abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † vrijdag 4 april 2008 @ 20:04:02 #201
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_57835554
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 19:44 schreef du_ke het volgende:
Welvaart zorgt immers voor secularisering.
Zeker nog nooit in Dubai of de VS geweest.
Carpe Libertatem
  vrijdag 4 april 2008 @ 20:13:20 #202
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_57835745
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 19:38 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Laat ik om te beginnen eens zeggen dat ik het wel een erg pessimistisch mensbeeld vind. Je gaat er namelijk vanuit dat de sociale structuren alleen bestaan vanwege eigenbelang, en dat als de staat voor een vangnet zorgt er mensen niet meer in staat zijn om sociaal met elkaar om te gaan.

Ofwel je hebt een heel beperkte invulling van het concept 'sociale structuren' in gedachte óf je denkt wel erg negatief over je medemens, alsof de mens enkel uit eigenbelang interactie aangaat.
Waarom ga jij sociaal met mensen om?
Dat is, althans volgens mij, toch vooral omdat je zelf behoefte hebt aan sociale interactie. Dan is een van de uitgangspunten van sociaal verkeer (dus nog zonder de vangnet functie) als nog eigen belang (jij hebt immers de behoefte aan contact).
Ik beweer dus inderdaad dat sociale structuren alleen bestaan vanwege eigenbelang. De vangnet functie is daar een van. Of het 'de' belangrijkste is weet ik niet, maar ik verwacht het niet... Ik ben te kort in Vietnam geweest om daar echt een goede indruk van te krijgen.
En ja, volgens mij haalt een vangnet van staat een van de pijlers onder de sociale structuren weg, zeker binnen het gezin. Het is niet voor niets dat het ouderen wordt ontraden om financieel afhankelijk te worden van hun kinderen door bijv. het huis aan hen te verkopen.
quote:
En ik blijf erbij dat het conservatief geleuter is, je zegt dit alleen uit eigen belang, zodat jij minder belasting hoeft te betalen. Dit heeft niets, NIETS met individualisme te maken. Maarja, dat VVD'ers hun idealen wegsmijten zodra ze dollars ruiken was me al langer bekend.
Kun je dit toelichten?
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_57847998
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 20:04 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Zeker nog nooit in Dubai of de VS geweest.
Uitzonderingen daargelaten (de welvaart in Dubai is zeer recent en in de VS is zeer zeker ook sprake van toenemende secularisering).
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zondag 6 april 2008 @ 19:06:13 #204
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_57874376
Klopkoek, ik wacht nog altijd op een toelichting....
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_57874593
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 19:27 schreef du_ke het volgende:

[..]

Mijn vraag was eerst . Dus niet zo zwak en laf doen en die gewoon gaan beantwoorden. Daarna zal ik je tegenvraag in overweging nemen (niet dat dit nodig zal zijn want je komt toch niet met een antwoord gok ik zo ).
Jij bent degene die altijd naar een onderbouwing vraagt. Nu mag je zelf eens werk verichten. Succes ermee.
pi_57879486
quote:
Op zondag 6 april 2008 19:16 schreef TubewayDigital het volgende:

[..]

Jij bent degene die altijd naar een onderbouwing vraagt. Nu mag je zelf eens werk verichten. Succes ermee.
Zolang de huidige situatie prima werkt en er geen fatsoenlijke onderbouwing is gegeven waaruit blijkt dat het miniumloon hier voor een hogere werkeloosheid zorgt lijkt het mij dat degenen die het zo nodig willen afschaffen eerder aan zet zijn als het gaat om het leveren van een onderbouwing nietwaar?
pi_57879530
minimumloon is de basis van het loongebouw willen we echt bedelaars langs het stoplicht?? zijn we zo diep gezonken??

wil jij iemand in dienst nemen die nergens terecht kan voor 1330 bruto voor 900 euro??
nee tuurlijk niet want als ie voor 1335 niks doet heb je voor 900 ook geen zak aan hem

[ Bericht 45% gewijzigd door henkway op 06-04-2008 23:05:07 ]
pi_57886936
quote:
Op zondag 6 april 2008 22:57 schreef henkway het volgende:
minimumloon is de basis van het loongebouw willen we echt bedelaars langs het stoplicht?? zijn we zo diep gezonken??
Er is geen enkele reden waarom het afschaffen van het minimumloon tot meer bedelaars op straat zou leiden. Er zijn echter wel redenen, ze zijn in dit topic al genoemd, waarom het er juist minder zouden kunnen zijn.
quote:
wil jij iemand in dienst nemen die nergens terecht kan voor 1330 bruto voor 900 euro??
nee tuurlijk niet want als ie voor 1335 niks doet heb je voor 900 ook geen zak aan hem
Waarmee je je eigen angsthazerij dus al onderuit haalt.
pi_57893388
quote:
Op maandag 7 april 2008 12:30 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Er is geen enkele reden waarom het afschaffen van het minimumloon tot meer bedelaars op straat zou leiden. Er zijn echter wel redenen, ze zijn in dit topic al genoemd, waarom het er juist minder zouden kunnen zijn.
[..]
Voor de Nederlandse situatie? Waar dan ?

En nu jezelf niet nog belachelijker maken dan je al bent hoor
pi_57894138
quote:
Op maandag 7 april 2008 18:15 schreef du_ke het volgende:

[..]

Voor de Nederlandse situatie? Waar dan ?

En nu jezelf niet nog belachelijker maken dan je al bent hoor
pi_57924908
is een goed programma over Drees op NED2 over de diepe armoede van ouderen en behoeftigen in de vorige eeuw

uit de geschiedenis van Nederland, verteld door Ernst Daniël Smid.

Drees werd 101 jaar oud met AOW

De link met minimumloon?? Vaststelling van de minimumbestaansbasis
  woensdag 9 april 2008 @ 00:23:43 #212
182269 sneakypete
On the edge
pi_57924944
quote:
Op woensdag 9 april 2008 00:21 schreef henkway het volgende:
is een goed programma over Drees op NED2 over de diepe armoede van ouderen en behoeftigen in de vorige eeuw

uit de geschiedenis van Nederland, verteld door Ernst Daniël Smid.

Drees werd 101 jaar oud met AOW
En zonder?
pi_57938506
quote:
Op woensdag 9 april 2008 00:23 schreef sneakypete het volgende:

[..]

En zonder?
Zonder AOW zouden veel ouderen het een stuk zwaarder hebben (en daarmee aangewezen op liefdadigheid of hun kinderen) Dan heb ik liever zelfstandige ouderen ook al kosten ze wat geld.
  woensdag 9 april 2008 @ 19:14:27 #215
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_57940344
quote:
Op woensdag 9 april 2008 17:48 schreef du_ke het volgende:

[..]

Zonder AOW zouden veel ouderen het een stuk zwaarder hebben (en daarmee aangewezen op liefdadigheid of hun kinderen) Dan heb ik liever zelfstandige ouderen ook al kosten ze wat geld.
Want de AOW groeit aan de boom?
pi_57946553
quote:
Op woensdag 9 april 2008 19:14 schreef Richie_Rich het volgende:

[..]

Nee maar ik betaal er met liefde wat premie voor.
Liever dan dat ik een bedelaar wat in handen druk.
  woensdag 9 april 2008 @ 23:57:04 #217
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_57947502
quote:
Op woensdag 9 april 2008 23:21 schreef du_ke het volgende:

[..]

Nee maar ik betaal er met liefde wat premie voor.
Liever dan dat ik een bedelaar wat in handen druk.
en ondertussen wordt jouw aow weer door iemand anders betaalt, lekker nuttig.

Daarbij vraag ik me af of de jonge generatie 20-30jr uberhaupt wel aow zal krijgen.

Bijna 18% van je inkomen tot ¤30k noem ik niet 'wat premie' maar eerder een bak geld
pi_57955445
quote:
Op woensdag 9 april 2008 19:14 schreef Richie_Rich het volgende:

[..]

ouderen met een goed pensioen hebben geen AOW nodig, de AOW is opgezet door Drees sr.voor behoeftige bedelende ouderen niet voor rijke babyboomers met een half miljoen aan vastgoed en bovenmodaal pensioen.

Beter de AOW vervangen door bijstand, is het zelfde nettobedrag.
  donderdag 10 april 2008 @ 19:35:49 #219
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_57963772
quote:
Op donderdag 10 april 2008 12:55 schreef henkway het volgende:

[..]

ouderen met een goed pensioen hebben geen AOW nodig, de AOW is opgezet door Drees sr.voor behoeftige bedelende ouderen niet voor rijke babyboomers met een half miljoen aan vastgoed en bovenmodaal pensioen.

Beter de AOW vervangen door bijstand, is het zelfde nettobedrag.
aha, zo makkelijk gaat dat dus bij jou.
pi_57964802
quote:
Op donderdag 10 april 2008 19:35 schreef Richie_Rich het volgende:

[..]

aha, zo makkelijk gaat dat dus bij jou.
ja iedereen heeft bestaansrecht, maar niemand hoeft tenonrechte een uitkering te ontvangen of dat nu AOW of WAO is maakt niet uit.

Wie ruim voldoende eigen middelen heeft, hoeft geen ondersteuning van de staat, en daarmee kan de premielast van de werkenden omlaag, wat weer goed voor de economie is
  donderdag 10 april 2008 @ 21:47:01 #221
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_57966962
quote:
Op donderdag 10 april 2008 20:19 schreef henkway het volgende:

[..]

ja iedereen heeft bestaansrecht, maar niemand hoeft tenonrechte een uitkering te ontvangen of dat nu AOW of WAO is maakt niet uit.

Wie ruim voldoende eigen middelen heeft, hoeft geen ondersteuning van de staat, en daarmee kan de premielast van de werkenden omlaag, wat weer goed voor de economie is
Tenonrechte nog wel, aow is een oudedagsvoorziening waar men ook gewoon voor betaalt. Zoek eens op waar die A voor staat bij AOW
pi_57970960
quote:
Op woensdag 9 april 2008 23:57 schreef Richie_Rich het volgende:

[..]

en ondertussen wordt jouw aow weer door iemand anders betaalt, lekker nuttig.
Het nivelleert inderdaad, geen punt opzich.
quote:
Daarbij vraag ik me af of de jonge generatie 20-30jr uberhaupt wel aow zal krijgen.

Bijna 18% van je inkomen tot ¤30k noem ik niet 'wat premie' maar eerder een bak geld
Tja dat zijn punten waar je zeker over na moet denken. Maar een algemene voorziening voor ouderen zal voorlopig wel blijven bestaan.
Vergeet ook niet dat je pensioenpremie stukken hoger wordt als de AOW verdwijnt.
pi_57971079
Als de AOW verdwijnt kunnen de belastingen omlaag zodat je zelf geld overhoudt.
En je stelt ook dat je liever belasting dokt dan een zwerver geld geeft, waarom? Wil je niet geconfronteerd worden met die dingen en het maar afkopen? Ik vind het prima als ik ZELF bepaal wat ik geef aan de kanslozen. Sterker nog: Nu geef ik nooit een rooie cent, omdat ik weet dat deze mensen vaak gewoon een uitkering hebben. Als ik zou weten dat niemand hun eten betaalt, schiet ik juist wél bij.
pi_57971297
quote:
Op donderdag 10 april 2008 23:41 schreef sneakypete het volgende:
Als de AOW verdwijnt kunnen de belastingen omlaag zodat je zelf geld overhoudt.
En je stelt ook dat je liever belasting dokt dan een zwerver geld geeft, waarom?
Omdat ik wil voorkomen dat mensen op bedelen aangewezen zijn . Oh en ook met belastingen houd ik geld over hoor zo hoog zijn die nu ook weer niet .
quote:
Wil je niet geconfronteerd worden met die dingen en het maar afkopen? Ik vind het prima als ik ZELF bepaal wat ik geef aan de kanslozen. Sterker nog: Nu geef ik nooit een rooie cent, omdat ik weet dat deze mensen vaak gewoon een uitkering hebben. Als ik zou weten dat niemand hun eten betaalt, schiet ik juist wél bij.
Ik heb inderdaad liever dat we er samen voor zorgen dat niemand op straat hoeft te leven .
Dan die mooie nieuwe TV maar een jaartje later.
pi_57971524
quote:
Op donderdag 10 april 2008 21:47 schreef Richie_Rich het volgende:

[..]

Tenonrechte nog wel, aow is een oudedagsvoorziening waar men ook gewoon voor betaalt. Zoek eens op waar die A voor staat bij AOW
AOW is Algemene nu Overbodige WET
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')