quote:Op zondag 6 juli 2008 20:15 schreef Hyperdude het volgende:
Ik zit nu een stukje boven Trondheim, richting Mosjoen.
Lekker weertje de laatste week. Alleen vanochtend even flinke regen in Trondheim
Foto van 10 minuten geleden: gratis wifi![]()
[ afbeelding ]
Vanmiddag even wachten op veer van Holm naar Vennesund.
[ afbeelding ]
FFing campers met WAO-ers overal.![]()
Deze staat vooraan in de file op de Trollstigen.
[ afbeelding ]
Hahaha, kan zijn. Maar Noorwegen heeft echt een speciaal plekje in mijn hartquote:Op zondag 6 juli 2008 21:30 schreef Hyperdude het volgende:
Dat kan je met jouw naam wel in ieder topic posten.
Zal straks nog even een (bijna) real-time zonsondergangetje posten.
Dan moet je nog een uurtje opblijvenquote:Op zondag 6 juli 2008 21:30 schreef Hyperdude het volgende:
Zal straks nog even een (bijna) real-time zonsondergangetje posten.
Daar ben ik ook geweestquote:Op zondag 6 juli 2008 20:15 schreef Hyperdude het volgende:FFing campers met WAOAOW-ers overal.![]()
Deze staat vooraan in de file op de Trollstigen.
[ afbeelding ]
Welke steden/delen van Noorwegen ga je bezoeken?quote:Op maandag 7 juli 2008 15:24 schreef ImHungryLetsGetATaco het volgende:
Nog drie weken en dan ga ik (voor de eerste keer) naar Noorwegen.
Ohhh waar heen dan precies?en is het daar koud?Ik was vanmidag bij nsbquote:Op dinsdag 8 juli 2008 12:05 schreef Fogel het volgende:
IHLGAT: Klinkt als een OK grof plan, genoeg te zien op die route.
Slappy: In Bodø is verrekte weinig te doen, je bent er in een dag al uitgekeken. De omgeving is wel aardig, maar voor echt mooie natuur moet je verder naar Lofoten.
Je kan donderdag voor 299 NOK met de trein naar Bodø (normale prijs is net onder de 1000 kroon), boeken via www.nsb.no (en dan naar minipris ticket kijken). Vliegen kan ook voor ongeveer 300NOK, boeken via www.sas.no of www.wideroe.no. Maar als je toch gaat vliegen, vlieg dan meteen verder naar het noorden.
Die vent was net op het nieuws, hij gaat helemaal van Nordkapp naar Lindesnes fietsen op dat ding, en is onderhand al een heel eind op weg.quote:Op woensdag 9 juli 2008 18:29 schreef Hyperdude het volgende:
Wij hebben op de E6 ook al 2 of 3 keer (dezelde dus; alleen 100 km afgelegd in de tussentijd) een rare baard op een Vélocipède gezien.
Die zal nog wel eindigen op zo´n Elandenrekje van de één of andere Scania. Zal wel een gekke Duitser zijn; kan zo snel helaas geen site/blog vinden.
Bedankt voor die links!quote:Op woensdag 9 juli 2008 19:54 schreef Fogel het volgende:
[..]
Die vent was net op het nieuws, hij gaat helemaal van Nordkapp naar Lindesnes fietsen op dat ding, en is onderhand al een heel eind op weg....
Als je dat niet doet en de politie ziet het, kost het 5200 NOK (zo'n 650¤)...quote:Op zaterdag 12 juli 2008 10:31 schreef Slappy het volgende:
Zo laaste dag Noorwegen.Volgend jaar ga ik langer ik zou ook langer maar moet nog naar goeie vriend van mijn in Engeland daarom wat korter.Fotos upload ik thuis wel duurt hier veel te lang.Wat me wel opviel dat ze vriendelijk zijn en vrijwel altijd stoppen voor zebra straat.
In zn 1 beginnen, en je merkt vanzelf wanneer je verder moet schakelenquote:Op zondag 20 juli 2008 12:35 schreef dragonrider het volgende:
Maarit
Dat is de link van de reis, naar mijn idee is die wel gewoon voor de zomer bedoelt, het was ook zo'n beetje de enige reis waar je per plaats ongeveer 3 dagen zit zodat je wat tijd hebt om wat te doen. Ook zijn de afstanden niet extreem groot. Een andere optie was natuurlijk om alles zelf uit te zoeken, maar zoals ik al eerder vertelde ga ik met mijn ouders mee en die hebben het zo geregeld. Dus ik zie het allemaal wel.
Zou ook wel is met vrienden naar noorwegen willen, maar dat zijn meer mooi weer types.
Kan iemand btw ff vertellen hoe je nou het best op de bergwegen rijd? welke versnelling, tegenliggers, enz?
Hai Fogel,quote:Op zondag 20 juli 2008 22:43 schreef Fogel het volgende:
...
* Rij ipv door de langste tunnel van Europa (ca 25km) gewoon over die berg heen. De tunnel is doodsaai en de route over de berg is erg mooi, vooral als je met de afdaling gaat beginnen. Bovenop de berg kan best nog vrij veel sneeuw langs de weg liggen, en je moet opletten voor schapen die op de weg lopen.
Geen probleem. Ligt alleen aan je definitie van goedkoop natuurlijkquote:Op dinsdag 22 juli 2008 21:21 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Gewoon even een domme vraag.....
Een goedkope vakantie in Noorwegen?
1000¤ incl alles (vervoer, eten en overnachting)?quote:Op dinsdag 22 juli 2008 21:25 schreef DTmaster het volgende:
hahahahaha ja het kan als je in het bos gaat kamperen, veel plezierach ik probeer zo voor 6 dagen 1000 euro rond te zijn, DAS niet goedkoop maar ik zie in dat je niet daar onder in Noorwegen kan overleven (in een hotel) ik zoek gewoon ff verder of er nog leuke plaatsen, bedankt voor de info nog.
Waarom ga je niet voor een georganiseerde busreis als je toch geen eigen vervoer hebt?quote:Op dinsdag 22 juli 2008 20:42 schreef DTmaster het volgende:
nou het punt is dat ik vooral een betalbare vakantie wil hebben en daar betaal je 750 voor 6 nachten welke plaatsen zou jij dan aanraden, ik heb nog niks besloten maar dit kwam ik gewoon tegen.
Ja maar die zijn allemaal 10 dagen en geen 5 of 6quote:Op dinsdag 22 juli 2008 22:22 schreef DR34M3R het volgende:
[..]
Waarom ga je niet voor een georganiseerde busreis als je toch geen eigen vervoer hebt?
Kijk eens of je hier misschien wat aan hebt?quote:Op dinsdag 22 juli 2008 22:28 schreef DTmaster het volgende:
[..]
Ja maar die zijn allemaal 10 dagen en geen 5 of 6
Fogel, ik boek mijn reis op expedia want die is tot nu met een vlieg/hotel vakantie het goedkoopst, als je mischien daar eens kan kijken of jij mischien wat vind wat ik niet kenquote:Op dinsdag 22 juli 2008 22:26 schreef DTmaster het volgende:
oke ja mmm het zit zo ik ken Noorwegen niet goed maar ik wil een beetje een soort Canada sfeertje krijgen dus oftewel geen laagland zoals Oslo maar echt de Bergen, in de natuur. Alesund lijkt mij daarom wel een goede optie. Daarnaast heb ik niet echt veel eisen, het is dus echt de natuur die mij moet gaan boeien en niet zo zeer de stad.
Mocht je ergens trouwens een aanbieding zien (vliegreis+hotel) dan hou ik mij altijd aanbevolen.
Thanx
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |