. In 1939 ontdekte hij samen met Bohr een model om de kernsplitsing te verklaren.
Bron
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |