het is rozenwater gewordenquote:Op woensdag 22 oktober 2008 18:16 schreef -Mellow- het volgende:
Oranjebloesemwater kun je trouwens bij de toko kopen en sommige turken verkopen het ook.
Maar een gietijzeren tajine kan welquote:Op woensdag 22 oktober 2008 18:13 schreef Burdie het volgende:
[..]
Omdat inductie werkt met magnetische velden, en dat wat niet magnetisch is (lees: de tajine, want van aardewerk) wordt niet warm.
De Ikea verkoopt een tajine met een metalen onderpan.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 18:13 schreef Burdie het volgende:
[..]
Omdat inductie werkt met magnetische velden, en dat wat niet magnetisch is (lees: de tajine, want van aardewerk) wordt niet warm.
Koop er gewoon een bij de lokale Noord-Afrikaanquote:Op woensdag 22 oktober 2008 18:12 schreef liquid-orange het volgende:
Oeh... klinkt allemaal erg lekker. TVP-tje.
Bij de Ikea is ie best wel duur: 50 euro.
je hebt ze niet even laten wellen?quote:Op woensdag 22 oktober 2008 22:29 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik heb ontdekt dat ik ook geen fan ben van abrikozen in gedroogde vorm uit een tajine.![]()
Verder was het erg lekker.
Jawel maar ik houd sowieso niet echt van abrikozen.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 22:34 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
je hebt ze niet even laten wellen?ik lust ook geen gedroogd tutti frutti spul, maar onze gewelde fruitjes waren
Doe je er toch ander fruit inquote:Op woensdag 22 oktober 2008 23:18 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Jawel maar ik houd sowieso niet echt van abrikozen.
Heb zelf ook begrepen dat de versierde alleen voor siergebruik is en niet is bedoeld om mee te koken.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 23:48 schreef littledrummergirl het volgende:
dat met lood heeft geloof ik te maken met versierde tajines als er een opdruk of beschildering op zit kan daar lood in zitten. Als je gewoon een saaie bruine hebt als op de foto ergens hier boven is er geen probleem
Ligt denk ik ook aan het type gasfornuis dat je hebt. Thuis hebben we een goed gasfornuis waar bv ons water snel kookt. Terwijl op vakantie we een gasfornuis hadden die voor mijn gevoel slechts een half hoge vlam had en waar alles een eeuwigheid duurde.quote:wij gebruiken helemaal geen vlamverdeler. Zolang je de tajine rustig aan opwarmt en niet snel afkoelt is dat nergens voor nodig
Je kan je vlam dus ook omlaag draaienquote:Op woensdag 22 oktober 2008 23:55 schreef zout-droppie het volgende:
[..]
Heb zelf ook begrepen dat de versierde alleen voor siergebruik is en niet is bedoeld om mee te koken.
Kon alleen iets vinden dat het lood in het glazuur verwerkt maar daar stond niks bij dat het om de versierde tajines zou gaan.
[..]
Ligt denk ik ook aan het type gasfornuis dat je hebt. Thuis hebben we een goed gasfornuis waar bv ons water snel kookt. Terwijl op vakantie we een gasfornuis hadden die voor mijn gevoel slechts een half hoge vlam had en waar alles een eeuwigheid duurde.
Persoonlijk zou ik liever wel een verdeler gebruiken, word tenslotte niet voor niets aangeraden.
Op mijn gasfornuis is dat echt nog te hoog. Ik gebruik een vlamverdeler en een sudderplaatje samen als ik iets wil sudderen anders gaat het veel te hard.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 09:15 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Je kan je vlam dus ook omlaag draaienIssie ook halfhoog. Zowel hier als bij mn ouders zonder vlamverdeler gedaan. Mn oom had mét, maar toen vloog zn vlamverdeler in de fik
Je hebt gewoon net als ik een goed gasfornuis denk ik. Ik denk dat in ons vakantiehuisje waar we nu 2 maal geweest zijn de tajine best zonder sudderplaatje/vlamverdeler kan werken, maar hier thuis denk ik ook dat het te hoog zal zijn.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 09:48 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Op mijn gasfornuis is dat echt nog te hoog. Ik gebruik een vlamverdeler en een sudderplaatje samen als ik iets wil sudderen anders gaat het veel te hard.
Een beetje goed 4, 5 of 6 pits gasfornuis heeft niet 2 grote pitten waarop je enkel oma kunt cremerenquote:Op donderdag 23 oktober 2008 10:35 schreef zout-droppie het volgende:
[..]
Je hebt gewoon net als ik een goed gasfornuis denk ik. Ik denk dat in ons vakantiehuisje waar we nu 2 maal geweest zijn de tajine best zonder sudderplaatje/vlamverdeler kan werken, maar hier thuis denk ik ook dat het te hoog zal zijn.
Verder ben ik nog steeds erg benieuwd hoe het zit met het lood in de tajine.
Ojee, dan heb je juist veel meer kans dat ie kapot knapt als je 'm op het vuur zet.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 00:42 schreef zout-droppie het volgende:
De tajine staat in het water en morgen hoop ik mijn eerste gerecht erin klaar te maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |