abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61967155
quote:
Op zondag 28 september 2008 11:23 schreef Sylvana het volgende:
Op de site van Dille en Kamille staat het volgende:
[..]

Hebben jullie dat ook gedaan en is het echt nodig, of niet?
Water niet echt, beetje omgespoeld.

Olie wel, en hij bakt ook serieus aan op de plek waar geen olie lag (had er voor de lekkere geur knoflook in gedaan )
pi_61967158
die van ons stond een half uurtje in het water daarna ff ingkookt met olijfolie, en toen meteen gebruikt

wij zijn soms een beetje ongeduldig
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_61967163
hoeps wat lho zegt dus
pi_61967259
Pas geleden had lief lamsvlees met pruimen uit de tajine gekookt
Recept weet ik niet, maar het lamsvlees had lang (1,5 uur of zo) geprutteld met kurkuma, en nog wat kruiden. De pruimen zijn er later bij gegaan.
pi_61968177
Ohh ik ga van de week echt aan de slag met de tajine, heb van het weekend iig nog pompoen en aubergine over

Ik ga de tajine iig wel volgens de gebruiksaanwijzing 'inwerken', het ding is me iets te kostbaar om er achteloos mee om te springen
pi_61968357
Waar smaakt pompoen eigenlijk naar? Ik kan mij er echt geen voorstelling bij maken.
pi_61969429
quote:
Op zondag 28 september 2008 13:11 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Waar smaakt pompoen eigenlijk naar? Ik kan mij er echt geen voorstelling bij maken.
Ik weet eik niet zo goed waar ik het mee zou kunnen vergelijken
Heb pompoen voor het eerst op bij ColdFeet, en ik ben gisteraaf voor het voorgerecht van vanavond voor het eerst aan de slag gegaan met pompoen en heb echt een heerlijk soepje ervan weten te maken

En wat ik nog aan pompoen over heb gaat dus van de week de tajine in met ik denk een lekker stuk kip en nog wat dingetjes
  zondag 28 september 2008 @ 14:24:31 #108
227671 Cith
Of Scotland
pi_61969800
Een grote Tajine meegenomen in de koffer van een bezoek aan Tunesie, gegaan voor de sterkste en beste kwaliteit over prijs - en natuurlijk met een mooi motiefje Nu maar eens wat uitproberen!
C = X...
PM me voor 100 EUR! (en dat is serieus, probeer maar! :P )
pi_61971806
quote:
Op zondag 28 september 2008 14:24 schreef Cith het volgende:
Een grote Tajine meegenomen in de koffer van een bezoek aan Tunesie, gegaan voor de sterkste en beste kwaliteit over prijs - en natuurlijk met een mooi motiefje Nu maar eens wat uitproberen!
ik las wel ergens dat die met die motiefjes vaak niet voor gebruik zijn maar meer voor de sier, heb je gevraagd of je ermee kon koken toen je em kocht? ( weet niet precies hoe dat verhaal zit hoor,kan me niet voorstellen dat er iets mis kan gaan, de afbeelding kan hooguit loslaten door de hitte ofzo)
  zondag 28 september 2008 @ 16:14:59 #110
227671 Cith
Of Scotland
pi_61972853
quote:
Op zondag 28 september 2008 15:37 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
( weet niet precies hoe dat verhaal zit hoor,kan me niet voorstellen dat er iets mis kan gaan, de afbeelding kan hooguit loslaten door de hitte ofzo)
Nah, het maakt gewoon deel uit van het glazuur, wat om elke tajine zit (geloof ik).

verder:

C = X...
PM me voor 100 EUR! (en dat is serieus, probeer maar! :P )
pi_61973574
quote:
Op zondag 28 september 2008 16:14 schreef Cith het volgende:

[..]

Nah, het maakt gewoon deel uit van het glazuur, wat om elke tajine zit (geloof ik).

verder:

[ afbeelding ]

Had te maken met het lood die vaak in die verf zit, daar schijn je niet goed tegen te kunnen
pi_61999157
Ik heb de kleine tajini van D&K gekocht

En ook meteen een kookboek voor de Tajini gekocht, "Tajini, heerlijke gerechten uit de Noord-Afrikaanse stoofpot" van Francis van Arkel.

Gebruiken jullie trouwens ook een vlamverdeler, of is dat niet nodig als je hem op een klein pitje neerzet? Anders moet ik die van de week nog ff halen.
pi_61999326
Ik heb het niet gedaan. Mn oom wel, maar die had meer het idee dat het een naverbrander was Ding is in de fik gevlogen

Maar op een laag "sauswarmhoudpit" doettie het prima
pi_61999371
Taijine vind post
Op woensdag 21 januari 2009 01:53 schreef helldeskr de waarheid.
pi_62001222
ik zet hem gewoon op het gas. Wel langzaam op laten warmen en dan kan je later het gas wat hoger zetten.
pi_62023087
Gister voor het eerst de tajine gebruikt, was echt heerlijk!!
Kippenbout, pompoen, kokos, sinaasappel en zoete aardappel heb ik bereid met een kaneelstokje en mosterdzaadjes

Kreeg die fucking kokosnoot niet open btw Dus maar even naar beneden naar de slager gelopen en die heeft het ding weten te slopen voor me
pi_62023419
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 14:06 schreef mascara-klodder het volgende:
Kreeg die fucking kokosnoot niet open btw Dus maar even naar beneden naar de slager gelopen en die heeft het ding weten te slopen voor me
Met een schroevendraaier de ogen eruit steken/ draaien, vervolgens het vocht eruit laten lopen en opvangen. De leeggelopen kokosnoot in de oven leggen en vervolgens alstie genoeg verwarmd is met een hamer erop slaan zodat de schil loslaat van het kokosnootvlees.
pi_62023979
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 14:17 schreef Deliah het volgende:

[..]

Met een schroevendraaier de ogen eruit steken/ draaien, vervolgens het vocht eruit laten lopen en opvangen. De leeggelopen kokosnoot in de oven leggen en vervolgens alstie genoeg verwarmd is met een hamer erop slaan zodat de schil loslaat van het kokosnootvlees.
Tnx voor de tip! Ik was ookal met een hamer en schroevendraaier aan de slag gegaan, maar dus op de verkeerde manier
  zondag 5 oktober 2008 @ 12:58:23 #119
22389 boku
Oppermoppermidget
pi_62145265
Ik heb laatst ook voor het eerst met de tajine gekookt en het was echt heerlijk. Ik had toen ik de tajine kocht ook meteen een kookboek gekocht met recepten en ik heb vrijdag kippenbouten met vijgen en broccoli gemaakt. Het vlees was echt zo heerlijk mals dat het van het bot afviel.

Woensdag als ik vrij ben dan ga ik lamsvlees met kaneel en groene puntpaprika's maken. Al met al een heerlijke aankoop.
“Do nothing which is of no use.” - Miyamoto Musashi
  zondag 5 oktober 2008 @ 14:31:21 #120
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_62147046
Ik heb nog stoofpeertjes liggen. ik denk dat ik maar wat gekruide gehaktballetjes ga maken met peertjes en knolselderij
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  zondag 5 oktober 2008 @ 15:58:04 #121
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_62148871
hmm lijkt me lekker fruit erin! wij hadden laatst lamsvlees met stukjes sinaasappel, maar daar kwam niet echt een speciale smaak vanaf jammer genoeg..

misschien gooi ik em wel gewoon een keer helemaal vol met fruit, lekker als warm toetje ofzo, appeltjes, peer, sinaasappel, miss vijgen ofzo klinkt wel lekker!
  zondag 5 oktober 2008 @ 21:25:22 #122
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_62157791
Whoa het was heerlijk!

Tajine heeft iets meer dan een uurtje staan pruttelen. Ik had de kleine gebruikt van de Xenos en die heeft toch wel een iets dunere bodem. Dus de peertjes begonnen een beetje aan tebraden. klein beetje water erbij gedaan en het probleem was opgelost. Ik heb de balletjes apart gebakken want die worden een beetje sompig in de tajine vind ik.

Ik heb een beetje amandelolie op de bodem gedaan, peertjes erover verdelen, anijspoeder, kaneel en karwij erover. FF husselen. worteltjes erover verdeeld en blokjes knolselderij. JUM!

en nu heb ik teveel gegeten want ik ben op dieet maar dit is op zich zo weinig in calorieen dat het wel een keertje mag.
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  woensdag 8 oktober 2008 @ 12:12:59 #123
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_62228635

Ik vind deze van Ikea erg mooi, iemand ervaring hiermee.

Naar ik begrijp hoort een tajine niet in de oven, deze past daar dus ook niet in, daarom ben ik nooit tot aankoop over gegaan.
Maar op het gasfornuis zal die niet misstaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Curiosity op 08-10-2008 19:56:10 ]
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
  woensdag 8 oktober 2008 @ 12:35:08 #124
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_62229237

Hoeveel wil je er hebben
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_62229281
doe mij die derde van links!