Betraptquote:Op zondag 30 maart 2008 10:42 schreef SHE het volgende:
Jij zit restaurant make over te kijken!
Chicken Tikka Masala. Sorry, this episode is not available onlinequote:Op zondag 30 maart 2008 10:59 schreef -Banaan- het volgende:
Heston Blumenthal heeft het ultieme recept voor Chicken Tikka Masala geprobeerd te zoeken in In Search for Perfection. Ik heb zelf t recept niet opgeschreven, maar ik denk dat het vast wel ergens te vinden is op internet (die aflevering kan je denk ik ook wel ergens downloaden, nummer 1 van seizoen 2).
Heb het gekekenquote:Op zondag 30 maart 2008 21:06 schreef -Banaan- het volgende:
De afleveringen blijken ook gewoon op Youtube te staan:
http://www.youtube.com/results?search_query=in+search+of+perfection+masala&search_type=
Toko is wel goed idee,daar zal ik ook de garam masala vandaan moeten halen. Turkse slager hebben we hier zo niet in de buurt...quote:Op dinsdag 1 april 2008 21:38 schreef -Banaan- het volgende:
Turkse slager heeft t hier (in Delft), ook staat er hier elke donderdag op de markt een kraampje met alle mogelijke kruiden en bij de toko hebben ze t vast ook.
Ga je t recept van Jamie Oliver maken?
bij van die natuurkruidenenzo winkeltjes haal ik vaak kruiden. Want de winkels hier en turks winkeltje hier en toko hier hebben vaak niet veel.quote:Op dinsdag 1 april 2008 21:03 schreef Trusten het volgende:
Waar kan je eigenlijk mosterdzaad en korianderdinges kopen?
http://i89.photobucket.com/albums/k240/hoenen/Scannen0011.jpgquote:Op donderdag 3 april 2008 09:21 schreef Trusten het volgende:
[..]
Dat hoort toch met lam? Anyway, gooi het recept er even in dan
Op wat ik heb gekocht staat echt Garam Masala gelukkigquote:
Wat is de authentieke Tikka Massala? Ik dacht dat het een Brits verzinsel wat omdat ze graag saus bij hun kip hadden.quote:Op maandag 14 april 2008 10:40 schreef Superprutser het volgende:
De liefhebbers van Indiaas eten en curries kan ik van harte het kookboek de "Curry Bijbel" van Madhur Jaffrey aanbevelen. Staan echt fantastische gerechten in waaronder ook de authentieke Tikka Massala en curries uit alle windstreken, van India, Trinidad tot Maleisië.
Klinkt goed.quote:Op maandag 14 april 2008 10:40 schreef Superprutser het volgende:
De liefhebbers van Indiaas eten en curries kan ik van harte het kookboek de "Curry Bijbel" van Madhur Jaffrey aanbevelen. Staan echt fantastische gerechten in waaronder ook de authentieke Tikka Massala en curries uit alle windstreken, van India, Trinidad tot Maleisië.
quote:
Veel notenwinkels bakken de noten zelf af dus misschien dat je daar terecht kan? Als je maar een paar amandelen nodig hebt zou je ook zo'n zakje van de koopmans kunnen gebruiken die bij de bakbenodigdheden liggen.quote:Op donderdag 17 april 2008 15:39 schreef Trusten het volgende:
Waar kan je trouwens rauwe noten (amandelen, cashews) kopen? Ik zie het wel vaker staan en heb geen idee waar je dat kan kopen en wanneer het precies rauw genoemt word?
Yep, komt u maar!quote:Op donderdag 17 april 2008 15:38 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
![]()
Ik heb overigens drie recepten om zelf garam masala te maken als iemand interesse heeft. Als je goede kwaliteit kruiden gebruik is het ongeveer 3 maanden houdbaar.
De Turk heeft ze vaak wel.quote:Op donderdag 17 april 2008 15:39 schreef Trusten het volgende:
Waar kan je trouwens rauwe noten (amandelen, cashews) kopen? Ik zie het wel vaker staan en heb geen idee waar je dat kan kopen en wanneer het precies rauw genoemt word?
Madhur Jaffreyquote:Op maandag 14 april 2008 10:40 schreef Superprutser het volgende:
Even in delen hoor, het is me nu teveel werk om het allemaal over te tikken. De recepten komen uit het Groot Aziatisch Kookboek van Charmaine Solomon. En ik zie dat ik het verkeerd gelezen had, het is niet drie maanden goed maar (mits luchtdicht verpakt) maaaaaanden houdbaar.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar ik had jullie nog twee recepten beloofd voor garam masala. Het valt me wel op dat er echt gigantisch veel verschil zit in die recepten.Het is dus wel de moeite waard om, als een recept niet zo bevalt, het eens met een andere garam masala te maken.
No. 2 Geurige garam masala
Ingrediënten
3 kaneelstokjes van 7,5 cm
4 theel. kardamomzaad (afgemeten nadat de peulen zijn verwijderd)
2 theel. kruidnagelen
2 theelepels foelieblad of 1/2 muskaatnoot geraspt
Rooster de specerijen afzonderlijk en maal ze in de blender, keukenmachine of vijzel met stamper tot een fijn poeder; voeg bij gebruik van nootmuskaat dat als laatste toe.
No.3 Garam masala uit Kashmir
Ingrediënten
4 theel. kardamomzaad (afgemeten nadat de peulen zijn verwijderd)
2 theel. zwart komijnzaad
2 theel. zwarte peperkorrels
2 kaneelstokjes van 5 cm
1 theel. kruidnagel
1/4 muskaatnoot geraspt
Bereiding: zie vorige twee.There is no love sincerer than the love of food.
Maar wel lekkerquote:Op vrijdag 18 april 2008 16:49 schreef Trusten het volgende:
Even een vraagje, dat recept van Jamie wat ik heb gepost....is 7,5 cm gember niet een beetje veel?
Die ik gaf komt vanquote:Op vrijdag 18 april 2008 17:06 schreef MinderMutsig het volgende:
Waar komt dat recept vandaan? Als ik op zijn site kijk zie ik dit recept maar daarin staan hele andere hoeveelheden.
Hmm, dat is inderdaad 7,5 cm. Maar er moeten ook zes tenen knoflook in en dat vind ik ook wel een beetje veel naar verhouding.quote:Op vrijdag 18 april 2008 17:09 schreef Trusten het volgende:
[..]
Die ik gaf komt van
http://www.thecookbookcri(...)/jamies_dinners.html
"3 inches fresh ginger, peeled"
Hoeveel is 3 inches?
De vertaling komt van Smulweb
"Geelwortel, ook bekend onder de naam jiang huang, Temoe Lawak, Kurkuma, Turmeric of Curcuma"quote:Op vrijdag 18 april 2008 17:31 schreef MinderMutsig het volgende:
@Obli: wat is Te moe lawak en waar kan ik dat krijgen?
En wat moet ik daar dan mee? Een stukje eten, iets met een poedertje (ik ken het eigenlijk alleen als poedertje), thee van zetten, sap drinkenquote:Op vrijdag 18 april 2008 20:23 schreef Trusten het volgende:
[..]
"Geelwortel, ook bekend onder de naam jiang huang, Temoe Lawak, Kurkuma, Turmeric of Curcuma"
In deze context denk ik als poedertje gebruiken in het etenquote:Op vrijdag 18 april 2008 20:48 schreef MinderMutsig het volgende:
En wat moet ik daar dan mee? Een stukje eten, iets met een poedertje (ik ken het eigenlijk alleen als poedertje), thee van zetten, sap drinken
Ik zal het proberen, worden wel telefoonfoto's want me camera is kapotquote:Op zondag 20 april 2008 13:38 schreef ColdFeet het volgende:
Leuk! Maak je een foto-reportage?
En daarom moest je dus eerst de kruiden en dan pas de yoghurt doen .quote:Op zondag 20 april 2008 19:03 schreef Trusten het volgende:
Nou...is dat effe heerlijk mislukt![]()
"Doe de helft van het kruidenmengsel in een kom en doe de yoghurt erbij..."
En wat doe ik? Flikker zo alle kruiden in de yoghurt![]()
Heb het nog geprobeerd te redden maar het was een groot kruidendrama
Ja, is gewoon vrij domme actiequote:Op zondag 20 april 2008 20:21 schreef MinderMutsig het volgende:
En daarom moest je dus eerst de kruiden en dan pas de yoghurt doen .
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |