quote:Cocu keert terug in organisatie PSV
EXCLUSIEF - Phillip Cocu keert komende zomer terug in de organisatie van PSV. De oud-speler van de Eindhovenaren gaat aan de slag als jeugdtrainer.
Cocu accepteerde eerder het aanbod om vanaf 1 juli assistent te worden van Bert van Marwijk bij het Nederlands Elftal. De oud-international hoopt op korte termijn ook de verkorte cursus Coach Betaald Voetbal te gaan volgen, speciaal voor oud-spelers met meer dan veertig interlands achter hun naam.
Daarnaast heeft Cocu gesprekken gevoerd met Stan Valckx, technisch directeur bij PSV. Afgesproken is dat de middenvelder als jeugdtrainer aan de slag gaat op momenten die hij beschikbaar heeft buiten zijn functie in de Oranje-staf.
Momenteel speelt Cocu bij Al Jazira in de Verenigde Arabische Emiraten. De Eindhovenaar speelde 101 interlands voor het Nederlands Elftal en droeg verder de shirts van AZ, Vitesse, PSV en FC Barcelona.
De tekst ookquote:Huntelaar naar PSV
Klaas-Jan Huntelaar is de komende jaren in Eindhoven te bewonderen. De aanvaller die de afgelopen twee en half jaar in Amsterdam onder contract stond, zet vandaag zijn handtekening onder een lucratieve overeenkomst die hem voor drie seizoenen aan de landskampioen bindt. Desgevraagd zegt Huntelaar aan een nieuwe uitdaging toe te zijn waarbij succes zo goed als gegarandeerd is.
'Ik heb het prima naar mijn zin gehad in Amsterdam, maar als je de kans krijgt om de stap naar de absolute top te maken, moet je die met beide handen aanpakken. Daarnaast wil ik ook wel eens de enige echte schaal omhoog houden in plaats van de Johan Cruijff schaal'.
Ook de kans om zijn voetbalkunsten op het allerhoogste internationale niveau te laten zien hebben zwaar meegewogen in zijn beslissing om voor PSV te kiezen. 'Met alle respect voor ploegen als Zulte-Waregem of Dinamo Zagreb, maar dat zijn nou niet de Europese tegenstanders waar ik van droom', aldus de 24-jarige spits.
Huntelaar reist vandaag 1 april naar Eindhoven af om een driejarige overeenkomst te ondertekenen. Nadat The Hunter zijn handtekening heeft gezet, zal hij worden voorgesteld aan de voltallige PSV-selectie die zich op de Herdgang voorbereidt op het komende UEFA Cup duel tegen Fiorentina. In verband met de verwachte toestroom van pers en supporters, zal PSV de poorten van het trainingscomplex aan de Oirschotsedijk vandaag gesloten houden.
En natuurlijk ook de metershoge standbeeld dat ooit nog voor het stadion komt te staanquote:Op dinsdag 1 april 2008 13:22 schreef mcyodogg het volgende:
De eerste sinds Dudek in 2000. Maar zou de waardering zijn die hij verdient.
Waarom staat hij achter Heitinga?quote:Op dinsdag 1 april 2008 13:17 schreef ASSpirine het volgende:
Gomes staat 1 punt achter Heitinga voor voetballer van het jaar. Zou leuk zijn als een keeper het wint (de 1e ooit?) en vooral onze Gomes
quote:Op dinsdag 1 april 2008 14:11 schreef ASSpirine het volgende:
[..]
En natuurlijk ook de metershoge standbeeld dat ooit nog voor het stadion komt te staan
Ik weet niet in hoeverre hij inmiddels klaar is?quote:Op woensdag 12 maart 2008 23:26 schreef Dj_Day-V het volgende:
Als Gomes de laatste red maak ik zelf dat standbeeld voor hem.
En Heitinga speelde de eerste seizoenshelft wel bijzonder?quote:Op dinsdag 1 april 2008 14:14 schreef rubbereend het volgende:
omdat de eerste seizoenshelft van Gomes niet zo bijzonder was als de 2e helft.... maar dat schijnt iedereen alweer vergeten te zijn
Waar het niet dat het 1 april isquote:
Heitinga speelt zn beste seizoen voor Ajax ooit. Zeer constant, erg weinig foutjes.quote:Op dinsdag 1 april 2008 14:16 schreef Paaskonijn het volgende:
[..]
En Heitinga speelde de eerste seizoenshelft wel bijzonder?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |