Zeker nog nooit in Dubai of de VS geweest.quote:Op vrijdag 4 april 2008 19:44 schreef du_ke het volgende:
Welvaart zorgt immers voor secularisering.
Waarom ga jij sociaal met mensen om?quote:Op vrijdag 4 april 2008 19:38 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Laat ik om te beginnen eens zeggen dat ik het wel een erg pessimistisch mensbeeld vind. Je gaat er namelijk vanuit dat de sociale structuren alleen bestaan vanwege eigenbelang, en dat als de staat voor een vangnet zorgt er mensen niet meer in staat zijn om sociaal met elkaar om te gaan.
Ofwel je hebt een heel beperkte invulling van het concept 'sociale structuren' in gedachte óf je denkt wel erg negatief over je medemens, alsof de mens enkel uit eigenbelang interactie aangaat.
Kun je dit toelichten?quote:En ik blijf erbij dat het conservatief geleuter is, je zegt dit alleen uit eigen belang, zodat jij minder belasting hoeft te betalen. Dit heeft niets, NIETS met individualisme te maken. Maarja, dat VVD'ers hun idealen wegsmijten zodra ze dollars ruiken was me al langer bekend.
Uitzonderingen daargelaten (de welvaart in Dubai is zeer recent en in de VS is zeer zeker ook sprake van toenemende secularisering).quote:Op vrijdag 4 april 2008 20:04 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Zeker nog nooit in Dubai of de VS geweest.
Jij bent degene die altijd naar een onderbouwing vraagt. Nu mag je zelf eens werk verichten. Succes ermee.quote:Op vrijdag 4 april 2008 19:27 schreef du_ke het volgende:
[..]
Mijn vraag was eerst. Dus niet zo zwak en laf doen en die gewoon gaan beantwoorden. Daarna zal ik je tegenvraag in overweging nemen (niet dat dit nodig zal zijn want je komt toch niet met een antwoord gok ik zo
).
Zolang de huidige situatie prima werkt en er geen fatsoenlijke onderbouwing is gegeven waaruit blijkt dat het miniumloon hier voor een hogere werkeloosheid zorgt lijkt het mij dat degenen die het zo nodig willen afschaffen eerder aan zet zijn als het gaat om het leveren van een onderbouwing nietwaar?quote:Op zondag 6 april 2008 19:16 schreef TubewayDigital het volgende:
[..]
Jij bent degene die altijd naar een onderbouwing vraagt. Nu mag je zelf eens werk verichten. Succes ermee.
Er is geen enkele reden waarom het afschaffen van het minimumloon tot meer bedelaars op straat zou leiden. Er zijn echter wel redenen, ze zijn in dit topic al genoemd, waarom het er juist minder zouden kunnen zijn.quote:Op zondag 6 april 2008 22:57 schreef henkway het volgende:
minimumloon is de basis van het loongebouw willen we echt bedelaars langs het stoplicht?? zijn we zo diep gezonken??
Waarmee je je eigen angsthazerij dus al onderuit haalt.quote:wil jij iemand in dienst nemen die nergens terecht kan voor 1330 bruto voor 900 euro??
nee tuurlijk niet want als ie voor 1335 niks doet heb je voor 900 ook geen zak aan hem
Voor de Nederlandse situatie? Waar danquote:Op maandag 7 april 2008 12:30 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Er is geen enkele reden waarom het afschaffen van het minimumloon tot meer bedelaars op straat zou leiden. Er zijn echter wel redenen, ze zijn in dit topic al genoemd, waarom het er juist minder zouden kunnen zijn.
[..]
quote:Op maandag 7 april 2008 18:15 schreef du_ke het volgende:
[..]
Voor de Nederlandse situatie? Waar dan?
En nu jezelf niet nog belachelijker maken dan je al bent hoor
En zonder?quote:Op woensdag 9 april 2008 00:21 schreef henkway het volgende:
is een goed programma over Drees op NED2 over de diepe armoede van ouderen en behoeftigen in de vorige eeuw
uit de geschiedenis van Nederland, verteld door Ernst Daniël Smid.
Drees werd 101 jaar oud met AOW
Zonder AOW zouden veel ouderen het een stuk zwaarder hebben (en daarmee aangewezen op liefdadigheid of hun kinderen) Dan heb ik liever zelfstandige ouderen ook al kosten ze wat geld.quote:
Want de AOW groeit aan de boom?quote:Op woensdag 9 april 2008 17:48 schreef du_ke het volgende:
[..]
Zonder AOW zouden veel ouderen het een stuk zwaarder hebben (en daarmee aangewezen op liefdadigheid of hun kinderen) Dan heb ik liever zelfstandige ouderen ook al kosten ze wat geld.
Nee maar ik betaal er met liefde wat premie voor.quote:
en ondertussen wordt jouw aow weer door iemand anders betaalt, lekker nuttig.quote:Op woensdag 9 april 2008 23:21 schreef du_ke het volgende:
[..]
Nee maar ik betaal er met liefde wat premie voor.
Liever dan dat ik een bedelaar wat in handen druk.
ouderen met een goed pensioen hebben geen AOW nodig, de AOW is opgezet door Drees sr.voor behoeftige bedelende ouderen niet voor rijke babyboomers met een half miljoen aan vastgoed en bovenmodaal pensioen.quote:
aha, zo makkelijk gaat dat dus bij jou.quote:Op donderdag 10 april 2008 12:55 schreef henkway het volgende:
[..]
ouderen met een goed pensioen hebben geen AOW nodig, de AOW is opgezet door Drees sr.voor behoeftige bedelende ouderen niet voor rijke babyboomers met een half miljoen aan vastgoed en bovenmodaal pensioen.
Beter de AOW vervangen door bijstand, is het zelfde nettobedrag.
ja iedereen heeft bestaansrecht, maar niemand hoeft tenonrechte een uitkering te ontvangen of dat nu AOW of WAO is maakt niet uit.quote:Op donderdag 10 april 2008 19:35 schreef Richie_Rich het volgende:
[..]
aha, zo makkelijk gaat dat dus bij jou.
Tenonrechte nog wel, aow is een oudedagsvoorziening waar men ook gewoon voor betaalt. Zoek eens op waar die A voor staat bij AOWquote:Op donderdag 10 april 2008 20:19 schreef henkway het volgende:
[..]
ja iedereen heeft bestaansrecht, maar niemand hoeft tenonrechte een uitkering te ontvangen of dat nu AOW of WAO is maakt niet uit.
Wie ruim voldoende eigen middelen heeft, hoeft geen ondersteuning van de staat, en daarmee kan de premielast van de werkenden omlaag, wat weer goed voor de economie is
Het nivelleert inderdaad, geen punt opzich.quote:Op woensdag 9 april 2008 23:57 schreef Richie_Rich het volgende:
[..]
en ondertussen wordt jouw aow weer door iemand anders betaalt, lekker nuttig.
Tja dat zijn punten waar je zeker over na moet denken. Maar een algemene voorziening voor ouderen zal voorlopig wel blijven bestaan.quote:Daarbij vraag ik me af of de jonge generatie 20-30jr uberhaupt wel aow zal krijgen.
Bijna 18% van je inkomen tot ¤30k noem ik niet 'wat premie' maar eerder een bak geld
Omdat ik wil voorkomen dat mensen op bedelen aangewezen zijnquote:Op donderdag 10 april 2008 23:41 schreef sneakypete het volgende:
Als de AOW verdwijnt kunnen de belastingen omlaag zodat je zelf geld overhoudt.
En je stelt ook dat je liever belasting dokt dan een zwerver geld geeft, waarom?
Ik heb inderdaad liever dat we er samen voor zorgen dat niemand op straat hoeft te levenquote:Wil je niet geconfronteerd worden met die dingen en het maar afkopen? Ik vind het prima als ik ZELF bepaal wat ik geef aan de kanslozen. Sterker nog: Nu geef ik nooit een rooie cent, omdat ik weet dat deze mensen vaak gewoon een uitkering hebben. Als ik zou weten dat niemand hun eten betaalt, schiet ik juist wél bij.
AOW is Algemene nu Overbodige WETquote:Op donderdag 10 april 2008 21:47 schreef Richie_Rich het volgende:
[..]
Tenonrechte nog wel, aow is een oudedagsvoorziening waar men ook gewoon voor betaalt. Zoek eens op waar die A voor staat bij AOW
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |